Az az érzésünk, hogy márkaszervizbe a fogyasztók kizárólag rituális célból, önmagukat büntetni viszik a kocsijukat. PP ezt nem tudta és el is ballagott egy Renault-val az Albertirsai út elejére. Tudhatta volna, hogy ilyen hülye nevû utcában csak szopatás lehet az osztályrésze, de akkor még nem olvasott Homárt. Most igen, fel is nyílt a szeme. Olvassák ijedten és járjanak inkább igénytelen robogóval!
Igen mélyen tisztelt Homár!
Egy azt hiszem nem egyedi esettel fordulnék tízlábú méltóságod elé... Történt vala 2002-ben, hogy megvettük elsõ rendes kocsinkat, ráadásul újonnan - egy Renault Thalia 1.5 dCi-t, akkor akciós, Alizée felszereltséggel. Mert az jó, meg mert azt végre lehet márkaszervizbe vinni, ahol a szerelõk mindig mosolyognak, és tiszta az overalljuk, és 1000 évig fog jól mûködni a kocsi, ha betartjuk a szervizperiódust, nem úgy, mint a Trabantunkon, ahol minden héten kellett egy kicsit piszkálni valamit, nyakig olajossá válva...
Szerintünk minden jól is alakult egészen addig, amíg 2006-ben kisebb problémákkal fordultunk a szakszervizhez (Albertirsai út 1.), valamint esedékessé vált egy generális átnézés is - 20000 kilométeres szerviz néven. Megjavították - vagyis azt hittük - majd fizettünk - sokat. A kisebb probléma az izzítógyertya reléje volt, ami csereéretté vált. Azt írták, cserélték. Úgy is tûnt, egész addig amíg Sopronban (budapesti vagyok) egyszer csak újra nem indult a verda. Nem baj, fórumokon már utánanéztem, hogy ki lehet cserélni a klíma ugyanilyen típusú reléjével, és mentünk tovább - azóta is gond nélkül. (a klíma meg már rég nem megy, de annyiért javították volna, amennyiért újat is kaphatnánk bele, bontottról nem is beszélve). Aztán volt még olajcsere, illetve a kormánymû egy alkatrészét is cserélték, és átnézték a kocsit - legalábbis a lapon ez szerepelt, egy olyan összeggel, ami felajánlásnak már elnyerheti a "gáláns" jelzõt egy vidéki festõverseny elsõ díjazottjának a képéért.
Viszont a relés eset után úgy gondoltam, mivel 7000 Ft-ben volt az, hogy nem cserélték az alkatrészt, és mostanra megérett egy újabb nagyobb szerviz, inkább a házban lakó autószerelõre bízom a kocsit, de legalábbis nézzen már rá.
Namost ami kiderült, az inspirált az írásra, de aludnom kellett egyet rá, különben leolvadt volna az Index mail szervere attól, amit kapott volna, pedig igazából nem azt akarom bántani. Csak hidegen, tényszerûen, listábaszedve:
- motorolajcsere soha nem volt az autón, az olajban gyakorlatilag megáll a csavarhúzó (ne feledjük, turbódízel kocsiról van szó, tehát ez kiemelt fontosságú - lett volna) - az olajszûrõ a gyárban került rá, maximum a negyedik dimenzión átjutva cserélhették volna a belsejét, de nem nagyon hiszem - a szervóolajat soha az életben nem ellenõrizte senki (megjegyzem, a használati utasításban nincs leírva, hogy hogyan kell, az sem, hogy hol a tartály) - a légszûrõ vagy a fekete-afrikai népek egyenjogúságáért harcoló egyesület terméke, vagy a gyári darab, ami 4 és fél év alatt ébenfeketévé "érett" - a fék kopottságát visszajelzõ érzékelõt valakik "elhagyták" "véletlenül" - emiatt az egyik tárcsa berágódott, a másik oldalon beégett a fékbetét.
És még nincs ellenõrizve a váltóolaj, meg egy zsák egyéb. És szûk 39000 km van a kocsiban. Miért ment el a Trabantunk több mint kétszerennyit úgy, hogy alig költöttünk rá, és kétszer volt komolyabb baja, de abból is az egyik a kúton tankolt benzik olajhiánya miatt volt?
Konklúzió: Emberek! Új Renault márkaszervizt nyitok, mert ott mindig tiszta a szerelõ overallja - mert semmit nem csinál - és mindig jókedvû - mert röhög a sok-sok homáron, akik behozzák a kocsit, és fizetnek a semmiért - sokat! Köszönöm, hogy fogyaszthattam, hogy kidobhattam az ablakon a családi kassza tartalmát! Mennyire jó érzés márkaszervizbe vinni a kocsit, homártársak, ugye átérzitek?
Üdv, PP
antal-atom-attila 2007.10.22. 17:49:25