A garanciális mobiltelefon-javítás egy speciális esetével találkozott Dávid, akinek a harmadik alkalommal ugyanazzal a problémával visszavitt készüléke feladta a harcot és kigyulladt. Természetesen ezekután már nem volt garanciális:
Motorola L6-os telefonom egyszer csak benyögte az unalmast és olykor, bizonyos idõközönként fogta magát és kikapcsolt ezen kívûl megnémult. Suliba menet beadtam a veszprémi t-mobile szervizébe, akik felküldték a telemaxhoz. Szûk két hét múlva jött is az sms, hogy mehetek a telefonomért, megjvavították. Annak tudatában mentem be érte, hogy végre nem kell szenvednem, lesz telefonom, jajdeyoooo. Ez volt egészen az átvételtõl számított két napig, amikor is ismét jelentkeztek a problémák: kikapcsol, nincs hang. Mondom király, jó, hogy megcsinálták. El kellett telnie pár hétnek ahhoz, hogy újra rávegyem magamat arra, hogy visszavigyem a szervizbe. Gödöllõre vittem, ahol lakom. Ismét cseretelefon. Általában Samsung. Jó, kamerás, meg szép, csak vacak, lemerül 1 nap alatt.
Két hét múlva mehettem érte. Hozzá sem nyúltak. Még csak szoftvert sem frissítettek rajta. Csak egy pöcköt, ami az aksival csatlakozik. Ugyanolyan rossz volt, mint ahogy bevittem: kikapcsolt, elnémult. Kezdtem beletörõdni, hogy sosem lesz jó a telefonom. Aztán megint pár hét múlva, felhergeltek, meg felhergeltem magam és mielõtt újra visszavittem volna a gödöllõi szervízbe, írtam a telemaxnak. Persze semmi válasz. Két hét múlva újra mehettem vissza érte, nem reménykedtem, hogy jó lesz. Jó lett. Egészen három hétig. Pont akkor, mikor már az ember megnyugszik, hogy minden rendben. Lófaszt.Na, ekkor történt a különös eset: a telefonom elkezdett füstölni töltés közben. Gyakorlatilag fel is robbant, pukkant egyet oszt csá. Volt telefon nincs telefon. Még jó, hogy otthon voltunk, mert ha ez nem így lett volna, akkor komolyabb baj is lehetett volna, hiszen forró volt a készülék, be is gyulladhatott volna a padlószõnyeg. És egy tízemeletest nehéz eloltani. Nem voltam dühös. Szinte biztosra vettem: visszaviszem, kicserélik, én pedig bologan élek vele, míg nem veszek újat. Itt jön a második lófaszt: 2 hét múlva jön a sms, fáradjak be érte.
Eladóhölgy (aki mindig együttérzett velem, köszönöm neki): nem fogsz neki örülni. Mondom én: miért? Eladóhölgy: mert megvonták a garanciát.
Pontosabban idézném: "A készülék rendszerpaneljén, a végfok IC-n és környezetében égési nyomok, sérülések találhatók, melyek a készülék nem rendeltetésszerû használatából erednek. A hátlapcsavarokat szakszerûtlenül csavarták be, a csavarfejek elkoptak, valamint az egyik csavar rossz helyre, helytelenül lett visszahelyezve. A további javítást, garanciában a szakszerû javítás csak komplett fõdarab és a rongálódott alkatrészek cseréjével lehetséges. Jelen állapot megõrzése érdekében a készüléket zárómatricával láttuk el."
-miért? mit vártak, felrobban aztán nem lesz semmi külsérelmi nyom? -talán a végfok IC-nek és a többi IC-nek a helyén kellett volna maradnia? -agyhalál -persze, máskor nem tettek rá matricát. -tehát inkább megvonjuk a a tetves, õõ kedves vásárlótól a garanciát, mint hogy új telefont adjunk.
Persze, a garancia jegyzõkönyv hibás, talán szándékosan, talán véletlenül, de a hiba okának a robbanás helyett, a "készülék többször kikapcsol" van feltüntetve. Nem kell két diploma ahhoz, hogy rájöjjünk: ha nem a robbanást írjuk rá, már ránézésre megvonják a garit, hiszen égési nyomok vannak rajta. Hát köszönöm szépen.
Még azért írtam egyet a telemaxnak, hátha történik valami, jeleztem: egy hetet vagyok hajlandó várni az új készülékem érkezéséig és csak azután fordulok (ügyvéddel) a fogyasztóvédelemhez és a rendõrséghez, utóbbihoz feljelentés miatt, hiszen a szervíz hibájából akár le is éghetett volna a ház.
Az összes állításomat tanukkal és a megfelelõ dokumnetumokkal bizonyítani tudom.
Zwiebel 2009.01.16. 15:01:08
Most olvasom a kommentedet, nekem is problémám van a Samsung i900 telóval, egy napot jó ha kibír, és lemerül. Ugyanebbe a szervítbe küldi a voda is, de ez a szervíz még a rossznál is rosszabb már ne haragudjanak!