Tékozló Homár

Jótékonysági terror a Deákon

2007.09.05. 12:07 | jackyll | komment
Bizonyára hallottak már jóságos alapítványokról, akik ilyenolyan beteg gyerekek nevében szedik be a milliókat. BB a Deákon ennek egy kezdő változatával találkozott, akik azonban már alkalmazzák az amerikai adományozási technikát. Az adományozók egy nyilvános listára vezetik fel támogatásuk összegét, amit a következő adományozó megnéz, és ugye normális esetben ciki kevesebbet adni. Nézzük ennek a brute force magyarítását:
Tudom, hogy a Homáron általában cégeket szokás szidni, de én másra szeretném figyelmeztetni a nagyérdeműt. Bár ez is egyfajta vállalkozás. A Deák téri aluljáróban rendszeresen felbukkan néhány ember. Módszerük a következő: szórólapnak látszó képeslapot vagy kis mappát nyújtanak át. Gyanútlan járókelő gondolja, elveszi, tegyen egy jót szegény ördögökkel. Igen ám, csak az illető nem engedi ki a kezéből a cuccost, hanem elmondja, hogy az XY alapítványnak dolgozik, és a képeslap (mappa) eladásásból származó bevételből beteg gyerekeket gyógyítanak. OK, mondom, adok 200 forintot. Mire ő előkap egy nagyobb mappát, hogy ez így nem lesz jó, nézzem meg a papírokon, hogy mások ezer (!) forintot adtak eddig. Ezennel megköszöntem szépen az egyébként is rettentő gyanús kinézetű (és akkor nagyon PC voltam) fiatalembernek az együttműködést, majd el. Az illetőket egyébként nem nehéz felismerni, bal kezükben A4-es mappát tartanak, jobb kezükben pedig ez a bizonyos képeslap vagy annak megfelelő méretű mappa (levelezőkészlet?)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernarancs 2007.09.05. 14:56:00

Valoban nehez kiszurni, hogy ki a tenyleg nyomorult. Egyszer egy haverral hajnali 2 korul tamolyogtunk a koruton egy krimobol. A blahan lepihentunk es odajott egy hajlektalan. Mersekelten volt csak koszos es eloadta, hogy van neki csaladja meg minden, de kiraktak. Tesztelni akartuk es a haverom adott neki egy ezrest, hozzon 2 doboz cigit az ejjelnappalibol. 10 perc mulva visszajott es hozta a cigit. Kapott is jattot meg 2 doboz sort.

make the world 2007.09.05. 14:56:08

Nehez elkerulni ezeket az embereket, foleg, ha Bp.n el az ember. Ismeritek a fel embert aki a negyes/hatos vonalan kozlekedik? Akarmit csinalt is a fel testevel(elcigizte, elitta), mindig osszeszorul a szivem, ha meglatom (tudom, tutira tobbet keres mint en egy nap alatt). S a nenikek, akik egesz ejjel kinn vannak es viragot arulnak? Es a kevesbe meggyozo kisebbsegi anyuka a negyes/hatoson, aki mar reggel nem bir a laban allni a sok piatol, de a gyerek az ehes allandoan? Elkerulni, eltuntetni, eltaposni, falhoz allitani? Mit lehet veluk csinalni? Tudom, hogy penzt akarnak mindenkitol, de mi lenne ha egy napra mindenki, aki ide irt vmit, elfeledkezne a penzrol? Latja vki az embert ezek mogott? Na jo, nem azokra a kisebbsegiekre gondolok, akik a kepeslapokat osztogatjak jo penzert:). De neha gondolni kell arra is hogy vannak odakint olyan emberek, akik nem valasztottak ezt. Veluk mi legyen?

Lecci, lecci, nekovezzetek meg ezert a hozzaszolasert. Batz papucsot sem kerek:) es sztem sikertelen ember sem vagyok- s most nem a bankszamlamon levo penzosszegre gondolok. Sajnos a legtobbeknek ez a legfontosabb. Annak ellenere, hogy money rules the world, nem szabadna, hogy mindnekinek ez legyen a legfontosabb dolog.
Peace

2007.09.05. 16:32:44

Azért van tele a város ilyen söpredékkel, mert még mindig vannak idióták akik pénzt adnak nekik. Van épp elég szabályos alapítvány mindenfelé, ha valaki adakozó kedvében van keressen a neten.

Dave_hu (törölt) 2007.09.05. 16:59:01

elmondanám a rohadt egyszerű megoldást: kötelező foglalkoztatás kajért és tiszta ruháért. van ám munka budapesten bőven, lehetne a sok semmirekellőt befogni, hogy takarítson, szedje a szart az utcán. de nem ám úgy, hogy majd ő eldönti akarja e csinálni vagy sem. a kéregetést büntetni , sőt a koldusnak adakozást is. az aluljárókba lehetne is menni a sok kínálkozó munkaerőt felvenni. sajnos, csak drasztikus megoldás létezik. magától nem fog elmúlni.

suo tempore 2007.09.05. 17:02:40

a práblem az, ha nem adunk, akkor furdal a lelki,h "ó szegény szerencsétlen, hátha tényleg kellett volna neki, én is bármikor ide juthatok, és mi lesz, ha nekem se ad senki"

ha meg adunk, akkor szinte mindig ott van,h "tuti megvágott, többet keres egy nap alatt, mint én, aki dolgozom is"

szóval nem lehet eldönteni...én többnyire a "nem adok"-ra szavazok, de volt már kivétel

a sokat emlegetett madaras teszkónak egyébként nagy előnye,h kamerákkal figyelik a parkolót, és ha feltűnik egy gyanúsan sompolygó alak, rögtön ott a kutyás őr és elzavarja...legalábbis itt vidéken

riotter 2007.09.05. 17:03:32

make the world 2007.09.05. 14:56:08

Igazad van Testvér! Félre a Batz-t és vesszen a pénz!!! Én már látom is bennük az embert!!! És Ők is látják bennem a balekot...

Jack__Bauer 2007.09.05. 17:04:06

Akik Bp-n élnek, azoknak nem újdonság a fent leírt jelenség. Gyakorlatilag mindennap lehet látni ezeket az "önsegélyezőket" az összes forgalamas helyen - Blaha, Deák, Nyugati... A kérdés csak az, hogy ez az erőszakos, adómentes lehúzás miért nem von maga után rendőri intézkedést. Pár éve a "százasé-a-csoki" ment nagyon, azt sikerült visszaszorítani, ezt miért nem? (amúgy a Blaha aluljáróban pölö rendszeresen a járőrök jelenlétében folyik a fenti adománygyűjtés... kizárólag napbarnított személyek által persze - olaszok, spanyolok, brazilok és mexikóiak, többnyire)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2007.09.05. 17:07:53

Dave: Te ilyen gárdista gyerek vagyol, vagy mi?! ;)

vernarancs 2007.09.05. 17:11:03

make the world 2007.09.05. 14:56:08

Nagyreszt igazad van, de az nagyon nem franko, hogyha valaki az utcara kerul akkor az elso dolog, hogy kereget es arra apellal, hogy majd masok talpraallitjak. Ez igy nem megy. Ha o maga nem kuzd akkor akarmennyi penzt tolsz neki kifolyik a kezebol. El kell menni dolgozni. Ott kezdodik az en empatia kuszobom. Ha valaki nem is dolgozik az sorry, no money. Vannak ritka kivetelek...

Egy argentin mez sem kell a bacc papucs helyett?

sincity 2007.09.05. 17:11:30

make the world 2007.09.05. 14:56:08
Egy perces néma csenddel tisztelgek a hsz-od előtt. Óra indul...

freddyD 2007.09.05. 17:12:05

Naponta látni ezt, és roppantul idegesítő.

Kedvelt variáns, amikor kis vicckönyveket "ajándékoznak".

messyke 2007.09.05. 17:12:18

Néhány hete Budán. Ebédszünetben boltba lerohantam, vettem magamnak kaját, a kisfiamnak finomságokat. Táskát nem vittem, reklámszatyorért nem adok pénzt. Így a karomban vittem a cuccot.
50 körüli, jólöltözött(!) nő odajött, azt hittem, útbaigazítást igényel.
Pénzt kért. Miután közöltem, hogy nem adok, utánamordította, hogy "úgyis olyan nagy a segged". Annyira futotta lélekjelenlétemből, hogy "én legalább dolgozom..." Azt válaszolta, hogy ő meg beteg...
Olyan elkeserítő, hogy még Te vagy a szemét, ha nem adod oda a(z egyébként elég kevés) pénzed.

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.05. 17:13:59

Avatatlan Sam: neved alapján férfi vagy, na de mondd, mekkora darab?? Mert nekem nem szokták ránézésre elhinni, hogy nincs, pedig nem lóg a fülcimpámon Batz papucs...

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 17:15:04

make the world

Nem nekem fontosabb, hanem neki:) Másrészt meg nem is a pénzről szól, hanem arról, hogy egy geci lusta ember agyok, és ha csak egy vállveregetést is kér egy átlagos kéregető, azt se adnék neki.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 17:17:17

Céadaoin: Ez nem jött be, bocs azt nem írtam, hogy lehet nekem könnyebb, mer pasi vagyok, de pici darab (egész pontosan 171centi és 77 kiló), és nem is olyan marcona kinézetű.

Nagyvakond 2007.09.05. 17:17:48

---Vérnarancs---

"Valoban nehez kiszurni, hogy ki a tenyleg nyomorult. Egyszer egy haverral hajnali 2 korul tamolyogtunk a koruton egy krimobol. A blahan..."

...megálltunk, amennyire csak lehetett, mer' szegény haverom öklendezett k***ára, émmeg összeh*gyoztam magam, szal télleg nyomorultul-állatul nézhettünk ki, mert egy néni adott nekünk két buszjegyet meg egy ötszázast, hogy térjünk haza, aludjunk egy jó mélyet, s másnap mehessünk dolgozni.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 17:21:06

Nameg nekem se hiszik el, hogy nincs pénzem meg cigim, mikor a szeme láttára rakom el lóvét miután megvettem a cigit és rágyújtok épp. Egyszerűen a határozottság a lényeg, hogy lássa hiába könyörög meg állja el az utam, csak az idejét vesztegeti.

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.05. 17:24:38

Avatatlan Sam: akkor a haj hossza lehet a döntő, mert ugyanakkorák vagyunk... :-D

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.05. 17:32:14

ez most már realtime?
és a többiek? olyan érzésem van, mintha eltűntünk volna egy féreglyukban...

gázolajsejk 2007.09.05. 17:34:27

A pénzért meg kell dolgozni! Erre a kéregetők figyelmét fel is szoktam hívni: "Rendben, adok egy százast, ha csinálsz néhány bukfencet!"
Erre még nem akadt jelentkező.
Ha sietek, az elég legyen, ha rád nézek, felszólítás is be szokott válni.

ClearWater 2007.09.05. 17:34:54

Na. Menjünk sorba.

Az esetek 90%-ában átbaszás a dolog, még csak sajnálatra sem méltók. A maradék 10% az a réteg, amit make the world ír, ezeket tényleg illik/kell segíteni, de erre valók a különböző szervezetek (nem az aluljárósok), vöröskereszt, meg jópár karitatív szervezet. Ha ezeket támogatod a 10%-ot támogatod, és végülis ez a cél, nem? Mindennek megvan a maga módja, eljárási rendje. És ebbe nem tartozik bele az utcán kéregetés, mindegy milyen indokkal.

Papucs jöhet, sikeres nem vagyok, ne is legyek, ajtóim a helyükön.

vernarancs 2007.09.05. 17:39:43

Al Saïd [Al Said] 2007.09.05. 17:17:48

Te is ott voltal. Nem lattalak. Allah nem mondta meg, hogy igyal mert behugyozol?

csipikeazóriástörpe 2007.09.05. 17:44:32

Sziasztok!

Az ilyen tarhások miatt nem kell Pestre utazni,máshol is szép számmal tenyésznek.Vidéki kisvárosban élek, nálunk is akadnak csövesek, cigók, krisnások, alapítványoknak gyűjtögetők stb.A legjobb eset tavaly karácsony előtt történt:Családilag sétáltunk(feleség+2 éves fiam)Leszólít egy bicegő fazon, hogy ő a Pető Intézet bla-bla-bla alapítványa részére gyűjt, vegyek tőle laposképet heroinárban.Elutasítottam,erre a kis görény karácsonyi áldásképpen annyit kívánt,hogy majd ha a fiamnak kellene járógépet venni és gyógykezelni, akkor bezzeg...Tovább nem tudta folytatni mert közöltem vele, amennyiben nem kotródik el, eltöröm a mankóját a hátán, a maradékot pedig analitikusan feltolom neki.A faszparaszt...Másnap egy kollégája mozdult rám de ez odaszólt neki,hogy hagyjon...

Nagyvakond 2007.09.05. 17:48:05

Allah jó és bölcs!
Arra indított, hogy megcsavarjam a történeted, Úrfi!

Allahu akbar!

serialkiller01 2007.09.05. 17:48:47

Itt már 5óra is elmúlt? Hmmm... érdekes.

Frigo 2007.09.05. 17:49:51

Még gizda szemüveges kissrác koromban mentem haza suliból Debrecen főutcáján télikabátban. Odajön hozzám a fejjel magasabb roma gyerek, hogy "Mennyi az idő?". Vettem a lapot, mondtam neki: "Nem tudom, nincs órám!". Kicsit elkésve bár, de lenéztem a karomra és megnyugodtam, hogy a télikabát eltakarja az órámat. Erre ő: "Adj már egy 50-est!". Én: "Nincs nálam pénz.". Otthagyott. Másnap megyek ugyanarra, a gyerek megint: "Mennyi az idő?". Erre én: "Tegnap már kérdezted!". Na ott szaporábbra vettem a lépéseimet, mert a gyerek erősen elkezdett elküldeni a rákba, meg le akarta rúgni a fejem. De ezt is túléltem. :) Nem könnyű vicces gizda szemüvegesnek lenni a városban. :)

Narrátor (törölt) 2007.09.05. 17:51:25

Na, akkor elmondok két NAGYON FONTOS történetet, hogy ti is okuljatok, én már elszenvedtem.

Az első ez a képeslapos hülyeség, én is már átestem, azóta semmit, de semmit nem fogadok el, még szórólapot sem, undorító látni, hogy utána 30 cm vastagon abban gázolnak a gyalogosok. Meg amúgyis az összes hazugság (No. 1.: "Végelszámolás miatt csak ma 100 Ft egy pár cipő. Ja, bemégy, van egy (azaz 1!) pár szétrohadt cipő, az valóban 100 forint, a többi a szokásos."). Ilyen pl. a Boráros téri Duna-házban székelő valami naplopó bolt.
A másik, cigányok kedvenc trükkje, nejlonszatyorból árulni (ernyőt, zoknit, akármit). Nos, elszenvedőjeként mint megtudtam, ez arra megy ki, hogy felmérjék vagyoni helyzetet, majd 30 méterrel odébb már támad is le a brazil gépsor, hogy "Adjá' má' egy ezrest!". Az olyan söpredéket, mint az aluljáróban éneklő, meg villamoson kéregetőt nem is említem.

Ja, helyesbítés: Budapesten a koldulás szabad, de csak némán. Tilos szóban, fizikailag inzultálni bárkit is. Erre való tekintettel tőlem általában csak a csendesen üldögélő csöves kap, volt, olyan, hogy a Rákóczi úton kolduló csövest könyvet olvasni láttam, előtte a poharat. Ő kapott.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 17:53:41

Céadaoin: Rövid hajjal rendelkezem. Kábé 4 centi? Lassan elmenek fodrászhoz.

Szombat! 2007.09.05. 17:54:13

Kijelentem, hogy recece!

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.05. 17:58:21

Sam, az enyém fenékig ér... és nem tejfel(szőke).

Narrátor (törölt) 2007.09.05. 17:58:37

Ez a blog.hu is megérne egy ajtóletépést. Szóval még 1x, de most már rövidebben:

Amit mindenki kerüljön: A nejlonszatyorból áruló cigányokat (zokni, esernő, akármi). Ez arra megy ki, hogy felmérjék anyagi helyzetedet, majd 30 méterrel odébb már áll is eléd a brazil gépsor, hogy "Adjá' má' egy ezrest!". Kerüljétek őket.

Ezenkívül felőlem felfordulhat minden kéregető, árulgató, szórólapot* osztogató. Csak és kizárólag a csendes csöves kap tőlem, mert ő a törvényszerű, a törvény tiltja a verbális és fizikai erőszakot is. Láttam Rákóczi úton koldulót, aki éppen könyvet olvasott, ő kapott.

* = Kedvencem a Boráros téri Duna-házban székelő folyamatos felszámolás alatt lévő üzlet. "Ma minden cipő 100 forint!" Bemégy, van egy pár (1!) szétrohadt Baccpapaucs, az valóban száz forint, a többi ugyanolyan drága.

Narrátor (törölt) 2007.09.05. 17:59:37

Erre duplázik. Blogmotor, működő-e vagy?

luchador 2007.09.05. 18:05:11

Kepeslap oszto kisebbsegieknel megfigyeltem egyfajta menetrendet. Anno meg ugy jartam suliba, hogy kek metrora fel hataruton es delinel le a masikrol. Reggel 8-10 kozott mindig ott voltak "elerhetoek" az arcok, del korul a deakon, es delutan eleg sokszor kint a picsaba a hatar uton... Kb ket het utan arcrol vagtom mind 4-5 kepeslapost, meg ok is megjegyezhettek mert neheny arrogansabb elutasitas utan tobbet nem kertek/jottek/satobbi...

landov · http://landov.blog.hu 2007.09.05. 18:10:25

Na, szerintem pont a Pestiekből nem élnek ezek! De a hozzám hasonló vidékről 2-3 évente feltévedők nem szokták az ilyet. Na azokból élnek.

Dr Net Elek (törölt) 2007.09.05. 18:10:34

Idözónák suhannak ide-oda, kommentek tünnek el, hogy újra elöbukkanhassanak.
Asszem ez már a mátrix.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.05. 18:10:48

Céadaoin: Korábban nekem is volt hosszú barna hajam, ha nem is a seggemig ért, de úgy hátközépig:) De macerás volt mosni, meg kifésülni (amire kábé kéthavonta vállalkoztam), tehát levágattam. Így viszont reggelente kéne baszni vele valamit, mer mindig elfekszem:D
Ja, megha már ilyen pontos személyleírásokat adunk egymásról. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy borotválkozni is ritkán szoktam, nem vagyok épp szakállas, de erősen borostás. Talán ez az ami elriasztja a hajlékatlanokat:DDDDDDD

Subculture 2007.09.05. 18:12:21

Tegnap kora este combinon utaztam. Jobb oldalamoról ci... izé mexikói anyuka közeledik csecseművel a karján, balról ellenőr. Na mondom félreállok az útból, összehozom őket, legalább míg ellesznek(merthogy ugye bkv járművein kéregetni tilos(!) addig nekem majd jön a megállóm, és nem kell a táskám aljáról előkotornom a bérletemet mer torkig vagyok már vele- Igen én naiv:) bkv ellenőr és kéregető cigánasszony szépen nagy ívben kikerülték egymást (bizony), kérdezhettem én hogy neki nem kell megmutatni? de bkvellenőr bácsi csak addig fogta fel létezésemet míg a pofája elé toltam a bérletem. Mert ugye jegyet venni csak a jólszituált tanulónak, egyetemistának és jómunkásembernek kell, csöveseknek kéregetőknek valamint 100 kilógramm fölöt ez jár, fizetni nem kell érte

flimo13 2007.09.05. 18:14:58

Hehe én ilyen alapitványnak gyüjtögető egyéneket láttam legutóbb szélsebesen kifutni az egyik aluljáróból, mikor arra járt néhány rendőr, szóval nem túl merész tipp, hogy közük nincs semmilyen alapítványhoz.

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.05. 18:18:44

Sam: na, borostát nem tudok növeszteni: tiéd a pont! :-D

(Szombat: a többiek még mindig isznak?)

Anubisz (törölt) 2007.09.05. 18:24:29

Mellesleg a 4-6-oson kéregető romadék anyuka a szemem láttára tömte a gyerekbe meg magába a gyros-t a mester utcánál, majd a villamoson tolakodva az összes utasba beletörölte a gyerek cipőjét, míg végigvonszolta a kocsin...

Narrátor (törölt) 2007.09.05. 18:28:03

Katina, mi nyáron, a 43 fok melegben vonatoztunk. Jön a kalauz, jegy odaad. Mellénk behuppant cigány nekiáll magyarázkodni. Erre fizetés nélkül odébállt a kalauz. Megértem, ő sem akar lincselés alanya lenni, azóta én is csak külső kényszer hatására veszek jegyet. Ja, amikor odahuppant mellék, kezében fekete szatyor, ösztönösen villámygyorsan minden összehúz, elpakol.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.09.05. 18:32:32

A Kerepesi út-Róna utca sarkán, a lámpánál szokott virágot árulni egy öreg néni. Szegény van úgy, hogy egész nap ott ül. Egyszer arra jártam, és vettem tőle egy csokorral, és két csokor árát adtam neki oda. Elsírta magát, nagyon megható volt.

Az Infopark sarkánál, a Lágymányosi híd lábánál lévő lámpánál szokott egy hajléktalan újságot árulni igazolvánnyal. Na őt például a parkban dolgozók mindig ellátják, van kajája, gyümölcs, ruhák, stb. És egész jó fej, neki mindig szívesen adtam, míg ott dolgoztam.

Egyébként megfigyeltétek, hogy a sorok között araszoló bérkoldusok mindegyike ugyanúgy sántít?

Körte

Subculture 2007.09.05. 18:43:22

demon azért egy karonülő csecsemőtől tán nem kell tartania. na ezért háborított fel nagyon. ha meg sajnálja szegényt, sajnáljon engem is, ugyanis 10-éig kb 3 ezer forintom van, az egyetemistáktól épp most vonnak meg mindenféle támogatást(lakhatási, utazási, jygzet-), csak akkor kaphatsz már ha árva vak süket terhes fogyatékos vagy rokkant vagy, tanulmányi ösztöndíj még placebónak is kevés. Akkor menjek én is koldulni?

Random666 2007.09.05. 18:47:20

Székesfehérváron is megtalálhatóak a fent említett típusok. Engem a kocsivisszatolók tudnak kihozni a sodromból. Legutóbb 3 szakadt napbarnított kisebbségi kiskorú (a korrektség kedvéért)akarta visszavinni, annak ellenére, hogy nem pénz, hanem egy kulcs volt benne, és ezt mondtam is nekik.

Random666 2007.09.05. 18:51:12

Katina, a csecsemőtől talán még nem, de engem próbált már 6 éves cigánygyerek fényes nappal kirabolni(22 vagyok). És nagyon dühös volt, amikor kinevettem...

renugard 2007.09.05. 18:56:37

Én leukémiás betegek gyógyítására szervezek segélykoncerteket. Nyugtassatok meg, hogy az nem gáz...

Subculture 2007.09.05. 18:58:08

*karonülő csecsemőtől és a 150 centis anyjától

Kutyi 2007.09.05. 18:58:33

Két röpke sztori: elsőben ugyanezen gyűjtögető csengeti végig az utca házait, sztoriját eldalolja és várja a lóvét. Mondom, hogy kp-t nem adok, kérem a postai csekket majd befizetem. Erre hebeg-habog, hogy az nincs nála, de felírja az adataimat...Na csak az kéne ! Adja meg ő az adatait, majd átutalom a bankszámlájukra - megjegyzem halkan, legalább rendőrhaverunk le tudja ellenőrizni. Rögtön kiderül, hogy persze ez sem járható út...s azonnal indul is tovább. Na ennyit az "alapítványi gyűjtögetőkről".
Másik sztori az Interspar parkoló, amúgy is utálom ha bepakoláskor idegen áll mellettem, napbarnított fiatalasszony karján csecsemővel odapenderedik, hogy tudnék-e adni valamit, mert éhes a gyerek. Esetleg kiflit ? Mert azt épp vettem. Persze ő se így gondolta, hát tovább győzködik. Na egye fene vigye a kocsit. Jó-jó, de azt nem viheti be a boltba vissza - mert az őr nem engedi be -mondja. (Ugyan miért?) Kinn is van kocsitároló, mondom vigye oda. Az meg azért nem jó, mert beüti a gyerek a fejét. Na ez már nekem is sok ! Akkor keressen más balekot. Még majd tán én viszem vissza a kocsit hogy odaadhassam belőle a pénzt !
Nem vagyok szőrös szívű, de a hátam se az! Ha támogatni akarok valakit, akkor választok azok közül az alapítványok közül, vagy azok közül az emberek közül akiket ismerek, s nem minden útszéli jöttment részére osztogatom el a pénzt !

Fospunpa Bizottság 2007.09.05. 19:02:47

szerintem sem kell ezt túlbonyolítani: nincs pénzem. kész. vizesnyócas. vége.
a fedél bélkülből meg: köszönöm, nem kérek.
a legmaradandóbb országimidzset egyébként ezek a "profik" biztosítják nekünk, erre bevehetitek a mérget. pl. a lánchídi műkoldus, aki munkaidőben nyomorék öregasszony, szabad- és munkaszüneti napokban fiatal csaj. broáf.

nem csak nekik nem kell bérletet venni egyébként, a kresz is módosult az utolsó 10-15 évben: bizonyos autómárkákra egyáltalán nem vonatkoznak szabályok. ez is országimidzs ám!

bármilyen egyéb kérdéssel keressetek bátran, üdvözlettel: hitelklinika

danuria 2007.09.05. 19:21:06

Én hányok az összes pénzgyűjtőtől. Az egyik aluljáróban gyűjtöttek "beteg gyerekeknek". Mondtam, hogy nem adok és elsiettem, erre a jóember utánamkiabált, hogy "Mi van dagadt, nem szereted a gyerekeket?"

Narrátor (törölt) 2007.09.05. 19:48:28

Katina, én az ilyentől könyörtelenül elvenném a gyereket. Inkább lássa az árvaház négy falát, mint az rögzüljön benne, hogy ez a megélhetés formája. Az ellenőr is csak ember, gondolom neked emberibb formád volt, így téged mert csesztetni.

olyan szép színe van kendnek 2007.09.05. 19:49:12

egyszer kifutott a kocsmából elénk egy ilyen baccpapucsos ősi szemétláda faszkalap pénzt kért, nem adtunk és még mi voltunk a bunkók!

Mocsár 2007.09.05. 19:52:02

Alapítványosnak sose adjatok pénzt, akár utcán állít meg, akár becsenget hozzád. Mert sose jut el a betegekhez, akik nevében szedik. Az üzletkötő és azok irányítója osztozik az egészen.

Secnir 2007.09.05. 19:55:30

üzletkötő, ez jó. lol
mármint góré vagy maffiózóora gondoltál ugye :D

Kila 2007.09.05. 19:58:06

Ennél még az én sztorim is durvább :)
Velem a móriczon történt úgyanez a dolog, hogy roma csaj nyújtja képeslapot, én naív persze gondoltam segítem elveszem a szorólapot, aztán megállít h pénzbe kerül és rákos gyerekeknek gyűjt. Mindjárt mondtam h sietek, valahogy már akkor a stílusából levágtam kamu az egész, aztán végül utánam szólt hogy a rák egye ki a szívemet...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.05. 21:55:40

Ha szívbeteggyerekkülföldiműtétjére kérnek pénzt, csak annyit szoktam mondani, hogy az 1%ot mindig a Vörös Keresztnek adom, és megkérdezem a lejmolót, hogy megadjam-e a számukat.

Eddig még egyszer sem kérték.

Darth Palma 2007.09.05. 22:17:29

Ez nem csak nagyobb városok központjában esik meg. Én például tegnap talákoztam 2 kisebbségi, erősen barna bőrű, eléggé lepusztult külsejű férfival, Érd egyik csendesebb környékén. Előttem mentek, majd hirtelen megálltak. Sajna, már késő lett volna nagyobb ívben kikerülnöm őket, úgyhogy pont mellettük kellett elmennem a járdán. Persze kérték a lóvét, de mondtam, nincs nálam. Gyorsan mentem is tovább, meg se várva a választ, erre a fiatalabb csávó elkezdett követni. Nem, mondom kicsit berezeltem, mert nagyon nem szerettem volna velük "beszélgetni" az üres utcán.
(Futni sem tudtam, mert baromi nagy és nahéz táska volt nálam...)

Nem könnyű az élet, ha egy fiatal gyengusz lány vagy... :(

dehiszezénvagyok 2007.09.05. 22:19:20

Ez a 11.ker úgy látszik király hely.

Engem Kelenföldön nevezett egy réti néger magának az ÖRDÖGnek, mert nem adtam a szegénybetegárvaésnemmelleslegmégféllábú gyerekeknek pénzt. Röhögve mentem be a pékségbe a pályaudvar mellett, mondtam az eladó pasinak, mi volt - mire kirohant, hogy elkergeti a fószert. Nem kellett sajnos, mert már odébbállt.

A másik fele: Móriczon egy szakadt srác (nem éppen az a tiszta tekintetű) kért tőlem pénzt, mondtam, hogy nem, erre jött a HÜLYE KURVA kijelentés. (Jó hangosan, hogy boldogan mehessek végig a körtéren.)

Ettől függetlenül imádom ezt a kerületet, éljen a Kosztolányi Dezső tér. :)

Den Hadnagy 2007.09.05. 22:38:03

üdv mindenkinek!

Na, akkor tisztázzunk egy pár dolgot.

A mai Magyarországon nincs olyan, hogy bárki éhezzen. Ha adott esetben az illető bemegy pl. a Vöröskereszt által fenntartott hajléktalanszállóra, akkor egy negatív tüdőszűrő-lelet ellenében meleg ételt és szállást kaphat. Éhezni-éhenhalni nem lehet.

Én soha egy fillért sem adok senkinek. A bennem lévő adakozó hajlamot úgy élem ki - és ezt javaslom Nektek is - hogy rendszeresen teletömöm a kombi Escort hátulját már nem használt ruhákkal (kimosva-vasalva), és leadom a Vöröskeresztnek. Ezen kívül 2 havonta vért adok. Szerintem ennyi pont elég.

Senkinek egy fillért se. Ebből a szempontból édesapám csinálja a legjobban. Mindig demokratikus:

"- Csak pár forintot...
- Na, el lehet vitorlázni / El lehet takarodni az isten f....ra. " - LEHET!

Ennyi.

Volt már olyan, hogy épp sorban álltak a rászorulók a Vöröskereszt előtt, amikor zsákszám hordtam be a ruhát. Amikor eljöttem, hangosan megköszönték. Annyira nem volt jó.

Az utcán meg megoldás egy möpö3jáccó (lehetőleg Slayer)+a zenéhez illő arckifejezés. Engem nem szoktak leszólítani. :)

Vladimir Harkonnen 2007.09.05. 22:39:19

Eddig az volt a csúcs amikor pár éve karácsony előtt egy-két nappal a Erzsébeti Megagiga Tesco parkolójában sorfalat álltak a kocsitárolónál (nem biztos, hogy ebben a sorrendben):
-Krisnás
-Kocsivisszatoló
-Nyugdíjas (horgolt karácsonyfadísszel)
-Román importkoldusnő a gyerekkel
-Alapítványi mappás
Plusz még akik keringtek a parkolóban!
Amúgy nálam az az alap, meghallgatom ha a Szózat első négy sorát elmondja!
Romániai import egyből kiesik!

Den Hadnagy 2007.09.05. 22:39:38

Ja és nem vagyok milliomos, jó munkás családból származom.

A ruhát én is turiból veszem. Aztán nem dobom ki. Mielőtt jönnének a megjegyzések.

Szombat! 2007.09.05. 22:41:25

Céadaoin 2007.09.05. 18:18:44 hápersze, még tart a buli, Péntek most jelentette ki, hogy ő egy ringy-rongy törpe.

Rosszindulatú Vászka 2007.09.05. 23:09:58

A kombínos kisebbségi ifjúhölgynek az a gyereke vagy a huga? Ezen gondolkozom már pár hete.
Legjobban az ablaktörtlős polgárokat rühellem, majdnem annyira mint a krisnásokat. Elég fles, mikor beállnak a nagybevásárlás kocsiba való pakolásakor lelkifurdalást gerjeszteni (nem tuggyák, hogy érzelmileg erősen alulcizellált vagyok). Szok néha támogatni polgárokat. Aki télleg szarban van sosem arcoskodik és halkan beszél, nem gerjeszti a feszülcséget szerintem. Őket tápolom, a többieket meg elhajtom nagy ívben, többnyire elég a kirekesztő pillantásom.

Persze, meg minden román állampolgár vonatjegyre gyűjt meg ijenek.

G. Lóci 2007.09.05. 23:32:20

Den Hadnagy 2007.09.05. 22:38:03

Szerintem te nem mondasz igazat. 2 havonta ugyanis nem adhatsz vért. Egészségügyi okokból nem veszik le.
Nő évente 3x, férfi 4x adhat vért. De általában évi 2-nél többet nem vesznek le.

Onnan tudom, hogy én (is?) véradó vagyok.

Den Hadnagy 2007.09.05. 23:37:20

Lóci!

56 naponta lehet, egy évben max 5X férfiaknak
És igazat mondok.
És adtam már egy évben 3szor is.

Nem mintha ez lenne a lényeg.

Den Hadnagy 2007.09.05. 23:38:55

De való igaz, hogy nem fogalmaztam pontosan. Mellékes infó; de valamennyire igazad van.

Den Hadnagy 2007.09.05. 23:51:43

www.veradas.hu/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=15&Itemid=28


Nem kukacoskodom, de nem szeretem, ha megpróbálnak meghazudtolni.

písz

G. Lóci 2007.09.06. 01:21:43

Den Hadnagy 2007.09.05. 23:37:20

Igaz, most néztem meg a rendeletet, 1999-ben változott (jóval régebb óta, 1982-től adok vért):

11. Az évente (12 havonta) megengedhető vérvételek:

11.1 teljes vér vétele esetén férfiaknál legfeljebb 5 alkalommal,

11.2 menopauza előtti nők esetén legfeljebb 3 alkalommal,

11.3 menopauza utáni nők esetében legfeljebb 4 alkalommal.

Ennek ellenére nem szokták ennyiszer levenni. 56 napról meg az idézett 43/1999. (IX. 30.) EüM rendeletben szó nincs.

És az évente 3 alkalom még mindig nem kéthavonta.

Den Hadnagy 2007.09.06. 02:16:43

Lóci!


Na most kezdtél el fárasztóvá válni.

Mint mondtam már:

- pontatlanul fogalmaztam, igen (összemostam nagyhirtelen az elméletet --mennyiszer lehetne maximálisan adni-- és a gyakorlatot --én mennyiszer megyek--;

- ez azért volt, mert épp msn mellett kommenteltem
- mellékes a dolog
- részben igazad van
- nem állítottam valótlant, legfeljebb pontatlan voltam
- nem mondtam, hogy évente 3x adok, hanem hogy adtam már 3x (egy szóval sem állítottam, hogy nem volt több) - mindezt csak azért, mert Te jöttél a 2 alkalom/év dologgal. (Azt hiszem a 135-ös hemoglobin-szám és az aktuális vérkészlet nagysága dönt az alkalmak számáról)

Első hozzáMszólásodban 2 dolgot állítottál, mert a régi rendszert ismerted:

- férfi 4x adhat (ahogy megbeszéltük: 5x)
- kétszer vesznek egy évben általában (ez sem bizonyult 100%-ig valósnak)

Szóval te is követtél el pontatlanságot, mégsem próbállak hazugnak beállítani. Te viszont megtetted, nekem ennyi nem tetszett. Próbálom itt valamennyire agitálni az embereket, hogy aktivizálják magukat; erre jössz a szöveggel, hogy biztos hazudok (nem mondok igazat)

És elmondom századszor is: Nem ez volt a mondandóm igazi lényege.

Remélem megnyugodtál, és lezárhatjuk ezt a kérdést. A Véradó Igazolványomat ne postázzam el?

Ui: Az 56 napot nézd meg a linken, vagy kérdezd meg az orvost, eredetileg nekem is ő mondta.

wwddrr 2007.09.06. 05:28:13

regen mikor sokat jartam pestre iskolaba , sokszor adakoztam en is legfokepp csoveseknek, de azok kozul is meglehet valogatni h eppen meik az amelyikbol telleg kinezek meg annyi emberseget, hogy penzt adjak neki. egyszer csak rajottem h igy nagyjabol havonta 2 ezer(!) forintot osztogatok szet 50esekben meg szazasokban. mert hat mindig van egy kis apro az ember zseben, meg mindig van egy szomoru arc az aluljaroban aki kurvara orulne neki.... de ha a vegosszeget nezzuk ezek az emberek elvileg metro-szerelvenyenkent osszegyujtenek kb 500-1000 forintot (ha nem tobbet!). hat ilyen oraberrol meg almodni sem merem....itt tenyleg kokemeny maffia van! es azert nem mind1, hogy bmwre meg audira ad az ember v ket falat kenyerre. de altalaban az elsore....

nagyon jo modszer az ilyen keregetok elharitasara!!

mindig legyen a zsebedben 2-10 forintnyi apro, majd mikor a keregeto nem akar leszakadni, vagy agreszivebb lesz, oda kell adni neki azt a 3-5 forintot. az intelligensebbje azonnal megerti, hogy mennyire megalazo a helyzet szamara es szo nelkul elmegy, aki nem erti a helyzetet elsore csak csunyan rakell nezni es hangosan annyit mondani: MOST MIVAN MEGSE KELL ? a hatas garantalt.

ez az egesz ami keregetes cimen zajlik egy pszihologiai hadviseles, a koncepcio arra epul, hogy sokan tartanak, vagy felnek ezektol az emberektol (foleg a nok) es inkabb ad egy 100ast a csovesnek minthogy utana menjen, vagy a ciganynak, hogy ne kezdje el uvoltozve lehordani mindenfele budos kurvanak az aluljaro kozepen.

romano 2007.09.06. 06:51:21

Sokszor idegesítőek a kéregetők, a különböző módokon lejmolók, de egy napon sem lehet említeni azzal a gusztustalansággal, amit az ide kommentezők világszemlélete tükröz.
Visszataszító ahogy cigányoztok, ahogy gázpisztolyt emlegettek, ahogy büszkén sztorizgattok, hogy rúgnátok föl szerencsétlen kéregetőket. Hogy rosszul vagytok a nyamvadt százast a bevásárlókocsiból elkérőktől, a Krisnásoktól, akik valóban etetik a hajléktalanokat a Blahán. A helyzet az, hogy mindezzel nem is a "célközönségetek", hanem az efféle véleményt megfogalmazók a legszánalmasabbak.

Dr.Mervin kormánybiztos (Afrika Cárja) 2007.09.06. 08:43:35

Adni kellene nekik. Hátha budira költik...

timecopo 2007.09.06. 09:05:05

Mostanában több vidéki település vezetősége is ingyen adott házat és telket hajléktalan családoknak , plusz támogatást is, hogy valahogyan fölzárkózhassanak. Csak annyi volt a kikötés, hogy a telekhez/házhoz tartozó állatállományt nem lehet megkajálni, és rendben kell tartani a kapott javakat. A legtöbb esetben 1-2 héten belül ismét üres volt a kapott ingatlan, az alkalmi lakók visszamentek csövezni a fővárosba, mert ott ingyen teletömték a zsebeiket lóvéval... és még dolgozni sem kellett érte!Mert ez itt a lényeg.Amíg az állam a segged alá tol mindent, addig minek is erőltetnéd meg magamad.Évekig kaphatsz segélyt, kaját, hozzájárulást, támogatást etc. anélkül, hogy bármit is tenned kellene érte.
Én nem szoktam adni elvből senkinek sem, főleg mikor azzal szembesülök, hogy olyan óránként nagydarab 600-as Mercivel virító 120 kilós rétinégerek szedik össze ezektől a pénzt.1-2 forint nem segít senkin sem, több pedig nekem sincs.És nekem sem ad senki.

timecopo 2007.09.06. 09:17:47

Max 1-2 fertőző betegséget lehet tőlük egy-egy ilyen csevely után kapni. És örülhetsz, ha kigyógyulsz belőle...

Egyébként a csövesekről eszembe jutott 1-2 sztori:

9-es busz, Kőbányai út, VIII. ker. A busz állandóan tele van csövesekkel, akik a hajléktalanszálló felé igyekeznek. Nemrég történt, hogy egy mocskos, szakadt, teljesen fekete ruhába öltözött csávó + fekete haj, fekete szakáll, szénné égett arcbőr szállt fel erre a járatra. Először nem volt semmi érdekes, majd ahogyan a busz elindult kezdett a menetszél miatt az arcnak érződni a szaga... nem volt semmi, ráadásul még oda is állt egy terhes nő mellé!!! Az utazóközönségből SENKI sem szólt semmit, mindenki lapított és befogta az orrát. Gondoltam akkor majd én teszek valamit, odamentem a csávóhoz és megkértem, hogy szálljon le, mert elviselhetetlenül büdös!Erre még neki állt volna feljebb!Szerencséjére leszállt. Elég hamar megértette, hogy ha nem száll le, akkor is le fog szállni így vagy úgy. A pasas távozását követően a lány megköszönte a segítséget. Másnap a pasas a 28-as villamosra akart felszállni, persze a tegnapi feltételekkel, de a villamosvezető felszólította, hogy szálljon le, ellenkező esetben a szerelvény nem indul el. Megértette.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 09:30:02


Én is lestem, mikor a Kerepesi úton a lámpánál manós fiatalember a kocsiknál kéreget, mikor vált a lámpa gyorsan visszagyalogol a szigetre, mit látok, a kerszteződés másik útján a mankó párjával másik férfi ugyanez.

A szakdolimat a hajléktalanok és a munka viszonyáról írtam. Beleástam magam a témába, beszéltem nagyon sokkal, stb... Gyakorlatilag másról van szó, minthogy itt egy állás, menj dolgozni, ő meg megfürdik megfésülködik, majd másnap munkába áll.

Majmász Gedeon 2007.09.06. 09:36:46

Egyszer engem megkért egy hontalan a bolt bejáratánál, hogy vegyek neki valami tejterméket (fél liter tejet vagy kefirt, ilyesmit). Türelmesen megvárta, amíg bevásárolok, odaadtam neki a fél liter tejet, megköszönte, és odébbállt. Na egy ilyenen szívesen segítek, de azóta nem találkoztam ezzel a fajtával...

HGP 2007.09.06. 09:39:44

üdv mindenkinek

romano, ezt nem gondoltad komolyan, ugye?! (2007.09.06. 06:51:21)

Céadaoin (user ID 44540) 2007.09.06. 09:51:55

Szombat: hajrá! Lesz majd házfelújítás... :-D

Romano: nemá' hogy én legyek szánalmas, amikor az én utamat állják el olyanok, akik még a látszatot sem akarják fenntartani...!? Mi itt most - egy ideje már - nem a valódi rászorulókról beszélünk. Én akkor épp megúsztam kiraboltatás nélkül. Hogy legközelebb megúszom-e (meg-e úszom) ??? Vöröskereszt, esetleg Máltai. Ott még sosem kurváztak le.

Kisgenyó 2007.09.06. 10:25:45

amikor még cigiztem, párszor odajöttek hozzám "junky"-k és kértek cigit. én meg odaadtam azt ami éppen a számban lógott. volt hogy éppen csak meggyújtottam, volt hogy félig elszívva, mondván ez az utolsó. viszonzásul csak felháborodást kaptam, hogy miért dekket adok.
volt olyan is maikor egy argentin mezes füstös kezű brünhilda kért tőlem csak 70 Ft-ot mert ennyi hiányzik neki a vonatjegyéből. adtam. később láttam másokat is megállít (ennyit a "csak 70 ft" -ról)és a haverjával tablettás borra költötték.
máskor pedig volt olyan, hogy anyukám egy ideig egy konyha/kifőzde mellett dolgozott (tudjátok amiket rendelni is lehet), és lehetett haza vinni kaját. hordott is haza sokszor mert frankón főztek, ízlett az egész családnak.
karácsony előtt egyszer viszonylag sok megmaradt, mondták vigyen aki akar, különben a szemétben végzi. Anyukám hozott bőven. a körtérnél járt ahol homlessek megállították, pénzt kértek. karácsonyra való tekintettel és mert amúgy is volt bőven ott hagyott nekik 4 adag finom meleg ételt. másnap munkába menete látta a járdán kiöntve mindet. azóta részemről minden tetves nyüves utcai köcsög felfordulhat.

Kisgenyó 2007.09.06. 10:40:33

mondok jobbat!
volt az az Operabál amikor Alain Delon helyett asszem Deryl Hannah jött el hozzánk. a barátomék voltak a testőrei. a nagy vacsi után a csaj becsomagoltatta a maradék kaját amit nem bírt megenni, az volt a kívánsága hogy szeretné odaadni egy hajléktalannak. a kocsival hazafelé a szálloda felé menet megálltak a blahán, ablakot lehúzták és kerestek homelesst. találtak is. amikor oda akarták adni, a kis köcsög közölte, hogy neki pénzt vagy piát adjanak, kaja nem kell. nagy herce hurca után, hogy ne legyen ekkora beégés a csaj előtt, az őrök (írd és mondd) egy 1000-est adtak a junky-nak csak vegye el a kaját.

Kifordított kacagány 2007.09.06. 11:09:35

egyszerűen levegőnek kell nézni őket

(f)ordítógép 2007.09.06. 11:20:02

Asszony keresztapjáhozballagtak oda a krisnások a tavskó parkolóban, hogy pént kellene...mondta nekik, kell most a céghez idénymunkára 25 ember, nem kell megszakadni a munkában és tisztességes pénzt kapnak - ez az opció nem tetszett nekik, erre "finoman" elküldte őket a búsba...azóta kerülik messziről!

crashdummy 2007.09.06. 11:23:43

Volt egy édes hasonló sztorim. Egy sörözőben ültünk. Bejött egy fiatalember, minden asztalra letett valami kis mütyűrt (tán öngyújtó volt, de mindegy is) meg egy kártyát kb. az alábbi felirattal:

"Süketnéma vagyok, ha Ön X Ft-ért megvásárolja a melléket mütyűrt, akkor azzal az Y alapítványt támogatja, melynek célja, hogy sorstársaimon segítsen blabla..."

Amikor a srác kiment, akkor láttam a kirakaton keresztül, hogy megáll a söröző előtt, és nekiáll mobiltelefonon csevegni. Na azóta nem adok egy fillért sem semmilyen utcai adománygyűjtőnek.

Pema 2007.09.06. 13:09:22

Hehe en is belefutottam mar ilyenbe.
A gyereket kovettuk o ezt nem vette eszre, amikor a badog kuka melle ert a rabasztam a kuka oldalara....

Hehe a suketnema ilyedteben majdnem tripla szaltot nyomott a hangtol :)

Azota en sem adok ilyeneknek.

Dombon ülő vadászkutya 2007.09.06. 13:48:18

Hozzám otthon egyszer becsöngetett egy nem túl jó arcú fiatalember dossziét-papírt lobogtatva, mondván, hogy vlmelyik gyerekkórház részére vlmilyen drága műszerre gyűjt pénzt. Mondom, mondja meg az adószámot stb., utána nézek, és ha frankó a dolog, és ad csekket, fizetek. Azt mondta, az nem jó, mert akkor nem közvetlenül (??) kapják meg az illetékesek, majd tovább győzködött, hogy úgy a jó, ha kesben neki ott, akkor, nem máshol, nem máskor virítom a zsét.
Mondtam, hogy akkor pá pá. Ő meg kb. elátkozott, és el.

Den Hadnagy 2007.09.06. 13:56:58

Süketnéma nekem is megvolt.

Akkori barátnőmmel épp vacsoráztunk, szintén jön a csávó, papírt asztalra letesz.... stb.
Vettem tőle 2 db ilyen plüssállatkás figurát, hogy támogassam (meg a csajnak is tetszett, valami idétlen bárány volt).

Erre amikor megyünk el, akkor látom, hogy a buszmegállóban áll (épp akkor köpött egy embereset); miközben rakja el a Marlboro-s dobozt. Nem dohányoztam soha életemben, de az biztos nem egy olcsó cigi, meg ha annyira rosszul áll, nekem ne dohányozzon a k...a anyját.

És én még előtte kezet is fogtam vele...

Jópár sztorim lenne, belsős is. Anno jártam együtt a Vöröskereszt megyetitkárának lányával, ő mesélt érdekes dolgokat a hajléktalanszállók belső életéről...

Soha, senkinek!

Egyébként a kedvencem, amikor mondtam egy nőnek (akinek szép piros volt a feje a piálástól), hogy nincs apróm, mert csak az igazolványomban hordok magammal papírpénzt (ez igaz is - nyáron volt); a legkisebb egy ezres ami nálam van. "-Nem baj, tudok visszaadni egy ötszázast."

Hogy rohadna meg az ilyen....

Den Hadnagy 2007.09.06. 14:13:14

"-Csak 21 forint hiányzik egy fél kiló kenyérhez....
-Vegyen zsemlét"

kérdések órája 2007.09.06. 16:40:02

Egy-két ilyen kéregető próbanégert szívesen beköltöztetnék a rózsadombi villájukból moralizáló liberális "jogvédők" mellé.

kérdések órája 2007.09.06. 16:41:46

Egy-két ilyen kéregető próbanégert szívesen odaköltöztetnék a rózsadombi villájukból moralizáló liberális jogvédőkhöz.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2007.09.06. 16:41:46

Kedvencem az volt, mikor odajött egy arc, hogy már csak 500 forint kellene neki jegyre, hogy lemenjen Szolnokra, én meg mondtam, hogy szerencséje van, mert épp megyek a vonatomhoz, és elviszem a mozdonyban szívesen Szolnokig. Köpni-nyelni nem tudott, hirtelen más dolga lett :D

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.09.06. 20:54:43

a suketnemas nekem is megvolt egy mekibe, de rafazott mert profi jeltolmacs vok, es egy \'szot\' sem ertett abbol, amit mutogattam hihi
a masik kedvencem a gyapjuarusito /valojaban terepfelmero a leendo betoroknek/, aki 40 fokban arul birkat sosem latott szart, es fel van haborodva, amikor ezt probalom bebizonyitani. az ongyujtos trukkot mki ismeri...

TGV 2007.09.07. 12:19:04

en nagyon szeretem, ha valaki oszinten megmondja, hogy mit akar...
peldaul egyszer vmelyik foci vb idejen a kelenfoldi palyaudvarnal leszallva megszolitott egy hajlektalan, es azt mondta, hogy nagyon szeretne megnezni a meccset a kocsmaban a tv-n es adjak neki penzt italra, mert nem szeretne csak ugy fogyasztas nelkul beulni. hat persze hogy adtam neki ket italra valot is es utana meg jol el is beszelgettunk.
de azoknak nem adok, akik semmit nem tesznek erte, csak a markukat nyujtjak

Drockers 2007.09.08. 04:14:32

Keletiben szinten Szolnokra akart utazni egy 40es urge. Adjak mar neki 171Ft hianyzik a jegyehez. Mivel volt meg nehany percem, mondtam neki irany a penztar, kisegitem a jegyvasarlasnal.

Odaertunk a penztarhoz, bealltam a sorba, urge erre ragyujtott egy cigire mellettem. Mikor sorra kerultunk kerdore vontam mi lesz a jegyevel? Mondta meg elszivja, kozben probalt meg haverkodni hova megyek aug20-an, hova utazom. Aztan 'bocs, de erre nem erek ra, bennem minden jo szandek megvolt' szoveggel otthagytam.

Narrátor (törölt) 2007.09.08. 09:56:52

Romano, egyszer ereszkedj le a napi állampolgári létbe vagy vidékről utazz felöl Pestre.

Menj át úgy a Marx téri aluljáron, hogy nem akarnak 20 eléd állni ilyen-olyan indokkal. ("Csak egy cigi","Csak egy húszas", csak ez-csak az), aztán alkoss véleményt. Én elhiszem, hogy a Budakeszi úton nincsen sűrűn csöves vagy hogy vidéken normálisabbak (pl. szombathelyi ismerős meséli, hogy az ottani pár csövest név szerint ismerik és azt is, hogy ki miért került utcára), de ez itt egy olyan világváros, ahol elsőbbségi joga van mindenkinek az ittlakóval szemben. Aztán csodálkoznak, hogy az 1990-as kb. 2,3 milliós népességből ma kb. 1,650-en lakják csak a fővárost.

Narrátor (törölt) 2007.09.08. 09:58:21

Ui.: Bocs, a Marx tér = Nyugati tér.

az okos 2007.09.08. 13:01:14

Egy kisüzletben dolgoztam pár éve és volt egy jólbevált "csövesem"aki minden reggel 10.30-kor hozta az addig összetarhált pénzt,hogy váltsam be neki.Mert még az a fajta boltos voltam aki váltópénzzel nyitotta ki a boltot,. hogy vissza tudjak adni 10.000-ből is és nem a vevőt küldi el váltani.Na ennyit a régi időkről ma ugyanis örülök ha nem küld el az eladó a qrva anyámba a "nagypénzemmel".DE a lényeg:minden nap reggel 6-tól 10.30 ig 4000-6000 között hozott fel az aluljáróból.Erősen gondolkodtam egy időben,hogy jó helyen dolgozom-e?

Hátezmármi (törölt) 2007.09.11. 23:41:31

Amikor ezek a munkakerülő, alkoholista csavargók (könyörgöm, merjük már kimondani, kik is pontosan és miért vannak ott, ahol vannak!) megállítanak, hogy segítsek, mindig segítek: mondom neki, hogy szokjon le a piálásról és a munkakerülésről és menjen el dolgozni, mint több millió másik ember és egycsapásra minden gondja megoldódik. Még sohasem köszönték meg a segítségem...
süti beállítások módosítása