Tékozló Homár

Két hónapig érvényes a Cora pénzutalványa

2007.09.04. 17:03 | jackyll | 107 komment
A Homár még nem hallott olyan vásárlási utalványról, ami 60 nap után lrjár, mint, amilyennel Cin találkozott a Corában, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyen:
2006. októberében vásároltam a budakalászi Corában egy elektromos kütyüt. A csomagolás alapján elhittem, hogy egy igényes, nagy tudású terméket veszek, és az ár sem a gagyit sugallta. Csak a kibontáskor derült ki, hogy a csomag legértékesebb, legjobban megtervezett eleme maga a csomagolás, a benne levő áru gyenge, rossz minőségű műanyag kacat. Visszavittem az áruházba, ahol a reszortos eladó átnézte a csomagot, és panaszommal egyetértve jóváhagyta a visszavételt. Az ügyfélszolgálat készpénzt nem adott vissza, arra hivatkozva, hogy hitelkártyával fizettem. Felajánlottak egy levásárolható utalványt, ezt – jobb híján – elfogadtam. Az ország más részén lakom, hosszabb ideig nem jártam Budapesten. Júliusban jutottam el ismét a budakalászi Corába, ahol – meglepetésemre – nem fogadták el az utalványt, arra hivatkozva, hogy az 60 nap után lejárt.

Kértem, hogy ez esetben cseréljék ki az utalványt – nem voltak rá hajlandók. Az ügyeletes vezető panaszom meghallgatása után egyetértett az ügyfélszolgálat eljárásával, szerinte sem jár vissza a pénzem. Panaszkönyvi bejegyzésemre a Cora központja is egyetértett azzal, hogy az áruháznak nem kell visszafizetnie a pénzemet. Tehát a Cora hivatalos álláspontja szerint teljesen normális az az állapot, hogy kifizettem a majd’ hétezer forintot egy használhatatlan kacatért, de sem a kacat, sem a pénzem nincs meg, az áruház pedig lenyelte a hasznot, ellenszolgáltatásként egy értéktelen papírfecnit nyújtva.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.04. 17:19:12

Na ennek utánna kék járni, ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.
Viszont ha igaz... az ajtóletépés csak bemelegítés.

Klónozott egér 2007.09.04. 17:19:38

TeCee nem, te sem!!!
:-)))))))))))))))))))))

timecopo 2007.09.04. 17:30:40

Vásárló megtévestése, csalás, lopás...etc. Lehet válogatni a feljelentések mibenléte között!Tessék elmenni először a Fogyasztóvédelemhez, utána a Rendőrségre, biztosan érdekelni fogja őket a dolog!... persze, ha minden úgy volt, ahogyan írtad. (Mindegyik esete szabálysértési alakzat lehet csak)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.04. 17:32:09

Biztos nem akarták, hogy a befingusz effektív megbuggyanjon az utalványban.

Egyáltalán milyen indok az, hogy azért mert hitelkártyával vásároltál? Miért? Nem terhelték a kártyádat vásárláskor? Elmennek a p....ba. Most komolyan.

Fagyasztóvédelem? Még több Homár?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.04. 17:34:08

A másik, hogy ha én veszek az anyámnak (bár ilyen sz*rt még neki sem) utalványt, akkor két hónap múlva se pénz, se árú? Tiszta jó, hogy párezerért vehetek papirfecnit.

VIC20 2007.09.04. 17:44:29

Jaj, de naív!

Utalványt adnak, mert bankkártyával fizetett! Ha meg kp-vel fizet, akkor meg azért, mert sapka volt a fején. Vagy mert nem volt.

A szerződéstől elállás esetén az eredeti állapotot kell helyreállítani, vagyis a vételár visszajár. A fizetési mód közömbös.

dwdHU 2007.09.04. 17:50:53

le kell borijjani a fel salgot osz jovan

HACCPi Corai Döglésű Rágcsáló 2007.09.04. 17:51:35


Nincsen ebbe' semmi különös.

Az én kis agonizáló testecském is szigorú szabványok közepette került anno a termékek közé.

dr. _mmm_ 2007.09.04. 18:06:51

Most jövök a CORÁ-ból. Minden ajtó megvan. Igy panaszkodunk??

A lényeg. Gondolom rá volt irva hogy érvényes X igeig. Te elfelejtetted megnézni, vagy bepróbálkoztál. Nem jött be.
Ha mégis a CORA beszta el akkor ríszpekt Neked és megyek ajtóttépkedni a corába.

rothadó test csimota 2007.09.04. 18:08:53


"a benne levő áru gyenge, rossz minőségű műanyag kacat. Visszavittem az áruházba, ahol a reszortos eladó átnézte a csomagot, és panaszommal egyetértve jóváhagyta a visszavételt"


Namármostkérem!:

1.: A "gyenge, rossz" az elég szubjektív kategória. Az nem derül ki, hogy valamilyen objektív hibája is volt-e a terméknek.

2.: 1.-től kezdve, ha nem volt hibás a termék, akár el is küldhették volna a t. vevőt jó messzire.


Tehát volt valami hibája is a terméknek, vagy csak teszett közben olyat tanálni, ami jobban teccett vóna a naccsádnak?

Gera 2007.09.04. 18:15:13

99%, hogy az utalványon szerepelt az érvényesség. Ha nem, akkor meg addig kell verni az asztalt, amíg el nem fogadják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 18:15:49

akkor kis amerika
3 honapig barmit visszavihetsz indok nelkul es cash vissza
eccer leeresztett a gumim a parkoloban/ talan Wal mart?/ regen volt
es vettem egy jo kis poumpat, jol felfujtam, aztan visszavittem, mert minek nekem pumpa
annyit megkerdeztek, hogy rossz-e mert akkor kidobjak, de mondtam nem csak lassu
es ennyi
kp vissza es have a nice day

Menedzser Elek 2007.09.04. 18:19:25


Lassú a pumpa?
Hát ez jó. :)
Vagy ez ilyen ottómatta punpa volt?
Fosos lettél-e?

A hölgyeket biztosíthatom, én nem vagyok lassú pumpa se fosos én édes nektárt csepegetk a vessz... izé, szóval azt pumpálok be, aho kell :)

undokhelikopter 2007.09.04. 18:23:17

Aki a Carában vásárol....

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2007.09.04. 18:23:53

Itt a fennforgas esete forog fenn.
1.) aru visszavetele, csereje: valtozott a jogszably kb egy eve, 10.000 Ft-on alul egyaltalan nem kotelesek visszavenni. Igen, felhaborito, kilobbiztak.
2.) tokmindegy hogy kp vagy bankkartya, utobbi esetben a visszautaltatas eppolyan elfogadhato.
3.) ha arucsere, akkor jogos az utalvany
4.) ha az utalvany nem hasznalhato fel korlatlanul es ez ra is van irva, akkor a naiv ugyfel felelossege ha nem olvasta el. Etikus? Nem. Torvenyes? Igen.

undokhelikopter 2007.09.04. 18:25:59

Ez jó ez a pumpás dolog. Ha ecccer úgy adódik, majd kipróbálom :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 18:38:24

hat aksirol ment, szivargyujtorol
es telleg lassu volt amugy
de csak azert irtam, hogy fogyasztvedelem harcoljon ilyenekert, hogy ha nem tetszik vagy xar akkor penz vissza x ideig
mar az EU is van akkora piac mint ez

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.04. 18:39:30

Namost kérdés a kérdés, valóban: rajta volt-e az utalványon az érvényesség ideje? Ha nem, ne hagyd magad szivatni.
Ha igen, az pech, akkor csak el kellett volna olvasni.

Mi volt a cuccos egyébként? Nagyon titokzatos vagy... De tényleg, mi lehet az a gagyi cucc, amit "élőben" nem lehet megnézni, hogy milyen, csak csomagolva? Elektromos bacc pacsker?

wh_old (törölt) 2007.09.04. 18:39:53

A Cora egy ősi román név... nem értem, hogy min csodálkozol.

Zotya 2007.09.04. 18:40:00

Anno nekünk is volt ilyen utalványunk, de arra már nem emlékszem, hogy rá volt-e írva az érvényessége, de az volt az első, hogy megkérdeztük meddig lehet visszaváltani. Akkor is 60 napot mondtak. Modjuk szerintem etikátlan, hogy egy ilyen utalvány egyáltalán lejár...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 18:42:09

ja igy van valami ajandekutalvanyt kapsz mert vaaroltal valamit ilyesmi, akkor annak mondhatjak, hogy x honap
de ebben az esetben miert pont 60 nap, hat az O penze volt benne nem ajandekba kapta

Secnir 2007.09.04. 18:48:42

hát kedvös cikkíró!

A TANULÓPÉNZT MEG KELL FIZETNI!

csókolom, ennyi volt. legközelebb figyelmesebb leszel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 18:51:34

kedves Secnir
errol beszelek erol a mentalitasroltanulopenz meg ilyenek
a Cora egy eleg nagy ceg, beloletek elnek, hat ne akarjanak tanulopenzt fizetni
es az esszeru az lett volna ha rogton visszaveszi a z arut es viszautaltatja penzt a bankszamlajara
itt lgalabbs igy megy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 19:00:45

sajt
en puMpat vettem
de vehettem volna puNpat is
a lenyeg hogy visszavettek es nem utalvanyokkal bombaztak, vagy boNbaztak?:)/

., (törölt) 2007.09.04. 19:03:32

Corában vásárolni? Az biztos, hogy nem sikeres, ősi szokás))

Law enforcer 2007.09.04. 19:04:05

7ezerért valami ostoba elektromos kütyüt lehet csak venni. Rohadstar, aka, laser?

Law enforcer 2007.09.04. 19:14:40


1, amikor a garanciát pecsételik az ember általában belenéz a dobozba.
2, az utalványon megnézi a dátumot.
3, az ország más részén is van cora, ezért nem kell áthajózni
4, 7ezerért sikeres elektromos kütyüt nem kapni.
5, nem lehetett nagyon fontos, ha rögtön nem vett másmilyen csellentyűcskét helyette, ill. ha nem vásárolta le azonnal.
ergo: nem megélhetési vásárló.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 19:17:23

nem megelhetesi vasarlonak meg turo a fulebe
visszavasarlasi garancia ,csak kenyerre, zsirra

Law enforcer 2007.09.04. 19:19:19

ja. corábban kellett volna ébrednie.

trewq 2007.09.04. 19:24:55

Ha a termék nem hibás, nem kötelesek visszavenni. A cég részéről egy plusz szolgáltatás, ha mégis visszafizeti a pénzt. Jobb helyeken visszafizetik a pénzt, oda kell menni vásárolni (persze lehet, hogy ott drágább).
Elektromos termékeket úgy tudom, hogy ki lehet próbálni vásárlás előtt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 19:35:11

trewq
ez ellen tiltakozom
itt miert veszik vissza?
egyszeruen nem tetszik es visszveszik
visszaadjak a penzt
EU-ban miert nem megy ez?
mondjuk computeres, meg jatek gepeknel stb. van kivetel
erdekes lenne ha visszavinnel egy wolfeinsten 3-at 3 honap utan, hogy nem tetszik
de a elv az, hogy megveszed, elviszed, es ha valamiert nem tetszik visszaviszed 3 honapon belul es kp vissza
n\/na azt nem kell mondanom, hogy ezt a lehetoseget, hogy 3 havonta tv-t cserelnek, kik hasznaljak ki leginkabb/
osi keleteuropai szokas

További magyar hang 2007.09.04. 20:03:30

100%, hogy rá van írva az érvényesség, különben milyen alapon mondhatná a Cora, hogy lejárt a 60 nap. Csak nem végeznek izotópos vizsgálatot a kibocsájtás dátumának megállapítására.

Kisgenyó 2007.09.04. 20:19:48

1. Ha már vettem a fáradtságot, hogy a lakóhelyemtől messze lévő korába visszafáradok a gagyi cuccal és kinyomják a szememet egy utalvánnyal, ugyan már helyben levásárolom azt a 7 rugót, minek szaladgáljak 60 nap múlva megint.
2. Terméket kizárólag a termék pontos ismerete után(megfogdosom, megnézegetem, megszagolgatom (na neeeem, ha phospunepa akkor nem) vásárolom meg és nem a csomagolása alapján döntök. Szépen is néznénk ki.
3. Addig verném az asztalt amíg kp-t vagy átutalást nem kapok, mert a sztoriból úgy vettem ki hogy nem igazán próbálkoztál, inkább beletörődtél. Persze ha nincs más, akkor el kell fogadni, de próbálkozni érdemes.
4. Ha végképp megutálom a korát, esetleg körbekérdezem az ismerőseimet akik esteleg ott vásárolhatnak, hogy becserélik-é a cetlimet kp-ra.
5. Ha rá van írva a 60 nap ígylyártá, ha nem akkor a standard procedúra: baccpapucs, féltégla, lazán meglök, ajtó a világító kilincsnél fogva letép, arcba fopunepa, ajándék laptoppal megcsapkod.

UI: Volt egy srác akit a Géjrobiban 10 rugóra nézett be a pénztáros. Ő fogta szeszes sort, megdöntötte és elinalt. Ha van jó baccpapucsod amiben gyorsan tudsz futni ez is egy megoldás lehet.

gendermember 2007.09.04. 20:27:41

"Cserelehetőség

Ha rádöbben, hogy valamilyen oknál fogva nem a legjobbat választotta, és a vásárlást követő 8 napon belül eredeti csomagolásban visszahozza az árut, mi kicseréljük Önnek."
www.cora.hu/nyugalom.html

ennyit írnak összesen. monibek nincs, utalvány se.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.04. 20:38:47

Esetleg be lehetne szkenelni a utalványt? Izé, tisztánlátás végett.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.04. 20:40:05

Szerződéstől elállás esetében valóban pénz jár vissza. Ellenben nincs automatikusan elállási lehetőség a vásárlás után, a hibás teljesítés pedig nem áll fenn. Az, hogy egy termék doboza igényes, a termék kevésbé, nem jelenti azt, hogy megtévesztettek. Magyarul: szerződés módosítás történt, a megvásárolt utalványon pedig feltehetően szerepel az érvényességi idő...

Ariadne12 2007.09.04. 20:43:22

A jelenleg hatályos jogszabályok alapján ha a termék nem hibás (működik, minden része megvan, stb.), nem köteles se cserélni, sem pedig a vételárat visszadni az üzlet. Ráadásul elvárható, hogy ha veszek valamilyen műszaki cikket, azt ki is bontsam ott (szívfájdalom nélkül meg szoktam tenni), ezekben a nagyáruházakban meg pláne nem ördöngősség megnézni egyet... Innentől kezdve örülhet a kedves panaszos, hogy egyáltalán kapott valamit...

Law enforcer 2007.09.04. 20:46:02

legjobb volt mikor esküvőre vettek egy drága fényképezőt, másnap visszahozták hogy mése teccik. persze csináltak vele vagy 500 képet.

csak hibás terméket cserélnek vissza 3 napon belül. minden egyéb már plussz szolgáltatás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 20:49:43

az a durva, hogy a tobbseg a kereskedo ceget vedi
hihetetlen
igen vazze csinaltam 500 kepet es nem tecc
es itt akkor visszaadjak az arat barmilyen hihetetlen
Ti meg hajbokoltok a baccpapucsos multik elott
nyugi, harcoljatok az erdekekert, nem fognak kivonulni

Law enforcer 2007.09.04. 21:02:12

csak hibás terméket cserélnek vissza 3 napon belül. minden egyéb már plussz szolgáltatás.

nem hajbokolás, ez a tövény . ideát.

serialkiller01 2007.09.04. 21:23:26

A vásárlási utalványt ott helyszínen az áru visszavételét követően, vagy utólagosan, a lakcímre kiküldve adták-e? Mert ha az első variáció áll fent, akkor sikeres ember nemigen lehetsz, az megint más, hogy az említett áruház ősi román szokás szerint nem említette, hogy 60 nap után neked nemigen érdemes még Palkovicsnéra sem hivatkoznod, mert ez még az Annát sem fogja érdekelni.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.04. 21:41:38

Hagyma, szerintem azt kevered, hogy mi a vásárló törvényadta joga, és mi az, amit a kereskedő saját belső szabályzata szerint (önző üzleti megfontolásból) nyújt a vevőinek az őt egyébként ismegillető jogon túlmenően.

És igen, ezt a plusz szolgáltatást a multik is az adott ország vásárlói kúltúrájához igazítják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.04. 21:54:16

en nem keverek semmit
itt valahogy vasarflokozpontubb minden
az is igaz, az itteni rendszert otthon kihasznalnak, mer mi olyanok vagyunk
de aza is igaz ha vettem egy kutyut es nem az amire szamitottam, akkor ekkor afaxnit nem kell csinalni
vissza a love a doboz ujre lergaszt meg polcra vissza
senkinek kara
igy a vevonek lett
7000 Ft

E412 Free 2007.09.05. 00:37:39

Angliában szintén hasonló a szitu. Ha bemegyek a boltba nem érzem azt, hogy még az eladó tesz nekem szívességet azzal, hogy kiszolgál. A customer focus ősi angolszász szokás.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.05. 01:29:50

hagyma: Ez magyarországon nem lehet, és pont a vásárlók miatt. Ugyanis itt nagyon szigorúan büntetik az újra leragasztós történetet (használt árút adsz el újként), ezen felül a jótállási jegy kapcsán sem tudod kétszer, két különböző dátummal lepecsételni, ami pedig azért érdekes, mert itt igen szigorú feltételekkel van kötelező jótállás, ami szintén egy elég vásárlóközpontú dolog.

Ha valamit visszaviszel, az itt használtként adható csak el onnan, ergo a visszavásárlásnál mindig van valamilyen feltétel. A vásárlási utalványos történet pedig korrekt.

Megjegyzem: ha nem üzletben vásárolsz, akkor akár elállási jogod is lehet egy ideig (akkor meg ugye pénzt visszakapod), itt kevésbé éri meg a vásárlót hülyíteni.

Mivel itt a vásárló sok többletjoggal élhet, kereskedhet, a büntetőjog eszközével is védik, stb. ezért a legtöbb kereskedő nem szívesen ad többet akötelezőnél, hiszen az is több, mint amit indokoltnak tart.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.05. 02:23:18

Amúgy nálunk is simán visszavesznek mindent. Ugyan lusták mint a dög, de sohasem kötekednek.

Persze itt az emberek nem szorulnak rá az átverősdire és mivel korrekt ez a csere/pénzvisszafizetési dolog az embereket nem is ingerli semmi a rafináltkodásra.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.05. 02:58:53

jivan Thelf
en mar nam akartanm a kedelyeket turbozni
itt amit visszaviszel megy a compaktorba
lattam en mar bezuzni sok mindent minimalis pronlemavaql
mondjuk bicikliben rossz volt egy csavar es zuzzak be
ezert ugy finomitottam
egy nagyonn aruhazlanc/target. wal mart// visszavitt es bepreselt cuccaikobol, Te vigan kereskefest nithatnal
de meg egyszer, en csak az ellen vagyok, hogy a kereskedo diktal
hat nem!

Nodemaki 2007.09.05. 03:15:36

Figyemá vazze', ciroksöprűt hol lehet kapni?

jesszumpepi (törölt) 2007.09.05. 04:16:24

Palkovicsné használt Batz papucsot beszámít.

deputy sheriff 2007.09.05. 06:23:42

hagyma:
ha nem is kompaktorozza be a kompaktoros Jimmy, akkor a visszavitt termeket "rollback" cimszoval rakjak vissza a polcra es kb fel-negyed aron viheti a nep, ha kell neki. Itt persze nem az olyan cuccokrol beszelek, hogy a tv-bol hianyzik a kepernyo, hanem az olyan cuccokrol, amiket az emberek azert vittek vissza mer' nem teccett nekik es igy mar "hasznalt" illetve "nem-bontatlan"-nak titulaljak.
a kepernyo nelkuli tv-ket termeszetesen osi amerikai szokasok szerint bekompaktorozzak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.05. 06:29:58

ja, a Jimmy imadott kompaktorozni, letepte az ajtajat mindennek es csak nyomta a gombot

.laca. 2007.09.05. 08:04:18

TheElf: én meg dolgoztam műszaki áruházban, és simán mi eladók is javítottuk a 3 napos cserében visszahozott cuccokat, meg hetente voltak fuvarjáratok a garanciális szervizekbe. Javítás után sima visszaorigi -> új garjegy rendel forgalmazótól, és már kész is az, amit a boltban újként veszel.

Robzon 2007.09.05. 08:21:59

Hagyma, az nemetorszägban is teljesen normälis, hogy ami megsem kell, azt visszaviheted, es termeszetesen kifizetik. De ahhoz, hogy ez igy müködhessen az is kell, hogy kevesen legyenek az olyan parasztok mint te, akik kihasznäljäk a rendszert (pumpa). Konkret peldäval: ha veszel egy valamilyen TFT monitort, nemetorszägban 36 honap "pick up & return" garanciät ad rä a gyärto. Magyarorszägon ugyanaz a gyärto, a kicsit drägäbban adott ugyanolyan monitorra nem ad ilyet. Vajon miert?

getinaf 2007.09.05. 08:23:52

Itt azért hiányzik a hiba megjelölés, mármint a miért vittem vissza.Mindazonáltal, amennyiben nem volt feltüntetve az utalványon a lejárat dátuma, akkor itten átveréses megkárosítás esete forog fent.
Hozzátenném még azonban a pumpa vásárlás kapcsán, hogy azért a jelenlegi kereskedelmi gyakorlatokat nézve felmerül a tyúk-tojás előbblévőségének kérdése, mert ott meg azért a vásárló művelt gusztustalan dolgot.Mert azért az se járja, hogy megveszem, használom, aztán visszaviszem.No, pont ilyesmik miatt is olyan rugalmas az üzletekben a panaszok kezelése,meg a táskába benézünk, meg a többi.Szóval egymást szívatjuk.

EÖ (törölt) 2007.09.05. 08:25:54

én egyszer romlott baccpapucsot vettem (Karácsonyra kiugrottam Dublinba)saLYnos, de minden gond nélkül becserélték Cora Gazdaságos Ravatalra.

báró Csekonics 2007.09.05. 08:44:09

1. Cora egy sz@r - még a Tuskónál és az Ocsmánynál is aljább, csak a sok sznob, aki nem menne be ezekbe, inkább jár Korába - ilyen sikerrel...
2. Ha visszafizetik a vételárat, akkor nem utalványban, vagy tartozom neked cetliben, nem is monopoly dollárban, vagy gazdálkodj okosan forintban, hanem KP! Ott a hiba, hogy ragaszkodnod kellett volna az igazadhoz, csak gondolom bedőltél (sajnos) a megfelelően erélyes eladók dumájának.
3. Ha tényleg van lejárat azon az utalványon, akkor sajnos (mivel már elfogadtad) így jártál. Ha nincs - reklamálj magasabb szinten. (Ha úgy érzed megéri a bulit.)

Kora ajtaját meg persze letépni...
Eddig se mentem oda, ezután se tervezek.
Tuskó se leányálom, de legalább olcsóbb - ha az ember megnézi mit vesz.

Robzon 2007.09.05. 09:06:51

Amugy a monitorsztorim talän mäst is erdekel. Ket es fel ev utän elromlott a monitorom, ältaläban ket ev gari van mindenre, megyek ujjat venni. Miközben kivälasztottam az ujat, sopänkodtam az eladonak hogyan järtam. Erre mondja, hogy a regire szerinte a gyärto 36 ho garanciät ad, de mindjärt utäna nez es hozza is a telefonszämot. Mivel nem vagyok sikeres ember, es dolgozom vele, vettem azert egy mäsik moncsit. Telefonälok a gyärtonak mi van, bediktältatjäk a nevem, cimem, gyäriszämot, es hogy mikor vettem, es mondjäk ha mär nincs meg a gyäri csomagoläs küldenek (de van), azonkivül kerdezik, hogy ragaszkodom-e a konkret monitor javitäsähoz, vagy jo lesz egy mäsik javitott is. Ragaszkodom. Akkor lehet, hogy ket heig is eltart, mondjäk. Nem baj. Semmifele papirt (garancia, szämla) nem kernek. Mäsnap csöngetnek a DHL-töl, viszik el. Käbe egy het mulva, jön egy csomi egy vadi uj monitorral, räadäsul az aktuälis modell. Magyar vagyok: lapitok, biztos elcsesztek, nem szolok, örülök. Mäsnap csörög a telefon, a gyärto. (Fenebe, megszivtam, lebuktam.) Elnezest kernek(!), de az en monitorom, nem volt javithato, ezert küldtek, egy ujat, viszont a enyemen volt hangszoro, az ujon meg nincs, megfelel-e, ha küldenek ket külön hangszorot? Megfelelt, mert epp nagylelkü pillanatomban kaptak el. Kepzeld el ezt magyarorszägon.

crashdummy 2007.09.05. 09:15:47

Emberek, gondolkodjatok. Tök mindegy, hogy mit mond a jogszabály a cseréről meg a visszavételről. Ha a Cora visszavette az árut, akkor elismerte, hogy a vevő reklamációja jogos volt. Kész, pont.

Ha elismerték, akkor pedig a vételár visszajár. Az lehet, hogy ez történhet utalvánnyal is. Azonban véleményem szerint a beváltás határidőhöz kötése jogellenes. Ebben az esetben u.i. a vevő fizetett, sem árut, sem szolgáltatást nem kapott cserében, és a Cora lenyeli a pénzt. Ezt nevezi a jog jogalap nélküli gazdagodásnak.

Fordulj ügyvédhez, és pereld be őket.

Tengertánc (törölt) 2007.09.05. 09:35:24

Az ősi román szokások ismeretében, tudhattad volna, hogy sikeres ember nem lehetsz, ha a corában rossz minőségű műszaki szart jónak hiszel.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 09:37:57

Nemá. Én többször is dolgoztam már eladóként műszaki üzletben. Ha három napon belül blokkal, csomaggal épségben visszahozod a cuccot azzal a dumával, hogy tök jó, csak megláttad máshol olcsóbban, ezér inkább ott veszed tehát pénz vissza, akkor pénz vissza...
Ha akadékoskodnak, úgyis kitalálod, hogy nem fér be a szekrénybe, mindegy. A lényeg az, hogy legtöbb helyen nem is kérdezik, mér hoztad vissza, már adják is a KÁPÉT. És kurvára mindegy, hogy kártyára vetted, vagy leszoptál érte valakit, pénzt adnak vissza. Különben ajtó letép.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.05. 09:53:37

Ha a vevő meggondolja magát, és mégis más terméket választana anélkül, hogy a termék hibás lenne, akkor miért lenne gond, hogy határidőhöz kötik a beváltását? Cseréről van szó, nem pénzvisszafizetésről. Elvileg még aznap kellett volna levásárolnia.

johevi 2007.09.05. 10:04:10

Műszaki cuccot ugyanúgy lehet venni Corában vagy Auchanban mint pl a PhotoHallban vagy MediaMarktban, ugyanonnan jön, ha rossz, akkor a véletlenen múlik, hogy hova kerül...
Kérdés rajta van-e az utalványon, hogy meddig érvényes? Ha igen, akkor kár volt ide beírni...

Tengertánc (törölt) 2007.09.05. 10:05:07

Nekem erről egy tanult kolléga örökbecsű mondatat jut eszembe:

Milyen jó is lenne egyszer a f@sz másik oldalára kerülni...

Combi* · http://www.knorr-bremse.hu 2007.09.05. 10:49:51

Szar blogmotort írni ősi tuggyukmilyen szokás.

vernarancs 2007.09.05. 11:00:34

Nagy hiba volt elfogadni az utalvanyt. Plane, hogy az lejar 60 nap mulva. Tutira ra volt irva.

Vajon katus mit szolna ehez? Budos paraszt ugyfel mar megint...

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 11:19:02

Hát ja. Katus tuti megmondaná az igazat:D
Én sokszor elgondolkodok azon, hogy mennyire túl vannakk bonyolítva bizonyos dolgok. Például a témánál maradva. Bemegyek egy boltba, veszek valamit. Ha valami problémám van, akkor most kerülőutakkal szakodjak, meg olvasgassak apróbetűs részt kölünféle fecniken, A kurvaannyukat, bocs. Lassan oda jutunk, hogy mindenkinek ügyvédi diplomát kell szerezni, ha nem akarja, hogy átbasszák a közértbe ahol a krumplit veszi, mer a vételi szerződés 23. oldalán apró betűvel fel van írva, hogy a délután 14:21 és 14:23 között vásárolt krumplira csak akkor vonatkozik az akciós ár, ha sárga cipőbe jössz...

Szar-vas 2007.09.05. 11:34:48

@Robzon
Nazi keyboarddal is lehet magyarul írni

OB1K 2007.09.05. 12:12:49

Belga tapasztalat: a brüsszeli mediamarktbe visszavitt kütyüt készségesen visszavették, pénzt nem adtam vissza, de adtak egy kártyát, ami szerintük utalvány, és szerintük öt évig érvényes bármely európai médiamárktban. Hát, legközelebb ha otthon járok, kipróbálom Debrecenben a kártyát ...

Robzon 2007.09.05. 12:14:02

(Szar-vas: 100Ft-os kerdes, melyik az a szerver-op rendszer, aminek az angol vätozatähoz _nincsen_ alaphelyzetben magyar billenytükiosztäs? De nem is ez a baj, hanem hogy egy letepett ajtaju, batz papucsos sikertelen ösi romän vagyok.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.05. 12:23:58

Robzon
majdnem leirtam ki a paraszt, de meggondoltam magam
amugy Te mit tettel volna huokyegyerek hasonlo esetben
es semmi szuksegem azota se pumpara
es nem a tizenvalahany dollarrol volt szo
izgalmas volt a monitoros storyd
vegigizgultam

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.05. 12:36:37

hagyma:

Bakker ez itt nem amerika! Magyarország. Ösmered? Ha én kereskedő lennék, én sem cserélgetném a cuccost csak mert nem teccik a vásárlónak (utólag!). Nincs bizalom. Csak átbaszás van. És mindenki rinyál, nehogy átbasszák. Ezért nincs bizalom. A 22-es csapdája.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.05. 12:55:16

Mandula
en csak leirom az itteni tapasztalataimat
Magyarorszagon eltem 30 evig, mert ott szulettem, tizeneve meg itt elek
es itt a homaron neha leirom, hogy muxik itt
oszt ennyi
de ha a torveny az lenne akkor cserelgetned, itt meg ilyen a torveny

Robzon 2007.09.05. 13:08:05

hagyma, a parasztert elnezest, igazän nem akarnäm az östermelöket megbäntani. Lätom nem erted, leirom megyegyszer: a visszacserelösdi, csak abban az orszägban müködik, ahol az ügyeskedök-elösködök aränya nem lep tul egy bizonyos merteket. Te a többi väsärlo kontojära vitted vissza azt a pumpät bezuzatni, neked fura lehet, de semmi nincs ingyen, valakinek meg kell fizetni, a bolt beleszämolja az ärresbe. Te erre szarsz, ezert mondtam - tevesen - hogy paraszt vagy. A parasztok kepesek a közössegi erdekeket figyelembe venni. A kerdesre felelve, hogy en mit tettem volna: tudom, hogy a kerekeim nem eresztenek le maguktol, es mivel nagyteljesitmenyü autoval järok sebessegkorlätozäs nelküli autopälyän, es nem kivänok fejreällni, levettem volna gumit feltettem volna a potot, es megnezettem volna egy gumissal a lyukasat. Amugy tankoläsonkent ellenöriztetem a levegönyomäst, pedig szeretem a meglepeteseket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.05. 13:29:42

na figyelj akkor megegyszer, a Targettol/ mer mar emlekszem ott tortnt, kolcson vettem egy pumpat fel orara, kepzeld nem haltak bele, eleg nagy uzletlanc, amugy sok eve volt
nem volt lukas, ecceruen lapos volt
bementem, vasaroltam, kijottm es lattam lapos, kene bele fujni
a tokom nem fog 98 fokban kereketcserelni egy pakoloban
a pumpat meg visszvittem mert nem volt ra szuksegem erted?
azota sincs
amugy tuti a polcra tettek vissza, de ha bezuztak bezuztak
hat ettol nem emelnek arat abban biztos lehetsz
most meg ha azzal akarsz dicsekedni hogy nagy teljesitmenyu az autod, hat baratom most nem irom le milyen kocsim van mert nem kivanok versenyezni
ellenoriztesd tankolasonkent a levegonyomast orulunk neki
ha nekem legkozelebb leereszt nem kereket cserelek, hanem kocsit
fogok en itt kereket cserelni...

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 13:35:38

Robson
Az a pumpa már el lett adva máshova.
Az ügyeskedők-élősködök aránya meg csak attól fögg, hogy mennyire él jól, és mennyire lusta a paraszt. Egy olyan társadalomban, ahol a keresethez képest alacsonyak az árak, az emberek simán megveszik a cuccot, és ha nem kell legfeljebb kidobják vagy felgyújtják. De nem viszik vissza, mer az már macera.
Na ez a pazarlás.
Meg nem felrakni a magyar kiosztást ősi... De melyik is a szóban forgó oprencer?

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 13:38:12

Jaj, bocsesz. Robzon helyesen, ha jól látom.

Robzon 2007.09.05. 13:50:35

hagyma, az autohasznälatomra valo utaläst csak azert eröltettem, hogy ereztessem nem tartom felelössegteljes dolognak, egy hirtelelen leresztö gumival a forgalomban valo reszvetelt. Jo, velorexel a McDonaldstol a targetig nyilvän nem gond, de teszem azt ha autoval mesz, es felemäs a nyomäs az elsökerekedben, egy nagyobb fekezesnel - ABS/ASC ide vagy oda - keresztbe ällsz, es emberek hallnak meg esetleg a lustasägod miatt. Ezert is vannak orszägok, ahol a sok felelötlen ember, es az ältalänosan rossz ällapotu autok miatt, extrem alacsony (55MPH) a megengedett legnagyobb sebesseg. Mäs orszägokban viszont a fejlett közlekedesi kultura es a jo ällapotu autok miatt ältalänos sebessegkorlätozäs nelkül is alacsonyabb a vezetett autopälyakilometerre esö balesetek szäma. (Tudod melyik orszägokra gondolok?) Na, ez megint egy pelda arra, hogyan hat ki az egyen eletere a normakövetes merteke az adott tärsadolomban. Pumpa, monitor, visszacsereles, közlekedes: ugyanaz a tema.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.09.05. 17:11:29

Igazad van Hagyma.. Legyen 90 nap penzvisszafizetes Mo.-n is de minimum 30 :) Viszont nem art egy listat vezetni azokrol akik szorkaozasbol csinaljak ezt (ez folyamatban van az USA-ban)

www.ertekelem.hu/view.php?id=85&page=0&cat=138

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.05. 18:03:39

Most már nem kétséges, hogy a szerencsétlen Cin, hagyma visszavitt punepáját vette meg. (Jól átcsomagolva.) Amikor ő is rájött, hogy lassú, persze, hogy visszavitte. A corások meg mondták neki, hogy jól van öcsi, szopogassál savanyúcukrot. Amikor nem tágított, leázott macisajt cimkéket adtak neki titokban, azzal, hogy így jobban jár, ez kevésbé inflálódik, mint a kp és kisebb helyen is elfér.

Robzon 2007.09.05. 18:18:01

De kiräly Nelson, te a jövöböl irsz!? (18:03 nälad, 16:18-kor). Igy persze, hogy egyböl ätlätod a relytett összefüggeseket...

Robzon 2007.09.05. 18:19:40

Kibaszott idövihar, en is ätzuhantam az esemenyhorizonton...

renugard 2007.09.05. 18:40:34

Nem jó! Ha fogom a fejem ekkora hülyeség hallatán(olvastán), akkor nem tudok gépelni, úgyhogy csak hüledezek, hogy van még olyan aki a Cora-Tesco-Metro triumvirátusban vásárol műszaki cikket, ráadásul kipróbálás, vagy szemrevételezés nélkül.
Ezt hívják tanulópénznek. Nem is volt drága. Pláne nem nekem, kibicnek:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.05. 19:14:22

Asszem mindannyian bekerültünk a féregjáratba. Éljen a blogmotor!

Most vajon a jelenből írok?

Robzon 2007.09.05. 19:56:30

Nelson, a jelenböl, addig rendben van, de mi van ha egy pärhuzamos dimenzioba kerültel? Csak ugy tudod eldönteni, hogy a koräban müszkait veszel 7ezerer lätatlanba, aztän ha visszaviszed es fecnit adnak, megnyugodhatsz. Ha penzt, kezdhetsz sikoltozni.

Jetpilot 2007.09.05. 20:32:42

Milyen ember aki ott veszi a műszaki cikket ahol a tejet, kenyeret?
Ki Corán kel, utalványt lel.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.05. 20:45:30

Telefonáltam a Corába, hogy külgyenek gyorsan valami elektromos ketyerét 7 rugóért, csak jól csomagolják be, mert látni sem akarom.
Megérkezett. (Vajon mi lehet benne?) Azonnal visszavittem, hogy ez nem tetszik és egyébként is lassú. Sajnos a Corában már csak a klottgatyás tulajdonost találtam, aki aszonta visszaveszi, ha befizetem a nyereményadó 16,5 százalékát. 100 kunással fizettem, de nem számoltam meg a visszajárót és csak később vettem észre, hogy kevesebbet adott vissza. Hazafelé véletlenül felmentem az autópályára, ahol Palkovicsné megállított, hogy az etióp éhezőknek gyűjt lélegeztetőgépre, vegyek tőle képeslapot.
Ez melyik dimenzió? És mivel párhuzamos?

Robzon 2007.09.05. 20:59:39

Hogy melyik dimenzio azt nem tudom, de mienk nem lehet, mert szignifikänsan keves az ösi romän, meg a batz papucs benne.

dograbbit 2007.09.05. 22:33:19

Ehe.
Vettünk porszívótaz ősi nromán áruházban, mert a régi besz@rt a sittől, kemény öttezzeh kilencszáért.
Mondja pénztáros:garancia a vevőszolinál.
Kérdezem a vevőszolis szőkét, hogy mennyi a gari?
3 nap, aztán szervíz.
Akkor hagyjad, nem kell.
Pont fogok szarozni egy ötezres pornyűvőn a corával-e? Ha bephosick esetleg.

renugard 2007.09.06. 05:33:25

Dograbbit:
Van olyan, akinek ez az 5 rugó is pénz...

báró Csekonics 2007.09.06. 10:01:26

dograbbit 2007.09.05. 22:33:19

Figyi már ez mindenhol így van... 3 napon belül ahol vetted csere, utána márkaszervízben 1 év vagy amennyivel esetleg a gyártó többet vállal rá...
süti beállítások módosítása