Tékozló Homár

Re: Szívás a Baumaxban

2007.04.03. 10:52 | jackyll | Szólj hozzá!

Egy újabb válaszlevél következik, ezúttal a baumaxos szivattyú forgalmazójától. A vásárló nyilván hülye, azt viszont a Homár sem érti, miért fordult pánikszerû, nagybetûs "kiabálásba" a cég ügyvezetõje levele végén, sokadszorra ismételgetve ugyanazokat a tényeket, ha már egyszer neki van igaza. Namindegy, szóval itt a vágatlan válaszlevél, ahogy az lenni szokott, illetve befutott a ledurungolt ügyfelük is a friss fejleményekkel:

A T.I.P. Hungária Kft központi szervizének tájékoztatása és az elkészült jegyzõkönyvek és telefonhívások alapján az esetet ismételten kivizsgáltuk. Ennek fényében megállapítást nyert, hogy a „névtelen” levélíró és ezzel összefüggésben az Önök blogjában megjelent cikkében a T.I.P. Hungária Kft garanciális javítási eljárásával és a cég által forgalmazott mélykúti szivattyúról leírt negatív állítások hamisak, ezzel hamis és negatív képet festve cégünkrõl és a forgalmazott termékrõl. Tájékoztatni szeretném Önöket a következõkrõl, hogy talán legközelebb a másik félnek is lehetõséget adhatnának a reagálásra mielõtt nem valós tényadatokat közölnek egy „névtelen” levélíró levele alapján! Mind a cégünk munkatársai, mind a gyártó cég képviselõje nevében kikérjük magunknak a leközölt valótlan állításokat.

1, A levélíró által leírt „vészhelyzet” jellegû probléma azért adódott, mert nem szakszerû falbontás következtében a fal mellett elhelyezkedõ víztároló oldal ledõlt , így árasztva el az említett pincét.

A következményektõl való félelmében a „névtelen” vásárló, a tûzoltóság helyett a barkácsáruházat választotta megoldásképpen.

2, Itt némi szakmai felvilágosítás a BRIO 2000M automatikáról. Az elektronikus vezérlõrendszerek a nyomás és a vízátfolyás függvényében szabályozzák a szivattyú mûködését. A Brio 2000-M vezérlõrendszernek köszönhetõen a szivattyú automatikusan bekapcsol, ha kinyitjuk a vízcsapot vagy a nyomás a minimális szint alá, esik. Ha elzárjuk a csapot ill., befejezõdik a vízvétel, a szivattyú kikapcsol. A bekapcsolási nyomás értékét külön be lehet állítani. A kikapcsolási nyomás értéke nem választható meg szabadon, mert a vízcsap elzárásakor a kikapcsolás automatikus, ideje teljesítményfüggõ.

3, A vásárló által kiválasztott típus tekintetében megjegyezném, hogy az említett típus nem „gagyi kínai”, hanem Európa legmodernebb olaszországi (EU) gyárában készül. Az említett típusból több ezer dolgozik a legkisebb meghibásodás nélkül szerte Európában és az Egyesült Államokban is.

4, Nagyon fontos tény, hogy a vásárló által említett esetben nem egy tisztavízhez alkalmazható mélykúti szivattyú (öntözõszivattyú), hanem egy szennyvizes átemelõ búvárszivattyú vagy kerti szivattyú alkalmazása lett volna megfelelõ a felmerült probléma elhárítására. Extrém esetben egy nagyteljesítményû benzinmotoros szivattyúra. A vevõ a felmerült problémájára jelen esetben rossz szivattyút választott, ennek megfelelõen a felhasználás sem volt megfelelõ, ebbõl egyenesen következett a szivattyú elõre programozott leállása. (Itt megjegyezném, hogy a szivattyú motorja a beépített védelemnek köszönhetõen nem hibásodott meg, csak a belekerült nagy mennyiségû olajos-homoktól beállt- lásd. késõbb javítás)

5, Fontos momentum, mint azt Önök is leírták a szivattyú a vásárló által megbontásra került, ami minden esetben a garancia elvesztésével járt volna.

6, Megjegyezném, hogy a szivattyút pince szivattyúzására használták és a szivattyúba került olajos-homokos szennyezõdéstõl álltak meg a szivattyú járókerekei. A használati utasítás pontosan leírja, hogy a szivattyú milyen felhasználási területre javasolt, valamint tartalmazza azt is, hogy a említett szivattyú mekkora „szemcseméretû” szennyezõdésig dolgozik meghibásodás nélkül. Jelen esetben ez 50 g/m3. ennek megfelelõen a „névtelen” vevõ vehette volna a fáradtságot és elolvashatta volna a használati utasítást. A javítás során az 50g/m3 homok többszöröse lett a szivattyúból kivéve.

Ennek ismeretében az 1 napos mûködés a szivattyú tökéletességét és nem a „gagyiságát” támasztja alá.

7, A vevõ fogyasztóvédelmi kifogására, és a bevizsgálásra vonatkozóan szeretném megjegyezni, hogy mint az Önök által ismert, az EU-s jogharmonizáció követelményeként a 2002. évi XXXVI. Törvény kiadásával módosításra került a Polgári Törvénykönyv. A törvény végrehajtását a fogyasztói szerzõdés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézésérõl szóló 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról szóló 151/2003 (IX. 22.) Korm. Rendelet írja elõ. A fenti rendeletek lényegesen leszûkítették a fogyasztói visszaélés lehetõségét, (lásd jelen esetben is), illetve a gyártók is érvényesíthetik a jogaikat. Cégünk élni kíván a törvényes jogaival, ezért a fogyasztói kifogások jogosságának elbírálásával, illetve a reklamáció rendezésénél vegyék figyelembe a márkaszervizünk szakértõi tevékenységét. Amennyiben a fogyasztó nem ért egyet a rendezés módjával, akkor továbbra is fennáll részére a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõség vagy más kijelölt intézménynél történõ vizsgálat lehetõsége. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy rendeltetésellenes használat vagy indokolatlan megbontás miatt sérült gépen a meghibásodás okait csak szervizben, mûszeres mérésekkel lehet megállapítani, a vevõszolgálatoknál szemrevételezéssel ez lehetetlen. Különösképpen érvényes ez a szivattyúk esetében, hiszen itt a vizsgálat csak megfelelõ érintésvédelemmel ellátott biztonsági berendezések alkalmazásával szavatolható. (víz – áramveszélyes összefüggése talán ismert Önöknél is). Mindezeket garanciajegyünk tartalmazza, itt is jelezném az elolvasás hiányát.

8,A vásárlói panaszok kivizsgálását minden esetben a legnagyobb gondossággal végezzük el, és az esetlegesen elõforduló gyártási hibás szivattyút MINDEN esetben kicseréljük a vásárlóknak!

A TIP Hungária Kft garanciális javításaival KAPCSOLATOS BÁRMILYEN NEGATÍV FELTÉTELEZÉST A LEGMESSZEBBMENÕKIG VISSZAUTASÍTUNK!

9, A cégünk központi szervizébe bekerült szivattyút még a beérkezés napján megvizsgálták a kollégák és a már említett megbontást és a nem megfelelõ használatból (iszapos-homokos víz) eredõ szivattyúkerék beállást állapították meg.

FONTOS MEGJEGYENI, HOGY MINDEZEK ELLENÉRE CÉGÜNK A SZIVATTYÚT KITISZTÍTOTTA ÉS MÛKÖDÕKÉPES ÁLLAPOTBAN, MÉG AZNAP VISSZAJUTTATTA A VÁSÁRLÓ RÉSZÉRE. MINDEZT INGYEN ÉS BÉRMENTVE, PEDIG A SZÁLLÍTÁSI ÉS A JAVÍTÁSI KÖLTSÉGET JOGOS LETT VOLNA A VÁSÁRLÓRA TERHELNI!

HANGSÚLYOZOM , A SZIVATTYÚ NEM RENDELTETÉSZERÛEN LETT HASZNÁLVA VALAMINT A GARANCIA ELVESZTÉSÉVEL JÁRÓ MEGBONTÁST VÉGEZTEK RAJTA!

FENTI ÁLLÍTÁSAINKAT A JAVÍTÁS SORÁN KÉSZÜLT – A „NÉVTELEN NAÍV ÜGYFÉL” ALÁÍRÁSÁVAL ÉS PONTOS ÁLTALA MEGADOTT ADATAIVAL- IGAZOLNI TUDJUK.

ÖNÖK A BLOGJUKBAN HAMIS ADATOKRA ALAPOZOTT VALÓTLAN TÉNYEKET KÖZÖLTEK!

HA EZEKET NEM TÖRLIK 24 ÓRÁN BELÜL ÉS NEM TESZNEK BOCSÁNAT KÉRÕ LEVÉL FORMÁJÁBAN KIIGAZÍTÁST A MEGJELENTEKKEL KAPCSOLATBAN, KÉNYTELENK LESZÜNK A MEGFELELÕ JOGI LÉPÉSEKET MEGTENNI ÖNÖKKEL SZEMBEN A CÉGÜNKNEK OKOZOTT SZÁNDÉKOS KÁROKOZÁS ÉS HITELRONTÁS TEKINTETÉBEN.

Üdvözlettel:

Reviczky Gyõzõ ügyvezetõ igazgató T.I.P. Hungária Kft

instant update: Közben befutott a névtelen ügyfél - igazából Gábor - következõ levele a dolgok állásáról:

Az elsõ hibát a szivattyú vásárlásakor követtük el. A Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõségtõl utólag megtudtuk, hogy az omniózus vasárnap este a szivattyú megvételekor mindenképpen jelezni kellett volna a vásárlók könyvében az ár differencia tényét, a saját ismerõs mellett lehetõség szerint több áruházi dolgozót tanuként feltüntetve. A pénztárnál - miután nem voltak hajlandók a kiírt alacsonyabb áron odaadni a terméket - a számlára rá kell vezetni, hogy "jogfenntartással kiegyenlítve", esetleg hivatkozva a vásárlók könyvére. Ha a jogfenntartás szerepel rajta, utólag is hivatkozhatunk a dologra, "van nyoma neki" - mint az FVF-nél elmondták.

A második hibát a 2 napos szivattyú visszavitelekor követtük el. A Fogyasztóvédelmi Törvény lehetõséget ad a kereskedõnek arra, hogy a 3 napon belül visszahozott terméket is bevizsgáltassa - hiszen nem biztos, hogy gyári hibás, lehet, hogy pl a fogyasztó okozta a kárt. Itt a mi tudásunk volt hiányos, én errõl az opcióról nem tudtam, itt igaza volt az áruházvezetõ-helyettes asszonynak. Illetve csak igaza lett volna, ha nincs kint a nagy piros táblákon jópár példányban és nincs kint a baumax weboldalán sem, hogy a "........ hibás termék esetén 3 napon belül ..........a *bauMax* a termék árát visszafizeti Önnek......".

A harmadik hibát már nem akartuk elkövetni, így a Homár mellett jeleztük máshol is a panaszunkat. A Baumax központját informáltuk a dologról, továbbá megkerestük az egyik régi BauMax-os "hátszelünket", aki kiderítette, hogy a briós vagy nem briós azt jelenti, hogy van egy nyomáskapcsoló készülék a dobozban pluszként, aminek a helye külön ki van vágva a a kartonban. Ezt megerõsítette a szerviz is, akik közben kerestek telefonon, a készülék típusát, tartozékait és szervizfolyamatát leegyeztetve. Nekünk nem volt benne a nyomáskapcsoló, sõt a kartonban a helye sem volt meg - elvetve azt, hogy üf. vette ki. Az áruházigazgató-helyettes asszonynak vázoltuk a történetet plusz - gondolom - megkapták a központtól is az info-t illetve a szerviz is megerõsített minket. Így nem volt más út, hogy rá 4 napra visszafizették a kifizetett vételárat - jópár telefon és nem kis harcok árán.

Adalék1: a visszafizetésnél próbáltam nekik elmagyarázni, hogy ha a hirdetésekben azt írják, hogy ha 3 napon belül hibás, akkor visszafizetik, akkor így is kellene eljárni. Mellé teszem, hogy eddig nem is volt gond ilyen dologgal más (jóval kisebb értékû) termék esetén. Nem úgy láttam, hogy megértették, DE: azért jól esett, hogy elnézést kértek és nem csak egy flegma "háááá akkko' elnézést" volt. Érdekesség, hogy pénzvisszaadáskor cca. de.11 óra magasságában a 2db nyitva lévõ kasszánál együtt nem volt 89.990 Ft. Valahonnan hátulról kerítettek pénzt. :)

Adalék2: most olvasom, hogy árgaranciával kapcsoltban volt problémája valakinek. Én vittem az intersparos újságot és - lehet, hogy azért mert ismertek már a fenti reklamáció kapcsán - teljesen zokszó nélkül (de 101% -osan végignéztek minden paramétert és megtartották a reklámújságot) írtak jóvá 5999 Ft-ot. Igaz, hogy kicsit sokáig tartott, de nem nagyon húzták a szájukat, csak az áruházigazgató csodálkozott, hogy ilyen nagy a különbség. Megjegyeztem nekik, hogy van ahol több tízezer Ft a különbség, célszerû lenne visszaárazni azokat a termékeket. Csak annyit kérdezett vissza, hogy mivel is foglalkozik a cégünk........... Azért a sarki Mezõgazdasági Bolt vs Baumax felállásban tesztelem majd fûnyíró ügyben ezt az árgaranciát. Ígérem beszámolok róla.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása