Tékozló Homár

Re: Egy pixelhiba nem hiba

2007.02.27. 10:23 | jackyll | 2 komment

Úgy tûnik két megoldás létezik a pixelhiba kiküszöbölésére. Az egyik, ha az ember drágábban, kézzel szelektált monitort vesz, a másik, ha ki tudja próbálni a boltban, mint ahogy Sadist javasolta:

Fec sajnos nem gondolt bele, hogy bár van egy hibás pixel a monitorán, a többi pixel hibátlan. Egy átlagos monitoron majd két és félmillió subpixel (vörös, zöld és kék) található, ezek közül neki megpurcant három (legalábbis ha az Õ hibás monitorának a képe van kint a cikkben). Ez is mindössze 4 tízezred ezrelék! Sajnos ez a hibaarány nagyon nehezen küzdhetõ lejjebb, de akinek a munkájához szükség van a tökéletes képernyõre, annak bizony meg kell fizetni a minõséget. Itt olvasható egy szép összefoglaló a különbözõ minõségi osztályokról és az ISO szabványról, valamint hogy a különbõzõ gyártók mennyire tartják be ezeket a szabványokat és mikortól cserélik a hibás monitort.

Mindenképp érdemes az embernek végigrágnia magát rajta monitor vásárlás elõtt. Vásárlás elõtt pedig mindenképpen próbáljuk ki a monitort, még ott a boltban! Nem kell mást tenni, mint nyitni egy paintet és fehér, fekete, sárga, piros és kék színkitöltés után végigbogarászni a képernyõt, hogy hol vannak döglött vagy beragadt pixelek. Ha valahol hibát találunk, kérünk egy másikat, elvégre a vevõ szabadon kiválaszthatja, hogy melyik példányt akarja elvinni, nemde? :)

Tamás, aki az egyik Asus disztribútornál dolgozik, a kézzel válogatott, drágább termékeket javasolja, ha biztosra akar menni a vásárló:

Az a helyzet, hogy az LCD-panelek gyártástechnológiájából adódóan nem küszöbölhetõ ki a pixelhiba. Ezt persze meg lehet oldani, de ekkor az egyes panelek drágábbak, hiszen válogatni kell. Az egyes paneleket nagybetûvel jelölik. Van A-grade, B-grade, stb. panel, ez a minõségre, illetve a "válogatottságra" utal. Egyes gyártók marketing célzattal néha elõvezetik azt a megoldást, hogy kicserélik a készüléket 1 pixelhiba esetén is, de ezek általában vagy korlátozott mértékben (ZBD), vagy korlátozott ideig (pl. 1-1 bevezetési akció) élnek. Mivel a gyárban a legkörültekintõbb minõség-ellenõrzés ellenére sem küszöbölhetõek ki a pixelhibás LCD-k, ezért elég nagy logisztikai problémát okoznak ezek, hiszen megérkeznek a viszonteladóig, elérnek a végfelhasználóig, ott kiderül, majd ugyanez visszafelé. Természetesen van megoldás, de ez pénz kérdése. "Fizess többet, és akkor garantáljuk, hogy nem lesz pixelhiba a monitorodon. Ennyi pénzért ezt a tûréshatárt tudjuk vállalni."

Aki LCD-s bármit (notebook, monitor, mobiltelefon - bár, ezeknél a kisebb panel mián kisebb a pixelhiba esélye, illetve tudják úgy darabolni a paneleket, hogy ezekre ne kerüljön -, stb.) vásárol, tudomásul kell vennie, hogy a kijelzõn elfordulhat pixelhiba, ami egy tûréshatáron belül (ISO-szabvány) normálisnak tekinthetõ, hacsak kifejezetten az adott cég erre nem vállalt külön garanciát. A termékek általában nem tökéletesek. Minden ilyen jellegû szabványnak van tûréshatára, amit vásárláskor a vevõnek tudomásul kell vennie, természetesen a korrekt tájékoztatás fontos. Tudom, hogy ezt nehéz megemészteni, hiszen az ember többtízezer, vagy akár többszázezer forintért vesz egy készüléket, és szeretne "tökéletes" termékhez jutni, ugyanakkor figyelembe kell venni a tûréshatárokat is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.07. 18:17:24

de miért nektek küldik be, miért nem szólnak hozzá?

BoneSayeR 2010.05.09. 18:52:02

Szóval nem bannolnak ki a boltból ha pixelhiba ellenőrzést kérek a vételkor?
süti beállítások módosítása