Tékozló Homár

Ne azonosítsa dátum szerint befizetéseit!

2007.08.01. 12:12 | jackyll | 34 komment
Olvasónk, Laci megfejtette az egyik klasszikus visszatérő naivügyfélszopató jelenség okát, vagyishogy miért kapcsolják ki internetét egy múlt ködébe vesző tartozásra hivatkozva, amikor rendszeresen fizet nekik az ember. A befizetéseken ugyanis nem csak az előfizető kerülnek rá, hanem azis, melyik havi díjat fizeti be. Ha ezt nem kapnák meg, akkor a legrégebbi tartozást törölnék, ha megkapják, akkor csak az aktuálisat. Ja, amúgy egy történet is van:
Amit mindenkinek tanácsolok: az ADSL befizetésein ne adjon meg hivatkozást, csak befizető azonosítót. Így a szolgáltatók rendszerei mindig a legrégebbi tartozásokat vezetik össze a befolyó összegekkel, esetleges késedelmes fizetésnél ez egy havi haladékot jelent megoldani a helyzetet. Ahogy levettem általános eljárás, hogy a hivatkozások alapján történik az összevezetés, holott ez egy folyamatos szolgáltatás, tehát a legrégebbi tartozásokat kellene először kiegyenlíteni. (Legalábbis azokat, amelyek nem peresítettek.)
 
Elegem lett. Elmesélem visszafelé, szakítva az időrendi meséléssel, elvégre kasolécnáp volnánk vagy mi. De a történet: ADSL szolgáltatót váltok, xxx jelenlegi szolgáltatóm 8 napra vállalja a megszüntetést szolgáltatóváltással. Ahogyan kisakkoztam, elvileg ha minden háttérirodai alkalmazott jól dolgozik, a lemondást 2 nap alatt el lehetne intézni (az ADSL szolgáltatók közös rendszerében való adminisztrációs kötöttségek miatt). Szerintem ez a 8 nap nem eléggé az elektronikus ügyintézés. Többször is rákérdeztem, "igen, 8 nap" volt a válasz. Szerencsére az új szolgáltató 5 napra vállalja a bekötést, így szolgáltatáskiesés nem fog érinteni.

Ugyanis hétvégén a folyamatos szolgáltatásnak hirdetett "ADSL kapcsolat"-ukat felfüggesztették a házunkban, ebből kevés bosszúságot, de leginkább dühöt és pluszmunkát okozva. Kár is ért természetesen, az el nem végzett tevékenységért el nem kérhető pénz esete fordult elő. Kiderítettük, hogy technikai okok vagy fene tudja (pénz volt a számlán de az utalásokat nem én intézem), a májusban kiszámlázott júniusi havidíj nem került utalásra. Viszont, a júniusban kiszámlázott júliusi díjat rendben átutaltuk. A rendszerük pedig a júniusi hátralékot látta, nem pedig az utalási problémát, hiába vagyunk 2002 óta folyamatosan ügyfél. Hozzá kell tennem, levélben fizetési felszólítás nem érkezett, ajánlottan pedig biztosan nem, mert ismerős a postás. Emailban viszont kaptunk fizetési felszólítást, 500 Forint lett érte kiszámlázva.
 
Itt pedig vissza az időben: A hivatalos címünket elárasztotta a spam. Mivel fafejűként webmail-t szeretek használni, mivel ott nehezebben élnek meg az "aktív" vírusok, mivel a webmail mindig kéznél van, a csatolmányok pedig ritkák mint a fehér holló de azok is mindig kéznél vannak-lesznek, nem töltöttük le a leveleket, hagytuk a helyén, a szerveren. A hivatalos levelezést lassan átirányítottuk másik címeinkre, illetve a gmail-re. Ja, a spamszűréseket képtelen voltam beállítani, a technikai szolgálat pedig szintén nem volt képben. Ja, az új webmail rendszerük is csiga lassú, lehetetlen használni. Kb. ugyanekkor volt egy levelező rendszer átállítás is, amikor pedig elveszett az összes addigi adatunk ami szép lassan felgyűlt. Mindezek előtt pedig nagy boldogság uralkodott.
 
De vissza a mába: Keresgéltem új szolgáltatót, kettőt ki is választottam, de miután a kisebbik elárasztott dezinformációkkal és kvázi önellentmondásba került, (a tényleges számlázási összegek a csak a szerződéstervezetben derültek ki, az átállási határidőket két különböző ügyintéző kétféleképpen mondta el), maradt a nagyobb szolgáltató...

Mindennel együtt ki fogom fizetni az 500 + augusztusi 5-8 nap szolgáltatás árát és nem fogok ölremenni az elmaradt bevételem miatt. Az ok erre: inkább értelmes munkát végzek addig is. Az 500 forint plusz augusztusi díjból meg gazdagodjon meg az előző szolgáltatóm. Azt sem igazán értem, hogy a szüneteltetés idejét miért nem adják vissza kedvezményként?!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butter 2007.08.01. 12:12:58

ELSŐŐŐŐŐŐŐŐ!

ducas 2007.08.01. 12:14:00

Csak ne az upc-t válasszad...
De mindgenya amúgy...

butter 2007.08.01. 12:14:23

Naggyon durva érzés elsőnek lenni, annak ellenére, hogy tudom aki elsőzik az
A, sikeres ember nem lehet
B, ősi román.

fospunpa 2007.08.01. 12:23:14

Túl hosszú ez a cikk. Lényeget, lényeget!

stichus 2007.08.01. 12:32:32

most mi van? én nem értem

Pinokkió 2007.08.01. 12:33:08

Szerintem is. Hosszú is, meg zavaros is. Mi köze a számlázásnak a szolgáltatóváltáshoz? Ahhoz meg aztán igazán naív ügyfélnek kell lenni, hogy valaki napra pontosan kiszámolja, hogy meddig tart a régi net és mikor kezdődik az új, hiszen elég kockázatos arra számítani, hogy a bekötés zökkenőmentes lesz...

Pinokkió 2007.08.01. 12:36:09

Szerintem is. Hosszú is, meg zavaros is. Ahhoz pedig igazán naív ügyfélnek kell lenni, hogy valaki napra pontosan kiszámolja, hogy meddig tart a régi net és mikor kezdődik az új, hiszen elég kockázatos zökkenőmentes bekötésre számítani...

grolko 2007.08.01. 12:40:57

muhahha, most nézem! Rama reklám a poszt alatt! :-DDD
nem is akármilyen, fotózásra csábítgatós...

jobbos 2007.08.01. 12:43:43

ducas: a UPC ilyen esetben van olyan rendes és nem számláz azokra a napokra amikor nem szolgáltat. Nekem mikor szolgáltatás áthelyezés volt azt a pár napot amíg nem kötötték be az új helyre a netet nem számlázták ki.

Secnir 2007.08.01. 12:48:29

zavaros a cikk nagyon. asszem nem is értem. én azt vettem le, hoyg a cikkíró berúgott...

unable 2007.08.01. 13:02:18

jaja, hol a hármas tagolás?
Bevezetés? Tárgyalás? Befejezés?
vmi ilyesmi rémlik :D

butter 2007.08.01. 13:03:51

pinokkióval tartok.már megint egy olyan sztori, ahol nincs lényeg, az író tényleg ittas és fillérb@szkurálós.500ft, meg az apró..nem volt AKÁRMI más téma?

Emiceha 2007.08.01. 13:08:27

Figyelj, ez egy ilyen dolog.

DonCiccio 2007.08.01. 13:09:39

Tépjük le a nem sikeres, ősi román ajtajukat!

Rosszindulatú Vászka 2007.08.01. 13:23:37

Csak az ojan elfojtós vesztesek gyalázzák a cikkírók, akik még a 10 HUF visszajárót senem merik reklamálni a kisebbségi kebab-csicskától. Sztem.

8-as 2007.08.01. 13:42:46

asszem erteni velem a problemat, de ehhez ketszer kellett elolvasnom

SzigMa 2007.08.01. 13:51:12

Ptk. 290. § (1) "Ha a kötelezettnek a jogosulttal szemben több tartozása áll fenn, és teljesítése nem fedezi valamennyi tartozását, azt a kötelezett rendelkezése szerint, ennek hiányában pedig arra a tartozásra kell elszámolni, amelyre a kötelezett felismerhetően szánta."

Miről beszélünk itt? Ha ráírja, hogy mit fizet be, akkor azt fizeti be, nem kell itt felháborodni.

Zaklató_Panda 2007.08.01. 13:53:15

Most akkor lyár a 2 millió dollár annak, aki kiraklya ezt a szöveges puzzlét?

tücsökbogár 2007.08.01. 14:02:02

Jaj de uncsi ez a poszt. Nem baj, közeleg a hétvége, jó idő... lehet menni az ósanba póló nélkül kommandózni, meg gyrost hajigá'ni a strandon. Mennyivel izgibb dolgok! :)

VIC20 2007.08.01. 14:09:13

Legalább a szolgáltatókat néven nevezhette volna. Így mi haszna ennek a hosszú és kusza ömlengésnek?

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.01. 14:22:45

Ez most akkor mi a rák, vagy homár, de még inkább homály? Ennek se füle, se farka. A közepét meg csak az érti, aki tanult hottentottául.

Amugy a csekket nem elöre kitöltve küldi a t. szolgáltató?

Emiceha 2007.08.01. 14:26:15

Jó szar ez a poszt, viszont hogyan kell kommunikálni egy süketnéma lebénult vak emberrel?

prince99 2007.08.01. 14:57:05

Homár, mostanában sok a szar poszt! Igen kevesebbet publikálj, mert így oda lesz az oldal civil renoméja. Hiteltelenné lesz az oldal az ilyen baromságoktól...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.01. 16:11:46

amerika hangja:
ebben a kibaxott nagy varosban van 1 kabelszolgaltato meg egy muholdas
ezert nem valtok, en kabelen vagyok 3 tv 3 dobozzal, modem, router 100 dollar/ho
ezt meg 2 gombnuyomassal elinteztem, hogy havonta utalja bank
persze kezelesi dij nelkul, mivel Ok hasznaljak a penzem, nehogymar kerjenek
ezolyan ecceru, minthogy csekket irni, meg mellik honap stb.
nem is ertem

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.01. 16:14:29

Én asszem értem. Az történt, hogy ügyfél valami oknál elfelejt májusban fizetni. Júniusban fizet ugyan, de csak egy hónapot, amit nem korábban elmaradt számlára írnak jóvá, hanem a legújabbra, így ügyfél rendelkezik egy kb. 60napos tartozással.
Ügyfél kap egy emailt, amit azonban nem kap meg, mert nem nézi az autlúkot a sok spam miatt.
Végeredmény: Ügyfélnek kikapcsolják a netet és ezért elúszik sok pénze. Ügyfél máshol lesz ügyfél.
Az átutalásokra rá szokott kerülni, hogy ippeg melyik számlát egyenlítik ki vele, meg rászokott kerülni a biztonság kedvéért a zügyfélkód is.
Ennyi.

Valaki más 2007.08.01. 16:27:52

Na jó vagy hülye vagyok vagy nem értem. Nem fizetett, kikapcsolták? Vagy mi?

Rendszergizda · http://hitel-es-biztositas.blog.hu 2007.08.01. 16:34:44

Csak hogy post szerzőjének teljesen világos legyen, lehet pont az említett szolgáltatónál dolgozom :), de az, hogy a szolgáltató számláz felfüggesztés alatt, az teljesen jogos, hiszen amennyiben az előfizető díjtartozása miatt kerül sor a korlátozásra, a szolgáltató a korlátozás ideje alatt is jogosult az előfizetői díj számlázására, és az előfizető köteles a díj megfizetésére ;-)

Nem felhúzni kell magát, hanem ha értesítést kap, és nem világos minden, akkor telefonon a supportot felhívni, és egyeztetni.

Megdobbent 2007.08.02. 02:19:57

Ezt most akkor hogy? Sikeres ez egyaltalan? :(

zane 2007.08.02. 19:53:54

hmm, csak nem az a baja, hogy rossz helyre könyvelődött a pénze?
nemtudom mit sír, nálunk is célzott könyvelés van, ezért is nyomtatjuk rá a csekkekre, hogy mikor van az esedékessége, ennyit meg igazán megnézhet a kedves ügyfél, nem csak felkapni az első csekket, aztán befizetni, utána meg szidni a szolgálatót, hogy miért nem gondolatolvasó és oda könyvelte, ahova ő szerette volna...

starbuck83 2007.08.03. 09:37:39

Hali!

Én nagyon szeretem a homárt, meg tök jó dolgokat írnak itt a kedves embertársak, de ez a story durva.

1. Nem olvassa el a számlát... úgy hívják egyébként a dolgot hogy számlapontos térülés. Na most tanács:kapsz bárkitől számlát (telefon, mobil, net) olvasd el a számlát és na csak a csekket tépd le majd hőbörögj ha utólag mert ne figyeltél kikapcsolják. Figyelmeztettek? Igen...kaptál e-mailt, és szerintem sima levelet is, csak ugye azt nem kell bevallani.
2. Miért nem fizetik ki amíg korlátozva volt? Hát mert te szegtél szerződést, ezért hol járna kártérítés..

Tudom, hogy sok a szopatós ISP, de azért ez a stroy pont nem ezt igazolja, hanem a figyelmetlen Ügyfél esetét. :)
süti beállítások módosítása