Hogyan lehet tökéletesen hazavágni egy szépen csillogó imidzset kicsiny hazánkban? Vásároljanak Macet, aztán reménykedjenek, hogy nem romlik el. Mert ha mégis, akkor nem elég, hogy gépük nem lesz, de a forgalmazó perrel fog fenyegetni, ha a panasznak hangot próbál adni nagyobb nyilvánosság elõtt, esetleg az interneten:
Csak a hülye vesz Macintosht. Miért? Mert itthon nincs garancia az eladott számítógépekre. Persze papírt mindenki kap, csak a javítás nem készül el nemhogy 15, hanem 30 nap alatt sem. Velem a következõ történt: PowerBook G4 17"-esem október 26-án halt meg hosszas vergõdés után. Még aznap elvittem a szervizbe ahol megállapították, hogy alaplap cserére szorul és garanciális javításra átvették. Két hétig nem történt semmi, ezért felhívtam õket, hogy mi a helyzet a géppel. Megnyugtattak, hogy ha elkészül, õk jelentkeznek. Türelmem november 29-én fogyott el. Felhívtam a szervizt, akik azt mondtak, hogy hamarosan elkészül. Ezután felhívtam a kereskedõt és a forgalmazót, akik simán leráztak, hogy semmihez sincs jogom, addig javítják ameddig akarják és örüljek, mert tudnak még 5-6 embert, akik 3 hónapja várnak a gépükre.
December 4-én nincs még mindig gépem, a forgalmazó az emailemre nem válaszol, soha nincs bent a cégnél és nem veszi fel a telefonját sem. December 6-án sikerült beszélgetnem a cég képviselõjével. További idõt kért, mert neki 1-2 hét nem elég ahhoz, hogy megbeszélje a dolgot a fõnökével. Mivel indítottam egy topicot a beszeljukmac.com-on jelezte, "hogy jól fizetett ügyvédei vannak" és "amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten" és nincs ideje velem "bájcsevegni" a telefonon.
A kereskedõk a szervizre mutogatnak, a szerviz a forgalmazót okolja, a forgalmazó pedig elérhetetlen. A nekik küldött levelekre nem válaszolnak, a kollégák soha nincsenek a helyükön, délután jönnek be vagy ma már be se jönnek. Vagyis bujkálnak a vásárlók elöl. Az Apple magyarországi képviseletén a telefonos kisasszony a probléma hallatán megjegyezte, hogy többen 2-3 hónapja várnak alaplapcserére. A kereskedõ szerint ha az ügyben Õ intézkedne akkor, idézem "napi 5 embernek adhatnám vissza a pénzét ennyi erõvel". "Különben is menjek be a forgalmazóhoz személyesen és csapjak az asztalra, mert nyáron egy ember így tudta csak elintézni a garanciát".
Úgy tûnik az új termékek bejelentése elég nyílvánosságot kap de az nem, hogy nálunk az Apple-nél még mindig 1989-et írnak, amikor az országba becsempészett Commodore 64-est a Bizományi árulta tízszeres áron mindenféle garancia nélkül, és úgy gondolják semmi kötelezettségük nincs a vásárlók felé. Mondjuk ki nyiltan, aki ilyen terméket vesz az egy szépen csomagolt, jó tervezésü rakás szart kap a pénzéért, amit ahogy bármilyen problémája is van húzhat le a WC-n, miközben a kereskedõk és a forgalmazó gúnyosan röhög rajta. "Hogy megszopattunk már megint egy köcsögöt."
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.