Már egy ideje tépelődöm azon, hogy megírjam esetemet a Sony-val. Ha időközben lezárult volna, lehet eltekintek a dolgtól, de mostmár végképp betelt a pohár. Történt, hogy még márciusban vásároltam egy digitális fényképezőgépet a Megapixel Kft. Madách utcai üzletében. Ez később igen fontos momentuma lesz az ügynek. A Sony típusú gépecske június folyamán meghibásodott, a 3xoptikai zoom csak 1.2, néha 1.3-as lett, ennél tovább nem volt hajlandó nagyítani. Miután nyaralásból hazajöttünk, bevittem a gépet a munkahelyemre, és az anyagbeszerző kollégámat megkértem hogy intézze el a szervizelést, mivel ő hetente megy Budapestre. A kollégám meg is kereste az üzletet, melyről kiderült, hogy időközben megszűnt, legalábbis a Megapixelhez semmi köze. Kapott viszont egy címet, miszerint a Human Resorce Kft volt az, aki a boltot üzemeltette. Megkeresésre került a cég, azonban ott azt közölték, hogy a gépet vigyük a hivatalos Sony márkaszervizbe. Szerencsére van Szegeden egy Sony márkaszerviz, így végül oda lett beadva a gép. Már július közepénél járunk.
Itt hosszabb szünet következik, hetekig nem történt semmi. Egy idő után kezdett unalmassá válni a várakozás, és többszöri telefonálás után végre választ kaptunik, a gép nem javítható, a Sony kiállít egy cserére jogosító igazolást, ami alapján a gépet cserélhetjük. Egy újabb hét után - mivel a gépet még mindig nem tudták visszaadni, mondván hogy a budapesti szervizben van - ismét telefonáltunk, amikor is azt az új információt kaptuk, miszerint a Sony mégsem ad csereigazolást, mivel a Megapixelnél vásároltuk a gépet, akik nem a hivatalos magyarországi Sony képviseleten keresztül szerzik be az árut.
Ezen kissé felháborodtam, mivel tudtommal a gépre europai Sony garancia van, másrészről nem vagyok köteles minden boltban, minden termék esetében megkérdezni, hogy honnan szerzik be az árut, vajon lesz-e rá garanciám. Ezen a ponton írtam Sony magyarországi képviseletének is, azonban válaszra sem méltettak.
Ismét eltelt néhány hét, már szeptember elején járunk, 2 hónapja folyamatban a garanciális ügyintézés. A Sony szerviz végül mégis kiadta a papírt, mely cserére jogosít, igaz, ehhez több mint egy hónap kellett, illetve a gép a budapesti szervizből ennyi idő alatt jutott vissza Szegedre.
Most el kellett menni a Megapixel Kft-hez, akiknek az egykoron - Human Resource Kft által üzemeltetett üzletében vásároltam a gépet, és Ők nem tudnak semmit arról, hogy a Human Resource mit mondott, a Sony magyarországhoz nincs közük, ezért az általuk kiadott csereigazolást NEM fogadják el, hanem immár két hete vizsgálgatják a gépet. Ahhoz képest, hogy a gép leadásást követő 4 órán belül beszéltem az ominózus Megapixel üzlet vezetőjével telefonon, és azt ígérte hogy igyekezni fognak a megoldással, ismét csak várok, és van egy fél éve vásárolt gépem, amit két hónapig használtam.
Felháborítónak találom az ügyben a Sony magyarország magatartását. Nem reagálnak a levélre, saján európai garanciájukat nem fogadják el annak függvényében, hogy kitől vásároltam a berendezést, és hetekig ülnek a garanciáis javításra beadott eszközön. Ehhez képest a Megapixel elhanyagolható, ők, vagyis a jogelődjük nem adott tájékoztatást arról, hogy a készüléket CSAK náluk lehet szervizelni, félretájékoztattak ez ügyben, hogy vigyem a Sony márkaszervizbe a gépet, majd miután mégis náluk landolt, két hete legelnek rajta annak ellenére, hogy a Sony által kiadott papíron egyértelműen olvasható a "Gyártási hiba miatt" kitétel.
Nos, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy NE vásároljanak Sony termékeket, mert nem tudhatják hogy honnan szerzi be a cég, akitől veszik, és jó esélyük van arra, hogy a Sony Magyarország mondvacsinált ürügyekkel elhajtja őket, és nem lesz hajlandó eleget tenni szervizkötelezettségének. (Állítólag olyan berendezésekre egyáltalán nem vállalnak garanciát, melyet interneten vásárolt az ember, ezt többször is hallottam különböző emberektől az ügy kapcsán.) Valószínűleg, az a dolog oka, hogy a Sony Magyarország Kft. azt szeretné, hogy az összes magyarországi Sony eladás rajtuk keresztül történjen, ezért bünteti azon cégeket, akik az ő megkerülésükkel szerzik be az árut, de nem tudom mennyire fog tetszeni ez a dolog a Sony európai vezetésének, akiket szintén megkerestem az üggyel kapcsolatban, hiszen a márka image-ét erőteljesen rontja ez a fajta hozzáállás.
Meglehetősen sok Sony terméket használok, de azt hiszem erőteljesen át fogom gondolni a dolgot, annyival nem jobbak, mint amennyi nyűg van egy olyan esetben ha az ember nem nyomozza ki azt, hogy ki a beszállítója annak a cégnek, ahol éppen vásárolni szeretne.
Szürke garancia nem garancia?
Egy igazi klasszik szervizes csemegével szolgál Zoltán. Van benne zoomhibás szürkeimport fényképező, undok Sony márkaképviselet és egy frusztráltan ideoda futkározó vásárló:
Az utolsó 100 komment: