Tékozló Homár

Rémálom a Bereg IC-n

2007.06.22. 16:17 | szily | 87 komment

Az öregedő Sean Connery állítólag azért nem vállalta a Frigyláda 4-dik részét, mert magyar IC-vonatokon is fognak forgatni. Ezért helyett fiatal olvasónk, ugrabugra kapta meg a magáét.

Hali csápos barátom!

06.18. nap folyamán Debrecenből szerettünk volna hazatérni évfolyamtársammal a 16.08-as Bereg IC-vel.Épphogy kiértünk a z állomásra, megvettük a jegyeket és csak akkor néztük meg a kijelzőt miszerint 45 percet késik a vonat. Vissza a pénztárhoz és kérdezzük, hogy Pesten visszakapjuk-e a pótjegy árát? Válsz: Nem, mert már tudtuk, hogy itt is késni fog a vonat. Mondom jó(ill. nem jó mert szerintem a késés az késés bárhol is történjék) a 17.08-as IC is késni fog? Válasz innentől kezdve Nyíregyháza felöl minden vonat késik majd. Vártunk szépen tovább 45 perc késésből 75 perc lett a 17.08-as Rózsa IC pontosan érkezett és ment is ( megpróbáltuk felkönyörögni magunkat a kallernál de ő azt mondta,nem ide szól a helyjegy nem tud felengedni)Végre elfoglaljuk a helyünket eső elkezd esni az előtérben a plafonról folyik be a víz( múltkor a zárt ablakon lassításnál ömlööt be a víz a szigetelés mellet).Próbálkoztunk a kallernál hátha azóta a MÁV meggondolta és visszatéríti a pótjegy árárt amire ő ezt válaszolta: Csak a Záhonyi és Kisvárdai utasok kapják vissza.Így 18.52 helyett 20.16-ra érkeztünk gigasebességgel fel Pestre ami ugye nem késésegyes utasok számára, hanem valami.Nem is értem miért kérnek plusz pénzt ezért a szolgáltatásért, nem beszélve a koszról meg,hogy rendszeresen a dohányzó kocsiban nincs hamutart, mert nem annak lett kitalálva.Sorolhatnám még eme társaság 0 minőségi szintet képviselő szolgáltatásait, de már zsibbad az ujjam.

Csápbajtársi üdvözlettel:ugrabugra

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toi 2007.06.22. 16:24:33

mirőlvanittenszó? kéremszépen

tücsökbogár 2007.06.22. 16:55:47

Beteg egy társulat. A Balaton északi oldalára utaztam múlt pénteken, a késő délutáni csúcsidőben, persze még akkor is döglesztő a hőség, 30 fok felett. Pláne egy vasúti kocsiban. A MÁV IC-nek nevezett vonata mellőzött mindenfajta klímát (ez a vonat soha nem is látott), de nem is „hájtek” kocsik voltak, hanem kiszuperált régi undormányok – valamelyest felújítva. Viszont nagyon kellemes húgyszagban ültem 3 órát a zsúfolt vonaton a tapadós-ragadós hőségben. 2 éve sokszor mentem ugyanezzel a járattal, ugyanezen időpontban. Akkor még újfajta, klímás ment. Úgy látszik visszafejlődnek. Simán hozzájárulnak a balatoni turizmus fellendüléséhez, nem?
Viszont az teccet, hogy minden megállónál bemondták, hogy mennyire örülnek, hogy őket választottam és köszönik szépen hogy velük utazom, és nagyon kellemes utazást kívánnak. Anyád.

Szmöre 2007.06.22. 16:59:37

egyébként gondolom nem utaztál még IC-n ha ilyeneken meglepődsz :D

xombat.com 2007.06.22. 17:00:55

selejtes arut nem cserelunk

tücsökbogár 2007.06.22. 17:00:57

ja, akkor ez normális? értem. sorry.

xombat.com 2007.06.22. 17:03:21

burkolt aremeles
minositsuk at a jaratokat IC-re, es kerjuk el helyjegyet
csak ez valtozott

tücsökbogár 2007.06.22. 17:06:12

Én is erre tippeltem. Gratulálok a MÁV-nak. Átkeresztelik a Gyors vonatot InterCitynek. Mert az úgy jobban hangzik. Napersze helyjegyes is. Óriási. Nem hiába, megérdemli a fizetését ott a klímás irodában ülő vezetőség...

fekete ٢etek 2007.06.22. 17:14:23

aki mávval utazik nem lehet sikeres ember, legfeljebb bkv ellenőr

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.06.22. 17:24:08

Mi az hogy "4-dik" ?
Most én vagyok hülye vagy "4." helyesen?

_pierre_ 2007.06.22. 17:35:54

M(agyar) Á(lom) V(asutak)
ennyi és nem több...

F.O.S. 2007.06.22. 17:46:54

Tény,hogy a vasútat az önök és az én adómból fizetjük.Tény,hogy mi utazunk vele-rajta. Tény,hogy a vasúti dolgozók is kapcsolatban vannak a vasúttal.
Tény,hogy a vasútnak nincs gazdája csak managmentje. Tény ,hogy az autópályán nincsenek ilyen gondok. Ha autópályák helyett,amelyek olyan jól épűlgetnek,a vasútra fordítanák az önök adóját akkor már nem ilyen körülmények közt kellene utazni.
Ha az utastársak is úgy utaznának ahogy elvárható és a vasutas nem csak egy köcsög lenne,akkor jobban utazhatnának.
Mert itt mindenki nagymenő és a fenekét is kinyalatná,és közben nem hallja a hangosbeszélőt,nem látja a perontáblát,nem tudja megszámolni a 3. vágányt.(Ja és köszönni sem tud.)
Fleto után szabadon:_-El lehet menni,nem kell itt maradni!
Tessék autópályán utazni és bussszal!
Nem kell ide vasút!
Tessék köpködni a buszokon!
Tessék lehugyozni ott a wc deszkát!
Hívják köcsögnek a sofőröket!
Ja, és ha késett is a vonat, a késett időhöz képest már nem késik ugye?

Retekbácsi 2007.06.22. 18:02:31

A MAV total szabalyosan jart el. El kell olvasni a tajekoztatot. Sem termeszeti csapasnal, sem elore ismert keses eseteben nem jar vissza a potjegy ara.
Az igaz, hogy ez a helyzet tobb mint bosszanto volt...
az, hogy a vonatok milyenek, az egy masik kerdes. Elobb utobb remelem utolerjuk fejlett szomszedunkat Romaniat ebben a vetuletben is...

villikukka 2007.06.22. 18:09:19

Az, hogy a hőség miatt kivetődnek a sínek, vagy valaki kedvesen ellop több kilométernyi felsővezetéket, valóban nem a MÁV hibája. Általában ilyen dolgok miatt késnek a vonatok. A pótjegy-visszafizetős dolog pedig vis maior dolgokra még a nálunk szerencsésebb országokban sem működik.

Az hogy a kocsi, olyan, amilyen, az pedig valóban az utasok sara. Kicserélné vígan a MÁV azt gondolom, de pénz az nincs rá. Nomeg ez is egy állami vállalat, nem éppen a hozzáértők ülnek abban a menedzsmentben, hanem leginkább olyanok, akik nem hogy megfelelő végzettséggel nem rendelkeznek, de valszeg vonaton sem ültek soha.

Tényleg lehet utálni a MÁVot, én megértem, de ugyanannyira érdemes utálni az utazóközönséget, és az állami vezetést, mert számos gond az ő lelkükön szárad.

Szalu · http://gameover-online.hu 2007.06.22. 18:21:41

Az igazat megvallva én keveset veszem igénybe a MÁV szolgáltatásait, viszont az a fertő ami a vagonokban és a mellékhelységben van az valami felháborító. Lehet szidni itt az embereket, hogy mellé hugyoznak mega deszkára szarnak, de ezek a vonatok már 20 évi is pont ilyenek voltak. Vagyis amíg össze nem rohadnak addig nem is lesz fejlesztés......

cometneni 2007.06.22. 18:29:02

Mindig Állunk Várunk... egyébként nem a vonat késett, te mentél ki túl korán a másnapihoz... (bocs :) ) én azon akadok ki, hogy a kalauz zsebre dolgozik... Naponta utazom Budapest-Veresegyház között. Reggel be Pestre, du meg haza. Szóval én megveszem a bérletet 18000 Ft-ért, mások meg "suttyomban" odadugnak a kallernak 100-200 Ft-ot, és vígan vannak. ha szerényen számolok, az akkor is napi 5-6000 Ft pluszt jelent szegény csóró mávosnak... némelyikre rossz ránézni, koszos a ruhája, a nadrágból kilóg az inge,ápolatlan, büdös meg hasonlók. adakozzunk a vasúti dolgozóknak! :/ a nyugatiban meg ugye ott van az 1-9 vágányoknál a menetjegyellenőrzés. nah, azok is szép figurák...nemhiába a régi szlogen jut eszembe: arccal a vasút felé :D

fingucca 2007.06.22. 18:29:44

Azért némi pozitívumot is lehet mondani az IC re.Mostanában sokat járok a Keletiből 16 órakkor induló vonattal.Eddig csak egyszer volt rossz a légkondi,a személyzet is kulturált,segítőkész,a körülmények is európaiak.Csak azt tudnám mi a fa"szért tart egy kb 170 km es út több mint 2 órába!!

cometneni 2007.06.22. 18:30:10

Ja, a számolást /fő értettem!!!

cometneni 2007.06.22. 18:33:38

fingucca, ugyanazért, amiért a 27 km 50 perc... ráadásul minden nap késünk oda-vissza 10 percet. az napi szinten 20 perc, hetiben 100. évente több, mint 1 hetet rabol el tőlem ezáltal a MÁV. Fizetést kéne adjanak rá... de náluk a 10 perc késéssel közlekedő vonat "rendes"-nek számít...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.06.22. 18:35:58

Höhhöh, hamarosan fogok utazni német ICE-vel. Légvonalban 500 km, 5:50 alatt. A szakasz nagy részében 200 km/h felett fogunk hasítani (pech, amerről jönni fog a vonat, ott 300-at is megy... ;) ).

Ja, és online jegyet vettem! Tisztára űrkorszak a MÁVhoz képest...

evice01 2007.06.22. 18:50:52

Bocs, hogy beleszolok, 3 evig utaztam folyamatosan Siofok-Bp vonalon, de a Mav kutya fule az olasz Trenitaliahoz kepest. Tuleloprobanak javaslom A Napoly-Torino eszakai jaratot (azt hallottam nappal sem kulonb).

spookje 2007.06.22. 18:54:20

Azért mert egy 100 km-es szakasz meg másfél órába! ICvel!!!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.06.22. 18:57:15

Tudom, hogy ez most együgyűen hangzik, de szinte ordít a sztori egy ilyen beszólásért: Vegyél autót, akkor nem kell mávozni. ;-)

Nvidia 2007.06.22. 19:00:14

Én sem szeretem a MÁV-ot (meg a VÁM-ot sem!:-) de azért a pontosság kedvéért:
- Ha nem idén lebarnult megélhetési bűnözők elcsórnak több kilométer jelzőberendezés-kábelt
- Ha a "kedves" utas számára ismeretlen a vízöblítéses WC használata
- Ha a bagósok a nemdohányzó részen szívják a füstöt, majd a csikket lazán ott helyben eltapossák

nos, ezekről nem a MÁV tehet. Amiről tehet, az a mérhetetlen mennyiségű ostoba, iskolázatlan (vagy a'la fidesz (fenyvesi gábor) diplomával rendelkező!:-) bunkó vezetők eltartása... Ezeket a tirpákokat leépítve (ezáltal milliárdos fizetésüket megtakarítva - végkielégítés=anyjukat szájba) korrekt árakon európai szolgáltatást nyújthatnának.

klackner 2007.06.22. 19:16:14

Én első osztályra szoktam jegyet venni, mert a másodosztály mindig zsúfolt, bőröndök a közlekedő úton, (erről persze nem a MÁV tehet), stb. Aztán kiderül, hogy egy másodosztályú kocsi van kijelölve elsőosztálynak. Múltkor megkérdeztem, hol az első osztály, hát ez az, mondta a kaller, és mi a különbség? Erre meglepődött és felajánlotta a visszatérítést.

A különbség persze az ár volt és így zsúfoltság se volt, ezért nem kértem (meg nem volt kedvem sorbanállni a pénztárnál)
Volt már olyan is, hogy eladták az első osztályú jegyet, negyed órával indulás előtt, aztán nem volt elsőosztályú kocsi a vonaton.

klackner 2007.06.22. 19:17:50

És nem tudom, észrevettétek-e, hogy az IC-k menetideje a kezdetek óta 15-20-25 százalékkal nőtt...

Nvidia 2007.06.22. 19:37:31

klackner 2007.06.22. 19:17:50

Pedig már a kezdetekkor is egy másnapos csiga lehagyta volna őket! :-) (Régi poén, de igaz: A Budapest - Vác vonalon anno gyorsabb volt a közlekedés! :-))

Dr Gregory House 2007.06.22. 19:48:07

Javaslom: a MÁV-vezetők ezentúl ne szolgálati kocsit kapjanak, hanem IC pótjegyeket. Meg BKV-bérletet. Úgy megkérdezném mondjuk Kavalecz Imrét, hogy mikor utazott utoljára vonattal, mondjuk péntek vagy vasárnap délután.

flimo13 2007.06.22. 20:02:06

"Az hogy a kocsi, olyan, amilyen, az pedig valóban az utasok sara."

Biztos ők fúrták ki a kocsi tetejét, hogy
beessen az eső. Szemetek!

Késtem már IC-vel 4 órát is, éjjel egyre értünk be Bp-re, mert elcsaptunk valakit, és meg kellett várni a helyszínelést. A kaller akkor is azt mondta, hogy nincs visszaváltás, összegyűjtöttem 4-5 helyjegyet, a kasszánál meg visszaváltották, abból mentem haza taxival.

Az ilyen elcsapós sztorik tényleg nem a máv hibái, viszont ahogy kezelik őket, az már igen. Legszebb példa erre a Győr-Tatabánya közt lerobbanó vonathoz, nem Győrről küldtek mozdonyt, hanem Szombathelyről PÓTVONATOT, szépen a síneken átszállítgatták az utasokat.

Még kellemetlenebb történet, mikor másik irányban, Szombathely felé ütöttünk el valakit. Akkor csak cirka 1,5 órát késtünk, de ez elég volt ahhoz, hogy az utolsó csatlakozás elmenjen. A kedves mávosok meg széttárták a kezüket, hogy oldjuk meg. Szerencsére fel tudtak jönni értem, út közben sorra mentek el mellettünk a taxik, 30-70 km-re nem lehetett olcsó. Pótjegyet persze nem akarták visszafizetni, de ezen segített egy dörgedelmes e-mail a másolatot kap mezőben a gazdasági minisztérium címével.

Haverom olyanért is kapta már vissza a pótjegy árát, hogy a szolgáltatás nem felelt meg az IC színvonalának, nevezetesen nem működött a légkondi. Kallernak ilyenkor kötelessége erről igazolást adni, a pénztárnál visszafizetik a pótjegy árát. Gondolom a nem beázó tető is a szolgáltatások közé tartozik.

sonran 2007.06.22. 20:49:47

Sokan hőbörögnek itt azon, hogy mocskosak a kocsik..... Vajh mitől???
Tavaly előtt voltam több mint egy hetet Svájcban. Ott napi 3-4 órát töltöttem, vonaton. Érdekes módon több nap is egymás után világos nadrágban voltam soha nem lett koszos. Mikor bementem a vécébe elmosolyodtam.
És a fontos különbség nem a két vasúttársaság közt van. Noha ott a vonatjegy a legtöbb vonattársaságnál a 4-5-szöröse az itthoninak. A különbség az emberekben van. Fényévekre vannak tőlünk gondolkodásmódba.
Mondjuk ki Ők nem teszik tönkre a környezetüket. Nem szemetelnek, nem rongálnak...
Míg nem változunk addig hiába is költenek milliárdokat arra, hogy szép, új tiszta kocsikat járasson a MÁV. Ablakon kidobott pénz lenne.

beobachter 2007.06.22. 20:51:41

Idestova 6. éve járok vonattal Bp-re vidékről. Az utazáshoz 280 km-es jegyet veszek, jelenleg 8550FT-ért/retúr. Sajnos elmúltak a diákévek... :(

Nos a vonatozást 2001-ben kezdtem, akkor Szobathelyről (240km) 2h 30m perc alatt Bp-en volt az IC. Azóta évről - évre egyre hosszabbodott az út. Jelenleg már 3h - 3h 10m. A késések rendszeresek. :) Nos, ennyit a MÁV-ról, meg arról a vezetésről, mely 500mrd-ért épít villamospótló metrót Bp-re.

Hamarosan kocsit veszek és eztán szarok a MÁV-ra. Az út autóval 2h-2h 30m alatt, kb. 22l gázolajjal oda - vissza megjárom. Többedmagammal, költséghatékonyan, gyorsabban és kényelmesebben.

Secnir 2007.06.22. 21:14:04

nekem a mávról mindig az a 2 éves hír jut az eszembe, amit az indexen olvastam (meg még néhány helye, amit nem említek meg), valamelyik japán járaton, ahol az átlagsebesség 200 felett van, késett az egyik vonat három percet. vagy kettőt csak. a közlekedési miniszter nem vizsgálatot indított, hanem besétált az irodájába, megírta a felmondását, elküldte és hazament ugyanazzal a lendülettel. elfogadták azonnal. rendnek köll lennie.
nálunk bezzeg: ha az ÖSSZES vonat késik minimum 25 percet, ha az ÖSSZES vonat max 40-nel megy, NA pont AKKOR nem történik semmi.

miért is?

mert nincs egy felelős gerinces vezető a mávnál, aki azt mondaná, hogy emberek (kallerek, kopogtatók, kedves állambácsitulaj stb) ez így egy NAGY KALAP xar.

na ezért. tart itt a máv. és nem ért még oda.

ikunuku 2007.06.22. 21:15:01

A MÁV (= Magyarokat Átverö Vállalkozás)
miért lenne jobb, mint a posványba fulladt proli ország? XX. sz. eleje ADY
" A nagy magyar ugar" megállapításai ugyanúgy érvényesek, mint az, hogy a sebesség sem nött a kezdetek óta. Nött viszont a sok analfabéta, fos varázslók
száma és azok fizetése; ha ezt a sok tolvajt aki ott lopja a napot és ezzel meglopja az utasokat és az adózókat is; mert az államitámogatás ellopására van tehetség, de egyébként csak az impotencia virágzik; Mohamed szerint büntetnénk már csak egy kézzel szaladgálna 99,999999999999999999 %-uk.
Mindegy melyikröl van szó, mind lop!
Emelett ápolatlan, büdös, tapló mind.

Buksika 2007.06.22. 21:24:32

egy kicsit én is hozzáugatnék a topichoz...
1.) IC és menetidő... hát igen, anno a régi szép időkben az IC ugye a Pécs-Bp vonalon debütált. 2,5 h alatt tette meg az utat, sehol sem állt meg, a szembejövő bevárását kivéve, de ott sem lehetett le-vagy felszállni... aztán bekötötték megállónak az összes pusztát, aminek városi rangot adtak... azóta már megint 3h körül van a menetidő - vagy 6 éve nem ültem rajta, ezért csak saccolom

dzsuva - nos igen, ez is egy hálás téma... amíg a magyarok 98,7%-a olyan pusztulat igénytelen, amilyen, addig nem lesz tiszta a vonat, és felesleges is költeni rá. Nem vonat, köztér: Budapest, Nyugati tér, busz"pályaudvar" környéke: tele van mocskos, büdös, alkoholista állatokkal, akik reggeltől estig vedelnek, sört+töményet, odaszarnak, odahugyoznak, ahol épp vannak, és a betongyűrűben lévő szerencsétlen növények közé hajítják az üres üvegeket, dobozokat. Ha feltakarítja az FKF a szart utánuk, 1 órán belül úgy néz ki az egész, mintha egy deka szemetet nem vittek volna onnan el. És hasonló emberek felülnek a vonatra is...
Majd ha ezek az igénytelenek eltűnnek - sose fognak, mert van utánpótlás bőven, vidékről, ukránoktól, románoktól - akkor lehet javulás... addig semmi... se a vonaton, se másutt... kib@szott igénytelen és bugris egy nép vagyunk, sajnos. tisztelet a kevés kivételnek...

sanya18 2007.06.22. 21:44:46

sebességtéma: jó hogy a sok "hozzáértő" megmondja a frankót hogy miért tart n óráig az út ide vagy oda. Higgyétek el, a mávnak kurvára nem érdeke hogy lassabban járjanak a vonatok mint amennyivel lehet. Sőt, ha hamarabb odaérnek, hamarabb vissza is tudnak jönni, vonzóbb lehet az utasoknak, többen utaznának, többet keresne a máv. De szvsz időnként igy is túl gyorsan járnak a vonatok egyes szakaszokon, sajnálatos módon ugyanis amig százmilliárdokat költünk autópályákra, egy büdös vasat se a vasútakra. és bármennyire is hihetetlen a nagyokosoknak, a vasúti pályákat sokkal komolyabb dolog karbantartani, felújítani, mint az autópályákat, és sokkal érzékenyebbek. Csak egy adat: évente cirka 200-300 km vasúti pályát kellene felújitani, ehhez képest évente cirka 20 km-re van pénze a mávnak. Az annak idején 120, 140 km/h sebességre tervezett pályákon ma már csak 100-al vagy kevesebbel járhatnak csak a vonatok, mert gyorsabban életveszélyes lenne...

Arról meg ne beszéljünk hogy a máv, amiatt hogy a fontosabb poziciókban mindig haver van, nem egy túl optimális szervezeti struktúrával és létszámmal rendelkezik, igy persze nagyok a költségei, amit viszont nem tud a jegyárban érvényesiteni, mert azt a minisztérium szabja meg. vagyis marad az hogy ahhoz képest amibe a mávnak kerül te olcsóbban utazol de szar körülmények között...

silasman 2007.06.22. 21:53:09

Pár évvel ezelőtt Nagydorog éS Tolna között felujítás miatt buszon kellett utaznom. Utazás közben elbeszélgettem a kalauzzal, aki bevallotta, hogy végül nem jutott pénz a felujításra, ezért ugyanarra a vonatra szálltunk vissza Tolnán. A MÁV előre megrendelte a buszokat és nem tudták (kockáztatom nem akarták) visszamondani.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.06.22. 22:02:46

Kb. 10 vonatjegy árából vehetsz egy autót. Érdemes meggondolni, mert a 12-ik utazásnál bejön a Trabi ára, onnan meg minden csupa öröm.

mark renton 2007.06.22. 22:17:59

A MÁV-nak, a BKV-nak és a többi önnön hányásában vergődő állami vállalatnak már csak egyetlen kiút létezik: lefelé.

Legyen már végük, menjenek tönkre, rógják ki a tízezernyi naplopót, és a romjaikon alapítsanak valódi piaci alapokon működő cégeket!

Persze tömhetjük még hosszú évekig a feneketnen zsebeiket további adómilliárdokkal, de attól csak még tovább tart ez a szánalmas agónia.

renugard 2007.06.22. 23:03:03

Én csak azt tudom, hogy a pécsi IC-k mindig percre pontosan indulnak és max 10 perces késéssel meg is érkeznek és mindig működik a légkondi.
Látom a szopóág nem erre tart. Vagy csak nekem van mázlim?

nem jobbikos 2007.06.22. 23:24:27

Emberek... Nemtom olvas-e valaki sajtoszennyet, de a metroban a heten valamikor volt egy olvasoi level, amiben a kedves gizike leirja, hogy milyen szornyen utazott, es hogy fel volt haborodvan, mert az uj sinbuszbol ketto helyett csak egy jott. O eljutott odaig hogy megkerdezze miert... nos azert, mert valaki a masik ablakainak egy reszet tonkretette, es kitalalta hogy milyen vicces az uj vonatot kifesteni mer neki nemteccik a szine...:)

Nah tudjatok, en autora valtottam mert inkabb folok a sajat skoda favoritomban, es fizetem ki a benzint, es ulok a dugoban egy autoban, mint hogy a bkvn ulok, vagy allok a melegben es szagolom a buzt...

Igen ez a baj itt, es ha ez nem lenne, ha az emberek ertelmesen hasznalnak a vonatokat, a vonatok wcit, arra es ugy ahogy azt kitalaltak, talan nem is bosszantana minket annyira hogy dilettans faszfejek vezetik a mavot, meg hogy mennyit lopnak... Na de ez egyedul rajtunk mulik... Sot kicsit tovabbmenve, ha nem kene sullyos penzeket arra kolteni, hogy az emberi karokozast helyreallitsak, tan meg a vasut rendbetetelere is maradna penz... Ezen kene gondolkodni.

Meg a mavnak azon, hogy ertelmes forgalomiranyitokat, es szabalyokat kene alkalmaznia, es ilyen esetben a masik ic elvihetne mondjuk az embereket...:) de ez meg a forgalomiranyitas dolga, az meg hogy ott mi van? Egyszeru... senki nem mer meghozni egyedul egy dontest, csak ha a kozpont jovahagyta, hiszen mindenkinek vedenie kell a segget, a dontes meg mire feler a kozpontba es onnan reagalnak, addigra mar elmult a kerdes amirol donteni kellett volna, aztan lehet aszondani hoyg dehat a kommunikaciot fejleszteni kell, ha egyszer a rendszer olyan hogy nem lehet atlatni minden hatasat egy modositasnak...
Kepzeld el mikor van 8000-10000 fogaskerek, amik ossze vannak kotve... egyet fogj vissza egy kicsit, es utanna mond meg pontosan hogy melyikekre volt ez hatassal... nem konnyu a feladat. En aztmondom lehetne jobb a vezetes, de a fo problema az utasok egy reszeben van.

guga 2007.06.22. 23:39:07

A MÁV=FOSPUNEPA.
Ha boszorkány lennék FOSPUNEPA-n utaznék, de ember vagyok, így a MÁV-on sem utazok :D

Mávnyon le...

r92i12 (törölt) 2007.06.22. 23:56:21

németországból jelentem: a szeélyvonatok (regionalbahn) normál utazósebessége 160 km/h, 90%-a légkondis, néha szét lehet fagyni...wc néha itt is elromlik. jegyár pedig: egésznapos jegy 5 felnőttnek korlátlan távolságra 33 euro(8000ft). ez utasonként 1500ft. kalauzok nagyon rendesek, és megértőek, és lehet náluk is jegyet venni, és mindent érthetően kellő hangerővel mondanak be, ha valamiért késünk(például egy gyökér beejti a sínek közé a mobilját, és utánaugrik, miközben a vonat jön), szóval ilyenkor a vezető tájékoztat bennünket, artikuláltan. és a csatlakozások mindig bevárnak! ha ice-vel mész és valami miatt nem jutsz haza időben, és aznap már nincs más lehetőség, taxit hívnak, avagy fizetik aznapra a szállást. persze az ice méregdrága :)

LemonOrange 2007.06.23. 01:26:31

mark renton:
Szeretném figyelmedbe ajánlani, hogy sehol a világon a vasuti közlekedés nem képes teljes mértékben piaci alapokon működni. Korábban egészen jól működött a MÁV-nál is a kereszt-finanszírozás, az áruszállítás nyeresége, meg a központi költségvetésből származó támogatás fedezte a személyszállítás veszteségét.
Nem gondolom, hogy ez lenne a Kánaán. Évek óta nem ültem vonaton, egyszerűen túl drágának gondolom. Egy Budapest-Debrecen IC jegyből (csak oda) kijön az oda-vissza út teljes üzemanyag költsége - egy személynél.
Talán a politikának végre ki kellene szállni az állami tulajdonú gazdasági szereplők vezetéséből, s nem kellene hitbizományként kezelniük azt. Racionalizálni kellene az egész szervezetet - ez alatt nem azt értem, hogy zárjuk be az összes szárnyvonalat. Persze, ha megszüntetjük valamely vonalon a szerelvények jó részét, vagy csak áthelyezzük olyan időpontokra az indulási és érkezési időket, hogy nehogy bárkinek is eszébe jusson vonattal menni, könnyen kimutatható az adott vonal, illetve viszonylat működtetésének gazdaságtalansága. Vagy felsőoktatási hallgatók által rendszeresen használt viszonylatok forgalomszámlálását ne a nyári szünetben végezzék - s állapítsák meg, hogy az adott megállóhelyen/állomáson az utasforgalom nem indokolja a megállást.
Természetesen mindezekkel nem kívánom magunkat, mint utazóközönséget sem felmenteni. Az, hogy a vagonok össze vannak firkálva, hogy a mellékhelységek hogy néznek ki, s egyáltalán a vasút, mint környezet milyen, ez jelentős részben rajtunk is múlik.

_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2007.06.23. 04:55:19

a máv az egy rakás ****. pénz az nagyon nincs és egyáltalán nem lesz. miért? mert egy csodálatos ötlet folytán eladták az árúfuvarozást. de azt nem nézték hogy az nyereséges (ezért is vették meg), viszont a személyszállítás az gecire veszteséges. szopó. nah ekkor jött pár gyökér vezető, és forradalmi megoldásokat eszközöltek ami majd kihúzza a mávot a szarból. mint köztudott az első ilyen hogy kihírdetjük hogy mennnyi mindent újítunk és nyugati kényelem keleti áron!!! nos újítás nem lett. ekkor jött az okos megoldás csináljunk gyors vonatból ic-t személyből gyors vonatot. csodálatos. tapsikoltak is a vezetők. hm. de vmi még hiányzik. hogy lesz ebből 10-20 millás végkielégítés? új merci? sehogy.. micsináljuk, micsináljunk? de nincs baj, van itt ész!!! emeljük fel az árakat. elvégre aki eddig megvette az ezután is +fogja. utazz 2x annyiért a szarban, fosban, esik 2 centi hó késsél 5 órát... mit számít? semmit. DE VAN MEGOLDÁS!! mi is? (ökoblogot tolok szal kicsit furcsán hangzik de ez van.) vegyél autót!!! kis dizeles 4-5 L/100-n. üzemanyag+egyéb költségek kb ugyanannyi mintha mávra banszád el. arról nem is beszeélve hogy ha többen utaztok egy autóban akkor felosztjátok a költségeket és szinte olcsóbban kijözzöt, és kényelemben, gyorsabban utaztok. nincs kibaszott büdös, nem jön vmi szakadt csöves kunyizni, nem úgy választassz ülőhelyet hogy kisebb mocsokba szenvedj. szal máv = rakás szar. és az is marad. és erről kurvára nem az utasok tehetnek. itt is okos mondja hogy az utas szemetel, ő firkál, mocskol. nem. az utasok között van 1-2 igénytelen fasz és azok. csak a mávot ez kurvára nem érdekli. aki eddig is megvette a jegyet ami kiba drága lett, az eddig is megfogja. szopóágon vagyunk megen. UGYE BÉLÁIM???

Sova doktor 2007.06.23. 06:27:25

Konkrétan a Bereg IC-hez, úgyis, mint debreceni, aki elég gyakran kénytelen élni a máv "szolgáltatásával". Kóka miniszter bejelentette pár hete, hogy várják az ötleteket, hogyan lehetne jobbá tenni a vasúti közlekedést. Ezekből néhány: - ki lehetne próbálni, hogy a megemelt jegyárakból a takarító személyzetnek tisztítószert vesznek. Csodára képes, ha nem szimpla nedves ronggyal törölnek, hanem megbolondítják némi zsíroldóval is. Konkrétan a kelet-mo-i IC-k pályafutása alatt ilyen még nem történt velük, ez látszik is, és nem azért, mert x vagy y összehányta, hanem mert több százezer ember utazott már abban a kocsiban... - meg lehetne próbálni, hogy a vonat akkor jön, amikorra ki van írva, és akkorra érkezik meg, amikorra ki van írva. Merész dolog, tudom. Arról, hogy annyival megy a vonat, amennyivel lehet, egy példa. Tavaly utaztam egy Tisza expresszel, amely 1 óra késéssel indult el Bp-ről, és Debrecenbe alig 5 perc késéssel érkezett a menetidőhöz képest... - meg lehetne próbálni, hogy működjön a légkondi a kocsikban. Az elmúlt három IC-s utamból kétszer nem működött (szegény kaller kinyitogatta az ablakokat, és nagyon udvarias volt, rá egy rossz szavam sem lehet...). A hivatalos álláspont amúgy az volt, hogy "a klíma nem bírja a meleget". Akkor mit is bír? Hidegben tökéletesen hűt? - legutóbbi három IC-s utamból a harmadik sem volt tökéletes, mert akkor meg a világítás nem működött. Ugyanezen alkalommal az elsőosztály vécéjére ki volt írva, hogy "az ajtó nem működik", és tényleg nem lehetett bezárni... A félreértések elkerülése végett, ezek az első osztály tünetei, mert (tudom, finnyás vagyok, de) az IC másodosztályra komolyabb émelygés és hányinger nélkül már nem tudok felszállni, a sima személy meg gyorsvonatra pedig nem vagyok hajlandó... (Az elsőosztály közalkalmazottként, a MÁV IC törzskártyával kb. annyiba fáj, mint a másodosztály helyjeggyel, szóval nem lenne luxuskiadás...) Igaz, lassan az elsőre se száll fel jóérzésű ember, inkább kocsiba vágom magam "oszt jónapot" :)

RoyalFlush 2007.06.23. 08:05:07

Nem utazom IC-vel, nem ismerik a klímát, és alig valamivel ér oda hamarabb uticéljához az ember, mint ha expressel (gyorssal) menne. Azon legalább az ablakokat is le lehet húzni, és nem fő fel az agyvized a 35 fokban !

Sz@r a MÁV, és csak sz@rabb lesz !
De a jegyárakat rendesen felemelték !

gyoreb 2007.06.23. 08:23:15

Ha az IC-n nem működik a klíma, akkor minden esetben vissza kell hogy fizessék a pótjegy árát, erre már nem egyszer volt példa, amikor én is megjártam. A kalauzzal kell irattatni egy papírt (de ha minden utas kér tőle ilyet, akkor központilag szól a pénztárnak). Szóval velem emiatt még nem problémáztak.

Ugyanakkor, ha késik az IC, akkor valóban nem jár vissza a pótjegy ára. De ha 75 percet késik a vonat, akkor miért számítják fel az IC-pótjegyet? Semmi előnyöm nincs abból, hogy késett vonatra szállok fel. És mi van akkor, ha már előre megvettem a jegyet, akkor miért nem fizetik nekem vissza? Hiszen én nem tudtam, hogy utazásom napján ez a vonat késni fog. Szerintem nem szabadna elkérni az IC-pótjegyet azokon az állomásokon, ahova már 15 vagy annál nagyobb késéssel érkezik a vonat. Új jegyet helyjeggyel adni el rá, és akkor nincs gond a visszaváltással...

/-PEP-/ 2007.06.23. 09:26:23

Na igen, a MÁV olyan, amilyen. Hogy miért nem lesz jobb, arról a héten egész jó kis cikk volt pont itt az Indexen, lényege asszem, hogy egy átfogó változásokat, valódi reformokat elérni akaró embert leváltottak, így marad a toldozgatás, az értelmetlen pénzpocsékolás.
De az elkerülhető hibákat miért nem kerülik el? Ha leszakadt a felsővezeték, vagy rádőlt valami a sínre, miért nem mondják be abba a hangosbemondóba, ami azért nagyjából minden állomáson működik? Vagy ha éppen nem, miért nem tájékoztat a kalauz? Háromszor jártam így, a feleségem meg pont egy hónapja, Agárdnál. Másfél órát főtt a kocsiban, mert senki nem tudta megmondani, mikor mozdulnak meg legközelebb. Az kizárt, hogy pont a MÁV ne tudná, mi az ábra, amikor médiában, neten már rég hozzáférhető az információ. Miért nem képesek annyit mondani, hogy kedves utasok, keressenek valami alternatív megoldást, mert a franc tudja, meddig állunk még itt? Akkor legalább a kimentést meg lehetne szervezni, mert nem szívesen riasztja az ember távolabb lakó ismerőseit, ha még elviselhető a késés.
Egyszer már leírtam azt az esetet, mikor Bp határában leszakadt a felsővezeték, a vonat 20 percet állt Gödöllőn, majd annyit közöltek, hogy "a vonat indul". El is indult, és haladt egyenest Pécelig. Ott aztán megállt, de ezúttal végleg. Miért nem voltak képesek bemondani, hogy T. utasok, javasoljuk, szálljanak át a HÉV-re mert azzal el lehet jutni Pestre? Nem, Pécelen kellett BKV-t várni a húszcentis hóban. Akkor döntöttem el, hogy veszek egy autót, kerül amibe kerül. Mióta azzal közlekedem, kisimultabbak a vonásaim.
Röviden, a MÁV legnagyobb átka, hogy a mostoha körülmények nagyfokú szakmai igénytelenséggel is társulnak, már ami az utazóközönséggel való bánásmódot illeti (tisztelet a kivételnek, ilyet is láttam, igaz, keveset).

TGV 2007.06.23. 10:19:56

a nagy sebessegu vonatkozlekedes ott kezdodik, hogy a palyat elkeritik es a palya szintben nem keresztez kozutat. azutan a peronokat meg kell emelni es lehetetlenne tenni az atjarast. a Parizs kornyeki helyierdeku vonatok 120-160-nal mennek... megrazo, amikor a peronon allva megcsapegy ilyennek a szele. normalis jegyrendszer is kell, be es kileptetokapukkal es ellenorzessel (Franciaorszagban azert meg igy is sokat bliccelnek..., de a moral azert jobb). a vonatokat igenis fel kell ujitani, mert egyszeruen elhasznalodnak az idovel. Parizs kornyeken most jol egyszerre futnak a felujitott es a regi vasuti kocsik es a kulonbseg elkepeszto. ha allatoknak tekintik az utasokat, akkor azok annak megfeleloen is fognak viselkedni. en nagyon szeretek a Balatonra vonattal jarni, de egyre jobban nehezemre esik egy 3 oraig tarto Parizs-Marseille (800 km) legkondicionalt bufekocsis ut utan ugyanannyi ideig Budapesttol Balatonfuredig (130 km) tarto utat poennak venni.
persze azert senkinek se legyenek illuzioi, a szarnyvonalak szolgaltatasi szinvonalarol, bar azon is dolgoznak kemenyen.

bmbsz 2007.06.23. 10:28:44

Diákként túl sokat tömegközlekedek, és egy-egy ilyen út alkalmával mindig kiújul az emberundorom.
Pl. nem értem, mit sírnak az emberek, hogy szar a BKV, szar a MÁV, amikor a hülyemagyarnak még ezt sem kellene odaadni. Számtalanszor látom ugyanis, hogyan "használják" honfitársaink a járműveket. Volvo busz ülését tépik fel, ablakot karcolnak, döglött macskát dobnak az utastérbe stb. És ugyanez a vonatokon. A Budapest-Nagykanizsa vonalon járok, ami még a jobbak közé tartozik, mégis számtalanszor látom, hogy az elméletileg "fejlett övezetnek" számító Balaton-parton hogyan dobálják maroknyi kövekkel a vonatot (egyszer el is találták pont a mellettem lévő ablakot...)
És akkor nem beszéltünk arról, hogy hányan utaznak ingyen, akiket leszállítani sem lehet, mert egy agresszív állat, és miatta kiürül a vagon/busz/villamos. A kalauz/ellenőr pedig inkább meg sem szólítja.
Kérem szépen, mit hőbörgünk, ha az utazóközönség a leglehetetlenebb? A vonat nem magától amortizálódik, ahogy a többi jármű sem.
És az utazóközönség 70% nyugger, aki ingyen vagy bagóért közlekedik. Helyettük fizet az adófizető, az ő kedvezményeik miatt fizetünk sokszor ezer HUF-ot egy útra, és mégis minden veszteséges. Nem azt mondom, hogy ne utazzanak, de azért valamit fizethetnének... Értem én, hogy ők építették ezt az országot, de hát olyan is. (bocs a kivételnek)
És lehet itt jönni a Japán példákkal, de kis hazánkra (sajnos vagy nem sajnos) nem a japán mentalitás a jellemző.
Én szívesebben elviselném a 30-40 éves vagonokat rongálók nélkül, mint a zsírúj, hájtek csodákat rongálókkal...
De ez csak egy vélemény.

babsz 2007.06.23. 10:42:24

Én annyira szeretnék környezetvédő lenni, és villamossal járni dolgozni meg vonattal kirándulni hétvégén, de egyszerűen olyan állapotban van mind a BKV, mind a MÁV összes járata, hogy arra a szerencsétlen 3 megállóra is nap mint nap inkább beülök az autóba. MIÉRT kell izzadtan, koszosan, és idegesen beérni a munkahelyre, vendégségbe, rokonlátogatóba, randira már reggel 9-kor??
Ha még ingyen lenne, oké. De PÉNZÉRT???

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.06.23. 10:47:29

TGV: azért a francia, német és benelux közlekedés is hagy némi kivánnivalót maga után. Mellesleg a balcsira lejutsz 3 óra alatt 5000-ért (ha ott veszed mega jegyet. Egy franciaországi 130 kilcsis, másfél vagy egy órás szakaszért a helyben vett jegyért meg fizetsz 120 eurot.

TGV 2007.06.23. 11:26:53

hat perse, hogy hagy kivannivalot, kivanjak is az emberek! vannak rossz tapasztalataim is, meg ismerem is kisse a rendszert, legalabbis a vasutasokat. es van bunko kaller es a kallerek utaljak a mozdonyvezetoket es viszont. es Froban megis allami valallat a vasut es produkal hasonlo tuneteket.
azert az arral ne tulozz azert: repter (kb 35 km) specialis tarifa 8,50 €, ugyanaz a zona, de nem a repter: 5...
Parizs-Marseille retur 188 € listaaron (2x800 km), de bizonyos feltetelekkel vagy akciosan ennek a felebe, harmadaba is kerulhet. megneztem neked mondjuk egy Parizs-Rouen (kb 130 km) jegyet, 18,90 €, szemelyvonattal 1:55 ora, gyorsvonattal 1:12 a menetido es ez nem TGV, hanem sima vonat, Bp-Balatonfured 2:25 a minimum es 2040 Ft a minimum. ezt csak azert irom, hogy realisabb keped legyen az arakrol. minimalber 1100 € (persze sokan keresnek ennel kevesebbet).
Az alapveto kulonbseg azonban az, hogy a TGV-t legalabb naponta egyszer kitakaritjak es legalabb az ablakokat lemossak. Legutolso balatoni elmenyem egy rettenetesen retkes vonatablak volt, es az uvegen ott diszelgett a gyartas evszama: 2005. Es nem az utasok vizelete es hanyadeka folyt rajta vegig kivulrol... hanem a kocsirol lefolyo rettenetes letakaritatlan kosz. Anno 12 evvel ezelottrol emlekszem egy kepre a tapolcai vasutallomasrol (akkoriban hosszabbitottak meg a Bp-Tapolca menetidot 3 orara ha jol emlekszem) hol par no egy-egy vodor vizzel takaritott vegig egy szerelvenyt - kivulrol.

osszefoglalva: en nem hiszem, hogy a jegyarak kozotti kulonbsegbol eredne a minosegbeli kulonbseg.

don07 2007.06.23. 12:12:31

"Lehet szidni itt az embereket, hogy mellé hugyoznak mega deszkára szarnak, de ezek a vonatok már 20 évi is pont ilyenek voltak."

Pont azért tartunk ott (országosan) mert az emeberek jórészének gondolkodásmódja és viselkedése olyan mint 20 éve....

Sam8888 2007.06.23. 13:18:25

A KOSZOS KOCSIKÉRT NEM AZ UTASOK A FELELŐSEK! Takarítás? Havonta egyszer lecserélik a fejtámlák borítását (ha van). EZÉRT! Felháborító, hogy az ic-n is undorító sárga fejtámlára kell tegyem a fejemet... A másik meg, hogy IC-hez mérten hosszú a menetidő és szar a szolgáltatás!
MÁV=Miért Állunk Vazze'?

alga 2007.06.23. 15:09:25

németországban van az ice-n, de lehet az ic-n is _biztonsági őr_, vagyis olyan személyzet, akik ha problémás ember van a vonaton, azt leszerelik vagy ilyesmi.tehát nem a kaller dolga a bunkó vadállatok kezelése, hanem a biztonságiaké.ezt akár nálunk is be lehetne vezetni szvsz a neccesebb vonalakon.

kukatr 2007.06.23. 16:46:20

Naszóval.
Mivel a vasutasok kapnak egy csomó dolgot a mávtól, pölö: munkaruha(ing, nadrág, bőrcipő), (folyékony) szappan, ásványvíz, meg miegymás, ezért nem hinném, hogy nincs pénz takarítószerre. Viszont könnyen kinézem a takarítókból, hogy szépen hazaviszik a takarítószert és seftelnek vele, mint a régi 'szép' időkben...
Még az is lehet, hogy a máv egy külön céget bíz meg a takarítással, ha ez igaz, akkor ez nem az ő saruk...
Kívülről összefirkált kocsik: van egy speckó anyag, amit ha rákennek a kocsira, akkor nem tapad meg rajta a graffiti, csak ez kocsinként kb 300ezer Ft, szóval inkább nem. Összekarcolt ablakok: nemtom mennyibe kerül, de gondolom többe, mint egy mezei ablaküveg otthonra. Megrongált ülések satöbbi: gondolom ez se öt forint... Erről a háromról az utas tehet, lehet kapálózni, hogy nem én voltam, de egy normális országban szerintem, ha valaki elkezdi rongálni a vonatot, vagy szimplán balhézik, akkor az utasok összefognak és szétverik a pofáját... csak egy olyan országban, ahol bambán végignéznek vagy 30an egy kis dulakodással megtoldott lopási kísérletet, ott ne csodálkozzunk.
Késések, kommunikáció hiánya: amíg több irodai alkalmazott lesz a mávnál, mint dolgozó munkás, addig minden egyes döntéshez a főmuftikig kell menni az engedélyért. Ez van, ki kéne rúgni az irodai zombik 90%-t(ebbe a vezetőség is benne van)...
Tahó vasutasok: azért a fizetésért, amit az ott dolgozók kapnak, nem a jól szituált, többdiplomás, intelligens, satöbbi emberek mennek oda dolgozni. Ha értelmes munkaerőt akarsz, akkor fizesd is meg!
Aztán még kellene egy normális vezetőréteg a mávnak, aki értelmes döntésekkel kihúzná a bajból a mávot...
Ja, és a sínpálya, meg a szerelvények két külön cég nevén vannak, és tőlük bérli a harmadik. Juhéjj...
És a sín- és vezetéklopásokról még nem is beszéltem, az meg még egy plussz bűnös tényező...
Kábé ezért ilyen a máv...
Lusta, igénytelen, tehetetlen nép, lusta, igénytelen, tehetetlen vasutat kap!
Az a baj, hogy hazánk nyugativá válásához ki kell halnia a rendszerváltás előtti eszmében élt embereknek, mert ők már nem fognak megváltozni(se a vezető, se az egyszerű ember)...
Az más kérdés, hogy az új generáció se sokkal jobb...
Szerintem.

phrase 2007.06.23. 17:31:27

még ha érteném is mit zagyválsz össze, lehet hogy kézenfogva háborognék veled, de ez így ebben a formában nevetséges...
kuc-kuc :]

Philpo 2007.06.23. 18:28:07

amúgy japánban nincs nyugdíjkorhatár
persze, ha tejelsz rendesen akkor lehetsz nyugdíjas, de ezt nem engedheti meg magának mindenki
mondjuk ott jók is a vonatok

Nvidia 2007.06.23. 19:38:53

don07 2007.06.23. 12:12:31:

"Pont azért tartunk ott (országosan) mert az emeberek jórészének gondolkodásmódja és viselkedése olyan mint 20 éve...."

Tévedsz... Sokkal szarabb - 20 éve még megfordult a fejükben, hogy rendőrt hívjanak az ilyen vonatrongáló csürhére - ma már nem, mivel a média tudatosította bennük, hogy ezeknek a ...... -nak jogai vannak, és amit művelnek, az nem rongálás, hanem az "önkifejezés" egyik formája... Újabb 20 év, és a gyilkosság is bocsánatos bűn lesz. (Persze "megfelelő" elkövető ás áldozat esetében!)


Nvidia 2007.06.23. 19:53:19

bmbsz 2007.06.23. 10:28:44 :

Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a 70-90 éves "nyuggerek" amortizálják le a MÁV utazási körülményeit??? Én legalábbis főképp 20-40 éves kancigányok "áldásos" közreműködését" tapasztaltam, szabolcsi ingázókkal megspékelve...

TGV 2007.06.23. 20:18:31

na jo, meg egy szam: ha jol ertettem, akkor a francia allamvasutak, amely nehez helyzetben van stb., eves vesztesege kb. 90 mrd forintnak felel meg, ami hasonlo a MAV vesztesegehez, azzal, hogy ugye a franciak hatszor annyian vannak...

Paleee 2007.06.23. 22:32:00

Hát nem tudom, hogy a történet vagy az ifjabb Són Kaneri rettent meg jobban :)

AMúgy én eddig életemben kétszer utaztam IC-n, az is a Nyíregyházi volt oda-vissza, de lekopogom azzal nem volt kifogásom.

girnyi 2007.06.23. 22:37:40

Kaposvár-Budapest 195 Km--- 3300 Ft Ic + helyi tömegközlekdés 150 Ft. ez oda vissza 6900 huf.../fő és 3 óra
Autó: diesel újabb típus: ha csak 100-l mész max. 6 liter, ez 400 km-re 24 l. azaz 24x255 huf=6120 huf, plusz matrica 7500...

+ 600 forintért nem kell sorban állni, 2 óra alatt leérsz és nem vagy időhöz kötve és tiszta a környezet...

Ha kettem mentek már nyersz 3200 ft-ot...

Szerintetek miért jár mindenki autóval? és a GKM meg csodálkozik...
jó, amortizációt, meg biztosítást nem számoltam, de akkor is

vernarancs 2007.06.23. 23:03:17

girnyi, pedig ilyen hosszutavu ingazasnal bizony szamolni kell az amortizaciot es egyeb koltsegeket az autora. Ha napi 400 km-t autozol igen surun kell olajat is cserelni meg egyebb kopo alkatreszeket is. Matricara mennyit szamoltal, hogy 7500 lett a vege? A 30 napos matrica 4500 korul van es ha ezt visszaosztod a 20 munkanappal akkor sokkal kevesebbre jon ki.

simon1 2007.06.23. 23:48:49

Legyen már egy pozitív vonatos story is: egyszer valamikor Skóciában kellett (volna) vonatoznom (www.scotrail.co.uk/). Elég hűvös volt még a reggel, úgyhogy amikor kiderült, hogy késik a vonat szólt a bakter, hogy borzasztóan sajnálja, de kb. tíz percet késik a vonat, menjünk be a fűtött váróba. Aztán tíz perc múlva a vonat sehol... (Kicsi állomás volt 10-15-en vártunk a vonatra) Egyszercsak jön a bakter és sűrű bocsánatkérések közepette odamegy egyenként a lézengő utasokhoz, hogy hová utaznának mert sajnos a vonat nem jön így lehet, hogy buszt bérelnek. Mivel elég kevesen voltunk egy-egy helyre így végül taxikat hívtak, és azzal vittek el mindenkit. Ott ez úgy megy, hogy amikor jegyet veszek, szerződést kötök a vasúttal, hogy ők elvisznek oda, ahova a jegyem szól -a közlekedési eszközt ők választják. (nem pedig széttárják a kezüket ha valami baj van, hogy bocs itt a pénzed, oldd meg ahogy akarod/tudod) A vonatjegy egyébként nem volt veszélyesen drága -pláne az ő fizetésükhöz képest. (ja, és ez még messze van a japán modelltől)

kukacka 2007.06.24. 01:30:40

Sean Connery totálisan undorítóan néz ki. Biztos, hogy ő az? Olyan, mint valami alacsony költségvetésű szado-mazo szexfilm főhőse.
Borzadály.
Ehhez képest ki nem szarja le a MÁV-ot.

McWolf 2007.06.24. 07:22:49

A legrosszabbak azok a vonatok, amelyeken nem csak az üveg a sárga, hanem már a szivacs is kezd átrohadni és érzed, hogy ropog a segged alatt, mindenhol az a dögletes szag, mert ugye a csumára feltekert fűtés megolvasztja az ülőalkalmatosságokat és 3 percenként át kell csüccsenni, mert szétégeti a seggedet.

drn 2007.06.24. 16:16:23

A prosztó utasokon kívül a vasutasok is sárosak: láttam mikor a kocsi egyetlen sötétítőjét nagy röhögve leszakította egy koszos munkaruhás vasutas.
Itt semmi nem változik, majd ha űrrepülőjárat lesz Bp.-re...

Sam8888 2007.06.24. 17:25:37

Űrrepülőjárat helyett teleport inkább...

Fedup Sári 2007.06.24. 22:44:21

Sokan írják, erről-arról nem a MÁV tehet. Aha, pont ez a baj, bakker, a MÁV-nál ezt a verset mindenki tudja: "erről nem én tehetek".
Legközelebb vegyek 15km-es jegyet 30-as helyett, és mondjam, hogy "sajnos nem tehetek róla, nincs pénz a kellő távolságra szóló jegy megvételére, sajnos, sajnos..."

Basszus, ahhoz mit szólnátok, ha boltban kifizetett cuccról derülne ki -- akár még a boltban --, hogy hiányzik a fele, nem működik, stb., de az eladó széttárná a karját, "nem tehetek róla, sajnos ez van, nem tudom visszaadni a pénzét...".
Vagy milyen lenne, ha a közértben, miután fizettél, a pénztáros belenyúlna a kosaradba, és két üveg sört visszavenne belőle, neked meg az egyetlen választási lehetőséged az lenne, hogy tudomásul veszed, és hazakullogsz.
A MÁV-nál nap mint nap ez történik, tudja mindenki, aki rendszeresen utazik.
Gondolkozzatok.

A koszról:
A váci vonalon kb. egy éve egy csomó ülés fejtámlája madárszaros. Többször szóvátettem a vonaton, e-mailben, telefonon. De erről sem tehet senki. Esetleg a galambok.
Vajon ki az, aki megrendeli a takarítást a takarító kft-től, aztán engedélyezi a kifizetést az el nem végzett munkáért? Kié a kft? Kinek csorgatják vissza a zsebébe a takarításért kifizetett pénz akárhány százalékát?
És egyáltalán, mi a faszé' nem tudják a forgalomból kiállított kocsik ajtaját-ablakát becsukni, hogy a kurva galambok ne tudjanak bemenni, és összeszarni azt, amihez az utasok feje-háta hozzáér?

LlamaDalai 2007.06.24. 23:41:30

Nos
Ma néztük barátnőmmel, hogy az a pár sárgapólós emberke, ott messze egy kisiskolás csoport, vagy mi? Aztán közelebbről láttuk,hogy a takarítóbrigád volt az. Nos, úgy is viselkedtek, el lehet képzelni. Egy jobbérzésű ember nem menne a közelükbe:hangosak voltak, káromkodtak, meg zörgették a szemetet, amit gondolom sok vonatról szedhettek össze(két zacskó, és voltak vagy hatan). Amúgy látta már valaki ezeket akcióban? Én 2 éve járok minden héten kétszer Debrecenbe Pestről, és egy kezemen meg tudnám számolni, hogty mikor sündörögtek valamelyik szerelvényen, és imitálták a munkát(anyám is takarított, tudom, hogy kemény meló, meg MÁV sem fizet nekik jól, de legalább csináljanak már valamit a pénzükért...). Mondjuk, Debrecenbe még ennyit sem láttam(már amikor még innen is indultak vonatok Pestre...). Inkább mindig azt látom, hogy átmennek a vonatokon a Nyugati másik végébe.
Kosz van a vonatokon, de abban inkább a MÁV a ludas, mint az Utazó. Mert van egy vonaton egy csomó ember, és abból max egy-kettő, aki rongált már valaha is. De a vétlen sokaság szívja meg az egészet. A WC-k még akkor is kritikán aluliak, ha nincsenek összekommandózva(terepmintás festés): ma sem volt víz, és ha összetrutymákolod magad, max a saját vized marad. De hát végülis miért nem viszel magaddal kézmosáshoz vizet?
A fenenagy nyugatosodásról annyit, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, amikor nem is akarják? Itt inkább a retrofíling megy. Abony Cegléd táv, ami normális esetben nem nagyon több fél óránál, egyszer másfél óra volt, és mikor megkérdeztük mi, naiv ügyfelek, hogy mijabrokivan, annyit mondott a kaller, hogy kommunikációs hiba volt. Telefonon a MÁV ügyfélszolgálat annyit mondott, hogy valami baj van valamivel a vonalon, valaki meg azt mondta, hogy egy lámpa romlott el előzőnap. A Nyugatiban meg semmi info. Hát, minek is, kéremszépen. Végül még a poén kedvéért megálltunk kétszer Vecsésen is, hogy bevárjunk két IC-t, mert ugye azon fizetni kellene a késés miatt. Hát igen, mi prosztók meg késhetünk. Nem, az emer nem csinál programot magának, nincs találkozója, nem megy anyukát ünnepelni Persze, a fontos emberek nem vonattal járnak(max píár virslievésre, mint Viktor...).
Múltkoriban meg nem indult el a vonat a Nyugatiból, mert. Kb. 75 perces késéssel indultunk, az érkező vonatokat is csak úgy mondták befele, hogy ez ennyit, ez meg annyit késik. Hogy miért? Az okosok azt mondták, hogy a ferihegyi felüljáró, meg a Ceglédi pályamunkák. Hát igen, Cegléden mindig látom is, hogy mennyire megy a meló... Barnul a népség, és isszák a bort. Pozitívum az esettel kepcsolatban, hogy a Kutya nem volt a vonaton, mert a két órával később induló(még docogtünk egy csöppet) Tisza Nemzetközi Gyors a Keletiből hamarabb ért Debrecenbe 10 perccel, és elvitte az embertömeget(meg a söröcskémet is=:(). Így csak 2 órával később értem Debrecenbe.
Látott már rajtam kívül is valaki civilruhás rendőröket vonaton? Én már párszor láttam, hoygan darabolnak fel(nem úgy) egész fámilíjákat is, csak úgy szórják le a bliccelőket különböző állomásokon.
Na mindegy, kipanaszkodtam magam. Legyen a végére aranyos történet, és csak a szépre emlékezzetek, gyerekek: Miskolcról igyekeztem haza olyan 6 éve, hajnalban. Március volt, még volt egy kis hó, meg hát k. hideg volt. Ültem a padon, próbáltam aludni, vagy megfagyni. Hómlesz emberek kínálgattak borral, cigivel, hogy meg ne fagyjak már. Kedves volt, de akkoriban még nem éltem ilyesmikkel=:). Aztán felszállhattunk a 4.45(asszem) pesti gyorsra. Annyira megörültem, hogy még jegyet is elfelejtettem venni(bár ekkor még nem volt nyitva iroda, később, meg nem volt lelkierőm leszállni a meleg vonatról). El is nyomott az álom. Egyszer érzem, hogy valaki kelteget. Kaller volt. Kérte a jegyem. Mondom nincs, ő mondja, hogy ez pótdíj lesz. Mondom jó, odaadtam neki egy ötezrest. Annyira nem voltam képben(olyan álmos voltam), hogy fel sem fogtam mi van. Ő meg lelépett a pénzzel. Keltett újra nemtom hány perc múlva, hogy tessék, itt a visszajáró. Visszaadott 4500HuF-tot. Akkor egy jegy 633 Forint volt asszem. Hát, ennek is csak akkor örültem meg, amikor hazaértem, és megnéztem mennyi pénzem van=:). Lehet, hogy bűnös cselekedet volt, mert hát, ha megveszem, rendesen a jegyet, és nem zsebbe megy, akkor épül a vasút, pláne, ha pótdíjat is kifizetem... Lehet szitkozódni, miattam került gödörba a MÁV.
Ja, és múltkor:
Én: nem értem, hogy miért volt még egy éve is gyorsabb a vonat Pestről Debrecenbe. 2.45 alatt megjártuk, bár akkor még Express néven futott. Most meg már csak Gyors, és 3.10 az optimális ideje. Szóval simán mehetnénk gyorsabban, csak nem akarunk. Hogy miért, azt nem értem.
Lány: Mert akkor nem tartaná be a vonat a menetrendet.
Remélem nem kell kommentálni=:)
Na üdv.

Sam8888 2007.06.25. 00:11:55

Takarítók: Egyszer láttam egy embert végigfutni az IC-n egy kék műanyagzsákkal és abba beleürítette a szemeteseket... Törölgető, porszívózó, söprögető embert nem.

Késni meg mindig késik az a k...a vonat, de sietni sosem sietett még.

Valaki más 2007.06.25. 08:52:56

FOS-nak üzenem, hogy a pénz, amit a MÁV-ba nyomnak, már ürutazásra is elég lenne.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.06.25. 10:06:54

Anno, a 90-es évek első felében, amikor megjelentek az IC járatok egy kész csoda volt velük utazni: légkondi, és kocsinként videó is volt! Abban a korban amikor kb. 5 éve vettük meg az első videónkat.. Kb. olyan volt mintha most LCD TVN nézhetnél DVD filmeket. A BP-Debrecen vonal 2 óra + pár perc volt, még bosszankodtunk is, h a film vége előtt le kellett szállni.

Akkor még hazánk volt az az ország amelyik legkiemelkedőbb volt a körzetben: lengyelek, csehek, szlovákok, horvátok hozzánk képest elmaradottak voltak. Mindenki nekünk jósolta a legnagyobb fejlődést. Most meg leelőznek románok és bulgárok... :(((

hohohohó 2007.06.25. 15:19:04

Én Kínában vonatoztam anno elég sokat. Nem tudom most hogy van de akkor (kb 7 éve) ennél szemetelőbb népséggel nem találkoztam (ja meg plusz harákolás, köpködés), de ott épp ezért kb. félóránként jött a takarító, és mindent összeszedett, felmosott (rendesen, nem olyan tessék-lássék módon), úgyhogy a trehány utasközönség ellenére csillogott-villogott minden.

travis 2007.06.25. 17:20:13

"Vegyél autót, akkor nem kell mávozni. ;-)"

Gratulálok, így gondolkodik egy igazi önző barom!

startmenu 2007.06.27. 09:32:26

Én tudom miért nem lehet gyorsabban menni. Belsős infó. Mert nem csak vonatot kéne cserélni, hogy azt látja a nép, és örül neki, talán elég lenne sokszor felújítani, hanem talán a vonat az síneken megy. Ezek elöregednek. Nézzétek meg néha a számokat rajta. Simán nem sok 50évesnél fiatalabbat látsz sok helyen. Ezeken nem lehet gyorsan menni. Az ic is kb. 80-al megy, mikor a mozdony, meg a többi is 160at elvileg mintha bírna. Hát ezért. Sínt a népnek!

startmenu 2007.06.27. 09:46:49

Gyoreb: nem fizetik vissza ha nem megy a kondi. Volt egyszer ilyen, és nem fizették vissza, mert 1. osztályon ment. Az senkit nem zavart, hogy bőven 30fok felett volt a másodosztály minden kocsijában... Nem1ben, mindben!

startmenu 2007.06.27. 09:55:04

r92i12: németország: ha jól tudom regionálisan működik csak minden nap. A korlátlan csak hétvégén. De az tényleg olcsó. Bár általánosan ott lassabban mész, mert sok átszállás kell pl. egy Db-Bp távolságnál is. (Kivéve persze ICE-t) És vannak kertek alatt futó vonatok, amik néha 5-10-zel mennek. Jó itt cserében vehetsz olcsón fejhallgatót, és van 3mp3 csatorna, 3rádiócsatorna hozzá. És enélkül a kedvezményes jegy nélkül a gatyád is rámegy.

nekemannyima 2008.06.10. 13:02:09

No a Bp-Pécs között közlekedő IC-k se maradnak le az országos színvonalról.Se kondi,se takarítás,illetve ezutóbbi abból áll hogy végignézik maradt e csomag a szerelvényen.Kánikulában garantált a fürdőruhás utzás,hidegben a nagykabátos.Érdekes a késés után járó visszatérítés,mert ezt csak a célállomáson lehetséges megtenni,amikor ugye az ember átszállna és a MÁV "jóvoltából"erre már alig van idő,holott a jegyen időpont és vonatszám szerepel,ez alapján azonosítható lenne bármelyik állomáson.