Tékozló Homár

A világ legdrágább online könyvesboltja: a Végsõ Mókás Leszámolás Fülig Jimmyvel

könyváruház/üzletpolitika

2006.12.01. 12:02 | szily | Szólj hozzá!

Nemrég jól rácsodálkoztunk arra, hogy létezik egy olyan friss magyar online könyvesbolt, ami jóval a bolti ár fölött adja a köteteket, miközben a legolcsóbbnak mondja magát. Rengeteg olvasó írt a Homárnak a posztolás után, jót mulatva a kultúrszájt helyesírásán is. Végül közvetlenül, illetve egy olvasón keresztül is elértük a bolt tulajdonosait, akik megdöbbentõ üzleti húzásról számoltak be: azért ilyen drágák, mert õk maguk is postán rendelik meg a könyveket a kiadóktól! Alant elolvashatják a szemnyitogató, ugyanakkor igen szórakoztató levélfolyamot. A levelek eredeti helyesírásán nem változtattunk.

Íme az elsõ levél, az olvasótól:

Kedves Homár!

Annyira hihetetlennek találtam a tegnapi estimesét, hogy még nyugovóra térésem elõtt utánnajártam kicsit. Kíváncsiságból ellenõriztem az áruház minden kategóriájának elsõ könyvének árát, de nem kellett csalódnom, TÉNYLEG mindig õk a legdrágábbak! Ezzel az ismerettel fölvértezve, megkerestem a kapcsolat link üzenõfalán át egyik munkatársukat, a fent nevezett problémával, aki úgy tûnik segített eljuttatni a levelet az illetékeshez, mert ma reggelre ezt a választ kaptam (lásd. csatolt fájl).

Valószinüleg az e levelezés céljára generált freemail-es címem tévesztette meg õket, és a választ a cikk szerzõjének szánhatták és engem gondoltak annak, noha *D. Tamás fogyasztó*-ként írtam alá a levelet. A további félreértéseket elkerülendõ, a Homár csápjai közé irányítottam õket válaszukkal, de azért biztos, ami biztos, ezt a gyöngyszemet elküldöm neked (hátha mégse veszik fel a kapcsolatot Veletek)!

Maradok naiv olvasód:

D.Tamás

Itt a levél, amit a könyváruházasok küldtek a Homárnak hitt Tamásnak:

Kedves D. Tamás!

Igen, élek a válasz lehetõségével, ha már ilyen kedvesen sikerült minket lefesteni!

De lenne egy- két hozzáfüzni valóm, habár teljesen fölösleges, de azért elmondanám!

Kezdjem ott, hogy az üzletpolitikánk az, hogy minnél olcsóbban kerüljön a vásárlókhoz a könyvek, de ez a dolog egy kicsitt több idõt vesz igénybe, mint ahogy azt a blog olvasói, vagy ahogy azt a "külsõs" emberek elképzelik! Mi egy nagykeresledõvel állunk szerzõdésbe, itt most nem fogom Önnek megnevezni aki ugye beszállítja nekünk a könyveket! Mivel nem a kiadótól szerezzük be a könyveket (itt hozzátenném, hogy a levéllel a kiadókat céloztuk meg, és nem a vásárlóközönséget, mivel szeretnénk egyenesen a kiadótól vásárolni hiszen jóval olcsóbban jutnánk a könyvekhez, és ezáltal a nálunk vásárlók is!!) ezért a nagykereskedõ is ráteszi a saját kis százalékát, amég eljutt hozzánk ráteszi a postázási, szállítási költségeit is! Ezen talán egy kicsit meg kellene állni és el kellene gondolkozni!!! Egy példának elmondanám, hogy kb. egy 4000 Ft-os könyv után 300-400 Ft-os nyereségünk van, de ebbe még ugye nincs benne a mostoros futárunk benzin költsége, meg fizetése, stb......

Mielõtt megír egy cikket azelõtt próbálja meg minden szemszögbõl megvizsgálni a dolgokat!

Hasonlitgat minket a Bookline-hoz! Miért? Nekik akkora forgalmuk van, hogy a házhozszállításon iszonyuan sokat nyernek! A cég aki kiszállítja nekik (házhoz) olyan kedvezményket tudd nekik nyújtani amit mi nem kapunk meg, fõleg nem fognak egy olyan online könyváruháznak adni nagy kedvezményt, akik most indultak kb. 1,5 hete! Hozzáteszem itt még ehhez felvílágosítás szempontjából, hogy a kiszállítást végzõ cégnek a Bokkline is, és bármilyen más cég is kell garantáljon havi szinten egy bizonyos fuvar számot, ahoz, hogy olyan árrengedményeket kapjon amennyit kapnak õk is! Mi akik most indultunk, és ugye hála Önnek, meg más emberkéknek Ön szerint hogyan tudnánk olyan szintten befutni, hogy sok vásárló miatt kapjunk mi is ilyen árkedvezményt?? Utána nézzett, hogy mennyibe kerülnek az utánvétes postai költségek? Még valami! Nézzen körbe azért más online áruházakban is, mert nem hiszem, hogy mi lennénk a legdrágábbak!

Azt hiszem egyenlõre nincs hozzáfüzni valóm, valónk! Köszönjük a negatív reklámot, és a pozitív hozzáálást!

Tisztelettel

K. Attila

Pénteken a boltosok közvetlenül is felvették a kapcsolatot a Homárral:

Kedves Szily László!

A konyvaruhaz.hasznoslink.hu online könyváruház ügyében írok Önnek! Elõször is szeretnénk megköszönni a negatív reklámját, amit csinált nekünk, tehát köszönjük! Elég sok levelet kaptunk többek között jó néhány fenyegetõ levelet, amit ugye a kollégámnak címeztek aki, ugye õ csak egy alkalmazott! A szlogenünk egy angol fordításnak a maradványa volt ami hát kint maradt, és nem vettük figyelemben, de ezen már javítottunk! Tehát ezúton szeretnénk megkérni Önt, hogy most már lekerülhetnénk a homár listájáról, mert az árainkat is változtattunk, tehát most már nem helytálló az írása!

Nem szeretnénk még egyszer bárkitõl is fenyegetõ leveleket kapni Önök miatt, és ez nem igazán jó szórakozás ez amit Önök így lemûvelnek! Több mint 30.000 könyvünk van fent, egyértelmû, hogy vannak olcsóbbak és drágábbak, mint máshol! Azt meg teljesen együgyûnek tartom, hogy a bokkline.hu, könyváruházzal hasonlítgatnak, mert nem vagyunk egy kaliberûek!

Köszönjük a reklámkampányukat, igazán hasznos volt!

Tisztelettel

Konyvaruhaz.hasznoslink.hu

És nem fogják elhinni a slusszpoént: az árak tényleg megváltoztak, méghozzá úgy, hogy a nyitólapon szereplõ könyvek egész sokkal olcsóbbak nemcsak a bolti árnál, de több esetben a nagyobb konkurenseknél is. Még maga Stahl "Édibédi" Judit is! Erre varrjanak meszes vázzal ellátott, korhadékevõ gombot!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása