Egy olvasónk szerint a
telefontartozások nem 5, hanem mindössze egy évig hajthatók be az ügyfeleken. Ezt a Homár túl szépnek tartja, hogy igaz legyen. Legfőképpen azért, mert még mindig érkeznek bejelentések több éve megszüntetett előfizetések után "maradt" tartozásokról. Legútóbb Rómeót támadta be a Vodafone:
"Ügyes trükkel" próbál némi pénzt kicsikarni tőlem a társaság! Két évvel ezelőtt felmondtam egy előfizetést. Annak rendje módja szerint ki is fizettem a számlát akkor és ott a helyszínen. De megnyugtattak, hogy a számlazárás(?) később lesz és akkor majd még küldenek egy csekket, amit be kell fizetni. Belementem a járékba, bár nem értettem, miért kell utólag is fizetni, ha már egyszer kifizettették velem az addigi forgalmamat. Kábé 2 hét múlva meg is jött a csekk néhány ezer Ft-al amit befizettem, hamár egyszer megígértem. Úgy látszik, ez nagyon megtetszett a szolgáltatónak, mert most két évvel a szerződés felmondása után is küldtek csekket, hogy még tartozom 3ezer egynéhányszáz forinttal.
Rákérdeztem telefonon, hogy ezt mégis hogy képzelik? Hirtelen nem tudtak válaszolni. Igaz, ehhez én is hozzá járultam valamennyire, mert nem emlékeztem se az akkori telefon számra, se pláne arra a titkos négyjegyű számra, amit akkor használtam. Így nem tudtak felvilágosítást adni. Mondtam, hogy akkor a cég neve alapján esetleg megtalálhatná a dolgot. Nem "tudta megtalálni". Javasolta menjek be valamelyik emblémájukkal ellátott üzletbe, s ott megadják a szükséges infót. Természetesen, mint jó ügyfél elmentem a legközelebbi üzletükbe, (nekem ez csak oda 35Km lévén egy kis faluban lakom) ott közölték, hogy ez az üzlet nem az, ahol nekem segíteni tudnak, menjek egy másikba. Szerencsée csak pár száz métert kellett menem a "jó" üzletig. Ott közölték, hogy tényleg tartozom!
Kérdésemre, hogy ez hogy derült ki két év után, azt a választ kaptam, hogy valószínűleg könyvelési hiba miatt maradt meg ez a tartozás. Arra azonban nem kaptam választ, hogy nekem ki fizeti meg ennek az utánajárásnak és az ő hibájuknak az árát? Természetesen felszólítottam a T. szolgáltatót, hogy peres úton szerezzenek érvényt követelésüknek, mivel két éve már kétszer !! kifizettem az utolsó számlát.
De ezek annyira hülyének néznek, hogy küldtek egy újabb felszólítást, hogy ki fogják kapcsolni a telefonomat és felbontják a szerződést és beperelnek, végrehajtót, behajtó céget küldenek a nyakamra, ha nem fizetek nyolc napon belül!!!! Most küldjek nekik levelet, hogy kapcsolják ki nyugodtan, mert két éve én mondtam föl a szerződést?? Megjegyzem akkor is valami számlázási probléma miatt bontotam szerződést. Ennyire nem mehet sz..rul nekik, hogy ilyen trükkel próbálkoznak???? Vagy ez már az utolsó menekülési kísérlet? Nekem kéne megmentenem a t. szolgáltatót? Ennyire nincs ügyfelük? Vagy ennyire sok a renitens ügyfél, aki két évvel a felmondás után jönnek rá, hogy tartozom?
update 13:37 Robi nem érti, miért tárolják a mobilcégek felmondott előfizetőik adatait:
Tudomásom szerint, ha én rendelkezem egy telefon előfizetéssel/szerződéssel bármely szolgáltatónál, és azt az arra megfelelő helyen felbontom, kifizetem az összes tartozásom, az egyéb költségeket szerződéstől függően. Akkor szerintem ők kötelesek a szerződésbontás pillanatában törölni mindenféle adatomat a rendszerükből.
Kabarészínész 2007.06.13. 12:56:47
barceo 2007.06.13. 13:45:20
szerinted a szolgáltató csak úgy széttépheti a szerződést annak felbontása után és dobhatja a kukába?
Valaki más 2007.06.13. 13:48:49
Egyébként pedig hála törvényeinknek (büntető és adó és adatvédelmi) a megszűnéstől számított kb. 7 évig meg kell őrizni minden számlát és szerződést illetve papírt, amit aláírtál.
Vonnegut 2007.06.14. 10:54:31
_klt 2007.06.14. 15:52:33
csabcika 2007.06.14. 23:28:32
Ha véletlenül kapnál egy bírósági fizetési meghagyást akkor is lehet ellentmondással élni, és máris 6-8 hónapot csúszik az egész. De ahhoz hogy ilyet kapjon valaki pár ezer Ft-os vélt vagy valós tartozás miatt az szinte kizárt!!!
válaszolgató 2007.07.11. 23:45:09
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.17. 20:08:43