Tékozló Homár

Undort keltő szagú vásárlók - Backdoor vagy frontdoor?

2007.09.19. 07:22 | szily | 66 komment
Pécsen egy non-stop bejárati ajtaján találkoztam a felirattal, egy
fotót megért, mellékelem.

Tamás
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ARK-9 (törölt) 2007.09.19. 07:24:44

Minden üzlet bejáratánál kötelezővé tenném!!!

Szar-vas 2007.09.19. 07:34:02

ez jó :-) és ahogy ARK-9 írta ezt tényleg minden üzletbe ki kéne rakni.

ekkerjoz 2007.09.19. 07:43:40

Érdekes környék lehet. De akkor miért nonstop?

stichus 2007.09.19. 07:49:42

azt kell, hogy mondjam, asztakurvaistenit

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.19. 07:49:48

Az a baj ezekkel a feliratokkal egyébként, hogy pont azok nem veszik észre, nem olvassák el stb., akiknek szól. Aki lefotózta észrevette, de aki piszkos, büdös ruhában akar bemenni az nem fogja észrevenni, elolvasni.
Ne felejtsük el, hogy az emberek egyharmada funkcionáli analfabéta!

A munkahelyemen is ki vannak téve mindenféle feliratok a kliensek számára, de - komolyan mondom, mintha vakok lennének az emberek (ide nem járnak hajléktalanok): hiába írunk ki valamit a legnagyobb betűtípussal, a bejövők nem látják.
Kiteszel egy tollat a pultra, melléteszel egy a4-es lapot, hogy "Kérjük ne vigye el a pultról ezt a tollat!" - öt perc múlva már nincs a pulton. És nem azért mert valóban ellopják (nem tételezem fel a klienseikről, hogy egyszerű signettákat lopnak)... És akárkit kérdezek meg, akiket "rajtakaptunk" az elvivésen, mindegyikük azt mondta: "nem láttam a kiírást"...

Most komolyan, akkor ez a tolvajok országa, vagy a vakoké? Vagy csak a pofátlanoké?

hottentotta 2007.09.19. 07:56:08

kikre gondolhat?

ha a hajléktalanokra, akkor kit akar kiszolgálni ?
ha a melósokra, festékesruhás emberekre, narancssárga-overallosokra, akkor a büdös kurva anyját az ilyen boltosnak. a szagukat nem bírja, de a pénze az jöhet ?

Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.09.19. 08:05:54

Hát bazmeeeeeeeeeeeeeeg. De durva. És akinek nagyon büdi meg piszkos a ruhája, az bizti, hogy elolvassa a felhívást? Vagy mi van? Hol élünk, baszki???

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.19. 08:09:18

Há' undorító szagúkám húzzá' má' inné'.
Ne fürgyé' le! Várakozzá'

szasa 2007.09.19. 08:14:33

A boltosnak igaza van...

sincity 2007.09.19. 08:25:31

Aki finnyáskodik, ne menjen eladónak.

gentry 2007.09.19. 08:41:16

Teljesen igaza van a boltosnak! Ilyen feliratok kellenének, az aluljárókba és parkokba is, és be is kellene tartani a feliratban foglaltakat!

Mária 2007.09.19. 08:46:34

sincity 2007.09.19. 08:25:31

Gondolom, nem saját maga miatt finnyáskodik a tulaj, hanem azoknak a nevében, akik nem akarnak tiszta, rendezett, jó illatú ruhákban beállni a nem így öltözöttek mellé a sorba.

Sokba kerülne ugyanis néhány vizeletszagú hajléktalan meg pár festékes/malteros ruhás melós miatt elriasztani a komplett vevőkört.

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2007.09.19. 08:49:40

Sztem ez pár konkrét személynek szól, akik úgysem fogják elolvasni :)
A festőknek meg igenis tiszta a ruhájuk(kézlenyomat a frissen festett falon?), a megszáradt festékfolt meg nem fog be semmit.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.19. 08:52:49

Jogos!!!

Én se bírom, ha egy gusztustalan büdös állat a postánál a sorban állva a nyakamba liheg, és kurvára belép az intim szférámba.

Mondjuk ilyenkor rugós bicska nyílik a zsememben, na de akkor is...

RogerNyul 2007.09.19. 08:53:04

Biztos valami úri környék lehet. De legalább kiszolgálnak idővel - büdösen is. :DDD

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.19. 08:54:31

Mondjuk azt nem írhatták volna, hogy "Csövik ne gyertek be lejmolni, meg melegedni, meg beszélgetni se!". Az meg már milyen lenne. :)

Tuti valaki letépné az ajtaját is az nonstop boltnak.

tundrazuzmo (törölt) 2007.09.19. 08:59:08

Hajléktalan-e vagy?
Szagot-e árasztasz?
Pénzed-e van?

Ha az ucscsó kérdésre igen a válasz, akkor baj van, mert az első kettő zavar másokat. Sebaj, a pénzedért megoldjuk.

Már látom lelki szemeim előtt az új rendszert: Home(less)Shopping:
Büdös? Igénytelen? Nem engedik be a boltba? Rendelje meg nálunk! Ha az internetes megoldás nem működik, mert nincs otthon internete, mert nincsen is otthona, az internet kávézóba meg nem engedik be, mert büdös, akkor dobja be cetlijét hozzánk. Egy órán belül összeválogatjuk a kívánt élelmiszereket, és kiadjuk önnek egy kis ablakon. Kérem, hogy ne a körútra nyíló főbejárat felől érkezzen, hanem a gettóra nyíló hátsó bejárathoz, ahol zavartalanul sorban állhat. Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!

Dr Net Elek (törölt) 2007.09.19. 08:59:57

"Büdösebb vevöinket csúzlival szolgáljuk ki."

pizsama 2007.09.19. 09:11:15

Hát szerintem meg az illető egy jól beazonosítható célcsoport ellen védekezik. A éjjel-nappali előtt szotyizó/söröző/hangoskodó népcsoportokról lehet szó!
"Ott állnak férfiak, sör- meg borszagúak"

Almaspite 2007.09.19. 09:14:17

Hoppácska! Az én tűhegyű japppán műszaki tollaimat is mindig lenyúlták a kollégáim... Bementem a Praktikerbe, vettem 70 cm káddugó-láncot, behajtottam egy hatvanas facsavart a számítógépem oldalába és rögzítettem a tollat... Én balga lélek, azt hittem, hogy ez majd megakadályozza a tollak szublimálódását. Aztán egy szép, napsugaras, madárfüttyös reggelen - ha nem kapom el - húzta volna magával a kolléga a számítógépet is...

Dócziné a ládából 2007.09.19. 09:17:04

A BKV-ról húzzon el, a közértes aki nem szolgálja ki meg húzza föl magát?
Nem a hajléktalanságon van a lényeg - bár tény, hogy nagyrész közülük kerülnek ki a fent említett fazonok - hanem azon, hogy mocskosan, redvásan nem élhet ember a XXI. században. Tisztálkodni, akár naponta átöltözni is van megfelelő hely az erre rászorulóknak.
Tehát aki igénytelen, annak arra se legyen igénye, hogy normális körülmények között vásároljon!

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.09.19. 09:17:59

Ilyen táblákat a Combinora, meg a metróaluljáróba. Szíveskedjenek a megállóban várakozni, míg jön egy üres szerelvény.

sincity 2007.09.19. 09:35:28

Mária · maria.blog.hu 2007.09.19. 08:46:34

Istenem, lazulj má' egy kicsit :-)

báró Csekonics 2007.09.19. 09:53:25

Net_Elek · farm.blog.hu 2007.09.19. 08:59:57

'Büdösebb vevőinket ugyanakkor tisztelettel kérjük a fizetés hasonló módon történő megoldására.' :-D

báró Csekonics 2007.09.19. 09:55:41

Almaspite 2007.09.19. 09:14:17

Vegyél vezetéket, csatlakozókat és egy elrejthető méretű kapcsolót is a Praktikerben - toll áram alá helyez, ha neked kell rejtett kapcsolóval áramtalanít.
Egyszer próbálják csak meg lenyúlni - többet soha.
Mondjuk Te is csak egyszer felejted el kikapcsolni...

matyólyány 2007.09.19. 09:57:03

Több éves szakmai tapasztalatom alapján kijelenthetem, hogy a büdös ügyfél nem hitelképes, viszont szeret sokáig maradni, beállni a mobilklíma elé és lehűteni a büdös testét. Én pedig nem merek szólni (mert nem vagyok sikeres), hogy húzzon odébb. Inkább nem veszek levegőt.

Gumidomino 2007.09.19. 10:23:30

Tényleg életszerű.
A fázós hajléktalan már rátette a kezét a kilincsre, hogy nyissa a melegbe és a gyönyörű, de számára elérhetetlen árúk paradicsomába vezető utat, ahol egy felest vásárolna egy- és kétforintosaiból az elalvás előtti felejtéshez, mikor meglátja a táblát.
.
Elgondolkodik: hű, tényleg, hát mit képzelek én magamról? Nem, nem, így igazán nem mehetek be. Biztosan undort keltő szagot bocsátok ki, a kedves tiszta népek meg kellemetlenül érzik magukat miattam.
Inkább megvárom, míg a boltos fintorogva kidugja az orrát, hogy mit kérek. Elmotyogom, megkapom, és minden rendben lesz.
Senkinek nem akarok problémát okozni, mindenki megérdemli amit az élettől kap.


A múltkor egy igazán sikeres fiatal pár férfi tagjának háta mögé ült egy hajléktalan a 23-as buszon. (nekem meg orrdugulással járó allergiám van, tehát négy széksor távolságból viszonylag nyugodtan figyeltem) Ő felállt, pár szót váltott a sofőrrel, végül odament a büdöskéhez, megkérdezte, van-e jegye, az riadtan közölte, hogy nincs, erre a teljesen átlagos huszonéves utas kitessékelte a buszból, az pedig engedelmesen elballagott.
Én elismeréssel gondoltam az ötletességére, de közben valahogy mégse volt jó érzés.


Undorodom és elfordulok. Homokba dugom a fejem.

molaris 2007.09.19. 10:25:45

Miért?-ez kiállítóterem? Különben meg nem szaglászni, kiszolgálni kell.:) Vagy bejutás a 2-es folyosón, a zuhanyozón keresztül.:)

Dócziné a ládából 2007.09.19. 10:30:27

Sajnálom őket. Ezzel bizonyára segítem őket.......Ők pedig roppant mód tolerálják az én sajnálatomat.......
Ilyenkor kinek az ajtaját kell szaggatni?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2007.09.19. 10:33:57

Szerintem "voltmár"... Vagy a Szánin láttam ugyanezt???

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.19. 10:36:50

én egy ugyanilyesmit átéltem már. cukrászda. eber bejön, láthatóan nincs a toppon öltözködésileg. kávét kért, pénze is volt ott gyűrte az 1000-rest a kezében. leült a mellettünk levő asztalhoz. nem volt büdi, legalábbis mi nem éreztük.

3 perc és rendőrök jöttek kivezették, igazoltatták az ürgét. a tulaj nem szolgálta ki, és feljelentette rendzavarásért, miközben semmit sem csinált. a rendőrök meg partnerek voltak ebben. úgy bátak a bácsival mintha egy mocskos rühes kutya lett volna...
undrító. fúj

ez nem hátrányos megkülönböztetés? én sem kedvelem a homlesseket, de azért azok is emerek, nem kivert kutyák.

2007, Magyarország, EU?

Law enforcer 2007.09.19. 10:44:36

kedves jóillatú vásárlóink! ugyanezen okok miatt büdös sajtot nem szolgálunk ki a pultnál, erre az udvaron van lehetőség.

Taktikai Reset 2007.09.19. 10:47:12

Torpedó:

goás-e volt? :)

Dr Net Elek (törölt) 2007.09.19. 10:56:55

báró Csekonics 2007.09.19. 09:53:25

"Nagyobb mennyiségü árú vásárlása esetén a parittya illetve légvédelmi ágyú használata is szóba jöhet. Ezt a szolgáltatást azon büdös vevöinknek ajánljuk, akik nem a bolt elött, hanem attól legalább 100 m-re várakoznak."

Gumidomino 2007.09.19. 11:10:42

Ja, és ezzel eljutottunk oda, amit itt nagy bőszen sokan hangoztatnak, hogy én vagyok a vevő, nyalják ki a fenekem a pénzemért, stb.
Miért is?
Ilyenkor nem értünk egyet a hómlesszel? Ha van nála tíz forint és ennél nem vesz drágábbat, akkor már vevő, nem?

Ha tudnék nickeket sorolni, a véleményükre kíváncsi lennék.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.19. 11:18:33

szerintem nem volt goás...


ha 10 forintér vesz gyufát akkor már vevő. de ha 2 literes kannás bort akar vagy egy feles rakétát, vagy szimplán 0,25 kiló kenyeret, vagy 1 zsemlét akkor is vevő. szerintem.

(halkan jegyzem meg: ha úgy írták volna ki hogy romák/hajléktalank ne menjenek be az már nyílt faji megkülönböztetés így csak egy burkolt célzás - amit ki lehet magyarázni bármikor úgy hogy nem lesz baja a boltosnak belőle - holott a papíron lévő utalás csak erre a két rétegre jellemző)

Gumidomino 2007.09.19. 11:29:27

Az külön kérdés, hogy a fenti szövegben az illetve szó "és"-t esetleg "vagy"-ot fejez-e ki, mert nekem nem egyértelmű.

Vannak ám jól öltözött, sőt öltönyös középkorú férfiak, akik negyven fokos kánikulában se hiszik el, hogy a hónaljdezodor nem buziszokás. Én őket letiltanám a BKV-ról is.

awender 2007.09.19. 11:33:04

Mindenki tudja, hogy a hajléktalanok büdösek és ápolatlanok. Némelyikn szerencsétlennek olyan penetráns szaga van, hogy egy metrókocsit képes kiüríteni. Egy munkásembernek soha, ismétlem soha nincs olyan szaga, mint egy hajléktalannak. Még akkor sem, ha egész nap izzadt és büdös. Mert az izzadtságszag különbözik attól a szagtól, amit egy hajléktalan bocsát ki - tisztelet a kivételnek.

Lilieth 2007.09.19. 11:35:35

tundrazuzmó, ott a pont

melin 2007.09.19. 11:42:08

Sztem ez a kiírás nagyon gáz:(
Igaz, h én sem szeretem, ha büdös homeless-ek állnak mögöttem, előttem, és bizony én is mogfutamodom ilyenkor és nem szólok, h "mennyen má arrébb", inkább én állok máshova. És az is igaz, h tisztálkodni kellene ezeknek az embereknek is, mert megvan a lehetőségük, és nem ráerőltetni a saját "kisugárzásukat" a többi emberre!! De még a szociális munkások is szomorúan mondjáék, h van, aki nem és nem (sokan), hiába van a lehetőség.
De ez a kiírás akkor sem ér, szerintem. És a célját nem fogja elérni, pont azért, amit sokan említettetek is!
És egyébként büdösség témában még: bármely tavaszi-nyári reggel bkv-n utazva az ember találkozhat ápolatlan/mosdatlan munkába járóval, akinek épp viszonylag rendezett a ruhája, de olyan penetráns hónalj/test/izzadság szaga van, h ájulás környékez(ett, mert más sikeres módon kocsival járok) . Boááá.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.19. 11:52:04

nem mindegyik hajléktalan büdös szerintem, bár a ruhája gyakorlatilag mindegyiknek piszkos, szakadt. ez nem jelenti egyenesarányosan azt hogy büdösek is.

és mi a büdösségi küszöb? szemre dönti el az eladó, hogy ez jöhat az meg nem? vagy szagtesztet csinál? vagy mii?


most elsőztem itt a homáron egy több mint 1 éves postba. lehet utólag régieket is kommentálni ezekszerint, amiket akkor még nem lehetett :)

homar.blog.hu/2006/05/22/a_klimavaltozas_a_gyaraknak_koszonheto

úgy érzem sikeres ember vagyok :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.19. 11:59:34

"és mi a büdösségi küszöb? szemre dönti el az eladó, hogy ez jöhat az meg nem? vagy szagtesztet csinál? vagy mii?"

Igen, ez is egyike azoknak a kérdéseknek amelyet nem lehet megoldani. Se így, se úgy.

(Mellesleg ilyen topikoknál mindig várom, hogy jöjjenek a magukat keresztényeknek vallók, hogy megvédjék a szerencsétlen hajléktalan embertársukat, akik csak egy kicsit melegedni szeretnének... de nem, ilyenkor ezek az emberek valahogy sosem érzik, hogy meg kéne nyilvánulniuk...)

marsellus wallas (törölt) 2007.09.19. 12:49:32

én okádok ezektől (az emberektől)
úgyhogy tök normális
elvileg a BKV-szabályzatában is benne van,
hoyg büzlő nem utazhat...


:S:D:X:O:P

Cardamon 2007.09.19. 12:51:12

Ezt a szövegű plakátot már az az ARC kiállításról is levették , sajnálom, hogy az első napon nem fotoztam le mert egy hét múlva más volt a helyén :

Fehér plakát . kis kockában ez a szöveg.

" Mivel gazdag családba születtem és kijártam minden iskolát. Az ismerőseim ,volt iskola társaim által menő állásban vagyok. Megfelelő arrogánciával rendelkezem.
Tehát joggal nézhetem le azokat akiknek nem ezt adta a sors.

struc 2007.09.19. 13:46:33

szerintem aki csövesszagú, az nem tudja magáról , nem érzi a szagát valamiért. Máskülönben hogy tudná elviselni saját magát? Megfulladna. de nem fulladnak meg.

vaczakka 2007.09.19. 14:16:25

Szerintem meglehetősen el van tévedve, aki arra gondol, hogy itt a hajléktalanokról van szó. Olvassátok el még egyszer a kiírás szövegét! Nincs is benne ilyen.

Gondolom a XXI. században vagyunk már páran, akiknek ismerősen cseng a higénia szó. Mert itt erről van szó. Illetve az ilyen emberek által lehetségesen terjesztett betegségekről. Mert a boltosok nyilvánvalóan azt akarják elérni, hogy TE, aki bemész vásárolni - ugyan már ne kapjál el vmi járványt (pl. hepatitis A), csak mert megfogtál egy tejesdobozt, amit megfogott egy ilyen ember, aki egyébként nem mosott kezet, miután sz*rt egyet, meg közben WC papírja sincs, amúgy meg HEPATITIS A-ja van neki. TE meg, gyanútlan ember, tudtod nélkül kapsz egy jó kis betegséget.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.19. 14:26:34

"Szerintem meglehetősen el van tévedve, aki arra gondol, hogy itt a hajléktalanokról van szó. Olvassátok el még egyszer a kiírás szövegét! Nincs is benne ilyen."

dehogynem :)

Az, akinek hepatitisze van, éppen most kakált, és nem mosott kezet, az "nem bocsát ki undort keltő szagot".

king_one 2007.09.19. 16:15:19

lehet itt apró kivételeket felhozni, de valljuk be általánosságban teljesen jogos a tábla.

én sem megyek/mehetek be munkásruhában a gundelbe meginni egy pohár ásványvizet hiába van rá pénzem, és ez nem is háborít fel.

lbytesxk 2007.09.19. 16:58:25

Ne röhögtessél már az EU val. Az EU tagállamainak a fele olyan országokból áll ahol a norma még mindig a hetente egyszeri zuhanyozás.

Kismacska (BELLA) 2007.09.19. 17:47:47

Ácsi!

Mindegy, hogyha bérlete is van: ha büdös, koszos, le kell szálljon, benne van az utazási feltételekben.
Valahogy úgy, olyan megfogalmazásban, hogy a másik utast zavaró módon. Mondjuk ilyen alapon leszállíthatnám a fél buszt, kinek büdös hagymaszaga, kinek szájszaga, kinek sörszaga van, nem értem, miért olyan nagy kérés, ha emberek közé mész: ne hagymázz!!

Jómagam egyszerűen hagymarajongó vagyok, ha tehetném (és egy lakatlan szigeten élnék), akkor napi rendszerességgel ennék. Így viszont nem teszem, mert tekintettel vagyok a többiekre, akik elhánynák magukat tőlem :))))

Más miért nem tudja ezt megtenni (fogat mosni, nem hagymázni, lecsutakolni magát, tiszta ruhát húzni...)????

Ez az élet nagy rejtélyei egyike. És most NEM a hontalanokról beszélek. És nem a kisebbségről. Nagyon gyakran NEM ők a büdösek. Megkockáztatom, hogy olyan... 60-40 arányban a többségi társadalom "jeles" képviselői. (Nem tudományos kutatás, de a nyolcadik kerület egyik utcájában lakom, elég népes itt a kisebbségi populáció.)

A topon persze a hajléktalanbűz áll, de - tegyük a szívünkre a kezünket - még a hetes buszon is viszonylag ez a ritkább. Gyakrabban érzek ápolatlan, mosdatlan szagot - még tisztának látszó ruházatú emberekből is!!

Hejj, személyi higiéne, személyi higiéne :)

S természetesen: pont az nem fogja elolvasni, akit illet, mert nem érzi a saját szagát. :D

., (törölt) 2007.09.19. 18:36:37

Néha undorodom magamtól Akkor most én nem mehetek be?))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.19. 19:16:50

kosz Kismac
amugy ilyen alapon sosem ehetenk belolem, mert otthon meg az asszony miatt ugye
szoval egy fogmosas, nemi tic-tac es azert csak fel lehet szallni a combinora
mondjuk ha hoszabb tavra megy, dolgozni, szinhazba stb. akkor nem
de nehogy ne egyek megy hagymas zsiros kenyeret, mert meg le ke'k menni a botba

From Magyarisztán with Love 2007.09.19. 20:54:33

Ez nem a Jobb, mint otthon melletti nonstop ajtaja?
Párszor leszaggattuk párizsis szecsózás közben éjfél után...Oh,azok a boldog diákévek! :P

bootsy 2007.09.20. 09:58:55

Ez a korház tér és a zsolnay szobor közötti non stop.

amúgy jogos!

Vladimir Harkonnen 2007.09.20. 22:41:39

Az egyik ismerősömnek a Teleki térnél van boltja rendszeres vásárlója egy igen szakadt, koszos, büdös homeless. Ő se engedi be a boltba. Egyszer adott neki ingyen egy szappant, hogy mosakodjon meg erre azt válaszolta, hogy hülye lenne mert akkor oda az üzlet! Ugyanis úgy lejmol, hogy odaáll az éppen leparkoló autók ajtaja mellé, és nem engedi kiszállni az illetőt! Olyan rettenetesen büdös, koszos, hogy az emberek nem mernek kiszállni! Ha kap egy százast odébbáll!
Mondjuk az amúgy is "jó" környék!

Prophet 2007.09.20. 23:26:38

A Fehérgallérú úritársadalomnak bántja az orrát, meg csípi szemét, az aki a legkevésbé is különbözik tőle. Legyen az csöves, vagy akárki, legyen pl kisgyerekkel az illető, vagy pl fejezze ki a nemzeti érzelmeit... holott leginkább otthon kéne körülnézni, a saját szaros putriában, és elgondolkoznia, hogy miért lett birka, és miért hiszi, hogy egy az út, és az az ő útja. Csak akkor járatják a szájukatt, ha a TV-ben a képükbe tolja a Tapló, meg a Pókusz. Azon lehet háborogni. A valós életben elbuknak azonban.

Mindezek ellenére, engem is zavar, ha pl egy büdös, koszos csöves odajön kéregetni, meg zaklatja a népeket. Ennyi erővel a cigányokat is ki lehetne tiltani, mert nagy részük lopásból, meg bűnözésből él, és büdösek is. Csak az más kérdés.

Lényeg, hogy ilyet nem lehetne csinálni, ha fizet a vendég, akkor annak a rohadt eladónak kötelessége kiszolgálnia, és a pofáját tartania, mert ÉRTÜNK van, csakis ÉRTÜNK, és nem köszönetet várni, meg hogy ott vásárolhattunk..

Nem egyszerű a kérdés.

2007.09.20. 23:45:51

Tamás, kérlek küldd el a bolt telefonszámát, szeretnék tőlük plakátterveket rendelni :) egyszerűen gyönyörű!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.21. 07:47:23

"A Fehérgallérú úritársadalomnak bántja az orrát, meg csípi szemét, az aki a legkevésbé is különbözik tőle. Legyen az csöves, vagy akárki, legyen pl kisgyerekkel az illető, vagy pl fejezze ki a nemzeti érzelmeit..."

Na igen, minket valóban a legutóbbi zavar a legjobban... ha te mondod!!!!

"és miért hiszi, hogy egy az út, és az az ő útja."
Hát ezt mondja OV, nem? :)

"Mindezek ellenére, engem is zavar, ha pl egy büdös, koszos csöves odajön kéregetni, meg zaklatja a népeket. Ennyi erővel a cigányokat is ki lehetne tiltani, mert nagy részük lopásból, meg bűnözésből él, és büdösek is."

Az semmi, de ráadásul ők nem fejezik ki a nemzeti érzelmüket!!!

"Lényeg, hogy ilyet nem lehetne csinálni, ha fizet a vendég, akkor annak a rohadt eladónak kötelessége kiszolgálnia, és a pofáját tartania, mert ÉRTÜNK van"

Remélem te is ilyen helyen dolgozol és természetesen te vagy az eladók mintaképe...

whito 2007.09.21. 10:53:51

Ne bonyolítsuk már túl a dolgot. Ez nem szociális, társadalmi kérdés, nincs köze kirekesztéshez, egy lecsúszott réteg felé irányuló diszkriminációhoz. Ez egy szimpla higiéniai és közegészségügyi probléma.
Egy boltba sok olyan árú lehet, amit emberek akár a kezükkel is fogdoshatnak, mielőtt te a szádba veszed. Pl. legtöbb helyen a pékárú, kifli, zsömle, csak úgy ömlesztve ki van téve a polcokra. Sokszor még ha van rá céleszköz is kitéve, a vásárlók kézzel nyúlnak hozzá. Egy koszos, betegségekkel köszködő hajléktalan valóban ne menjen élelmiszer közelébe. Problémát ráadásul nem csak azzal okozhat, hogy szaros kézzel nyúl valamihez, hanem akár ruházaton, testfelületeken hordozott élősködőkön keresztül, levegőn kersztül is terjeszthet (köhögés, tüsszentés, stb.). És igen, valóban egy látszólag tiszta, nem bűzlő ember is okozhat ilyen problémát, de egy láthatóan bűzlő, koszos ember nagyságrendekkel nagyobb eséllyel fog megfertőzni, mint egy ápoltnak látszó.

bobek3000 2007.09.21. 11:17:09

nem elo allatot viszont be lehet vinnipl, rodhado tengerimalac formajaban!

2007.09.21. 16:06:28

Jogos. A buszra sem engedném fel, aki nincs olyan állapotban.

Fairy_hu 2007.09.24. 22:59:18

Bocs, hogy csak most reagálok, de az utóbbi időben nem nagyon érek rá indexet olvasni.
Szóval, mint a képen felismerhető üzlet tulajdonosa, köszönöm a megjegyzéseket, még ha némelyek hangneme a sokak által lenézett, alacsonyabb társadalmi státuszú rétegek nyelvhasználati szokásait is alulmúlja. Ennyit az "ügyrendi" kérdésekről.

Érdemben a következőt kívánom elmondani: a felirat kb. egy éve van kint, tavaly megjelent a helyi napilapban is, akikkel futottunk egy kört helyreigazítás témában. Saját hibámból a pert megúszták :-)

Megkerestem az Egyenlő Bánásmód Hatóságot is, de nekik nem állt módjukban állást foglalni - csak panaszra lépnek. Tehát a felirat maradt.

Szerintem kicsit túldimenzináljátok: pusztán arról van szó, hogy más szolgáltatókhoz hasonlóan (pl. BKV, MÁV, strandok üzemeltetői) tájékoztatjuk az ügyfeleinket a szolgáltatásunk igénybevételének feltételeiről. Tesszük ezt úgy, hogy elkerüljük a jogellenes hátrányos megkülönböztetést, hiszen (a szolgáltatásból) nem zárunk ki senkit azzal, hogy nem engedünk be mindenkit (az üzlethelyiségbe).

Részemről ez nem érzelmi kérdés, hiszen nem személyükben értékelem, ítélem el/meg ezeket az embereket, hanem csak az éppen fennálló állapotuk miatt kényszerülök az "átlagos" állapotú vásárlóltól eltérő módon kiszolgálni őket.

Röviden: nem rasszizmus, nem "elitizmus" - csak egyszerű közegészségügy, élelmiszer-higiénia.

De komolyan, igazságos az, ha Te akarsz tíz deka parizert, akkor ahhoz be kell lélegezned ötven liter szarszagú levegőt? (Már bocs a direkt fogalmazásért.)
süti beállítások módosítása