Tomka Gergely igazi Elszánt Ügyfél, ugyanis emlékezetes szívássorozatának megkoronázáseként az alant olvasható jegyzőkönyvet sikerült aláiratnia a Westend T-pontjának illetékesével. A történet megmagyarázza, hogyan kell megkínozni az Ügyfelet, ha a hiba forrása az, hogy cégünk egyik osztálya képtelen faxot küldeni, fogadni és regisztrálni saját rendszerén belül. A sztorit követni fogjuk.
Kedves Homár!
Küldök egy urlt, a t-pontban készült jegyzőkönyv másolatával. Remélem, érdekel. Nagyon jó hangulatú kvízjátékot játszottunk az ügyfélszolgálatosokkal, de senki sem jött rá a megfejtésre.
tg
Jegyzőkönyv
Vásárlói panaszról
Jelen vannak:
Tomka Gergely, ügyfél, jegyzőkönyvvezető, üa. sz.:6xxxxxxx
G. Zs., vezető ügyfélkapcsolati képviselő
Helyszín: Westend T-PontPanaszok:
1. Előfizetés átkérésének elmaradása
2007. április 20-án V. N. ügyintézővel, alapos előzetes tájékozódás után megpróbáltam a nevemen lévő előfizetést átíratni az Axxxx Kft. nevére. Varga kisasszony szerint az ehhez szükséges papírok megvoltak, minden félreértést tisztáztunk, az átkérő nyilatkozatot elfaxolta, és megnyugtatott, hogy minden rendben.
Ezzel ellentétben az átírás nem történt meg. Első körben azért, mert a fax elveszett. Másodsorban azért, mert V. N. hibásan kezelte az ügyet. A hibára G. Zs. és két kollégája sem jöttek rá itt a T-Pontban, de a tegnapi telefonbeszélgetés során kiderült, hogy nekem, mint lakosságnak, lakossági előfizetésem volt, de az Axxxxx Kft. üzleti előfizető lett volna, ezért még kétszer ennyi papír kellett volna az átadás-átvételhez.
Kérdések:
Miért nem ért a T-* a saját rendszeréhez?
Ki ért hozzá, ha a T-* nem?2. Faxproblémák
V. N. ezt a hibás űrlapot elfaxolta a 04110550 számra. Az űrlap másolatát és a fax kísérőlapját a kezembe nyomta. Ez volt az utolsó pillanat, amikor a fax a T-* birodalmában létezett, mert, mint az egyik tegnapi beszélgetés során kiderült, a fax nem érkezett meg a faxnyilvántartó-rendszerbe, sőt, akkor éppen a faxnyilvántartó-rendszer sem működött, de nem érkezett meg. A telefonoskisasszony a furcsa számot nem ismerte.
Kérdések:
Milyen megbízhatóságú rendszert üzemeltet a T-*?
Hogyan lehet Önökhöz megbízhatóan eljuttatni bármit, ha az irodán belüli adatforgalom is ilyen mérhetetlenül selejtes? Vagy marad a személyes ügyintézés, mint a kőkorszakban?
Honnan tudta a telefonoskisasszony, hogy nem érkezett meg a fax, ha nem működött a nyilvántartás? Lehet, hogy működött, csak le akart rázni/át akart verni és belekavarodott?3. Fizetési gondok
A meghiúsult átíratásról senki sem tudott. Ez érthető, ha elveszett a fax, de ismét rajtunk kívül álló okokból (bolond postás) a kudarc egyetlen jele az lett volna, ha kapok számlákat, de nem kaptam. Így teljesen váratlanul ért, amikor 19-én kikapcsolták internethozzáférésemet. Itt nem részletezhető okokból a hátralékot CIB netbankon keresztül hirtelen átutaltuk. És itt ragadtunk azzal a problémával, hogy ezt hogyan hitessük el a T-*-al.
Mivel korszerű, papírmentes irodát használunk, nincs se faxunk, se nyomtatónk, a korszerű és modern (?) T-Online pedig csak papíralapú ügyintézésre képes. Ha véletlenül faxoltunk volna, akkor a telefonos ügyintéző szerint 24 óra, amíg az (éppen nem működő) faxrendszer ezt eljuttatja hozzájuk, és akkor azonnal visszakapcsolják a netet. Nyilván ha nem működik a faxkezelő, akkor ki tudja, mi lesz.
Kérdések:
Mikor fogadja el a T-*, hogy ember járt a Holdon, van internet, számítógép, és egyre kevesebb az erdő?
Hogyan lehet nem készpénzzel gyors ügyintézést elérni a T-*-nál? Gyors, mondjuk legalább olyan gyors, mint a rendszer többi része - egy átutalás 5-10 perc, az internet visszakapcsolása 15-30, stb.
Személyes varázsomnak köszönhetően G. Zs. a CIB Netbank által adott Excel fájlból készült PDF-et elfogadta, mint a befizetés bizonyítékát, és visszakapcsolta a netet (remélem). Ha ez így működik, egy órás rábeszélés után, miért nem működhet hiszti nélkül?4. Telefonos ügyfélszolgálat
A tegnapi napon, délután 3 órától két hosszú beszélgetést folytattam a T-* ügyfélszolgálataival a 30 xxxxxxx számról. Ezen beszélgetések során számtalan érthetetlen dolog hangzott el. Korábban említettem a faxkezeléssel kapcsolatos furcsaságot, de például az ügyfélazonosítót is sokszor el kellett ismételni, mert az sem működött. A legsúlyosabb gond az, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton át semmilyen komolyabb problémát nem lehet megoldani, és reklamálni sem lehet, a kisasszonyok nem tudnak/akarnak kapcsolni hatalommal bíró embert.5. Telefonbeszélgetések felvételei
Szükségem lenne a tegnapi két telefonbeszélgetésre. A 30 xxxxxxx számról, június 21-én, délután fél három és öt között történtek, az én ügyfélazonosítómmal kapcsolatban, az 1234 és 1412 számokra. Ezekre valamilyen nyílt formátumban lenne szükség, wav, ogg, ilyesmi, esetleg könnyebben kezelhető analóg formátumban, például magnókazettán.6. Kártérítés
Ennyi súlyos hiba, primitív butaság, kőkorszaki hozzáállás után szerintem elvárás, hogy valamilyen kárpótlásban részesítsenek. Mivel nem áll szándékomban sem az átíratás erőltetése, sem túl sokáig az Önök ügyfelének maradni, ezért érdekes kérdés, hogy mit fogadjak el. Találják ki. Elérnek a 30 xxxxxxx számon.2007. június 22. Budapest
.............................................................
Tomka Gergely..............................................................
G. Zs.
tudathasadásos vasaló · http://nokiadoboz.blog.hu 2007.06.25. 00:48:01
ilyen nincs, abszurdisztán komolyan mondom. elismerésem hogy nem adja fel az illető.
atesz1212 2007.06.25. 06:54:01
fekete ٢etek 2007.06.25. 07:32:52
lehet hogy inkább velük töltené az idejét mint a telefonon lógva?
fukisunni 2007.06.25. 08:24:45
Mi lehet ez a varázs?
Nekem egy hasonló szituációban csak a bank által lepecsételt, scannelt, emilben küldött bizonylatot fogadta el a T., mert idézem "csak ezt tudja beazonosítani", a netbankról exportált pdf-et nem. Nesze neked papír nélküliség. XXI. század, T-Online, Budapest.
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.06.25. 08:31:41
viszont ami ijesztő és komolyan félelmre ad okot, az a szlogen- (és egyben hozzállás-) váltásuk. eddig olyan jól tudta az ember, hogy a "jobb veled a világ" benyögés mellett, nyugdtan el tudott menni olyan helyre, ami már nem a T-* világa volt. és megnyugodhatott, hogy békében megmenekült a fertőtől... Most azonban a "mindig Veled" ijesztő, mert a nyakad köré fonja magát, fojtogatóan, és bármit teszel, bármit csinálsz, bárhova mész, bárkivel... a T-* ott lesz: mindig Veled.
remélem, hogy nem levakarhatatlanul.
(ööööeeee)
Valaki más 2007.06.25. 08:35:23
kapa · http://kattints.ra.a.szaros.blogomra.hu 2007.06.25. 08:41:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.25. 08:45:12
Manyizga (törölt) 2007.06.25. 08:49:40
sh4d0w 2007.06.25. 08:56:30
Sávszélesség-emelés után 1M/128K-s kábelnetes szolgáltatásunk volt a liláknál. Úgy döntöttünk, hogy legyen gyorsabb és megrendeljük a 8M/512K-s csomagot.
Először próbálkoztunk az online ügyfsz.-on, de ott nem lehet a hátralévő hűségidő miatt (ki tudja, miért?). Itt azt a jótanácsot kaptam, hogy telefonos ügyfsz. Na jó, 1234. Elevickélek a megfelelő menüpontig, ahol közlik velem, hogy itt sem lehet csomagemelést kérni; lehet faxon a már fentebb is írt számon, vagy írjunk egy levelet, esetleg személyesen fáradjunk be a MOM Parkba. Nyilván, ezek közül a leggyorsabb a fax; letöltöttem a lila oldalról a megfelelő pdf-et, kinyomtattam, kitöltöttem, fax el. Néhány nap múlva érdeklődöm, hogy mi a pálya, akkor mondják, hogy 8 nap(!), amíg a faxnak meg kell jelennie a rendszerükben, úgyhogy még pár nap türelmet kérnek. Najó. Eltelt 2 hét a megrendeléstől számítva, mikor megint érdeklődtem - fax elpárolgott a kábelekből, mert nem találják. Hmm... Akkor gondolkodjunk; fax nem vált be, levelet meg aztán végképp nem küldök, mert lassú is, meg a posta sem annyira megbízható... marad a személyes vizit a MOM Parkban - szerencsére nincs messze Érdtől, úgyhogy legyen. Bevágtázok, mikor sorra kerültem, előbb óvatosan rákérdeztem a faxra még1x, de sehol semmi. Ott kitöltöttem a papírokat, aláírtam. Srác mondja, hogy esetleg pár napot igénybe vesz az emelés, utána kell nézni, hogy kell-e infrastruktúrát fejleszteni - nem kellett, másnapra 8 megás netem volt.
Magyarország, XXI. század, digitális korszak, dojcsetelekomos internet és kommunikációs szolgáltató...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.06.25. 09:09:17
Lehet, hogy lépnek valamit azonban nem hiszem, a levél küldője jobban járt volna ha lemondja előfizetését az néhány nap alatt megy párszor tíz óra ügyintézéssel, s hogyan máshogy: személyesen. Aztán köt telefonon vagy neten egy normális szolgálatatóval szerződést mondjuk 15 percen belül és nem lesz gondja egy életre...
Volti 2007.06.25. 09:23:41
szerencsére már rég nincs velük kapcsolatom,se net se vezetékes telefon
ezenkívül a máv és a bkv amit érdemes kikerülni és akkor szép az élet:)
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.25. 09:28:57
Egy magát intelligensnek gondoló egyed miért áll szerződésben bármilyen T-szervezettel??? Szeretitek szopatni magatokat?
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.25. 09:29:58
Aki a T-vel biznicel az nem sikeres ember.
Muzzak 2007.06.25. 09:43:01
3-ból 2x tuti eltűnnek az átküldött faxok...
Muzzak 2007.06.25. 09:44:11
LouiS 2007.06.25. 09:47:32
Istenazegben 2007.06.25. 10:03:00
Bezzeg az internet szolgáltatóm legalább használja a levelezőrendszerét is. Bár az is igaz, hogy nem mammutcégről van szó (Dunaweb)...Bár velük meg másféle probléma van.
tudor 2007.06.25. 10:47:57
- Igen, lassan elhagyom internetszolgáltatás terén a tét. De nem az ügyfélszolgálat miatt, az sehol sem jobb, hanem mert a szolgáltatás szar.
- A té már több alkalommal volt jófej, kaptam tőlük ajándékot is, meg két hónap netet is korábbi reklamációk okán. Egyáltalán nem szélmalomharc.
- Maguk a dolgozók végig kedvesek, udvariasak, segítőkészek voltak, csak hát a rendszerük szar, nem képzik ki őket, stb.
Mille38 2007.06.25. 10:54:23
Miért érdekes ez? ŐK azóta már egészen simán tudnak faxot fogadni és értik a fenti szavakat is. Mi több, minderre képesek e-mailben is :)
PvD (törölt) 2007.06.25. 13:26:40
Secnir 2007.06.25. 13:34:22
faxa válogatja.
szó szerint.
ha tetszik neki a fejléc, szép a kézírás stb. akkor továbbengedi, ha nem, akkor csak egy üres lapot nyomtat ki, ennyi.
persze ha minden szolgáltatónál tűnnek el faxok, akkor lehet, hogy ugyanazt az egyet használják? vagy ugyanazt a típust?
Szgya 2007.06.25. 14:10:04
Labasmaz 2007.06.25. 15:43:58
U.i.:
Ertelmes ember meg azert lehet kapcsolatban a T*-gal, mert olyan helyen lakik, ahol az uvegszalas halo miatt a T* nem csinal senkinek ADSL-t, mikozben "veletlenul" a T-Kabel/T-Online az egyetlen szelessavu Internet szolgaltato a teruleten. Ja, es persze uveges teruleten is lehet ADSL-t csinalni, ha nagyon akarnak, csak a T-Kabel miatt persze miert is sietnenek vele?
ravaluf 2007.06.25. 16:23:22
megrendeltem T-online-os netet, meg T-comos telefont. Tudom, itt qrtam el, de mentségemre, nincs más szolgálatató a környéken. (Csak mobil, de az meg libafos)
Elmegyek az inkriminált Westend T-pontba, ahol tündéri kiscsaj foglalkozik velem, ezúton is csókoltatom Dójikát.
Pikk-pakk megírjuk a papírokat, két nappal később bejön hozzám egy kövérkés, szakállas faszi, hogy akkor bekötné. Mondom, jó lásson hozzá. De hol a vonal? Mittudomén, pont az kértem önöktől. Kókányol egy kicsit, talál a falban egy drótot: Aha, megvan! Mondom, szuper. Rádug egy kütyüt, aszongya: de hiszen ez süket. Mondom, ez azért lehet, mert Ön azért van itt, hogy vonalat leheljen belé. De nincs itt vonal... eldumálgatunk, aztánk kisütötték, hogy a ház olyan alközponton van, ahol nincs már szabad vonal, ergo, se internet, se telefon.
Kaptam tőlük egy mocskos, pofátlan levelet, hogy őszintén sajnálják, hogy nem kívánom a szolgáltatást igénybe venni :)))) Én!!!
Hab a tortán: azóta kaptam 3 számlát.
:)
renugard 2007.06.25. 17:43:50
Látom jól rávetődtél a hosszú cicire. hány éves is vagy? 33?:) És még hiszel a mesékben? A T-t ott kell hagyni a francba. Nekem hál istennek 2 éve nincs közöm hozzájuk, de még próbálkoznak behajtani rajtam valami olyasmit, ami szerintük tök jogos, meg ilyesmi. Már meg van a listám, hogy melyik cégekkel nem állok szóba a jövőben: T-akármi, Cetelem, OTP, Danone...etc, usw, stb.
Üdv: Dragu
hatos 2007.06.25. 21:45:13
tudor 2007.06.26. 01:21:01
Secnir 2007.06.26. 14:26:42
Nyuli 2007.06.26. 22:45:18
noob 2007.07.01. 08:49:40
Én is ezt furcsálom... lehet hogy meg kellett volna nézni azt a fax számot?
*OMFG* 2007.07.02. 14:39:31
Biztos én vagyok a noob, de még is egy ilyen ember, egy ilyen levéllel mit szeretne elérni? Szánalmas... és most nem a T-re gondoltam. Talán a szájkarate helyett faxolhatnál ismét egy "átkérő nyilatkozatot"?
"elvárás, hogy valamilyen kárpótlásban részesítsenek" Jah szárazon púzóba!