Tékozló Homár

Hogyan rendeljünk az Amazontól?

2007.01.17. 10:59 | jackyll | 3 komment

Fene sem gondolta volna, hogy egy ilyen egyszerû mûvelet, mint az Amazontól rendelés ennyi olvasói levelet von maga után. Ezekból szemezgetünk párat, hiszen van hasznos infó bõven. Többen írták pl, köztük Bálint, h céges címen kevésbé tûnnek el a csomagok:

Az amazonos cikkhez csak annyit, hogy állítólag a céges címre érkezõ csomagokat kevésbé hajlamosak megdézsmálni. Én évek óta oda rendelek mindent az amazontól, lehet, hogy ez a titok. Valamilyen buta véletlen végett az ausztráiából rendelt merinó gyapjú kabátot otthonra akartam küldetni, el is lopták, ahogy azt kell...

Vanda szerint igazából mindegy amúgy, hogy honnan jön a csomag, mert nekik az angol Amazontól tûnt el egy 8-as pakk. Még szerencse, hogy az Amazon a reklamációra 30 munkanap után talûn újra kiküldi a csomagot:

Megdöbbenéssel (de sajnos nem meglepõdve) olvastam a cikket a valószinûsithetõen Magyar Posta által lenyúlt könyvrõl. Hasonló tapasztalatokról tudok beszámolni, de mi a párommal az angol Amazontól rendeltünk, és nem könyvet, hanem CD-ket, DVD-ket, úgy 10 db-ot összesen. Az elsõ adagot (2 db-ot) hamar megkaptuk, és alig vártuk a második adagot. Hát várhattuk... merthogy nem jött. Az Amazon által megjelölt határidõ után egy héttel jeleztem feléjük e-mailben, hogy baj van: csomag sehol. Szinte azonnal reagáltak rá e-mailben, kérték tõlem, hogy biztositsam õket afelõl, hogy a megadott kézbesitési cim helyes. Ezt meg is tettem, és néhány napon belül értesitettek, hogy újra elpostázták az adagot. Az érkezési idõt december 27-nek adták meg. Persze nem érkezett meg addig, de megvártuk a reklamációval január elsõ hetét, és nagyon jól tettük, mert megérkezett a csomag. A véleményem természetesen az, hogy szakadjon rá az ég a Magyar Postára, mert tuti, hogy náluk tûnt el az elsõ csomag. Szégyen. Még jó, hogy az Amazonnál nem akadékoskodtak és kaptunk egy másik küldeményt.

Sajons van az úgy, hogy néha az újraküldött csomag az elõdjéhez hasonlóan eltûnik, mint vonnegutnál:

Én tavaly 10.000 forint értékben rendeltem Perez-Reverte könyveket az amazonról. Annak rendje és módja szerint nem érkeztek meg. Szeptemberben eszembe jutott (a rendelés májusban történt), gondoltam írok az ügyfélszolgálatnak egy levelet. Erre visszaírtak, hogy sajnálják, azonnal küldik az új csomagot. No ezzel a mozdulattal újra leemeltek 10 ropit a kártyámról. Én elkezdtem anyázni, hogy nem ismételni akarom a rendelést, hanem az eredetit megkapni. Mondták, hogy õk azt tudják, a könyvelés miatt emelik le a pénzt, nemsokára vissza is utalják. Csomagot feladták, pénzt visszautaltál és annak rendje és módja szerint nem érkezett meg azóta sem a csomag. Legalább az árfolyamváltozások miatt nyertem 40 forintot a visszautalásnál...Azonban tetszetõs, hogy egy szimpla email-emre elhitték, hogy nem érkezett meg a csomag és újraküldték saját kontójukra. Vagy nem?

Ha valakinek ez az út nem kielégítõ, a Barnes&Noble-t tudom ajánlani az államokból. Sokat rendeltem tõlük és 5-6 héten belül (volt korábban), mindig megjött.

Amikor azt hinné az ember, hogy futárszolgálattal, súlyos összegekért biztosra mehet, akkor olvassa el Hombre sztoriját:

Az amazonos történethez hasonló eset esett meg velem, csak én a DHL-lel szívtam meg. A nyáron Németországban dolgoztam, ahol is vettem egy snowboardot e-Bayen (tudom: úgy kell nekem, nyáron boardot rendelni). Kifizettem, postára (DHL-re) adta az eladó, és kb. 2 hét múlva sem tette meg azt a 120 km-t (Drezda-Zittau), amennyivel arrébb laktam az eladótól. Eljött a hazaköltözés napja, és még mindig semmi. Ekkor megegyezem az eladóval, hogy visszahívja a csomagot, ami akkor Berlinben tartózkodott, és elküldi a magyar címemre. Rövid kitérõ: a német DHL-lel csomagot lehet "simán" és "biztosítottan" feladni. A simát is lehet kerestetni, és a biztosítottnak visszafizetik az értékét, ha elveszik. A csomag elindult Magyarhonba, de meg nem érkezett. A kerestetés eredménye: Németországból elindult, a magyar DHL-nél már nem találták. Ebbõl mindenki levonhatja a következtetését.

UI: végül az eladó visszafizette a vételárat, úgyhogy csak a DHL gazdagodott egy fuvarral és egy munkatársuk egy snowboarddal.

Azért vannak még pozitív példák, még Amerikából rendelés esetén is. Szilveszter ráadásul az ünnepi finisben kapta meg a könyvét mezei expresszel:

Szerencsére velem homlokegyenest más történt: december 16-án rendeltem az amerikai áruházból egy könyvet (jóval kevesebb volt mind a termék, mind a szállítás költsége, mint ha UK-ból rendeltem volna), másnap már fel is adták. Mivel nem az ünnepi különlegesen gyors rendelési módot választottam, hanem csak a sima expresszt (6-22 munkanap), ezért a "Nem fog megérkezni dec. 25. (karácsony) elõtt" felirat volt olvasható a rendelési oldalon. Bele is nyugodtam, hogy talán vízkeresztre ideér, erre december 23-án megjött a csomag, így odakerült a fa alá is. Akkor most az a tanulság, hogy mégse rendeljünk az EU-ból?

A végsõ tanulság azonban még várat magára, de Péter levelébõl kitûnik, tényleg csak a paranoidok élhetik túl:

1) Az amerikaival jártam úgy, hogy annyira sokat állt a postán vám miatt a 2 db CD-m, hogy azt hittem, elveszett. Az Amazon saját költségén elküldte DHL-lel, ami villámgyorsan meg is érkezett. Mikor késõbb elõkerültek az eredetiek is, akkor megkerestem az Amazont, hogy azokkal mit csináljak. Azt mondták, hogy adományozzam egy iskolának vagy könyvtárnak, ne bajlódjak a visszaküldéssel. Így is tettem.

2) Rendeltem CD-ket a brit Amazontól, nem jöttek meg. A Postát megkerestem. Kérdik, hogy mi van a csomagban? CD. Kérdik Amazon? Mondom igen. Mondják, hogy akkor az nem is lesz meg, de nyugodjak meg, az Amazon ingyen pótolja majd nekem. Ezek szerint ismerik az eljárást, és egyes postásoknál a szoci reflexek mûködésbe jönnek, miszerint nekem újraküldik, tehát nem lesz károm, akkor szabad a pálya. Persze ez kutyaközönséges lopás, attól hogy egy nagy külföldi multit károsítunk meg (látszólag). Ezért Szent Lászlóék levágták volna az illetõ kezét. A történetnek azonban nincs vége. Az egyik CD akkora ritkaság volt, hogy az Amazonék is egyetlen példányt tudtak összevadászni, és utána levették a listáról, tehát az egyik elveszett CD-t nem tudták pótolni. Nagy nyomozás és sok szívás után megtaláltam azt a kis francia kiadót, akik a CD-t kiadták, és valahogy neten sikerült megrendelnem. Összességében az egészen még pénzt is buktam.

3) Elég sokat rendeltem az Amazontól, veszett el más cuccom is, de mindig pótolták. Egy idõ után igyekeztem német rokonok címeire rendelni a Magyar Postát kihagyva a képbõl, akik mikor Magyarországon jártak, elhozták a felgyülemlett cuccaim. Lassan, de minden eljutott hozzám, pedig volt köztük drága mûszaki cikk is amerikából, mégse lopta el a Germán Posta.

4) Amazon.de-tõl rendeltem egyszer úgy, hogy elnéztem a termékismertetõt, és végül nem kellett így a termék. Szó nélkül visszavették, és visszaadták a pénzem. Összességében elég pozitív a tapasztalatom magával az Amazon céggel. A Magyar Posta csak ilyen posztkommunista hagyományok szerint mûködõ cég (lásd MÁV, BKV,...), ahol olyan, hogy szolgáltatási minõség biztosítása, felelõsségvállalás meg ilyesmik ismeretlen fogalmak. Igazából csodálom, hogy az Amazon egyáltalán bármit is kiszállít Magyarországra, de eközben meg sajnálom, hogy bizonyos termékcsoportokat (brit Amazonon néhány idehaza beszerezhetetlen könyv) nem vállalnak elküldeni Magyarországra.

5) Amit nem az Amazontól rendeltem, hanem no name kis cégektõl, arról nem rít le elsõre, hogy értékes dolgok vannak benne, ezek megjöttek általában, vagy sikerült elintéznem, hogy regisztráltan adják fel. Persze a külföldi cég mindig paranoidnak tartott, és nem értette, hogy miért kell az extra biztonság, pl. egy 5 dolláros könyvet miért akarok 15 dollárért feladni biztosítással pár dolláros sima postaköltség helyett. Az amerikaiaknak hihetetlennek tûnik, hogy mindent ajánlva kell feladni, mert különben ellopja valaki a postán.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lzolle 2007.07.26. 11:10:34

sziasztok! én az amerikai amazonról szeretnék rendelni műszaki terméket, aminek olyan 60.000ft az értéke, csak félek h ellopják és nem kapok semmit :S szerintetek mit csináljak? ezekszerint ha nem kapom meg, akkor küldenek egy másikat mint a könyveknél? de ennek kicsit nagyobb értéke van, h csak úgy küldjenek...
a másik kérdésem pedig, h vámot vagy valamit kell rá fizetni? annélkül nem lehet valahogy behozni?
köszi előre is a válaszokat

Lackó MPL 2010.03.26. 18:49:45

Sziasztok!

Én az MPL-nél (postánál) dolgozom 3 éve, mint csomagszállító. Napi átlag 50-80 csomagot kézbesítek. Csomag elveszni nem szokott. Egyébként ehhez a munkához erkölcsi bizonyítvány kell, bizalmi állás. Ennek még gondolatban sem lenne szabad előfordulnia bennünk, hogy "lenyúlunk" egy csomagot. Mi nem látunk át a csomagon, nem nyúlunk bele, nem tudjuk, hogy mi van benne. Százezres értékeket szállítunk, a beszedett pénzről leszámolunk. Kézbesítettem már Amazonos csomagot is, ill. ez egy közönséges küldemény volt, amit alá sem kell iratni a címzettel. (Mint egy sima levél). A probléma megoldódna, ha az Amazon ajánlottan adná fel Nektek, mert akkor, ha eltűnik, a ragszám alapján ki lehet nyomozni, hogy hol van a küldemény. Én szeretem a munkámat, és igyekszem úgy csinálni, hogy mindenki megkapja a csomagot, amit vár. Üdvözlettel, áldott húsvéti ünnepeket: Lackó (MPL) Győr

kissspista · http://www.konyv-olvaso.hu/kindle-rendeles/ 2012.05.23. 11:10:32

Amerikából rendelni nagyon macerás, ezért érdemes alternatívákat keresni, például ha valaki Kindle könyvolvasókra vágyik, itt megtalálhatja őket, és megrendelheti könnyedén:
www.konyv-olvaso.hu/kindle-rendeles/
süti beállítások módosítása