Tékozló Homár

A világ legbénább szórólapja

2007.06.18. 15:08 | jackyll | 71 komment
Mit érdemel az a vegetáriánius, akinek közvetlen kapcsolata van istennel és ezt egy tragikus szórólapon hirdeti? Tyvadar találta otthonában Ching Hai Legfelsőbb Mester Nemzetközi Szervezetének bújtatott reklámját, és nem igazán értette:
A mellékelt szórólapot találtam a postaládánkban. Véletlenül sem a vegetáriánus életmód ellen ágálok, mert az mindenkinek a saját ügye. Sokkal inkább a módszer ügyetlensége az, ami miatt elővettem vitriolos énem. Szerintem ez a papír jó eséllyel versenyezhetne a világ legbénább reklámja címért. Még az is lehet, hogy ez az egész egy jól sikerült anti-reklám, ami mögött mondjuk az MHK (Magyar Hús Kommandó - ha létezik ilyen) áll. Többet árt, mint használ.
Marketingtanulmányokból rémlik, hogy a tekintet Z formában pásztázza át a reklámokat. Ez a tan ebben az esetben is ül, mivel a szórólap négy képi eleme szinte orrba vágja a tisztelt/gyűlölt húsfogyasztó állampolgárt. Az üzenet erősítendő, a készítő az érzelmi manipulálást választotta. Ezért a tyúk és csibéi imádkoznak értem, a disznó szeret engem, a delfin hosszú életet emleget, míg a tehén és a pillangó hálát rebeg. Ez röhejes, nem pedig motiváló. Az első benyomás után a hozzáállásom nem lehet más, mint szkeptikusság, elnéző mosollyal kombinálva. Mert mit is akarnak? Eladni valamit, mint a többi szórólap? Vagy mi van? Ja, hogy "legyek egészséges és szeretetteljes"! Na meg: a vegetáriánus étrend maga a BÉKE. Édes jó anyám!!! Most már tuti, hogy ez az MHK anti-reklámja. Ha mégsem...: Kedves Vegák! Habár van olyan húsos kaja is, amit szeretnék még egy párszor megenni, azért ezt nem mindenáron tenném. Ráadásul a potenciális célcsoport tagja is vagyok, mert erős a hajlandóságom a hússzegény étrend fogyasztására, ugyanis baromira szeretem a főzelékeket.

Szal, nyitott vagyok. Győzködjetek, de semmiképpen se így, mindenképpen másképpen [sic!]. B@sszus! Szeret a disznó... Ja és felejtsétek el az olyan lúzer domain neveket, mint a kozvetlenkapcsolatistennel.hu. Egyrészt baromi hosszú, másrészt a helyi pap szerint ehhez nem kell PC, XP meg böngésző, elég imádkozni. Édes jó Istenem...
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hornasec 2007.06.18. 15:12:33

húshúshús, egyélhúst

homár molla2 2007.06.18. 15:21:27

én egy keveset ágálnék a vegetáriánus/vegán/vegetárius/vega életmód ellen is.

és bár a felirat szerint "Nincs feedback.", tudom hogy úgyse leszek első.

kilozsul 2007.06.18. 15:26:03

Uhh, b+ ez nagyon gáz... :D

Mondom ezt vegetáriánusként...

ignis_mare 2007.06.18. 15:31:40

Én örülök, hogy a tyúk imádkozik értem. Én is imádkozni fogok őérte. Ez a legkevesebb.

pazola 2007.06.18. 15:38:29

Douglas Adams azert tudta, mirol beszel :P

Ted Lapidus 2007.06.18. 15:39:58

"szárnyas barátaink".... hiába a tyúk az ember legjobb barátja...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.06.18. 15:44:46

az a gaz ezzel az egesz vegetarianuskampannyal, hogy a haszonallatok 90 szazaleka meg sem szuletne, mert azert tenyesztik Oket, hogy megegyuk
delfint nem szoktnk enni annyira, de halakat sem telepitenenek es a vadakat is ki kell loni bizonyos szamban
szoval amit megeszek akkor az nem is letezne ha nem ennem meg

skorzy 2007.06.18. 15:55:08

imádom mikor a nyomtatott dolgok teli vannak helyesírási hibákkal. legkésőbb a nyomdában biztos észrevették volna őket ha nem fetrengenének a földön a röhögéstől.
Egyébként ti láttatok már pl szóját?
én csak a port meg a kockát a boltban, szal az is lehet hogy marha, nem?

kilozsul 2007.06.18. 15:55:37

Szalámikért is ér imádkozni vagy csak amelyik még röfög? Meg kéne kérdezni valami szakértőt... Hiába no, buddhista vagyok nem nagyon értem én ezt még... :D

Secnir 2007.06.18. 15:55:40

talán oda kellett volna írni mellé az energiatartalmat is, mert az nem ua. mint a fehérjetartalom: 0,1%, 2% stb.
nem véletlen, hogy a kőművesek, asztalosok, birkózók stb. nem gluténen meg tofun nőnek fel...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.06.18. 15:55:46

"Na meg: a vegetáriánus étrend maga a BÉKE. Édes jó anyám!!!"

Höhö, Tomcat is vegetáriánus, aztán milyen békés emberke, mi?

Zolus 2007.06.18. 16:06:33

...a zöldségektől leszel olyan mélabús :)

És mi lesz az esszenciális aminosavakkal, amiket az ember szervezete nem tud előállítani, és a növényekben nem található meg? Az ember mindenevő, bár ettől függetlenül mindenkinek joga vegának lenni, és nem is ártanak vele senkinek. Csak nekem akkor is az a véleményem hogy nincs jobb egy szalonnánál hagymával.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.18. 16:08:42

www.kozvetlenkapcsolatistennel.hu/veggie_hires.html

Tanulság: Ha okosak akartok lenni, akkor éljen a vega étrend, viszont ha inkább a szépségre hajtotok, akkor... :)

ferenc61 2007.06.18. 16:10:52

vérgőzös anti-vegetariánus leszek az ilyen hülye plakáttól:(

Soockit van Dalen 2007.06.18. 16:30:49

Szeretem amikor aminovasakról beszélünk, hogy nem tudja az emberi szervezet előállítani stb..
Ilyenkor megszoktam kérdezni, hogy hallott már az illető Indiáról. Nem kevesen vannak, volt olyan amikor a lakosság 75-85%-a VEGAN volt, nem vegetáriánus, hanem vegan. Most is nagyon nagy része a lakosságnak az. Mégis élnek, virulnak, és nem 50 évesen halnak meg.
Persze mindenkinek joga eldönteni, hogy mit akar. - Nem vagyok vegetáriánus, de voltam.

Dr Net Elek (törölt) 2007.06.18. 16:43:18

Meggyözött.

Vega leszek.

Csak elöbb beveszek egy adag bifidusz eszenziszt, mert ugye f_ingani csak azzal lehet, oszt a hus meg ne legyen mán benn, ha jön a rizses borsó.

Ja és elötte megkérdezem állatorvosomat/gyógyszerészemet/vegyszerészemet.

muatti 2007.06.18. 17:04:01

Az egyik leghíresebb vegetáriánus a történelemben Adolf Hitler. Ő aztán bebizonyítja, hogy a vegetáriánus életmód maga a béke, mi?!

Lamia 2007.06.18. 17:14:33

India meg a vegetáriánizmus mint az állatszeretet példája a keresztes háborúnál is nagyobb vallási gubanc. Szerintem legalábbis nem az a létező legemberibb dolog, hogy miután sanyarú kaján tartott alultáplált szentséges tehened nem tud immáron több tejet adni, mivel vallásod tiltja, hogy levágd, elkergesd, majd jó esetben kóbor kutyák tépik szét, rossz esetben éhenhal. De ez itt nem téma, és értelmetlen is ezen vitázni.

A vegetáriánizmus egyedül elvi okokból lehet nem öncsaló hitvallás. Mert ugyebár mindenkinek szive joga sajnálni azt, amit megeszik. Illetve bizonyos betegségeknél tényleg erre van életmentő szükség. Mivel ez a szórólap alapvetően ebben utazik, tulajdonképpen még igaza is van, már amennyiben vagy olyan hülye, hogy elhidd, hogy a csirkéknek is van vallásuk, és az pont körülötted forog.

A növényket pedig diszkriminálja. Az ő halálsikolyuk egy szektában sem talál érző fülekre.

Zolus 2007.06.18. 17:15:52

Nem vágom mi van Indiában. Mi az a vegan? Én csak abból tudok kiindulni hogy volt egy vega osztálytársam és rettenetesen nézett ki. Volt vagy 40 kiló vasággyal, minden nőiesség hiányzott belőle, és nem sok izom akadt rajta. Az aminosavak onnan jutottak eszembe, hogy pont a napokban tanulgatom biokémia vizsgára. Ettől függetlenül nem akarok vitázni, semmi bajom a vegasággal, de én maradok mindenevő.

bugris 2007.06.18. 17:19:29

muatti 2007.06.18. 17:04:01

És absztinens is volt, megjegyzem. Mindjárt le is gurítok egy sört a világbéke jegyében.

flimo13 2007.06.18. 17:21:49

Azt felejti el a sok lelkiismeretből vega, hogy a sok kedves szárnyas meg moslékos barátunk meg sem születne, ha nem akarnánk őket megenni.

natek 2007.06.18. 17:25:48

"szoval amit megeszek akkor az nem is letezne ha nem ennem meg"

Ez azért nem ok arra, hogy vágóállatot tenyésszünk. Az etikus választás az, ha nem tenyésztjük és nem is öljük meg.

Love&Peace

Sir Zet 2007.06.18. 17:49:02

Az, hogy az embert húst IS egyen, ugyanúgy hozzátartozik a természet rendjéhez, mint az, hogy mittomén a leopárd ragadozó és "ártatlan állatokat" kajál meg.
A vegák nem akarják a csúnya, gonosz ragadozó állatokat kiirtani? Biztos van ilyen agybeteg vega, nem?

Dr Net Elek (törölt) 2007.06.18. 17:49:53

A legetikusabb az lenne, ha az ember nem is enne. Semmit. Több jutna a többi állatfajnak:D

váj mí 2007.06.18. 18:06:13

Nekem erről az az örökbecsű falfirka jut eszembe, ami valahogy így szól:
"Nem azért küzdöttem fel magam a tápláléklánc csúcsára, hogy most elkezdjek fotoszintetizálni".
1ébként sztem mindenki azt eszik, amit akar, és amihez van gusztusa. Ebbe belepofázni, győzködni, lelkiismeretfurdalást kelteni, pro vagy kontra meglehetős pofátlanság, és rendkívül idegesítő is egyben.

Dr Net Elek (törölt) 2007.06.18. 18:48:00

Árminka 2007.06.18. 18:06:13

Nekem az általad irtakról mindig az angol tudósok jutnak eszembe, akik állandóan megmondják a frankót. Mit ne egyek, mert mit okoz. Aztán rá pár évre azt mondják, hogy mégse.

Én meg lesz@rom.

HollyFcuk 2007.06.18. 19:39:54

"volt olyan amikor a lakosság 75-85%-a VEGAN volt"

Én ilyenkor meg azt szoktam kérdezni, hogy forrás???

Egyébiránt nem tudom mi a különbség a vegan és a vegetáriánus közt, nem vega, VEGAN!!!

De abban is biztos vagyok, hogy Indiában nem így írják!

Megjegyzendő továbbá, hogy most nyomtam be két Gyrost, vót abban ződség is meg húscafrang is, úgyhogy most boldog és békés vagyok!:)

Ui.: Felőlem egyen lombot-füvet aki gusztálja, csak aztán ne sírjon ha ződet szarik!

Füstkarikagyáros 2007.06.18. 19:54:59

A "Fehérjetartalom kg-onként, %" is megér egy hozzászólást. Vagy csak én érzem "túlspecifikáltnak" ?

Sánta Kántor · http://nincskegyelem.blog.hu 2007.06.18. 20:18:32

Óóó, Szent Disznósajt! Malaszttal Teljes Véreshurka! Szakrális Friss Velővel Kent Kétszersült! Egy És Oszthatatlan Kacsazsíros Kenyér Hagymával! Imába foglaltassék a Te neved! Falatozzunk Soha Meg Nem Szűnő Áhítattal, Testvéreim!

twillight 2007.06.18. 20:26:12

Engem csak az idegesít: a növény nem élőlény? És ha van is benne vitamin, meg rost, akkor sincs benne fehérje (még a szójában sincs minden), így a tiszta vegetáriánus jól elsorvad.
Jól példázza a vegetarianusságot az a vegetariánus óvoda, amit jól be is zártak anno, mert az otti gyerkőcök olyan visszamaradottak voltak, mint egy jólfejlett Down-kóros!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.06.18. 20:27:33

A gond ott van ezzel a reklámmal, hogy aki kicsit utánanéz a dolgoknak abból bizony nagyon nem azt a hatást váltja ki amit akar.

1. érdemes a szója kapcsán kicsit körbenézni, bizony nem is egészséges az. A szója pedig két helyen is előkerül
2. olajos magvak finomak, de nem jó sokat enni belőlük
3. A vegetarianus.hu oldalról sokhelyen sokszor volt szó, mert sokszor írtak baromságokat
4. A sok okos vegetáriánus bizonyára arra is tud választ mi törtnne a húsáért tartott csirkék, marhák, disznók többségével ha nem lenne haszon a tartásukon. Biztos jó ez nekik?
5. Nem igaz, hogy olcsó, de az biztos, ha terjed akkor drágább lesz :)

Érdemes a bevitt szénhidrátok mennyiségével is számolni, stb. amivel szintén nem számolnak sokan.

grandaw 2007.06.18. 20:31:37

Azt pl. tudjátok, hogy az igazi veganokat, ha majd elhunynak, nem temetik, de még csak nem is hamvasztják? Komposztálják őket.

Bogancs 2007.06.18. 21:48:55

Ez olyan megható, hüpphüppphüppp!

Esküszöm, az életben nem eszek soha többet se delfint, se pillangót!

2007.06.18. 22:01:48

én ma delfint ettem egy pappal.
mármint a pappal együtt. őt nem ettem.

killerkaller 2007.06.18. 22:08:09

Az arany középút, az ammire törekedni kell.
Én is csak azt nyúvasztom meg, aki a hátsómon húzná le a hitelkártyáját.

spookje 2007.06.18. 22:35:46

Egy pár szót:
Én nyolc éve vegetariánus vagyok, és őszintén szólva több izom van rajtam mint a húst hússal evő tesómon, a többi gömgölyűségekről ne is beszéljünk! Mondjuk sportolok is rendszeresen. Tehát attól mert nem eszel húst, még nem leszel automatikusan 40 kg és bőrlyuggasztóan csontos.
Másodszor nem a világbékéért lettem vega, hanem mert két gusztustalan hétig melóztam gimnazista koromban egy baromfifeldolgozó cégnél, és amit ott láttam.... egy életre elment a kedvem a nagyüzemi szárnyasoktól.... ha ugyanezt elképzelem a marhavágóhídról (persze nagyobb mennyiségben) nos köszike!!!
Gondolom az ízletes szója meg tofu fasírtok sem készülnek hej de szebb módon de valahogy mégis vonzóbbnak találom őket, mint a mocskos, higiéniátlan és TÉNYLEG kegyetlen gusztustalan húsipari feldolgozást!
Szal 8 év vegaság után tapasztalatom: van élet hús nélkül is! Nekem megy! Se zöldet nem szarok, sem pedig visszamaradottnak nem érzem magam!
Persze azért nem 200as az IQ-m, de az még húsevő koromban sem volt annyi!

Zolus 2007.06.18. 23:23:43

Nem mindegy szerintem hogy hány évesen lettél vega. Akit én ismertem, ő egész életében. Egyes aminosavak, fehérjék a test felépítésében fontos szerepet játszanak. Nem vagyok szakértő, de nem nehéz kitalálni, hogy egy gyereknek valószínűleg többször annyi kell mint egy felnőttnek. Példa az előbb említett óvoda. Egyébként valószínűleg a húsfeldolgozó iparral kapcsolatban igazad van. Szerencsére mi vidéken lakunk, így nagymamámmal tartunk disznót meg egyebeket, így az biztos forrásból van.

Philpo 2007.06.19. 00:14:50

Ja!
Indiában nem 50 évig élnek.
Az átlagéletkor 51 év
a szójára allergiás vagyok (papírom van róla)
szal jó a hús
lehetsz izmos, de ahogy tanult kollégám fentebb írta, erősportot nem fogsz űzni

álljon itt egy kis dalocska refrénje:

Disznósajt, vörös karaj
Véres hurka, pörkölt szafttal

csók & könny

Cold Heart 2007.06.19. 00:43:19

"Secnir 2007.06.18. 15:55:40
talán oda kellett volna írni mellé az energiatartalmat is, mert az nem ua. mint a fehérjetartalom: 0,1%, 2% stb.
nem véletlen, hogy a kőművesek, asztalosok, birkózók stb. nem gluténen meg tofun nőnek fel..."

Igen, nem ugyanaz, de csak azért nem, mert nem írták ki mellé a szénhidrát illetve a zsírtartalmat. Ha ez a 3 érték szerepel, akkor a kalóriát már nem is kéne kiírni, egyszerűen számolható belóle
Kőműves, asztalos... igen, nyilván dolgozni sem tudnának hús nélkül :)) élsportolóknál, ahol 100%-t muszáj adni, táplálékkiegészítők formájában annyi fehérjét visznek be, hogy simán meglennének hús nélkül.

És nyilván azért a fehérje szerepel itt, mert a hús elsődlegesen fehérjeforrás.

Nem igaz, hogy hús nélkül bizonyos aminósavakat nem lehet bevinni.
Tejtermékek meg egyébként a húsnál is jobb fehérjeforrások. (mondjuk lehet, hogy a tehén inkább a vágóhidat választaná a napi fejés helyett... :) )

Én mondjuk nem vagyok vega... leginkább lustaságból. Bonyolítaná az életem. És drágítaná.

Motormouth 2007.06.19. 02:09:31

Sztem mindenki egyen amit/ahogy/amennyit akar. De ez a szorolap dobbenetes! Sirva rohogtem rajta felorat!!!!
Jah, es persze delfint, lepket meg naposcsbet nem eszek. (Se olyan malacot, amelyik beszel :D )

Zolus 2007.06.19. 02:22:54

Nem lehetsz biztos benne hogy a táplálékkiegészítők nem épp egy vágott bociból készültek. Állati hulladékokból könnyedén tudnak aminosavakat, fehérjéket csinálni. Az már mindegy hogy grillcsirke vagy tabletta formában veszed be.

A tej valóban tartalmaz sok szükséges fehérjét, azonban ehhez is állatot kell tenyészteni, amit aztán egyszerűbb megenni mint elásni. Ugyanez a tojásra.
Azt nem tudom, hogy a zöldségek energiatartalma mekkora, de egy kőműves szerintem is komoly mennyiségeket kéne hogy megegyen. És probléma még, hogy valóban nem túl olcsó, és ma már a zöldségek sem annyira egészségesek a vegyszerek miatt. Főleg télen igazak ezek. Így a gazdaságos állítást megkérdőjelezem. Ja, és a szójának szerintem sokkal sz*rabb az íze mint mondjuk egy jó kis tarjának. Tofut meg még nem ettem.
Hangsúlyozom, semmi bajom a vegasággal, de ez a plakát röhejes. Olyan mintha valami szekta akarna megtéríteni.
Jó étvágyat mindenkinek, akármit is eszik.

Cold Heart 2007.06.19. 08:52:00

Hát igen, hogy ténylegesen mit tesznek bele a táplálékkiegészítőkbe... ez már más kérdés!

Mi ad energiát?
fehérje, szénhidrát, zsír.
Szénhidrátforrások nem a húsok,
zsírnak ott van az olaj, ami elvileg egészségesebb, mint a zsír. (olcsóbb is)
Fehérje meg pótolható máshonnan. Igaz, utóbbi drágábban.


Plakát mindentől függetlenül egy vicc. Nagyüzemi növénytermesztés a környezetet elég rendesen rombolja. Még közvetlenebbül, mint az állattartás.

Delfin szerepe a plakáton rejtély, talán a halászhálókba akadtakat féltik. Mondjuk a tengeri halakra sok rosszat nem lehet mondani (még betegséget sem talált rá a plakákkészítő), és ott legalább az állat a kifogásáig pont úgy él, mint ahogy egyébként is élne.

Cold Heart 2007.06.19. 08:54:52

Ja, és a táplálékkiegészítőket csak a sportolók miatt hoztam fel!
Nem vagyok híve ezeknek, mert abba is minden szemetet belerakhatnak, de a sportolóknak kb muszáj, mert 6-7 ezer kcal-t zabálni nap mint nap tisztán kajából kissé megterhelő :)

vegihusi 2007.06.19. 09:29:17

Imadom a grillezett sertes hust vagy azt a paprikas borsos csirke mellet /undorito/ uborkaval, oliva bogyoval, rizzsel, egy kis kapor es egy kis tejfel keljfel, .......uhhha oh bocsi nekem fogalmam sincs a fehérje, szénhidrát, zsír szénhidrátok, hogy a zöldségek energiatartalma mekkora, gondokrol. 184/91 oszt meg szoroz 120/78 de enni azt szeretek

váj mí 2007.06.19. 09:39:02

Net_Elek 2007.06.18. 18:48:00

Úgy, de úúúgy imádom, amikor bele szoktak magyarázni dolgokat abba, amit írok vagy mondok. Kedves olvtárs, mondd, csak a falfirkáig jutottál? A következő sorok már megerőltetőek voltak vagy csak dög voltál olvasni?

Arikel · http://hogyanfu.blog.hu/ 2007.06.19. 09:51:52

Hát én 7 éve vagyok vega, de ettől a szórólaptól simán lemászott a bőr a hátamról. Igazán feltehetnének a netre egy videt arról, ahogy a csirkéik imádkoznak...

vegihusi 2007.06.19. 09:55:36

csocsesz ezt nekem mondtad?

vegihusi 2007.06.19. 10:03:04

Árminka volt a cimzett bocsi mindenkinek

Secnir 2007.06.19. 10:11:52

hát akkor javaslom mindenkinek az alábbi linket (HollyFcuk: íme a forrás:-) ):

www.vital.hu/themes-inter/kcal/kcal.htm

ebből kiderül, hogy mely kaja mennyi kalóriát tartalmaz. Lehet látni, hogy a libazsír és a csontvelő (hmmmm) üt mindent.
ez kicsit részletesebb:
body.builder.hu/kaloriabase.htm4
itt érdemes megnézni, hogy pl. az italok-alkoholok-sörnek mekkora a kalóriatartalma. Most csodálom a kőműveseket igazán, hogy természetes adottsággal esznek libazsíros kenyeret, mellé pedig söröznek, ez a napi energiafelhasználásukat rökéletesen fedezi.
Apropó energiafelhasználás:
forrás mondjuk itt:
www.fogyokurak.hu/Egjen-a-zsiiiir-energiafelhasznalasi-tablazat--cikk
vagy itt:
www.uj-dieta.hu/index.php?content=138

ezek alapján én maradok a húst-hússal kombinációnál. Ráadásul itt nagyon szépen kiderül, hogy amit a fenti szórólap ír az egy nagy fa**ság. Rádásul csalóka is, mert fehérjetartalmat ír, ami nem azonos a kalóriával, illetve a szénhidráttartalommal. Pl. a rizsnek 8,6% a fehérjetartalma, de az energiatartalma egyenlő a nullával, mivel a rizsnek a legkisebb a sikértartalma a ceráliák közül, gyakorlatilag csak táplálékkiegészítő. A tökmag és egyéb olajos magvaknak pedig a legnagyobb a kalóriatartalma a benne lévő olaj miatt.

Secnir 2007.06.19. 10:20:10

jah, és örülök, hogy a delfinnel reklámozzák a hosszú életet:
hu.wikipedia.org/wiki/Delfin
átlag 30-50 év. na ezér legyek vega?

más "Példa az életmentő élelmiszerekre:...
...mogyoró"
aha, több mogyoróallergiás embert ismerek mint becsületes politikust. Az egyik "legnépszerűbb" allergia.
www.vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2000/39/601.htm


ehh, szórólap suxx

tehenke 2007.06.19. 11:41:27

Aranyos az a bocika. Megyek eszek egy marha hátszínt.

Izgiribizgiriribizli (törölt) 2007.06.19. 12:51:50

Hehh... anyám! Ilyet? AZ EMBER EGY MINDENEVŐ ÁLLAT!!!! Kezdjük ezzel. Tán még biosz tárgyból rémlik, hogy az állatok fogazatának vizsgálata alapján ez egyszerűen megállapítható. S az ember is csak egy állat, na. Emlős. :) Persze nekem tökmind1, ha valaki vega. Egyen sok gazt meg falevélt, oszt jóétvágyat. De én húúússs nélkül nem tudok élni! Egyrészt mert a 0-s vércsopi igényli, másrészt, mert az étel az a húsnál kezdődik. Persze szeretem én a gyümölcsmártást is, ha van alatta őzgerinc. :) De nehogymá valaki aszongya, hogy én a pokolra jutok, ha nem tofun élek vaze! Arra meg azé befizetnék, ha láthatnám, ahogy egy tyúk pont értem imádkozik... LOL

Izgiribizgiriribizli (törölt) 2007.06.19. 12:53:19

Ja, és még a kedvencem ez volt: "Nincs több gyilkolás" Hát, anyádat! Én ugyan nem gyilkolok, csak dögöt eszem. :) Még anno sírtam is, amikor nagyapámék megölték a röfit, de azé ettem belőle. :D

Cunning Plan 2007.06.19. 14:46:27

"Olyan mintha valami szekta akarna megtéríteni."

Nem véletlenül olyan, merthogy éppen ez történik. Meg lehet nézni a szektavezér lapját például a Wikipedián.

WToma · http://lazalom.blog.hu 2007.06.19. 15:16:11

Szerintem elírták, a delfinnek azt kellene mondania, hogy "Viszlát, és kösz a halakat!"

Soockit van Dalen 2007.06.19. 17:06:52

Vegetáriánus magyarul eredetileg: vegetárius:olyan személy, aki nem eszik húst (beleértve a szárnyast, halat és származékaikat).
Ovo-lakto vegetáriánus:olyan vegetáriánus, aki fogyaszt tojást és tejterméket
Lakto vegetáriánus:olyan vegetáriánus, aki nem fogyaszt tojást, de tejet és tejterméket igen
Vegán:olyan vegetáriánus, aki nem fogyaszt semmilyen állati eredetű ételt (tojás, tej, méz), sőt egyes esetekben nem használ semmilyen állati eredetű terméket (pl.: bőr, gyapjú, selyem, stb.)
Nyersevő:olyan személy, aki csak nyersen eszik ételt (kivéve ami egyébként mérgező vagy emészthetetlen)
Gyümölcsevő:olyan vegán, aki csak gyümölcsöt eszik, zöldséget sem
Pránázó:olyan személy, aki semmit sem eszik, és nagyon keveset iszik (sőt, van amikor még azt sem), a környezetből (levegő, fény) felvett és átalakított energiából él
Makrobiotika:nem csak étkezési mód, hanem szemléletmód, életmód is. Alapvetően a táplálékbeliés emberbeli jin és jang energiaegyensúlyra alapszik, rezgésszintekre alapoz. Állati fehérjét eredetileg nem használ. Sok mindent főz, de nem mindig és mindent.
AB0 táplálkozás:vércsoport szerinti diéta. A lektinek és az élelmek kölcsönhatása alapján kidolgozott rendszer, a vércsoportra nézve jó semleges és negatív osztályokba sorolva az élelmeket.

Szeretem amikor a húsevők a szója egészségre ártalmas mivoltáról beszélnek.
Kimerem jelenteni, hogy egy vegetáriánusnál sokkal több szóját eszik az a húsfogyasztó aki vásárol felvágottakat, kolbászokat, eszik étteremben. Természetesen egy vegánnál főként, mert az nem eszik szója terméket, de a vegetáriánusok sem nagyon. Az állatokat amiket megesztek szójával táplálják. Azt meg ugyen nem mondjátok, hogy ha a szója nem egészséges akkor az az állat amelyik azt eszi az egészsées ezzel szemben.
Tudjátok hány százaléka a párizsinak szója? Meglepődnétek. Próbáljátok ki mondjuk egyszer azt, hogy milyen egy 100%-ban szóját tartalmazó párizsi és rájöttök, hogy nem sok különbség van...
A legnagyobb szója felhasználó a vilgon a Mc'Donalds, átvitt értelemben. Egyrészt sok szója van a termékeiben illetve azok az állatok amiket felhasznál azok szóján nevelkednek. Amikor dél-amerikában nagyon sok erdőt irtottak ki, hogy legelőket és szójaültetvényeket telepítsenek azok az állattartók akik a Mc'Donalds-nak adják el a húst, felháborította a Greenpeace-t. Nem tudott igazán a tenyésztőkre nyomást gyakorolni, mert az emberek nincsennek közvetlen kapcsolatban velük. De rájüttek, hogy Ők a mc'Donalds-nak szállítanak, így a meki fogyasztóit tájékoztatták és bátorítottták, hogy ne egyenek a mekiben így gyakorolva nem közvetlenü igaz, de nyomást a tenyésztőkre. Sikerült is és a meki lépett.

Cold Heart 2007.06.19. 17:59:00

Secnir!

továbbra sem értem, miért akarod mindenáron összekötni a kalóriát a fehérjével közvetlenül.
fehérjéből és szénhidrátból 4,1 kcal-t nyer a szervezet grammonként, zsírból meg 9,3-t
ezek után nem olyan meglepő, hogy a libazsír, ami lényegében majdnem 100%-ban csak zsiradékot tartalmaz, ilyen kalóriadús. De ilyen erővel ihatnának egy pohár olajat is, vagy hogy ne legyek ilyen rohadt gusztustalan, simán azt is tehetik kenyérre, ugyanott vannak.

energiagazdagsághoz neked miért kell a sikér?

egyébként miért a kalória az egyetlen fontos jellemző neked? Akkor a zöldségeket és a gyümölcsöket élből elutasítod, hiszen alig jutsz belőle energiához? Rost neked nem kell?
Tudtad, hogy szénhidrát nélkül kissé belassulsz mind szellemileg, mint fizikailag? (húsoknál max az agyonmixelt furcsaságokban van, a színhúsban semmi)

váj mí 2007.06.19. 18:37:28

vegihusi,
nem, Net_Elek olvtársnak, ha figyelmesebb lennél, rájöhettél volna, melyik posztjára reagáltam. Nadeh, mind1, ma natúrszelet volt az ebéd (nemtom az a bosi is úgy vigyorgott anno, mint ez az elfuserált disneypéldány)+ grilizett zöldségek. Eddig még nem vesztek össze a gyomromban :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 19:32:13

Az egészséges táplálkozást egy bonyhádi rendőtrtiszt foglalta össze a legtömörebben egy kb. 10 éve Keszthelyen tartott közösségi drogprevenciós tréningen, ahol a résztvevők közül többen és a képzést irányító USIS-ügynökök vegák voltak. Jött a pincér az asztalunkhoz, hogy "Van önök között vegetáriánus (sic!)?"
Erre a rendőrtriszt, átnézve az egyik asztalon tornyosuló sajtos-majonézes-gombás salátára és a másik asztalon szerénykedő kis húscafatokra, hogy: "Én az is vagyok!"

sziszoka 2007.06.19. 21:21:27

a magvakban nincs több fehérje, ezt úgy utálom.. megeszel 100g csirkét, majdnem tiszta fehérje (130-140kcal) és megeszel 100g valami szr magvat ami sokkal több zsírt tartalmaz mint fehérjét és 600-700kcal. kövér vegáknak áll az élet

HollyFcuk 2007.06.20. 00:44:17

Soockit van Dälen !

Nem írom, hogy ugye te sem hiszed el ezt a rengeteg faszságot amit leírtál, mert szemmel láthatóan elhiszed.
Mindenesetre köszi a tájékoztatásért!
És ezt nem személyeskedésképp írom!!!!!!

De ha már ideírsz egy rakás (ostobaságot) dolgot, kérlek vedd a fáradtságot és hivatkozd meg!
Forrásmegjelöléssel, autentikusan!
(nem mint Secnir:))))))))

BTW, ha azt a napi húsz perc, fél órát mozgással töltené az átlag vega(vegan), amit az étrendjének összeállításával, akkor bátran ehetne húst két pofára!

A Greenpeace pedig egy ugyanolyan lobbiszervezet mint pl. a gyógyszeripari vagy az acélgyártó, atomenergiai lobbisták, csak azok sokkal kifinomultabban tevékenykednek! Érdemes megnézni a Penn and Teller azon részét amelyikben meginterjúvolják egy zöld rallye szóvivőjét(akinek fingja sincs semmiről) és a résztvevőket( akik tucatszám írták alá a peticiót, miszerint:tiltsuk be a H2O-t mert a bébiételek nagy mennyiségben tartalmazzák, az atomreaktorok hűtésére használják és így tovább!)

HollyFcuk 2007.06.20. 00:49:23

Persze a P and T sem épp autentikus, de valamit azért jelez! Ha mást nem, annyit, hogy a Hősök terén a bulvárlap felhívására csókolózó háromezer ember és a zöld fevonulók közt, vajmi kevés a különbség. Elfoglaltság ez is, az is:)

Secnir 2007.06.20. 06:57:48

HollyFcuk:
arra a betiltósra emléxem, egy amerikai egyetem előtt csinálta heccből egy kémiaszakos hallgató, csinált egy nyomtatványt, hogy tiltsák be a dihidrogén-monoxidot, mert veszélyes, 5 literbe már bele is halhat az ember, meg ilyenek voltak benne. Majd egy napig gyűjtögette az aláírásokat (tanárokét is) míg végül a saját profja végigolvasta, és ő volt az első, aki röhögött rajta :-)

amúgy a legrosszabb. hogy sokan nincsenek tisztában a fehérje, a szénhidrát, a zsírok (telített ill. telítetlen) illetve az energiatartalom közti különbséggel, kurv*ra keverik a fogalmakat, nem tudják, minek a hatására miből mi lesz. Ezzért javasolgatnak összevissza mindent, aztán a fogyókúra hatására kétszer akkora leszel mint voltál. Vagy ha nem megfelelően táplálkozol, dettó.
Mér csakazéris előkeresem az elsőéves anyagaim jegyzetét oszt bemásolom okulásul zanzásítva. forrásmegjelöléssel. :-)

Soockit van Dalen 2007.06.20. 07:55:56

HollyFcuk:

Az első bekezdést nem kell ugye megmagyaráznom neked és forrást megjelölni? Furcsa, hogy hisztizel a forrás miatt, de Te az állítólagos igazad nem támasztod alá ezzel. De ha más mondja és azt jelölöm meg forrásnak akkor már elhiszed?
Tapasztalatból beszélek. Sok húsevőt átlehet vágni. Mert Te aki nem tudod, hogy mi az, hogy szejtán, az megeszi a Pizza Hut pizzán lévő cuccot, úgy, hogy azt hiszed, hogy az marhahús, mert amikor megrendelted akkor azt írták rá, hogy marhahús kockák vannak rajta. Amikor találsz rajta valamit, ami nem illik bele semmibe akkor beazonosítod, hogy na az a marhahús és közben az nem marhahús hanem szejtán. Most ehez sincs forrás, mert én ettem ilyen pizzát. A Mc'Donalds-os cuccot nem tudom hol olvastam mostanában vagy HVG vagy Manager Magazin. Arra nem gondoltál, hogy amit lehet titkolnak és nem nagyon lehet publikus forrást találni, hogy igen mi ezt csináljuk. Meddig titkolták a dohánygyárak, hogy a dohány betegséget és függőséget okoz? Na meddig? Most meg mi van nagybetűkkel fel kell tüntetni valamelyik "reklám" szöveget a dobozon annak elég nagy felüleltén. Sok ilyen dolog van a világon. De higgy a forrásoknak. Addig meghalhatsz a dohánytól míg nincs forrás, és nyugodtan teszed ezt. Tedd.

Lamia 2007.06.20. 07:59:24

Szerintem a legnagyobb butaság vega-nem vega kérdésből hús vs zőccség vitát csinálni. Nézze meg valaki az ált. iskolás bioszkönyvben a kajapiramist. Sok zőccséget kell enni, de mellé friss husit, szárnyast, halat és egy kevés vöröset is, a vas miatt. A kettő együtt az egézséges, nem az egyik a másik rovására!

A párizsi hússal és hús nélkül is egészségtelen.


Persze mindent lehet pótolni tablettával. Húst is, de vitamint is zőccség helyett. A kérdéses származás mellett egyik sem az igazi. Ha a fehérjeport nem dögből készítik, akkor szintetikus. Melyik félelmeteseb?

Mellesleg az említett könyvekben az is áll, hogy húsevő állatokra SZÜKSÉG VAN a bioszféra egyensúlyának fenntartásához. Mert a növények, ha nem legelik le őket, akkor addig nőnek, amíg minden tápanyagot felhasználnak, a növényevők korlátozzák őket, illetve visszaforgatják a tápanyagokat, a húsevők nélkül meg a növényevők szaporodnának korlátlanul, és kiirtanák a növényzetet. Biológiai értelemben a növényevés is a ragadozás egyik formája!Persze vehetjük úgy is, hogy az ember nem állat, de akkor ne érveljen senki emellet biológiával.

HollyFcuk 2007.06.20. 09:32:08

Köszi a Pizza Hutos infót, egyszer én is rendeltem és tényleg kockák voltak rajta, aminek elég szar volt az ízük! Többet nem is rendeltem soha:)

Másfelől dohányzom is, erősen:))

Have a nice day

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.06.21. 00:54:08

Ha nem akarsz húst enni én megértem. De készülj fel rá, hogy egy éven belül úgy fogsz kinézni, mint Michael Jackson. Ezt akarod?

Nagy, büdös, zsíros húsok (például steak, mn. 400gr), némi zöldséggel. A zöldség nem is fontos.

Konkretcsavo 2007.06.30. 17:49:41

Mindenkinek magán ügy mit eszik meg mit nem. Semmi bajom azzal, ha valaki vega.
Én személy szerint imádom a húst és ennek baromi egyszerű oka, van. A mai ember nem csak azért eszik hogy a megfelelő mennyiségű tápanyagot bevigye hanem az élvezetért is. Egyszerűen 1 jó kis marhapörkölt sokkal finomabb, mint 2 brokkoli meg 1 karfiol :)
És emellett vagyok olyan önző, hogy bár sajnálom, a megölt állatokat meg tudom hogy undorító módon tartják őket de nem veszek róla tudomást. Sajna nem tudom elképzelni, hogyan lehet kíméletesen ölni :) Csóri zebrának is marcangolják az oroszlánok a beleit pedig még rúgkapál… nézz meg 1 természetfilmet.
Persze ezért most lehet hogy szar alak vagyok de vállalom.
süti beállítások módosítása