Tékozló Homár

Kizsákmányolt diákmunkás a Tescóban

2007.07.23. 14:04 | jackyll | 162 komment
Mint azt bizonyára tudják, a diákmunka a kizsákmányolás egyik kortárs és legális fajtája. A Homár ezért nem egészen érti Attila panaszát - barátnőjét lehúzták 8 rugóra Tesco-pénztárosként -, legalább nem egy bányában kellett kézzel gyöngyöt csiszolnia:
A következő kedves történet pár hete történt meg a barátnőmmel. Mint minden diák, akinek pénzre van szüksége, belépett egy diákszervezethez, akik munkát kináltak neki: egy Tesco pénztárosi állást. Két hét munka után közölték vele, hogy állitólag (azóta se bizonyitotta senki) olyan étkezési utalványt fogadott el, amit az emlitett boltban nem lehet elfogadni, ezért az EGÉSZ összeget levonták a béréből, ami történetesen 8000 ft volt, az egész heti fizetése. Talán ez se igazán korrekt, de ezt még csak az ember lenyelni, Ok, hibázott, a saját készpénzével kell megtériteni a kiesést. Ez után jött, amit álmomban se hittem volna: a barátnőm visszakérte az általa megvásárolt 8000 ftnyi utalványt a bolttól, ahol egyszerüen kiröhögték, közölték vele hogy "ne is álmodjon róla, hogy visszakapja".

Olyan is volt, aki azt mondta, hogy az már át van tollal huzva (a pénztárosok áthuzzak amikor átveszik) ezért azt már fölösleges keresni. Nos kapcsolatba léptem az utalványt kibocsátó céggel, akik mondták, hogy ha visszakapjuk, nyugodtan vásároljuk le, mert az áthuzas nem számit, le kell pecsételni, hogy érvénytelen legyen.

Szóval igy egy hétig ingyen dolgozott, aláirom, ennél olcsóbb munkaerőt nehéz találni (esetleg fizethetne a diák, hogy ott dolgozhat) meg gondolom kajáltak az ott dolgozók egy jó izüt abból a 8000 ftból (ugyanis ÁLLITOLAG melegétkezési utalvány volt). Ezek után irtunk egy levelet a személyzeti osztálynak, de válaszra se méltatták.

Azért fordultam Hozzád, mert szeretném, hogy nyilvánosságot kapjon az ügy, hátha valaki került már hasonló helyzetbe, és tud segiteni, mert én igazán nem tudom mit tehetnénk. (Pert inditani egy multi ellen nem tünik túl jó ötletnek.)

A Homár szerint a barátnő relatíve olcsón szerzett életközeli tapasztalatokat, amik hosszútávon rengeteget fognak kamatozni. Persze, ha van ennél használhatóbb véleményük, ne tartsák vissza.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moderátor 2007.07.23. 14:07:43

Gazdaságos fizetést kapott elsőre...

boribonmackó 2007.07.23. 14:08:22

Itt várok már percek óta!
Valaki elsőzhetne már!

A Harmadik Oldal 2007.07.23. 14:08:39

tecsoba tg-melóst
Minek mentél oda?Ne tedd többet.
Szerezd vissza az utikat és baszd nyakon a föpéztárost

boribonmackó 2007.07.23. 14:12:10

Kár, hogy nem írtad meg melyik szervezetbe léptél be. Biztos jó reklám lett volna neki!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.23. 14:12:23

A tescoban dolgozni és vásárolni is gáz.
Alig hiszem, hogy van olyan étkezési utalvány, amit a Tesco ne fogadna el. Szóval a "hülye diákon" akartak egy kis pluszpénzt keresni.

birdito 2007.07.23. 14:15:58

Lóf... minden elsőző seggébe

Szerintem a Tesco nem is fog válaszolni. Még a végén a válaszadási költséget is ráverik. Egyébként szvsz a diákszövetkezet ilyenkor nyugodtan jófejkedhetne valamit, hogy ne menjen el a kedve a diákoknak egy éltere a diákmunkától, meg a tisztességtől. Meg gondolom reklámnak sem lenne rossz..

Rák Attantam 2007.07.23. 14:16:20

Ahogy észrevettem, a teszkós témák könnyen lepattannak a Homárról (rá se b*szik senki a "cég" részéről). Szóval elcsámcsogunk rajta egy darabig, de más foganatja nem lesz.
Szerintem símán lopjátok vissza az összeget.
Vagy a legnagyobb szombat esti hajtáskor csináljatok valahogy áramszünetet a pénztársoron. :DDDDD

Kiviman 2007.07.23. 14:17:19

0 napig dolgoznék a tecsoban

A szerelő 2007.07.23. 14:18:13

Én idáig azt hittem, hogy minden állítást bizonyítani kell, még egy multinál is. Amugy meg tök mind1, hogy mi történt a hivatkozott utalvánnyal, az akkor is azé, aki kifizette (levonták a béréből), tehát ha tetszik, ha nem, oda kell adni, különben bizony ez lopás szvsz.

startmenu 2007.07.23. 14:18:17

Hány komment után láthatjuk a kommenteket ?

Gumidomino 2007.07.23. 14:20:14

Hát, rohadjon meg úgy egyébként aki diákot ültet nagyáruház kasszájába - ezt már régóta ki akarom mondani.
A diákok kevesebb pénzt kapnak ugyanazért a munkáért? Vagy mi?


A fizetésből való levonást (visszatartást, stb.) minden esetben papíron kell megjeleníteni (mondjuk a fizetési papíron) indokolva.
Ha van, ha nincs ilyen papír, kislány keresse fel a diákszövetkezetet, és követelje az érthető, bizonyítható indoklást.
Nehogy feladja, mert ez sajnos tréning az életre...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.23. 14:22:32

Anyjuk picsáját!


Az volt a baj, hogy melegétkezési utalvány? Hogy a brébe mondja meg bárki , hogy mit vett rajta a Tecsóba? Én is kapok ilyen utalványt, arra is melegétkezés van írva, max. a megdonáccba veszek rajta meleg kaját. Leginkább cigire megy el , meg néha ebből veszek reggelit.

arkadok alant 2007.07.23. 14:24:35

ez megint annyira magyaros dolog...

moderátor 2007.07.23. 14:32:24

Tessék visszalopni a tescótól!

Elég nem-áthúzni "néhány" tételt a haver vásárló(k)nak, és máris megvan a nyolcezer. Vagy nyolcvan, ahogy tetszik!

Sheepee 2007.07.23. 14:34:27

Az a gáz, hogy mindenki tudja, hogy szar a tescoba dolgozni, de itt Zalaegerszegen (megyeszékhely.. vicc) kb ez az egyetlen lehetőség a rendszeres diákmunkára (vagy van egy gyár 3 muszakkal...)
A diákok rá vannak kényszerülve, és csak reménykedhetnek, hogy nem basszák át őket.. bár hiába. Egyébként barátnőm még "jól járt" volt olyan diák kollegája akit ugyan ilyen indokkal sokkal több pénzzel röviditettek meg...

Attila

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.23. 14:34:28

Gumidomino!

Ez a diákmunka meglehetősen vicces dolog. Amikor én csináltam ilyet a pécsi bőrgyár valamelyik megmaradt részlegében, akkor az derült ki, hogy többe vagyunk a bőrgyárnak, mintha felvettek volna nyolcórázni, de kevesebbet kaptunk, mintha felvettek volna nyolcórázni. A különbség értelemszerűen a diákszövetkezetnél keresendő. Azért érheti meg, mert ha nincs szükség a többlet-munkaerőre, akkor mindenféle felmondási herce-hurca nélkül, tök nyugodtan el lehet küldeni a diákot.

Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.23. 14:36:33

Micsoda retkek.
Ütni kéne őket, mit a répát.

Rák Attantam 2007.07.23. 14:41:22

Fel kell jelenteni őket az ombuccmannáll, hogy diszkriminálják a melegeket! (Nem fogadják el az étkeztetési jegyüket!)

boribonmackó 2007.07.23. 14:41:33

Ha olvasod a kommenteket írd már ,hogy melyik szövetkezet az!

A Harmadik Oldal 2007.07.23. 14:51:20

valóban
én is támogatom a nem-áthúzós megoldást
mikor dolgozolű?a homárlakók nikknév bemondással vásárolhatnak-e nálad?

Sheepee 2007.07.23. 14:53:56

direkt nem irtam le (még) a diákszövetkezet nevét, mert maximum még ők tudnak tenni valamit, szóval velük még beszélünk
(bár egyszer már meg lett kérdezve, mire azt mondták, hogy ők visszakérték az utalványt de a tesco nem adja)
Szóval egy próbát még megér, adidg nem fikázom őket

Fapuma (törölt) 2007.07.23. 15:15:14

1. aki a tecsonál diákmunkás, sikeres ember nem lehet...
2. diák pénztárost átb@szni, ősi román szokás...
3. le kell tépni a tecsó ajtaját...
4. be kell b@szni 1 féltéglával a zablakot, csak persze nehezékképpen rátéve 1 melegétkezési utalvány (apropó, ez a melegek étkeztésére szolgál-e? ha igen, mért nem fäsz a neve?)

mit hagytam ki?

Zorro2007 2007.07.23. 15:24:53


Nalunk is vannak diakmunkasok - egy bank - aztan ma az egyik negyeszü elkezdett panaszkondi a tobbieknek, akik mas osztalyon dolgoznak, hogy nincs mit csinalnia egesz nap csak jatszik a szamitogepen...azota van mit csinalnia...rakhatja sorba a tobb ezer papiros bevallast abc szerint...ugye aki hülye...

2007.07.23. 15:27:19

Írjál könyvet a sérelmedről
Tesco titok 3.
;)

kn 2007.07.23. 15:27:43

hol van ilyenkor hardy mihály?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.07.23. 15:32:01

"Mint minden diák, akinek pénzre van szüksége, belépett egy diákszervezethez"

Kimaradt egy rész a mondatból, így hangzik egész pontosan: "Mint minden diák, akinek pénzre van szüksége, de annyi esze nincs hogy felüssön egy Expresszt és végigjárjon pár helyet a városban, belépett egy diákszervezethez"

Sosem értettem ezeket a gazdaságos mekis-teszkós-telefonkönyvosztogatós diákmunkákat, egy lehúzás az egész, nekem 1 hét volt míg rájöttem. Diákkoromban inkább elmentem segédmunkásnak ide-oda építkezésekre (tele van ilyen hirdetéssel az Expressz) vagy autómosóba és kerestem 3x annyit százszor normálisabb munkakörülmények mellett mint ezekkel a szar Viszont aki hülye, azt nem bűn lehúzni...

Aaronka 2007.07.23. 15:34:46

Grey
Okos vagy!
A posztban egy csajról van szó. Jó kőműves segéd lett volna belőle.

Sheepee 2007.07.23. 15:35:48

ok, akkor küldj el egy lányt segédmunkásnak, vagy mutass itt nekem zegen egy olyan munkát ahova mehetsz egy nyárra dolgozni, megköszönném...
Lehet, hogy pesten, vagy egy nagy városban ez müködik, de sajnos itt nem.

Aaronka 2007.07.23. 15:41:49

Arról nem is beszélve, hogy anno a haveromat húzta le egy vállalkozó. Elhajtotta a rákba pénz nélkül. Akkor meg azt mondta a sok okos, hogy "ménem dijákszöveccséghez menté hülyegyerek?"
Akkor van papír meg biztonság...persze!
Meg ez az "aki hülye, nem bűn lehúzni" duma
Szégyeld magad! Komolyan. Vagány gyerek vagy.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.23. 15:42:31

Grey!

Amit leírtál, az csak Pesten működik. Pécsen én is évekig reménykedtem, meg kerestem melót. Semmi. Sőt. Nulla a köbön. Sőt láttam, hogy egy kétdiplomás nőci, így mutatkozott be, hogy van ugyan két diplomám, de lemondok a diplomás minimálbérről. (abban reménykedett, hogy így felveszik, de nem, ahogy engem se.)
A dél-dunántúli régióban egyszerűen semmi munka nincs.

nihilia 2007.07.23. 15:44:47

Nosö. Egy ideje már én is Tescoban dolgozgatok diákként, nekem is volt hiányom, le is vonták, de előtte jegyzőkönyv meg ilyenek megtörténtek, meghát szerencsére(?) tudtamis hogy miért lett, szal nem ellenkeztem, aláírtam.
Nemtudom hogy működik ez más szövetkezeteknél, de az enyém legalább valamennyit "átvett" belőle, szal kevesebbet vontak le... és nem azért hogy védjem Tescot, de nem hiszem hogy ebből akar többet jövedelemhez jutni hogy időnként lehúz pár diákot...
(Amúgymeg a levonásokat ki lehet védeni, lehet számolni plusz-minuszt sajátmagunknak... van arra is módszer)
Amúgy barátnőd, de úgy őszintén, emlékszik arra hogy fogadott el piros utalványt?
Nem mellesleg kapja be mindenki, aki csakazértis bepróbálkozik melegétkezésivel fizetni hátha benyalja a pénztáros.

mics 2007.07.23. 15:49:20

gery, neki is egy het volt mire rajott, ugyhogy nagyon nincs kulonbseg kozte, meg kozted!

szarragok ezek mind, de szerintem nem az a kerdes, hogy miert oda megy az a szerencsetlen diak, hanem az, hogy ilyen miert fordulhat elo?

Valaki más 2007.07.23. 15:49:35

Fapuma, kimaradt a forradalom...

boribonmackó 2007.07.23. 15:50:53

nihilia

Elárulom van olyan bolt ami elfogadja!Belátták, hogy megéri. A vásárlót szerinted érdekli, hogy hol mit fogadnak el.Próbálkozik.....

anyu 2007.07.23. 15:51:15

nem szép dolog amit javaslok, de ha nem válaszolnak akkor egy kb 8 ezer ft-os rongálást megejtenék pl lecsavarnám néhány konyakosüveg kupakját stb.... már csak az elégtétel végett.

Megértem, hogy levonják a melegételutalvány árát a fizetéséből, hiszen hibázott, de ha már kifizettették vele, akkor joga van megkapni.
Aki meg egy diákmunkán gályázó gyerekkel igy kiszur, az gerinctelen patkány....

Kékfelhő 2007.07.23. 15:51:49

A húgom egy Auchan-ban dolgozik, főállásban, pénztárosként. Az első három hónapban kétféle trükkel szivatták meg, a harmadik már nem sikerült, mert addigra kezdett ráérezni, hogy kire-mire figyeljen, hogyan adminisztráljon.

Azóta békén hagyják, a menedzserek és a főpénztáros pedig békésen szivatják tovább az újakat. Vagy megszoksz vagy megszöksz, ott ez tényleg így működik.

borsika 2007.07.23. 15:52:52

szerintem fehér ember nem megy a TESCO-ba -vásárolni sem - de dolgozni végképp nem

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.07.23. 15:56:36

Ok, akkor csak Pestről van szó. Tudom amúgy milyen vidéken a munkahelyzet, sajnos, én mondjuk feljöttem Pestre, és sajnálom azt aki pórul jár ezekkel a szarrágó diákmunkaközvetítőkkel mert más nincs helyben... De akkor sem értem, minek megkülönböztetni diák- és nem diák munkát? Pl az autómosóban ahol műszakvezető voltam, jött egyszer két srác jelentkezni álláshirdetésre, a góré pont ott volt velem, a srác meg mondta hogy csak nyárra jönnének diákmunkára. Mondtam magamban, mekkora egy seggfej hogy ezzel kezdi, mert ha nem, vagy ha a nagyfőnök nincs ott (én elnézőbb lettem volna) másnap már jöhetett volna melózni. És nem ez az egy ilyen eset volt.

nihilia 2007.07.23. 16:00:31

boribonmackó

Én is tudok olyan boltról ami elfogadja, pl: CBA? Persze, megéri nekik, ismerek én is olyat, aki azóta oda is jár, úgy van vele valamit valamiért, ha a melegétkezésijét elfogadják, a kp-s vásárlásait is ott bonyolítja...
Persze próbálkozik csak kicsit vicces mikor látja hogy diák vagyok elkezdi nekem mesélni hogy dehát múlthéten is elfogadták, itt, a Tescoba!
Csak kicsit gerinctelen ha épp kezdőt fog... jó az meg vethet magára mert elfogadta...

Majmász Gedeon 2007.07.23. 16:01:13

Mondjuk télleg elég nehéz megkülönböztetni a meleg és a hideg étkezési utalványokat. Az egyik piros, a másik kék...

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.23. 16:01:56

Ezer helyen keresnek nyári idénymunkára diáklányokat, fagyispult, butik, miegyéb. Gimi alatt minden nyáron dolgoztam, és soha nem mentem egy multi közelébe sem. Igaz cserébe ki is fizettek meg is becsültek jövőre is visszavártak.
Ami meg a lehúzást illeti, nem véletlen van a tőlünk nyugatabbra oktatás az állampolgárok alapvető jogairől már az általános iskolában. Persze ép eszű ember nem feltétlen várja meg a tantervet ha a saját érdekeiről van szó...

Kerekes Géza · http://www.marketresearchagencies.eu 2007.07.23. 16:05:59

Sheepee azért néhány nevet irhatnál...barátnőd főnőkét vagy valami más gyökér tescós arcnak a nevét. "Előkeritenénk" hozzá egy-egy imélcimet is...úgyis kiváncsiak a véleményünkre a szolgáltatás minőségéről. Úgy látom elég sokan hajlandóak lennénk ezt megfogalmazni nekik.
Feléledt bennem a bosszúvágy. állitsatok le ha nem állnék meg egy 8ft értékű kártéteménynél...

záp 2007.07.23. 16:17:59

Grey: "Mondtam magamban, mekkora egy seggfej hogy ezzel kezdi, mert ha nem, vagy ha a nagyfőnök nincs ott (én elnézőbb lettem volna) másnap már jöhetett volna melózni."
Nahat a kocsogparasztja hat nem oszinte volt? Tenyleg felhaborito...

Meg szerencse hogy Te elnezobb lettel volna. Gondolom ennek a tulajdonos is szivbol orult.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 16:26:58

Okés!

A meleg étel utalvány piros! Ahol van grillpult teszkóban, bévül elfogadják. Vagy nem, mert volt ilyen időszak is, mikor hogy áll szerződésben a kibocsátókkal. Szóval tessék érdeklődni. Aki teszkóban pénztárosságra adja a fejét, sokmindent kell ám tudnia. Oktatásnak nem nevezném, amit belépéskor kap az ember, de az elszámoltató előterében/főpiben, vagy valahol mindenképpen ki vannak rakva az elfogadható utalványok képei (minta felirattal). Nehéz megjegyezni, mert ezer fajta van (kultúra, otthon, bútor, megalófasz utalványok). Érdemes inkább teszkóban azt megjegyezni melyiket nem. Aztán ott vannak a kuponok. Azzal könnyebb dolgod van: nem mondanak róla semmit, Te neked kell eldöntened, hogy érvényes-e vagy nem. Rá van írva mindre, hogy mettől meddig érvényes, hol váltható be. Ha a vásárló nem tud olvasni, még nem jelenti azt, hogy a pénztárosnak nem kell. ÉN fogtam és végigolvastam a kisbetűst. Sosem volt rossz kuponom. Utira visszatérve: nem vagy biztos a dolgodban? Hívd fel a főpit, hívj asszisztenst! A vásárló tajtékozni fog, de ki nem szarja le, ha egyszer a zsebemre megy.... Bele lehet jönni odafigyeléssel. Utinál is van sajnos olyan, hogy lejáraton túl/előtt hozzák a vásárlók. Ott is világosan fel van tüntetve a dátum. Ja és ráadásul az elfogadható típusok is időnként változnak. Azok kinézete is évről-évre megújul. Szóval kuksi, megkérdez!

Konrét esetre visszatérve: diákszövetkezeti lépést ezekszerint már megléptétek: a dsz meg fogja kísérelni megoldani a helyzetet valahogy a teszkóval megállapodva. Ha nem, akkor bizony nem jól járnak el. Én is jártam így: nem akarták visszaadni az utit. Addig jártam az Ov.-k és vsz ig. (vevőszolg. ig.) nyakára, míg a föpiből mégiscsak visszakerült hozzám az utalvány. Mikorra érvényessé vált (korábban fogadtam el, hülye voltam, fáradt voltam, nem figyeltem.) haver pénztárosnál levásároltam (neki már nem kellett áthúzni).

Nem kell basztatni a vezetőket, csak rájuk járni :)

Próbáljátok meg!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 16:32:13

Ja és kedves vásárlótársak: olyan nincs, hogy berohanok a boltba és még mozi/munka/akármi előtt gyorsan megveszek ezt-azt. Nem. Ha vásárolsz, ráérsz!!! Nem rohanok haza, mert kifut a tej, otthon a gyerek bezárva a vécébe, kifut a nagyi! Nem. Ha vásárolsz, ráérsz!!! Bármi megeshet: bezárnak előtted 2 kasszát, mert elküldik a robotot olajcserére. Lefagy a kassza. Előtted vásárlónak nem jó a kártyája, stb. stb.

Ha lassú a pénztáros, nem kell beszólni! Megvolt a lehetőséged, hogy kiválaszd, melyik pénztárhoz állsz. Ha rosszul választasz... Érdekes, míg 1-1,5 óráig bóklásznak az emberek a 'bótban', addig nem szoktak kapkodni, bezzeg, ha a pénztárhoz érnek... Az már uncsi. Elnzést az off-ért! Kigurult :)

turossztrapacska 2007.07.23. 16:33:02

Voltam én is árufeltölteni tecsóban éjszaka. Úgy tudom csak a Rébusz foglalkoztat Tescókban. Amúgy azt a diákszövit onnan lehet megismerni h a legalacsonyabb órabérek ott vannak, az irodában plazmatévé van a falon, az ott dolgozók egyike sem diák hanem 30 körüli karrierista marketinges csaj és telik nekik saját induló stúdiófelvételére.

csob 2007.07.23. 16:41:41

chicken , igazad van mindenki hülye aki nem olvassa el az apróbetüst...

rexter 2007.07.23. 16:42:19

azert mondjuk nem lenne rossz tudni h a 8000 ftos heti fizu hogy jott ki, heti 40 oraban, vagyis 80 ora = 8000 forint, vagyis oraber egy szazas? Mert az idegn durva lenne azert :) Vagy a baratnod ket traccsparti es es harom buli kozott dolgozott par orat? Nem mindegy. Az mondjuk szemetseg h nem adjak oda az igy aloban megvett jegyeket. De igy megugy 2 hetet dolgozni 8000 ftert, ohhh ahh....

Sheepee 2007.07.23. 16:51:57

rexter: itt ugy megy, hogy hivnak 4,5,6,7, vagy 8 órára. Nem kérdezik meg, hogy mennyit akarsz dolgozni, hanem mondják hogy ma menj 4et, utána 6 ot stb, igy jött össze egy hét alatt (nem kettő) a 8000 ft.

Mégegyszer mondom, hogy nem az a gond, hogy levonják az árát, mert teszem azt tényleg elnézte, és hibázott, de hogy utána megtartják maguknak, na az a gond.

Ja és az email, az külön vicc :) De tényleg:
Először emailt akartunk irni a Tesconak, ezért naivan felmentem a magyar honlapjukra, hogy megnézem. Hát nincs email címük, azaz egy, ahol a kisboltok bérelhetnek placcot. Kicsit felhuztam magam, amikor nem találtam email címet, gondoltam írok az angol anyacégnek, és megkérdem tölük. Na szerintetek van az angolnak email cime? :) Nincs. Persze igy utólag meggondolva, ha olyan cégem lenne mint a tesco, nekem se lenne email címem, mert a panaszlevelek bedugítaniák az internetet :)

oncogito 2007.07.23. 16:52:56

Aki kezdő diákot beültet pénztárba egy forgalmas helyen - az vállalja személy szerint az anyagi felelősséget.
A Tesco nem bizonyította hitelt érdemlően, hogy a diák tévedett.
Meglehet, nem a Tesco akar meggazdagodni, illetve plusz pénzhez jutni diákok becsapásával, hanem az egyéni emberkék.
Sajnos sikerrel, mert ma nem tanultak meg az emberek tisztességgel érvényt szerezni saját sérelmükre, legfeljebb a kormányt szidják.
És sajnos nagy a közöny és a beletörődés az igazságtalanságokba.
Márpedig ilyen hozzáállással mindenki felelős azért a rosszért, ami éri.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.23. 16:58:01

csak félve kérdem meg, hogy ahhoz hogy valaki pénzzel foglalkozhasson nem szükséges valami minimális képzettség, netántán erkölcsi? Mi van, ha (tekintet nélkül arra hogy szándékosan-e vagy önhibáján kívül) több mint a havi bérének többszörösével károsítja meg a céget, vagy a cég vásárlóját pusztán azért mert tájékozatlan volt? Téved egy 10 000 Ft-ot a 8ezres béréért cserébe?

Sheepee 2007.07.23. 16:58:29

eltünt a hozzászólásom.. valami rosszat irtam??

Sheepee 2007.07.23. 17:01:06

ja persze, nem szóltam sorry :)

Sheepee 2007.07.23. 17:03:22

ficsilla: diákmunkánál elvileg a szövetkezet vállalja a diákért a felelőséget.
A rendes munkánál tényleg jó kérdés, mert valószinü akárhol egy pénztáros tud nagyobb kár okozni a fizetésénél

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.23. 17:05:26

Sheepee: akkor télleg nem értem. Ha a szövetség szavatolt, miért a lánytól vonták le a hiányt, ha a szövetség nem szavatolt, miért vállalt ekkora kockázatot a Tecsó? Vagy épp itt van a kutya elásva, Tecsó kockázatot nem vállalt, szövetség szavatolt, Tecsó duplán jól járt?!

mentalraptor (törölt) 2007.07.23. 17:17:22

Feljelentést kell tenni az OMMF-nél. Gyorsan kivizsgálják, és mindig szakszerűek. Amennyiben az történt, amit a bevezető állít, a munkáltató megszívta. Ez egészen biztos. Egy évtizeden át voltam elnöke egy iskolaszövetkezetnek. Ismerem az OMMF hozzáállását. Ekkora "hibát" nem követhet el egyetlen vállalkozás sem. Hogy nem mondjam, kiváltképp egy iskolaszövetkezet nem teheti ezt meg.

anya3 2007.07.23. 17:19:15

Én úgy gondolom, hogy a pénztáros nem a meleg étkezési jegyeket fizette ki, hanem a hiányt, amit ennek elfogadásával okozott, a TESCO-ban ugyanis nem fogadják el ezt a fajta étkezési jegyet (minden pénztárnál fel van tüntetve, hogy melyiket fogadják el).

Sheepee 2007.07.23. 17:19:27

hidd el, én se értem
jó lett volna látni, ha a szövetkezet kapásból kiáll a diák mellett, és a tőletelhető maximális segitséget nyújtja..
De hát mivel ott is csak a profit számít, nem igy történt.

fafej 2007.07.23. 17:26:03

Gery Greyhound,az én lányom is diákmunkát keresett az általad emlegetett hirdetési újság és társai segítségével,mivel a T-be nem akart menni(a bátyja járt oda diákmunkára,ismeri a dörgést arrafelé).Először a Balaton-parton.Munka lett volna,szállás kétszer annyiért,mint fizut kapott volna.Kaposváron lett volna szállás,a próbálkozások közül egynél adtak időpontot állásinterjúra.40 km-t bumlizott,hogy megjelenjen,zért ajtó fogadta:szabadság miatt zárva.A diákokat mindenhol palimadárnak nézik!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 17:26:58

turossztrapacska 2007.07.23. 16:33:02

Nem csak. Van Melodiák is, meg még más is...

csob 2007.07.23. 16:41:41

Ezt nem mondtam, csak érdemes...

ficsilla 2007.07.23. 16:58:01 ; Sheepee 2007.07.23. 17:03:22

Volt már olyan (legális) munkahelyed, ahová beléptél TAJ, Adó, Személyi igazolvány szám megadása nélkül?

anya3 2007.07.23. 17:19:15
Igazad van. De miután a Tesco számára az elfogadott utalvány a továbbiakban nem érték, szíveskedjenek azt visszaadni az elfogadónak... Te melyik Tesco-ban láttál tapétát a pénztárakban? Tudod hányfajta utalvány van egyáltalán? Tudod, azoknak hányfajta címlete? Az elszámoltatóban majdhogynem külön fal van rá!!!

mentalraptor (törölt) 2007.07.23. 17:27:28

Engem kitiltottak a Tesco-ból, mert a beléptetésnél a biztonsági őrök csicskáztatták a gyerekeket. Erre beígértem a főnöküknek egy orrbaverést. Onnantól nem mehettem be belépővel, csak elől, vásárlóként.:-))

Mioporfeszosz (törölt) 2007.07.23. 17:29:57

Diák törvényesen nem lehet pénztáros!!Soha,sehol,semeddig.
Csak a pénztárosok felelősségéről és munkavégzéséről szóló pm és mm rendeleteket,illetve az mt-t kellene ismerni ehhez.

Űrhajós,zsoldos-katona,vagy buszvezető nem lehetne diák?
Milyen klassz volna már,egy napig harcol a dzsungelben,másnap elmegy űrtávcsöüvet szerelni 800-ért,majd harmadnap már a 7es buszt vezeti,elvégre,ha biciklizni tud..biztos megy az is!

Tusko Blog Admin 2007.07.23. 17:33:51

Hello! Elindult a Tesco-val foglalkozó blog, várjuk oda is a történeteket, meg eseteket. Cím: tuskoblog.blog.hu

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.23. 17:34:10

Az a gond ezzel az egész szituval, hogy nincsen meg a kultúrája. Mindenki szív vele, vagy ha nem, hát csak a szerencséjén múlt a dolog! Én is voltam diák, és jelenleg mi is foglalkoztatunk diákokat. Sokat és rendszeresen, adminisztratív irodai munkára. Légkondis iroda, ingyen kávé tea, egyszerű íróasztal mellett végezhető admin meló. Cserébe csak annyit kérünk, ne legyen félpucér, és papucs helyett húzzon cipót, viselje a nyakában belépő kártyáját, használja a hozzá legközelebb eső konyhát, és töltse munkával a munkaidőt (cigi, pisi, uzsi, dumcsi szünetek helyett) Már 3 diákszövetséget kipróbáltunk. Folyamatosan sírva könyörgünk, hogy küldjenek már értelmes dolgozni akaró rendes becsületes diákokat, meló van dögivel csak jönni kéne, és ha már itt vannak csinálni. Persze azok akik beváltak azóta is itt dolgoznak a suli után bejelentve kifizetve, hosszú távra alapozva. Most akkor mondjátok meg nekem, miért nem jutnak el a diákok hozzánk, és miért jutnak el egy Tecsóba? Hol a hiba a rendszerben? Vagy Pesten ennyire nagy a túlkínálat melóból?

Sheepee 2007.07.23. 17:35:47

mask: tudtommal lehet diák pénztáros, de csak 18 év felett

nihilia 2007.07.23. 17:39:09

MasK™

Miért ne lehetne diák pénztáros, mint Sheepee írta, 18 kell hogy legyen...
Azt meg nem hiszem hogy se a multik, se a diákszövetkezetek ne ismernék a törvényt...

fafej 2007.07.23. 17:40:00

A Kaposvári Tescoban történt múlt hét szerdáján:nagybevásárlás után kártyával fizettünk diákpénztárosnál.Mivel elég tetemes összeg volt,hívta a főnökét,(mert ellenőriztetnie kellett a kártyát,noha a banki visszaigazolás megtörtént,a bank elfogadta a kártyát)aki cseszett jönni,noha vagy 5 p-ig vártunk,a mögöttünk levők zúgolódtak rendesen.Végül anélkül adta vissza,hogy jóváhagyta volna a főnök.Akkor tőle is levonhatták a havi bevárlás összegét(30E HUF)?Miből?

Gagrin 2007.07.23. 17:40:12

Sheepee, kinek és mennyire jártál a nyakára? Mint már az korábban is íráták, sokat segítheti ügyedet, ha rájársz az illetékesre, nem csak bedobod panaszod a dolgozói panaszládába.
Illetve nem írtad, hogy mikor (hónap szinte)és melyik Tescoban történt az eset. (Vagy én nem láttam)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.23. 17:45:25

chicken 2007.07.23. 17:26:58
Nem értem a kérdésed. A biztonság kedvéért viszont megkérdeztem. Nálunk a szövetség vállal minden felelősséget. Aztán hogy a szövetségnek milyen megállapodása van az általa közvetített diákokkal az más tészta.
Mi létszámot munkaidőt és tevékenységet adunk le, másnap itt állnak a recin libasorban. Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy ahhoz hogy felvegye nálunk a munkát mi bekérjük-e a TAJ v adó számát. De miért is tennénk, a szövetség számláz mi arra fizetünk, járulékot adót nem mi fizetünk a diákok után. Ez a diákmunka lényege és jogalapja.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 17:48:45

fafej 2007.07.23. 17:40:00

Nem, nem vonják! A bank kiértesíti a tesco-t, ha a kártyával visszaéltek, van, hogy a vásárlást követő 2. percben, van, hogy később. Az illető pénztáros a Te érdekedben a belső és OTP-s kártyaelfogadási szabályok ellen vétett, saját felelősségére! Ha bebizonyosodik, hogy hibázott, a Tesco, mint munkáltató (ha a diák munkavállalója) levonja a fizuból a törvényi előírásnak megfelelően, ha diák, akkor jön a diákszövetkezeti szabályozás az ilyen esetre.

És mielőtt elkezd valaki hőbörögni, hogy nekem K&H-s (tényleg, az miért nem kéj end écs, vagy ká és há?)/CIB-es/ERSTE-s/akármilyen kártyám van, tájékoztatás: az adott elfogadási hely szabályzatát elfogadod, ha tranzakcióra adod a fejed, teszkó az ótépével áll kártyaelfogadási szerződésben, így ki oda megy vásárolni, ráutaló magatartással elfogadja az OTP kártyaelfogadási szabályait! (Pl. a 10eFt feletti vásárlás esetén történő fokozottabb ellenőrzést)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 17:50:26

ficsilla 2007.07.23. 17:45:25
A kérdés lényege, ha hibázol, ott vannak az adataid, ami alapján visszakeresnek. (Hibára érthetjük a kassza szándékos meglovasítását is!)

nihilia 2007.07.23. 17:51:31

Szóval fafej, ha nincs baj a kártyáddal (szóval pl tényleg a tied :D) nem vonnak le a pénztárostól semmitsenem.

Sheepee 2007.07.23. 17:55:42

Gagrin: ez pontosan úgy történt, hogy miután az eset után személyesen akartuk lerendezni a dolgot, sajnos/szerencsére bnőm kapott másik munkát (ugyan ez a diákszövetkezet, de sokkal normálisabb munka). Gondoltam, nem gond, arra való a telefon, megtaláltam a számukat, automata felvette, és én megörültem, mert megkérdezte hogy a személyzeti osztállyal akarok beszélni, vagy a vevőszolgálati pulttal. Persze kár volt örülni: 5 ször kértem a Sz.osztályt, 5ször kicsengett és semmi, senki nem vette fel. 6szor kértem a vevőszolgálati pultot ahol kapásból felvették, és miután közöltem hogy mit akarok, mondták hogy hivjam a személyzetit, de ők nem adhatnak ki külső embernek belső telefonszámot blabla... ezután akartam emailt irni (lsd feljebb) majd ehelyett irtunk levelet. Beadtuk nekik, és vártunk kb másfél hetet (7 munka napot) ez pont ma volt, szóvalt ezért irtam ma ide (plusz a munkaügyi bíróságnak, hátha tudnak tanácsot adni)
Egyébként ez az egerszegi tesco, bár gondolom egyik se különb.
És persze nem hagyjuk annyiban a dolgot, nyakukra fogunk járni, csak mint említettem, a munka miatt nem olyan könnyű.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.23. 18:08:08

Tesco-ba telefonálásról:
A hívást automata veszi át, a telefont ember veszi fel. A vevőszolgálati pultban akkor fogják felvenni a telefont, ha az ügyek folyása lehetővé teszi (pl. nem üvöltenek éppen az elégedetlen vásárlók). Ez annyit tesz, hogy lehet, hogy csak 176-odszori hívásra fogják csak felvenni... És akkor lehet üvölteni, hogy miért csak 176-odszorra... Ha az érdekel, hogy van-e ebből/abból, csak akkor fogja tudni a vsz-os, ha
1) elmegy, megnézni
2) már kérdezte valaki a műszakjában és megtudta
3) felhív valakit a másik telefonról (ha szabad a teló és a másik végen felveszik)
4) bemond a hangosba egy osztályos kollégát, aki vagy odamegy a pulthoz, vagy nem, vagy telefonál, vagy nem...

gossip 2007.07.23. 18:18:13

a koz okulasara: tapasztalataim szerint a Multijob korrekt szovetkezet.
egyszer alairtam naluk egy egy honapra szolo szerzodest a terranovahoz eladonak.
hat abbol nekem egy nap eleg is volt, fajt a labam minden bajom lett.
gond nelkul felbontottak a szerzodest, az egy napomat is kifizettek.
maig emlekszem a csaj reakciojara,mikor felve betelefonaltam, h nem szeretnek oda tobbet dolgozni menni. aszonta: vanilyen boniem :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.07.23. 18:19:27

Hát ilyen más boltban is van: párom is megjárta a piros utalványokkal. egy kis lelkizés után megvásárolhatta ezeket az utalványokat és kész. Állítólag ilyenkor a pénztárban is kell vmit korrigálni, mert beütik, h kártyával / kp / utalvánnyal fizettél.

Asszem erre a kedves vezetők kitalálhatnának egy folyamatot...

Sheepee 2007.07.23. 18:21:00

chicken: ne haragudj, de miről beszélsz? :) Azt írtam, hogy egy automata vette fel, ahol választhattam, hogy személyzeti osztály (1es gomb) vagy vevőszolgálati pult (2es) Mivel munka ügyről volt szó, nyilván a személyzeti osztályt kértem. Na ők nem vették fel (5ször), mellettük biztos nem üvöltenek, mert egy irodában üldögélő csoportról van szó. Viszont a vevőszolgálati pultnál elsőre felvették, és tájékoztattak, hogy nem tudnak segíteni. Amit meg is értek, hisz közük nincs hozzá, igazából arra voltam kiváncsi hogy müködik e egyeltalán a tesco-ba a telefon.

Sheepee 2007.07.23. 18:22:59

ja ne haragudj, látom kihagytam két beüt, szóval 5ször a személyzeti osztályt kértem, és 6ODszor a v.sz.t akik egyből felvették...
sorry már fáradt vagyok :)

kedveske 2007.07.23. 18:45:31

Én ezt tutira nem hagynám annyiban. Azt nem tudom, hogy kinek és mit írnék, de tutira továbbvinném a dolgot egy bizonyos szervezetig, akár nemzetközi szervig is. Egy levél, nem levél, és hátha jó izzadós napot okozol valakinek, akinek az lett volna a feladata, hogy ezzel az esettel foglalkozzon. Hogy kikhez lehet fordulni a szakszervezet.lap.hu-n találsz ötleteket szerintem...
Amúgy szerintem is nagyon gáz a Tecsó. Azért is úúútálom a helyet, mert itt ha kartonban veszed az Á-vizet, nem a kartont húzza le a pénztáros, hanem az üveget 6x. Illetve kártyás fizetésnél, ha nem kérik a PIN-t nem kérnek semmilyen igazolványt, egyszerűen csak lehúzza a pénztáros a kártyát...

Sheepee 2007.07.23. 19:02:22

köszi a biztatást és a tippeket mindenkinek :)

Beaverfield 2007.07.23. 19:06:13

Szegény kislány ,nem jókedvében ment dolgozni a Tescoba ,Én nagyon sajnálom hogy mindjárt elsőre ilyen leckét kapott a nagybetűs Életből. Tesco undorító cég aki teheti ne vásároljon náluk.

StaticX 2007.07.23. 19:07:03

Én egy másik diákszövetkezetnél dolgozom szervezőként. A tapasztalatom az, hogy nem kell annyiban hagyni a dolgot, feljelentéssel fenyegetőzés -persze személyesen-(Tescot vagy a szövetkezetet vagy mindkettőt) általában hatásos.

Scagnetti 2007.07.23. 19:28:09

Hálát adok az égnek, hogy sosem mentem el semmilyen diákmunka szervezethez. Éppen elég volt az, amit haverjaim meséltek a tapasztalataik alapján. Szerencsére mikor kellett, tudtam munkát szerezni a nyárra. Olyat, ahol a fizetésem teljes egészét megkaptam, és nem húzott le semmilyen szövetkezet.

A Tesco meg szerintem a bevásárlóközpontok legalja. Megfordultam már jó sok ilyen helyen, és nem mondom, hogy a többi sokkal jobb, de eddig a Tescoval volt a legtöbb probléma. Fél nap sorbanállás, válaszokra képtelen eladók, romlott áru, stb.

Sheepee 2007.07.23. 19:35:56

Köszi a címeket, mindenképp írni fogok nekik. (max ha nem reagálnak, elküldöm nekik naponta, egyszer csak megunja valaki és válaszol :) )

zako1 2007.07.23. 19:49:29

No, mivel több szempontból is ismerem a helyzetet és a helyet (egerszegi vagyok, dolgoztam anno a Tescóban diákként, dolgoztam diákszövetkezetnél és közvetítettem diákot Tescóba), adnék néhány tanácsot:

1. Ahogy Homár írta: ez volt a tanulópénz. Biztosan nem fogja visszakapni a barátnőd, sem a diákszövetkezettől (MelóDiáktól, ugyan már...), pláne nem a Tescótól. Nem érdemes telefonálgatni vagy a nyakukra járni, mert ha túl sokat cseszegeted a diákszövetkezetet, akkor legfeljebb azt éred el, hogy feketelistára kerülsz és sehová nem mehetsz dolgozni (elkönyvelnek "problémás" diáknak).

2. Éppen múltkor mesélte egy tescós pénztáros hölgy, hogy ő is tévedésből elfogadta a melegétkezési utalványt, de neki megengedték, hogy levásárolja! Valószínűleg itt is ezt kellett volna forszírozni, de még a műszakja lejártával.

3. A pénztárosság nagyon szar meló a tescóban, soha nem értettem azokat a lányokat, akik oda mentek dolgozni. Egy kis éjszakai árufeltöltés sokkal lazább, nagyságrendekkel kisebb felelősség mellett és nem kell a bunkó vevőkkel konfrontálódni.

4. Valaki írta, hogy diák nem dolgozhat pénztárban. Dehogynem, sőt! Igaz, betöltött 18. életév és egy húszperces betanítás kell hozzá. A diákszövetkezetes szerződésben pedig el kell olvasni az apróbetűt is: a szövetkezet nem vállal felelősséget az általad okozott hiányért, kárért - azt levonják a fizetésedből. Extrém esetben előfordulhat, hogy még te fizetsz hó végén...

5. Ha mégis cseszegtni akarjátok az áruházat, akkor sem az e-mail, sem a telefon nem megfelelő erre a célra, csak a pénzed fogy. Oda kell menni személyesen (lehetőleg akkor, amikor nincs csúcsforgalom) és kérni egy vezetőt.

6. Sokan az alapján választanak diákszövetkezetet, hogy hol több két forinttal a bruttó órabér. Aztán amikor baj van, akkor csodálkoznak, hogy a szövetkezet szarik rá (úgyis sorban állnak a dolgozni akarók az ajtó előtt). Nagyon nem mindegy, hogy milyen a szövetkezet és a munkaadó viszonya.

7. Végül egy jó tanács: kurvára oda kell figyelni MINDEN munkahelyen! Senki nem áll ki érted, senkit nem érdekelsz, leszarják, hogy diák vagy, stb. Sőt, van amikor szándékosan betartanak, mert csak. Ilyen ez a c'est la vie. Egyébként szerencsés a barátnőd, hogy csak nyolc rugóval nyúlt mellé, nem nyolcvannal.
Egyszer szemtanúja voltam, hogy egy vevő át akart verni egy diákpénztárost a tescóban: kétezrest adott, a csaj kétezresből adott vissza, a hapsi eltette a visszajárót, majd elkezdett kiabálni, hogy ő tízezres adott... Szegény lány majdnem sírt, de én tanúsítottam, hogy kétezrest adott, majd hívtam a biztonsági őrt. Erre gyorsan eloldalgott a hapsi. Szóval ilyenek is vannak.

8. Mindig légy udvarias, de határozott (ha ezt 18 évesen nehéz is néha megvalósítani). Fenyegetőzz nyugodtan a diákszövetkezettel (hívd fel ott előttük őket), rendőrséggel, munkavédelmisekkel. Ha látják, hogy mulya vagy, akkor kihasználnak.

( K.I.E.M.E.L.T...H.O.Z.Z.Á.S.Z.Ó.L.Á.S ) 2007.07.23. 19:50:01

Ezeknek az utalványoknak az égvilágon semmi értelme nincs:

-elvileg minden cégnek adnia kellene, (saját érdeke, hiszen olcsóbb, mint szja jövedelmet adni.)
De nem mind adja..
-Ha mind adná, akkor fölösleges lenne utalványt osztogatni, mondhatnánk azt, hogy minusz x ezer szja havonta, és MINDENKINEK, aki adózik és eszik egyszerre!
-Az élelmezés költsége nagyságrendileg nem egyezik meg az utalványok összegével, vicc az egész, csak az utalványt kibocsájtó cégek nyernek vele.

zako1 2007.07.23. 19:57:59

Ja igen, ma láttam a Tescóban: diákok tanítják be a diákpénztárosokat... Úgy látszik, már erre sincs emberük.

Ami még tetszett: az akciós bambuszfáklyákról a dolgozók gondosan lecsavarták a kanócot, amelyet a kiírás szerint blokk ellenében az ügyfélszolgálaton lehet átvenni. Lassan kiírhatják azt is, mint anno a nyolcvanas-kilencvenes években Ausztriában, hogy "Magyar, ne lopj!"

nihilia 2007.07.23. 20:03:38

kedveske:

megsúgnám, hogy a legtöbb ásványvíz gyűjtőkódja nincs is a rendszerben. Mellesleg meg nem édesmindegy, hogy 300at, vagy 6*50 Ft-ot fizetsz? :)

anyanya 2007.07.23. 20:04:15

csak kiegészítés képpen, az utalvány egyenértékű a pénzzel, ezért annak kezelése is ugyanolyan odafigyelést igényel mintha pénzzel fizettem volna. miután fizettek vele, műszak végén bekerül a főpénztárba elszámolásra. onnan nem lehet csak úgy ide-oda adogatni, mert úgy gondolod, hogyha kifizette az általa okozott hiányt, akkor ő úgymond "megvásárolta" az utalványt. ez nem így van, el kell vele számolni, még akkor is ha rosszat fogadott el. az, hogy nem tudja elolvasni az utalványra nyomtatott szöveget, nem mentesíti a hiba alól.minden kasszában ki van függesztve, hogy mit lehet és mit nem lehet elfogadni, csak meg kéne nézni. a másik dolog, hogy a diákokat jobban megfizetik mint a rendes dolgozókat, az ő bérüket nem terhelik mindenféle levonandó járulékok. magasabb órabérük van, mint egy sima dolgozónak. ja, és a diákok csak 18 éven felül mehetnek kasszába, és nem dolgozhatnak 6 óránál többet naponta. csak ennyit akartam.

nihilia 2007.07.23. 20:08:14

zako1:

Jogos, ezek szerint te kifejezetten szeretnél hazavinni kanóc nélküli fáklyát. Hát gratulálok.... Ez abszolút nem a Tesco hibája, hanem a szarrágó embereké, akik inkább kilopják a kanócot minthogy másik fáklyát vegyenek... vagy esetleg kanócot.
Mellesleg nem mindegy hogy ki tanítja be a diákot? Ha teszem azt ott van egy diák két éve vagy egy állandós kollega egy hónapja - kitől tud átvenni több tapasztalatot?...

ikri 2007.07.23. 20:36:26


Levonták a lóvét? Semmi gond. Én is jártam már így, el kell kérnetek az igazolásokat az adóbevalláshoz, érdekelne hogy azon miként lesz feltüntetve a negatív jövedelem...

Nekem a "munka ruha" árát vonták le (12 ezer forintot, de szerintem az egész szar nem ért 500 se...), rendben tudomásul vettem, végülis mit tehetnék??? aztán egyszer csak telefon, fáradjak be az apehhoz... Ott rákérdeztek arra, hogy mi is ez a "negatív" előjelű jövedelem, mert ilyen a világon nincs. Én erre elmondtam hogy s mint mentek a dolgok a sanyoban, erre úgy picsán rúgták őket, mint annak a rendje! Természetesen a pénzemet a jegybanki kamatokkal együtt hajtották be rajtuk.

Szóval, ne parázzatok, a tesconak ez könnyen százezres nagyságrendű bírságba kerül majd, Ti meg megkapjátok a jogos pénzeteket, azért az apeh se hülye...

zako1 2007.07.23. 20:49:24

nihilia: nem szeretnék hazavinni semmilyen fáklyát, van itthon kettő is, de nem használjuk, mert drága bele az olaj (ha lehet egyáltalán kapni) és kormol (a spiritusz nem kormol, de az még drágább...). Egyébként meg valószínűleg azért lopták az emberek a kanócot, mert külön nem lehet kapni (legalábbis én nem láttam), az egyszerhasználatos fáklya meg luxus. De ha mégis vennék, akkor megnézném, hogy van-e benne kanóc (ha nincs, nem veszem meg). Így azonban biztosan nem veszem meg, mert nincs kedvem negyedórákat sorbanállni egy vacak kanócért.
A Tescó hülyesége egyébként abban rejlik, hogy többórányi élőmunkával kiszedeti a dolgozókkal a filléres fáklyából a filléres kanócot és az amúgy is leterhelt ügyfélszolgálat nyakába lőcsöli még ezt is.

Rák Attantam 2007.07.23. 20:54:46

ikri javaslatát érdemes megfontolni...
...és egy picivel többet visszakérni, mint nyolcezer! :D

Yasashi Tanuki 2007.07.23. 21:05:49

A pénztárosoknál gyakran alkalmazzák a fentebb leírt módszert.
Egy közeli ismerősöm a postán járt úgy hogy, mikor kevesebb pénz volt a kasszában mint kellett volna egyszerűen levonták a fizetéséből. Érdekes módon amikor több pénzt találtak a kasszában akkor azt nem kapta meg még takarékbélyegben sem.
A pénztárosi állás komoly felelősség kiváncsi lennék, milyen képzést kaptak előtte illetve, hogy a szerződésben szerepelt-e az e kitétel, hogy az okozott kár levonható. Ha jól tudom az MT szerint nem vonható le a fizetés 100%-a kártérítésként alapesetben.

Sanyi 2007.07.23. 21:10:39

Nem tudom ott hogyan mukodnek az utalvanyok... Nincs rajtuk barkod (csik), amit egyszeruen le lehet huzni es a penztargep megmondja mit gondol rola? Mert ha nem az nagyon maszek. Mondhatjuk ugy is, hogy akkor a kibocsato es az elfogado is kutyauto.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.07.23. 21:17:25

Hmm..Meg mindig nem tudni melyik tesco a bunos.. Van vagy 67 Tesco...vajon hogyan is lehetne ezt kideriteni? Esetleg, ha Attila kivalasztana a linket a kovetkezo oldalrol es be illesztene ide?

www.ertekelem.hu/alpha2.php?cat=138&letter=T

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.23. 21:25:19

Valami hasonló affér miatt láttam már néhány mirelit tengeri herkentyűs tasakot robbanás előtt és robbanás után (brrrr!) a kutyakaja között elrejtve.
Ha lesz fagyasztott homár, lehet, hogy kipróbálom...
A 6×50 Ft amúgy hagyján, az ásványvizek nagy részénél zsugoron keresztül is olvassa a gép a kódot, de pl. a direkt dobozostól vett 15×1 l-es étolajat is fel kell tépniük, ami azért jó, mert kis szerencsével szétgurulnak a kocsiban és összakennek mindent. Megoldás minden göngyöleges portékára kettő is van: vagy visszacsomagoltatod a vevőszolgálattal, vagy viszel egy + flakont, dobozt, stb. és amiről beüti, az ott is hagyod.

zako1 2007.07.23. 21:25:20

ertekelem: kommentben írta, hogy a zalaegerszegi.

libsibolsi 2007.07.23. 21:48:25

batz papucsot a tesónak!

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.07.23. 21:52:13

Szoval itt van a tettes:

www.ertekelem.hu/view.php?id=901&page=7&cat=138

8000ft piti osszeg egy nagy cegnek...az eset inkabb egy ket "kisfonok" nagyfonokoskodesenek koszonheto.. Ha mar ilyen nagy dobra lett ez verve .. remeljuk a Tesco is megjelenik es reagal :)

Mirko 2007.07.23. 21:53:10

Zako, kis butus. :] Hát nem látod, hogy csak a bizniszét-weblapját próbálja promózni, de még csak nem is nagyon ügyesen?

Zaklató_Panda 2007.07.23. 22:06:20

Nem lehet úgy ledolgozni a kárt, hogy valami ismerős jól bevásárol és úgy teszi át az árut, hogy nem üti be (húzza le a kódot)?

Buzigyuszi 2007.07.23. 22:10:22

Keress meg egy sorstárs kollegát, és beszéljétek meg, hogy Ludas Matyi módjára háromszor veritek vissza a teszkón amit veletek tett.
A pénztáros, ha van egy kis esze, azt enged ki, amit akar. 8000*3=24000 Ft-ot viszonylag hamar meg lehet fogni.
Apróságokból is.
Pl. veszel 10 karton ásványvizet, amiből 1 kartont blokkol a kollega. Perse ehhez bevállalós ember kell...

Schakaal 2007.07.23. 23:07:34

Hááát... Én 4 évet húztam le mekiben éjszaka, nyáron rengeteg tanuló jött dolgozni diákszövetkezeten keresztül, de komolyan csak pislogtam, milyen keveset kaptak... A bnőmnek pedig szerencséje van, mert bár fősulis, a cégnez, ahol dolgozom, tudtam normál munkahelyet szerezni. Mindíg meg kell szerintem próbálni kihasználni a lehetőségeket, és utána kell járni a munkáknak, még diákként is, nem pedig mindenféle diákszövetségnél sorban állni, mert általában, tisztelet a kivételnek, a legalja munkát kapják a diákok, bár azért picit többet érdemelnének szerintem. Legalább van bennük 1 pici ambíció, h mittomén 16 évesen ő keresi meg a bulira való zsét, és nem a szüleit pumpolja. Vannak akiknek meg 1szerűen nincs választásuk, suli mellett dolgozniuk kell, őket pláne nem kéne átverni.

., (törölt) 2007.07.23. 23:11:27

Nem pereskedni kell. Feljelenteni. Ez lopás. Erkölcsi, anyagi kár, perköltség, és ügyvédi költség. Nem sok ez egy tesconak, de részletesen beszámolni itt a homáron mindíg, hogy miként áll az ügy. Ez viszont folyamatos negatív reklám, erre talán azért harapnak

fullmoon 2007.07.23. 23:25:34

...hogy is van az a reklám? izé...,őőő Tesco gazdaságos élelmiszerek...stb.,ezekszerint ez a fizetésnél is így van sajnos...:)

Zegi 2007.07.23. 23:26:40

Szerencsétlenségemre én is voltam a zalaegerszegi tescóban dolgozni.
Mivel töltötte a munkaidejét az osztályvezető? Azzal, hogy megfigyelje a diákokat kamerán... Hát ezért kell diák a pénztárba. Amúgy a kedvenceim a tescós plakátok az öltöző környékén. A lényege az volt hogy ha tettenérsz valakit (munkatárs is) lopáson akkor kapsz a "megmentett" értékből...

zako1 2007.07.23. 23:36:53

"Zako, kis butus. :] Hát nem látod, hogy csak a bizniszét-weblapját próbálja promózni, de még csak nem is nagyon ügyesen?"

Felőlem...

"Nem lehet úgy ledolgozni a kárt, hogy valami ismerős jól bevásárol és úgy teszi át az árut, hogy nem üti be (húzza le a kódot)?"

Na, ez aztán szép magyaros megoldás lenne, gengsztertempó. Legalább annyira büszke lehetne rá, mint a csávó G-Roby-ban, aki leborogatta a polcról a piákat, miután átverték a kasszában. Ráadásul ez már bűncselekménynek minősül, és lazán elítélik őt is meg a segítőjét is. Ennyit szerintem nem ér meg koszos nyolc rugó...

"Nem pereskedni kell. Feljelenteni. Ez lopás. Erkölcsi, anyagi kár, perköltség, és ügyvédi költség. Nem sok ez egy tesconak, de részletesen beszámolni itt a homáron mindíg, hogy miként áll az ügy. Ez viszont folyamatos negatív reklám, erre talán azért harapnak"

Öööö... izé elég gyenge lábakon áll a vád. Elfogadott egy olyan utalványt, amely a Tescóban nem érvényes. Utalvány = pénz, tehát ez olyan, mintha valaki hamis pénzzel fizetne, akkor is a pénztároson verik le a hiányt, miért nem figyelt jobban. Még egy kezdő ügyvéd is cafatokra szedné Attila barátnőjét, nemhogy a Tescó hiénái.
A Tescó meg nagy ívben szarik rá, hogy pár száz ember mit írogat róla egy blogon, attól még a masszív százmilliós profitjuk változatlan marad. Elveszítenek egy diákmunkást, egy vevőt - jön helyette másik tíz. Vegyétek már észre, hogy a Tescóban a vevő csak szükséges rossz.

zako1 2007.07.23. 23:47:44

"Mivel töltötte a munkaidejét az osztályvezető? Azzal, hogy megfigyelje a diákokat kamerán..."

Hm, az osztályvezetőket nem nagyon engedik be a megfigyelőszobába, ugyanis őket is megfigyelik. Az operátorok zöme a dolgozókat ellenőrzi, kisebb részük figyeli a vevőket, közülük is elsősorban a gyanúsakat. A "gyanússág" foka a bőrszín tónusával egyenesen arányos.

stirx 2007.07.24. 00:17:23

Tisztelem és becsülöm azokat a diákokat,aki a nyarukat munkával töltik !!
És nagyon utálom azokat,akik kihasználják
őket !! Ha tudok segíteni valamiben,akkor
szólj,de már csak azért se add fel !!
Péter

Tomee001 2007.07.24. 00:40:16

Én csak annyit szólnék hozzá, h többször dolgoztam tesco pénztárban, jelenleg is, és lekopogom, de még nem sikerült a bűvös 700 ft-os hiányt/többletet túllépnem, pedig már jópár milla átment a kezem alatt az évek során. Ennek lehet az az oka, h egyrészt odafigyelek, h mit is csinálok, ha már ilyen munkát vállaltam, másrészt meg a betnítás során elmondanak elég sok információt, amit nem árt megjegyezni. Többek között azt is elmondják, megmutatják, h mit lehet és mit nem lehet elfogadni egy kasszában. Nyilván nem lehet ekkor mindent megjegyezni, de legelőször nem ülhetsz be úgysem magadban, csak egy gyakorlott pénztársossal, másodszor, ha már úgy érzed, h megy magadtól, akkor beültetnek valakivel egy boxba, vagy legalábbis úgy, h valaki legyen a környékeden, aki ért is hozzá. Utána meg már akár magadba is elvagy. Ezek az alkalmak elegek szoktak lenni ahhoz, h nagyobb hülyeséget ne csinálj, feltéve h ha valamit nem tudsz, akkor KÉRDEZEL. a mai napig előfordulnak dolgok, amiket megkérdezek inkább, mint h a pénzem bánja.
Azt meg nem annyira nehéz megtanulni, h szinte mindent el lehet fogadni gyakorlatilag, kivéve a meleg étkezési jegyet. Ezt marha nehéz felismerni, mert kizárólag ez piros, és rá van írva, mondjuk ez az olvasás készségét feltételezi, h MELEG ÉTKEZÉSI JEGY! Ha valaki ezek után ezt elfogadja, akkor az igenis feleljen érte, mert ez benne volt a feltételekben, amivel elvállalta a munkát. Az, h nem adják vissza a jegyet azt igazából nem is értem, h mér kéne nekem odaadniuk, de az most mind1. Kasszába 18 alatt nem is lehet beülni, szóval elméletileg addigra be kellene nőni a feje lágyának annak, aki ennyi pénz kezelésére adja a fejét.

Ha valami hiány keletkezik, akkor ezt amikor közlik az emberrel, alá kell írni egy jegyzőkönyvet, amivel a hibát elismered. Innentől fogva nem sok alap van a reklamálásra. Én pl nem ismerek el semmilyen hiányt, ha én a két kis kezemmel nem számoltam le a kasszát előtte ill. utána, vagy nem előttem csinálják. Persze, ha érvénytelen vagy rossz utalványt fogadnék el, amit persze meg is mutatnak, akkor az más tészta. Most is volt olyan, h 10.000 ft-os hiányt akartak az egyik lány nyakába varrni, de kiderült, h előtte 4-en ültek a kasszájánál, és az ő hiányukat akarták a nyakába varrni. Ezeket a dolgokat többszörösen le lehet ellenőrizni. Csak nem kell hagyni magad becsapni.

És kihangsúlyozom, h nem a tescot akarom védeni, mert természetesen ilyen felelősségű munkához nem ilyen bérezés járna. Főleg h 3 éve ugyanennyi volt az órabér, mint most. Az infláció le van ejtve. Persze ez nem a tesco hibája, mert ezt az iskolaszövetkezet nyúlja le. (Persze ezt ők nem ismerik el)

Diák meg persze azért kell a kasszába, mert olcsó munkaerő. Igen...TB-t, ilyesmit nem kell utána fizetni, és amúgyis bérnéger módon lehet vele bánni.

Sam8888 2007.07.24. 01:42:48

ÉS PONT EZÉRT NYÚLJÁK LE A KÖCSÖG TESZKÓT A DOLGOZÓI! Mert akkora egy seggfej gennyládák, hogy kénytelenek valahogy "revansot" venni rajtuk!

Motormouth 2007.07.24. 03:00:01

Sheepee! Ne add fel, ha kell segitseg szolj! Nem vicc, itt kint Angliaban komolyabban veszik a diak-dolgozoi panaszokat..(Olvass mailt :-)) Mm

MediaSlave 2007.07.24. 07:19:12

Kedves ingyen munkás! Valami részemről kicsit sántít. Egy évet húztam le a tecsóban, szintén kasszasoron. Én inkább a vevők miatt hagytam ott, nem a cég miatt. Majd egyszer elmondom ha igény van rá. Vannak sztorik, bár az elmúlt egy év megfakította , és megszépítette az emlékeket. De vissza a témára.
Jelen esetben valószínű, hogy lányzót tényleg nagyon megszívatták. Ebben az esetben is,legalábbis az én időmben, az 1200 Ft feletti többlet/hiány esetén jegyzőkönyvezett index következett, amin szerepelt a dolgozó belső kódja, neve műszakja, a zárós nyomtatvány, az elszámolás, és a az összeg. Ekkor azt átadják, és aláíratják. Ha nem írod alá, fegyelmi, és kitesznek a dzsungelbe. DE! Mivel a meleg-étkezési (valszeg accor ticket express, vagy sodexho, inkább expresses) utalvány csak a melegpultban értsd grill, és pizzás pultban fogadható el, tehát belső kasszában, valóban vétettél. Ebben az esetben, a csekk stornóba kerül, és ha a grillben van más utalvány akkor, azzal cserélik értékben, ha az a 24:00-s kasszazárásig megoldható. Inenn viszont nullás a buli, nem kellene sem jegyzőkönyv sem törlesztés. OV válogatja. A szemellenzős fajta, erre nem gondol, avagy nem meri meglépni, de a 15 napos könyvelés után az áruháznak 8000HUF plussza lesz.
Javaslom a budaörsi központban a panasztételt.

Ja és végül kérek mindenkit, tanulja végre meg, hogy az utalványok ún. nettó fizetőeszköz amiből bruttósított fizetőeszközt nem adhat vissza a pénztáros, tehát kpra nem váltható. Hivatkozom a bérpapírról pl, ott is nettó, tehát adómentes, és nem 0%-os jövedelemként van megjelölve.

A hölgy oktatójának üzenem tessék jobban nyomatékosítani az utalványok, illetve a hamis pénzek, kártyák kiszűrésének technikáját.
A TESCO pedig nem olyan rossz munkahely, ha az ember tud lojális lenni, ha ez bebizonyosodik, ők is azok lesznek!

Sheepee 2007.07.24. 07:53:27

tomee001: azt hiszem mi ismerjük egymást, legalábbis dolgoztunk valamikor régen együtt. Én még mindig nem firtatom, hogy ha valakinek elmondanak valamit, és utána nem figyel, és ebből kár lesz, azt téritse meg. De azt nekem senki ne magyarázza meg, hogy jogosan tartja meg és csinál pénzt az utalványból, miután annak az árát már elvette a hibás dolgozótól...

MediaSlave: nem mondom 100%-ra hogy volt e ilyen jegyzőkönyv, vagy nem volt (meg fogom kérdezni) de ha esetleg nem volt, akkor mit lehet tenni?
Persze meglehet, hogy amikor kaffogva közölték vele hogy elveszik a heti bérét, akkor az orra alá toltak egy papirt amit aláirt...

egyébként a visszalopás jól hangzik de szerintem se túl jó ötlet, nem ér annyit..

Motormouth 2007.07.24. 11:55:59

Sheepee! customer.service@tesco.co.uk, hivatkozz Carolyn McCall-ra (non-executive director Tesconal) a holgy a Guardian Media Group egyik igazgatoja is (szal a mediakontakt megvan), valamint a munkahelyi kizsakmanyolas /megkulonboztetes ellen fellepo szervezet ( Opportunity Now)egyik vezetoje.

Motormouth 2007.07.24. 11:57:30

vagy ha mas nem, mivel kint elek konnyebben fel tudom hivni a Tescot, hogy ilyen esetben megis kihez fordulj, mert a mo-i aruhazban nem foglalkoztak a panasszal, siman lenyultak a baratnodet

Nuclear Winter 2007.07.24. 13:11:45

jajj, kedves Homározók! Mostan ám télleg olyanrúl beszéltek, amiről halvány fingotok sincs. Lássuk:
1. A diák az iskolaszöv. "alkalmazottja". Munkaszerződéssel együtt aláír egy papírt a pénztár többlet/hiánnyal kapcs-ban (levonják a fizetéséből)
2. Minden kasszás kap tréninget + főpinél van faliújság elfogadható (és el nem fogadható) utalványokról.
3. Mit fizetett ki a diák?? ha zacskóba zárt picsafüstért enged ki kasszás 8000 ft értékű árút a kasszasoron, akkor azzal hiányt okoz. ezt levonják a béréből, tehát nullásra hozza ki a kasszáját de nem MEGVÁSÁROLTA a terméket.
4. A bnőd akkor bukta az egészet, amikor első körben olvasás nélkül kötött egy munkaszerződést a Rébusszal.
szopi-mopi.
A köcsögfaktor helyezés a történetben tehát így alakul:
1. díj: Rébusz
2. díj: Buta kisdiák
3. díj: Tesco
ez most mellément kedves homározók.

puszi a hasatokra.
egyébként teszkó szákk.

Pilla 2007.07.24. 13:14:05

Miért nem írod le a pontos címet? A nyilvánosság mindíg jó, és sok felsővezető olvassa is a Homárra bekerülteket. Sokan megjegyzik az ilyen helyket, ahol ennyire gerinctelenek.
Pláne egy diákkal. Hozzátezsem, nem diák esetében is UNDORÍTÓ!!!

De ötlet lehet még: elő kéne venni a diákszervezetet, mert a következő lépcsőben ők a felelősök. Szerezzék meg ők a meleg utalványt, vagy az ellenértéket, és fizessenek a barátnődnek!

Pilla 2007.07.24. 13:16:34

Ja, és ha lehet akkor a diákszövetkezet nevét is add meg, mert az tuti, hogy senkinek nem fogjuk javasolni a rajtuk keresztüli diákmunka közvetítést.

Sheepee 2007.07.24. 13:16:34

Nuclear Winter: egy okot mondj arra, amitől a vásárló elfogadhatatlan étkezési utalványa a teszkó birtokába vándorolhatott..
csak egyet, azon kivül, hogy önkényesen zsebre tette

Pilla 2007.07.24. 13:20:10

Media Slave: ezért maradsz örökre pénztáros, mert az agymosás sikeres volt, és képes vagy ezen a blogon a pénztár rejtelmeiről vagy 60 sort írni. Ez már kit érdekel?
Te biztosan nem voltál munkát kereső diák gyerekkordban.
Én nagyon sajnálom azt a lányt, és minden diákot, akit átvernek, mert ők még kiszolgáltatottabbak.

Feri nagyapa 2007.07.24. 13:23:37

Speepee! Az Aquacity-ben is diákmunkások fogadják az embert. Fijjug, lányok, vegyest.

Sheepee 2007.07.24. 13:23:43

Pilla: a diákszövetkezettel beszélni fogunk (újra) napokon belül, a hozzáállásuk függvényében készségell megmondom majd a cég nevét

superdave 2007.07.24. 13:44:24

Nem szabad tescoban zöldséget gyümölcsöt vásárolni, imádják a friss aznap beérkezett áru ládáján levő cimkét a régiére ragasztani:D máris eladható:D

superdave 2007.07.24. 13:51:03

anyaanya:D tapasztalatból tudom,hogy nem hatóra a maximális munkaidő, hanem nyolc, sőt van pofájuk akár túlórára kényszeríteni:D

Sheepee 2007.07.24. 14:04:55

ficsilla 2007.07.23. 17:34:10 :

azt nem tudom, hogy pesten túlkinálat van-e, dehogy itt egerszegen alulkinálat az biztos. És szinte hihetetlen, de bnőm a teszkó után, most egy ilyen állást kapott, de mondom, ez télleg ritka mint a fehér holló.
Legalább ennyi jó volt a lehúzásban.
És a diákszövetkezetet azért nem akarjuk fenyegetni meg hasonlók, mert lehet tüzzel, vassal kiharcolhatnánk a 8000 ft-ont, viszon valószinüleg ugrana a fent emlitett állás. Annyit meg ugye nem ér, szóval szépszóval meg fogjuk őket kérni, hogy álljanak ki a diákjaik érdekei mellett, mert mint valamikor irtam, nem a bnőm volt az egyetlen ilyen diák akit kajajegy miatt röviditettek meg.
És igen, 8 órát simán lehet pénztárban dolgozni, legelső nap bnőm tovább maradt ott mert nem közölték vele, hogy a zárás egy elég időigényes folyamat (főleg ugye egy kezdőnek) szóval igy simán kijött 8 és fél órára (plusz a félóra kötelező ebédszünet)

superdave 2007.07.24. 14:15:24

Nucklear Winter: tesóm volt egy napig kasszás a nagykőrösi teszkóba nyitás után nem sokkal. Komoly három perc oktatást kapott... Arra nem volt elég, hogy abba nyomorék kasszalyukba normálisan elhelyezkedjen.

superdave 2007.07.24. 14:25:00

simán bármelyik tescora rálehet küldeni az

superdave 2007.07.24. 14:27:56

ÁNTSZ-t, pl a kőrösiben egerek meg csótányok vannak az élelmiszer raktárban

bocs ez lemarad:D upsz

( K.I.E.M.E.L.T...H.O.Z.Z.Á.S.Z.Ó.L.Á.S ) 2007.07.24. 14:54:59

Ha valaki 10 kiló arannyal fizet ki egy 8000 ft-os vásárlást, és én mint pénztáros ezt véletlenül elfogadom, akkor kié az arany? A tesco-é? plussz fizessek ki 8000 Ft-ot? Valahogy az a logikus, hogy a tesco által nem értékelhető fizetőeszközt ideadja nekem, ha már egyszer kifizetteti velem az "ellenértékét". Csináljak vele azt amit tudok, mondjuk adjam el 8000-ért, ha tudom. Neme?

Sheepee 2007.07.24. 14:57:06

sztiv: majdnem ugyanez a hasonlat jutott nekem is eszembe közvetlenül az eset után.. :) Ezért nem értem, az számukra állitólag értéktelen "papirfecni" miért vándorol át a tulajdonukba

( K.I.E.M.E.L.T...H.O.Z.Z.Á.S.Z.Ó.L.Á.S ) 2007.07.24. 15:18:18

"Ezért nem értem, az számukra állitólag értéktelen "papirfecni" miért vándorol át a tulajdonukba"

Erre mondta az egyik pénztáros-olvasó, hogy a szigorú elszámolás miatt. Nade a számvitel enged korrigálni is. (persze azt is szigorúan.) Tehát ez nem lehet kifogás!

renugard 2007.07.24. 15:19:14

Nem lehet sikeres ember aki a teszkóba megy dolgozni

Sheepee 2007.07.24. 15:40:02

kiváncsi lennék:véleményed szerint vidéken egy "sikeres" diáklány hova megy dolgozni?

Rák Attantam 2007.07.24. 17:01:14

Írországba. Állítólag már-már jegyzett kisebbség vagyunk odakint. :D

Loona89 2007.07.24. 19:58:05

A legjobb az egészben, hogy aznap, amikor állítólag elfogadtam a meleg étkezési utalványokotat (ami tudom, hogy piros és elég könnyű megkülönböztetni a kéktől) tömeg volt a tescoban és amikor kimentem szünetre akkor beállt a helyemre az én kódommal vmi főpénztáros.

Loona89 2007.07.24. 19:59:29

Ja és köszönöm mindenkinek az együttérzést meg a tippeket!

nekemtenemmutogatol 2007.07.25. 01:59:08

Kedves Homár!

A gyöngyöt nem csiszolják és nem bányásszák. Az valami más. A gyöngy inkább kegyed originális lakhelyéhez van közel, a nagy vizekből szedik ki, az ön lakótársaival együtt.

nihilia 2007.07.25. 12:25:40

Loona89: viszont mikor nem csak te dolgozol a kasszában (mármint nem számolják le, mielőtt átadod/veszik/visszakapod) akkor nem is szabadna hiányt aláíratniuk.
Persze gondolom minekután egy főpis ült benne az mondhatja azt is hogy ő csak tudja mit fogadott/fogadhat el.
Hülye egy helyzet.

Sheepee 2007.07.25. 12:37:46

ja és amit még nem tudtok: bnőm (Loona89) nem irt alá semmiféle papirt, nem is keresték meg vele...
Innentől fogva nehéz erre azt mondani, hogy legális...

jucinemo 2007.07.25. 15:18:49

én pl. ismerek olyan iskolaszövetkezetet, aki elkérte a tescotól az utalványt, és ugyan levonta a béréből az összeget (mivel a tesco azt az iskolaszövre veri) odaadta a diáknak az utalványt!
tehát van jó pl. is
viszont az tuti, hogy ha valakinek a tesco kasszában hiánya van "állítólag", az kamu....

muci82 2007.07.25. 17:44:46

előszőr is mindenkinek van egy kódja és amikor pisi van meg kaja ki kell jelentkezni.
Kettő: nem szabad aláirni a jegyzőkönyvet ha nem fogadtál el olyat amit nem kellett volna.
Jelzem a ásványviznél a gyűjtőkód nem minden esetben jo ezért kell az üveget lehúzni 6szor mert általában 6 van benne.
és mivel nem tesco csomagolja nem ők ahibásak!
A bankártyás rendszer nemrég megváltozott ezért kártyafajtánként más a process (gyengébbek kedvéért folyamat) amit követni kell és meg van adva milyen esetben kell személyazonosságot kérni!
És sztem mindenki döntse el hol akar vásárolni mert ugy tudom szabad országban élünk!
üdv mindenkinek

Sheepee 2007.07.26. 12:34:14

muci82:
1: igen elvileg ezt kéne, de ha kilóméteres sorok kigyóznak, és odamegy a főpénztáros hogy menjél enni, addig átveszem, akkor a diák nem mondja azt, hogy dehogy állsz be ide, mert mos kijelentkezem (ami ha jól láttam nem pár mp-es folyamat)
2: ha vennéd a fáradságot, és pár sorral feljebb olvasnál, tudnád, hogy nem irt alá semmit.

ja és 3, azt hiszed, hogy aki nem tud angolul és nem tudja mint jelent az hogy process, az már egy idióta?
Na szerintem legközelebb tartsd meg maganak a véleményed...

Zegi 2007.07.26. 17:16:14

muci82!

Ne haragudj, de szerintem elég szánalmas a Tescot védeni...

ladyyy 2007.07.28. 09:26:35

Sziasztok!
Lehet, hogy azt írtátok, hogy aki a tescot védi az szánalmas, most én mégis ezt felvállalom. Mielőtt vki pénztárba beül kasszatréninget kell, hogy kapjon, valamint a pénztáron belül és folyósókon nagy faliújság hirdeti, hogy melegétel utalvány nem fogadható el. Sajnálom a barátnődet, de ez szabály, benne van a pakliban, ha téved, azt meg kell fizetni. Az ilyen utalványokat a főpénztárosok nem leeszik, hanem jegyzőkönyv kíséretében megsemmisítik. Ha nem ismered a folyamatokat, ne vádolj meg olyan ártatlan embereket, akiknek szüksége van a tesco által fizetett munkabérre, tehát nem köcsögök, csak a munkájukat végzik szabályosan.
Nevetséges, hogy az ott dolgozók nevét szeretnétek, hiszen nem ők találták ki a szabályokat.
Javaslat: azért, mert vki más véleményen van, még nem kell leszolni.
Figyeljetek jobban oda, amikor dolgoztok, éa ha nem tudtok valamit, kérdezzetek.
Ja, és a kígyózó sorokról annyit: utálom azokat az embereket, akik szídják a tescot, mégis benn állnak a kígyózó sorban minden hétvégén a "gagyi" cuccokkal a kosarukban.

Sheepee 2007.07.29. 16:34:09

ladyyy: sok mindenben igazad van, de ha más visszakapta (lásd feljebb kommentek) diák, vagy ott dologozó, akkor innentől fogva gercinctelen a dolog. Akkor ne kapja vissza senki, és mindjárt igazad van, de igy szerintem nem...
Vegyék fel a telefont, válaszoljanak legalább egy emailben, vagy irassák alá a vétkes dolgozóval, azt a papírt, amit a bnőm soha nem látott...
Valószínű te is felháborodnál, ha levonnának a bérdből mindenféle bizonyíték nélkül... Azért ez nem igy müködik.
süti beállítások módosítása