Tékozló Homár

Csak szoktatás kérdése a gyerekmunka

2007.08.21. 09:11 | jackyll | 23 komment
Tavaly csodálkozott rá a Homár a Bosch darabolós gyermekjátékszerére, és a miniláncfűrész azonnal a szívünkbe lopta magát. Lolka a minap újabb eszközöket fedezett fel a sárga munkagépek apró szerelmeseinek, erős idegzetű nagyszülőknek és a csemetéjüket extrém csonkolásos balesetbe fantáziáló pszichopatáknak:
Amikor én gyerek voltam, nekem fa építőelemeim voltak, és volt olyan kis csavarozgatós lyukacsos szettem is, amiből mindenféle gépeket lehetett építeni, azok voltak ám a szép idők. Kicsit később már a legóhoz is hozzájutottam. A Bosch viszont felismerte, hogy haladni kell a korral, a mai gyerekeknek már egészen más igényeik vannak, ezért létrehozott néhány igazán eredeti ötlet alapján előállított terméket.

Mint pl BOSCH légkalapács készlet élethű vésőhanggal, fel-le mozgó fúróvésővel. 3 mignonelemmel működik.

vagy

Hordozható, összecsukható BOSCH munkapad bőröndben, Ixolino akkumulátoros csavarhúzóval, számos tartozékkal. Mérete kb. 41x36x8 cm.2 mikroelemmel működik.

A képek pedig önmagukért beszélnek.
Kiváncsian várjuk, mikor dobják piacra a háztáji pusztítás és a félsávos vécélezárás elengedhetetlen kellékeit: a lánctalpas minimunkagépeket és traktorokat.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p.nyúl 2007.08.21. 09:19:35

De legalább a légkalapácshoz van fülvédő!

Verbalis Inkontinencia 2007.08.21. 09:26:31

Én kiskoromban játszásból szögeket vertem az ajtóba. Meg a dohányzóasztal lábába. Hejj, de kikaptam akkor! Most meg barkácskészlet gyerekeknek...ha a szüleim tudták volna

getinaf 2007.08.21. 09:40:27

No, hát így készül a (márka)tudatos vásárló.Jó ötlet amúgy, én anno a fél cumimat odaadtam volna egy ilyenért.

vape 2007.08.21. 09:41:57

Ezeknek a játékoknak egy a lényege: az emberekben már a lehető leghamarabb kialakuljon a márkahűség. Ezek a gyerekek felnőve fogyasztók lesznek. Akkor már gondolkodás nélkül a Bosch fúrót fogják leemelni a boltból polcról, mert a tudatalattijukba ez a név vésődött be, ez lesz ismerős.
Hasonló miniatűrizált és felmárkázott játékokat én is láttam már pl. kézimixerben, porszívóban, stb. a boltokban.
Ez a reklám és a piacszerzés új formája, a gyerekek "idomítása".

getinaf 2007.08.21. 09:47:34

Csak az lesz a szar, amikor a gyerek rájön, hogy a műanyag élű Bosch fűrész nem viszi át az asztallapot, ergo fos, tehát mégiscsak apu überbrutál teszkógazdaságos TURBOMAXPOWER márkájú dekopírja az igazi.

Pelargonia 2007.08.21. 09:53:33

Na ja! Az is lehet, hogy pont ezért nem fogják megvenni felnőttként. Mondván akinek műanyag élű Bosch fűrésze és légkalapácsa van, az sikeres ember nem lehet!

Tibivagyokmeg 2007.08.21. 09:54:51

Felsavos vecelezaras rulez:DDD

Pelargonia 2007.08.21. 09:57:35

Na most ezután mi következik a játékpalettán?
A fűrészhez mellékelnek egy félig kivágott fát, vagy az ásóhoz egy félig kiásott sírt?
Persze, mindent a gyerekért!

Faby 2007.08.21. 10:26:59

Azért az is igaz, hogy inkább ezekkel játszon a gyerek, mint a valódi fúró- vágó- stb gépekkel, márcsak a saját és mások testiépsége megőrzése végett, és nem beszélve az anyagi kár lehetőségéről sem.

Saját tapasztalat:

A fiam abban a korban van, mikor előszeretettel utánoz engem, az anyját, az óvónénit, mindenkit.
Namost elég jó kézügyességgel áldott meg a természet, plusz szeretek is barkácsolni, fúrni faragni. A gyerkőc meg természetesen ott téblábol körülöttem, nézi mitcsinálok, majd ő is megpróbálja.
Azért a szívbaj kerülgetett néha, amikor a kezébe került a fúrógép, neadjisten a dekopír!
Viszont amikor a saját fúrójával (najó, játékfúró, nem BOSCH) egy darab deszkával jó sokáig elvan, az mindenkinek öröm: ő élvezi, én nyugodt vagyok, hogy nem tesz kárt magában, másban, berendezésben, az anyja meg tud pihenni, neadjisten finom ebédet főzni anélkül hogy az apróság ott téblábolna körülötte.

Mielőtt valaki anyázni kezdene, és azt mondaná, rossz szülő(k) vagyok(unk), és nem kell odaengedni a gyereket, ahol apa fúr-farag, az próbáljon meg egy intenzíven érdeklődő 4 évest visszatartani!
Így legalább biztos távolban le van kötve, és mindenki hepi.

Ja, és emellett azért megvannak a szokásos építőkocka, játékautó, stb játékok is.

Lego meg majd csak később lesz (az enyémet fogja megkapni; és így legalább anélkül legozhatok, hogy mindenki hülyének nézne: hiszen csak a gyerekkel játszok! :-)))

páva vagyok hagyjatok repülni 2007.08.21. 10:29:15

szerintem tündériek! :) tényleg! a lányoknak is csinálnak konyhakészletet. abból látszik, hogy nem megátalkodott marketingesek agyalmánya volt, hogy a légkalapácsot jó játéknak itélték. az tök uncsi. de a szerszámkészlet! az már döfi!

Big-B 2007.08.21. 10:37:31

Nade uraim! Mégiscsak humánusasbb játékok ezek, mint a puska, rambó-kés meg a police-szett bilinccsel és jelvénnyel.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.21. 10:49:52

Ugyanmá' ha jól tudom vannak már orvosos-boncolós gyerekjátékok is. Mi ez ahhoz képest?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.21. 11:43:02

Majd jön a gyerekeknek szánt baseball ütős éjjeli asztalka is?

Szerintem aki ilyet vesz, az sikeres ember nem lehet és biztosan Batz papucsot hord.

Én azon a véleményen vagyok, hogy a gyereket inkább meg kell tanítani arra, hogy mi milyen veszélyt hordoz magában. Hagyni kell, hogy néha megvágja vagy megszúrja magát egy-egy dologgal. (Persze nem egy 1 méteres késre gondoltam.) Ha nem hagyjuk megtapasztalni a világot, akkor egyrészt semmitől nem fog tartani és állandóan korház ügyelet, másrészt lehet ennek az abszolút fordítottja, amikor mindentől tartani fog.

Saját tapasztalatból. Ha azt mondod a gyereknek, hogy ne másszon tovább az ágy szélénél, mert leesik, akkor tesz rá. Ha ott vagy mellette amikor leesik és az utolsó pillanatban elkapod (mielőtt a feje koppan) és hagyod ebben a szorult helyzetben 20-30 másodpercig, akkor legközelebb már pontosan csak az ágy széléig megy és nem tovább.

Tapasztalni kell, nem imitálni.

stichus 2007.08.21. 13:11:20

ha lehet gyerekenk trágyaszórós műanyag tarktor, akkor ez ménem?

gázolajsejk 2007.08.21. 14:14:58

Óh, már nem is emlékszem, hogy hány karácsonyra kértem a szüleimtől motoros láncfűrészt... meg egy hokimaszkot...

gázolajsejk 2007.08.21. 14:21:58

Óh, már nem is emlékszem, hogy hány karácsonyra kértem a szüleimtől motoros láncfűrészt... meg egy hokimaszkot...

fafej 2007.08.21. 16:08:40

Anno a '60-as években nekem is volt apróka edénykém,sodrófám,egyéb konyhai- és kertiszerszámom,míg édesanyám dolgozott,én is "dolgozhattam" mellette.Amikor a lányom kicsi volt,neki is vettem ilyeneket,nyugisabban lehetett főzni stb.,mert szépen eljátszott mellettem.
De ezeket azért már túlzásnak tartom...

Rák Attantam 2007.08.21. 16:34:32

gázolajsejk 2007.08.21. 14:21:58
"Óh, már nem is emlékszem, hogy hány karácsonyra kértem a szüleimtől motoros láncfűrészt... meg egy hokimaszkot... "

...de mire kicsit nagyobb lettem, már maszk nélkül is ment... :)

Vágtató Huszár 2007.08.21. 18:52:27

Az én fiamnak is van műanyag fúrója, csvarhúzója, kis fűrésze és szépen eljátszik velük. Nincs ezekkel semmi probléma csak oda kell a gyerekre mindig figyelni.

báró Csekonics 2007.08.22. 13:43:54

rgonia 2007.08.21. 09:57:35

Az ásóhoz műanyag hulla jár, amit a gyerek eláshat.
Utána a testvére (aki helyszínelő-készletet kapott) majd szépen megkeresi - ebben persze a család kutyája is a segítségére lehet.

Rézfánfütyülőhóbagoly 2007.08.23. 13:47:44

kreatív kreatív....
észrevettem a fényképen látható kislány és Anettka között valami hátborzongató hasonlóságot.
süti beállítások módosítása