Múlt hétvégén Milánóban jártam a párommal. Gondoltuk megnézzük a város nevezetességeit. Rosszul gondoltuk. Az első és igen vicces élményünk a kilóméteres sorbanállás után váratlanul ért minket. Az őr a milánói monumentális dóm bejáratánál közölte hogy ujjatlanban nem lehet bemenni a dómba sajnos. 30 fokos fullasztó melegben erre nem gondoltam. Elfogadtuk ez mégiscsak az egyház tisztelete érdekében történik, bizonyos szabályokat nekünk is be kell tartanunk. A dóm mellett elhaladva azonban felfigyeltünk egy brutális méretű napszemüveg reklámra amely vidáman kacsintott vissza ránk. Nem gondoltuk hogy ez nem becsteleníti az egyházat. A vállmutogatás főben járó vétség de egy 10 x 20 m-es reklámtábla a dómon az bevétel... Kiábrándító volt. Egy másik templomon is találtuk Prada reklámot, azt csatolt küldeményként elküldöm. Ez Milánó igazi ismérve: minden templomon egy Prada vagy Louis Vuitton...
A második meglepő élményünk akkor ért minket, mikor elmentünk abba az épületbe amiben Az Utolsó vacsora című Leonardo művet lehet megtekinteni. Az olaszok tényleg túl sokat képzelnek magukról. Arról hallottunk a párommal, hogy előzetesen foglalni kell időpontot a festmény megtekintésére de kicsit reménykedtünk, hogy esetleg beférünk még spontán egy csoportba. A jegyárus néni közölte velünk, hogy június közepére tud időpontot adni (május 20-án voltunk ott). Ez ám a turista barát rugalmas megoldás. Tehát javaslom aki tervezi, hogy Milánóba megy jó egy hónappal foglaljon időpontot a festmény megtekintésére. Ja nem elég a napot megadni, egy félórát is ki kell jelölni a nap folyamán. Jópofa.
A katolikusok a Pradát választják
Csokiropi lőtte ez a csendéletet Milánóban, ahol az aktuális trendeknek megfelelően luxusmárkák hirdetéseibe borítják a templomokat. Annyira nem meglepő a választás, hiszen a pápa is Pradát visel... Már tényleg nem kell sokat aludni ahhoz, hogy megjelenjenek a nyerőautomaták is.
festmenyes · http://www.aranyhidgaleria.hu 2009.12.14. 17:45:18