Tékozló Homár

Békávés járműajtóhorror 3. - Ugyanaz kisgyerekkel és üvöltő utasokkal

2007.08.21. 00:16 | szily | 66 komment
A táskás nénit megölő villamosvezető sztorija után jött olvasónk élménye, a buszajtóba csippentett asszonnyal, most pedig egy még riasztóbb, ezúttal buszajtóban rekedt anya + gyermek kombóval. Borzongjunk együtt Chippel. 

Hello Homar,

Latom az ilyen sztorikat is megirjak neked, akkor gondoltam megosztom az enyemet is. Az eset mult het Szerdan (Aug 8) tortent a 4-es busszal este 8 korul a Szabolcs utcai megallonal. Egy holgy utazott 2 kicsi gyermekkel, egyikojuk babakocsiban. A nagyobbikat rakta eppen le a jardara a busz lepcsojerol amikor a sofor ugy gondolta, hogy mehet tovabb majd racsukta az ajtot. A no felig a buszbol kilogva, gyerek ott log a kezeben. Ami furcsa, hogy soforunk eszre sem vette, hogy nem tudott becsukodni az utolso ajto es usgyi neki elindult mire hangos uvoltozesbe kezdtem sok utastarsammal egyutt. Satufek utan kinyitotta, a holgy leszallt a sofor is es szettart karokkal magyarazott neki.
Sajnos nem hallottam a beszelgetest de a holgy felirta a rendszamot es a gesztusokbol az jott le, hogy nem igazan akarta elismerni a hibajat a sofor. Mikor visszault mesterunk a helyere akkor lattam, hogy mi volt a figyelmetlensegenek az oka: egy pasassal dumalt menet kozben es nem okulvan az esetbol tovabb folytattak az eszmecseret.
Emlekeim szerint a buszokon a csengo ugy mukodik, hogy addig szol amig nem csukodik be az osszes ajto. Ez is egyfajta visszajelzes, hogy megelozze az ilyen eseteket. Vajon miert nem mukodott ezuttal? Megertem, hogy baromira unalmas x ev utan a buszvezetes es gyorsabban megy az ido egy kis traccspartival, de ha ezzel veszelybe sodorja az utasok es a sajat testi epseget, akkor illene erre jobban odafigyelni.
Plane ha egy eleg sulyos into jel is tortent, nem illene nagy ivben tenni ra...

Udv,
Chip
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.21. 00:59:00

Ez szép. Szokásos. Igy legalább volt miről dumálnia a sofőrnek a haverjával. Batz papuccsal kipicsázni. Aki buzsvezető, az sikeres ember nem lehet.

/De unom már az elsőket./

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.21. 01:51:30

emlekeim szerint magyarorszagon a buszvezeto technoligiaja kovetkezo:
benez jobbra a tukorbe, ugy gondolja csukhatja az ajtot
csengo, ajto csuk,
nez bal tukor maris es ha lehet indul el
eletveszely ahoy csinaljak
amerikat lehet szidni, de itt elkepzelhetetlen, ajto becsuk aztan megegyszer odanez, es meg egyszer
mondjuk ezt csak kivulrol latom mert sikeres embe itt nem utazik buszon
de komolyan eletveszelyes, hany majdnem nagy bajt lattam otthon,/ no laba beragadva, masik laban fut a busz utan
es ha beszelget beszelget, ha nem nem, de miutan becsukott minden ajtot, meg egyszer nezzen mar abba qrwa tukorbe, plussz a meallokban is lehetnenek nagy tukrok
es a kutyat nem erdekli a menetrend, embereletekrol van szo

Megdobbent 2007.08.21. 05:33:36

Es ez a sok szenny geci akar beremelest. Anyjukba takarodjanak el, dolgozni pontosan, mitobb megdolgozni a penzetekert, amit az en adombol kaptok. Weh...

Drogan 2007.08.21. 05:47:56

A gépjármű vezetés komoly szellemi feladat is! Egy félévente történő teszt nem oldaná meg??


PS. Az elsőzőknek ez jelenti az orgazmust!!
Szerezzenek barátnőt (vagy Szetei után szabadon, barátocskát)

Atkusz 2007.08.21. 06:11:57

Itt Parizsban is elkepzelhetetlen ilyesmi. A busz ajtajaban van egy kamera, es a vezeto 100%-ban latja, hogy mikor csukhatja, plusz az ajto felett infra kapu is van, ha tul kozel allsz az ajtohoz, be se tudja csukni(be tudja, csak ki kell kapcsolni, de ezt csak nagyon nagy tomegben csinaljak). Amikor kikoltoztem meglepodtem, hogy itt meg az ellenor se egy taho.

stichus 2007.08.21. 07:41:37

most erre mit lehessen mondani?

grigorij (törölt) 2007.08.21. 07:42:15

Mi ebben a szokatlan? Én is segítettem már le kismamát gyerekkocsival, ránk is ránkcsukta az ajtót a sofőr, de üvöltöztünk és észrevette... Elnézést nem kért, még ő morgott, hogy miért nem sietünk...

Megdobbent 2007.08.21. 07:52:09

grigorij: es nem vagtad pofan a tusko ferget? :o Na ez a szokatlan.

Taurusz 2007.08.21. 07:53:34

hagyma 2007.08.21. 01:51:30 !

Kicsit javítanálak, ha nem baj. A bal oldali tükör borotválkozáshoz van állítva, ezt tapasztalat mondatja velem. Sokszor már félek elmenni a busz mellett a kocsival, mert a hülye kirakja az indexet (jobb esetben) és már fordul is ki. Az, hogy én ott vagyok mellette, olyan probléma, ami nem igazán hatja meg. Elvégre ő a nagyobb, nem?
Az is igaz, neki van elsőbbsége. De ez nem azt jelenti (szerintem), hogy index-kifordul, hanem bele kéne nézni a tükörbe, hátha egy hülye ott van mellettem / féktávon belül. Ja, és béremelést nekik. A többiéből.

borsika 2007.08.21. 08:08:55

Egyszer Gyöngyösön csak a lábam tudtam feltenni a hátsó ajtóra, én magam lemaradtam, és egylábon ugráltam az induló busz után, szerencsére a járókelők leráncigáltak és a csukott ajtó még cipőmet sem ragadta el, panaszt tettem de úgy elhajtottak, hogy na, az eset régen történt, de azóta is áldom az ismeretlen járókelő lélek jelenlétét.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.21. 08:17:23

Szerintem a következő óvintézkedéseket kellene megtenni az ominózus buszjáraton:

1. cserélni kellene a karós ajtókat gumiajtóra (mert így nem veszélyes, amikor valakinek a nyakára csukódik)
2. igazából a csuklót ki kellene váltani gumifallal (így bármilyen kanyart be tud venni a busz, akár több részletben is és amennyi utas van, olyan kövér lesz a busz és persze László is).
3. le kellene szerelni a tükröket (mert az csak növeli a légellenállást és csak elefánt kinézetet kölcsönöz egy busznak)
4. ki kellene szerelni az üléseket
5. új egyenruhát kellene bevezetni a békávésoknak (kényszerzubbony).
6. Jól rá kellene zárni a gumibuszt a vezetőre és 6 óránként belökni neki valami tápot, lefogatni 8 emberrel és beadni neki a nyugtatókat.
7. 15 év múlva kiengedni a buszból Ulan Batorban (ott ellene mint a befőtt és nem zavarná a pesti népeket).

2007.08.21. 09:06:35

A keresztlányomat így vitte el a HÉV Csepel végállomásról egyedül, az anyja nélkül...
A sógornőm tuszkolta fel a babkocsit, mikor a vicces kedvű masiniszta indulásra szánta el magát, és a rövid berregés után már csapta is az ajtókat össze.
Szerencsére egy utas egy megállóval később leszállt a gyerekkel és megvárta vele a halálra vált anyát...
Persze, még botrányt csinálni sem tudott igazán, mert, mikor elvitte a gyereket a HÉV egyedül, nem az volt az elő dolga, hogy menjen a forgalmi irodára reklamálni, hanem rohant a HÉV után...
Szerencsére, ma már csak családi story, a gyerekben nem hagyott maradandó nyomot, bár a sógornőm attól kezdve nem utazott egydül a babakocsival tömegközlekedéssel...

Rák Attantam 2007.08.21. 09:17:57

"Nálunk Iránban éles pengék vannak a buszok ajtajainak élén és mindig becsukódnak az ajtók. Mindig."

káposzta 2007.08.21. 09:25:36

Én a vonatból maradtam ki babakocsistól. Anyukám már felszállt a vonatra, és megpróbált felhúzni. Na akkor dirr, becsukódott az ajtó (asszem ilyen "piroska" volt a vonat), én meg utaztam kint kb 5 kilométert az erdőt figyelve :) Sajna már nem emlékszem, biztos fun lehetett :)
Azt a vonatvezetőt kellett volna megbaszni ipari száraz f*sszal, dehát a jó öreg 80-as években még jó, hogy nem engem büntettek meg :)

Cloud 2007.08.21. 09:31:37

Szerintem unalmas már ez a sok buszsofőr ellenes kirohanás. Ők sem jobbak, vagy rosszabbak bármely más szakma képviselőinél. Ők is hibáznak ahogy rengetegen mások is. Ebből nem kell általánosítani. Ráadásul az utasokat sem kell félteni, rengeteg hülyét látni abból is, kezdve a "folyton a vészjelzőt a leszállásjelző helyett nyomkodótól" az "utolsópillanatbanmégfelugrom-fajtáig". És akkor még nem beszéltem arról aki felszáll, megáll az ajtóban és a végállomásig el sem mozdul onnan... :)

Blobov 2007.08.21. 09:45:54

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt feljelenteni...

Santos35 2007.08.21. 09:47:05

Nem vagyok buszsofőr, de békávézni is szoktam és autót is vezetek.
Taurusz!
A KRESZ egyértelműen fogalmaz, az autóbusz öbölböl kihajtó busznak elsőbbsége van. Tehát amikor jelzi, hogy elindul az olyan mintha ott lenne egy "macisajt". Ja mivel elsőbbséget kellene adni te is biztos gyorsítasz, mint általában azok a patkányok akik a gyalogátkelőnél sem adnak elsőbbséget.
Szerintem inkább tanulj meg te is kultúráltan közlekedni mert nem különbözöl a cikkben említett buszsofőröktől.

struc 2007.08.21. 09:48:30

Szerintem szakítsuk le a bunkó sofőrök ajtaját.
Aztán persze adjunk nekik béremelést, nehogy kellemetlenül érezzék magukat, amikor félmeztelenül bagózva indulnak el a megállóból, tükörbe nézés nélkül!
Fontossági sorrend: cigi-csevegés+ ha van idő: tükör. Ha nincs rá idő, majd sikít valaki.

kérdések órája 2007.08.21. 09:51:35

nem argentin mezben és batz papucsban volt a sofőr haverja?

Gera 2007.08.21. 09:53:30

Naponta hány ajtócsukás történik a bkv járatain? Úgy 100ezer? Nyilvánvaló, hogy lesznek hibák szép számmal. Persze törekedni kell a minimumra.

Law enforcer 2007.08.21. 09:54:43

És a TV2 hol van ilyenkor?!?

Meklén és Tamara 2007.08.21. 10:00:55

Cloud

itt most ki beszélt vészjelzőket nyomkodó utasokról? Majd ha olyan poszt lesz akkor Őket lehet fikázni.Itt most egy olyan sofőrről beszélünk aki majdnem balesetet okozott. Nehogy már még az utas kérjen elnézést!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.08.21. 10:03:33

Én is elcsépletnek tartom ezeket a szortikat, de kellőképpen tudok borzongani rajta, mivel báremikot velem is megeshet ilyesmi, ha nem fogyelek oda magamra... Sebja, azért az utasok között is vannak érdekesek.

Szegeden utaztam és a Kakasos templomnál szálltam le a leghátsó ajtónál a 20-as buszról, egy öreg nénikét követve, nyomomban a többi leszállóval. Az öreg nénike az élen megláthatott a földön valami (pénzt vagy mittomén mit), mert ahogy leszállt félre se állt, lehajolt érte, hogy majd felveszi, ám a tömeg nyomult lefelé a buszról, és szerencsétlen hülye öreg nénikét (velem az élen), szépen magunk alá temettük. Persze nem lett semmi baja a mamikának, meg senki másnak se, de az öreglány fel volt háborodva, hogy hogy képzeljük, hogy ilyen agresszív módon ráesünk, amikor ő pont az utolsó lépcsőről lelépve hirtelen megtorpan és a földre hajolgat valamiért.

Úgyhogy az utas is tud hülye és figyelmetlen lenni, bár nem védem a sofőröket.

trolipotlo 2007.08.21. 10:37:55

Szerintem is elég már a sok BKV-sofőr-basztatásból. Egyszer olvastam vmi könyvben, hogy ha motorra ülsz, 1:500-hoz, hogy meghalsz. Autóban 1:11500-hoz. Hány ajtócsukódás van naponta a BKV-n? Százezer? Ha naponta meghalna vki, még akkor is biztonságosabb, mint a kocsi!

the real 2007.08.21. 10:47:04

Egy az ötszázhoz? Hülye azért ne legyél!

Taurusz 2007.08.21. 10:54:02

Santos35 2007.08.21. 09:47:05 !

Nem tudom értelmezési, vagy olvasási nehézségeid vannak. Világosan leírtam hogy akkor jön nekem a baromarcú, mikor MELLETTE, VAGY FÉKTÁVON BELÜL vagyok a kocsival. Hogy a jó pics@ba adjak neki igy elsőbbséget? Elmagyaráznád, vagy lerajzolnád, mert nekem nem megy...
Köszi!

Bogancs 2007.08.21. 10:57:48

trolipotlo, ezek az adatok nem egy napra vonatkoznak, hanem egész életedre (már ha). Képzeld el, szegény motorosoknak 2-3-4 évente meg kellene halniuk, milyen rossz lenne nekik?

Zaklató_Panda 2007.08.21. 11:04:21

Buszsofőrök előre!
Rendületlenül!

Tétényben a fekete 3-as végállomásánál tavaly építették újra a buszfordulót. Tök sima aszfalt, nagy hely, egy kamionflotta is elférne. Persze basznak odaállni, mindig(!!!) áll egy kibaszott csuklós 3-as busz az őrbódé (vagy a faszom tudja minek hívják) előtt, mert ha beállnának a buszfordulóba akkor 16 métert is kellene gyalogolniuk. Elfogalalják az egész utat és mindig le kall lassítani 0-ra és kikerülni azt a kibaszott buszt. Legalább a buszmegállóig előregurulhatnának, igaz, hogy akkor is gyalogolniuk kellene az őrbódéig 6m-t. Profik, mert úgy állnak meg, hogy nem kell az utcára lépni, a buszról egyből a bázis területére lépnek be. Szóval tudnak, ha akarnak, csak ők az ERŐ sötét oldalán állnak. És ezzel nem akarom azt sugallni, hogy Aba Botond maga Darth Vader lett volna, de szerintem minimum egy Sith lovag, ezért a sofőrök (rohamosztagosok) a csuklósbuszokat ma is csillagközi rombolóként használják.

IIsten 2007.08.21. 11:09:08

vegyél 7000 ft-os bérletet a halálba.

Rák Attantam 2007.08.21. 11:12:03

"Elcsépelt a sztori". Ja.
Végülis, ha így nézzük, akkor mi a francért vagyunk felháborodva, hogy a havi keresetből nem lehet megélni. Soxor elmondták már, elcsépelt a sztori.
Átbaxnak a pénztárosok az ábécében? Ugyanmár, elcsépelt sztori.
Féreg van a cerbonaszeletben? És? Mindig van benne, elcsépelt sztori.
Kopottak a báccpapucsok? Mindenhol azok, elcsépelt sztori.
Bunkók a BKV-ellenőrök. De hiszen ez nem hír, ráadásul nem is igaz, mert mindegyik 3 diplomás, jelenleg kommunikációszakos hallgató. Elcsépelt sztori.
Egyáltalán miért van még Homár? A csupa elcsépelt sztori miatt?

Homár, írjál inkább a Pufajkás Turulról, az izgibb.
Mi meg majd elsőzünk. (Mondjuk, már az is eléggé elcsépelt...)

moli 2007.08.21. 11:37:46

a legszebb az, hogy a szabalyok szerint csengetes utan mar se felszallni, SE LESZALLNI nem lehet. es folyamatosan ezt szajkozzak a bkv-t vedok is. a problema viszont az, hogy az esetek tobbsegeben ajtonyitas utan KOZVETLENUL csengetnek. foleg metron, mert hogy siet, meg menetrend, meg ertsem meg, meg feltorlodnanak, meg forgalmi rend.

most az utas van a forgalmi rendert, vagy a forgalmi rend az utasert?

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.08.21. 11:43:27

santos35, mivel elsőbbséget kellene adni, te is biztos kivágod az indexet azzal a mozdulattal, amivel a kormányt tekered, és már mész is, mint általában azok a patkányok akik úgy gondolják, hogy mivel a kresz ezt neki biztosítja, EZ NEKI JÁR, mert ő a nagyobb, és leszarja, hogy már nem tudok megállni, nincs hová húzódni, stb.

Deviáns 2007.08.21. 11:43:37

Santos35 2007.08.21. 09:47:05
Taurusz 2007.08.21. 10:54:02

Szerintem a kresszből kikerült a fent említett passzus, mert sok volt miatta a baleset. Valaki erősítse meg.
Itt vidéken is az volt a divat, hogy index ki, és indult is a busz (tükör használat nuku). Személyautó meg durr bele az oldalába, mert már fékezni sem tudott.

Cloud 2007.08.21. 12:54:19

Kedves Meklén stb...
Nem azt mondtam, hogy nem lehet egy-egy ilyen esetet megírni, vagy elmarasztalni a sofőrt ha hibázik, csak azt, hogy nem kell mindjárt ezt úgy kommentelni, hogy ja, akkor minden buszsofőr f@sz, bunkó, állat... Csupán erre akartam célozni. Bocs ha félreérthatő voltam, nem gondoltam, hoga az x gyerekes anyukának kéne bocsánatot kérnie.
Az utasok hülyeségével, meg arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a sofőröknek sem könnyű az idióta utasokkal boldogulni néha...

bldo 2007.08.21. 12:55:26

Le kell tépni a busz ajtaját, akkor majd jól nem csuk oda senkit. Igaz, hogy majd kipotyognak az emberek, de az még nem elcsépelt.

ahédervárikrucifix 2007.08.21. 12:56:58

Valóban, igazából szvsz, vészesen nagy az esélye, hogy ha felkapódik a téma (már lehet megtörtént), akkor olyan (bunkó)sofőr ellensség alakul majd ki, hogy egy következő ilyen után visszanyalhat neki a fagyi. Jelzem nem biztos, hogy nem érdemelné meg aki ilyen kedves...

Cloud 2007.08.21. 13:02:36

bly,
ezzel mire célzol?
"visszanyalhat neki a fagyi."

ahédervárikrucifix 2007.08.21. 13:10:53

Egészen pontosan bármi olyan dologra amivel még emlékezetesebbé teszi a sofőrnek(5letet, nem írok), akár egy ott lévő hozzátartozó, akár egy felindult utas egy ilyen esetet.
Na ezt lenne jó elkerülni...

Cloud 2007.08.21. 13:19:48

bly,
Hát biztos előfordul/t ilyen... mondjuk szerintem nem ez a megoldás, de ezért majd megint biztos kapok... :)
Egyébkén velem is előfordult, hogy rámcsukták az ajtót, nem vártak meg stb... de olyan is volt, hogy én voltam a hülye és utolsó pillanatban föl/le ugrottam.

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.08.21. 13:24:39

Krétán van ez szépen megoldva: nincs csengő sem. A sofőr nézi leszállt mindenki, felszállt mindenki? Oké, akkor 2-3 másodperc hatásszünet(!) hogy ugye tényleg mindenki végzett a fel-le mozgásával, majd ajtó becsuk, tova.

Az is igaz, hogy ott a sofőr ki meri tenni a családi fotót és a kabalát magamellé jobbra az üveg és elválasztónélküli pultra, van újság, és van fennt egy kis LCD amin reklám megy - nincs belegravírozva, hogy "Mocskos Mszp" szalonnázókéssel.

Vajon ott ki kezdte a kultúrát?

jesszumpepi (törölt) 2007.08.21. 15:13:06

Egy rokonom BKV-s buszsofőr volt.Az utasokat egymás közt varangyoknak nevezték.

Cloud 2007.08.21. 15:47:51

Az én ismerősöm meg pincér, és az volt a duma: "Na kiviszem a disznóknak a moslékot..." - na und???

struc 2007.08.21. 15:51:32

jesszumpepi 2007.08.21. 15:13:06 :
hát ennek a hírnek igazán örülünk mindannyian azt hiszem...

Cloud 2007.08.21. 15:52:05

Az én ismerősöm meg pincér. Náluk az volt a duma: "na kiviszem a disznóknak a moslékot.." - na und? :)

Cloud 2007.08.21. 15:53:20

bocs a dupláért!

bobolysza 2007.08.21. 19:13:14

Itt is igaz a mondás: "Mindenhol vannak olyanok, akik nem oda valók." Buszsofőréknél is. Minden tiszteletem és megbecsülésem azoké a sofőröké, akik nap mint nap több száz ember életéért felelősek (legyen az utas vagy a közlekedés egyéb partnere pl: autós), és felelősségteljesen végzik munkájukat. Ám nekem is van - és tudom, lesz is még - kellemetlen emlékem, melyre majdnem rámentem. Az ominózus buszmegálló egy elég forgalmas belvárosi utcában van, ahol több helyijárat is megáll, néha egymás sarkában. Én kocsival mentem a busz melletti sávban, s láttam, hogy az indexe jobbra kint, utasok le-fel szállnak. Ennek ellenére kissé óvatosabban mentem (lehet, hogy nem kellett volna). Elértem a csuklós busz "csuklójáig", mikor irányjelzés, tükörbenézés stb. nélkül busz benyomult elém. Egy pillanatig belémvillant, hogy fékezni kellene, de a szembe jövő sávban egy kamion állt. Ha ott és akkor a KRESZ szerint járok el, ma már csak egy matrica lennék a kamion oldalán. Csupán a padlógáz mentette meg az életemet. A dudálás, anyázás elmaradt, mert éreztem, ha akkor megállok, biztos kikapom a sofőrt a helyéről és beledöngölöm az aszfaltba. Ehelyett továbbmentem, és csak reménykedni tudok, hogy talán óvatosabban fognak legközelebb vezetni.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.22. 00:02:57

okoskodóóóóóók :)

Idézem:

"24. § (1) Az úttest széléről elinduló, a várakozó helyről az úttestre ráhajtó, az út más részéről vagy útnak nem minősülő területről az úttestre ráhajtó jármű vezetőjének, az úttesten haladó járművek és gyalogosok részére elsőbbséget kell adni. A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben - a villamossal azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveket ide nem értve - elsőbbsége van.

(2) Az elindulást, illetőleg az úttestre való ráhajtást irányjelzéssel [29. § (2) bekezdés] jelezni kell.

(3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."

Tehát: Nincs elsőbbsége! és ez nem most változott, amikor a nejem szerezte a jogsiját (már több, mint öt éve) már így volt.

ui: kiváncsi vagyok, mikor ér ide "Professzor A" szájat tépni, hogy köcsög kismama, szegény sofőr biztos fáradt volt :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.22. 00:19:11

a fo baj amit nem ertetek
az elet a legfontosabb
persze itt, nem otthon
itt leengedi a busz a padloojat
a pasi felteszi a bringajat a busz elejebe
beszelgetnek
minden becsuk
kizart, a balest
tuti lasabban megy minden de tuti nem hal meg senki
Ti otthon azt mondjatok , hat igy jart
felelmetes a felfogasbeli kulonbseg

nyanyabanya 2007.08.22. 08:55:33

Trolipotlo, az elmúlt napokban-hetekben két nyugdíjas is meghalt, mert rácsukták az ajtót. Mire a sofőr észrevette, a kerekek már teljesen összezúzták őket. Mit szólnál hozzá, ha nyugdíjas korodban Te járnál így?
Aki járművet vezet, az mások életéért felel, nem lehetnek elnézőek vele szemben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez szerintem nem fér(hetne) bele a statisztikába.
Népirtás ez a hozzáállás, kérem.

borsika 2007.08.22. 09:43:15

Szerintem ezt az elcsépelt témát az elhunytak hozzátartozóival kellene megtárgyalni, biztosan jól elbeszélgetnétek.

moli 2007.08.22. 10:40:20

"""Lakott területen belül a járművek vezetői *KOTELESEK* az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén MEGALLASSAL is lehetővé tenni."""

ez szerinted mi, ha nem elsobbsegadas kotelezo?!

nosztalgiafagyi 2007.08.22. 12:56:09

még hogy elcsépelt sztori. egyszer történjen meg ugyanez valamelyikőtökkel, egyből kiakadtok.

velem szegeden, ill. szőregen történt meg, felszállás közben rámcsukta az ajtót a sofőr, majd elindult. szerencsémre egyik lábam és kezem fennvolt, így azokkal tudtam magam tartani, valamint édesanyám a buszon üvöltözött, hogy nyissa ki a sofőr stb.

épp időben állt meg és nyitotta ki az ajtót. ha még 20 métert megy, elcsap a villanyoszlop! ez minden, csak nem elcsépelt sztori!!

Holdkutyagoló 2007.08.22. 13:27:53

Egerben van egy sofőr, nagyjából minden utas utálja mert állandóan kekeckedik, pl anyáz ha valaki az első ajtónál akar leszállni, visszahívja a többi ajtónál felszállókat. Az a szabály ugyanis h felszállás csak első ajtón, leszállás csak a többin, továbbá be kell mutatni a bérletet/menetjegyet. Amíg csak ritkán utaztam az ő járatán rühelltem én is, de mostanában gyakrabban járok vele és megfigyeltem : mindig megvárja amíg ellhalgat a csengő, inkább tovább vár de nem csukja az ajtót ha nem biztos a dolgában, és megvárja amíg tényleg megkapja az elsőbbséget elinduláshoz. Azóta inkább tisztelem, mert nem csak megköveteli, be is tartja a szabályokat. A nevét sajnos mindig elfelejtem megnézni, de arra emlékszem, hogy neki legalább ki van írva. Az üvöltöző utasokról meg annyi a véleményem, hogy egy sem képes megnyomni azt a nyomorult vészjelzőt még ha működik is. Üvölteni tényleg könnyebb mint gondolkodni/cselekedni.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.22. 13:29:14

moli
én nemcsak ezt az egy bekezdését olvastam el a KRESZ-nek, hanem a többit is, pl. azt is, ami az elsőbbséget, mint fogalmalmat definiálja. Jobb lenne, ha te is átolvasnád, mielőtt itt nagyhangon igazságot osztasz.
Most itt nem hoznék konkrét példákat rá, de aki ismeri a KRESZ-t -feltételezem, te ezek közé tartozol, mivel hozzászóltál a kédéshez-, az pontosan tudja, hogy az elsőbbségadásnál sokkal lazább kötelezettség az elinduló autóbusszal szemben tanusítandó közlekedési magatartás.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.22. 16:54:35

Belefáradtam én már ebbe.
Itt a KRESZ jelenleg hatályos szövege:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Az elsőbbség definíciója az 1-es szúmű függelék III. részének b) pontja. Amelyből kiderül, hogy annak, akinek elsőbbsége van, nincs azzal szemben, akihez képest neki elsőbbsége van. Pl: főútvonalon nem kell egyfolytában sasolnod a becsatlakozó alárendelt útkereszteződéseket azt lesve, hogy kell-e miattad valakinek hirtelen fékeznie. Míg a buszsofőr erre konkrétan kötelezve van a kihajtáskor.
Mindegy, nem tépem a számat, művelődj, fentebb ott a link.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.22. 16:55:59

Hopp, a második mondta szarul sikerült, helyesen:"Amelyből kiderül, hogy annak, akinek elsőbbsége van, nincs kötelezettsége azzal szemben, akihez képest neki elsőbbsége van."
kimaradt a "köteleettsége" szó :)

moli 2007.08.22. 17:35:38

az a baj, hogy en is belefaradtam, ezert haritottam rad a kezdemenyezest. es ez igy ven kecskek vitaja lesz.
de. megis beleolvastam a megfelelo szekcioba, meg meg mindig nem latok kulonbseget a macisajt definiciojanal es a buszos resznel. macisajtnal is szet kell nezni, hogy a tobbi iranybol milyen tabla van kirakva (esetleg foutvonal iranya, vagy mindenhol macisajt van), mint ahogy a busznak is ki kell neznie.

Selindek 2007.08.22. 21:22:42

Moli:

Ember, epp most irtad le, hogy mi a kulonbseg!
A macisajtnal az elsobbseget adonak kell szetneznie, a busznal viszont a busz _lenne_ az elsobbseget elvezo!

Azaz, ha neki is ki kell neznie, akkor mar az messze nem olyan elsobbseg, mint pl. a macisajt.

moli 2007.08.23. 10:14:44

na.
-zold lampa eseten szet kell nezni: 9. § (4) a)
-megkulonbozteto jelzest hasznalo rendornek szet kell neznie: 49. § (2)
-buszmegallobol indulo busznak szet kell neznie: 24. § (3)

vannak helyzetek, amikor annak, akinek egy vitathatatlan "elsobbseg" nevu elojoga van, annak is ugy kell kozlekednie, hogy: 3. § (1) c)

mint ahogy van olyan helyzet is, mikor nincs elsobbseged, megis megkapod, mert a masiknak meg annyira sincs, mint neked. erre irtam a macisajtos peldat.

43. § (1)-t peldaul az orszagban csak en tartom be. (mondjuk nekem jo volt az oktatom)

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.23. 12:21:22

Nem értem, hogy hogyan következik a 9.§-ból, hogy zöld lámpánál nekem körül kell néznem?
Azért, mert táblára hivatkozik? A táblákat mindig figyelni kell, nemcsak elsőbbségi helyzetben :)

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.23. 12:27:09

egyébként nem is értem, mit vitatkozunk, arra a kérdésre, hogy elsőbbsége van-e a busznak, amikor elindul, (már ha elsőbbség alatt a KRESZ által meghatározott fogalmat értjük, dehát miért is értenénk alatta mást), tényszerű válasz létezik a hatályos jogszabályok alapján: nincs.
Az, hogy amit ilyenkor kell tennie a forgalom többi résztvevőjének, az hasonlít az elsőbbségadásra, egy másik dolog, és ezzel egyet is értek. De a szó szigorú értelmében a kihajtó/elinduló busznak _NINCS_ elsőbbsége.

moli 2007.08.23. 13:59:42

9-es: "az erre vonatkozó szabályok megtartásával"

busz: "járművek vezetői kötelesek"
konkret, teljes erteku elsobbsege van.

avatartalan 2007.10.07. 12:59:26

Londonban minden busz be van kamerázva és a Nagy Testvér figyeli a soför minden mozdulatát.Ott a legbiztonságosabb bringával elhaladni 1 busz mellett,tuti nem huzza rád a kormányt stb...itthon meg eszembe sem jutna békávévá válni,elég 2 évente 1 napot buszoznom amikor vizsgázik az autom.Tényleg ég és föld a különbség ember és ember közt,pedig elvileg csak annyi hogy az egyik Londonban él a másik meg Budapesten.
süti beállítások módosítása