
Kedves Homár, meg mindenki, aki notebookot vásárol mostanában. Szeretném felhívni a figyelmeteket egy apró, ám annál bosszantóbb problémára, amit persze jellemzõen elfelejtenek veletek közölni, ha vásárolsz. Mégpedig a pixelhibáról szeretnék beszélni. Történt velem, hogy február elején vásároltam egy notebookot. Színes-szagos, minden gyönyörû rajta. A változatosság kedvéért ASUS-t választottam, mert elõtte egy más típusú notebookkal eléggé meggyûlt a bajom (most is szervízben van, a már cserélt alkatrészt cserélik megint). Szóval nincs egy hónapos a készülék, amikor is bekapcsoltam, és az induló képernyõmön ott virított egy piros pixel. Nem voltam túl boldog, de hát van olyan, hogy meghibásodik a készülék. Ma – vagyis hétfõn – felhívtam az illetékes szervizt, ahol egy hölgy tájékoztatott, hogy egy pixel hiba nem pixel hiba, majd ha 5 pixel hibám lesz, vagy 2 pár ugyanolyan, akkor majd cserélik a kijelzõt.
Sikerült elõásnom a gép mellé csomagolt notebook jótállási jegyet, ahol is apró betûs részben megtalálható, hogy a kijelzõ akkor tekinthetõ pixelhibásnak, ha legalább 3 pixel sötét, vagy 6 világos, vagy összességében 8 hibás képpont található rajta, és ebben az esetben a javítás módja TFT LCD panel csere. Kár, hogy ezt a papírt utólag adják oda, a gép mellé csomagolva, a website-okon jellemzõen nincs kint a leírása. De talán jobban elgondolkodtató, hogy ezzel a korlátozással azt érik el, hogy én viselem a hibás termék miatti árcsökkenést (ki venne meg jó áron egy pirosan világító pixelt tartalmazó notebookot), és ha azt tekintjük, hogy az esetek 90%-ban az elsõ hónapban szoktak elõjönni a kijelzõ hibák, még arra is van esélyem, hogy a két éves garancia végéig egy pixelhibás notebookot nézzek. Most már csak arra válaszoljon valaki, hogy miként lehetséges, hogy ha egy termék hibás – márpedig egy pixel nem rendeltetésszerû mûködése szerintem hibára utaló tényezõ – akkor hogy mondhatja egy gyártó, hogy az addig nem hibás, amíg legalább ötször nem fordul elõ ugyanaz? Én is hallottam az ISO 13406 Class II szabványról (erre hivatkoznak a gyártók), de kérdem én, ha egy készülékben hiba keletkezik – még ha legkisebb hiba is – nem azt kellene jelentenie, hogy ha már garanciális, akkor kicserélik, kijavítják?Most is ezen a notebookon írom a hozzászólást, közben lesem, hogy hátha találok még 5 másik hibás pixelt, és akkor a csere után esetleg lesz egy hibátlan készülékem.
Secnir 2008.01.07. 18:18:26
Két hozzászólásod beküldése között legalább 60 másodpercnek kell eltelnie