Tékozló Homár

Nem mindenki élvezte a Duna feletti repülőversenyt

2007.08.21. 11:23 | szily | 104 komment

Ezúton is gratulálunk annak a zseniális közlekedésmérnöknek, aki az Air Race miatt lezárta a Bem utca felét, totális káoszt és agresszivitást zúdítva a normál esetben is zsúfolt rövid utcára. Alant olvasható egy fulladozó lakó levele, fotókkal.

Kedves Homár!

Elképesztő, hogy itt Magyarországon mit meg nem tesznek az emberekkel, de főképp az elképesztő, hogy milyen birkatürelemmel viseljük is ezt mi, budapestiek.

Dél óta óriási torlódás, várakozás és káosz van itt az utcánkban (Bem J. utca), mert a kedves Air Race miatt úgy gondolták, lezárhatják a fél várost. A Bem utca egy sima hétköznap is kellemesen be tud állni, még akkor is, amikor nincs a dupla sáv egybe terelve és járható a rakpart is. Nem tudom, kinek volt a zseniális ötlete, hogy "no majd egyszerűen lezárjuk a Bem utca felét, aztán majd jó lesz az". Az egyirányú utcák miatt se menekülési lehetőség, se kerülő, marad a 150 méter 45-60 perc alatt megtétele; ezt bizony okosabban kellett volna megoldani. Ehelyett az autósok verekedhetnek egy jót, mi lakók pedig szenvedünk a folyamatos motorzúgástól és az egyre növő szmogtól. Mindezek tetejébe jó látni, hogy jópár rendőr bámészkodik a rakparton, miközben autósok vívnak vérre menő harcot a kétirányúsított Fő utcára való kikanyarodásért - mindezt csupán 45 perc Bem utcában várakozás után. Jó lenne, ha az ilyesmi ellen is lehetne valami civil kezdeményezés vagy tiltakozási lehetőség.

Vagy csak én vagyok túl érzékeny, és örülnöm kellene, hogy ilyen csuda műsort láthatok (és élvezhetem a helikopterek és repülők fülsüketítő zúgását már 2 napja)? Érdekes, valahogy más nagyvárosokban tudtommal nem a város szívében rendezik a versenyt.

képek csatolva
üdv
DZ
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Law enforcer 2007.08.21. 11:34:42

aki írta az is helikopterről fotózott. kár a szóért.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.21. 11:34:47

gelsystem: Mindnek van diplomája, de vagy nem szakirányú vagy beültetett, mint az ember. Gondolom "Ecseri" vagy "Bosnyák" diploma az.

dr. _mmm_ 2007.08.21. 11:42:22

Augusztus 20 a Red Bull ünnepe.:((

A forma 1 meg palik lacika autózásáról szól.

DonCiccio 2007.08.21. 11:43:06

Tépjük le a Red Bull Air Race (bocsánat, de ők szarnak a helyesírásra) ajtaját.
Ki a tökömet érdekel néhény exchibicionista nyomorultkodása?
Tessék kötelékben vadászrepülővel Szent István tiszteletére, mint régen. Az igen.
Szóval tele van a tokom az egésszel.
Csak nekem tűnt fel, hogy gagyi volt a tűzijáték?

kissbe1234 2007.08.21. 11:44:48

Minden sajnálatom a Bem utca lakóié, de szerintem felháborítóbb volt az, hogy a Mesterségek ünnepére kifizet az ember 1000 forintot (ami nem túl sok), bemegy, és népzenével elegyített repülőgépzúgást hallgat. A fellépőknek is kifejezetten jólesett valószínűleg.
Jobb lett volna, ha a két rendezvény külön időpontban van. Bár gondolom a népnek cirkusz kell, ezért jövőre ne tartsák meg a Mesterségek ünnepét. Butuljunk tovább és lessük a repülőket.
A kenyeret meg ráérünk felszentelni pár nappal később is. uff

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.21. 11:45:50

Don: A repülőről elég karcsú volt a tüzijáték. Legalábbis tegnap este ezt mondták nekem akik elrepültek felette (és akikkel találkoztam).

Elismert író 2007.08.21. 11:46:23

nem az a baj, ha a város központjában van a verseny, hanem az hogy közlekedési káoszt okoz, az amúgyis elb**ott közlekedésű fővárosban. És jellemző módon a rendőr nem irányítja a forgalmat, pedig az segíthetne.

(toi-toi lesz az... :-)

digiton 2007.08.21. 12:29:27

Személyesen találkoztam (centrumos parkolásisarcipari görénység kapcsán) a városháza közlekedési "szakértőjével", Vinkovits Bélával. Neki szent meggyőződése volt, hogy a körúton lóvasútnak kéne járni. (Anettkatévében le is ment élőben 3 éve). Lutáts "Pszichiáternekkénelátni" András, a Hebegő Mókacsoporttól meg erősen bólingatott, hogyaszonyga: "aha, aha". Na ezeken az ember(?)eken múlik az ilyen terelések, dúgódij, hetesmetró estébé sorsa.
De mit rinyálunk? Mi választottuk a főnökeiket, ők csak a kötelező slepp...

MUHHAHA 2007.08.21. 12:30:57

Aki forgalmas utcában lakik nem sikeres ember, úgyhogy ne rinyáljon, ha egyszer oda költözött!

getinaf 2007.08.21. 12:37:51

Már az előbb majdnem sikerült beírnom, hogy örülhetnének is tulajdonképpen a Bem utcai lakók, mert a képek alapján az utcában simán elfér egy ilyen repülő-na mindegy jövőre megcsinálják.
Aztán meg ismét megkérdezem, ki fizeti baleset esetén a hídfelújítást(esetleg újraépítést)?Redbull?

Zaklató_Panda 2007.08.21. 12:43:46

Baleset esetén a károkat a baleset okozója (pld.: szél, eső, napfény vagy ezek előidézője pl.: jobb- vagy baloldali sámánok) fizetik.
Végeztem!

Cagnazzo 2007.08.21. 12:50:01

Tisztelt Szily!
Nem szokasom hozzaszolni a Homarban olvasottakhoz, inkabb csak tajekozodom, mar csak azert sem lenne illdomos, hiszen 3 eve elek Londonban, es ugyancsak itt(illetve kulonbozo blogokban) tapasztaltam, hogy aki kulfoldon van, az fogja be a szajat. Reszint jogos is, valoban igy gondolom.
Kivetelt tennek jelen esetben, mert nemileg erint a tema, mely erint egy masikat is, szorosan. Jelenleg felesegemmel a London City Airport mellett lakunk, igen kozel a Canary Wharf-hoz, amely London egyik uzleti negyede. Minden ev juliusaban szo szerint felettunk, (es Canary Wharf felett) rendezik a Red Bull Racinget. Itt is leazarasokkal, tomeggel, zajjal, fennakadasokkal tarkitva(csendben jegyzem meg, 12 millios varosrol beszelunk) Olyan jo lenne neha arrol olvasni, hogy csak egy picit is orulunk az otthoni sikereknek, ami igen, aldozatokkal jar. A hirekben itt -es mas orszagokban is - Magyarorszag szerepel, csakugy mint a Forma-1 idejen. Imadom, es buszke vagyok ra! Nem kell arrol hallanom, hogy az emberek zsortolodnek, hatalmatatvesznek, TV szekhazat gyujtanak fel, hazudozik a kormanyfo... Vegre! A gazdasagi jobblet alapveto feltetele a fejben torteno valtozas! Ez elsodleges! A fenti "cikk" hiven tukrozi a jelenlegi hozzaallast, es ezt sajnalom. Na, meg 10 ev, aztan hatha!

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.08.21. 12:50:24

Közlekedési káosz? Balesetek? Ítéletidő? Emberek! Hát senki nem jött még rá, hogy az augusztus 20-i viharokat Szent István zúdítja a Gyurcsány-kormány rémuralmát eltűrő eltévelyedett országra? Akkor olvassátok el ezt mihamarabb:-)))
copypasteblog.blogspot.com/2007/08/szent-istvn-zent.html

közlekedési miniszter 2007.08.21. 12:53:08

szervezd meg :) érdekes dolog egyébként bárhol a világon örülnek ilyen rendezvényeknek forma 1-es futamokat rendeznek az utcákon. lehet hogy ott is van akinek ez nem tetszik. mindig van egy két rebellis aki nem tudja magát túl tenni azon hogy az élőhelye megváltozik kicsit. de ha jobban belegondolsz nem ez lesz a legnagyobb problémád 20-30 év múlva vagy hőgutát kapsz ne adj isten agyvérzést ha ennyit itdegeskedsz. nem beszélve a közlekedésről addigra még rosszabb lesz a helyzet jobb ha gyalog mész oxigén palackkal a hátadon.

Gumidomino 2007.08.21. 12:55:37

A tavalyi air race-t is csak az első sor(ok)ból lehetett látni.
A többiek meg csak a zúgást és a palik óbégatását hallották.
Nagy élmény.
Azért augusztus 20-án, mert így lehet mondani, hogy milyen sokan voltak kíváncsiak rá?? E?

Qwertz man 2007.08.21. 12:59:30

Ráadásul idénre már a Batyin lévő Duna szakaszt is lezárták. (Mondanom sem kell, hogy a parthoz vivő mozgólépcső is le volt kerítve. De kiírni nem írják, hogy paraszt, ne ott akarj felmenni, mert úgyis vissza kell fordulod!) Vagy fizess 39/160 ezer forintos VIP jegyet, vagy nézd ahonnan akarod, oldd meg! Évről-évre egyre jobban elkurvul az egész. Alig várom mi lesz jövőre.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.08.21. 13:01:49

3 napon keresztül zúgtak a gépek, naponta 5-6 órán át
(A Móricznál lakom)

Baromság egy ilyen rendezvényt a város szívébe vinni

Csak egyszer legyen valami apró kis műszaki hiba ...ki lenne a felelős az akár tucatnyi áldozatért? Vagy a romba dőlő Lánchídért?

Más:

A bemutatóról visszatérő, a Magyar Jet-Ski Szövetséget képviselő 'sportolók' terrorja a Római parton, tegnap egy körül:

hannibal.blog.hu/2007/08/21/terror_a_dunan

MosoMasa 2007.08.21. 13:05:43

Van akinek a szar is keserű....

Kandúr 2007.08.21. 13:08:09

Teli van a faszom a folyamatos útfelújításokkal, a különféle kamu indokokkal történő útlezárásokkal. Budapest 15 év alatt használhatatlan, élhetetlen várossá vált.

Szombaton nekem spec. dolgoznom kellett volna, de az iroda fölött folyamatosan bombáztak az exhibicionista seggfejek, gyakorlatilag semmi értelmeset nem tudtam csinálni.

Ja és engem baromira nem érdekel a tűzijáték, inkább költötték volna az összeget az egyidejűleg kirúgott kórházi dolgozók (>>1000 fő) egyszeri segélyezésére, vagy bármi másra. Nem sok okunk van ünnepelni.

Köszönjük neked Magyar Politikai Elit, hogy lenyúltad és visszataszítóvá tetted kábé az összes nemzeti ünnepünket.

The Good Boy 2007.08.21. 13:39:23

T. Hannibál!

Erről szól ez az ország. Pontnyi emberkék kicsinyes játéka, nulla ésszel, falka szellemben. Gratula nekik. Remélem legközelebb mikor éppen megint arcoskodnak, akkor tölük is csak 1-2 méterre megy majd el egy szárnyashajó ezerrel, ellenkező irányból. :-)

A fentiekhez annyit, hogy Budapest már jó ideje élhetetlen város, és ez az állapot csak romlani fog. Ezért nem költöznék én újra vissza oda. Jó nekem a kicsiny dunántúli falumban. Van tiszta levegő, csend, barátságos emberek, haladásra (és nem dugóban állásra) használható úthálózat. Rosszul vagyok mindan alkalommal, amikor be kell menne dugóvárosba (Bp), de sajnos az M0-s soha nem fog körbeérni...
Ettől függetlenül minden olyan eseményt meg kell ragadni, ahol még pozitiv hirét viheti az országunknak.Más kérdés, hogy nagyobb átgondoltság kell a szervezőktől a helyszin kiválasztásához, az ott élőktől meg persze nagyobb empátia, arra a pár órára. Tudom nehéz, amikor az ember hét közben hajt azért a kevés fizetésért, hétvégén,ünnepnapon pedig pihenne.

Beaujolais 2007.08.21. 13:45:46

Ezt is mint a forma 1-et is otthon kell nézni a tv előtt totál ingyen... és persze jobban is látható:-D

Egyébként annyira jellemző, hogy a rendőrök az Air Race-t nézik.... 20-án dolgozni pfüff

kicsinycsillag 2007.08.21. 13:47:31

Hát igen, az átgondolatlanság itt a legnagyobb baj.
A 2 sávos egyirányú Fő utcát kétirányúsítani is simán dugót okozhat, de ha erre ráterelik a szintén 2 sávos rakpartot és a Moszkváról érkező 2 sávos utat is :-DD...

Dr Kangörény 2007.08.21. 13:49:32

Mennyi hülye egy helyen?! Ne tartsanak ilyen rendezvényt sehol, mert majd mindenhol laknak emberek. Ahol meg nem emberek, ott állatok. Zárják be a szórakozóhelyeket, mert csapkodják az autók ajtaját az távozó vendégek. A vidékiek ne jöjjenek autóval a fővárosba, mert elfoglalják előlünk az utakat, miattuk van dugó. Az állatkert környékén állatszag van. A szomszédom hangoskat fingik.
Mindent be kell tiltani, mert akkor kurva jó lesz nekünk! Sajnálom az ilyen nyivákoló faszfejeket, szar unalmas életük lehet.
DZ, jobban tennéd, ha kevesebbet maszturbálnál és többet járnál emberek közé!

kicsinycsillag 2007.08.21. 13:52:33

Ja, egyébként szily, nem hiszem, h. közlekedésmérnök találta ki, h. így zárják le, akkor lehet átgondoltabb lett volna. Gondolom csak leb___tak egy terelőtáblát némi szalaggal, aztán hadd szóljon..

Angéla 2007.08.21. 13:55:54

From Magyarisztán,
igen, az ősi románok szokásait kihagytad :D

Amúgy meg: mire kellett ennek az utcának a fele, egészen pontosan? :D

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.08.21. 13:58:28

Ki az az idióta, aki kocsival arrafelé megy, pláne ilyenkor. Nem annyira tud megszakadni a szívem a hülyék miatt.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.21. 14:05:46

Nem is tudom...a t.lakó eddig melyik bolygón lakott? Mer ha itt valahol egy közelebbin, akkó tudhatta vóna amúgy, hogy aug 20-án mi szokott arrafelé zajlani.

tonton 2007.08.21. 14:31:29

Rémes, milyen szánalmasok vagytok a nyafogásotokkal...élhetetlen város...éljetek vidéken...Hol van olyan főváros (persze, Tiranán kívül), ahol nincs napközben dugó???? Ha meg NEM lennének újítgatva a szétkopott utak, akkor meg az lenne a bajotok, hogy minden kátyús...itt mondta az előbb valaki, hogy a csoki is szar izű?...monnyatok le...a sírásról!!!

tonton 2007.08.21. 14:35:18

kangörény! ...a térdemet csapkodva röhögtem itt magamban!!! :o]

goendhie 2007.08.21. 14:38:09

mily izgalmas és felháborító egy félig lezárt utca. végítélet. jézusom, de jó, hogy jön ezzel a fénnyel!

Flea 2007.08.21. 14:54:01

Kellemes volt ez a pár nap. A Fővám térnél lakom, így már (tömeg)közlekedni elfelejtettem, ha esetleg megcsinálják az EU pénzből a márc 15 teret, akkor tényleg ki sem tudok majd mozdulni, mert minden irányban építenek (Kálvin, Fővám metró + Szabadság-híd), tehát lassan itt úgy vagyunk, mint Félkupicafehérfőnök az olajfúrókkal. Ehhez jött ez a szupi kis repnap, ami egyébként szerdától ment. A Tököli reptérről szálltak fel a gépek és itt iskolaköröztek 5 napon keresztül a fejünk felett.

Amit nem értek, hogy ezek a kis szúnyogok hogyan elehetnek ilyen kib*tt hangosak. Tegnap megakartam nézni a 767-est és kishíján lemaradtam, mert amikor áthúzott alig volt neki hangja.

Nem a repnappal, meg 20-val van a gond (Szinte könnybe lábadt a szemem, amikor láttam, hogy a rendőrök nem azért vannak kint az utcán, hogy megvédjék a várost a lakosaitól, hanem, hogy megvédjék a lakosságot a "várostól"), hanem azzal, hogy szuperül összevártuk a felújításokat. Két évig nem lesz Szabhíd (Amúgy valaki magyarázza meg nekem, hogy z egyik járdát miért nem lehet fenntartani csak a bringásoknak, vagy kilakítani egy sávot a mától lezárt középső részen) és a Margit-híd lassan darabjaira hullik. Jó volna egy kicsit több ésszel csinálni, hogy ne fogyjon el a türelem...

KopaszMercis 2007.08.21. 14:54:19

Mindjart megsajnalom a gecibe aki a budai rakparton lakik az 500 000 forintos negyzetmeter aru lakasaba. De komolyan. Budapest elhetetlen varos, mert tul sok az auto. Tul olcso a benzin. Es tul sok embernek van ra penze, hogy azzal jarjon egyedul.
Bar ez tudom, hogy a mindent negativat a kormanyra kenoknek nehez elfogadniuk, de a valosag ez. Civilizalt emberek, ha ilyen rendezveny keszul a kornyekukon egyszeruen elutaznak ha zavarja oket. Gondoljatok, hogy mogyorodon a forma 1 ideji kaoszt konnyu lehet az embereknek elviselni? Nem az. Mindegy sok hulye fasz mindenert ugat. Az m0 is azert nem fog soha korbe erni mert a sok csicska videki bunko jogait felti minden kibaszott semmire kello allamicsecsen csungo civilszervezet. Anyjuk picsajat!

Zsurmi 2007.08.21. 14:57:08

Más nagyvárosokban nem laknak a belvárosban, mert évtizedekkel korábban kiürült. Üzleti negyedek vannak a helyén. Nálunk ez nem zajlott le.

Tessék tudomásul venni, hogy a belvárosban való lakásnak vannak hátrányai.

A hidak pedig nem fognak leomlani egy pár pár száz kilós műrepülő becsapódásától.

A forgalom megszervezése, na az elcseszett volt. Bár lehet, hogyí csak túl sok autós próbált átjutni, ott és akkor amikor lehet tudni, hogy nem megy.

Speciel én is ott lakom pont a Bem utca közelében. Én is hallgattam a helikopter zaját. Engem jobban zavar a Bem utca úthibáin reggel 6 után, 70 km/h-val áthajtó - minden egyes - teherautó platóinak CSATTANÁSA. Minden hétköznap.

báró Csekonics 2007.08.21. 15:05:59

Kangörény_ 2007.08.21. 13:49:32

Van valami, abban, amit írsz... T. levélíró sejthette hogy nem lesz csend 20-án. (Mintha már lett volna errész a Duna fölött, meg Malévos nagygép átrepülés, meg régebben dunai hajó / légiparádé, meg este tüzijáték...)
Szóval hozzászokhatott már.
Ha meg nem sikerült, akkor aznapra menjen le vidékre, Balcsihoz, stb. - ahová jól esik.
A belvárosban elvárni, hogy tetszőleges időpontban csend legyen, egyszerűen vicc. Mondjuk egy Bem utcai pecó árából szerintem egész jól kijönne egy lakás / kisebb ház valahol kijjebb - csak nyilván melóba járni jobb a belvárosból.

Valaki más 2007.08.21. 15:32:29

Ennyi irigy embert egy rakáson, de komolyan. Ha meg nincs buli, azért ordítanak, ha meg van, akkor amiatt rinyálnak - sokkal hangosabban mint a repülők.

És különben is, akinek nem tetszik a városi nyüzsgés, az lakjon tanyán, azt nem lesz problémája.

Ja és igen, aki nem irígy, az lusta és autóval akar a Dunapartig menni.

johevi 2007.08.21. 15:36:36

Aki ilyen helyen lakik, az miért lepődik meg ezen? El lehet adni és venni másikat Káposztáson. Hármat. Mert ez a "szar" fekvés azért nem olcsó.
Másrészt kb. húsvét óta pofázza a rádió, hogy merre ne menjenek az autósok, mert le lesz zárva. Ha meg nem a városban lenne ez a röpködés, hanem az alföldön, akkor tized ennyien lennének a nézők.
Amiben egyet értek a levélíróval, hogy mi van ilyenkor a biztonsággal??? Azért mert a tüzijátékon vihar volt, innentől kezdve mindegyiken operációs bizottság, meg kommunikációs csatárlánc, meg minden. Aztán ha majd egy ilyen repülőnapon lesz valami, akkor ugyanolyan kapkodás lesz, mint a tavalyi tüzijátékon. Aztán majd a következő repülőnapon is lesz operációs bizottság, de akkor meg a Karácsonyi vásáron vagy a Majálison lesz valami... Az ugrálóvárakat is azóta nézik szigorúan, mióta meghalt egy gyerek. De pl a trambulinokkal senki nem foglalkozik. Egyelőre.

guszti 2007.08.21. 15:44:28

Zsurmi:"A hidak pedig nem fognak leomlani egy pár pár száz kilós műrepülő becsapódásától."

ja, a margit híd ugyan becsapódás nélkül is omlani kezdett...
index.hu/politika/belfold/budapest/margit0820/
meg az a párszáz kilós repcsi azért megy vagy négyszázzal, szal én azért nem lennék azon a hídon, mikor becsapódik (legalábbis ha nincs nálam fürdőruha:)

aztán túl azon hogy az egész buli mennyire jó, elviselhető, szórakoztató, stb, meg mindenféle büszkeségen is, sztem nagyjából a rendezők is tisztában vannak vele, hogy azért ez elég necces játék, és kb. az első komolyabb balhéig tart... elég ahoz pesten szárnnyal kettévágni egy combinót, hogy londonban se rendezzenek többet...

KopaszMercis 2007.08.21. 15:54:11

basszatok meg sokkal de sokkal biztonsagosabbak ezek a repulok, mint barmelyik gepjarmu az utakon.. komolyan helyezzetek mar perspektivaba, mikor volt utoljara olyan, hogy murepulo balesetet okozott. A modell gepek ezerszer veszelyesebbek. Ennyi erovel ne mehessunk az utcara, mert megbotlasz elesel es meghalsz. Arra is nagy az esely.
Sok hisztis geci...

2007.08.21. 16:10:44

Cagnazzo

Reszben egyet kell ertsek veled, de hagy hivjam fel a figyelmet arra, hogy ha itt Angliaban barmit lezarnak akkor:

- elotte kb 2 hettel tablakat tesznek ki, hogy itt bizony lezaras lesz, es elore elnezest kernek
- ha pillanatnyi terelesrol van szo, akkor egy szakasz rendor iranyitja a forgalmat, hogy minel kisebb legyen a fennakadas

Tovabba a Canary Wharfot nem neveznem varoskozpontnak, foleg nem vasarnap, bar vannak elvetemult irodai patkanyok, akik benn vannak mindig :)

All in all, szerintem az a szakasz bameszkodo rendor akar segithette is volna a forgalmat, es akkor maris jobb lenne az emberek szajize. Ugye ezt azert elismered?

struc 2007.08.21. 16:31:39

TaZ: itt Magyarországon nem biztos, hogy jobb lenne az ember szájíze a rendőrök jelenlététől, lehet csak felhúznák magukat a bénaságukaon...
Amúgy: ha nem szereted a szmogot meg a dugót, nem feltétlen a belvárosban kellene élned: vannak szép fákkal teli helyek is, ahol a madár se jár...
meg neked is 2 óra, amíg odaérsz az adott helyre...

renugard 2007.08.21. 17:01:42

A tűzijátéknál csak a TV2 "felkészült" kommentátorai voltak gázosabbak.

Emiceha 2007.08.21. 17:16:56

Én például nem Budapesten lakom, és kurvajól sikerült a hétvégém! Megnéztem a tévébe' a Errészt meg a tüzijátékot is, aztá' ennyi. Fogadjunk nem áztam meg, nem vót melegem, nem fáztam, többet láttam mindenből és elégedetten, nyugodtan, jókedvűen feküttem le este megdugni a csajom.

Tisztelette'

NemAnonim 2007.08.21. 17:47:25

nem kötelező Budapesten lakni. az örökös főpolgármester, akit a budapestiek választanak meg, világvárost épít. ez van. egyébként demszkitől függetlenül is, minek lakik egy 2milliós nagyvárosban, aki nem bírja elviselni? ja, hogy munka, meg jó iskola a gyereknek, meg ize meg ho'. hát ez van. dugni is és szűznek is maradni...

kiváló tanyák vannak kiüresedve az Alföldön mindenfelé, csönd van, a legközelebbi aszfaltos út 4 km. ott nem pufögnak az orrod alá. igaz, nem is fogod az erkényről nézni a tüzijátékot, és nem is fog az ingatlanod 400k Ft-ot érni / nm.

Angéla 2007.08.21. 18:10:59

Itt is van eladó ház a környéken :) Ha kimész a teraszra még azt is hallod ahogy a mókus a diót rágcsálja a szomszéd fán. Igaz, kb. 1 óra mig beérsz Bp. belvárosába, meg aztán az is hátrány hogy itt ritkán történik olyan ami miatt a Homárba lehetne irni... :)

., (törölt) 2007.08.21. 18:14:07

Azt azért a gyengeelmével rendelkezőknek is illik tudni, hogy aug. huszadikán, szopás autóval közlekedni a duna környékén.
Ennyi erővel lehetne anyázni a lezárt Lánchíd miatt is.

zoe72 2007.08.21. 18:31:11

20-30 évig minden rendben lezajlott, nem kellett utakat lezárni, nem kellett milliókat, milliárdokat elkölteni mégis mindenki jól érezte megát. Jó pár évet laktam Pesten,már 15 éve észak Balcsi-parti vagyok HÁLA AZ ÉGNEK!!! Soha többet nem akarok ott lakini!!! Hányszor látott egy Pesti ember Balcsi-parti tüzijátékot? Amit Balatonfüred művel évek óta simán lekörözi a Pesti látványt!!! Itt az a baj a pesti emberek lenézik a vidéki életet és Isten ments. hogy valami olyat csináljon amit a vidéki "paraszt"!
Annyi programot jobbnál-jobbakat ad ez a vidék, hogy simán leköröz minden mást!!!!!!Itt sem unalmas az élet ! SŐŐŐŐŐŐŐŐŐT!!!!

Miért nem adnak le egy 3 napos SOK-SOK embert megmozgató B.parti rendezvényt ( sok rádió, tévés vett részt ).

Miért ennyire Pest központú minden????
Ott csak 2 millió ember él, de vidéken
8-9 MILLIÓ EMBER!!!!

Volt egy " nagy beszólás " pest első embere szájából :
Felújítjuk ...... épületet 2 milliárd forintból, de nyugodjanak meg a Pesti adózók nem pest pénzéből tesszük!
Szégyelje magát az ilyen, majd én ( meg sok vidéki ) fizesse meg az pesti urak kényelmét? Itt is el lehet költeni sok-sok pénzt!


Tehát aki nem bírja Pest zaját , jöjjön vidékre és megváltozik az élete!!!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.21. 18:32:17

Najóvanna, áruld el mennyiért hirdeted azt a nyüves lakást.

., (törölt) 2007.08.21. 19:01:21

Most volt a TV-ben, hogy éppen a repülőverseny ideje alatt le volt zárva a Margit-híd alatti út, mert hullottak a hídról a beton darabok.
A fene ebbe a Liberálbolsevik bandába)) A beton is miattuk hullik!))

istenfája 2007.08.21. 19:04:44



Kezdésként hadd merjem megjegyezni, hogy nincs a világnak mégegy olyan majom országa, amely ilyen repülő-versenyt - ami, ugye, nem díszrepülés, nem légi "felvonulás", nem tisztelgés, hanem egy kibaszott cikázás 260 km/órával hibbant nagy lufi-bólyák között- állami ünnepen, sőt, "a" nemzeti ünnepen az államiság jelképét jelentő Parlament előtt rendezne. Még jó, hogy nem a parlament tornyai között, habár úgy még coolabb lenne, hát nem cuki??? Na képzeld már el a Fehér Házat, a Kremlt, vagy a londoni Parlamentet ilyen helyzetben... És ne gyere azzal, hogy hol van Magyarország ezekhez képest- ugyanis a Parlament velük egyenrangúan monumentális épület, azonos jelkép értékkel. Ja, és nem vagyok nacionalista!

Az errész miatt a Ben rakpart 5 sávjából (3 közlekedő, 2 parkoló) minden előzetes figyelmeztetés nélkül 3-at zártak le, 10 nappal a verseny előtt. Ezt sehol, semmi nem jelezte előre, csak egy 40 perces dugó, ahol megbámulhattunk 2 üres, ám lezárt és bérzsaruféle képződményekkel szorgosan őrzött sávot, rengeteg konténert és a hülye Palikot, de akkor még nem vonyított. Az, hogy ilyet mondjuk Felső Voltában megcsináltak valaha a Nagy Fehér Arcok -hát, ugye, azt gyarmatosításnak hítták. Azt tették, amit akartak...mint itt is.

Hogy kevesebben látták volna kijjebb??? Na és?? Kellett a finom kis cirkusz, ingyen hörgés-hallgatás, a tömeg? Hátha nekimegy valaminek valamelyik és akkor lehet borzongani? Te Józsi bameg, ez mingyá bemegy az ablakon oszt fejen kúrgya a gyurcsányt.. És mi a baj a Műegyetem rakparttal?? Ott úgyis építkeznek, nem kellett volna még egy helyen káoszt okozni ebben csoda világvárosban. És a Gellérthegynek sem akármi nekirepülni!

És miért ne dühönghetnék én azon, hogy szarba se veszi a városvezetés (pártsemlegesen)a az itt lakókat? Miért ne tiltakozhatnék és szervezkedhetnék? Persze könnyebb zsírmarhának lenni, másokat izgága f@sznak leszólni, és nagy okosan elküldeni mindenkit az annyába - vagy legalábbis vidékre. Miért kell egy rendezvénynél csak és kizárólag a rendezők szempontjait figyelembe venni??
Nehogymár ne legyen valamilyen érdekegyeztetés - ha a városháza b@szik is rád...
Egyébként, noha kétésgtelenül emeli szép országunk nemzetközi hírértékét - na persze elég szűk körben - egy ilyen rendezvény, attól hadd ne tartsam ezt a lehető legnagyobb erdménynek, amit ember és ország el tud érni... A svájciaknak is van errészük már, mégsem azért irigyled őket.... Mi a magyar teljesítmény ebben? A szervezés? netán a repülők? Még a bólyák sem... csak egy nemzetköz klasszis pilóta aki kitalálta. Ja, meg a hely, de erről már írtam.

riotter 2007.08.21. 20:18:03

És azt kihagyta, hogy P.László szellemileg rokkant médiasegédmelós ordít, mer beizadt a batz!!!

MUHHAHA 2007.08.21. 20:27:22

Jujj de utálom az ilyen balfasz rinyálókat!

istenfája ez legyen a legkisebb gondod az életben. Légy sikeres és akkor nem kell stresszelned magad.

Nem vagy sikeres.

MUHHHAHAA-MÁÁÁHÁÁÁÁHÁÁÁÁ

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.08.21. 20:44:51

Azt már meg sem említeném mennyire nemsikeres az aki augusztus 20-án autóval akar közlekedni a belvárosban, inkább mennyire szerencsétlen balga lélek... De még egy sima hétköznap is egy kicsit aberrált dolog. Ha a dugóban állsz a Körúton és elsüvít melletted egy Combino, tudd hogy ott röhögök rajtad :)

sonran 2007.08.21. 22:19:03

Tipikus!

Igen vannak olyan dolgok amik nem jók mindenkinek! Ilyenkor aztán lehet fikázni azt a jó pár százezer embert érdeklő rendezvényt. Hangos repülők!!!! Hát ja azok már csak ilyenek. 2 kőkemény nap lehetett, mindjárt sírva is fakadok a sajnálattól! Ne is haragudj, de azt hiszem valahogy csak ki lehet bírni. A városban máshol folyamatosan ekkora dugó és zaj van. Azokkal az emberekkel mi van??????

blackthorne 2007.08.21. 22:48:02

Egy kicsit közelebb lakom a rendezvény helyszínéhez, mint a levélíró, és azt kell mondjam, totál nincs igaza. Első kerületi sznobéria. A média minden eszközével próbáltak szólni, a sok buta embernek, hogy ne menjenek ez idő alatt autóval oda, ha nem muszáj (és voltak annyian, hogy azoknak biztos nem volt mindnek muszáj) és azért van a lezárás, mint olyan, hogy a sok lelkes érdeklődőt ne üsse el a sok buta autós. De ha már itt tartunk, töröljük el a tüzijátékot, mert én amellett sem tudok aludni.
TOLERANCIA, úgy hívják a zöld szemű szörnyet. Népünk nagy kórja, hogy még ma is sokan félnek tőle.

azég36 2007.08.21. 22:54:24

FOREVER BUDAPEST!!!!Lehet hülyének néztek , de én akkor is imádom ezt a várost.Jártm már bel-és külföldön egyaránt sok helyen,de nekem kb.10-12 nap múlva honvágyam van.Csendes budai utcában nevelkedtem,most zajos pesti helyen lakom.Mindkettőt szerettem.Nemsokára születik pici babánk ezért most továbbállunk Budai-hegyekbe.Szigorúan Budapesten.Ott is van kert,terasz.csend,madárfütty.Kedves DZ! Ezzel csak azt akarom érzékeltetni,hogy megtalálhatod a neked megfelelő helyet.Egy vizivárosi lakás áráért már kapsz csendesebb helyen is ha akarsz lakást,ha persze nem akarsz elköltözni akkor jegyezd meg egy szép vidéki hétvége vagy 2 db.egynapos kirándulás a Budai-hegyekbe 2008.08.19.-20.-án és máris nem hallod azokat a fránya repülőket!

kalinka 2007.08.22. 00:07:12

Konkrétan napokig helikopterek/repülők zaját hallgattam, igencsak messzire a Dunától (Almássy tér környéke)... Nem volt vészes, bár egyébként teljesen csendes az utca nálam. Viszont a BKV... Honlapjukon azt írták, 20-án este 6 után nem jár a 4-6-os, csak a Moszkvától a Blaháig. Sikeres ember nem vagyok, 20-án este fél 8-ra mentem dolgozni, persze kénytelen voltam taxival, alternatív közlekedési eszköz hiányában (bringára nem ülök viharban). Taxi kikanyarodik a Körútra és nicsak! Jár a 4-6-os végig. Minek akkor a BKV honlapja téves információkkal? Mert persze előre tájékozódtam, hogy aznap hogyan jutok be a munkahelyemre... De minek?!

[Sven] 2007.08.22. 00:47:14

Aki ott lakik az kussoljon. Cseréljünk bázmég. Amúgy én a BKV-nak gratulálnék aki a tűzijáték UTÁN a kossuth-téri metrómegállóban a 3 mozgólépcsőből kettőt járatott felfele, és egyet lefele... Lefele vagy 300-an akartak menni felfele jöttek ketten.

pleasantry 2007.08.22. 01:09:42

Sven, azon a kornyeken nagyonnagyon sokan laknak, ertsd meg, kerlek.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.08.22. 09:32:45

Sven, talán azért mert ha a 300 ember két mozgólépcsőn tódul lefelé egyszerre, akkor nagyobb az esélye annak hogy megtelik alul az a kis terület, feltorlódnak a népek, és a peronról szépen elkezdenek a sinekre potyogni a szélén állók... (valószínűleg ezért ment felfelé a mozgólépcső, mert ha áll - mint máskor, ha nincs rá szükség - legalább ugyanannyian elindulnak gyalog a türelmetlenebbek)

Földalatti Pál 2007.08.22. 09:55:38

Az airrace egy marketingrendezvény, arra való, hogy nagyon-nagyon sokszor elhangozzék a szponzor neve. Részükről semmi más értelme nincs. Ha egyszer kiszámolják, hogy a birkanyíróverseny jobb és zajosabb reklám nekik, akkor azt fogják csinálni. Ott, ahová beengedik őket.

Ha viszont ez puszta üzlet (szerintem az), akkor érintett városlakóként kíváncsiak lehetünk a részletekre.

Érdekelne, hogy mennyit fizetett az airrace a príma lehetőségért, hogy milliónyi embernek milliószor elmondhatta a terméke nevét? Mit és mennyit profitáltunk rajta mi, budapestiek, hogy ehhez kölcsöadtuk a várost? Mit és mennyit profitáltunk rajta mi, magyarok, hogy ehhez kölcsöadtuk a nemzeti ünnepünket?

Ha megvannak ezek az adatok, akkor tegyük mellé azt is, hogy mennyibe került ez nekünk?

A dugók, a lezárások, a helyszín biztosítása, mentők, tűzoltók, rendőrök ügyelete, a romeltekerítás, a szemétszedés, a tönkrement utcabútorok pótlása, szétcseszett fák és más zöldterületek kijavítása, a környezeti terhelés (pl. csak a zaj, a légszennyezés -- ebben a repülők különösen ügyesek, de a dugókkal is sikerült hozzájárulni), a mindenféle hivatali háttérmunka emberórái stb, stb, stb.

Azt vélelmezem, hogy ez egy szép nagy összeg. Mindezt nem költöttük volna el, ha nincs ez a marketingrendezvény: illő volna hát, hogy lássuk is az ellentételezést valahol.

Valamiért viszont az a sanda gyanúm, hogy ezeket a járulékos költségeket mind-mind mi fizettük ki a red bull helyett, akik meg röhögnek a markukba, mert a városvezetés elhitte a szar dumájukat arról, hogy ez valami csuda nagy dolog, amit ők nagy kegyesen idehoznak a nép igényes szórakoztatására. Biztos nekik is sokba volt ezt a reklámcirkusz, de biztos jobban jártak így, mint ha a tévében vesznek ugyanennyi hirdetési felületet.

Kérdés tehát, hogy mi is jól jártunk-e, vagy balekok voltunk?

(Régi belvárosiként én megszoktam már az efféle paraszthaccacárékkal együtt járó zűrzavart, de ez most tényleg sok volt, és semmi nemzeti, kulturális vagy idegenforgalmi értelmét nem láttam.)

MP 2007.08.22. 10:41:32

Ezek a dolgok nem új keletűek. A várnegyedben sem volt soha fontos hogy a rendezvények alatt az ott lakók mit kénytelenek elszenvedni. Átgondolatlan intézkedések, késői tiltótábla kihelyezések, stb… Tudnék sok mindent mesélni ezekről egy apró példa. Egyszer a vonathoz mentünk volna mikor is egy rendőr közölte, hogy rendezvény miatt nem lehet kimenni a Várból. Mire mondtam neki, hogy semmiféle rendezvényről nem tudok, mint itt lakó. Mire azt mondta „nem kötelező itt lakni”. No comment.

moli 2007.08.22. 11:08:26

uristen,uristen. el lehet menni setalni normafara, vagy strandolni. en meg a szigetet hallgatom egy hetig, es orulok, hogy egy olyan varosban elek, ahol van elet, meg ha ritkan is.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2007.08.22. 11:30:26

Én pesten születtem ott is nöttem fel, és 35 évesen leköltöztem egy kis vidéki faluba mert nem bírtam elviselni már a szmogot, a zajt, az állandó dugókat. Már 15 éve vidéken élek, és ha kocsival kell pestre mennem akkor álltalában a város széln hagyom a kocsit és tömegközlekedéssel megyek be a városba. Sokkal gyorsabb, igaz árban nem olcsóbb. Ráadásul nem idegesítem fel magam a dugókban. Akinek nem tetszik a fővárosban uralkodó állapot az költözzön el onnan. Én egy "tanácsi" lakás áráért vettem vidéken egy hatalmas telken lévő családi házat. Még maradt is pénzem.

A pár száz kilós repcsik meg nem tudnak jelentős kárt tenni egyik hídban sem még akkor sem ha 400-al csapódnak be. Egyszerű fizika, a hidak tömege több ezerszerese egy ilyen kis repcsinek. Max a festéket égetné le pár négyzetméteren egy ilyen becsapódó gép. A másik oldala ennek az, amit itt kevesen hangoztatnak, hogy mennyire biztonságos a repülés a többi közlekedéshez képest. Csak meg kell nézni a statisztikákat, a világon összesen évente kevesebben halnak meg repülő balesetben mint magyarisztánban 1 nap alatt más közlekedési balesetben.
szóval gyakorlatilag nulla az esélye, hogy egy ilyen rendezvényen balesetet okozzon egy kisrepülő.

Arról sem beszélt itt senki, hogy hány tízezer túrista jön minden évben megnézni ezt a rendezvényt, mekkora bevételt hoz ez az országnak. Az összes száloda telházas minden augusztus 20.-án, a túristák röhögve kifizetik az 1000Ft-os hotdogot, megisszák a dága borunkat stb...

Ezot Erika 2007.08.22. 11:33:59

sajnos, ez az ország (népe, hej) nem csak ünnepelni nem tud, de úgy általában viselkedni sem.
és általában olyan hülye, mint Győzike feneke.
jó (rossz) példa az a női hölgy, aki le-fel grasszált egy ötéves gyerekkel egy rakparti fémlétrán.
de az össze többi is, akik a tavalyi halálvihar után idén kimentek, majd a vihar után kint is maradtak.

betiltani az ünnepeket, ötévente egy tesztrendezvényt engedélyezni, aztán majd ha megy, akkor lehet újra.... :-|

KopaszMercis 2007.08.22. 12:17:05

Istenbarma es Underground palika..
A nyakatok vegen az a pup az nem csak kalaptarto. Hasznaljatok mar gondolkodasra is:
Nehogy mar az, aki nem tomegkozlekedik amikor csak teheti elkezdje osztani az eszt, hogy mi tesz jot a varosnak es lakoinak. Ha egy dugoba ulsz egyedul egy autoba egy pazarlo geci vagy, aki szarik a varoslakok erdekeire. Ilyen megkozelitesbol elni bazd meg, ilyen egocentricizsta vilagkeppel akarsz te magyarazni barkinek arrol, hogy hogyan vegye figyelembe masok erdekeit. Gecire jellemzo, hogy tok destruktiv paraszt onkozpontu fasz akarja megmondani, hogy ki hogyan figyeljen masokra, amikor o valojaban sosem tesz ilyet. Azert nem duhonghetsz rajta te tusko fasz, mert civilizalt emberek az "elni es elni hagyni" fele gondolkodas modot kovetik. Az, hogy egy evben van 2 ilyen nap, ami szazezrek szorakozasat szolgalja az belefer. Ha evente ketszer csap a szomszed olyan haizbulit hogy ordit a metal meg a punk es nem tudunk aludni, akkor leszarom. Szegeny hadd csinalja (meg akkor is ha en ilyet sosem csinaltam), es nekem belefer. Es forditva is ferjen bele. Szoval elni es elni hagyni es akinek ez nem megy, azt falhoza allitani es fejbe loni! Hasznos resze sosem lesz a tarsadalomnak!
A masik meg a varos kolcsonadasa, vs marketing lovek. Ez sok sok gyereknek embernek csaladnak remek kikapcsolodas. Emberek szazezreinek jo. Az, hogy te szeretnel egy csekket kapni, hogy "tessek palikam itt van 21 forint ezt koltsd el anyad mellplasztikajara, mert kolcson adtad a varos radeso reszet a redbullnak" azt meg te sem gondolod komolyan? Hany kibaszott teherauto mogott kell rostokoljak a rozsadombon amikor megyek haza vagy munkaba, hogy bevigyek neked a belvarosba a kibaszott zsomledet? Engem ezert miert nem kartalalnitanak? Neked is csak ugyan azt tudom mondani: elni es elni hagyni. Ennyi bele kell hogy ferjen. Ha nem. El lehet huzni a gecibe. Megszoksz vagy megszoksz!
Annak a balatonvideki tuskonak aki a videkiek adojat felti: szerinted a csicska eletkeptelen tusko loser gazdakat milyen penzekbol tamogatjak? A fovarosiak adobevetelet elkulonitik a MAK-ban es abbol nem adnak nekik akkor amikor 1) tulsagosan balfaszok ahhoz, hogy tudjanak eleg sokat termelni 2) amikor tulsagosan balfaszok, mert tul sokat termelek 3) amikor tulsagosan erosen fuj a szel 4) amikor nem fuj eleg erosen 5) amikor tul meleg van 6) amikor tul hideg van.. es a sor vegtelen. Es meg millio egy videkfejlesztesi faszsag van. Nehogy mar sajnald a fovarostol azt a penzt amit ra koltenek. Inkabb azt sajnald, hogy mindenhol szetlopjak ezeket a penzeket te agyatlan.

Mindegy.. Kiakaszt a sok frusztralt hisztis fasz. Nem tett nektek tul jot a demokracia. Elhiszitek, hogy rolatok szol minden attol, mert mar nincsen diktatura. Eletkeptelenek vagytok, es soha nem fogtok tudni a nyugati szinvonalon elni, mert hulyek vagytok hozza. Sem masokat sem magatokat nem tudjatok hova elhelyezni az ures fejetekben. Azt aki az zavar hogy sokak evente ket napot szorakoznak es ezert o nem tud autokaba ulni, az elmehet a faszba.
Idegesito majmok!

the real 2007.08.22. 12:41:15

A "megszoksz vagy megszöksz" frázis nem jön át elég hatékonyan, ha nem használsz ékezetet. Inkább káromkodj helyette valamit.

Navarone 2007.08.22. 12:59:55

Hát nem is normális, aki a belvárosban lakik....

KopaszMercis 2007.08.22. 13:07:07

the real:
shit piss fuck cunt cocksucker motherfucker tit
tessek :)
amugy ez ilyen muveszi megszoksz vagy vegszoksz (mind a ketto o val nem o vel)
hehehe

báró Csekonics 2007.08.22. 13:32:22

istenfája 2007.08.21. 19:04:44

Hol van a 'Ben rakpart' ?
Ez az, amit az öreg Ben Kenobiról neveztek el? :-D

Mondjuk igaz, hogy aki nem tud sokezer emberrel szoros közelségben élni (és közvetve kétmillióval) az költözzön tanyára. Bár, ott meg lehet a szomszéd fán rágcsáló mókus (ahogy valaki írta) lenne a baj - nagyon hangosan csámcsog a kis tetves... :-)

istenfája 2007.08.22. 14:03:32

báró Csekonics:
Igazad van, jót röhögtem - magamon. Szóval, BEM a rakpart.
MUHAHA:
kedves egyed, ha szerinted a siker az, hogy mindenbe beleszarsz a mojitodon és jacuzzidon kívúl, akkor gratulálok, elérted a fonnyadt faszú nádiréce szellemi színvonalát. Legyél csak sikeres, drukkolok neked.
Tahófejű Mercis:
Rád tényleg illik: olyan hülye vagy helyből, mint más nekifutásból. Te a mercidben tömegközlekedsz, az élni és élni hagyni elve alapján fejbelősz, és imádod, ha megmondják neked, mit szabad csinálni, mert neked ez a szabadság.És tolenánsan vitatkozol, persze. Gratula, remélem, sokáig élsz - ennél nagyobb kibaszás számodra úgysem nem létezik :-))

KopaszMercis 2007.08.22. 14:11:02

Istenbarma:
Nincs mercim, nem is lesz. Az ironiat / cinizmust nem erted, mert legalabb olyan ostoba olvasatlan tanulatlan marha vagy, mint amilyennek leirtalak! Nem nekem az a szabadsag, amikor en mondom meg neked, hogy te mit csinalhatsz, es egyelore ervekkel nem tudtad magadat megvedeni. Nekem valoban nem esik nehezemre egy evben nehany napon at elvilselni masok szorakozasa erdekeben a faszsagot, ha a maradek 360-ban nem kell. Te ennyire nem vagy tolerans, nincs hozza megfelelo (elso sorban erzelmi) intelligenciad, mert egy utolso suttyo tanulalatlan eletkeptelen okor vagy. Orulok, hogy az ilyenek, mint te ahhoz is hulyek, hogy az erdekeiket ervenyesitsek. Jobb ez a vilag igy! :)

papugaja 2007.08.22. 15:02:28

Én szeretem a repülést, de...

Honnan a rákból van a RedBull-nak annyi pénze, hogy F1-es csapatot tartson, hogy műrepülőket/palikokat szponzoráljon, hogy veterán gépeket vegyen-restauráljon-reptessen, hogy megrendezzen évente egy egész air-race sorozatot? Tényleg ilyen jól fogy az a piros okádék húgy? Vagy ez a cég csak pénzmosó?

Én nem vagyok közlekedésmérnök, de...

Tényleg ilyen dilettáns módon kell az ilyen helyzeteket megoldani? Nagyon kevés autós hallgatja a közlekedési híreket, csak a helyszínen értesülnek a gubancról. Nagy részük ilyenkor ráadásul vidéki, azt sem tudja hogy a város melyik részén van az az utca, amiről a rádióban fecsegnek. Esélyük sincs, hogy elkerüljék a csapdát. Vannak országok, ahol ilyen események alkalmával térképes tájékoztatókat osztogatnak a bevezető utakon a piros lámpáknál. Itt erre nem fordítanak sem agyat, sem energiát, sem pénzt.

Én nem vagyok repülőmérnök sem, de...

Igaz, hogy ezek a gépek párszáz kilósak, és szarrá törnek ha valaminek nekipittyennek, de a motorjuk meglehetősen nehéz és masszív lövedék ekkora sebességnél. Plusz egy kis üzemanyag. Mindazonáltal úgy gondolom, hogy a repülésbiztonsági szakemberek (hatóság!)felmérték a kockázatokat, és annak fényében adják ki az engedélyeket.

Én nem vagyok marketingszagember sem, de...

Szó esett itt arról, hogy az ilyen események, mint errész, f1, komoly marketing az országnak. Akkó ménem fösti föl az a szerencsétlen Palik a Hungaroring nevű homokozóján valahova a bukótérre öles bötűkkel, hogy "Visit Hungary", vagy ilyesmi? He?!

Nem vagyok pesti lakos sem, sőt remélhetőleg sosem leszek az, de...

Egy-egy ilyen alkalmat próbáljon már elviselni az, aki egyébként el tudja ott viselni az életet. Most nem a Palik óbégatására gondlok, mert az vis maior, kivédhetetlen horror, azelől tényleg csak a föld alá bújni lehet. De mondjuk perszonális füldugóval sokat ki lehet ám bírni a lakásban is. Mér nem oszt füldugót az önkormányzat? Hogyan kompenzálják a sponzorok a városlakókat, hiszen ebbül nekik valami hasznuk lesz, nem?

Én nem vagyok egy népi iparművész, sőt. De...

Aki olyan birka, hogy a mesterségek utcájáért pénzt ad ki, az meg is érdemli. Azt kéne tüzes kovácsfogóval tökönsütögetni, aki ezt kitalálta. Van számtalan vidéki (meg fővárosi) esemény a nyár folyamán, ahol ugyanezek az árusok, beléptidíj nélkül ugyanazt kínálják, mint a várban, sőt akár olcsóbban. Hogy ki kell hozzá mozdulni Büdipestről? Hát zákson, talán láttya kend a vidéket is.

MUHHAHA 2007.08.22. 15:09:02

papugaja írta: "Tényleg ilyen dilettáns módon kell az ilyen helyzeteket megoldani? Nagyon kevés autós hallgatja a közlekedési híreket, csak a helyszínen értesülnek a gubancról."

Először is, arról az autós tehet ha nem hallgatja a közlekedési híreket vagy nem néz utána előzetesen.

Másodszor, tényleg jó lenne, ha az arrafelé vezető utakon cheerleaderek hívnák fel táblákkal a figyelmemet. Vagy lányok, mint a boxringben :)

istenfája, a Long Island Ice Tea-t szeretem, a Mojito-ba tényleg beleszarok. És?

moli 2007.08.22. 15:20:02

ense ertem ezt a piros löttyös dolgot..

nyekk 2007.08.22. 15:34:19

Remélem ez a Bessenyei nevű aszalodott b*rom egyszer már bele durran a lánchídba, és elfelejthetjük ezt az elmebeteg napokig tartó repülőgép bömbölést. Ilyen műrepülő gépeket be sem engednék lakott terület fölé. Nem elég, hogy minden második repülőmnapon kitöri a nyakát valami majom valahol! Okozni kéne már valami tömegszerencsétlenséget is a sűrűnlakott városban. Ugye Bessenyeikém, és hasonszőrű barátai!?

KopaszMercis 2007.08.22. 15:39:15

a sok diszkot porgeci ezt issza es kesz.
MUHHAHA:
egyetertek abban, hogy nehogy mar azert ne unnepeljunk mert a videki autosok nem neznek utana, hogy mi hol van. Amikor en kulfoldon megyek ide oda idore, mindig elore nyomtatok utvonalterkepet. Ennyi.
Azert ne unnepeljenek emberek mert mas hulye? Ez logikus
Amugy en is a longisland-nek vagyok a hive.

papugaja 2007.08.22. 16:17:05

Mercis:
Az, hogy neked az arcodban van a net napi X órában, az nem jelenti azt, hogy a vidéki autósok is tudnak útvonaltervet nyomtatni hiphopp. Ráadásul az útvonaltervezők nem számolnak sem az útfelbontásokkal, sem az ilyen cirkuszi eseményekkel. Szóval nagy az arcod, de megnézem majd, amikor útvonaltervet szorongatsz a markodban, és úgy ütöd a kormányt az idegtől dudorodó halántékkal egy dugóban.

Nyekk:
Ezek a műrepülő gépek a legjobban irányítható repülőeszközök közé tartoznak. Bessenyei lehet hogy öregszik, de asszem örülni fogok, ha az ő korában fele olyan fitt leszek mint ő. Aki balesetet kíván, az egy egészen kis darab kaki.

Muhhaha:
Arról tényleg az autós tehet hogy nem néz utána, de az az autós, akinek arra van dolga (és még akár utána is nézett, de nem mehet másfelé), az nem tehet arról hogy a másik száz nem nézett utána, és dogót okoz. Az illetékeseknek abból kell(ene) kiindulniuk, hogy az autósok (meg általában az emberek) alultájékozott birkák.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2007.08.22. 16:24:03

nyekk

Higgadj le! Besenyei nem fogja odaverni magát mert attól sokkal óvatosabb. Ha meg egy váralan műszaki hiba közbejön akkor a dunára fog leszálni és nem a tömegbe, ne félj, sokkal nagyobb felelősségérzet van ezekben a pilótákban mint az utakon közlekedő kopasz terepjárósokban meg a BMV-sekben.

Légyszíves kezd el felsorolni azokat a minden második repülőnapokat amikor valaki kitöri a nyakát. Az elhunyt nevét is írd ide, hogy lássuk mennyire vagy felkészült a témában. Ha ezt nem teszed, azzal csak azt bizonyítod, hogy csak hőbörögni tudsz.

MUHHAHA 2007.08.22. 16:31:03

A sikeres ember GPS-el megy ismeretlen vidékre

KopaszMercis 2007.08.22. 16:59:43

papugaja:
a mapquest szerintem szamolt, amikor 3 eve nyaron philadelphiaba utaztam koncertre, akkor ilyen csatlakozas atepitesek miatti lezarasokkal abszolut szamolt. Erre tisztam emlekszem. Ugy hogy ha arra varsz, hogy utvonal tervvel a markomba azt nezt, ahogyan a kormanyt csapkodom, akkor keszulj fel arra, hogy az eleted nagyresze ra fog menni. De.. whatever floats your boat :)
Amugy akinek arra van dolga, es FONTOS dolga van, es feltetlenul oda kell erni idoben: menjen metroval. Akinek meg annyira nem fontos, hogy emiatt egy kis kenyelmet feladjon, es meg idoben sem hajlando elindulni, azzal meg erezzen egyutt a hullamoso! Most komolyan, megis mennyire lehet fontos, ha nem indul el idoben?

KopaszMercis 2007.08.22. 17:01:39

Jajjjj de ironikus...most jutott eszembe valami.. hehe de tenyleg. A multheten, amikor mar ment ez a baromkodas a fonokomet a bemrakparti novotelnel kellett folvegyem, es ird es mondd 1 oraval korabban oda ertem, mert nem akartam kockaztatni dugot stb.
Tessek basszatok meg. Igy kell elni :) Max amiatt voltam ideges, hogy olyankor meg zarva a szeraj es nem tudtam egy finom kis gyrost reggelizin :)
Nekem nem csak addig fontos, amig masnak kell erte aldozatot hozni :)

renugard 2007.08.22. 18:08:00

Csekonics: a Tatooinon

accohannock 2007.08.22. 22:40:02

Egy apróság: a Red Bull Air Race nagyjából a világ legnagyobb műrepülő eseménye, elég komoly médialefedettséggel, sztárokkal, amit olyan gyenge helyeken rendeznek mint pl. London és Abu Dhabi. Besenyeit a világon mindenhol a mezőny egyik legerősebbjeként tartják számon, és mindig elmondják róla, hogy magyar pilóta. Budapest a verseny egyik leglátványosabb és legnehezebb helyszíne. Higgye el mindenki, hogy a számtalan alkalommal megtépázott országarculat ebből a kombinációból nem jön ki rosszul. Elhiszem, hogy a lakókat és a dugóban ülőket a verseny ideje alatt épp nem ez foglalkoztatja, de most komolyan, nem lehetne egy kicsit előretekintőbben, pozitívabban?. ez a konkért esemény max néhány óra szenvedést jelent, de az eredmény miatt ez bőven megéri.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.23. 01:30:40

kopaszmercis
hat az en szomszedom ne csinaljon evente 2 bulit es uvoltesse a zenet vazze
en itt elek es ejszaka aludni akrok, mer' megyek dolgozni vazze
a seggfej meg menjen el bulizni a bulinegyedbe, ne a szomszedomba
ezt ertesetek meg otthon vazze

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.23. 01:33:53

amugy meg a tobbi, az teljesen OK vannak repuloversebyek, tuzijatekok, forma1-ek, meg stb.
azt nezi a koz es szereti, ha nem szeretne nem csinalna
a privat szfera az meg privat szfera

KopaszMercis 2007.08.23. 09:24:31

hagyma: latod kulonbozunk. Engem nem zavar, mert en is elvarom tole, hogyha en is "rendeltetes szeruen" hasznalom a lakasom az ot ne zavarja. Szerintem evi 1-2 hangos este belefer. Persze illik elore bejelenteni, hogy az ember tudjon rola, de ilyen bulik spontan is alakulnak es engem nem zavar ha 6 havonta egyszer faradt vagyok mert a szomszedban valaki vegig bulizta az ejszakat. Teged igen.

papugaja 2007.08.23. 09:48:17

Mercis:
Ha szépen megkérlek, megtervezed nekem Mapquest-tel, hogy hogyan jutok el a Móriczról a Kecskeméti utcába? Philadelphiába honnan mentél, Gyömrőről? Errefele sem a Fővinform, sem az Utinform nem szolgáltat adatokat az útvonaltervezőknek. Az USA egy kicsit más ám, ott minden digitális térképi adat ingyenesen hozzáférhető. Így aztán igyekeznek is használni.
Nézzide:
www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?reinit=1&strStartCityCountry=1741&strStartAddress=Moricz+Zsigmond+korter&strStartMerged=Budapest&strDestCityCountry=1741&strDestAddress=Kecskemeti+utca&strDestMerged=Budapest&image2.x=39&image2.y=12

Nos?

KopaszMercis 2007.08.23. 10:30:48

papugaja,
azonnal ahogy megmondod melyik KULFOLDI gyomrorol beszelsz.

MUHHAHA 2007.08.23. 10:55:06

hagyma, a magadfajta kis szánalmakat szokták hasonló esetben jól megérdemelten szájbavágni. És amikor csicska módon kihívod a rendőröket senki nem látott semmit, MUHHHHAAHHAHHAA-MÁÁHHÁHÁHÁHÁÁ

papugaja, a T-Online ingyenes útvonaltervezője teljesen jól megcsinálja amit kérsz, a lezárt útvonalakat is belekalkulálva.

papugaja 2007.08.23. 11:43:36

Muhhaha:
A Kálvin tér lezárásáról ezek szerint tud, de a Szabadság hídról még nem:
Móricz-Fővám tér
terkep.t-online.hu/map/mappic/printroute/?L=1&S=1&M=4&W=&P=1&PL=5%2C230000454%2C0%7C0%7C5%2C230000066%2C0&RP=1%2C0%2CBudapest%20%28XI.%29%2C%20M%F3ricz%20Zsigmond%20k%F6rt%E9r%7C3%2C0%2CBudapest%20%28V.%29%2C%20F%u0151v%E1m%20t%E9r&RC=1%2C1%2C0%2C0%2C0%2C8%2C&RI=1

Ez pedig azért van, mert ők maguk szedegetik össze az aktualizáláshoz szükséges információkat, akiknek illene szolgáltatniuk azt, azok tojnak bele.

papugaja 2007.08.23. 11:53:26

Na, aszittem, megvan a bölcsek köve. De nem.
A Fővinform oldalán mutat egy link a www.utvonalterv.hu oldalra. Prímán mutatja a pösti lezárásokat, változásokat. A Móricz-Fővám feladványt is sikeresen megoldotta. Hepi voltam, beírtam a Bp-Siófok viszonylatot, és kopp: nem tud az M7 lezárásáról.

zzoci 2007.08.23. 12:00:40

járjon mindenki biciklivel, mint amsterdam-ban. Nem lenne baj. nem lenne smog, és mindenki boldog lenne. lenne, lenne, lenne, mindíg ez, már unom...

MUHHAHA 2007.08.23. 12:09:40

papugaja akkor rosszul használod, nekem tökéletesen kikerüli azt a területet.

MUHHAHA 2007.08.23. 14:14:27

Basszus nemá, bármit csinálok sehogy sem bírom rávenni, hogy átmenjen a Szabadság hídon. Próbálkozz még szerintem.

papugaja 2007.08.23. 14:58:44

Próbálkozzon a franc.

nyekk 2007.08.25. 22:41:44

Tököm tele van azzal, hogy így nyáron minden hétvégém azzal telik el, hogy műrepülők bömbölnek a fejem felett, hogy valamilyen ürüggyel tucc-tucc-tuccturuccc zenére reggelig döng az egész környék. Szarok rá, hogy mit hoz ez az országnak. Annál is inkább, hogy ez az ország 99%-ának semmit nem hoz, csak visz az adójából, a bevételek meg egy szűk csoport zsebében landolnak. Most például nem elég a hőség, de még a budapest parádé valami afterszarja miatt pattognak a poharak a kredencemben. Már kezdem érteni, hogy lesz valaki terrorista.

_B_ 2007.08.26. 10:59:12

Miért kell mindig sírni? Ha a belvárosba kötözöl igenis számolni kell azzal, hogy kurvanagy az alapzaj a forgalom miatt. Ha a naponta 50-100 mentő elmegy fülsértően szirénázva az nem zavar, meg a szombati lakodalmas dudálós köcsögök sem, csak a repülő ami 2 napig ott repked rendezvény miatt, ugye? :)). Mi a faszárt nem költözik ki az ilyen ember a belvárosból. Mellesleg be lett reklámozva hogy dunapart és a levezető utak le leszek zárva, meg a hidakon is gáz lesz a közlekedés. Aki hülye haljon meg(autósok inge), erre nem lehet mást mondani. Ha szombaton a rendezvény idején halaszthatatlan dolgom van arafelé, épeszű emberként lerakom a kocsit alahol és bemegyek kötöttpályás bkv+gyalog kombóval nem? Persze lehet sírni is a dugóban, az az ősmagyar változat, külföldön emo néven hódít :)
A másik amit szeretek mikor a kátyúk miatt sír a szája a fővárosi parasztnak, aztán ha felújítják az utat akkor meg azért. Pláne hogy az idei nyári útfelújítások tényleg gyorsan haladnak.
süti beállítások módosítása