Tékozló Homár

Re: Semmit sem ér a Wizz Air elsõbbségi jegye?

Wizz Air/fapados helyfoglalás

2007.03.21. 09:31 | szily | Szólj hozzá!

Jó sok levelet kaptunk hirtelen a címben feltett kérdésre. Mármint hogy kicsinyes lehúzás-e a 650/1300 forintért mért "fapados helyjegy". Van, aki szerint semmit sem adnak érte, mmásoknak tetszik a rendszer. A lényeg, ha jól értjük, az, hogy a buszon bevadult angolnaként fúrjuk magunkat elõre az elsõ ajtó közelébe, a többi furakodót tegyük hidegre egy tax free fütyülõs barackkal, aztán spuri a lépcsõig. Részletek alant.

Elõször egy friss élmény a tökéletesen értelmetlen, bár filozofikus belga modellrõl, ami némileg ottlikos hangütéssel azt sugallja, hogy sem azé, aki fut, sem azé, aki kicsit ráfizet, hanem véletlenszerûen.

Szevasz Homár! Vasárnap jöttem vissza Belgiumból, Charleroi reptérrõl. Az elsõbbségi beszállás ott úgy nézett ki, hogy a beszállásnál a pult jobb oldalán az elsõbbségi, a bal oldalán a “sima jegyesek” mehetettek. Egyszerre indították el mindkét oldalt, így az egy sima, egy elsõbbségi mintázat szerint kerültek a fedélzetre az emberek. Üdv, Belgapajti

Aztán egy level arról, hogy nem csak a Wizz Airnél szopó, ha az ember nem verekszik.

Sziasztok! En csecsemovel utaztam mostanaban Germanwings-szel F1-rol, es ugyanigy jartunk. Minden fapadoson elorekuldik a gyerekeseket, hogy keressenek olyan helyet, ahol elfernek, itt is igy volt, de ezt a helyet max. a buszban foglalhattuk el... termeszetesen a repulore valo felcsattogasnal draga utazo barataink mar loktek felre a felesegemet a babaval a karjan, jobb helyekben remenykedve. De hazafele szerencsere van ertelme az eloreengedesnek, mert ott nincs ez a buszozos remalom, lehet menni egyenesen a gepbe, akar betonon setalva, akar alaguton. Szereny velemenyem szerint, ha a gep karnyujtasnyira van a kaputol, a vilag legnagyobb baromsaga ez a buszosdi. Kis hazankon kivul eddig mindenhol engedtek setalni a betonon a gepig. Valoszinuleg eros a buszvezetok szakszervezete. Muezzin

És végül itt egy virtigli Homár-olvasó levele, aki úgy hülyézi le a sárga földig a másik Homár-olvasót, hogy észre sem veszi, hogy õ saját maga is leírta, miszerint egy másik légitársaságnál szerzett tapasztalalatokról ír, nem Wizz Air-esekrõl. No de egy jóízû hülyézést majd pont a tények fognak megakasztani. Azért közöljük le a pedagógiai célzat mellett, mert a hülyézés ellenére fontos infók vannak benne arról, hogy is megy ez a jegyezés a konkurenseknél.

Hello Homár! Ezen az elsõbbségi fapados történeten jót mulattam. A levél írója tipikus képviselõje az agyatlan tömegnek. Nemrég utaztam - életemben elõször - egy fapados légitársasággal (nem a levélben szereplõ Wizz Air volt), amely szintén a Ferihegy 1-rõl repített. A beszállás elõtt - elég érthetõen, és magyarul - elmondták a fõbb szabályokat. Ezek szerint a check inhez való érkezési sorrendben kapnak egy betûjelet az emberek, A-tól D-ig. Ha hamar csekkolsz be, A-t kapsz, ha te vagy az utolsó, D-t. Ezután a beszállásnál (értsd: a buszra szállásnál) A-tól D-ig szólítják a népet. Az A szállhat fel elõször, a D utoljára. Amit elmondtak a hangosbemondóban: a buszra a betûjel szerinti sorrendben kell felszállni. A busz hátsó ajtaja van nyitva felszálláskor, és elõre kell menni. Leszálláskor az elsõ ajtót nyitják ki, így aki elõször szállt fel, és elõrement, az elsõnek szállhat le. Aki elõbb száll le a buszról, az elõbb szállhat fel a repülõre. Mivel nincsenek dedikált helyek a gépen, ezért érkezési sorrendben lehet válogatni. Aki legelõször száll fel a gépre, az választhat az összes üres hely közül. Aki utoljára, azé a maradék. Ha belegondoltok, zseniális terv egy nagy masszányi alaktalan és agyatlan tömeg irányítására. Aki odafigyel, az vágja a lényeget (akkor is, ha életében elõször repül fapadossal). Nyilván sosincs No 1 utas, de van elsõ tíz, nem kell test test elleni küzdelmet vívni. Amikor én utaztam, azt láttam, hogy a népek felszállnak a buszra, tök össze-vissza állnak benne, leginkább az ajtók köré tömörülve. Természetesen volt olyan, aki felszállt a hátsó ajtónál, és meg is állt, mintha csak a 4-es 6-oson utazna a Móricztól a Moszkváig végig az ajtóban, mindenkinek az útjába állva csak azért, hogy majd harminc megálló múlva elsõként szállhasson le. Persze, az az ajtó nem nyílt ki, hanem - ahogy elõre jelezték - csak az elsõn lehetett leszállni. Volt olyan - komolyan mondom - aki a busz hátsó ajtajánál álldogállt, és amikor kinyílt az elsõ, felnézett, és indult is a keze az ajtó feletti képzelt leszállásjelzõhöz. Ééérted?! Azt hitte, hogy ha az ajtóban áll, akkor elõbb szállhat le, de ha nem nyílik az ajtó, akkor jeleznie kell, hogy õ a repcsinél akar leszállni. A levél írója, Conspicuous (nyilvánvaló?) aki rutinos fapadon ülõnek vallja magát, több utazás távlatából sem jött rá, hogy leszállni a buszról az elsõ ajtónál kell (és ez tök független attól, hogy egy ezresért fapados VIP-vé teszed magad, vagy maradsz listaáron egy birka). Én maradtam birka, de nem zavart a tömeg részévé válnom, csak tettem, amit mondtak. Nem én voltam az elsõ, de még válogathattam, birkaáron vett jegyemért. Conspicuous azt veti a légitársaság szemére, hogy olyan szolgáltatást árul, ami semmivel nem nyújt többet, mint amit egy fabirkának adnak. Nos, régi közhely, de amilyen extrára van kereslet, azt el lehet adni akkor is, ha az semmivel sem több, mint a listaáras cucc. Hát errõl van szó: ha megvette, hagy vigye. Üdv: Kalamajka Legeslegvégül ugyanez tömörebben és aforizmaszerûbben megfogalmazva:

Ilyen az easyjet-nél is van, csak ott nem kerül pénzbe. Náluk a becsekkolás sorrendjében "prioritási csoportokat" állítanak fel (asszem A-tól E-ig), és értelemszerûen ennek sorrendjében lehet felszállni a gépre. Ez ugyanúgy nem ér semmit, ha busz visz ki a géphez, tehát abszolúte nem éri meg korán kimenni a reptérre. De legalább ingyen van. a.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása