Tékozló Homár

Jelentés a kapitalizmus építésének állásáról

2007.06.25. 14:50 | ern0 | 72 komment
Tisztelt Soros elvtárs! Mivel nem a szocializmust építjük, hanem a kapitalizmust, és Lenin elvtárs e-mail címéről is sorra visszapattannak a levelek, ismét Önhöz kell forduljak.

Újonnan vásároltam egy autót pár éve. Mivel nem vagyok a rendszer ellensége, természetesen extrákat is rendeltem hozzá, továbbá csak a felét fizettem ki, hogy a bakrendszert is támogassam egyben, és persze a kötelező szervizekre is eljártam szorgalmasan. Történt, hogy a legutolsó kötelező szervizeléstől számítva kb. egy hónapra lemeszelt egy közlekedési rendőr: a Budapest belterületéhez tartozó Óceánárok utca folytatásában, a kutyamenhely magasságában 62-vel száguldoztam (embedded sztori: madár nem jár arra, 4 sávnyi vastag út a prérin, tuti nem 50-nel fognak cammogni az autósok, és ezt tudták a yardnál is, mert kb. 20 rendőr vonult fel, kellett is annyi, volt fogás rendesen). Szóval fennakadtam.

A gyerekülések magas száma láttán az intézkedő rendőr szíve megesett rajtam, megalázóan alacsony bírságot szabott ki (3000 Ft), viszont a zöld kártyám láttán elborult az arca:
- Ez már fél éve lejárt.
- De hát most voltam kötelező szervizen!
- Nézze, ez akkor is lejárt.
- Valóban. De hát a szervizben nem is mondták.
- Nem szokták.
- He?
- Nem először látok ilyet. Azt se nézik meg, hogy a forgalmi érvényes-e.
- Hát, izé, én teljesen nyugodt voltam...
- Nézze, most elengedem, de ígérje meg, hogy még ma megcsináltatja.
- Kisdobos becsszavamra...

Soros úr! Más cégek pofátlan trükköket eszelnek ki arra, hogy vásárlóikat minél nagyobb pénzösszeg elköltésére bírják rá, elég ha csak az élelmiszerboltokban gyerekszem-magasságban elhelyezett csokoládékat említem példaként - és ez rendben van, így működik a kapitalizmus, nem is magyarázom pont Önnek tovább.

De az autószervizek viselkedését nem értem: egy 30 eFt-ot kicsengető, tehát jó vásárlóerőben lévő kuncsafttól miért nem akarnak még 8000 Ft-ot legombolni (ráadásul úgy, hogy fél percre bedugnak egy csövet a kipufogóba), amikor olyan remek marketing érvek van a kezeikben, hogy
- mindenhol ugyanannyi, központi díjszabású,
- ha elmulasztja, már hazafelé megbüntethetik?

Azóta több autóssal is beszéltem, és megdöbbenéssel tapasztaltam, hogy a rendőrnek volt igaza: nem egyedi esettel állunk szemben. Soros úr, valami nem működik jól, lám, egy teljes iparágban tapasztaljuk azt, hogy a bevétel, a nyereség, egyszóval a pénz nem hat ösztönzőleg. Félek, a végén még kiderül, hogy az egész kapitalista modell tévút, és az önzőség, a mohóság és a harácsolás helyett inkább az emberi szeretetre, segítőkészségre és megértésre épülő társadalmi rend lenne a megfelelő számunkra.

Lehet, hogy utat tévesztettünk.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A szerelő 2007.06.25. 14:59:23

De jó hogy szóltál, nekem is lejárt a zöldkártyám :)

zskrisz 2007.06.25. 14:59:47

Ezt nem értem. Mi a gond? Hogy nem nézi meg a saját papírjait, hogy mikor jár le? Vagy hogy a rendőr megenyhült, hogy gyorshajtva nem csak a saját, hanem még magas számú gyerkőcei biztonságát is kockáztatja? valaki segítsen, én ehhez kevés vagyok, hogy megértsem.

Gadget 2007.06.25. 15:02:44

Azért van ellenpélda is. Én kb 5 évvel ezelőtt evittem az automat zöldkártyázni egy céghez. Megmérték, megírták, futóművet ingyen beállították ez akkor járt a zöldkártya mellé. Munka JÓL! elvégezve, ára annyi mint bárhol máshol. És a slusszpoén azóta minden évben zöldkártya lejárat előtt kb egy hónappal, kapok egy levelet, hogy ŐK úgylátják le fog járni, és ha gondolom most is szívesen megcsinálják és köszönik az eddigi bizalmat, blabla. És én minden évben IDŐBEN odaviszem és megcsináltatom velük. Még mindig nem kerül többe mint máshol, és mindig van valami kis apróság akciósan a zöldkártya mellé.

Ilyen is van.

mucurca 2007.06.25. 15:08:08

Nekem is "új" autóm van, s a szervíz minden esetben sms-ben, vagy e-mailben értesít, ha valami tenni való akad az autón. A zöldkártyám lejárata előtt 1 hónappal kaptam sms-t.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.25. 15:15:35

Erről a levélküldős trükkről én is hallottam, kollégámmal esett meg, ráadásul gonoszul pár százalék kedvezményt is beígértek, hát persze, hogy bedőlt, ráadásul mindenféle előzetes értesítés nélkül kiporszívózva-lemosva kapta vissza az autót... Ez egy bécsi szerviz volt, hát igen, ott már őrjöng a kapitalizmus.

ZePY 2007.06.25. 15:17:48

Igenis van ellenpélda a nagy autómárkáknál is, nevezetesen az "oroszlános" márka (csak azért sem írom ki a nevét!) pest melletti szervízéből is küldenek "le fog járni a zöldkártya" esetleg "le fog járni a vizsga" értesítést...
Azt hiszem ráadásul e-mail-en is működik ugyanez már, bár ebben nem vagyok teljesen biztos!

Bria 2007.06.25. 15:21:07

Teljesen egyetértek Gagdet-vel, figyelni kell az autód papírjainak lejáratát, ha meg erre sem vagy képes, tedd össze a két kezed, hogy nem büntetett meg érte a rendőr - szerintem nem jól tette.
Nekem is küld a szervíz időben értesítést a zöldkártyám lejáratáról, maga a mérés pedig jó 20 perces alapos munka, nem csak "fél percre bedugnak egy csövet a kipufogóba".

Amúgy az is érdekes hozzáállás, hogy több gyerekkel a kocsiban gyorshajtasz/szabálytalankodsz tudatosan, aztán még te méltatlakodsz...

birdito 2007.06.25. 15:21:07

Mittudomén, hogy honnan került hozzájuk az autó adatai, meg lakcím merén nem vittem hozzájuk, sosem az autót (max a szerelőm, akinek viszont szerelésre adtam csak meghatalmazást, autóklubra nem, na mindegy szóval), de például idén a M. Autóklub küldött egy levelet nekünk, hogy lejárt a zöldkártya, és szívesen látnak.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.25. 15:28:27

Gyerek nélkül száguldottam, ülések voltak csak bent... egyébként itt (szépen lehet látni, milyen jellegű a placc):
maps.google.com/maps?client=mozilla&ie=UTF8&oe=utf-8&q=budapest+oceanarok+utca&ll=47.587005,19.103165&spn=0.03705,0.055704&t=h&z=14&om=1

Örülök, hogy több szerviz is küld már SMS-t, talán mégsem hiábavaló a tömeges marketingmanagerképzés.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.06.25. 15:33:49

és a feleséged szülinapjára a figyelmeztetést az anyóstól várod? ha nem szól nincs ünneplés?

bazdmeg. ott van nálad, előveszed, megnézed... kb 10 másodperc. nem kell naponta... ha feledékeny vagy elég belenézni egy hónapban egyszer. de az okos embernek rémleni szokott hogy nyáron (télen...) csináltatta.

jellemző a saját hibáját másra kenni

zskrisz 2007.06.25. 15:33:50

Szerintem teljesen mindegy, hogy milyen kihalt a hely. És ha a környékről valaki arra sétál, esetleg pont gyerekkel, és elüti? Lejárt papírral, gyorsan hajtva.
Nem "jaj, mi lenne ha" jajongás, de legalább ne reklámozza. És főleg ne legyen felháborodva.
Bárkivel előfordulhat, hogy nem veszi észre, hogy lejár az irata, ilyenkor a normálisabbja meghúzza magát és pótolja a mulasztását.
A gyorshajtásra nincs mentség. szerintem.

Jacques Ucca (törölt) 2007.06.25. 15:34:27

Hmmm, szerintem már nagyon régen nem fél perc elkészíteni azt a zöldkártyát, de majd Magad is megtapasztalod :-)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.06.25. 15:35:09

tessék. hülye vagy. puff. elintézett a homár démosza.

Neménvótam 2007.06.25. 15:36:02

A zöldkártya nem Amerikába kell?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.25. 15:54:25

Abban nincs véleménykülönbség a kommentezők és köztem, hogy akinek nincs zöldkártyája, az helyben kapjon életfogytiglanit, aki pedig - gyerekülésekkel hátul! - 62 km/h-val száguldozik a város szélén, annak azonnal kötél jár, és örülök, hogy felhoztátok ezt is, mert bár érdektelen, és kicsit eltereli a figyelmet róla, de jól kiegészíti az alap mondanivalót,

miszerint miért is nem tudnak egyes szervizek egy rövidke telefont megereszteni 8000 Ft extra bevétel szinte biztos reményében?

(Ha valaki szereti a veszélyeket, és mondjuk kedve volna 65-tel száguldozni feélreeső, de még városon belüli helyeken, megoldható. 35 kg felettiek saját gyerekülést hozzanak magukkal.)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.25. 15:55:39

Romániába is kell zöld kártya.

prokee · http://blog.prokee.hu 2007.06.25. 16:19:57

- én pont ilyen helyen dolgozom, és mi is szólunk, ha lejárt, vagy lejáróban van a Zk, vizsga.
- ettől még nehogymá valaki rámkiabálja, hogy miattam büntették meg, ha mégsem szólok.

Béna gyereknek anyja veri ki a fa... izé... farát.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.25. 16:29:05

Nem az a baj, hogy engem megbüntettek, ki nem szarja le, viszont azzal, hogy nem akar a cég megkaparintani egy ilyen könnyen az ölébe hulló bevételt, a kapitalizmus sírját ássa, de legalábbis szilárd hitemet rengeti ami abban nekem benne van.

Gyuri bácsi, tetszik látni, nem értik, személyeskedésnek veszik, engem bááántanak, és nem arra haragszanak, akire kéne: a pénzt magától eltoló vállalkozóra.

Olvassátok el a pizzásnak az esetét, akinél nem lehet előre rendelni, akkor talán jobban megértitek, hogy rogyadozik a renccer.

krtek2 2007.06.25. 16:51:35

A kapitalizmust és a szocializmust több apró dolog is megkülönbözteti egymástól, az egyik ezek közül az, hogy a dolgozók fix fizetést kapnak-e, vagy teljesítménybért. Ha a szervizben fix fizuért güriznek a jómunkásemberek, akkor nem éri meg nekik az a plusz vesződség, amivel a zöldkártyás vizsgálat jár, és amúgy is szarnak bele mindenbe. Csak arra mennek rá, hogy minél kevesebb legyen a melójuk.
Na ezért nincs nálunk még kapitalizmus, csak félig.

Világ Négere 2007.06.25. 17:18:30

Ha a kapitalizmus sírját ássák, akkor meg mit rinyálsz, eljő a szép új világ, amit vársz, nem igaz?
Amúgy hogy jön ide Soros???

isti77 2007.06.25. 17:42:09

Nem elég, hogy hülye, még világgá is kürtöli. Egyébként hogy került sor a kötelező szervizre? Telefonáltak, hogy most már be kellene vinni a verdát? Vagy ennyire azért még tellett magadtól? Nem a szerviznek kell számon tartania, hogy mikor jár le a zöldkártya, hanem neked, hülyegyerek. Egyébként a hátsó rendszámodon is rajta van a lejárat ideje.
Nálad nagyobb autós f... csak egy fordult meg itt az utóbbi időben, aki a parkolóból kiállva beletolatott egy BMW-be, és sérelmezte, hogy az nem célforgalomban haladt.

Sir Mortzosch 2007.06.25. 18:19:45

okostóni höhö
a kettő nem függ össze
rakd össze a kis képkockáidat... szervizben MOST voltál, a zöld kártya FÉL ÉVE járt le.
ehh
nem minősítem, mások már megtették. jogosan :D

ern0 - Romániába mindig is kellett zöldkártya

valeron 2007.06.25. 19:11:25

ezeknek a kommenteknek semmi értelmük.

vagy mindenki direkt kötöszködik, és én nem értem.

freesleep 2007.06.25. 19:32:11

mi a fax köze van ehhez sorosnak....

Attee 2007.06.25. 19:42:30

Nem akarom védeni a szervizt, valóban jelezhették volna, de ez egyrészt nem dolguk,másrészt a tulajnak viszont igen...
Anyázás nélkül, de én is azt mondom, ezúttal nem a szerviz volt a hunyó...

Pukker 2007.06.25. 20:42:14

ha egy kötelező szervízen nem szúrják ki hogy lejár vagy hamarosan lejrá a műszaki/zöldkártya azért teljesen jogos a panasz. kapja be az ilyen cég. Nem telefonálni kell nem levelet írni, nem a saját adatbázisában turkálni. Hanem amikor a munkafelvevő megnézi a forgalmit és kiírja az adatokat, többet közt ezt is, akkor kinyissa a száját, hogz uram ezt is kell. És mivel ez talált pénz a szervíznek jól is jár vele, nemcsak szivességet tesz.
Nem akar bevételt, nem arra utazik hát akkor mire? Nem kapitalizmus van nálunk? Így jön ide soros úr.

Az hogy az ürge hisz és bizik a szervízben másik dolog. Mondjuk meg tudom érteni ha egy olajcsere átvizsgálás után (ami a számlán tételesen szerepel is) azt hiszi hogy a papírokat is ellenőrzik. Ami nem is elrugaszkodott vágyálom, ert minden kötelező szervíz protokolljában benne van (ahogy a lámpaellenőrzések is). De mondjuk tényleg nem nagy dolog megnézni időnként.

Pukker 2007.06.25. 20:46:05

Egy kötelező szervízen miért is nem kell csekkolni a papirokat? Ráadásul bevétele is van a cégnek belőle, mégis mi az ami ráveszi a cégeket arra hogy ne foglalkozzanak ezzel? Hát a kapitalizmus nem erről szól?

sish 2007.06.25. 21:13:26

Nem akarom megcáfolni a témát -én is hordom kötelező szervízbe a járgányt-, de nekem szóltak a múltkor,hogy hamarosan le jár a zöldkártyám, megcsinálják e azt is. Én inkább visszautasítottam, hátha hűen magukhoz, az is valami "egyedi extraáras zöldkártya"(mint az olajcsere).

Mille38 2007.06.25. 21:45:40

Nem értek egyet azokkal, akik a szervizt mentegetik. Szerintem nem engedhetnek ki úgy autót onnan, hogy az nem 100 %-ig forgalomképes. Ha ehheza fék nem működik, akkor a féket, ha a dokumentumok hiányoznak, akkor a dokumentumokat kell rendbe tenniük. Ez ilyen egyszerű, és nem gazdasági rendszer kérdése.

., (törölt) 2007.06.25. 22:11:04

Szerintem a szervíznek ha nem is kötelessége, de elvárható tőle, hogy értesítsen.
A hozzászólások javát viszont nem értem.
Az vesse a z első követ, aki még nem feledte el soha. Vagy ide xsupa olyan törvénytisztelő, kötelességtudó jár írkálni, aki mnden reggel leellenőrzi, hohy Z kártya , jogsi, biztosítás, egyéb iratok rendben. guminyomás, olaj, szélvédőmosó.
Ja! És max 49,5 el halad. Persze.

uns97 2007.06.25. 23:10:11

Bókember:

nem fel perc hanem 5 perc, oke kaveval egyutt mondjuk 10 perc ez a muvelet. Ja ha tragacssal all szembe a mester, akkor lehet 15 is, hisz "trukkozni" kell. Azert nem keves summa egy 5 perces "meresert" (ami szart sem er, latva mik futkosnak az utakon ervenyes "zoldkartyaval" hehehe) az osszeg. Megjegyzem ezeket kene elovenni, meg azokat a helyeket ahol ezek a "jarmuvek" zoldkartyat/zold utat kaptak. Kisse kevesebb bajunk lenne ha erre orientalodna a rendorseg, nem pedig a 60-as "gyorshajtokat" es az 1 hetes uj autot szopatna a rendor zoldkartyaval. (ez ugyanis velem esett meg, de mas teszta)

2007.06.25. 23:53:31

isti77, azért amikor valakibe belevágtáznak csak célirányú forgalomnál, sebességtúlépve, az kurtára ne beletolatás. de mit is magyarázok én itt, a szövegértélmezésből max csak a szöveg jut el egyesek agyába, értelmet ott felesleges kereseni, nem az agysebészek tartják itt az éves összejövetelt, hanem megint összehordta a szemetet a szél. kukásautó kéne ide, b+.

Night_ 2007.06.26. 00:00:06

óóóó, gyorshajtás..... tegye fel a kezét, aki nem "száguldott" még nyolcvannal totál kihalt úton, hajnal kettőkor, gyártelepeken keresztül a direkt kirakott negyvenes táblánál, iszonytatóan veszélyeztetve ezzel embertársai épségét, de legalább növelve a rendőrség bevételét..:P

az a baj, hogy a legtöbb sebesség-korlátozás tragacsok és antisofőrök számára van kihelyezve, és ezt mondjuk totálisan nem értem.

az ABS-sel és a huszonéves rutinommal megállok bármikor, ha kell, de egyébként szeretnék haladni.
mert ha minden rohadt táblát betartanék, sose érnék oda sehova.

(és ne mondd, hogy te igen, mert úgyse hiszem el...:-))

a zöldkártya meg lejár, ja, szar, ha a rendőr veszi észre, negem speciel egyetlen gyereküléssel se engedtek el, tizenötezer volt, de nem is voltam előtte való héten szervizben, úgyhogy a saját figyelmetlenségem.

Grg76 2007.06.26. 07:53:49

Azért én azt hozzátenném, azoknak akik következetesen azt irják, hogy miért nem akarnak a szervizek x Ft-nyi pluszpénzhez jutni, hogy a zk vizsga díj nem a szervíz bevételét képzi. Nekem májusban volt 2éves+zk, és a zk díját még külön is számlázták, merthogy az nem az övéké lesz.
(Meg is emlitették, hogy emiatt kizárólag kp-vel lehet kiegyenliteni ezt)

lilavirág 2007.06.26. 08:04:18

Ez a post szerintem maximum egy telefonhívást ért volna meg a szervízbe. :)

lilavirág 2007.06.26. 08:29:41

Acsimovics:

Azért olyan dolognál, amit évente kell csináltatni, csúszni egy fél évet, ráadásul nem is ő veszi észre... necces.
Aki autót vesz, önként vállalja, hogy újabb rakás dolgot kell megjegyeznie. Ez ilyen.

A szervízben szólhattak volna, de szerintem őket kb. annyira lehet hibáztatni, mint az autótulajt. Vagy még annyira se. Mert az autósnak nem csak kötelessége, de még el is várják tőle, hogy rendben legyenek a papírjai.

-=zs=- 2007.06.26. 09:06:05

Ennyi képmutató embert! Leszólni a másikat, mert egy gangesz méretű tök üres aszfaltcsíkon 62-vel ment!! Nézzenek már tükörbe ezek az emberek, aztán meg töröljék meg, mert biztosan arculköphetik a tükröt is..
A szervízben meg biztos echte magyar munkaerő dolgozik, akinek büdös a munka, és sz*rik a bevételre, a főnök úgyis utal hó elején, ha van forgalom, ha nincs.

homár molla2 2007.06.26. 09:39:15

az asszony szólt hogy fél éve nincs rendesen megkettyintve. pedig egy hete voltunk szervízbe, nem hittem volna hogy csak a kocsit intézik el. hazafelé meg megálltam kurvázni, és szifiliszt kaptam! ezt a rohadt szemétséget, hát ha nem lett volna gyerekülés a kocsiban, biztos kifizettetik velem a numerát meg a penicillint is.

homár molla2 2007.06.26. 09:40:18

és mindez persze soros györgy miatt.

zwilling 2007.06.26. 11:21:47

úristen, mennyi álszent pöcs.
aki férfi nem nézegeti és gyorsan hajt!

csipikeazóriástörpe 2007.06.26. 11:23:43

Sziasztok!

Nem értem a kedves tulaj felháborodását.A műszaki vizsga,zöldkártya érvényességét illik a tulajnak észben tartani.Miért kellene a szervíznek ezzel molyolni?Megbízást adott a soron következő felülvizsgálat elvégzésére.A szervíz elvégezte.A papírmunka a tulaj dolga.Mi lett volna, ha egy 2X éves kocsival jár, amit tíz éve már a szomszéd Józsi berhel fusiban?Akkor ki a balfék?

A 8000Ft-ról meg annyit,hogy nézd meg a számlát amit ZK készítés után kapsz,hogy mennyi a szervíz munkadíja és mennyi a sarc ami a nagy kalapba megy belőle.szvsz aszervíz baromira nem fogja törni magát egy "filléres" összegért, főleg,hogy csak a papírmunka 15-20 perc.Főleg, hogy nem kötelessége.
Ha valami hibát észlel a kocsidon figyelmeztet, de a hozzájárulásod nélkül nem csinálhatja meg!(ez alól csak a biztonsági berendezések_fék, kormény stb-kivételek)

Összegezve:adj hálát a jó szerencsédnek, hogy ilyen toleráns rendőrrel hozott össze.

zwilling 2007.06.26. 11:25:08

úristen mennyi álszent pöcs,aki férfi nem nézegeti és gyorsan hajt!

uns97 2007.06.26. 11:30:47

csipikeazóriástörpe:

milyen papirmuinka 15-20 perc ember ? Ertsd mar meg egy 8 alltalanossal is meglehet csinalni 5 perc alatt... papirmunka... a kartyara mit kell rairni ? A tobbi gepesitve van. Inkabb ne is szolj, gondolom SOK ZK-t csinalsz naponta. Amugy NAGYON jo biznisz ez a szerviznek is.

Kiviman 2007.06.26. 11:31:11

MUHAHA, ha menet közben kifogy a benzined leb***d a benzinkutast, hogy mért nem szólt, hogy menjél tankolni?

Nagy az Úr állatkertje....

Cabbage City 2007.06.26. 11:31:18

Namostazért csókoltatom azt is, aki még sose járt arra, de okos, baromira. 2 km hosszú (!) és kb. 50m széles "utca" középen 1 db csikkal... aki itt 50el megy, az nagyon mamusz lehet máshol is. Naponta min.2x járok erre, kopóknak is kicsit több esze lenne, péntek-szombat éjjel keménykedhetnének, megy a race 1000el...

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.06.26. 11:31:55

Apukám, te nem vagy százas... erről ennyit, a többiek fentebb pro és kontra kivesézték :)

Acsimovics: "Vagy ide xsupa olyan törvénytisztelő, kötelességtudó jár írkálni, aki mnden reggel leellenőrzi, hohy Z kártya , jogsi, biztosítás, egyéb iratok rendben. guminyomás, olaj, szélvédőmosó." - jegyzem, nem ezeket kell ellenőrizni, hanem: a kormányberendezést, a fékberendezést, a gumiabroncsokat, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezéseket.

Cabbage City 2007.06.26. 11:34:20

ja, és a "mivanhalelépakisgyerek" szinvonalú embereknek:
1. erre madár se jár, el kell jönni, megnézni a helyet, kb. egy erdő közepén megy keresztül az út...
2. I.J.
3. én amikor a parkolóban 5-10 körül araszolok, nemegyszer a sok "bébiamboard" matricás apukák a seggembe másznak, kielőznek satuznak, mondom parkolóban, panelok közt.

Cabbage City 2007.06.26. 11:40:04

meg pl. a Vezér úton volt egyszer (hol nem volt) egy kátyúzás X hónapja. A 30as tábla azóta ott figyel. Már várom a trafis autó felbukkanását egyik este... tarkó is hányom azzalalendülettel! :)

Cabbage City 2007.06.26. 11:51:13

mégvalami
állitolag megint békasegge alatt vannak az újautóeladások, lepkehálóval fogják a "lehetséges" ügyfeleket is. na hát akkor nem kéne fokozottan figyelni az ilyen "jópontokra" a gyári szervizeknek? csak kérdezem...

getinaf 2007.06.26. 11:57:15

hát, az igazság valahol odaát lehet itt is:én is úgy gondolom, hogy enyhe balfaszság nem ellenőrizni a papírjainkat-esetleg sokba kerülhet.Nem feltétlenül a szervíz gondja, hogy érvényesek-e a papírjaink(de legalábbis a szervizek általános hozzáálását figyelembe véve én azon csodálkozom, hogy van , amelyik szól)
Amúgy meg azzal is egyetértek, hogy a gyorshajtás relativitása nálunk vérlázító.Elképesztő, milyen helyen vannak táblák, ahová nem kéne, és mennyi helyen nincs, ahová kéne.Amúgy viszont, ahol tábla van ott lassaban kell menni, vagy azért, mert esetleg általam nem látott oka van(de van), annak, hogy kitették, vagy csak azért, hogy esetleg el ne csapjak valakit,vagy azért mert nem akarok fizetni a rendőrnek.

OfC 2007.06.26. 12:26:54

Még mindig sok a gyengeelméjű, aki nem vágja, hogy mi a post lényege.

Nem a gyorshajtás.
Nem a zöld kártya.
Nem az, hogy miért szívta meg az ügyfél.

Hanem a szervíznek az az ésszerűtlen munkakerülő és kommunizmust idéző hozzáállása, hogy inkább fel sem ajánlanak idejében egy szolgáltatást, amiért további pénzt akaszthatnak le.
Kit érdekel, hogy az alkalmazottak mire kapják a fizetésüket, normális helyeken egy normális cég megpróbálja eladni a szolgáltatásait. Ha itt ez sem megy, az a szánalmas.

Világos barmok? Ez a téma most. Nem a gyereküléssel gyorshajtás, nem az, hogy nem veszed észre, ha lejár a papírod.
Sajnálatos, hogy az olvasók többségének ez a minimális lényeglátása sincs meg. Persze ez az oktatás hibája.
Nem is értem, hogy mentetek át érettségin úgy, hogy szövegértelmezésre képtelenek vagytok. A post mondanivalóját alig páran fogták fel.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.06.26. 12:33:04

OfC: Még mindig van egy gyengeelméjű, aki nem vágja, hogy mindenkinek lehet magánvéleménye a postról.

Lehet a gyorshajtás.
Lehet a zöldkártya.
Lehet az is, hogy miért szívta meg az ügyfél.

Hanem OfC-nek az az ésszerűtlen, idióta és demagógizmut idéző hozzáállása, hogy mindenki fogja már be a pofáját és értelmezze a cikk részét/egészét, engem kicsit zavar, és nem én vok az egyetlen.

Világos, barom? Ez a téma most. Sajnálatos, hogy egy ilyen embernek ez a minimális demokratikus hozzáállása sincs meg. Persze ez az oktatás hibája. Nem is értem, hogy mentél át az érettségin, ha ennyire nem vagy toleráns. A post mondanivalóját meg mindenki úgy fogja fel, ahogy akarja, ahogy neki tetszik.

Mert ehhez is jogom van.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.06.26. 12:44:22

Nekem spec be van írva a naptárba minden ilyesmi, hogy ne lehessen elfelejteni. Ettől függetlenül lehetett volna ügyfélbarát a szervíz, és szól, hogy le fog járni. Vagy nem is figyelt erre, mert éppen nem volt az auspuffal semmi gond, nem volt büdös sem a verda, hanem csak kötelezője volt. Úgyhogy bele se nézett a papírokba. Akkor meg? Persze, lehetne ügyfélközpontú, de nem volt az.

uns97 2007.06.26. 12:45:43

OfC

nezd mig az a tevhit terjed, hogy egy zoldkartya keszitese 1 het es "filleres" haszon addig a postolok tobbsege beveszi a cumit es nem erti a valodi gondot.

Azt kene megerteni, hogy a mai penzorientalt vilagban egy 10 - na jo legyen lassu es mindenre kiterjedo munka - azaz 20 perces "melo" (szgepes potyoges, szamla kitoltese ha nem a program automatikusan tolti ki...) es a "meres" es az ezert kapott penz az nem rossz. Ezert kernek X sokezer Ft-ot, amibol 1000 valahny megy a kpm-nek a kartyaert es a matricaert, 1000 valahany az allamnak afa gyanant es a tobbi a haszon. Meghozza nem kicsi haszon, ezert a "tetemes munkaert" amit az elobb leirtam. Namarmost kb 5 penz marad egy ujabb jobb auton a cegnek. Ez napi 10-20x-al szorozva "nagyon filleres" bevetel ugye ? Ezert erthetetlen, hogy egy szalon nem nezi meg azt, hogy a kinnal-keservvel megszerzett ugyfele ne szopjon a lejart kartya miatt hisz mar AKKOR is lejart volt a kartya, azaz siman kereshettek volna meg par ezret a 10 perces meloval. (azaz a szalon a 30 helyett ezen az EGY ugyfelen foghatott volna 35e Ft-ot ami ujabb 15%-os bevetel novekedes 1 darab ugyfelen !!!) A szalonnak nem kellett az ugyfel penze, az ugyfel igy azt a rendorok kozott osztotta szet (majd utanna ha esze volt egy MASIK helyen csinaltatta a kartyat, s az adott szalont ezentul MESSZIRE elkeruli)

A problema az hogy nem, a szalonnak nem kell megnezni, ervenyes-e az emberunk utlevele, de egy autot amit o adott el, o szervizel azert megnezhetne hogy ervenyesek-e a papirjai. (nem, nem kell sms-ezeni, DE ha mar ott van a szervizbe az ember az autoval, akkor azert rapillanthatott volna egy szerelo, hogy "he ez lejart apukam...") Na mivel itt eluszott 5 penz, majd sir a szalon arca hogy "szarul megy a bolt", s a kovetkezo vendeget jol leveszik a javitasnal (hisz az o ZK-jat sem akrjak majd ezek szerint megcsinalni...) hogy BEHOZZAK a lovekiesest... Ez az ugyneveztt MAGYAR kapitalizmus. Szolgaltatasbol zerus, a(z) (extra) lovebeszedesbol JELES.

despil 2007.06.26. 12:47:33

erno,

Úgy érted, hogy ott száguldozol ahol a kölykök bringáznak ősszel, nyáron, tavasszal?
Az erdő mellett? Az iskolától és óvodától alig egy köpésnyire?

És még dícséretet vársz?

getinaf 2007.06.26. 13:05:17

az tény, hogy gyengeelméjűek vagyunk, mert nem ismerjük fel a tökéletességre való törekvést a blogban.És a hatékonytalanságos felvtés teljesen jogos is.az a baj, hogy hozzám hasonlóan végigolvasták a levelet, mely lehet, hogy pont azért nem érte el a célját, mert van benne sok egyéb(a célt tekintve talán felesleges is) információ.És arra reagáltunk, ami szerintünk(szerintem) hasonlóképp elfogadhatatlan az összprobléma okait, okozóit tekintve, mint a szervíz önellenes magatartása.Magyarán a bejegyzés túl sok információt tartalmaz, mely által nem csak a konkrét felvetett problémára hívja fel a figyelmet, hanem az összmagyar társadalom zanzásított, de egyben nagyon lényegretörő ábrázolása is.
Remélem így kiegészítve már érthető érettségizetlenségünk miértje.

a rekettyés 2007.06.26. 13:20:31

zskrisz 2007.06.25. 15:33:50

Ember vezettél már autot tudod mekkora a különbség 50 és 62 között???? Ha meg egy ilyen utra egy gyerek kiszalad akkor a kedves szülökkel is el kellene beszélgetni hogy mi a jo édes anyjáért nem vigyázz a csemetéjére.

corifu 2007.06.26. 14:50:05

Én CSAK annyit tennék hozzá, hogy a szerviz rövid i!
Kifordul a belem attól, hogy 100-ból 99 helyen hosszúval írják és ez rögzül mindenkiben. Ne azon tessék vitatkozni, hogy 50 helyett 62-vel ment és mi van ha kilép egy gyerek az autó elé, hanem tessék helyesen írni, hogy a gyerek jól tanulja meg!
SZERVIZ SZERVIZ SZERVIZ!!!

getinaf 2007.06.26. 15:14:36

corifu!

teljesen jogos, mindezidáigeleddiglen én nem is tudtam ezt, ezért a mai napon visszaküldöm az érettségimet.
Ez a minimum.

ramirez7788 2007.06.26. 16:10:33

corifu:
Ne nyomj el! szervíz szervíz szervíz
(Előbb utóbb csak engednek a nyelvészek a NÉP nyomásának... :)

qqri 2007.06.26. 16:15:25

Zöldkártyának annyi értelme van, hogy egy szerviz megint lehuzhasson lóvéval és egy állami szervezetet is eltartson plusszba'. Sok szerviznek van trükkös zöldkártyázó gépe. Érdemes megnézni milyen autóknak van zöldkártyája... Akkor meg minek az egész herce-hurca... csak a pénzről szól.

Attila77 2007.06.26. 16:30:38

Miért nem említi meg senki, hogy a rendőr milyen rendes volt? Ebben a mai helyzetben szerintem ez nagyon is meglepő és érdekes dolog...

krtek2 2007.06.26. 16:53:46

A "szerviz nem nézte meg", a "szerviz hozzáállása", meg ilyen baromságokat írnak fentebb. Nem a szerviz a cselekvő fél, hanem az ott dolgozó élmunkás emberek. Ők azok, akik jó szoci módra fix fizuért csak úgy tesznek, mintha dolgoznának, amúgy meg szarnak bele mindenbe. Ha bármelyiküknek attól függne a fizetése, hogy hány zöldkátyát vagy egyebet csinál a szerviz, máris megvalósulna a kapitalizmus.

Az a baj, hogy sokan nem értik, miért gond ez az egész.

Egyébként én onnan tudom, hogy megfelelő szervizbe viszem a kocsimat, hogy a zoldkártya-műszaki lejárat előtt egy hónappal fehív a szerviz diszpécsere.

Magyarisztán lakói még nem érdemelték ki a kapitalizmus előnyeit.

HandG 2007.06.27. 10:16:33

Így van! Jó szervízben még akkor is előre kiértesítenek postán, hogy lejár a forgalmid vagy a zöld kártyád, ha már eladtad azt az ebadta autót.

És nem a szerelők figyelik, hanem egy ügyi program.
Emberre bízni nem szabad! Én már csak tudom!:) Amikor régen én figyeltem akkor 1x elkaptak, a zöld kártyám 3 hónapja volt lejárva, de sajna a forgalmim már 13 hónapja!:) Ha nincs baj az autóval és a zsernyák sem állít meg, ki szokta nézegetni csak úgy a papírokat?:)

GATTI 2007.06.27. 11:13:56

Nem tisztem védeni a szervizeket-bár én is ilyen helyen dolgozom-, de azt azért tudni kell, hogy egy ilyen gép több millió ft, +hozzá a szám.program , adattár, nem beszélve a gyakori meghibásodásról amit csak az erre kijelölt cég javít, a rendszeres hitelesítésről, a mérést végző munkatárs képzéséről és tovább képzéséről. Az meg szerintem teljesen elvárható egy szolgáltató cégtől, hogy jelezze, felhívja a feledékeny ügyfél figyelmét az érvényesség idejére. Amúgy meg senki ne "hülyegyerekezze" le a másikat névtelenül, mert esetleg másként látja, gondolja a dolgokat!

Feri nagyapa 2007.06.27. 14:56:44

Mennyi jogkövető ember!

HandG 2007.06.28. 07:45:45

Egy ilyen "gép" rohadt olcsó. Úgy hívják, hogy számítógép.:)
Amikor vesz valaki egy autót egyszerűen beviszik az outlook adatbázisába és ott van mindene, mikor jár le ez meg az. És előre tud szólni.

Szóval a gépjármű forgalmazó jó ki kellemes PR munkát is el tud végezni szinte ingyen (ügyfélszolgálatos mindenhol van) és még akkor is igen hálásan tudja venni az ügyfél a figyelmeztetést, ha nem oda hordta a vásárlás után a kocsiját szakszervízbe.

Na de mindenkinek meg kell tanulnia saját bőrén, hogy hogyan tud tökéletesen elégedett ügyfeleket szerezni és megtartani! Ugyanis a megtartáshoz kell szakmai tudás. Eladni ócsón is lehet 1x.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.06.28. 12:00:08

Kicsit szomorú vagyok, hogy a szövegértés bizonyos karakterszám felett ilyen nehézkes, vagy nem tudom, mi akadályozta az érdemi vitát.

Mindenesetre köszönöm azon kommentezők fáradozását, akik magához a témához szóltak hozzá.

nyunyisrac 2007.06.28. 14:03:31

nekem az autóm írja ki, hogy "tankoljon", "lejárt a zöldkártya", "nyomja meg a féket", "tüntessen", sőt, ha elfogy otthon a "tej", el is megy egyedül bevásárolni.

köszönöm a szót.

Attee 2007.07.03. 21:56:12

Érdekes, mennyi autószerelő szólt hozzá a cikkhez...mindenki nagyon okos a zöldkártyakérdésben...

Van, amelyik szervizben szólnak, de mivel ez nem kötelességük, ezért nem hibáztathatók azok sem, ahol nem. A kötelező szerviznek van egy előírt "menetrendje".
Ha a tulaj nem veszi észre, hogy lejárt a zöldkártya, műszaki, nincs befizetve a kötelező, stb, ez előfordulhat bárkivel, de tessék lenyelni, és nem anyázni...
A szervizek meg hadd döntsék el saját maguk, milyen üzletpolitikát folytatnak...Ha túl sok panasz van rájuk, úgyis elvesztik a márkaképviseleti jogot, az meg baromi nagy szívás...

Hogy mindenki megértse:
B+, ha má' autót vettél, azzal ilyen hülyeségeket is, mint a zöldkártya, a kötelező biztosítás, a tankolás, stb. a nyakadba kaptál, ha teccik, ha nem!!!!
Qra nem kell vele foglalkozni, ha nem akarsz, csak akkor ne csodálkozz, hogy megszívatnak esetleg a zsernyákok totál jogosan!!!!!

süti beállítások módosítása