Tékozló Homár

Szürke garancia nem garancia?

2007.09.21. 13:03 | jackyll | 112 komment
Egy igazi klasszik szervizes csemegével szolgál Zoltán. Van benne zoomhibás szürkeimport fényképező, undok Sony márkaképviselet és egy frusztráltan ideoda futkározó vásárló:
Már egy ideje tépelődöm azon, hogy megírjam esetemet a Sony-val. Ha időközben lezárult volna, lehet eltekintek a dolgtól, de mostmár végképp betelt a pohár. Történt, hogy még márciusban vásároltam egy digitális fényképezőgépet a Megapixel Kft. Madách utcai üzletében. Ez később igen fontos momentuma lesz az ügynek. A Sony típusú gépecske június folyamán meghibásodott, a 3xoptikai zoom csak 1.2, néha 1.3-as lett, ennél tovább nem volt hajlandó nagyítani. Miután nyaralásból hazajöttünk, bevittem a gépet a munkahelyemre, és az anyagbeszerző kollégámat megkértem hogy intézze el a szervizelést, mivel ő hetente megy Budapestre. A kollégám meg is kereste az üzletet, melyről kiderült, hogy időközben megszűnt, legalábbis a Megapixelhez semmi köze. Kapott viszont egy címet, miszerint a Human Resorce Kft volt az, aki a boltot üzemeltette. Megkeresésre került a cég, azonban ott azt közölték, hogy a gépet vigyük a hivatalos Sony márkaszervizbe. Szerencsére van Szegeden egy Sony márkaszerviz, így végül oda lett beadva a gép. Már július közepénél járunk.

Itt hosszabb szünet következik, hetekig nem történt semmi. Egy idő után kezdett unalmassá válni a várakozás, és többszöri telefonálás után végre választ kaptunik, a gép nem javítható, a Sony kiállít egy cserére jogosító igazolást, ami alapján a gépet cserélhetjük. Egy újabb hét után - mivel a gépet még mindig nem tudták visszaadni, mondván hogy a budapesti szervizben van  - ismét telefonáltunk, amikor is azt az új információt kaptuk, miszerint a Sony mégsem ad csereigazolást, mivel a Megapixelnél vásároltuk a gépet, akik nem a hivatalos magyarországi Sony képviseleten keresztül szerzik be az árut.
 
Ezen kissé felháborodtam, mivel tudtommal a gépre europai Sony garancia van, másrészről nem vagyok köteles minden boltban, minden termék esetében megkérdezni, hogy honnan szerzik be az árut, vajon lesz-e rá garanciám. Ezen a ponton írtam  Sony magyarországi képviseletének is, azonban válaszra sem méltettak.
 
Ismét eltelt néhány hét, már szeptember elején járunk, 2 hónapja folyamatban a garanciális ügyintézés. A Sony szerviz végül mégis kiadta a papírt, mely cserére jogosít, igaz, ehhez több mint egy hónap kellett, illetve a gép a budapesti szervizből ennyi idő alatt jutott vissza Szegedre.
 
Most el kellett menni a Megapixel Kft-hez, akiknek az egykoron - Human Resource Kft által üzemeltetett üzletében vásároltam a gépet, és Ők nem tudnak semmit arról, hogy a Human Resource mit mondott, a Sony magyarországhoz nincs közük, ezért az általuk kiadott csereigazolást NEM fogadják el, hanem immár két hete vizsgálgatják a gépet. Ahhoz képest, hogy a gép leadásást követő 4 órán belül beszéltem az ominózus Megapixel üzlet vezetőjével telefonon, és azt ígérte hogy igyekezni fognak a megoldással, ismét csak várok, és van egy fél éve vásárolt gépem, amit két hónapig használtam.
 
Felháborítónak találom az ügyben a Sony magyarország magatartását. Nem reagálnak a levélre, saján európai garanciájukat nem fogadják el annak függvényében, hogy kitől vásároltam a berendezést, és hetekig ülnek a garanciáis javításra beadott eszközön. Ehhez képest a Megapixel elhanyagolható, ők, vagyis a jogelődjük nem adott tájékoztatást arról, hogy a készüléket CSAK náluk lehet szervizelni, félretájékoztattak ez ügyben, hogy vigyem a Sony márkaszervizbe a gépet, majd miután mégis náluk landolt, két hete legelnek rajta annak ellenére, hogy a Sony által kiadott papíron egyértelműen olvasható a "Gyártási hiba miatt" kitétel.
 
Nos, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy NE vásároljanak Sony termékeket, mert nem tudhatják hogy honnan szerzi be a cég, akitől veszik, és jó esélyük van arra, hogy a Sony Magyarország mondvacsinált ürügyekkel elhajtja őket, és nem lesz hajlandó eleget tenni szervizkötelezettségének. (Állítólag olyan berendezésekre egyáltalán nem vállalnak garanciát, melyet interneten vásárolt az ember, ezt többször is hallottam különböző emberektől az ügy kapcsán.) Valószínűleg, az a dolog oka, hogy a Sony Magyarország Kft. azt szeretné, hogy az összes magyarországi Sony eladás rajtuk keresztül történjen, ezért bünteti azon cégeket, akik az ő megkerülésükkel szerzik be az árut, de nem tudom mennyire fog tetszeni ez a dolog a Sony európai vezetésének, akiket szintén megkerestem az üggyel kapcsolatban, hiszen a márka image-ét erőteljesen rontja ez a fajta hozzáállás.
 
Meglehetősen sok Sony terméket használok, de azt hiszem erőteljesen át fogom gondolni a dolgot, annyival nem jobbak, mint amennyi nyűg van egy olyan esetben ha az ember nem nyomozza ki azt, hogy ki a beszállítója annak a cégnek, ahol éppen vásárolni szeretne.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2007.09.21. 13:09:34

A cikkhez: A Sony évek óta sitt minőséget ad 1,5x áron.
Vegyél kínait vagy kóreait, az is szar, de legalább olcsó.

ZePY 2007.09.21. 13:15:37

Miért a Sony Magyarország a hibás amiatt, hogy te egy szürkeimportos cégtől vettél egy olyan készüléket, amire csak ők vállalták a garanciát (ez egyébként általános szürkeimportos probléma, és hát ugye mint közismert, olcsó húsnak... rossz és lassú a garanciális ügyintézése!) Tehát vettél az itthoni normális fogyasztói árnál olcsóbban egy gépet (gondolom spóroltál legalább 10-20%-ot), dörzsölgetted a kezed, hogy milyen jó üzletet is csináltál, aztán amikor belefutottál a szokásos garanciális problémába, akkor már a hivatalos forgalmazó (akitől ugye nem vásároltál, mert hú de drágán adja a szemét vámpír kereskedő) volt a szemét, hogy nem nyalja ki a feneked. Nem nála költesz, de neki csinálsz költséget. Végül is érthető, te is szeretsz ingyen dolgozni, nem?

báró Csekonics 2007.09.21. 13:16:00

azt tudom javasolni, amit anno én is csináltam FSC-vel: deríts ki a sony-főhadiszálláson (európai ha lehet) hogy hova lehet dörgedelmes leveleket intézni, és írj (ha nem vagy jó angolból, irass) egy szép választékos levelet az esetről, CC magyar Sony, CC márkaszerviz.
Ami fontos - ne csak XY szervizként említs őket, hanem hogy pontosan mikor kivel beszéltél. Ez amúgy is fontos, hogy mindig tudd kivel beszélsz. (Kérdezz rá a nevére, ha nem mondja magától.)

Nekem is ez volt a gond - amíg csak hívogattam őket, meg írtam a magyar szerviznek, addig semmi, ahogy írtam egy dörgedelmes levelet a német FSC anyacégnek, feltárva az átb@szásokat (persze csakis mindent tényszerűen, semmi feltételezés), abban a pillanatban másnapra minden megoldódott.
Levél megírásában akár segítek is, ha kell...

Sir Mortzosch 2007.09.21. 13:17:54

Cipőt a cipőboltból, dá? Hárásó!

báró Csekonics 2007.09.21. 13:19:44

ZePY 2007.09.21. 13:15:37

Ha valamire európai (v. világ) garancia van, az pont arra jó, hogy nem érdekes, hogy X-től, Y-tól vagy a mikulástól vetted, kaptad, ettől függetlenül a márkaszerviz garanciálisan javítja.
(Vagy épp nem és akkor balhé van, ld. Apple termékek...)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 13:20:31

zepy: a cég, akitől vásárolt, kurvára mindegy hogy Sony magyarországtól, vagy a timbuktui sony kereskedőtől veszi, vagy akármi. Sony az sony. és ha legális akkor van rá garancia. ha nem, akkor lopott az áru, és hogy kerül magyarországra (ez már vámügyi kérdés), és hogy lehet legálisan árusítani?

tehát, ha minden zsír akkor kellene vele foglalkoznia a sony magyarországnak is.


másrészről emberünk lassan kiárdemli az ingyen fényképezőt :)

báró Csekonics 2007.09.21. 13:22:48

... megint más kérdés, hogy fényképezőgépet a fényképezőgép-gyártótól célszerű venni.
(Nikon, Canon, Fuji, Kodak, Leica stb.)
Mármint akinek van tapasztalata már analóg gépekkel is.

Landy4x4 2007.09.21. 13:24:11

ez az emberek, járjatok csak a tecsóba, meg az osanba. ottan vegyetek Szoni cuccot és utána csodálkozzatok, hogy lehet nincs is köze a japán gyártó nevéhez. oszt akik meg rendesek és értenek a szalmájukhoz lassan éhen halnak, mert senki nem vesz náluk eredeti cuccot.
úgy kell minden ismerõsömet lebeszélni, hogy ne vegyen ilyen helyeken elektronikai cuccot, de azért is elmegy a médiamerkátóba...

whito 2007.09.21. 13:25:42

Magyaroszágon ez sajnos jellemző és nem csak ha Sonyról van szó. És valóban kellemetlen számodra a dolog, de erről általában tényleg nem a gyártó tehet. Sok műszaki cikk a hivatalos forgalmazót megkerülve nem hivatalos import csatornákon jön be az országba. Ha olyan üzletben vesztek bármit, ahol az átlagos árnál jelentősen (5-10%) olcsóbban tudtok valamit megvenni, akkor sajnos szinte biztos, hogy a "hivatalos" csatornákat megkerülve jön az országba. Ha pedig így jön be a termék, akkor a gyártó képviselője joggal nem tud mit kezdeni veled, mert neki senki sem fogja megtéríteni ha kicseréli a tiedet és ez nem hozzáállás kérdése. Honnan tudja a hivatalos magyar képviselet, hogy amit az XY occsó boltban vettél terméket nem mondjuk előző héten németországból lopott rakományból jutott a kereskedőhöz és hozzád? A sztoriban max. a kiskernél lehet (jogosan) ütni az asztalt.

Ui.: semmi közöm és kapcsolatom a Sonyhoz nincsen, még csak sony márkájú termékem sincs.

Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:31:14

Ha nem vettétek volna észre, évek óta megy a vita arról, hogy kit terhel a szavatosság: a kereskedőt, vagy a gyártót. A gyártó, illetve annak hivatalos importőre per pillanat mondhatja azt Magyarországon, hogy ha nem tőle veszed, akkor nem is vetted, hanem loptad. Érdekes felfogás ez az EU-ban, ahol ugye áruk és stb szabad mozgása van.
Aki a szürke importot a szájára veszi, az egyszerűen hülye. Ilyen ugyanis nincs. Kereskedelmi jogilag, ugyanis egy piacnak minősül a bukaresti és a dublini kereskedő vevőköre is. Az más kérdés, hogy amit Liszabontól Vilniusig elfogadnak European Warranty néven, az magyarországon wc papírnak jó max, mert az itthoni importőrök megtehetik, hogy monpol helyzetet tartsanak fenn a garanciális jogokkal.
Sony ajtaját letépni, a szürkeimportozás meg ősi román szokás...

szkaccsotjeggel 2007.09.21. 13:31:18

Hurrá Torpedó: a zingyen fényképezőnél is palkovicsné-nél lehet jelentkezni?
amugy anno apple notit árult-e?

Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:33:16

Whito, onnan tudja, hogy számlával igazolod a vásárlást, a gép sorozatszáma alapján pedig ellenőrizhető, sáros-e a cucc.
Ha én veszek Münchenben valamit, akkor magyar importőrnek miért nem felel meg a bajorok által kiállított számla????

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.21. 13:44:05

Ëň åž ĿĜ-vëľ ĵăŕțäm ĕřďêkëšěʼn, fĕļħīvťâm ŏķêț, ħôĝÿ våĵŏñ ĥôŀ ĺěĥêť ķāpņï Şżęĝěďėņ ăž ĹĞ Pŗąđâț (äž åž ëŕĩńŧŏķëpēřňỳôś mŏþîłțëĺēfōŋ), mêŗŧ êģÿîk mōþĩĺōŝ þôłťþåŋ šîņćş męĝ. Ěź våłãmĩkōř ĵûňĩůş ěļêįęʼn vŏłţ, mĩķōř ă p.ğ.ŝ.m. mąŕ ĥĩřđěťţĕ, ĥŏĝỳ ńāľųķ mēĝvąšâřôŀħąţô X fōřđïňťęŗț, ćśåķ mêģ ʼnëm vŏľț ķêşźŀêțëñ, ēš ā Mēďīä Mâřkŧņăŀ îŝ ëppęñ ěļfōģÿôťť āž ęĺōżŏ ŗěńďĕłėś, čșãk ēġŷ ąģýōńġýěpâľț ķıäĺľĩŧâșï đåřābūkvŏŀţmäř ĉșãk.

Ĕźŧ ķęţ ķĩš āpŕôşăġôț mëĝēmľıțêm äž ĹĢ kôľŀėģēńåk, ăkı bėņỳŏĝĩ, ĥōģў êřďėķěŝ, mĕŕŧ ħĭvåťăľŏŝâņ ăž ĹĢ čśâk šżěpţĕmþêřţôľ ăŗųļjå ä ŧêłôŧ, ŭģўĥōĝŷ ąķî ěďđīģ vâşôŀț ĭĺŷēʼn ŧěļêfŏʼnţ ąž BÎŻŦŌȘ ĿÔPÔŦŢ čūçĉŏŧ vēţŧ, văĝỳ ÏĿĽĘĠÂĻÏŞĄŇ jųťŏŧț ĥôżźā.

Rák Attantam 2007.09.21. 13:44:23

1. A Sony egy ősi japán ventillátorgyár, ami véletlenül feltalálta a walkmant és onnantól kezdve "híres brand". :P

2. Szürkeimport, mint olyan, hivatalosan NEM LÉTEZIK. Ezt csak a gyár vagy az európai központ "hivatalos" támogatását élvező magyarországi központok próbálják a zemberbe sulykolni, bármely márkáról is legyen szó.

3. Ha Európa- vagy világgarancia van a termékre, és az adott országban van hivatalos szaxervíz, akkor KÖTELESEK a javítást elvállalni. Ha nem javítható akkor cserére jogosító igazolást kell kiadniuk, amit jellemzően a vásárlás helyén, de akár egy HIVATALOS márkakereskedésben is érvényesíthetsz. Pont a mexűnéses esetek lehetősége miatt. Legalábbis így kéne lennie.
A szegedi Sony bolt hivatalos márkakereskedés és igen, a múltban volt pár genya alkalmazottjuk. Jééé, még most is így van? :o

The Good Boy 2007.09.21. 13:44:46

Bocs,de én nem igazán értem (na jó értem), hogy miért a Sony szervíz/importőr/nagyker itt a fő hibás?
Bár Ők szerintem megtettek mindent, mégha kicsit sok időbe is telt (ami amúgy gáz).
Nem kiadta a cserére jogositó papirt? Ő többen nem igazán tud tenni, max, a viszont eladónak majd megtériti a kárát (eggyel kevesebbet számol a következő szállitmányból). Itt az a baj, hogy egy minimálbérre bejelentett, majdnem éhen haló vállalkozó által üzemeltetett üzletben vette a postolo ócsóért a masinát. És mivel ezen üzlet nem igazán van üzleti viszonyban a Sonyval, ezért nem akarja a cserepapirt átvenni, mert tudja, hogy őt a Sony nem fogja kártalanitani (mivel semmi üzleti viszony nincs köztük). Tipikus esete az ócsóhús-higleve mondásnal.
Apró elméleti kérdés, kicsit OFF-olva: pl. egy 19.000.- Ft-os mp3-as Sony autórádió (Metro), az láthatta a Sony gyárat legalább kivülről? Ez olyan mint a madaras teszkós 6-7.000.- Ft-os Nike/Adidas cipő. Biztos hivatalos, eredeti termék.

csakazértse 2007.09.21. 13:48:03

Occó coni gépet tudok neked.Garancia van hoccú és rövid időre isz. Ami kell!
Ha vecel kettőt óccóbb!Ha van probléma bármikó megtalászol itten a piacon.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2007.09.21. 13:48:18

Megapixelnél nem vásárolunk. Mint ahogy Mistralnál sem, stb

whito 2007.09.21. 13:48:46

Egon:

Ha a magyar képviselet nem tud elszámolni az európai központtal, akkor miért vegye már vissza? Ez nem kereskedői hozzáállás kérdése!

Példa, hogy érthető legyen:
1. szituáció:
Veszek Dublinban egy gépet hivatalos helyen, az ára 300k HUF volt mondjuk. Hazajövök, használom, elromlik. Budapesten elviszem a hivatalos szervízhez, ők megnézik, látják, igen, hivatalos helyen vettem, kicserélik, elküldik a központba a számlát, jön nekik vissza 300k HUF, mindenki happy.
2. szituáció:
Veszek egy gépet nem hivatalos helyen a kőbányai piacon. Hazaviszem, elromlik. Elviszem hivatalos szervízhez. Megnézik, és azt mondják, hogy ilyen kereskedőről, sem gyári számról az európai központ nem tud. Így ha ők neked bármit is kicserélnek, akkor nekik a központ semmit sem fog megtéríteni, tehát 300kHUF kár fogja érni. Ha ezt csak 10 ember eljátsza egy hónapban, akkor 3milla kár éri. Lehet, hogy amit a kőbányai piacon vettél nem lopott, viszont a kereskedő bőröndben hozott be Pekingből, amire ázsiai garancia vonatkozik és nem európai és ázsiában esetleg szó nélkül cserénlé a hivatalos márkaszervíz. Érted? Ha a szervíznek megtéríti bárki is a cserét, akkor leszarja, hogy hol vetted, de ha nem, akkor miért vállaljon be 300kHUF veszteséget? Ez tiszta matematikai/pénzügyi kérdés és nem kereskedői hozzáállás kérdése.

Soockit van Dalen 2007.09.21. 13:49:48

Anno vásároltam egy LG FT795-ös monitort. Meghibásodott a készülék. Elvittem a szervízbe, nem tudták megjavítani 30 napon belül. Ekkor adtak egy cserére jogosító papírt. tudtam, hogy megszünt a cég, felhívtam az LG-t. Nekik elkellett juttatnom az eredeti számlát és a cserére jogosító papírt. Megadtam nekik s számlám és 3 napon belül utalták is vissza a vételárat. Persze ez nem egy feketeinport volt. Logikus is, hogy ebben az esetben a Sony nem fog neked semmit visszafizetni, miért is tenné.

lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2007.09.21. 13:50:15

Nem csak a sonynál van ez így. Rengeteg helyen lehet venni jóval a rendes bolti ár alatt pl fényképezőgépet, meg tartozékokat hozzá. A olcsó ár hátulütője ez a garancia.
Pl valamelyik nap láttam egy cég netes árlistáját ahol a '2 év hivatalos *márkanév* garancia' - vel ellátott gép 30e ft al drágább volt, mint ugyanaz a gép ilyen garancia jelzés nélkül. Lehet a fenti esetben is ilyesmiről van szó?

pizsama 2007.09.21. 13:54:10

Sajnos a Sony notebook-okról sem lehet túl sok jót hallani. Nincs hivatalos márkaszervíz, a forgalmazók kötelesek szervízelni, de a Sony állítólag drágán adja az alkatrészeket, így manapság Sony notebook-ot birtokolni sem túl szerencsés.

De más márkáknál is sokszor botrányos a szervíztámomgatás. Sokan global warranty-val is inkább Bécsbe mennek, semhogy valami szutyok hazai szervízbe pihentessék hónapokig a drága pénzen megvásárolt munkaeszközeiket...

Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:55:44

whito a példád sántít

arról beszélünk, hogy van európai garanciapapír. nem ázsiai fecni. és éppen azt mondom, hogy ha nem lopott, akkor hagyjuk már ezt a "hivatalos hely", dumát. ennyi erővel nem mondhatnám azt az X joghurtra, hogy romlott, és cseréljék ki, ha nem az X joghurt gyártó által elismert boltban vettem? pedig lehet, hogy a kereskedő tárolta szarul, és azért romlott..

szóval, ha valaki gyárt valamit, akkor adjon rá garit, ne azt nézze, hogy hol vettem.

Új példa, ha Sony márkaboltban veszek kütyüt, és 3 hónap múlva eladom neked, akkor elveszti a maradék 7 hónap garanciát???? Ugye nem. Pedig te nem is márkakertől vetted.

birdito 2007.09.21. 14:05:43

Mióta beléptünk a Zúnióba, a kereskedelemben az import fogalma megváltozott. Importnak nevezik, ha egy természetes vagy jogi személy az EU határain kívülről vásárol terméket. Tehát, ha én Bukarestben veszek egy zoknit, és azt behozom Magyarországra, az nem hogy nem szürke, de még import sem. Ez egy áruvásárlás. Slussz. Amúgy a garancialitás tudomásom szerint a kereskedőt terheli, nem a gyártót. De ezt a fogyvéd hatóság jobban tudja.

Trendetlen 2007.09.21. 14:06:57

Én sem hiszem, hogy cégkivonatokkal a kezedben kéne eldöntened, hogy hol vásárolj. Neked csak ott és akkor van felelősséged, ha biztosan tudod, hogy feketén (nem szürkén!) vetted az árut. Egyébként pedig az fizet, aki nem tudja tovább tolni a felelősséget. Vagy a kereskedő, vagy a forgalmazó vagy a gyártó. Nem a fogyasztó.

whito 2007.09.21. 14:07:18

Az a lényeg, hogy aki a garanciapapírt kiállította neked áll-e bármilyen üzleti kapcsolatban bármilyen sonyval.

whito 2007.09.21. 14:12:55

De most komolyan, ha nem megoldott a szervíz, akkor miért nem a kereskedőnél veri valaki az asztalt, jelen esetben a megapixelnél? Ha a szervíz elhajt, attól függetlenül, hogy jogosan, vagy sem, hogy van világgarancia, vagy sem, miért nem a kereskedőn veri ki valaki a balhét arra hivatkozva, hogy lesz***m, hogy ki a szervíz, tőletek vettem, oldjátom meg, ahogy tudjátok? Ebben az egész sztoriban a kereskedő sokkal nagyobb mocsok, mint a márkaképviselet, most miért erre van kihegyezve a dolog? Egy feketéző kereskedő miatt miért a márkát kell pellengérre állítani?

2007.09.21. 14:13:18

most azt nem értem, ha a mégapikszel leszopatott, akkor miért is a sony a hunyó?

báró Csekonics 2007.09.21. 14:13:29

birdito 2007.09.21. 14:05:43

Fogyvéd sz@rt sem tud! A fentebb említett esetben nekem konkrétan annyit voltak képesek mondani, hogy menjek perre, szerintük tuti megnyerem.
Perre - egy nyamvadt LCD tv miatt...

Rák Attantam 2007.09.21. 14:13:30

Ja, ez a "hivatalos"-dolog tényleg irritáló már.
Itt nem az ügyintézés vagy számla vagy akárminek a "hivatalosságáról", hanem a termékről magáról van szó.
Gondolom, egy műszaki eszközöket gyártó és Sony-nagyságúra fúvódott cégnél csak van valamilyen számítógépes nyilvántartás (de legalább párezer kockás füzet), amiből a legyártott termékek sorozatszáma és az ahhoz fűzött kommentek előkereshetők.
Ha megvan a sorozatszám (azaz a termék eredeti), akkor lehet nézni a kommentet, pl: gyártás időpontja (gar. lejárt vagy sem?), melyik piacra készült (a büszke európaira jó minőségű alkatrészekből vagy az óccó kínaira szarból gyurmázva? = elvállalható-e az adott helyen?), szériahibás-e?, körözik-e? (lopott szállítmány) stb. stb. Ezeket minden magára valamit adó gyár minden egyes disztribútora (főfőfő nagykereskedés+szervízközpontja) nyilvántartja. Persze ezek a dolgok nem derülnek ki 1 nap alatt egy "hivatalos" kiskerben, de pár nap, 1 max. 2 hét után már képben kell lennie a márkakereskedésnek, hogy mi a pálya a bevitt termékkel kapcsolatban.

Én még anno a 90-es évek közepén egy mindenféle papírt, számlát, garjegyet, csomagolást, stb-t nélkülöző nyomtatót vittem fel pestre, mert meghibásodott és tudtommal még garanciás volt. A szervízben csodálkoztak egy pillanatot, majd a nyomi alján levő sorozatszám alapján a kámpjúterből kikeresve azt mondták, hogy oké, javítjuk, sőt, nem 1 hanem 3 év garis a cucc.
Ez a HP-szervízben volt. Manapság meg mindenféle horror történetek keringenek róluk...

Dr Kangörény 2007.09.21. 14:17:17

Aki ebben az esetben a vevőt fikázza, az egy hülye seggtúró.
Ha én egy boltban veszek valamit (boltban, nem a józsefvárosi piacon!!!), akkor hadd ne kelljen már kinyomoznom, hogy ki milyen jogcímen, kitől beszerezve árulja a portékáját. Union belül pedig nincs import, mint ez köztudott.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 14:19:36

ez olyan dolog, hogy ürge kiment vett 10 fényképezőt olcsón krakkóba. hazahozta és kirakta a bolt polcára.

valószínűleg hivatalos helyről származik meg minden, csak a valuták közti különbség miatt megérte kinnt venni. és az árrésével is olcsóbb lett mint itthon.

kereskedő óckodik cserélni. no nem azért mert ő bukja a lóvét, neeem, visszakaphatná ő is csak ki kéne mennie krakkóba, és neki baszakodni a garancia miatt odakinnt. na ezt nem akarja.

ettől függetlenül ezt a vásárló szarja le. ez mind a kereskedő hibája, szopjon ő. akár így akár úgy.

Geitenbeffer_ 2007.09.21. 14:19:47

Közben figyeljünk azért oda, elhangzott itt egy "inport" az imént :-)

Marvin (törölt) 2007.09.21. 14:25:41

Lehet szidni a multikat, de nekem eddig a MM-nál nem volt problémám a jótállás érvényesítésével. Bevittem, küldték szervízbe, vagy cserélték egyíből. Ugyan ezt a kis sufniboltokban egészen másképp kezelik. Ja és nehogy már azért legyen valaki szakember, mert mondjuk kiírja a cégtáblára a hangzatos "Megapixel" nevet. Ez kb. olyan, mint Mekk Mester próbálkozásai.

Én ha venni akarok egy műszaki cikket, akkor körülnézek a neten (gyártók és hivatalos viszonteladók), kikérdezem az ismerőseimet, majd döntök és vásárlok.

dr. _mmm_ 2007.09.21. 14:27:14

Ha van SONY nemzetközi garancia, akkor miért nem viszed Bécsbe javitattni? pár nap és kapod az uj gépet. 1000x le lett már írva sokhelyen.

whito 2007.09.21. 14:37:18

Kangörény_: teljesen igazad van. De a topicban leírt eset pont nem a kereskedőre van kihegyezve. Tehát igen a vevőnek már hadd ne kelljen megkeresnie a szervízt, intézze el a kereskedő és szidjuk a kereskedőt, ha nem képes ezt megtenni, mert a sztoriban ő a hunyó. És tudod te, hogy unióból jött a gép és nem Isztambulból hozta be a kereskedő?

uns97 2007.09.21. 14:40:20

@The Good Boy

azert mert a te ismereteid szerint egy Adidas/Nike cipo csak 30e folott lehet, nyugodtan elhiheted a vilag jobb reszein igenis elerhetoek 6-7e ft-os aron ezen "luxuscikkek". Ja kerem a magyar "importor" (aki a pandorfi outletbe veszi 100-asaval az Adidas cipot 30 euro/db-ert... :D) 30e-ert kiteszi majd 25e-ert a hozzad hasonlo rovidlatoknak el is suti "akciosan"... s ebbel el szepen nyugodtan, de te kabithatod magad hogy ez eredeti, feher import volt. A $ony autoradiod meg kb 4000 Ft-bol rakodik ossze, bar gyanitom SOKAT mondtam... :D Ezutan a Metros 20-es ar ugy nezem CSAK neked jelent problemat... Beloled eljenek a magyar "hivatalos" kereskedok, en inkabb felaron megveszen a dolgokat a vilag JOBB orszagaiban. (s ha kell meg a garanciat is elintezem)

Taktikai Reset 2007.09.21. 14:43:01

Fuji fényképezőgépet vásároltam év elején. Már-már az extreme digitalnál vettem meg a kütyüt (2 év garit írtak), de közben ránéztem a Fuji magyarországi weblapjára, ahol öles betűkkel állt: a 2 év garanciát csak a hivatalos beszállítói láncon keresztül tudják garantálni. Ráadásul a Fuji márkaboltokban ugyanannyiba került a masina, minta "diszkont" webáruházakban.

bekap6ják.

Taktikai Reset 2007.09.21. 14:45:52

Ja, a fenenagy szakértelmet kihagytam. Edigital, Megapixel csak makogott amikor megkérdeztem, hogy az 55 mm-es objektívre mekkora átmérőjű előtétlencse kell :) volt 55 meg 52 mm-es, erre mindenáron rá akartak beszélni az 52 millisre, plusz konverter.

Aki lelki nyugalmat akar, szaküzletben vásárol. Annyival nem olcsóbbak a webáruházak.

Sitti 2007.09.21. 14:48:47

A márkaszervizek a Sony Hungária felé számlázzák ki a garanciális javítások költségét. A Sony Hungária pedig hülye lenne egy olyan termék javítását kifizetni amihez semmi köze. Nem? Szerintem ez így logikus! Én sem fizetném ki...

totgabi 2007.09.21. 15:09:16

Nem értem a problémát.
Mindenki tudja, hogy a szürkeimporos gépekre csak a kereskedő vállal garanciát. Azért kerül sokkal kevesebbe mint a hivatalos importból származó. Bele kell kalkulálni a rossz minőségű magyar leírást és a problémás garanciát. Én is vettem már így Canon gépet, de teljesen tisztában voltam vele, hogy hogy működik a garanciája.

bigyo83 2007.09.21. 15:16:33

Képzeljétek, a Samsung ezüstös gépünkbe az első(!) adag mosott ruha beragadt. Sehogyan sem lehetett kinyitni az ajtaját.Mivel tudtuk,hogy a mediában már csak 1 maradt készleten,felhívtuk őket, hogy papírunk még nincs róla, de visszavinnénk 72 órás cserére. Az ottani gépet egyből félrerakták. A szervizes számát hosszas adjusztálás után megadta a Samsung központ és másnap kijött a szervizes (szintén hosszas adjusztálás után). Két napon belül volt új mosógép. Az egész bosszantó volt nagyon, főleg, hogy 1 napot álltak a ruhák vizesen a gépben, de ahogyan végül megoldódott a kérdés, az szerintem példanélkülien gyors volt.

lemon1975 2007.09.21. 15:18:59

"Nem értem a problémát.
Mindenki tudja, hogy a..."

Aha...
Honnan az ótvaros tehéntúróból tudná már mindenki?! Ez mennyire okos hozzászólás! Egyrészt mondj valamit amit tényleg MINDENKI tud. A levegővétel nem ér. Aztán mondd már meg azt is, hogy honnan tudod te azt, hogy mit tud mindenki és mit nem? Eszem elmegy wazze...

bigyo83 2007.09.21. 15:21:44

Jahh, igen, mi az, hogy nem tudtad, hogy ki felelős a garanciáért és azt hol tudod érvényesíteni? Nem kell(ene) megnézni a garanciapapírt, amikor átveszed? Mint ahogyan megnézed az árát és kibontatod a dobozt, hogy hiánytalanul benne van-e minden.

pizsama 2007.09.21. 15:40:19

Rák Attantam!
És azt nem sejted miért romlott el a HP-szervíz?

Jobb cégeknél a global warranty, az tényleg az. És leszarják, hogy Thaiföldön vagy Bécsben vettem-e a terméket, akkor is megjavítják sorozatszám alapján. De Abszurdisztánban ez néha nem így működik. Az USA-ban pl. kijavítanák a itthon vett cuccot, ellenben fordítva nem biztos, hogy működne a dolog...

2007.09.21. 15:43:26

Sokan leírták már, de azért még 1x:
Az Európai Unió egyik alapelve: Az áruk és szolgáltatások szabad mozgása.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.21. 15:48:57

Hagyjuk már ezt a szürkeimportozást, mert kezd fárasztó lenni...
Engem, mint vásárlót k...-ra nem érdekel, hogy a kiskereskedő honnan szerzi be az árut.

A történetben egyébként én sem értem, hogy miért nem a garancia papíron jelzett helyre vitte vissza a cuccost a posztoló.

2007.09.21. 15:53:10

Aki a számlát adta, humanresource, köteles vagy megadni az importőr nevét, címét, vagy pedig maga kell, hogy a garanciális kötelezettségekért helyt álljon. Szürke importnál, gondolom ő maga az importőr is, így ott is van garancia. El kell olvasni a jogszabályokat aztán tértis levélben felszólítani őket, ha nem cserélik ki akkor perelni.

2007.09.21. 15:54:24

Ja, és a Sonynak ehez semmi köze. Helyi sajátosság.

ZePY 2007.09.21. 16:09:03

Szürkeimport, csak hogy tisztázzuk: Lehet, hogy az Unió létrejötte óta ennek már annyi értelme sincs jogilag mint addig (előtte ugye volt fekete és szürke import), de a magyarországi kereskedők a szürkeimport alatt általában azt értik, hogy a Disztribútor hivatalosan a gyártótól (vagy valamelyik hivatalos lerakatából) vásárolja a készüléket, annak megcsinálja a magyarítását (szoftver, kézikönyv, stb.) reklámozza a terméket, biztosítja a szervízhátteret, a terméktámogatást (pl. hot-line), esetleg egyéb többletszolgáltatást is ad hozzá (pl. extra jogtiszta szoftverek ingyen, kedvezményre jogosító kupon, vagy kártya stb.) Nos ez mind-mind pénzbe kerül. Ez az összeg bele van kalkulálva az eladási árba, tehát ezért a Disztribútor nem sírhat. De ha szervízt vagy a terméktámogatást egy olyan készülékre kell adnia (és ne felejtsük el, hogy tömegtermékről van szó, tehát nem egy, hanem akár sok száz vagy ezer termék is szóba jöhet, hiszen az a bolt amelyik sokkal olcsóbban árusított a webshopjában valszeg csinált forgalmat is rendesen, és nem összesen 3 darabot sikerült X idő alatt eladniuk) amelyik nem rajta ment keresztül, azaz nem keletkezett haszna (amiből tudja finanszírozni az adott szolgáltatásokat, amitől a vevő boldogan és mosolyogva megy haza a szervízből) akkor miért kérdéses, hogy ezt miért nem akarja megcsinálni? Hozzáteszem, hogy az árvisszatérítést is igazán furcsán kezelik egyes gyártók, ha egyáltalán biztosítanak ilyet. De ez már egy külön post-ot is érdemelne.


Félreértés ne essék, azon kívül, hogy kereskedő vagyok, természetesen fogyasztó is. Így érzem a dolog mindkét oldalát a saját bőrömön. Emberként sanálom a post-ot írót, de kereskedőként nem tudok egyetérteni vele (és nem, semmilyen Sony termékem vagy üzleti kapcsolatom nincs egyébként! :-))

Rák Attantam 2007.09.21. 17:01:26

pizsama, nemtom, hogy miért szaraxik a HP szervíz. Talán mert... és még... nomegaztán... De biztos, hogy a pénznek köze van hozzá. És nyilván a hiányának, nem a feleslegének.

Szürkeimport márpedig nincs! Az a baj az itthoni törvényekkel, hogy problem esetén 1 db felelőst határoz meg, mégpedig a kereskedőt, akitől a cucc lett véve. Márpedig nem a kereskedő faragta azt a rohadt fényképezőt otthon szappanból, hanem van annak egy gyártója is. A kereskedő közvetít a vásárló és a gyártó (vagy annak hivatalos képviselete) között, aminek jutalmául elteszi az árrést. Annak tökmindegynek kellene lennie, hogy hol lett vásárolva a cucc. Ahol befogadták javításra, azt a helyet kellene a gyárnak kifizetnie. Ha ez a magasságoskodásos hivataloskodásos Sony képviseleteskedés, akkor azt, ha Gruber Manci vegyesáru szakkereskedése, akkor azt. (Vagy ha Manci továbbította a szervízbe, akkor azt intézze ő.) A lényeg, hogy a vásárló ne szívjon, mert az gáz az EGÉSZ brand-re nézve. Ezt nem képesek egyes márkák felfogni. Illetve ha a képviseletek fel is fogják, nem tehetnek a (hibásan) kialakult rendszer ellen semmit sem. Ergo a vásárló szopik, mint a kismalac. :(

Gyerekek, ne kérdezgessétek már folyton, hogy miért nem oda vitte vissza, ahol vette! Le van írva latin betűkkel magyarul, hogy "A kollégám meg is kereste az üzletet, melyről kiderült, hogy időközben megszűnt...". Na! :)

pizsama 2007.09.21. 17:13:46

Én is ezt mondom. Az adott márka, azzal hogy különbséget tesz vevő és vevő között és csak a hivatalos forgalmazó által eladott termékét hajlandó szervízelni, magáról állít ki bizonyítványt. Ismerjük a sunyi kereskedőket, és vannak tisztességesek is. De ha egy márkaszervíz kibabrál egy felhasználóval, akkor tuti nem fog pozitív kép kialakulni az illetőben az adott brandről, és legközelebb nagy ívben elkerüli.

Pl. HP PDA-k, nyomtatók. Szerintem sokan mesélhetnének.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.21. 17:30:20

Ehhez képest, amikor az usából behozott, ajándékba kapott, NIKON CP5700-ban elromlott a CCD, a NIKONÉK szó nélkül cserélték benne ingyen, mert típushiba. Pedig már amúgy is túl lett volna a gar. időn. Ilyen is van. Homár-díjat nekik!

The Good Boy 2007.09.21. 18:04:32

uns97 2007.09.21. 14:40:20

T.uns!

Képzeld én sem 30.000.- Ft-ban gondolkodom, nem erre akartam célozni. Sőt én úgy gondolom 13-14.-nél többet nem adok cipőért...:-) És képzeld én is vettem már Outletben cipőt, ruhát (igaz nem Parndorfban, bár voltam már ott)- amik mérethiányosak, vagy elöző modellek voltak.
Én igazából arra céloztam volna, hogy ezek a dolgok valószinüleg 8 éves kinai gyerekek kezével készültek, akik jó esetben napi 10-12 óra munkával heti hat napon, havi 3-4 $-ért robotolnak, ergó mind a minőség, mind az emberség hagy némi kivánnivalót. Azért OFF-oltam.
A Sony autórádiót is ilyen okból irtam bele. Nekem nincs bajom az olcsósággal és igy "öreg" koromra a márkabuziságból is kinőttem, ráadásul örülnék neki, ha minden más ára is ilyen mértékben süllyedne, mint ezeknek.
Azt meg csak zárójelben jegyzem meg, hogy az utóbbi időben többször tapasztaltam, hogy a Sony termékről a kereskedők megpróbálnak lebeszélni más, akár feltörekvő koreai márka javára is, annak ellenére, hogy a koreait olcsóbban adják! Legutóbb 3 üzletben is DVD vásárlásnál, kinézett Sony helyett inkább az olcsóbb LG-re próbáltak rábeszélni. (persze tudom, inkább eladják a szart, olcsóbban csak vigye a balek...- ha és még a haszna is több-hehehe).

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.21. 18:05:09

Az még hagyján hogy in(m)port, na de hogy szervÍ(i)z, az már sok huszadjára.
A legcikibb, hogy a már évek óta piacon lévő boltok is úgy írják hogy szervíííííííz bázze...

Rák Attantam 2007.09.21. 18:06:00

A Nikon az egy fényképezőgép-gyártó.
A Sony meg legyező- és ventillátor gyár.
Most döntsd el, hogy melyiktől veszel fényképezőgépet...

Rák Attantam 2007.09.21. 18:11:46

Cheese (Sajt, ha már magyarkodunk :) : Van szervÍz is. Igaz, hogy azt étkészletre mondják, de van. :)

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.21. 18:23:31

Ugye ebben a postban most szervIzekről volt szó?

Roltii 2007.09.21. 18:31:30

senki nem írta még le: a boltnak, ahol vetted, kötelező a garanciális időn belül foglalkozni a termékkel, és ha megszűnik, kell lennie jogutódnak, pont az ilyenek miatt....ha jól tudom ezt nem is a bolt vagy EU szabályozza, hanem egyszerű törvény...bár igaz, hogy ebbe sokszor beleszarnak...ezért van az M1-es, és ki kell vinni Bécsbe a cuccokat kicseréltetni, mert az inkább EU mint mi...bár amit a Rábával és a szemétégetővel művelnek...

stichus 2007.09.21. 18:48:24

azt kell hogy modjam, ha a termék hivatalos úton kikerült a gyárból és utána is tisztán került a fogyasztóhoz, akkor a hivatals sony szakszerviz súlyos jogszabálysértést követett el

Jótállási és szavatossági igények érvényesítése

"A jótállás és a szavatosság érvényesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét, másodsorban árleszállítást vagy a termék árának visszafizetését kérheti. A fogyasztó igényét a forgalmazóval, jótállás esetén a szakszervizzel szemben is érvényesítheti. A vásárlást számlával, blokkal kell igazolni, jótállás esetén a jótállási jegyet is be kell mutatni. Szavatosság esetén a vásárló maga is elvégezheti vagy végeztetheti a javítást, ilyenkor a javítási költségeket is követelheti a forgalmazótól vagy a gyártótól. Vigyázat, a jótállás viszont elveszik, ha a fogyasztó maga javítja, vagy javíttatja a terméket, ezért jótállási időn belül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt vagy a forgalmazót kell felkeresni! Amikor jótállási vagy szavatossági igényünket bejelentjük, a forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az árut pedig átadás-átvételi elismervény ellenébe kell átvennie javításra, s ezekből a dokumentumokból egy-egy példányt a fogyasztónak is kell kapnia. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a hibát minél hamarabb kijavítsa, illetve a terméket kicserélje, jótállás esetén ezt lehetőleg tizenöt napon belül meg kell tennie."

stichus 2007.09.21. 18:51:43

ha én veszek canberrában egy gépet, azt levámoltatom és itthon hivatalos számlával eladom, mert teszem azt számlaképes vagyok, a szakszerviznek ugyanúgy fennáll a kötelezettsége

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.21. 20:44:13

pizsama
nekem itt amerikaban van sony vaiom
hat egy fospunpa
soha tobbet sonyt, csak tv-t
azok jok

Rák Attantam 2007.09.21. 21:02:32

hagyma, már a TV-k sem. Legalábbis itthon. :( A Thomson szintet még talán nem érték el, de erősssen gyúrnak rá Szoniék. :(

Cheese 2007.09.21. 18:23:31
"Ugye ebben a postban most szervIzekről volt szó?"
Hát nem is a helyesírásról... ;)

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.09.21. 21:15:21

ez nekem nagyon zagyva, de irja csak meg a sony hq-nak inglisul, ugy is zagyva lesz. anno 2e km-re vettem egy canont, szuaheli hasznalati utasitassal, azt nem beszelni. idehaza telefon a markakereskedonek, nincs-e talonba magyar eos-hoz, gyariszam, papirok nez, raktarba 10 percre eltun, utasitas hoz. viszlat.

Sanyi 2007.09.21. 23:08:13

Rák Attantam 2007.09.21. 17:01:26
A törvény így jó. Képzeld el, hogy a Timbuktuban gyártott hónaljmelegítő meghibásodik és a kereskedő közli, hogy semmi köze hozzá. Jó esetben megadja a timbuktui gyár telefonszámát - már ha van telefonjuk. Egyébként meg levélírás vagy személyes látogatás. Na ne már. A kereskedő lesz szíves olyan szerződéseket kötni a beszállítóival és a szervizcegekkel ami alapján nem lesz probléma akkor sem ha az áru fele DOA a masik fele meg elromlik egy hónapon belül. Ha nem akkor pedig nem hárítja a felelősséget hanem lenyeli mert nem volt elég körültekintő és ezt nem teheti az vevő hanem teheti a saját kontójára.

Namost, ha ez borul akkor a világcégeknek akik szerződést kötnek az ügyféllel (a reklám az ajánlat része, európai vagy világraszóló garancia) ott kell állnia és viselni a saját ajánlatának terheit. Minden gyártónak van egy adatbázisa - én láttam párat, pl. a HP-ét és a Sony-ét is - amiben elég sok adat van benne, pl. termékszám, gyártási sorszám, a gyártósorok száma, gyártás pontos ideje (gyártási sorszámban általában legalább részben benne van, de ennél pontosabban), megjegyzés arról ha a termék lopott és azt bejelentették, a rá érvényes céges garancia - amit egyébként más országokban akkor is adnak ha nincs garjegy de benne van az adatbázisban - ilyenkor alapesetben a cégek általában gyártás napja + 30 napot elvállalnak, stb.

Az igazi oka amiért a márkaképviseletek ilyenkor húzzák a szájukat az, hogy a helyi márkaképviselet indirect sales tevékenységet - kereskedők útján történő eladás - folytat és amit nem ők adnak el azért nem is kapnak pénzt, nem számit bele a sales quotába. Ezáltal ellenérdekelte. Érdemes még hozzátenni, hogy a nagyobb országokban azért olcsóbb az áru, mert mennyiségi kedvezmény van és kisebb az egysére jutó overhead cost is (beleértve például a lokalizáció költségét).
Másrészt viszont, a márkaképviseletek a márka tulajdonát képezik. Azaz a márka megkapja a pénzét akár Magyarországon akár Németországban veszik meg a terméket és eladja a darabszámot azaz nála az egyik országban többlet a másik országban hiány jelentkezik az ilyen vásárlói magatartás miatt. Éppen ezért a gyártónak egy rossz szava nem lehet, akiknek ez fáj azok a helyi marketing-sales-director-stb emberek, akiknek ez a fizetésében meglátszik.

Amúgy meg, szerintem kötelezni kéne minden gyártót arra, hogy a termékeihez alkatrészellátást biztosítson a termék kereskedelmi ára és az alkatrész ebben lévő arányának megfelelő árazás mellett. Ezt kéne törvénybe és EU direktívába foglalni, amíg ez nem lesz addig a jelenlegi gusztustalan helyzet fog uralkodni szervizfronton.

Répalaki Edömér 2007.09.21. 23:39:15

Halk kérdés: A hajdan volt dicsőséges (Sony disztribútorként üzemelő) Murányi áruházak ajtajai még sértetlenek? Maguk az épületek megvannak-e?

Régen csodaszép, kiváló minőségű anyagból (a bankjegyek előállításának árával vetekedő nyomdaköltségű) fűzött, híres-neves "celebek" közreműködésével készített katalógusai voltak. A "gagyibbak" is vagy féltucatnyi oldalból álltak, nem csak egy ócska fénymásolt papírlapból...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.22. 03:47:04

Rak
igazad lehet, tv-t sem veszek toluk
egy ilyen notebook utan
amugyis van tv-m
ketto harom
ugyhogy egyaltalan nem veszek
bar, ha Palkovicsne felajanlja mint nyeremenyt, akkor el kell gondolkodni a dolgon

king_one 2007.09.22. 07:57:54

The Good Boy,

jobb ha tudod, h kb ugyanazok a gyárak csinálják a Nike-t mint az Adiodost meg ugyanazok a kisgyerekek, egy cipő előállítási költsége 50 forint kb. a maradék 19.950 meg eloszlik a piramisban amig eljut hozzád a vesztendbe. ennek jelentős részét a magyarok nyelik le, ezért lehet az alapvetően gazdagabb Ausztriában, Németben, Londonban stb 5 ezer forintokkal olcsóbb ugyanez a cipő.

ugyanez mindenre igaz kb, egy felsőkategóriás nokia előállítása itt magyarországon párszáz forint, a maradék 80.000ből meg jól megélnek a különféle kereskedések és importőrök. ezt nem azuért mondom, h legyen 1000 forint a telefon, csak mielött istenítjük a szaküzleteket gondolkodjunk el ezen... meg azon hogy nem biztos h azért olcsóbb 10%-al, mert a MM lopottat vagy hamisítványt árul, csak kevesebbet nyelnek be, a nagyobb forgalom miatt megtehetik, és ezzel rengeteg vevőt nyernek.

Kifordított kacagány 2007.09.22. 09:20:38

hagyma: azért én rájöttem ám, hogy te jól szórakozol az itteni állapotokon:)

ZePY 2007.09.22. 09:48:48

Az előállítási költségeknél azért számítsátok bele, hogy volt egy nem is csekély fejlesztési költség, van egy nem is csekély szervíz ellátási költség (garis javítások biztosítására), és van továbbra is nem csekély szolgáltatás fenntartási költség (munkatársak). Szóval az, hogy egy telefon (de akármelyik iparcikk) pillanatnyi alkatrész előállítási költsége 1000 HUF, az nem jelenti, hogy a fejlesztésére és a gyártás kialakítására nem költöttek (azaz előlegeztek meg) előtte akár sok százezerszer-milliószor ennyit. (A pékeket miért nem cseszegeti senki, hogy ha a kenyérhez 10 forintnyi liszt kell, meg 15 forintnyi energia, akkor miért kerül 200 HUF-ba?)

Rák Attantam 2007.09.22. 10:39:31

Kacagány, nyugi! Lesz még 100 dodó felett az olaj hordónkénti ára! Olyan olcsó lesz náluk a Hummer, mint most a bicikli! Viszont a bicikli biznisz nagyon be fog indulni ott. :)
Ja, és lesz még arrafelé hétfőnként a TV-ben adásszünet... :DDD

Hagyma, ideje lenne végre hazaköltözni. Nekünk itt egyre jobb, te meg csak csúszol lefelé! Itt az élet egy merő kalandtúra. Téged nem nyomaszt az unalom odaát? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.22. 10:41:32

kacagany,
tenyleg jol szorakozom, azert jarok ide
ettol meg itt is vannak elkepeszto dolgok....
a sony vaio meg telleg xar

bumbuska 2007.09.22. 11:40:23

The Good Boy 2007.09.21. 18:04:32

Figyelj mar, szted az az adidas cipo, ami 20.000 ft-ba kerul, nem 8.000-be, az azert annyival dragabb, mert megfizetik az dolgozoikat? Na muhahahaha:DD
Nezd mar meg legyszives a 20.000ft-os, vagy akar 30.000 ft-os adidas/nike cipo belso cimkejet, hogy hol gyartjak... Hat ugyanott mint az 5.000ft-osat:D

Ariadne12 2007.09.22. 12:15:33

Egyet felejtenek el itt sokan. A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a kereskedő az egyetlen, akihez mindig viheted a cuccot. (Ha nem franchiseban működik a Megapixel, akkor a megszűnt üzlet helyett egy másik üzletükbe kellene elvinni.)
A jótállási jegyen megjelölt szervizhez is csak "lehet" vinni, és ha gond van velük, irány a kereskedő. Ugyanis egyes egyedül a kereskedővel kötsz szerződést, ha veszel valamit, a Sonyval nem... Így ha a Sony szerviz (feltéve ha volt jótállási jegy és ezen fel volt tüntetve ilyenként) nem javítja, akkor a Megapixelnél kell asztalt borítani, és őket kell beperelni, ha nem rendezik az ügyet.

Egyébként meg cipőt a cipőboltból, én is ezt vallom. Szaküzletben vettem a gépemet, igaz drágább volt, mint a hivatalos importőr megkerülésével behozott cuccok, de legalább nyugodtan alhatok a jótállás miatt. Nekem ez megér ennyit. Akinek nem, és Edigitalban meg Megapixelben vásárol, az így járt, szenvedjen vele, amíg ezek az üzletek x hónap alatt külföldön javíttatják a cumót...

isti77 2007.09.22. 12:54:24

Én már akkor is utáltam a Sonyt, amikor még a márkanév nem a történelmen alapult.
Ha már márkás és Sony, akkor inkább legyen "....soni.", egy másik japán gyártó nevének egy részlete. Ottmég valamennyire odafigyelnek arra, hogy ne csak hulladékot gyártsanak, semmi mással nem kompatibilis adathordozókkal, bár...
Egyébként érthető, hogy a Sony M.O. nem vállal garanciát arra, amit nem rajta keresztül (azaz nem tőle) vásárolt a viszonteladó.
Aki adott terméket lényegesen olcsóbban lát valahol, mint más helyeken ugyanazt, annak általában oka van, nemritkán ez az oka. Aki szívni akar a szürkeáruval, az nyugodtan vásárolhat az Electro Worldben is, az a legnagyobb szürkeáruterítő.

nagygabi 2007.09.22. 18:06:45

Kicsit későn olvastam ezt a postot, de azért ideírom atörténetem.
Három éve vettem egy akkor még drága holminak számító Samsung DV kamerát. A botban, ahol vettem felhívták a figyelmemet, hogy azért adják ezt a darabot féláron, mert nincs garancialavele. Számlára azért felirattam a gép gyári számát, csak a tulajdonjog igazolása végett. Idén a kamera CCD-je elszállt. Neten kerestem egy márkaszervizt (Bp. Keleti K. U )és felkészültem az ütős javítási költségre. A szerviz viszont azzal vette át a gépet, hogy olyan nem létezik, hogy nincs garancia. A több, mint két éves gépet úgy javították, hogy az alkatrészt a Samsung állta, nekem, ha jól emlékszem, ötezer forint munkadíjat kellett kifizetnem. Ezzel nálam nagyon megszerettette magát a Samsung...

The Good Boy 2007.09.22. 21:13:22

Stimmel amit itt irtok, látom a cipőimen, hogy Made in Thailand, Indonesia, China, meg India stb, ezzel én is tisztában vagyok (lányom USA-ban vett Nike cipője is "made in China". Ennyi közbenső láncszemet nem lehet kihagyni, hogy a madaras Tecskó ennyivel olcsóbban adja. Ráadásúl az ott árusitott cipőket nem nagyon látom a hivatalos Nike katalógusokban /mivel a feleségemnek a Nike minden 2-3 hónapban küld katalógust évek óta, ezért nagyjából képbe vagyok :-)/ lehet, hogy annyira régi fazon? Az is lehet.
A sony sajnos tényleg ráment a mennyiségre a minőség helyett (van viszonyitási alapom), a Thomson itt viszont rossz példa, mert állitólag egy távol keleti noname cég vette meg a Thomson nevet, illetve használatát. (Ha nem igy van javitson valaki, de az egyik müszaki guru ismerős mondta ezt nemrég.)

The Good Boy 2007.09.22. 21:15:08

ráadásúl= ráadásul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 00:02:24

az USA-ban minden made in China meg mittudomen mi
elvetve latok made in USA-t
de az akkor is minoseg mert amerikai felugyeli a gyarat es amerikai a technologia
na innen lopjak le a kamut, es az is made in china, ugy is nez ki, csak tok mas

Battlefield 2142 2007.09.23. 00:18:58

Off:

LoL!

"a Thomson itt viszont rossz példa, mert állitólag egy távol keleti noname cég vette meg a Thomson nevet, illetve használatát. (Ha nem igy van javitson valaki, de az egyik müszaki guru ismerős mondta ezt nemrég."

Ezt komolyan gondolta?
És mennyiért 1 zsák rizsért?

(Amúgy meg Francia cég!!!!!!!!)

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.09.23. 02:37:34

"Megkeresésre került a cég"

Szóval megkeresésre került a cég??? :)))))
Mi maga, rendőr?

Buzigyuszi 2007.09.23. 03:09:17

Jók az információi a műszaki gugu ismerősödnek, a Thomsont valóban megvette egy kínai gyár, név szerint a TCL csoport.

2005. július 25.
A kínai TCL elektronikai csoport tavaly nyáron felvásárolta a francia Alcatel mobiltelefon-gyártó üzletágát, amelyet aztán leválasztott egy vegyes vállalatba. Ám a cég nem tudta felvenni a versenyt a versenytársakkal, így az idei első negyedévet 45,7 millió dollár veszteséggel zárta.

A TCL a francia Thomson Electronic televízió-gyártó üzletágát is megvette, de arról nincs pontos információ, mennyire jött be ez az ügylet a cégcsoportnak - jegyezte meg a BusinessWeek.

jesszumpepi (törölt) 2007.09.23. 09:18:36

Szóval megy a parasztvakítás ezerrel.

jesszumpepi (törölt) 2007.09.23. 09:19:38

hagyma!

Palkovicsné maradandó,mély nyomot hagyott a lelkedben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 13:12:26

Hat, ott van a szeren, lassan meg kell tudnom kozos haztartasban-e elnek-e Palkovicsal
ha igen, akkor marad a bacc pacsker
setalni vagy csajozni majdnem ugyanaz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 13:21:06

tulajdonkeppen beleszerettem az alairasaba
van ilyen?

Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2007.09.23. 15:33:44

Sony: mindenki azt hinné, milyen szuperjó márka. Lehet, hogy az, de sztem sok selejt kerül be kis országunkba, amit jó pénzért eladnak! Sony tvm van, a harmadik (!) cserét élte meg, míg kaptam egy normálisat, hozzátéve, hogy 2 év elteltével a hangerőt néha nem lehet rajta szabályozni, csak ki-be kapcsolással. Tény, hogy a tv lassan 8 éves...

Fogyasztóvédelmi ügyek: létrehívták végre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot. Fontos: hatóság! Magyarul nem csak tinglitangli ajánlásokat meg dádákat tud kiadni v megfogalmazni! Ez nagy lépés...

márna 2007.09.23. 18:07:38

Tisztelt Homár.

Kétségbe esés juttatott erre az oldalra.
És lám ismerős nevekkel találkozom.
Nos a problémám szintén érinti a Sonyt és BIG EXTRÉM Kft.-t.
2007 08 31 -én vásároltam a fent emlitet KFT Szegedi boltjában Sony DSC H-9- ess típusú fényképező gépet. Garanciás javításra 2007 09 10-én már le is adtam, mert a készülék fájl hibát irt ki és torz képet produkált. Kaptam átvételi bizonylatot hogy a rajta lévő telefon számon érdeklődhetek a javításról. Nos a furcsaságok már itt kezdődtek mert a telefonszámokat nem lehet elérni. De van email címük is hát írtam gyorsan. Javukra legyen mondva válaszoltak és SMS-is küldtek , mehetek a Szegedi üzletbe a gépért. Az üzletben midőn átvettem a készüléket a javításra leadott hibát a készülék újfent produkálta ahogy a memóriában lévő képet a készüléken vissza akartam nézni, ezt az átvételi papíron le is írtam. A boltban készült felvételeknél nem jelentkezett a hiba, ezek utána készüléket elhoztam a boltból. Az előzetes telefon beszélgetés alapján amit a pesti BIG EXTRÉM KFT. dolgozójával folytattam közölte hogy a gépen az általam jelzet hibát nem tapasztalták. Nos a tegnapi nappal a gép újfent fájl hibát irt ki, tanulva az első esetből nyomtattam képet a hibás fotóról és viszem az üzletbe csatolva a géphez . Bízzak -e ezután a szervizbe vagy a tanácsot megfogadva forduljak a fogyasztó védelemhez vagy az írásban említett Sony német képviseletéhez.
Kérem a tanácsukat és javaslataikat, kihez forduljak?
Vagy várjam meg a második reakcióját a forgalmazónak és a szerviznek?
Tisztelettel ,,,,,,,

Manyizga (törölt) 2007.09.24. 07:46:12

Nem tudom, miért kell a szervizekbe rohangálni? A szerződés az eladó és a vevő között van. Nem a vevő és a szervíz között.
Ahol vetted a cuccot oda visszaviszed és leadod garanciális javításra.
Persze a boltban próbálnak szívózni a legtöbb esetben, hogy vidd a szervízbe magad.
Volt egy ilyen esetem, ahol ugyanezt játszották el velem. Felhívtam a gyártó magyarországi képviseletét és megkérdeztem, mi a helyzet? Mondták: vigyem a szakszervízbe. Mire én: ha én Kiskunmocsoládon vettem a sarki vegyesboltban az MP3 lejátszómat, akkor ugye nem kell a budapesti szervízbe feljönnöm? Mire a válasz: ja akkor nem, egy-két napon belül beküldik a boltból is! Mire én: akkor mindez miért is nem jó nekem Budapesten? :) Erre a beletörődő válasz: jó, akkor vigyem a boltba vissza. :)

Ugyanis a javítási idő onnan számít, ahogy átveszik a boltban. A szervíz ezzel nyer pár napot, ha oda viszed egyből.
Hát nem. :)

És innentől kezdve marhára nem érdekel, hogy szürkeimport (mert ilyen az EU-ban nem is létezik! Mindenki ott vesz valamit, ahol akar! A kereskedő is!), mert a bolt megoldja. Ha neki ehhez Barcelona-ba kell visszavinnie a cuccot, mert ott vette olcsón egy nagykerben, akkor oda vigye vissza. :)

Terveüdekszi 2007.09.24. 10:13:20

Történt, hogy egyszer elutaztam Párizsba. Szép hely. Mit ad isten, elromlott a Canon EOS 300D-m. Para indul, Canon szervíz felkeres, ők hiba megállapítani. Tükör mozgató mechanika összeszarni magát. Ők megigérni, hogy zárásra kész a cucc ha otthagyom. Du. vissza, gép kész. A cserélt cuccra természetesen 1 év gari, és ajándék tisztítás. A végén határozott bocsánat kérés. A gépet Egerben vettem egy barátomtól, aki egy tartozás fejében kapta, így természetesen semmilyen papírja nem volt. A szervízben sorozatszám alapján kiderítették, hogy az adott gépet ekkor és ekkor vették X boltban. Vitáról szó sem volt. Riszpekt.

Jan3k 2007.09.24. 12:21:02

Nagyon pancser.Az interneten vásárolt dolgokra szinte kivétel nélkül európai garit adnak,ami magyarországon egyenlő a nullával.Mit gondolsz mitől olcsóbb az ilyen kereskedés?Szürkeimport.Ennyi.Megérdemled a sorsod.Sőt mindenki aki a neten vásárol.

Jan3k 2007.09.24. 12:22:26

Ja,hogy boltban vetted!Akkor ragaszkodnod kellett volna a magyar garihoz.Pancser

dr. trafik nomac 2007.09.24. 13:15:50

Hello

En ugy tudtam, hogy eddig europaban eltem, igaz az amerikaiak egyszer felvilagositottak, hogy nem, de az mas teszta. Szoval az europai gari, minden olyan orszagban el, ahol van hivatalos szerviz. Es nem a bolt adja a garit, hanem a gyarto, jol is neznenk ki, ha a boltos javitgatna a gepeket, az egy dolog, hogy a boltoshoz IS viheted, hogy intezze o. Aki meg SONY termekeket vesz az sikeres ember nem lehet ugye, minden tekintetben eros a MAC parhuzam a termekek, es tamogatasuk ugyeben.
A masik, ha a sony nem kepes megjavitani a vacakjat, akkor ne adjon ra garit gyarilag, vagy legjobb ha nem is gyartana semmit, de ugyis tonkremegy remelem. Amugy meg aki sonyt vesz meg is erdemli, mondtam mar ? :)

báró Csekonics 2007.09.24. 13:37:49

Terveüdekszi 2007.09.24. 10:13:20

...és ennek így is kell(ene) működnie.
És hiába hajtogatják egy páran itt hogy EU v. világgarancia itt nem ér semmit, attól még igenis ér.
Legfeljebb egy-két majom szervizes így gondolja.
Ettől World Wide Warranty - tetszik érteni? És igen, pl. Dell laptopot is bárki saját magának megnézheti neten a 'service tag' alapján, hogy mikor vették, milyen eredeti konfiggal, meddig és milyen gari érvényes rá, vagy volt érvényes, ha lejárt.
Semmilyen papír nem kell ahhoz sem. (Még itt Abszurdisztánban sem.)

Beige 2007.09.24. 23:50:33

Csak nagyából olvastam végig a kommenteket de azt hozzátenném hogy a Canon szakszerviz kifejezetten írta anno hogy, a külföldön vásárolt cumót nem válalja gariban javitani. Nesze neked Unió .... az más kérdés hogy 3 éve semmi baja pedig már a második generáció várja hogy megvegyem (eos300d)

HandG 2007.09.25. 08:27:09

Szürke import?
Ilyen baromságot!

Nem disztribútori garancia van arra a rohadt gépre, hanem gyártói!!!!!!!!
Márpedig ha ezt a törtébetet megtudja egy japán úriember aki a SONY image-ét a szívén viseli szétrugdalná a SONY magyarországi képviseletének az összes seggét!
Az tuti!
Panasonic-nál már láttam ilyet.
Sőt a Mitsubishinél is.
Csak itthon görénykedtek az ilyen -ki mit feccölt bele a marketinbe- dumával. De a brandel, annak jó hírével egy csöppet sem törődtök!
Ki kellene rúgni bennetek a pi.....ba!

Mégegyszer: Gyártói garancia! És Márka képiselet! Ez járjon a fejecskékben a tisztelt jól fizetett "márkaképviselőknek"!

moli 2007.09.25. 10:30:44

aki sonyt vasarol, az sikeres ember nem lehet, elhomalyositotta a kapitalizmus. es biztos nokia telefonja van, apple zenelejatszoja es mercedese.

Fotós Zoli 2007.09.25. 13:26:04

Uraim, tisztázzunk pár kérdést.
A garanciális háttér biztosítása KIZÁRÓLAG a kiskereskedő felelőssége. Ő az egyetlen aki meg tud győződni arról hogy a beszállítója rendelkezik-e szervizzel, jogviszonyban is csak ő áll a Vásárlóval.(és NEM a Sony Hungária, teccik vagy nemteccik de ÍGY van) Ha a Vevő nem kap meg valamilyen jogát, azt kizárólag a Kiskereskedőn keresztül érvényesítheti különböző módokon. Ez olyan tiszta mint a német tisztasági törvény alapján készült sör. Az importőrt tessék békén hagyni, semmi köze ahhoz, hogy hol tetszett olcsón jóljárni.
Világgarancia: ha külföldön vettél egy készüléket és elromlott, akkor a világgaraciajegy birtokában bekopogtatsz a hivatalos márkaszervizbe, és kéred a javítást. Általában kultúrált helyeken ez nem probléma, max tovább tart egy kicsit ha pl. cserélni kell a gépet. Ezt jelenti a világgar, és nem mást.

sprite 2007.09.26. 13:02:46

Hahó! Ki él Meseországban? Ki gondolja, hogy az csupán véletlen, hogy egy boltban sokkal olcsóbb egy termék mint a többiben??
Ha valaki azt szeretné, hogy minden flottul menjen, az fizesse meg, és ne mindenféle kétes helyen vásároljon! Legyen annyi esze, hogy utána néz valaminek rendesen, amibe be akar ruházni!!
Különben meg az elsődleges garancia és szavatosság vállaló az üzlet, ahol veszed a cuccot! Nem a központ! Örüljön, akinek szivességet tesznek azzal, hogy bevizsgálják, és le akarják cseréltetni!
Még mindig jobb, mint a Megapixel, Extrem Digital stb. hozzáállása azzal, hogy hónapokig javítgatják, még ha tudják, hogy már nem is lehet, és ezt addig húzzák amíg garanciális! Azt meg, hogy nem lehet javítani, majd közlik, ha letelt a gar. és kidobhatod!

Valóban könnyebb szitkozódni ahelyett, h az ember utána járna, mi hogyan működik.
De mégis! Ki az, aki megvesz egy szép nagy szendvicset tele hússal és friss zöldséggel, és ezt hajlandó zokszó nélkül odaadni egy koldusnak, aki helyette egy kis szunykos, penészes zsömlét nyom a kezébe tele kukaccal és rohadt zöldséggel, amit utána kidobhat??
Ha valaki jótékonyságra vágyik, menjen a Vöröskereszthez!
A vállalatok, ahogy minden ember próbál megélni úgy, ahogy tud. És akik szolgáltatnak (és még mindig talpon vannak a piacon), azok talán figyelik a vevő érdekeit is a saját határaikon belül.
Én nem védem egyik oldalt sem, de a magyar jogszabályokat nem a Megapixel és nem a Sony hozza.
A magyar törvények pedig megengedik a "szürke" boltoknak, hogy áruljanak itthon. Ha nem engednék, nem lenne ekkora káosz. Mindennek és mindenkinek meglenne a saját területe, hatásköre, és nem folyna össze.
De ez már csak így van.

Ha nem akarsz pórul járni, térképezd fel a terepet, légy tisztában a jogaiddal, és, hogy mivel milyen és mekkora kockázatot vállalsz!
Vagy ne reklamálj!!

moli 2007.09.26. 17:31:04

olyant nem lehet, hogy javitgatom es megvarom, amig letelik a gar. mert igy sosenem telik le

sprite 2007.09.28. 11:21:57

De, lehet. Én jártam így... Nem feltétlen kell, h egyből jelentkezzen a hiba, ah hazaviszed.
Tudom, most biztos arra gondolsz, h hosszabodik a garancia a szervizben töltött idővel... Persze...de egyszer az is letelik!

moli 2007.10.01. 10:59:01

eztet nem teljesen ertem. nyilvan otthon tonkremehet, de nem errol van szo, hanem arrol, hogy varok es nem javitok. a masikat meg nem ertem, hogy egyszer az is letelik

Sony Hungária Kft. 2007.10.08. 11:32:04

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton szeretnénk elnézését kérni, illetve egyúttal nagyon sajnáljuk, hogy a Sony termékével kapcsolatos problémára a hivatalos szervizben nem reagáltak belátható időn belül és megfelelő módon, ezzel kapcsolatban már megtettük a megfelelő intézkedéseket. Természetesen kötelességünknek érezzük, hogy a márkaszervizek minden hozzájuk forduló vevőt gyorsan és hatékonyan szolgáljanak ki. Különösen sajnáljuk, hogy néhány kereskedő – az említettel sajnos valóban nincs üzleti kapcsolatunk – indirekt módon a márkára vetett rossz fényt, de bízunk a fogyasztók józan ítélőképességében.

Üdvözlettel:
Sony Hungária Kft.

Utd 2007.10.25. 13:35:29

Nem mondhatják, hogy nem voltam türelmes. A Megapixel átvette a gépet szeptember elején. Most október 25. van.
Azt állítják, hogy még javítják, valahol Németországban. Másfél hónapja javítják, mert őket nem érdekli a Sony szakvéleménye, miszerint a készülék gyári hibás. Kérdésemre, hogy miért nem cserélik, egy Megapixel alkalmazott azt mondta, hogy a tulajdonos megtiltotta, hogy kicseréljék vagy visszafizessék a készülék árát. Gondolom úgy van vele, hogy majd én megmutatom hogy velünk nem lehet packázni, ne gondolja senki, hogy ilyen esetben a nyilvánosság segíthet.
A mai napon megindítottam a fogyasztóvédelmi felügyeletnél a vizsgálatot, és nem a gép ára miatt, hanem csupán elvből a polgári peres eljárást is meg fogom indítani a fogyasztóvédelmi vizsgálat után.

Üdv mindenkinek, vegyetek inkább a TESCO-ban fényképező gépet!

tom66 2007.11.06. 09:17:22

A SONY HUNGÁRIA KFT a SONY nevét használja, ebből él, HIVATALOS SZERVÍZ és KÉPVISELET!!!! Ezzel vállalta a SONY termékek képviseletét ill. javítását. KAPCSOLATBAN áll a SONY-val és ha egy termék javíthatatlan valamint garancia időn belüli, akkor az ő dolga kicserélni és a SONY-val szemben érvényesíteni a készülék cserét. A kereskedők nem állíthatnak ki szakvéleményt a készülékcseréről mert nem SZERVÍZEK. Felejtsük el hogy a kereskedő honnan veszi a SONY terméket!!!!! A SONY amikor legyártotta a készüléket és kijött a gyárból felelős érte!!!! Ezt a VILÁGON mindenhol a SONY képviseleteken keresztül lehet érvényesíteni. Kicsit furcsa lenne ha az a több millió ember aki megveszi a terméküket a SONY JAPÁN központját hivogatná, ill. levelezne velük ha problémájuk van a termékkel!!!!
Természetesen ha nem készülékcseréről ill. javításról lenne szó hanem pénz visszafizetésről, akkor az csak a KERESKEDŐ feladata, mivel tőle vettem és nem a SONY-tól!!!!!
A SONY HUNGÁRIA KFT-nél csak azért nehézkes ennek az érvényesítése ilyen esetekben mert nem ők importálták, tehát nincs rajta HASZNUK!!!
DE!!!! AMIT A SONY HUNGÁRIA KFT írt választ felettem egy pár sorral, az már teljesíti egy HIVATALOS MÁRKAKÉPVISELET szerepét ill. feladatát egy ilyen ügyben.

hensen 2007.12.29. 21:12:51

Éedekes. Ha az új autóm történetesen nem itthon hanem Lengyelországban, vagy Hollandiában romlik el, tapasztalatom szerint összekapják magukat és levesznek minden terhet a vállamról és a lehető legrövidebb időn belül megjavítják. Nehogymá csereautót is kelljen biztosítani, amit majd ki tudja hogy kerül vissza hozzájuk:)Ja, és a pénztárat felejtsd el. Miért olyan bonyolult?
Ha itthon romlik el a Sony "Germany" terméke, miért nem lehet házon belül (még mindig Sony) lerendezni, neadjisten Sony "Germanynak" kiszámlázni, úgyis fizeti a Sony a garis javításokat.... Ezzel az aktatologatós ügyintézéssl tényleg csak kárt okoznak a kuncsaftnak, mellesleg törvénytelen módon. Ha másért nem, akkor azért mert versenyellenes a magatartásuk. (az autógyártók komoly pereket vesztettek amikor korlátozták EU-n belül a szabad kereskedelmet!!!) Ezen az európa garancián is illene elgondolkozni, ami csak a Sony legzsírosabb gyarmatán (értsd: Magyarországon, ahol a világon a legdrágábbak a termékek, pedig már nem lehet 25% áfára fogni) képeznek kivételt. Megérne egy pert Németországban is (ahol európa garanciát hirdetnek), és itthon is (ahol a márkajogokat megtagadja a szerviz illetve képviselet), mert ez a jelenség bizony még 2004 májusa előttről indult, amikor ki lehetett játszani azzal hogy nem vagyunk EU tagok. Ébredjünk már fel, közel 4 éve azok vagyunk!!!!
süti beállítások módosítása