Néha a naiv ügyfelek sem azok, aminek látszanak. Múlt héten egy UPC-s ügyfél kesergett, amiért nem válthatott magasabb sávszélességre. Kiderült, hogy természetesen válthatott volna. Ami miatt mégsem tette, az az akciós, új elõfizetések és a meglévõ elõfizetõk csomagváltásos havidíja közötti ezer forint volt, nyomozta ki a cég:
Tágra nyílt érdeklõdéssel olvastuk a Homáron „Az ember, aki nem fizethetett többet a UPC-nek” címmel elhelyezett írásmûvet. Valóban közérdeklõdésre érdemes téma lenne és mi magunk is rendkívül kíváncsiak voltunk arra, hol hibádzik a rendszer, hogyan lehetséges az, hogy a szolgáltató ne akarna több bevételt attól az ügyféltõl, aki nagyobb kiadásra szánná el magát. Szóval, ez tényleg érdekfeszítõ téma volna. Ha igaz volna. Csakhogy. Nem kis utánjárással sikerült rátalálnunk a Homárban minden konkrétum nélkülözésével említett konkrét esetre. Megvizsgáltuk az összes, e tárgyban folytatott levelezést és visszahallgattunk minden telefonhívást. És így összeállt a kép. A történet egy ponton siklik ki, és nem kicsit. Végzetesen.
Sajnos a Homáron elhelyezett írás arra nem tér ki, hogy az újdonsült chello light elõfizetõ érdeklõdésére a UPC valójában többször is azt a tájékoztatást adta és felajánlotta, hogy a legnagyobb természetességgel, minden teketória és adminisztrációs súlyosbítás nélkül áttérhet a nagyobb (konkrétan háromszoros) sebességet biztosító és ennélfogva némileg több kiadással (illetve bevétellel – nézõpont kérdése) járó chello standard nevû csomagra. Sõt, ezt bármikor, akár a szerzõdéskötése után 2 héttel, akár 2 évvel is megteheti.Az érintett elõfizetõ azonban nem érte be ennyivel, hiszen – mint kiderült – nem csupán a tripla sebességre vágyott, hanem a kedvezményes akcióban az új elõfizetõket megilletõ különleges kedvezményre is. Természetszerûleg ez õt is megillette volna, ha és amennyiben újonnan kötött volna szerzõdést az internetre. Csakhogy õ már két héttel ezt megelõzõen megkötötte a szerzõdését, éppenséggel a light csomagra, az ahhoz járó akciós, kedvezményes feltételekkel, hûségidõszak vállalásával ésatöbbi. Ezek után igen nehéz lenne õt szerzõdéssel még nem rendelkezõ, vadonatúj leendõ elõfizetõnek tekinteni.
Így tehát az a valós helyzet, kedves jackyll, hogy az illetõ elõfizetõ bizony mégiscsak válthat, áttérhet, átszerzõdhet a vágyott nagyobb csomagra és fizethet többet a szolgáltatónak. Új szerzõdést azonban logikai úton kikövetkeztetve sem köthet, mivel már rendelkezik egy szerzõdéssel, amellyel kapcsolatban azt is vállalta, hogy 1 éven át nem szünteti meg.
Azt gondoljuk tehát, hogy egy bizarrságig meglepõnek ígérkezõ sztori esetén érdemes pontosítani, hogy mirõl is szól az valójában, és ellenõrizni sem árt, hogy az megfelel-e a valóságnak. Hátha csak illúzió.
A UPC továbbra is rendületlenül várja mindazon új és régebbi elõfizetõinek a jelentkezését, akik kisebb csomagról nagyobbra szeretnének áttérni (tehát áttérni!), ígérve, hogy semmilyen adminisztratív akadékoskodással nem fogja ezt nehezíteni.
Üdvözlettel:
Szûcs László sajtókapcsolati igazgató UPC Magyarország
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.