Tékozló Homár

Kinek hülyébb a rendszere?- konteszt: Fókusz Könyváruház vs. ÖMV

rendszerek

2006.12.22. 10:31 | szily | Szólj hozzá!

Nem könnyû dönteni. A Fókuszban nem lehet ISBN-szám alapján keresni, könyvcímre is csak akkor, ha pontosan emlékszünk rá. Pedig az online keresõjük ezt is tudja. Az ÖMV-nél a kútnál kapott ügyfélszám nem az egész hálózatban, hanem annál az egy darab állomásnál érvényes. Attila keservei.

Tisztelt Homár,

kb. 2 hónapja járt ismerõsöm Szegeden a Fókusz Könyváruházban, ahol szerettünk volna megvenni egy munkával kapcsolatos könyvet. Mielõtt a boltba beestünk volna megnéztük a könyv ISBN számát, hogy ne legyen semmi gond se. Mint kiderült ez tök felesleges volt.

Bement a boltba és megkereste valamelyik eladót azzal a kérdéssel, hogy megvan-e Önöknél ez és ez a könyv, aminek az ISBN száma ennyi és ennyi. Mire az eladó megdöbbenésünkre közölte, hogy õ biza ISBN számra nem tud keresni a rendszerben. Na jó akkor keressünk név szerint a könyvre - gondolta ismerõsöm. Ekkor szembesült a következõ szolgáltatással: a könyv nevére csak a pontos címmel lehet keresni (egészen pontosan a könyv címének az elejére). Tehát ha a könyv címe pl. "A nagy vár" akkor a "Nagy vár" keresésnek nem lesz semmi eredménye se. Ha jól néztem a weblapot akkor ennek az "könyvesbolt láncnak" a része a Fókusz online is, ahol mindenre lehet keresni szépen. Merül fel az emberben a kérdés, hogy akkor miért nem rakják ezt a rendszert a boltokba is? (azóta nem jártam ott, tehát lehet változott a helyzet)

Más: elég sokat kell a munkánk során kocsival járni és egyszer egy OMV-s tankolásnál a pénztáros hölgy felajánlotta, hogy ad egy ügyfélszámot és akkor legközelebb gyorsabban lehet majd megcsinálni az Áfa-s számlát. Oh, gondoltuk milyen praktikus is ez. Utazgattunk az országban és úgy adódott, hogy megint egy OMV kútnál tankoltunk mire fizetésnél megvillantottuk az ügyfélszámot, hogy gyorsítsunk a folyamaton és a mögöttünk levõk is örüljenek. Mire közölte a az ottani pénztáros, hogy ez az ügyfélszám nem a mi cégünké. Igencsak meglepõdtünk és kérdeztük, hogy ez hogyan lehet. Mint kiderült minden kúton külön adatbázis van és nincs összefogva egy országos rendszerben, tehát ami Budapesten x helyen Kiss és Társa Bt. az egy másik kúton totál más. Ezzel a lendülettel téptük szét a korábban kapott ügyfélazonosítót, mivel kb 0 az esélye annak, hogy megint ott tankoljunk, ahol ezt kaptuk.

Summázva a két történetet: gratulálok mind a két rendszer kitalálójának és elfogadójának is :)

Üdvözlettel: Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása