Tékozló Homár

Lemértük a magyar bürokrácia pontos méretét

2007.05.24. 00:39 | szily | Szólj hozzá!
A többes szám úgy értendő, hogy mi a Homár-olvasókkal egy nagy, szitkozódó, de azért jókat konzumáló családot alkotunk – az ideáljaink amúgy a Tenenbaumék – aminek egyik tagja, Sinemorbo ösztöndíjasként be akart hozni egy motort Németországból. Azt meg sem kell említeni, hogy szopatták, mint az egyszeri szabálysértő hajadont, de ő fityiszt mutatott, és lefotózta, hogy pontosan mekkora a bürokrácia a teutonoknál és mekkora nálunk. Ez látható felül, hajtás után meg Sinemorbo levele olvasható, plusz egy felhívás a Családhoz.
Helló Homár! Ha megcsömörlötök egy kicsit az üzleti szférától, meg az állami cégektől ajánlanék nektek a változatosság kedvéért egy kis állami bürokráciát. Mint posztgrad ösztöndíjas nem vagyok túl bőven eleresztve, így Németországból próbáltam behozni egy jó állapotú, de 9 éves 500cm3-es motort. Úgy gondoltam a kinti kedvező árak miatt még a magyar bürokráciával is érdemes lehet megmérkőzni, meg persze az EU miatt csak nem jár sokkal több itthoni rohangálni/fizetnivalóval, ha kint veszem meg a használt gépet. Tehát eladósodtam, majd minden gond nélkül 3 nap alatt megvettem (neten), majd be is hoztam a gépet. Utána következett a szélmalomharc.

Aki veszett már el gépjárműbehozatal után a magyar bürokráciában az tudja miről van szó, akik még nem azoknak meg ajánlom a következő képet. Mivel nem akarom részletesen leírni 1,5 hónap kálváriáját érjétek be ennyivel. ;) Szerintem szemléletes. A bal felső sarokban a pár lap az eredeti német iratcsomó, az összes szervízkönyvvel, számlával, eredeti Kawa kézikönyvvel. Az asztal többi részén látható a magyar oldal. Minden lap szinte külön út, egy külön irodába (persze van, hogy a jó szervezés miatt ezt többször is meg kell tenni. :) ), kivétel a 2 db 3-as kupac, az 1-1 alkalom. Eközben összeszámoltam kb. 11 féle címen fizettem állambácsinak 450 és 45000 közötti összegeket. + bónusz, hogy az új integrált műszaki vizsga miatt úgy feltorlódtak a kocsik, hogy ha nincs extra szerencsém 1,5 helyett 3 hónapban telt volna az egész procedúra.

Üdv, Sinemorbo
A felhívás pedig az, hogy akinek hasonló, vagy egészen más ügye van a magyar hivatalokkal és van bármiféle összehasonlítási alapja, az küldjön a Homárnak hasonló, vagy még megrázóbb fotóbizonyítékot egy rövid esetleírással.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása