Amit mindenkinek tanácsolok: az ADSL befizetésein ne adjon meg hivatkozást, csak befizető azonosítót. Így a szolgáltatók rendszerei mindig a legrégebbi tartozásokat vezetik össze a befolyó összegekkel, esetleges késedelmes fizetésnél ez egy havi haladékot jelent megoldani a helyzetet. Ahogy levettem általános eljárás, hogy a hivatkozások alapján történik az összevezetés, holott ez egy folyamatos szolgáltatás, tehát a legrégebbi tartozásokat kellene először kiegyenlíteni. (Legalábbis azokat, amelyek nem peresítettek.)
Elegem lett. Elmesélem visszafelé, szakítva az időrendi meséléssel, elvégre kasolécnáp volnánk vagy mi. De a történet: ADSL szolgáltatót váltok, xxx jelenlegi szolgáltatóm 8 napra vállalja a megszüntetést szolgáltatóváltással. Ahogyan kisakkoztam, elvileg ha minden háttérirodai alkalmazott jól dolgozik, a lemondást 2 nap alatt el lehetne intézni (az ADSL szolgáltatók közös rendszerében való adminisztrációs kötöttségek miatt). Szerintem ez a 8 nap nem eléggé az elektronikus ügyintézés. Többször is rákérdeztem, "igen, 8 nap" volt a válasz. Szerencsére az új szolgáltató 5 napra vállalja a bekötést, így szolgáltatáskiesés nem fog érinteni.
Ugyanis hétvégén a folyamatos szolgáltatásnak hirdetett "ADSL kapcsolat"-ukat felfüggesztették a házunkban, ebből kevés bosszúságot, de leginkább dühöt és pluszmunkát okozva. Kár is ért természetesen, az el nem végzett tevékenységért el nem kérhető pénz esete fordult elő. Kiderítettük, hogy technikai okok vagy fene tudja (pénz volt a számlán de az utalásokat nem én intézem), a májusban kiszámlázott júniusi havidíj nem került utalásra. Viszont, a júniusban kiszámlázott júliusi díjat rendben átutaltuk. A rendszerük pedig a júniusi hátralékot látta, nem pedig az utalási problémát, hiába vagyunk 2002 óta folyamatosan ügyfél. Hozzá kell tennem, levélben fizetési felszólítás nem érkezett, ajánlottan pedig biztosan nem, mert ismerős a postás. Emailban viszont kaptunk fizetési felszólítást, 500 Forint lett érte kiszámlázva.
Itt pedig vissza az időben: A hivatalos címünket elárasztotta a spam. Mivel fafejűként webmail-t szeretek használni, mivel ott nehezebben élnek meg az "aktív" vírusok, mivel a webmail mindig kéznél van, a csatolmányok pedig ritkák mint a fehér holló de azok is mindig kéznél vannak-lesznek, nem töltöttük le a leveleket, hagytuk a helyén, a szerveren. A hivatalos levelezést lassan átirányítottuk másik címeinkre, illetve a gmail-re. Ja, a spamszűréseket képtelen voltam beállítani, a technikai szolgálat pedig szintén nem volt képben. Ja, az új webmail rendszerük is csiga lassú, lehetetlen használni. Kb. ugyanekkor volt egy levelező rendszer átállítás is, amikor pedig elveszett az összes addigi adatunk ami szép lassan felgyűlt. Mindezek előtt pedig nagy boldogság uralkodott.
De vissza a mába: Keresgéltem új szolgáltatót, kettőt ki is választottam, de miután a kisebbik elárasztott dezinformációkkal és kvázi önellentmondásba került, (a tényleges számlázási összegek a csak a szerződéstervezetben derültek ki, az átállási határidőket két különböző ügyintéző kétféleképpen mondta el), maradt a nagyobb szolgáltató...
Mindennel együtt ki fogom fizetni az 500 + augusztusi 5-8 nap szolgáltatás árát és nem fogok ölremenni az elmaradt bevételem miatt. Az ok erre: inkább értelmes munkát végzek addig is. Az 500 forint plusz augusztusi díjból meg gazdagodjon meg az előző szolgáltatóm. Azt sem igazán értem, hogy a szüneteltetés idejét miért nem adják vissza kedvezményként?!
Ne azonosítsa dátum szerint befizetéseit!
Olvasónk, Laci megfejtette az egyik klasszikus visszatérő naivügyfélszopató jelenség okát, vagyishogy miért kapcsolják ki internetét egy múlt ködébe vesző tartozásra hivatkozva, amikor rendszeresen fizet nekik az ember. A befizetéseken ugyanis nem csak az előfizető kerülnek rá, hanem azis, melyik havi díjat fizeti be. Ha ezt nem kapnák meg, akkor a legrégebbi tartozást törölnék, ha megkapják, akkor csak az aktuálisat. Ja, amúgy egy történet is van:
butter 2007.08.01. 12:12:58
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.01. 12:13:02
ducas 2007.08.01. 12:14:00
De mindgenya amúgy...
butter 2007.08.01. 12:14:23
A, sikeres ember nem lehet
B, ősi román.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.01. 12:19:04
C, nem sikeres ősi román
fospunpa 2007.08.01. 12:23:14
stichus 2007.08.01. 12:32:32
Pinokkió 2007.08.01. 12:33:08
Pinokkió 2007.08.01. 12:36:09
grolko 2007.08.01. 12:40:57
nem is akármilyen, fotózásra csábítgatós...
jobbos 2007.08.01. 12:43:43
Secnir 2007.08.01. 12:48:29
unable 2007.08.01. 13:02:18
Bevezetés? Tárgyalás? Befejezés?
vmi ilyesmi rémlik :D
butter 2007.08.01. 13:03:51
Emiceha 2007.08.01. 13:08:27
DonCiccio 2007.08.01. 13:09:39
ex-Zep 2007.08.01. 13:17:18
Rosszindulatú Vászka 2007.08.01. 13:23:37
8-as 2007.08.01. 13:42:46
SzigMa 2007.08.01. 13:51:12
Miről beszélünk itt? Ha ráírja, hogy mit fizet be, akkor azt fizeti be, nem kell itt felháborodni.
Zaklató_Panda 2007.08.01. 13:53:15
tücsökbogár 2007.08.01. 14:02:02
VIC20 2007.08.01. 14:09:13
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.01. 14:22:45
Amugy a csekket nem elöre kitöltve küldi a t. szolgáltató?
Emiceha 2007.08.01. 14:26:15
prince99 2007.08.01. 14:57:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.01. 16:11:46
ebben a kibaxott nagy varosban van 1 kabelszolgaltato meg egy muholdas
ezert nem valtok, en kabelen vagyok 3 tv 3 dobozzal, modem, router 100 dollar/ho
ezt meg 2 gombnuyomassal elinteztem, hogy havonta utalja bank
persze kezelesi dij nelkul, mivel Ok hasznaljak a penzem, nehogymar kerjenek
ezolyan ecceru, minthogy csekket irni, meg mellik honap stb.
nem is ertem
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.01. 16:14:29
Ügyfél kap egy emailt, amit azonban nem kap meg, mert nem nézi az autlúkot a sok spam miatt.
Végeredmény: Ügyfélnek kikapcsolják a netet és ezért elúszik sok pénze. Ügyfél máshol lesz ügyfél.
Az átutalásokra rá szokott kerülni, hogy ippeg melyik számlát egyenlítik ki vele, meg rászokott kerülni a biztonság kedvéért a zügyfélkód is.
Ennyi.
Valaki más 2007.08.01. 16:27:52
Rendszergizda · http://hitel-es-biztositas.blog.hu 2007.08.01. 16:34:44
Nem felhúzni kell magát, hanem ha értesítést kap, és nem világos minden, akkor telefonon a supportot felhívni, és egyeztetni.
Emiceha 2007.08.01. 19:57:52
Megdobbent 2007.08.02. 02:19:57
zane 2007.08.02. 19:53:54
nemtudom mit sír, nálunk is célzott könyvelés van, ezért is nyomtatjuk rá a csekkekre, hogy mikor van az esedékessége, ennyit meg igazán megnézhet a kedves ügyfél, nem csak felkapni az első csekket, aztán befizetni, utána meg szidni a szolgálatót, hogy miért nem gondolatolvasó és oda könyvelte, ahova ő szerette volna...
starbuck83 2007.08.03. 09:37:39
Én nagyon szeretem a homárt, meg tök jó dolgokat írnak itt a kedves embertársak, de ez a story durva.
1. Nem olvassa el a számlát... úgy hívják egyébként a dolgot hogy számlapontos térülés. Na most tanács:kapsz bárkitől számlát (telefon, mobil, net) olvasd el a számlát és na csak a csekket tépd le majd hőbörögj ha utólag mert ne figyeltél kikapcsolják. Figyelmeztettek? Igen...kaptál e-mailt, és szerintem sima levelet is, csak ugye azt nem kell bevallani.
2. Miért nem fizetik ki amíg korlátozva volt? Hát mert te szegtél szerződést, ezért hol járna kártérítés..
Tudom, hogy sok a szopatós ISP, de azért ez a stroy pont nem ezt igazolja, hanem a figyelmetlen Ügyfél esetét. :)