Tudom, hogy csomagküldő szolgálattól már alig néhány mazochista vásárló rendel, az utolsók egyikeként mégis szeretnék megosztani Veled egy újabb ügyfélszivatós sztorit. Bevezetésként annyit, hogy mindig is idegenkedtem a katalógusokból történő rendeléstől (utóbb bebizonyosodott, ez testünk természetes védekező mechanizmusának része), ám az Otto néhány termékén megakadt a szemem, így gondoltam, szerencsét próbálok. (Ez a magyar fogyasztók hibája: túl vállalkozó szelleműek vagyunk.)
A termékeikkel meg is voltam elégedve, ám a magyar kirendeltségük ügyfélszolgálata igencsak hagy némi kívánnivalót maga után. Eddig ötször rendeltem a katalógusukból, végigzongorázva az összes felkínált rendelési módot, kezdve az SMS-től az internetes rendelésig (hátha valamelyikben jók), de egyszer sem voltak képesek azt helyesen feldolgozni és/vagy a meghirdetett kondíciók mellett kiszállítani az árut. Az internetes rendelésem például nemes egyszerűséggel "elveszett", az SMS-t másfél hónap után sikerült feldolgozniuk (miután telefonon is megkerestem őket), a vállalt határidőket pedig eddig egyszer sem tartották be. Nem baj, előbb-utóbb megkaptam a hőn áhított ruhát - már persze ha volt egyáltalán raktáron...
A legutóbbi eset azonban megérlelte bennem az elhatározást, hogy hiába tetszenek a termékeik, soha többet nem fogok rendelni tőlük. Azzal a bonyolult feladattal bíztam meg őket, hogy egyszerre 4 árut is merészeltem rendelni, ráadásul 48 órás házhozszállítással. Legkésőbb szombaton kellett volna megérkeznie a csomagnak, amit persze nem sikerült teljesíteniük, ezért hétfőn felhívtam őket. Rákérdezésemre végre közölték, hogy A és B termék eleve nincs is raktáron, majd esetleg később megkapom (ezt sem először hallottam már), valamint hogy ők a csomagot összeállították, leadták a szállítócégnek, ha meg akarom kapni, a továbbiakban érdeklődjem náluk. Részükről az ügy ezzel el volt intézve.
A megadott telefonszámon persze ötödik-hatodik hívásra tudtam nagy nehezen beszélni a csomagküldő szolgálat diszpécserével, aki közölte, hogy ők odaadták a futárnak a csomagot, ha meg akarom kapni, a továbbiakban érdeklődjem nála. Itt már közöltem, hogy ez nem az én feladatom, oldják meg, ez a dolguk, én ma meg szeretném kapni a csomagomat és kész (mindezt az aznapi szállítási határidő előtt 1,5 órával). A beszélgetést követően érdekes módon 5 percen belül megérkezett külkerületi otthonomba a futár (amit előtte 4 napig nem tudtak elintézni)...és meghozta az állítólag hiánycikként nyilvántartott A és még egy másik árut, a beígértet meg természetesen nem.
Az már csak hab a tortán, hogy valószínűleg vissza kell cserélnem az egyik cuccot, mert nem jó a mérete. Megijedve a lehetetlen küldetéstől újból felhívtam az Otto ügyfélszolgálatát, hogy ezt nem lehetne - e személyesen elintézni a telephelyen, mert a tapasztalataim alapján lehet, hogy ez egyszerűbb lenne. Erre azzal reagáltak, hogy (ha nem tudnám) "ez egy csomagküldő cég, aminek pont az a lényege, hogy csomagokat szállít házhoz, személyes ügyfélfogadással nem foglalkozunk". No comment.
A régi szép idők... csomagküldés katalógusból
Gyalogbéka hirtelen felindulásból kilencvenesévek-nosztalgiába fordult, és az Otto katalógusából kezdett rendelgetni, aztán meglepődött, hogy nem azt és nem akkor hozzák, mint amit rendelt:
2007.07.17. 16:20:31
jajdebocsánat!
dontban!
(s)zabigyerek 2007.07.17. 16:22:35
Nagyvakond 2007.07.17. 16:23:31
Allah' akbar!
2007.07.17. 16:25:47
2007.07.17. 16:29:30
OTTO - faszkorbáááááááács!
Nagyvakond 2007.07.17. 16:30:51
Vagyis én nem döfök rajta még egyet.
Uff!
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.17. 16:58:56
Egyébként meg aki az ottotól rendel, nem lehet sikeres ember.
Nagyvakond 2007.07.17. 17:04:20
Ottó ütött, talált ötöt.
Nagyvakond 2007.07.17. 17:07:06
www.otto.fi/
BiG_ 2007.07.17. 17:23:10
Háttnemtudod, lüke?!
Háát ééén, a Gyula, meg az OTTÓ! A Tótottó! Na az, lökött, te!
:-)))
2007.07.17. 17:47:09
Nagyvakond 2007.07.17. 17:47:16
(Na, én mentem...)
Allahu akbar!
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.17. 18:05:16
Szerintem ilyen mindenkivel megtörtént már, hogy késett a csomag, meg lekoptató-elterelő hadművelettel találta magát szemben.
japanautos 2007.07.17. 18:25:28
nah, akkor rendelnék gyalogbékának egy nagy műbránnert hogy otthon legyen mivel sz@patnia magát, ha már ennyire hüle, hogy KATALOGUSBÓL rendel
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.07.17. 18:53:59
Szar az Otto, baratnőm is szokott tőlük rendelni (sajnos nem tudom lebeszélni róla), de viszont be lehet vinni az árut személyesen, csak cserélni nem tudják.
Budapesten a Fehérítőgyár út 2. alatt vannak, és Kedd, Szerda, Csütörtök 14 órától 16:30-ig lehet őket felkeresni (info by asszony :-) ), de mint mondtam, nem cserélik, csak átveszik.
KisNyúl 2007.07.17. 18:54:17
KisNyúl 2007.07.17. 19:00:59
cyber panka 2007.07.17. 19:13:33
csarlee 2007.07.17. 19:14:02
A F*SpUnPa-val mizujs???
cyber panka 2007.07.17. 19:18:12
barátnô kezébôl ottót kitépni majd néhány körmös a feltekert katalógussal és megértetni vele hogy a hibás árú miatt - eleve rossz szájízzel - elvándorolni a Fehérítôgyár út 2. szám alá pont egy picivel több energia mintha elmegy egy nyomorult nôi ruha üzletbe. van egy csomó, nézzetek szét...amit a katalógusban láttok az a legallja. ezek a cégek meg kellene h szûnjenek ha nem lenne ez az egész ország olyan mint egy istenháta mögötti amerikai kisváros ahol még dudál a ház elôtt a porszívó ügynök és tuppervare kertipartykat rendeznek.
vonal 2007.07.17. 19:23:41
BöszmeBivaly 2007.07.17. 20:12:28
Aaronka 2007.07.17. 20:41:09
Osztom a nézeted! Itt sokan mindenre ezt mondják. Mé menté oda, mé vetted ott, mé rendelsz Ottobó? Mindig Te vagy a barom, soha nem aki átqrja az agyadat.
ducas 2007.07.17. 21:15:14
OkoskaTo:rp 2007.07.17. 21:41:20
Ruhát így venni valóban baromság, de hát ízlések és pofonok. Akinek ilyen az ízlése, az vállalja a pofonokat is! :)
Fapuma (törölt) 2007.07.18. 09:23:36
wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 09:34:58
"hétfőn felhívtam őket ... mindezt az aznapi szállítási határidő előtt 1,5 órával"
Magyarázza el ezt valaki. A rendelés pénteken történt, és ha a hétvége nem számít bele a 48 órába (nem lepődnék meg), akkor a megrendelő időben (hétfőn) megkapta a csomagot.
Amúgy sem hiszem, hogy 1 (pontosabban 3) telefon miatt 5 percre redukálódik a kiszállítás ideje - a fényposta még nem EU konform.
Pilla 2007.07.18. 11:14:57
A futárok pedig jófejek!!!!!!!
Velem mindíg azok voltak!!!!!!
Kérdés Veled miért NEM!!!!!!!
Zebulon / Hiszékeny Úr · http://zebulon.blog.hu/ 2007.07.18. 12:13:59
Az e-mail témáját viszont valamilyen szláv nyelven írták.
mzs 2007.07.18. 16:05:14
Még valami: telefonon érdemes rendelni, mert ott rögtön látja az ügyintéző, hogy van-e raktáron az áruból, vagy nincs...
Bocsi, ha elrontottam a napotokat ezzel. :)
EGyébként van az Otto-nak egy olcsóbb változata, az UMC. Na, azt tényleg hagyjátok ki... Általában semmi nincs raktáron, ami akciós, ami meg van, az el van szabva. Azért olyan feltűnően olcsó. Ennyi a véleményem..
KisNyúl 2007.07.18. 21:40:47
KisNyúl 2007.07.18. 21:42:12