Tékozló Homár

Re: Teljesen elégõ áldozat a szakszervizben – Célkeresztben a feljelentõ olvasó

márkaszerviz/szerelés

2007.03.20. 16:21 | jackyll | 7 komment
Ijesztõ sztorit vázolt PP egy Renault-márkaszervizben szerzett élményeirõl, melyek lényege az volt, hogy a kocsijával igazából semmit nem csináltak, amit végül egy másik szerelõ vett észre. A figyelmes Homár-olvasók azonban több furcsaságot is találtak PP levelében. Alant olvasható két darab elemzõ írás arról, hol sántít a karburátor. Elõször jöjjön egy Belgiumban élõ közlekedésgépész mûszaki értelmiségihez illõen tárgyszerû levele, nehezítõ ékezetek nélkül:

Mélyentisztelt Ollos Baràtom! A "Teljesen elégo áldozat a szakszervizben" cimu bejegyzéshez szeretnék néhàny gondolatot fuzni. Elore bocsàtom, hogy az emlitett szakszervizt megvédeni nem tisztem, kivàltképp, mert kulfoldon élek, veluk semminemu kapcsolatom nincs, sot az emlitett màrkàt sem preferàlom, ellenben kozlekedésgépész vagyok és a kedves levéliro levele nagyon felhàboritott. Hogy miért? Ilyen homàlyos historiàt, ennyi szamàrsàggal fuszerezve màr rég olvastam! A kedves levéliro nélkulozi az àtlagautos minimàlis és elvàrt hozzàértését, tovàbbà az objektivitàst az uggyel kapcsolatban. Nem szeretném hosszan huzni, tehàt:

"motorolajcsere soha nem volt az autón, az olajban gyakorlatilag megáll a csavarhúzó (ne feledjük, turbódízel kocsiról van szó, tehát ez kiemelt fontosságú - lett volna)"

Teljesen mindegy, hogy diesel vagy benzines eroforràsrol beszélunk a motorolaj minden esetben ugyanolyan fontos, viszont ha nem lett volna olajcsere elvégezve az auton, akkor nem àllna meg benne a csavarhuzo, mert a motor mukodése kozben az olaj nem surusodik, hanem épp felhigul! Ebbol is adodik, hogy egy ido utàn a higabb olaj “eltunik” a motorbol, ezért szukséges idonként ellenorizni és ha kell utàntolteni, tovàbbà ezért van az – tipusonként eltéro periodusonként – idoszakos olajcsere.

"az olajszûrõ a gyárban került rá, maximum a negyedik dimenzión átjutva cserélhették volna a belsejét, de nem nagyon hiszem"

Az olajszuro belsejét nem lehet cserélni, magàt az olajszurot viszont igen, amit minden olajcsere alkalmàval el is végeznek, hiszen nagyon konnyen hozzàférheto helyen van – a csere a legbonyolultabb motor esetében sincs tobb mint 3 perc – tovàbbà filléres alkatrész, egy szerviznek sem érdeke, hogy ezen sporoljon. (Sot ezen keresik a legtobb pénzt. Pàr perces "tiszta" munka egy olajcsere, rendkivuli haszonkulccsal, és nem szukséges hozzà magasan képzett szakember egy autoszerelo tanonc is elvégzi. Az ugyesebb autotulajdonosok otthon is megtudjàk csinàlni.)

"a szervóolajat soha az életben nem ellenõrizte senki (megjegyzem, a használati utasításban nincs leírva, hogy hogyan kell, az sem, hogy hol a tartály)"

Benne van az auto muszaki leiràsàban, egy a motorteret bemutato àbràn/fényképen làthato. Hogy ellenorizték-e, azt a tulajdonos biztosan nem tudhatja, ugyanis ez egy àttetszo muanyag tartàlyocska, amin "MIN" és "MAX" jelzés talàlhato és kivulrol szemrevételezéssel megàllapithato, hogy az olajszint a két jelzés kozott van-e. Tehàt ha szervizbe viszi az autot, nem irjàk a szàmlàra, hogy: egy pillantàs a tartàlyra 15 forint. De ha mukodik a kormànyszervo és a fékszervo, akkor nyilvàn rendben van.

"a légszûrõ vagy a fekete-afrikai népek egyenjogúságáért harcoló egyesület terméke, vagy a gyári darab, ami 4 és fél év alatt ébenfeketévé "érett""

Még egy rendkivul egyszeruen cserélheto és olcso alkatrész, ami azért fekete, mert ez hivatott a kulso levegot megszurni, mielott bejut a motorba. Ezen sem sporol egy szerviz sem! (làsd olajcsere)

"a fék kopottságát visszajelzõ érzékelõt valakik "elhagyták" "véletlenül" - emiatt az egyik tárcsa berágódott, a másik oldalon beégett a fékbetét."

A "valaki" nyilvàn a tulajdonos volt maga, de a fék nem ettol ment tonkre, hanem a gondatlansàg miatt. Ilyen visszajelzo csak az elmult 10-15 évben kezdett elterjedni, ez egy kényelmet szolgàlo jelzoeszkoz semi tobb, a fékek idokozonkénti ellenorzésétol nem mentesit! Egyébként az épp beràgodni, beégni akaro fék hangok formàjàban jelzi, hogy valami nem stimmel – ilyenkor szokott nyikorogni. A fékbetét leggyakoribb beégési oka pedig a behuzott kézifékkel valo kozlekedés. Ja és a Trabantban sem volt még hasonlo jelzoeszkoz sem.

Nos roviden ennyi, a kedves levélironak meg azt uzenem, hogy eloszor otthon sepregessen egy kicsit. Baràti udvozlettel (és méregbe mártott pennával): Toxic11 Belgium

Aztán egy kevésbé pedáns kritika homár seriftõl, aki nem mi vagyunk:

Én is Renault-használó vagyok hála a cégnek, de ezzel a cikkel kapcsolatban felmerült bennem pár gondolat az egyik, miszerint sosem cserélték az olajat a levélíró autójában. Én mindig megnézem a nívópálcát is, és szerintem (lehet hogy az én hülyeségem) de más a hangja a kocsinak ha már kevés vagy régi az olaj, fõleg indítás után hallani hogy jobban kerepel, stb talán egy jobban hozzáértõ megerõsít vagy megcáfol, lehet nem így van, de már gyanúra adhat okot másrészt pedig 4-5 ezer km-ként érdemes azért a nívópálcát kivenni. A másik gondolatom, hogy a levélíró 20000 km-ként vitte olajcserére, holott a szervízkönyvben az áll, hogy x ezer km vagy y év attól függ melyiket éri el elõbb, de évente egyszer, ha nem is futott annyit a kocsi. Érdemes olajat cseréltetni akár Józsival a szomszéddal is. Harmadrészt pedig nekem mindig van (elvileg) fékbetét-kopásjelzõ a kocsiban, de sosem világított még, pedig aztán volt, hogy már esztergálta a féktárcsát. Két ötletem: lehet vagy egyik renault-omba se tettek, kb 4-et használtam eddig különbözõ típusúakat, vagy egy kalap szart nem ér az. Ha hallom hogy smirglizi a fékezéskor, legalább egy jobban hozzáértõnek megmutatom. Ha már beégett a tárcsa vagy a betét, akkor a levélíró sajnos nem is nagyon képez egy egységet az autójával:) ekkor pedig elõfordulhatnak ilyenek. Természetesen a márkaszerviz is hibás, sõt 100 százalékban õk a hibásak, hiszen a kiszámlázott tételekért nem végeztek munkát, de ajánlom a levélírónak hogy ezekre az alapvetõ dolgokra figyeljen, mert sok pénzt megspórolhat vele. A relét meg fogalmam sincs hogy mi volt a baja, biztos rossz volt, törökök rakták össze satöbbi roppantul sajnálom a történteket ajánlom magamat: homár serif

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.31. 14:06:46

Illik-e elsőnek lenni egy márciusi posztná'?

HZCs 2007.10.19. 20:29:32

én januárinál voltam erste :D

gelsystem 2007.10.19. 20:59:32

bakkker, negyedik......

Terveüdekszi 2007.10.24. 11:06:36

Az izzítás reléjét ki lehet cserélni a klíma reléjével??? Mi a fasz?! Az izzításnál több 10A megy, a klímánál nem éri el az 1A-t. Akkor most vagy a klímát méretezték túl, vagy az izzítást alul?