Tékozló Homár

Mechanikus telefonsérülésre sincs garancia

2007.04.18. 12:04 | jackyll | Szólj hozzá!

Újabb szomorú garanciális esetre bukkant chabba, aki walkmantelefonjának szériatipikusan lepottyanó és elguruló navigációs gombburkolatát szerette volna visszavarázsolni, de ezt csak pénzért vállalták a jómunkásemberek:

2005 végén vásároltam egy Sony Ericsson W800i típusú mobiltelefont, amely akkor igen drága volt, de mindent tudott, amit egy modern készüléktõl elvártam: mp3 lejátszás; kiváló hangzás; a legjobb szilikonos füles, ami kapható; szép kijelzõ, amely egy java-s szoftverrel valóban alkalmas internetezésre, stb. Ahogy a mellékelt képen is látni, a telefon joystickja fényes felületû fémbõl van, amelynek a közepén egy domború, narancssárga gumi található. Ennek a guminak a tapadása teszi kezelhetõvé a joysticket és az is sokat segít, hogy vagy másfél milliméterrel növeli meg a joy magasságát. Egy garanciális javítástól eltekintve jól mûködött a telefon, míg nemrég a joy megnyomásával be nem léptem a telefon menüjébe; a joy gumija kijött a helyérõl, az ujjamra tapadt, majd leesett és elgurult.
Nézem a gumi helyét, tökéltesen tisztán csillogó fém, ragasztónak nyoma sincs. Próbáltam tovább használni a telefont, de hamar kiderült, hogy a fényes fém kiválóan csúszik, továbbá olyan mélyre került a joy felszíne, ami miatt a kezelhetõség csapnivalóvá vált, így sokszor más utasítást adok, mint amit szándékoztam (mit csináljak, nem vagyok egy idegsebész kézügyességével megáldva). A telefon még garis, irány a Sony Ericsson szervíz, ugyan tegyenek már bele egy új gumit, hiszen rendeltetésszerû használat közben esett szét a csúcstermékük.

Válasz: 1.000 Ft lesz. Okvetlenkedésemre, hogy de hát garis a telefon, közlik, hogy ez csupán esztétikai hiba, a telefon mûködését nem befolyásolja. Mondom, ez igaz, de a kezelhetõségét annál inkább hazavágja, nem is beszélve arról, hogy a mobiltelefon manapság divatcikk is, ezért az esztétika fontos, fõleg akkor, ha majd el akarom adni. Meg aztán egy újkorában több mint 100.000 Ft-ot kóstáló telefon ne essen szét csak úgy. Szegény alkalmazotton láttam, hogy talán egyetért, de nem tud mit tenni, hiszen õ csak követi a kiadott ukázt. Kértem a panaszkönyvet, melyben olyanokról írtam, hogy "rendeltetésszerû használat", meg hogy "kellékszavatosság", illetve hogy a ragasztás hiánya talán bizonyítja a hanyag összeszerelést.

Boltvezetõ egybõl ott terem és azonnal válaszol írásban: "... mechanikai sérülések közé sorolható hibajelenség". Garanciális javítás ezért nincs. A következtetés: senki ne használja a Sony Ericsson telefonját arra, amire való, úgy, ahogy azt a használati útmutató elõírja, miután a rendeltetésszerû használattal mechanikai sérülést okoz. Amire persze nem terjed ki a garancia, hiszen a készülékét szándékosan megrongálta. A telefont valójában vitrinben kell tartani, folyamatosan szûrt levegõvel, enyhe túlnyomás mellett, nehogy egy porszem ráessen és leszakadjon a telefon fél gombsora.

A szervízben-boltban még megnéztem a kiállított w800i-t: ennek a joystick-járõl is leesett a gumi, valószínûleg vandálok rongálták meg a boltvezetõ jelenléte mellett. Hazafelé benéztem az egyik "médiapiacra", ahol ugyanezt a telót árulják butított formában: gumi leesve. A körúton benéztem pár használt mobiloshoz: szinte egyik használt w800-on sincs gumi és mindenhol közlik, hogy hát igen, ez ilyen, a gumi kiesik.

Persze lehet mondani, hogy miért a felháborodás, hiszen a telefon nem ment tönkre, csak csökkent kényelemmel használható. De ha jobban belegondolunk, egy 10 Ft-ot is alig érõ alkatrészrõl van szó és a vásárló a mellébeszéléssel szembesül, mikor a jogait akarja érvényesíteni. Pont ez, a filléres aprósággal kapcsolatban tanúsított kicsinyesség és jogszerûtlenség az, ami teljesen tönkreteszi azt az egyébként is sokat támadott érzést, hogy egy civilizált országban élünk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása