A Gokart egy mozdony, és egyik példányát el akarja adni tulajdonosa, itt a hirdetés. És azért minősülne megmentésnek, ha valaki megvásárolná (irányár két és fél millió, nem sok, még 10 ezer euró sincs), mert ha nem lesz vevő, méhtelepen és olvasztóban végzi szegény. Mint a szimpatikus eladó a Homárnak készségesen elmondta, ócskavasként kb. másfél milliót ér, és ő ezzel az árral sem járna rosszul. A mozdonyt a Cserfood nevű nyírlugosi cégtől vette, jelenleg is a vállalat telephelyén van, onnan lehet majd elvinni. A Gokart a cégnél, illetve korábban a Zöldértnél húzogatta a szovjet exportra menő zöldségszállítmányokat, amíg voltak.
A dízelmozdony hivatalos neve a MÁV-nál M32 volt, ami mindjárt elárul egy érdekességet, a dízelhajtásra („motor”) utaló M utáni hármas ugyanis azt jelzi, hogy 3 tengelyes járműről van szó, ami viszonylag ritka. (Akkor már egy kicsit ássunk bele magunkat a mozdonynevekbe, a leggyakoribb hazai mozdony, a Szili, azaz V43, amely villanyhajtású és 4 tengelyes, ugyanígy a V63-as Gigant 6 tengelyes, az M41 Csörgő pedig ismét négy, de dízel.)
A Gokartot a Ganz-Mávag 1972-től gyártotta, ez a példány is ekkor készült, vagyis a legöregebb példányok között van. A tehervonati tolatómozdonyokból (ez nem azt jelenti, hogy mindig hátrafelé megy, hanem azt, hogy az állomáson, telephelyen tologatja, rendezgeti a vagonokat) vállalatok is vettek, iparvasúti mozdonyként A28 a neve. A dízelhidraulikus mozdonyokba 275 kilowattos V8-as motor került.
Már csak néhány Gokart létezik, pedig a MÁV 56-ot vett belőlük annak idején. Nyíregyházán van még két darab, és e sorok írója Vésztőn fotózta le a gyönyörű zöldet.
És a mozdonyok életében legtöbbet viselt piros színre festett másikat.
Az eladó azt ígéri, lesz az eladó Gokartnak menetvizsgája, vagyis a vevő lábon viheti el. Viszont a kompresszorát kilopták, de azt nem nehéz pótolni.
szasa 2007.09.13. 15:47:03
Még jó, hogy lehet kapni...
p@rasztpicsa 2007.09.13. 15:47:11
p@rasztpicsa 2007.09.13. 15:50:14
p@rasztpicsa 2007.09.13. 15:52:41
amúgy már vezettem M43-at, elég könnyen lehet vele satuzni, de krva jó érzés amikor megindul.
rovidleszek · http://rovidleszek.blog.hu 2007.09.13. 15:53:45
netán a homárlakók összedobhatnának másfél millát,hátha megkapják vas-árban
rovidleszek · http://rovidleszek.blog.hu 2007.09.13. 16:00:55
baccpapucsos
ajtaját nem bántottam
polgarpukkaszto 2007.09.13. 16:03:05
IPG 2007.09.13. 16:07:59
hu.wikipedia.org/wiki/V43
Amúgy az M32 is jól megy, van egy fent Pesten is, a Füsti parkba/onnan szokta tologatni a kocsikat. Jó gép, élmény vezetni. Meg jó, ha van a kertedben egy saját mozdonyod, és ez ahhoz képest nem is drága, hogy egy új gyártású mozdony cca a milliárdos összegeket súrolja.
Dr Net Elek (törölt) 2007.09.13. 16:09:52
bizonytalan 2007.09.13. 16:14:04
pizsama 2007.09.13. 16:18:41
IPG 2007.09.13. 16:19:53
BiG_ 2007.09.13. 16:23:29
Vagy indítunk egy ellen-MÁV-ot, csakis Homár-olvasók részére.
Avagy, megtartani későbbre: a MÁV nagy modernizációja és felzárkózása után nosztalgiavonatot húzna, késéssel, zötyögve, klíma nélkül és koszos vagonokkal! Csak azért, hogy legyen témája a Homárnak... :-)))
Üdv!
pizsama 2007.09.13. 16:26:12
Nagyvakond 2007.09.13. 16:30:47
Címlapra vele!
[Amúgy pedig nemcsak fölösleges, de semmilyen két és fél millióm sincs...]
konzumidióta 2007.09.13. 16:49:17
2. a vasútbuzulls topikon ezt írta hmsoft topiktárs:
Kipróbáltam most a dolgot carszkojeszelói relációban a yandex.ru keresővel, amely az orosz ragozott alakokat is tisztességesen végignézi. Beírtam a következőt: срочно продаю тепловоз, azaz sürgősen eladok dízelmozdonyt. Az eredmény: 63748 oldal, legalább 1749 webcímen. A nagyja persze kis-közepes kategóriájú tolató, de ha fővonali mozdonyt akarsz, azt is találsz dögivel.
Aztán kipróbáltam villanygéppekkel: срочно продаю электровоз. Valamivel kevesebb az oldalak száma, csak 16743 (legalább 1564 webcímen). A találatok első oldalán mindjárt szerepel egy VL80t, azaz kétszekciós tehervonati gép, "olcsón" megjegyzéssel. 1975-ös gyártású, 33 milláért. Mondjuk utazni kell érte egy keveset, mert Barnaul nincs közel... Aztán ha már a VL80 családnál tartunk, van VL80sz 40 milláért, írj a fortex_com@r66.ru címre, illetve hívd a 89122433796 számon Alekszandr-t. Van, aki elad, de mindjárt venne is, például egy hölgy 2002 óta szeretne azonnal két VL10-est - reméljük, rég megkapta és boldogan használja, a hirdetés meg csak véletlenségből maradt fenn. Tetszenek a "vennék azonnal VL80-ast, lehetőleg 4-5 darabot" jellegű hirdetések. Némi marketingdumával hátha rá lehet beszélni a vevőt egy tucat gépre...
hm
Dr Net Elek (törölt) 2007.09.13. 16:51:58
Gepesitett foschpunpaként üzemel-e?
renesis 2007.09.13. 16:59:29
bizonytalan 2007.09.13. 17:02:51
amúgy a ruszki vonatokkal csak az a gáz, hogy ott szélesebb a nyomtáv.
MosoMasa 2007.09.13. 17:24:12
MosoMasa 2007.09.13. 17:26:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.13. 17:46:29
adok erte 2 millert ha hazhoz szallitod + kerek ajandek baccot mert itt nem kapni
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.13. 17:51:09
A szovjet szót jelzőként a szárazföld azon részén, ahol magyarok élnek, mondat közben kis kezdőbetűvel írjuk. A melléknevek, különösen a nemzet- és egyéb, népességjelzők nagy kezdőbetűvel történő írása ősi román szokás, mint azt a jobboldali (hon)lapok hozzászólásaiból is látni lehet.
Igen, a magyart sem kell nagy kezdőbetűvel írni. Nem a kezdőbetűtől nagy egy nemzet.
meseba 2007.09.13. 17:54:41
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:MAV_V43-1103_02.JPG
Debreceni beosztott gép.
A gokart (vagy ahogyan én ismerem: béka) meg egy hálás gép, úgyhogy tessék őt szeretni!
dark 2007.09.13. 18:36:18
Zed 2007.09.13. 19:25:46
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.09.13. 19:27:12
pizsama 2007.09.13. 19:37:03
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.13. 20:22:02
hat hiaba a kihagyott lehetosegek
nem is vagyunk tul sikeresek
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.13. 20:24:17
meseba 2007.09.13. 20:27:49
gokart, go to hell!
LyukasBogrács 2007.09.13. 21:30:49
Jegkoko 2007.09.13. 21:59:22
röntgenszeműlány 2007.09.13. 22:33:58
p@rasztpicsa 2007.09.13. 22:50:38
Csingervölgy (törölt) 2007.09.14. 09:10:18
Van is már példa két dízel mozdony MÁV-tól való megvételére a GM NoHAB alapítvány részéről. Az egyik gyakorlatilag ott áll (M61 010), hogy belátható időn beül ismét működőképes lesz. Aztán gőzmozdony tekintetében is van egy egesület ami egyes gépek megmentéhét tűzte ki célul, vannak fűtőházak megmentésre specializálódó civil szervezetek is. Elvileg bármelyik profiljába beleférne a gokart megmentése, mint minden ez is csak pénz kérdése.
Egy mozdony tulajdonosa lehet bárki, magánszemély/ek, civil szervezetek stb...Tulajdonosváltáskor ha üzemeltetni akarja az új tulaj akkor hatósági vizsgán kell átesnie a gépnek, magánszemély/ek vagy civil szervezetek azonban nem rendelkeznek vasúvállalati engedéllyel ergo egy ilyen céggel kell szerződni aki már gyakorlatban is üzemeltethezti majd az új tulaj gépét.
Hol lehet egy ilyet tárolni? Pl. Ott ahol most van. Vagy van több kihasználatlan kiállítási vágány az országban, persze a daruzás a szállítás ne mkét forint további költségeket gerjeszt. Ja nincs benne légsűrítő ergo nem működőképes, azt, hogy könnyű bele szerezni nem gondolom. Legalábbis olcsón biztos nem. Írta valaki, hogy nagy mágus az eladó, egyetértek. Egy nem működő képes gépet eladni jóval ócskavas ár felett nem semmi. Óriásit kaszálna vele, vegyük figyelembe ha elvontatja egy vágánnyal is rendelkező méh-telepre, már az is költség. Előtte egy mérlegelés menniy is a tömege? Az is költség. Itt alapból lehet a 1,5 millás ócskavas árból bukni cirka fél millát. Így egy laza kis kalkulációval azt mondom a tulaj jó üzleti vénával megáldott, látja a MÉH-nél jobb biznisz az eladás.
Végül én megvenném-e? Ha a sorozata utolsó pldánya lenne akkor az én alapítványom talán gondolkodás nélkül gyűjtésbe kezdene, de hála Istennek nem az utolsó példány. Így gondolkodom, ennyi pénzt belátható időn belül civil szervezet ne mképes összelípátolni szerintem, az utóbb időben mozdony száőllítás kapcsány gyűjtöttünk ennek töredékét vér verítékkel több mint fél év alatt.
Ha beüt nekem a lottó ötös akkor én jelentkezem a tulajnál, (ha addig még meg lesz a gép) de kemyényen fogok vele alkudozni, most azt mondom egy milla körül lehet reális.
dwdHU 2007.09.14. 12:03:53
Beaujolais 2007.09.14. 15:43:44
Lalikám hoznék én a napokba egy mozdonyt:-D
muy caliente el negro special · http://bazdmeg.blog.hu 2007.09.14. 19:21:33
jesszumpepi (törölt) 2007.09.14. 19:51:02
Feljegyzés:te csak kitaláltad,hogy a Homár nagybetűvel írta a szovjet szót.Olvasd el még egyszer!
Rák Attantam 2007.09.14. 20:05:53
Egyébként meg a yandex.ru-s keresőről eszembe jutott a hosszú vicc, amiben ugye elhangzik:
-Miért álltunk meg?
-Mozdonyt cserélünk!
-Miért?
-Vodkáért... :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.14. 20:38:56
Kijavította. Jól tette.
Meg nem köszönte, dehát az már nem is divat.
Most kapcsolok: csak nem Te vagy személyesen az Index reklámszűrő-perelő ügyvédje?
Mozdonyvásárlás - mozdonybontás terén meg nincs nagyobb Veres János barátjánál, Kabainál.
konzumidióta 2007.09.14. 22:32:34
jesszumpepi (törölt) 2007.09.15. 18:39:21
Tévedsz.Én ősi román származású marketinges vagyok.Ügyfeleim Palkovicsné,katkamanó és GRoby.Nyereménylaptopokat,badacsonyi szálláshelyet és online vásárlást közvetítek.Csak elhagytam a Batz papucsomat,odacsukta a lábamat egy BKV-s buszsofőr,oszt azóta nem megy az üzlet.
Törzsgyökeres szentesi 2010.11.27. 21:48:24
Snake 2010.11.30. 18:37:33