A klasszikus kultúrafogyasztók mégsem olyan szegény egerek, ahogy azt esetleg képzelné az ember, ha igaz, amit Eszternek a rendőrök mondtak, és tényleg hetente megtörténik a címben taglalt vagyon elleni bűncselekmény a Szabó Ervinben. Legyenek óvatosak az értékmegőrző szekrénnyel!
Kedves Homár!
Úgy érzem, naív ügyfél (olvasó) voltunk a barátnőmmel mikor a központi Szabó Ervin Könyvtár kódos értékmegőrző szekrényéről azt hittük, biztonságos. Ugyanis kilopták belőle a táskánkat. Mégpedig igen rövid idő alatt, mert mivel tudtam mit akarok kivenni kb. 15 perc alatt elintéztünk mindent és már mentünk is a szekrényünköz. Ekkor már tárva-nyitva volt. Reméltük, ketten együtt is olyan hülyék vagyunk, hogy nem tudjuk hova pakoltunk. Aznon a soron többször is végig próbáltuk az összes csukott szekrényt, de egyik sem nyílt. Megjegyzem eközben senki sem jött oda megkérdezni, hogy miért is nyomkodjuk végig az összes szekrényt. Aztán megpróbáltuk felhívni a szekrényben levő telefont, de nem sikerült.
Ezekután szóltunk a biztonságiőrnek, aki mindaddig nem volt hajlandó komolyan venni, amíg azt nem mondtuk, hogy a barátnőm telefonja nemhogy a szekrényben nem csörög, de máshol se. Ekkor már mehettünk az igazgatónőhöz jegyzőkönyvet felvenni. Még ekkor is azt erősítették, hogy nyilván csak másik szekrényben van a cuccunk, mintha ilyen eset még elő sem fordult volna.
Megvártuk a zárást, mikor minden szekrényt kinyitnak, de persze nem volt meg a holmink.
Ezután mentünk a redőrségre fejelentést tenni. Ott mondták, hogy a dolgaink valószínüleg sosem lesznek meg és hetente jönnek ugyan ilyen ügyben feljelentést tenni. Hát itt borult el igazán az agyam! Heti rendszerességgel rabolják ki a könyvtári szekrényeket és nem történik semmi?! Mert ha a rendőrök azt mondják, hogy ilyet még az életben nem hallottak, akkor azt mondom ilyen lúzerek vagyunk, pont velünk történt, De hetente...!
A könyvtár persze nem vállal felelősséget, a ruhatáros pedig lelkesen irányítja az embereket a szekrényekhez.
Hát röviden ennyi a történet. Azt hiszem érdemes közzétenni, hogy másoknak is okulására legyen a mi tanulópénzünk. És hátha történik valami a könyvtárban is a biztonság növelése céljából. (Bár azt hiszem, ez utolsó mondatom ismét a naív kategóriába esik)
Üdv!
Eszter
Taktikai Reset 2007.09.24. 07:33:24
Jack__Bauer 2007.09.24. 07:53:36
Érdemes lett volna megkérdezni a biztonsági orktól, hogy mit látott. Lehet, hogy informálisan megsúgta volna, hogy kik azok a nem tipikusan könyvtárbajárók akik újabban rákaptak a kultúra eme fellegvárára. (szigorúan csak művelődési célból)
Mindenkinek a fantáziájára bízom.
Persze lehet, hogy amit leírtam az nem igaz, csupán a véletlen egybeesés műve.
Jack__Bauer 2007.09.24. 07:58:29
Viszont könyvtárból lopni ősi román szokás!
dr. _mmm_ 2007.09.24. 08:23:11
Bástya elvtárs (törölt) 2007.09.24. 08:23:20
köpcöspapa 2007.09.24. 08:26:47
biztos komoly szekrények lehetnek azok amúgy..Valódi biztonsági.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 08:31:14
Igen, egyre-másra lopnak a könyvtárakban, egyetemeken stb.
Mit lehet tenni? Nyilván ezek a hiperszuper kódzáras szekrények is marha drágák voltak, a FSZEK vezetői nyilván büszkék, hogy modern technikát használnak...
Egyébént amikor egyre-másra jönnek a hírek, hogy még laposabb, vékonyabb, könnyebb laptopokat csinálnak, nekem mindig mindig az jut eszembe, hogy de jó, legalább a tolvaj simán becsúsztatja egy mappába (!) és eltűnik vele...
Blobov 2007.09.24. 08:31:25
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 08:32:35
eszembejutottvalami 2007.09.24. 08:35:10
ex-dr. vuk 2007.09.24. 08:36:11
timecopo 2007.09.24. 08:40:42
Egyébként meg a k*@a anyjukat, ha már egyszer kódos szekrényben van a cuccod,és ellopták akkor kutya kötelességük lenne az ellopott értékeket kifizetniük!
Egyébként érdekelne, hogy kinél van a mesterkód... mert az ilyen szekrények bizony egy ilyen univerzális kis trükkel is nyithatóak!Tekintve, hogy fizikai mechaniuzmus nem áll a köcsög szarka útjában (pl.lakat), ezzel a trükkel az összes rekesztartalom felett boldog tulajdonosként diszponálhat!
Legközelebb érdemes lenne egy az ajtóval összekötött kloroformmal töltött spray-t telepíteni az egyik lezárt szekrénybe, ami óvatlan nyitás esetén jól szembeköpné a kis köcsögöt!!!... De akkor sem csodálkoznék, ha a biztonsági orklénynek hiányozna a szeme.
2007.09.24. 08:44:06
amúgy meg egy könyvtárban minek van biztonsági őr, ha nem ilyen lopások megelőzéséért????
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.24. 09:01:15
Azért azt már csak észrevenné valaki, ha éppen izomból próbálod meg feltépni egy ilyen értékmegörző (he-he) ajtaját.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 09:08:20
Igen, hát sajnos a hagyományos kulcsos módszerrel meg az a baj, hogy
1. az olvasók hajlamosak elveszíteni a kulcsot. Ilyenkor meg újat kell csináltatni, sőt elvileg le kéne cserélni a zárat is.
2. Könnyen le lehet másolni ilyen kulcsot - és aztán már havaj...
Szóval nincs igazán jó megoldás :(
homár molla2 2007.09.24. 09:17:21
azért, mert ha esetleg két pécsi bölcsész nagyon összeveszne azon, hogy akkor most eljön-e Godot vagy nem, akkor jól megveri és kidobja őket, nehogy kultúrtömegverekedés törjön ki.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 09:22:34
azért, mert ha esetleg két pécsi bölcsész nagyon összeveszne azon, hogy akkor most eljön-e Godot vagy nem, akkor jól megveri és kidobja őket, nehogy kultúrtömegverekedés törjön ki."
Nem, nem ezért. Tényleg miért is? Nos sejtésem szerint azért, mert manapság már egy sima könyvtáros kérésére nem áll meg az olvasó, ha beriaszt a bizonsági kapu, hanem már csak akkor áll meg, ha egy igazi biztonsági őr állítja meg :(((
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 09:24:33
Most akkor tényleg ebből a könyvtárból jönnek hetente ilyen üggyel? Vagy általában a könyvtárakból? Vagy általában az ilyen megőrző szekrényekkel ellátott intézményekből?...
Azért ez nem mindegy.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2007.09.24. 09:37:34
Akik régóta járnak a szabóervinbe (központ), bizonyára emlékeznek, hogy pár éve még olvasójegy nélkül lehetett beközlekedni a könyvtárba. Az olvasójegyes belépést azt követően tették kötelezővé, hogy az egyik takarítónő benyitott a wc-be takarítani, és padlótól plafonig szertefröcskölt vér látványa fogadta. Kiderült, hogy a csövesek, drogosok rendszeres látogatói voltak a könnyen hozzáférhető mosdóknak, és egyikük eltalálta a vénáját... nos azóta szigorítottak a biztonságon. Nyilvánvalóan nem eléggé.
báró Csekonics 2007.09.24. 09:54:46
Nem kell megverni senkit sem: kamu táska, benne patkányfogó (olyan, mint az egérfogó, csak nagyobb, erősebb és éles, ami a patkányra rácsapódik).
Na, ezt felhúzva tatyóba be, szekrény bezár, közelben, de látótávon kívül fülel.
Amikor ordítás van, akkor odaugrik és b@szottul röhög, majd zsebből előkapott fényképezővel lefotóz és irány a jard.
SzigMa 2007.09.24. 10:04:00
Secnir 2007.09.24. 10:12:22
ruhatárosok:
-menjenek a szekrényhez.
szekrényőrzővédők:
-menjenek az igazgatóhoz.
igazgató(nő):
-menjenek a rendőrségre
rendőr(ök):
-vegyünk fel jegyzőkönyvet.
-minden héten előfordul ilyen.
-le fogom zárni a nyomozást.
gond akkor van ha összekeverik a cetliket.
ami ennél bonyolultabb az meghaladja az őnekik befogadóképességüket, kár is foglalkozni vele. Egy ált. ötödikes simán rájön a 4. alkalom után, hogy ezekben az esetekben rendszer van, tehát lehet okot-elkövetőt keresni. asszem itt talán abba is lehet hagyni, max a rendőrök felelősségét lehetne elővenni, hoszen nekik hivatalból meg kellene keresni, ill. ráugrani az ügyre.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 10:16:02
Aha. Hát persze hogy nehéz nekik. Mert persze az egyszeri olvasó marhára megérti, hogy "a szekrények használatához pedig vmi egyéb azonosítót használni (pl. biléta)", ahogy itt javasolták... amit persze elhagy az olvasóteremben, és akkor fel lesz háborodva, hogy miért bonyolítják túl ezt a rendszert, hogy külön biléta stb.
dr. _mmm_ 2007.09.24. 10:19:24
Hát ha nekem valaki ellopná így a cuccomat, akkor a következőt tenném:
Haveromat megkérném, hogy kézben vigye be a laptop-ját, és tegye be az egyik szekrénybe. (azért nem én, mert engem már ismernek) Azt ha valaki elakarja vinni ott helyszinen agyonverném. Utána beraknám az egyik szekrénybe és rázárnám.
Rodolfó 2007.09.24. 10:26:22
"Mellesleg aki könyvtárba jár, az sikeres ember lehet, hacsak ki nem fosztják a szekrényét."
Mellesleg aki ehhez hasonlókat képes leírni, az sikeres ember nem lehet.
És könyvtárakat kerülni ősi román szopás!
Secnir 2007.09.24. 10:30:50
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2007.09.24. 10:37:22
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 10:43:12
Csak ezzel az a baj, hogy az intézményeknek nincs pénzük a munkabérre (még a legdrágább automata szekrények is olcsóbbak!), főleg, hogy legalább két ruhatáros kell... stb. stb.
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.24. 10:52:43
Mondanám, hogy kabátot se, mert nekem egyszer azt lopták el (mondjuk azok valszeg a ruhatárosok voltak), de azt hiszem azt kénytelen vagy...
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.09.24. 10:53:37
A kódos szekrények meg biztonságosnak tűnnek ugyan, de most komolyan, miből áll kinyitni egy ilyet, Még mesterkód sem kell hozzá. Főleg, ha siet az ember, és nem néz körül, ki csekkolta a zár kódját a háta mögül. Én mindig minden értéket viszek magammal (haha ez a mobilt, a pénztárcát, meg az irataimat takarja), akkor is, ha csak öt percre megyek be - ezek szerint jogosan. :/
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.09.24. 10:59:48
Jack__Bauer 2007.09.24. 11:07:28
Egyébként meg a megoldás: saját lakattal zárható szekrények. Na azt nyissa ki illetéktelen.
Nap végén meg, aki úgyhagyta, annak levágni a lakatját, a bennlévő cuccot meg kibaszni a kukába, oszt' jónapot.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 11:12:44
Nap végén meg, aki úgyhagyta, annak levágni a lakatját, a bennlévő cuccot meg kibaszni a kukába, oszt' jónapot."
Na igen, és másnap már itt lenne a Homárban a felháborodott olvasó levele, hogy ő csak öt perccel késte le a zárást, és mégis eztet tették vele, felháborító!! :))
(nem beszélve arról, hogy külön embert/szerszámot tartson a könyvtár a lakatok levágására... mert a ruhatáros néni alighanem alkalmatlan erre)
2007.09.24. 11:13:52
Ilyen helyeken amúgy sohasem hagyok értéket. Még ha felelősséget vállalnak akkor is mi van? Ha ellopják az irataimat akkor majd perelek kártérítésért? Vagy ha két évvel később hitelt vesznek fel vele a nevemben, akkor magyarázkodok? Annyira mégsem vagyok hülye! Talán egy kicsit. Vagy mégse, csak bizonytalan...
monca (törölt) 2007.09.24. 11:26:12
csillagom, nem kulcs van. bepötyögsz egy általad választott négyjegyű kódot, elfordítod a tekerentyűt oszt jónapot. csak meg kell jegyezni, hogy a sűrűn elhelyezett szekrények közül melyik volt a tiéd. ha nem menne, a szekrény belsejében van néhány odakészített papír, amin a szekrény száma van. zsebre teheted, elviheted.
engem amúgy akart már az ork feljelenteni, mert nem akart kinyílni a szekrényem, ezért segítséget kértem tőle, hogy ugyan, nyissa már ki, mert órára kell mennem, de beszart a zár. nem akarta elhinni, hogy nem feltörni és kirabolni akarok (értem kábé a válláig, és nagy szemekkel pislogtam rá, megfélemülve.) tulkok.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 11:40:04
fentebb írják, hogy: "Főleg, hogy a legtöbb könyvtárban egy kicsit nagyobb meggyőzőerővel bármelyik táskát elkérheted, a cetlik leválnak róluk, azt mondod, hogy, nem, az a piros volt az, aztán kész. Nem érdekli őket."
Itt meg az a baj, hogy az őr nem hagyta magát meggyőzni...
Mert azt ne felejtsük már el hogy az igazi besurranó tolvaj is ezt mondaná az őrnek, hogy "jaj nyissa mán ki, mindjárt mennem kell órára" stb.
átmeneti kommentelő 2007.09.24. 12:01:03
Dalamar 2007.09.24. 12:05:31
Értéket nem bennehagyni semmiképp!
Amúgy, ha tényleg szervezett dolog, sok eset van, a rendőrségnek illene vmit csinálni. Igaz, ehhez azért komolyabb agyi képességek kellenének, mint egy igazoltatés, vagy lovasroham levezénylése.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.09.24. 12:25:47
Kitaláljam, mit mondott a biztonsági őr az elkövetőkről? Cigányok voltak?
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.09.24. 12:27:47
Jack__Bauer 2007.09.24. 12:34:04
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 12:40:24
2005. October 4., Tuesday 11:10
Életveszélyes állapotban szállították hétfő este a Szabó Ervin Könyvtár biztonsági őrét, akit a hírek szerint az egyik olvasó szúrt meg.
Tévesek voltak azok az előzetes információk, melyek szerint a VIII. kerületi Diószeghy utcai Szabó Ervin Könyvtár biztonsági őrét azután szúrták le, hogy az két veszekedő fiatalt kitessékelt a könyvtár épületéből – tudtuk meg Unger Páltól, a Budapesti Rendőr-főkapitányság ügyeletvezetőjétől.
A jelenlegi információk szerint nem a könyvtárban, hanem az utcán kezdődött a szóváltás, melynek körülményei egyelőre még ismeretlenek, noha a rendőrség még este őrizetbe vette azt a 20 éves férfit, aki életveszélyes sérüléseket okozott az őrnek. Jelenleg is folyik az adatgyűjtés, a nyomozás pedig emberölés kísérlete miatt indult el."
Secnir 2007.09.24. 12:46:03
az úgy volt, hogy miután gázsiká szexuális életéhez sem a szülei sem a nővére sem az öccse nem tudott már hozzátenni tapasztali szinten semmit, kénytelen volt elmenni főiskolára, hátha ott megtud még valamit. Tehát. A sikeres felvételi után egy nappal beült a könyvtárba, és szakoldalakat kezdett el olvasni. Ezek után jött a biztonsági őr, és pusztán előjítéletek alapján elkergette. Ámde a szendvicsét ot tan hagy ta. s mivel ps, főiskolásként az egyik legjobban kereső volt, a család (szegény éhező család) vissazmentek a szendvicsért késsel-villával. Azonban a bizt.őr. már megette, s mint a mesében a vadász a farkast, a cigá-- romák felvágták őt (persze buták, pk még nem jártak főiskolára).
Na ez a teljes háttere, tehát kedves epikurosz, igenis gyalázat amit írtál, igazat adok bauernek :D
A. B. Normal 2007.09.24. 12:48:18
Ja, és amúgy azt hiszem, 1000 forint a tarifája a véletlenül bezárt szekrény kinyitásának - hát, nem tom, de ennyit még egy üres táska is megér.
Bár a cigók biztosan nem fizetnek. Egyszer fizettek, a mesterkódér, nyilván.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.24. 12:59:00
bárminek is utánannéztetek (ez költői kérdés a jelek szerint), vagy csak kibasztátok ide ezt a levelet? mert lehet hogy tiszta naívkodás, de lehet hogy vérkomoly, és bicskanyitogató ügy.
Úgy emléxem, nem az ilyen "írásokkal" szereztetek bérletet a Zindex címlapjára.
., (törölt) 2007.09.24. 13:04:58
speirs 2007.09.24. 13:05:24
Jack__Bauer 2007.09.24. 13:10:28
Kommented nagyfokú tájékozatlanságról árulkodik. Egyrészt a Homár nem csak egy a sok-sok blog.hu-s remek közül, hanem Index anya édes gyermeke, sőt mitöbb mind közül talán a legkedvesebb. Hogy mást ne mondjak, szilylaci a Homár egyik "főszerkesztője" egyben a blog.hu "adminisztrátora" is.
A Homárnak nem feladata és célja az utánanézés és a tényközlés. Sokkal inkább az érdekességek, égbekiáltó igazságtalanságok, azaz a szenzáció leközlése. Ha valami nem stimmel, akkor majd a cikkben megszólított cég\intézmény reagál (amúgy általában stimmelni szoktak a dolgok, lásd: bacc papucs esete).
Objektív újságírás egyébként se létezik.
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.09.24. 13:29:18
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.24. 13:30:51
423ft 2007.09.24. 13:33:47
-Há' te gazsi! Hol voltál?
- Könyvtárba!
- Azt mit hoztá ki?
- Egy táskát meg egy mobilt....
:D
marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.09.24. 13:59:37
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.24. 14:02:44
A helyi erők is és a rendőrség is hasonlóan (illetve: szinte szó szerint ugyanígy) viselkedett.
Komolyabb fenyegetőzés hatására is csak annyi történt, hogy a könyvtárban valami fejes elismerte: sajnos(sic!)
r e n d s z e r e s e n történik ilyesmi...
Ezek szerint az elmúlt két évben sem változott semmi...:(
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.24. 14:05:08
...kellene, hogy legyen...
johevi 2007.09.24. 14:09:54
Manyizga (törölt) 2007.09.24. 14:12:55
rubinyo 2007.09.24. 14:15:35
Nem kell hozzá einsteinnek lenned, hogy ott másolják a kulcsokat.
Nem nagyon értem, hogy itt, ahol kódos, hogy juthattak a kódhoz valakik.
hacsak nem a váll mögött leselkedtek, vagy a mesterkód.
De ez esetben azért megdőlni látszik a kissebbséges irány:
Az tegye fel a kezét, aki ha bármilyen gyanús alakot lát abban a helységben, ahol a táskáját rakosgatja valahova, akkor nekiáll kódolgatni.
S mind e mellett még egy dolog:
Ki az isten lehet ennyire ősi román, hogy egy egyetemistától lop?
Már csak azért is, mert :
nappal könyvtár- tehát nincs munkahely- tehát nincs pénz- akkor mi az istenért érdemes kockáztatni?
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 14:18:51
Akkor aztán tényleg kellene az ajtóhoz valaki, aki MINDENKINEK végignézi a táskáját. Ráadásul teljesen ki is pakoltathatná (vagyis pl. kellene erre egy külön helyiség)stb.
Szóval ez sem megoldás mindenre. Nem beszélve arról, hogy a kisebb könyvtárakban nincs annyi hely, hogy mindenki viszi be a hátizsákját.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 14:22:38
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 14:24:01
Már csak azért is, mert :
nappal könyvtár- tehát nincs munkahely- tehát nincs pénz- akkor mi az istenért érdemes kockáztatni?"
lásd fent: "nálam is 2 telefon/PDA/Notebook mindig ott van..."
fszekes 2007.09.24. 14:26:31
A Központi Könyvtár folyamatosan üzemeltet hagyományos ruhatárat is és nincs akadálya annak, hogy aki kívánja, ezt a hagyományos szolgáltatást vegye igénybe.
A ruhatárak bekamerázása rövid időn belül teljes körű lesz.
vernarancs 2007.09.24. 14:29:51
Pláne nálam is 2 telefon/PDA/Notebook mindig ott van... "
Es abban a PDA-ban nincs hejjesiras ellenorzo, hogy olyat irsz mint "nem-e"? :D
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.24. 14:37:39
pláne, ha azzal a szöveggel küldik tovább a népet az őrök a fenti, kisebb részből, ahol össz. egy emberke dolgozik mostanság, hogy "ő rokkant, ne dolgoztassuk"...! Tök nonszensz... Vagy ne vegyék fel (már bocs), vagy örüljenek, hogy van hol dolgzoniuk a testi fogyatékosoknak... Hibbant hely lett a fszek is...
Abba bele sem gondolok, hogy a szekrények beszerzőjének duplán (1. ugye a beszerzés... az még szinte ok: elvégre balkán vagyunk) megérte volna az átalakítás...
Na ezért méltóztattam volna felvenni azt a kib...tt telefont, csak egyszer, ha már a Homár vagyok.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.24. 14:39:23
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.24. 14:43:50
eszembejutottvalami 2007.09.24. 14:45:06
krgin 2007.09.24. 14:52:28
Tolvajok a csomagmegőrzőtől függetlenül léteznek, volt már besurranó roma is (kabátlopás), + kollégámnak pénztárcáját emelte el szemfüles hallgató pultról. Nagyon boldog nem lehetett vele, mert nem a pénztől volt vastag (1 db 200-as...végül is közalkalmazottról van szó), hanem minden egyéb más szartól.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 14:55:27
Nyilván. De - megjegyzem - akár az egész könyvtárat be lehetne kamerázni, mert az olvasóteremből is tüntek már el mobilok, laptop, mifene.
Sajnos mindenütt lopnak, mindenütt kamerázni kellene, mindenhová biztonsági őröket kéne felvenni...
Manyizga (törölt) 2007.09.24. 15:05:31
(bár én poénból írtam őket... szóval: peace)
gregorianus 2007.09.24. 15:16:37
gregorianus 2007.09.24. 15:19:08
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.09.24. 15:21:34
Különválnak, egyik beteszi, bemegy másik figyeli a szekrényt. Nnna amikor az ipse megvan, lefotózni, biztiőrt ÉS rendőrséget is értesíteni (az első lehet benne van, a másik nem biztos) elkapni a fickót, ha sikerül, ha nem a fickó fényképét és az újlenyomatot a szekrényről levetetni...
Ja, és azt mondani, hogy a nem működő laptopon a NASAnak fejlesztett sw vagy legalábbis a web 5.0 kódja van minimum 500e Ft értékben..
Az igazán sikeres ember előtte biztosítást is köt rá, bár asszem SW-re (nem váletlenül) nem fizet a biztosító... De az ezer Ft-os kütyüért 50e-t simán kaphatsz :)
rubinyo 2007.09.24. 15:39:36
Asszem te egy sherlockba öntött biztosítási trükköző vagy...
Egyszerűen az a megoldás, hogy ki kell rakni egy két helyen, hogy kamerával és biztonsági őrrel őrzött terület,
illetve olyan helyre kell rakni a kamerát, ahol tud arcot filmezni, s látható helyen is van...
Az, ha valaki felveszi a csuklyáját, mikor kiveszi a táskát a szekrényből, asszem eléggé feltűnő még egy biztonsági őrnek is...
vernarancs 2007.09.24. 15:44:26
nem-e en is poenbol irtam-e? peace :D
leon, a proli 2007.09.24. 15:45:35
"Ptk. 471. § (1) A fürdők, kávéházak, éttermek, színházak és hasonló vállalatok, továbbá a ruhatárat üzemben tartók felelősségére a szálloda felelősségének szabályait a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) a vállalat felelőssége csak az olyan dolgokra terjed ki, amelyeket a látogatók a vállalat helyiségeibe rendszerint magukkal szoktak vinni;
b) ha megfelelő hely áll a látogatók rendelkezésére dolgaik megőrzése céljából, a vállalat csak az itt elhelyezett dolgokban esett kárért tartozik felelősséggel.
(2) A felelősség e korlátozásai figyelmen kívül maradnak, ha a látogató bizonyítja, hogy a vállalat nem úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható."
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 15:49:11
Lányka az olvasóteremben fent ül az asztalon, a lábát nemes egyszerűséggel a székre téve. Amikor a könyvtáros mondta neki, hogy "ennyire kényelmetlenek lennének a székek", egyszerűen a vállát vonogatta, esze ágában sem volt megmozdulni...
Most vajon ilyenkor mit lehet csinálni, ha már valóban ennyire nem hallgatnak az olvasók a könyvtárosra?? Tényleg biztonsági őr kellene?
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.24. 15:53:15
Jack__Bauer 2007.09.24. 16:03:26
Btw, szart se ér még az se, ha konkrétan akció közben elkapják. Böribe csak többszörös visszaesőt zárnak, azt is csak szabálysértési értékhatár felett. Amúgy tudtátok, hogy a közelmúltban ez 20000 HUF-ra emelkedett? Hiába, az infláció...
Amúgy nálunk is volt pár hónapja besurranás. Első alkalom: sikeres akció - laptop+telefon+tárca. Másnap újabb próbálkozó (tesvír leadta a drótot), portás megfogta, rendőrkézen végezte. A harmadikat, pár nap múlva már a bejövetelt követően ("csak" illetéktelen belépés) elkapta a portásunk, az a rohadt rasszista. Merthogy az előző két elkövetőtől jó kövér előítélet alakult ki benne, bőrszín ügyben. (olyan helyen dolgozok, ahol brazilok normál esetben nem igazán fordulnak elő...)
A harmadik rétinek személyije se volt, csak egy papírja ideiglenes szabadlábról, vagy szabadulásról. Mit mondjak, kiérdemelte...
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.24. 16:07:45
Konzervatív vagyok:"
Ha nem mondod, sose jövünk rá... :)
Jack__Bauer 2007.09.24. 16:13:19
gázolajsejk 2007.09.24. 16:35:33
Belátom, ez túlzás lenne... Elég lenne egy ujj is. Így mindnek volna 10 "próbálkozása".
Mint az Ügyetlen Favágók Esélyegyenlőségéért Alapítvány elnöke - a félreértések elkerülése érdekében - a kéz levágását preferálnám.
Piel 2007.09.24. 17:01:46
Ja, és a kézlevágása sem jelentene megoldást, lsd Fekete Lovag effektus.
Ars et labor 2007.09.24. 17:30:26
Nagyon biztonságos... Nem is kell hozzá tolvaj, hogy megszívjad, egyszerűen csak egy idióta, aki eltéveszti a szekrényt, és kifelé a tiédbe pötyögi a kódját. Aztán miután a tiédet letiltotta, megtalája a sajátját, és szépen távozik. Te meg már nem tudod használni a saját, jól megjegyzett kódodat, csak a biztonsági őrrel kinyittatni. 1000 forintért.
Szóval rendkívül biztonságos rendszer...
Ars et labor 2007.09.24. 17:33:25
optipista 2007.09.24. 17:35:22
Néhány hónapra rá a Szabó Ervinben jártam. Egyszer csak látom, hogy jön ez a fickó, kinyit egy szekrényt és kivesz egy hátizsákot, majd távozik. A biztonsági őr ott álldogált és szóltam neki, hogy erre az ürgére figyeljen jobban, mert ez meg ez történt. Nem hiszem, hogy olvasni jár ide. Erre az őr azt mondta, hogy mindenki ismeri, ne aggódjak.
Lehet, hogy csak képzelődöm persze...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.09.24. 17:41:13
"Miért szúrták meg a könyvtár biztonsági őrét?"
Ne légy már ekkora buzi!
Az, hogy már kint szúrták meg az őrt, szerinted változtat a tényeken?
Amúgy te belinkelsz ide egy sajtóhírt, adod a nagy tájékozott buzit, nekem meg első kézből, a könyvtárból van az infóm. Na, kinek van nagyobb farka?
Ars et labor 2007.09.24. 17:43:38
fostalicska · http://fostalicska.blog.hu 2007.09.24. 17:53:10
Azaz munkahelyen :)
Zserbózombi 2007.09.24. 18:15:24
A régi Corvinban egyszer viszontláttam egy gyermekkori ismerősömet - akiről biztosan tudom (ő mondta), hogy számos betöréses lopásban és egyéb kisebb stílű bűncselekményben részt vállalt elkövetőként - BIZTONSÁGI ŐRKÉNT...
Reggie 2007.09.24. 18:16:50
Szerintem az az eloitelet, ha feltetelezed, hogy nem bunoznek.
royo 2007.09.24. 18:25:21
Dócziné a ládából 2007.09.24. 19:25:50
Dócziné a ládából 2007.09.24. 19:28:33
Ars et labor 2007.09.24. 19:31:41
ajánlom 423ft hozzászólását:
"A könyvtár elött álltam épp amikor két brazil gépmunkás beszélgetett:
-Há' te gazsi! Hol voltál?
- Könyvtárba!
- Azt mit hoztá ki?
- Egy táskát meg egy mobilt...."
Zserbózombi 2007.09.24. 19:40:05
Mert a VIII. kerületi rendőrök visszaszerezték fél órán belül az egyik fiam ellopott mobiltelefonját.
Ezzel szemben a IX. kerületben a másik - meg is vert - fiam megrablóiról készült videókazetta "elveszett". A saját ellopott biciklijeink árusítóit pedig nem mentek elfogni, mert nem volt ügyfélfogadás.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.09.24. 19:42:02
Masreszrol ha nem csipog a lopasjelzo a kijaratnal es bele akarnak nezni a taskamba akkor jo hangosan megkerdezem, hogy lopassal gyanusit majd elmondom, hogy amennyiben tevedett a kieso oradijamat illetve a becselutsertes "dijat" kiszamlazom nekik. Es termeszetesen minden tovabbi nelkul megmutatom a taskam tartalmat amint a kierkezo rendor megkapta toluk a feljelentest es eljarast indit ellenem... (nem elfelejteni: az orkok feltartoztathatjak a velt vagy valos elkovetot de semmi egyeb jogkoruk nincs, a tevedesukert viszont anyagi felelosseggel tartoznak!). Eddig meg senki nem nezett bele a taskamba.
Mindenki csak addig nagyfiu, amig a masok f.szaval kell verni a csalant. En az enyemmel szoktam es elvezem :)
Dócziné a ládából 2007.09.24. 19:50:45
Dócziné a ládából 2007.09.24. 19:55:08
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.09.24. 20:34:13
holywa 2007.09.24. 21:23:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.24. 22:11:32
rexter 2007.09.25. 00:47:45
Szoval szvsz a Szabo Ervin konyvtar a legsuttyobb hely a varosban.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.25. 07:25:19
"Miért szúrták meg a könyvtár biztonsági őrét?"
Ne légy már ekkora buzi!
Az, hogy már kint szúrták meg az őrt, szerinted változtat a tényeken?
Amúgy te belinkelsz ide egy sajtóhírt, adod a nagy tájékozott buzit, nekem meg első kézből, a könyvtárból van az infóm. Na, kinek van nagyobb farka?"
Hát, te rettentő nagy farok vagy, az tuti.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.25. 07:31:52
Mint ahogy írtam az olvasóteremből is tünnek el laptopok, mobilok. Ha azt lop valaki, az nem fog csipogni.
Mellesleg, tudod, nagyszerű, hogy ennyire tisztában vagy a jogaiddal, csak az a baj, hogy azok a bizonyos elkövetők is ugyanígy tisztában vannak vele... Még ha valaki látta is, hogy ő rakta el valakinek a mobilját az asztalról, akkor is hangoztatja, hogy milyen jogon néznek bele stb. stb.
Mesélték, hogy az illető, akinek valahonnan ellopták valamilyét, ott követelte, hogy a bemondása alapján állítsa meg az őr ezt, meg azt, meg amazt, mert őneki az a gyanús... Gondolom, ha nem ő nem lett volna a károsult, akkor ő is ugyanazt hangoztatta volna, hogy "milyen jogon állítanak meg stb."
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.25. 07:35:02
Igen, ennek ithon is nagyon örülnének az olvasók, hogy csövesek járnak a könyvtárba. Itt fentebb volt egy hozzászóló, aki ezt írta le...
Mellesleg minden a pénzen múlik. Kis pénz - könyvtár, nagy pénz - nagy könyvtár.
chuchu 2007.09.25. 09:00:21
Máshol már kitaláltak jobb dolgokat is a lopasok ellen, persze csak az tudja alkalmazni akinek penze van ra, de mindenhol lopnak igy szükségszerüen fejlesztenek.
A kulcsos szar, a kódos is szar.VAn olyan taroló amely egyeni vonalkododt nyomtat minden alkalommal, igy azt nem lehet lemesolni. Valamint ha benfelejtetd a cuccod igazolnod kell mi van benne. No persze egy kis pénz az ork kezébe komolyan megkönnyitheti az enyveskezüek dolgát. Így semmilyen rendszer nincs biztonságban. A magoldás hogy nincs megoldás.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.09.25. 09:29:31
Nyilván nagyon modern, de persze az a vonalkód elejthető, otthagyható az asztalon stb. stb. (ahogy ez pl. a kulccsal számtalanszor megesik...) szóval azellennemvéd...
ShadowCat 2007.09.27. 12:49:45
Viszont ne általánosítgassunk, mert nálunk például nem szokott ilyesmi előfordulni és sok másik FSZEK könyvtárban sem. Ahol annyian fordulnak meg naponta, mint a központban, ott elkerülhetetlen az ilyesmi; ha valakit ellenőrizni akarnak, az felháborodik, de ha tőle lopnak valamit, akkor kikéri magának, hogy nincs megfelelő ellenőrzés. Emellett ne feledjük, hogy az emberek nagy része magasról tesz arra, hogy megtegye azokat a biztonsági lépéseket, amelyeket neki kéne és bizony lazán ottfelejtik a könyvtárakban a mobiljaikat, kulcsaikat és egyéb tárgyaikat is, nemhogy egy olyan tárgyat (pl. kulcs, stb), ami nem is az övék, csak épp az értékeiket hivatott védeni. Emellett az sem épp utolsó dolog, hogy az emberek egymásra sem figyelnek, pl. kinek tűnik fel, hogy a mellette, vele egyszerre bepakoló helyett más veszi ki a cuccokat a szekrényekből?
És ha már lopás: sajnos még az sem elkerülhető, hogy a könyvtárak állományát szétlopkodják, ami szintén hatalmas károkat okoz. A könyvtárak már csak ezért is megpróbálnak maximálisan figyelni az ilyenekre és a lehető legnagyobb biztonságban tudni a saját és olvasói értéktárgyakat.
Nekünk sem érdekünk, hogy az olvasót kirabolják nálunk, ahogyan semelyik intézménynek sem az.
A Lapos Macska 2007.09.27. 19:59:28
-neem, köszi, nem
-de ingyen van!
-tényleg nem... amúgy is, kb 10 percet maradok.
-10 percre is lehet!
Hehehe, nanáá :) A küldő hölgy sem töltött sokkal többet a könyvtárban. Ahogy táskája sem... vagy mégis...??
Azt elhiszem, hogy az olvasók kirámolása nem érdeke a könyvtárnak, én azonban itt rosszat sejtek. A Baross utcáról beszédelgő kósza rablók ugyanis nem tudhatják az olvasó által beütött kódot. Így az ELKERÜLHETETLENséget emlegetni elég meggondolatlanság.
Hacsak a leányzó nem szúrt el vmit (mert ez azért benne van a pakliban), akkor bizony belső para van!
Szokott lenni olyan kód, ami kinyitja az összes szekrényt. Már csak a ravaszdi ruhatáros hiányzik.
Szóval, ha kódbeütés, minden rendben ment, akkor a tettes belső ember lesz.
tass 2007.09.28. 10:35:09
Gyakran járok az FSZEK-be, sokszor tapasztalom a szekrényekben elhelyezett cuccokat, csak éppen nincs bezárva az ajtó!
ShadowCat 2007.09.28. 13:19:53
De akadt, hogy a szemetes tetején -jól látható helyen- egy jellegzetes banki levél volt az illető nevével, adataival és a frissen kapott bankkártya pin-kódját tartalmazó műanyag lapocskával...
Nem egyszer a mi olvasóink is leteszik a számítógépes asztalra tárcáikat, mobiljaikat, MP3-lejátszóikat és elmennek a könyvtár hátsó részére(ahonnan már nem láthatják értéktárgyait), hogy valaminek utána nézzenek.
Az emberi mulasztások egyáltalán nem elhanyagolható tényezők a lopásos esetekben. A mi szerencsénk, hogy az átlagnál szorosabb kapcsolatban vagyunk olvasóinkkal és az esetlegesen itt maradt tárgyak mindig hiánytalanul megkerülnek.
De ahol naponta ezrek fordulnak meg, természetesen nem ilyen könnyű a helyzet.
Aki pedig csak azért megy be egy könyvtárba, hogy lopjon, az az ilyen apró hibákat maximálisan képes kihasználni és a saját javára fordítani. (Így a figyelmetlen kódbeütést is és máris megdől a \"Baross utcáról beszédelgő kósza rablók ugyanis nem tudhatják az olvasó által beütött kódot.\"-elv is.)
Ajánlott szakirodalom e témában a világ leghíresebb hackerének, Kevin D. Mitnick-nek a könyve, aki éppen ezeket a mulasztásokat kihasználva volt képes végrehajtani tetteit.
Henny 2007.09.28. 19:22:09
Csak 1-2 kérdésre szeretnék válaszolni:
A szekrény 100%,hogy belett zárva mert mindíg leszoktam ellenőrizni és egymás után többször megrángattuk.
A kódot feltehetőleg nem láthatták mert a szekrény az alsósorban volt és mi ketten gugoltunk mellette eléggé rátapadva.
Eredetileg a ruhatárosnak akaruk oda adni a cuccot de ő mondta, hogy ne neki hanem tegyük a szekrénybe.
Az,hogy kiraboltak persze előfordul az emberrel, de az mégse teljesen jó, hogy köteleznek a használatára de sem 1 kamera sem 1 ember nem figyeli a termet.
Szóval, hogy nincsen semmivel biztosítva és boldog boldogtalan addig próbálgathatja a szekrényeknél a kódokat ameddig akarja. A bejárati kamera is csak azt veszi fel,hogy ki lépett be az intézménybe, de a kifele forgalomból csak az emberek tarkóját látni abból meg aztán próbálja meg valaki is azonosítani az elkövetőt.
A biztonságiőr is allig akart felengedni az igazgatónőhöz mert,hogy éppen vacsorázik.
Henny 2007.09.28. 19:30:55
Azért ez nem mindegy."
Ebből a könyvtárból megy, heti 2-3ember szintén az értékmegőrzőben hagyott cuccaik eltünése miatt.
(hozzá teszem, ha mi lennénk bolondok és elhagynánk a kulcsot ha olyan szekrény lenne vagy nem zárnánk be a szekrényt valószínüleg nem irtuk volna meg ide a történetet)
nothing.at.all (törölt) 2007.09.28. 22:15:41
lángos 2007.09.29. 13:00:13
lángos 2007.09.29. 13:58:30
Látom is az B.Őröket ,és azt is tapasztalom , mikor a Diáktársaim megérkezés után sok értékes tárgyukat magukra hágyják , és kimennek cigizni,vagy éppen elpillednek és a telefonjuk ott van az asztalon az estleges hívás fogadására.
Szerintem mi adjuk sok esetben a lehetőséget a tolvaj kezébe.
A szekrények használatánál a haverom mondta , hogy :"Tudud mennyi szekrényt kilehetne itt nyitni naponta ?Kérdem Én hogyan?Erre a válasz :tudod rengeteg ember használja a születési éve számát kódként.Ha éppen nem sikerült hátamögött a számot kilesned,csak ránézel megtippeled a korát és elsőnek a születési évét próbálod.
Jó lenne ha mi magunk kapánk el a tolvajt úgy , hogy figyelünk egymásra és az idegenekre ,mikor éppen a barátnőd mobilját kapja fel!
A Lapos Macska 2007.09.29. 21:43:47
Azért óriási a különbség!
Ha ellopják mellőlem a telefonomat/pénzemet stb, akkor sem tapsikolok örömömben, de ha úgy tűnik el, hogy betartom a könyvtári kiírást, és elvileg biztonságos helyre teszem az értékeim, ahol a biztonsági (?) őr is figyel (?) rá, na az már felháborító.
A post hatására úgy döntöttem legutóbb, hogy én le nem veszem a táskám a hátamról, és meglepetésemre nem is szóltak rám. Sőt senkire. Uis mindenki táskával volt benn!
Homár nézettségi index? ;)
Ha Henny hitelesen árnyalta tovább a sztoriját, továbbra is biztosra veszem, hogy belső ember a tettes. Rá sikerrel tukmálták a szekrényt.
A biztonságiak vagy ruhatárosok egy civilruhás ismerősüknek leadják a drótot a kódról, ő meg viszi ki a szajrét. Egyszerű ez kérem. Meg szomorú is...
tass 2007.09.30. 16:49:22
Nagyon kivácsi lennék, ugyan mi alapján érdeklődhet a B.őr, egy szekrényt éppen kinyitó látogatótól, hogy az övé- e?Ha nem feszitővassal, vagy hatalmas csavarhúzóval teszi akkor, honnan lehet felismerni az ártó szándékot?
Mellesleg ki mondta, hogy a szekrényeket őrizni kell?
Az épületet, a könyveket, a bútorokat azt igen.Na de egy biztonsági szekrényhez, minek B.őr?
Henny 2007.09.30. 20:44:46
tass 2007.10.01. 08:05:22
Amúgy a múltkor egy krapek "szerencsétlenkedet" a szekrények között, négyet is megpróbált mire megtalálta az övét.Most akkor verjük agyon?
Henny 2007.10.02. 08:29:50
tass 2007.10.03. 20:14:44
ShadowCat 2007.10.07. 13:23:35
Viszont könyveket is elvisznek szép számmal éppen úgy, hogy táskával mennek
be a tolvajok; aki tehát táskával megy be, mind gyanúsított legyen? Ez sem megoldás; legalábbis biztosan nem a legjobb.
Ha pedig egy-egy cég felelősséget vállalna az értéktárgyakért a szekrényekben, bárki bejöhetne, betenne pl. egy laptopot, majd megjelenne a barátja és elvinné azt, ő pedig menne a biztonságiakhoz kártérítésért -joggal.
Ennek a helyzetnek csak egy igazi megoldása van (mert mindenféle technikai kütyü könnyen kijátszható- pláne, ha esetleg mi is hibázunk): figyeljünk oda egy kicsit jobban egymásra! Kapkodós-rohanós életünkben ez mostanság úgyis elég nagy hiánycikk...
nikii 2007.10.07. 14:28:37
feri · http://csatabard.try.hu/ 2007.11.06. 11:49:09
vauvauvau 2008.05.26. 01:18:41
Igaz, nehéz cipelni Kőbányáról a 30 kg-os acéllemezes szekrényt, de megéri.
Este meg mindig hazaviszem.
Tegnpatól talicskával szállítom.