Tékozló Homár

A szolgáltatóváltás a vakmerõ fogyasztók elit szórakozása

T-Online-Invitel/váltás

2007.03.19. 13:07 | szily | Szólj hozzá!

Kicsit hosszú, ám ritka tanulságos, sõt vicces sztori, ahogy a T-Online nem bírta elviselni, hogy Aurum Invitelre vált, ezért ugyanarra a vonalra elõbb azt mondta, sose volt benne net, ezért nem lehet szünetmentesen váltani, majd azt, hogy végig volt benne net, ezért nem lehetett volna nem szünetmentesen váltani. Vagy mi. Szóval tréfás svédcsavarok egymás hegyén-hátán, no meg persze a Homár együttérzése.

Hi,

Van egy sztorim az Invitel-matáv ADSL csere ürügyén, elég friss, még tegnapi:

Alaphelyzet. Van két telefonszámunk, egy néven, az egyik a lakásba van bekötve, a másik a pár száz méterrel arrébb lévõ üzletünkbe. A bonyodalom ebbõl fog származni. A lakásban lévõ telefonon volt egy matáv ADSL, amelyrõl januárban lejárt a hûségnyilatkozat. Persze külön elmeorvosi kérdés lehet, hogy miért került rá matáv internet, de ez most a történet szempontjából lényegtelen. A lényeg, hogy amint lejárt a hûség, máris fejvesztve menekülnénk. Számtalan jobbnál jobb ajánlat, mind fele áron, mint az eddigi, kiválasztottuk az Invitelét. Telefonos megrendelés, adatok bediktálva, szünetmentes szolgáltató váltás lesz, kezicsókolom. Szerzõdés pár napon belül megjön, aláírjuk, visszaküldjük, de az új internet már akkor élt, amikor a szerzõdést meghozta a posta. Mindenki happy, zökkenõmentes csere, hasít a net.

Ebben semmi rendkívüli, Európában vagyunk, vagy mifene.

Pár nap múlva, épp vasárnap dél körül, megszûnik a net a drótban. Ügyfélszolgálat ilyenkor nulla, invitel hibabejelentõ van, felveszi a panaszt. Nem tudnak semmi szolgáltatás kimaradásról, majd megtekintik. Eltelik a nap, el a hétfõ is félig, bitek nem jönnek továbbra sem. Érdeklõdünk az invitel ügyfélszolgálaton, mondják nem értik õk sem, menne kellene annak. Persze letelik a munkaidõ, megint senki, aki a további problémánkkal foglalkozna. Kedden már kicsit türelmetlenebbül reklamálunk, kiderül, hogy nekünk nincs is internetünk. Merthogy a matáv, kívántassék a poklok legmélyebb bugyrára, azt állítja, hogy azon a telefonon soha még nem volt internet, így aztán szünetmentesen persze, hogy nem lehet váltani. Nofene, akkor az a 3 nap az bizonyosan délibáb volt, amíg jött az inviteltõl a bitek sora.

Mit lehet itten tenni kérem? Hát a matávot még sem lehet megerõszakolni, kicsi mókus ahhoz az egyszeri ügyfél, de még az invitel is. Rendeljünk meg akkor egy új netet, igaz nem lehet szünetmentesen, de más megoldás nincsen, ha a magasságos matáv azt mondja, hogy itt biza nem volt net sosem, akkor nem volt. Mondjuk érdekes volna, ha a nem volt szolgáltatás után visszakérnénk a hûség alatt befizetett díjakat, hiszen írásunk van róla, hogy nem is szolgáltattak a dróton internetet.

Naszóval elindult az új bekötés procedúra. Hetente többször inzultáljuk az invitel ügyfélszolgálatát, hogy mi tarthat eddig, hiszem egyszer már mûködött, különben is itt a tavasz, ilyekor még a telefonbekötések is gyorsabban kihajtanak. De a matávot sürgetni nem lehet. Eltelik a szerzõdésben vállalt egy hónap, percre pontosan kiszámolva, felhívnak az inviteltõl nagy boldogan, bekötötték a netet, használjam nyugodtan, örüljek, mert õk nagyon fasza gyerekek. Az azonosító jelszó ugyan az, mint a soha nem is létezett korábbi szerzõdésben szerepelt. Próbálnám hamarjában, de sötét a modemen az ADSL led, azon biza nincs kapcsolat. Próbálgatom kihúzni, visszadugni, de csak nem akarja az igazságot.

Megkeresem megint a nagyságos invitelt, ha már van szerzõdésem, akkor biza lenni kellene itt pár bitnek, ami kiesik a dróból, ugye. Lehet hogy az a sosem volt szerzõdés jelszava mégsem jó. Mondom én, hogy mi a baj. Nézzük csak, mondják, ahá, meg van a hiba. A matávtól, a kénköves ördög rúgja meg, kaptak most meg egy másik igazolást, hogy mivel ezen a számon már volt internet a megelõzõ 3 hónapban, nem tudnak újra rákötni, tetszettek volna szünetmentes szolgáltató váltást kérni. Mivan? Egy hónapja nem tudták szünetmentesen átkötni, mert nincs rajta, most meg meg mégis volt? Na jó, de akkor miért mondta az invitel, hogy van netem, mikor nem is lehet, papír van róla?

Ja kérem, gondolták, ha már úgyis két telefonunk van, akkor rákötik a másik vonalra, csak ne cseszegessük õket hetente kétszer, hogy mikor lesz már. Adtak hozzá egy év hûségrõl kötelezvényt. Na de kérem, mi, itt van róla az írás a szerzõdésben, a lakásba kértük az internetet, nem pedig az üzletbe. Ennyi erõvel akár a szomszédnak is beköthették volna, mert annak is ez a címe, csak nem /a, hanem /b. Az invitel viszont hajthatatlan, mi rendeltünk egy netet valahová, õk kötöttek egyet valahová, most már fizessünk, mert nem kifogás, hogy nem oda kötötték, ahová kell. Örüljünk hogy valahol van.

Arra persze nincs válasz, hogy ha már az ajtón betört az ipari forradalom egy ideje, miért nem lehet 3 hónapon belül visszakötni a drót végét az ADSL modembe? Talán elzsibbadt nagyon, vagy várni kell, hogy újra kihajtson?

Most várjuk a hétfõt, hogy legyen a matávnak ügyfélfogadása és meg tudjuk kérdezni, hogy lehet egyszerre igen is meg nem is internet ugyan azon a dróton. Mert hogy írásunk van mindkét verzióról.

Dehogy van itt Európa kérem, legfeljebb csak kelet balkáni kupleráj. A magasságos matáv, hiába a csökkenõ vezetékes vonalszám, azt sem tudja, hogy melyik drótot hová kötötte, oszt még le is írja.

Best,

Aurum

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása