Tékozló Homár

Biankóblokk a kínai üzletben

2007.09.25. 00:04 | jackyll | 122 komment
Volt egy hír nyáron, hogy az APEH lecsapott a józsefvárosi kínai piacra és ott sehol nem kapott nyugtát. Janó felesége ugyan kapott blokkot a helyi üzletben, de milyet:
Feleségem a helyi kínai boltban vásárolt gyermekruházatot, és a mellékelt blokkot kapta, amely a céginformációkat illetôen mérsékelten informatív. Én meg majd le estem a székrôl úgy röhögtem.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Majmász Gedeon 2007.09.25. 09:06:39

Soockit van Dalen 2007.09.25. 08:55:48
Én sem szeretem a kínai cuccokat, nem is veszek soha kínai cipőt, de:
A 15 000 (és nem 15.000) Ft-os Skechers cipőmnek, amit a Westend-ben vettem, mintegy 3 hónapi hordás után kiszakadt a sarka. Megrepedt rajta a bőr, ha egyáltalán az van rajta. És nem is hordtam minden nap...
Úgyhogy részemről: soha többet Skecherst.

Subculture 2007.09.25. 09:09:11

Én vigyázok a Skechersemre és semmi baja. Mondjuk nem is volt 15 ezer. Lehet, kínai?

Rák Attantam 2007.09.25. 09:27:59

Majmász Gedeon 2007.09.25. 09:06:39
"...3 hónapi hordás..."

Na, naaa! Mi ez a lazaság, Gedeon!
A "3 havi" magyarosabb, nem gondolod? :DDD

Mária 2007.09.25. 09:42:37

Rák Attantam 2007.09.25. 09:27:59

Nem "három havi" hanem "háromhavi" a helyes megfejtés!

Rák Attantam 2007.09.25. 10:06:23

Mária, igazad van! Az a szóköz részemről véletlen volt... :P
(kettőt akartam ütni :)

ON: nem értem, hogy mi a baj? Szegény kínaiak csak kapkodják a fejüket itt Magyarországon!
Ha nem ad számlát/nyugtát, az baj.
Oké, ezután megjelentek a piac egyes pontjain olyan "árusok", akik számlát árultak. Erre meg ez lett a baj. :)
Döntsük már el végre, hogy miért büntessük meg őket, na! :D

De okos a kínai! Ezzel a húzással adott is számlát (nyugtát) meg nem is.
(Milyet kértek? Füstszűrőset vagy nem füstszűrőset? :))))))))

Gumidomino 2007.09.25. 10:15:58

"hagyma 2007.09.25. 00:09:38
zoldhagymanak erzem magam, jajj de jo"
:))))


Ezek ráadásul ÁFA-mentes termékek.
Biztosan külön engedéllyel.

Gumidomino 2007.09.25. 10:23:57

Te Soockit,
menj már be kérlek egy kis falu óvodájába a délutáni gyerekválogatáskor, és mondd meg az anyukáknak, hogy az öt éves, tíz perc alatt öt centit növő gyereküknek ne a kétezer forintos kínai felszerelést vegyék, hanem a minimum kétszer annyiba kerülő másikat. De mindenképpen tedd hozzá, hogy gondolkodjanak el ráérő idejükben, mert így a mocskos kapitalista kizsákmányolást támogatják.
.
Elviekben lehet, hogy lesz egyetértés, de megnézném, milyen ábrázattal jössz ki.
:(
.
Ja, a nyugtán nem kell feltüntetni az ÁFA-t, monnyakle!!

nudlee 2007.09.25. 11:14:34

Én utálok a kettő közül választani, a műbőr, büdös kínai és a 20ezres "minőségi" cipő közt.

A páromnak idén a 3. márkás utcai cipőt vesszük és egyszerűen tönkremennek, pedig 25e körül volt mindegyik.

Harpagon 2007.09.25. 11:18:53


Ha a kínaiak nem lennének az ország fele meztelen lenne,még a plázapicsák is onnan öltöznek!Egyéként a multik sem fizetnek egy forintot sem,ráadásul agyondolgoztatják az embereket...

p@rasztpicsa 2007.09.25. 11:19:02

a 20ezres szintén kínai, de már nem büdös. azt hiszem ezt hívják minőségi árhatásnak.

Majmász Gedeon 2007.09.25. 11:44:39

Nekem egyébként van egy 15 éves Nike cipőm (1992-ben vettem Ulm-ban, átszámítva 5000 Ft-ért), és az idén levált a talpa. Na jó, vannak rajta kisebb lyukak is, de ennyi idős korban ez már elvárható egy cipőtől, nem? :)

soiree 2007.09.25. 12:03:20

Ilyen egy sikeres ősi kínai cég. Már utcát neveztek el a kftről. Papucsot árulnak? :)

ALCU 2007.09.25. 12:08:14

Én meg soha többet nem veszek Nike -ot, mert egy rakás sz.r. Volt belőle bővem tapasztalatom.
Skechers cipőm egyszer volt, de az se lesz soha többet.
De valszeg a kínaiak még ezeknél is ezerszer szarabbak lehetnek...

tatuli 2007.09.25. 12:37:21

pár éve vettem egy bőr csizmát 13e-ért hivatalosan, boltban, eladótól, áfásan, adózva, blokkra, stb. pár hordás után kitört a sarka, a javíthatatlanságig (vissza persze nem vették, mert rosszul hordtam - mind1). aztán nemsokkal rá, kínaibótba (nem piacon) hivatalosan, eladótól, áfásan, adózva, blokkra, stb. vettem egy műbör csizmát 4e-ért... még mindig egyben van, és hordható
ja, reno-ban (nemkínaitól) vettem egy műbör bokacsizmát leárazva 5e-ért

opplá, és ruhát kizárólag angolturkában!!! :)))

the real 2007.09.25. 12:38:51

Gedeon, Ulmban. Így írjuk helyesen.

gyz 2007.09.25. 12:39:59

mondjuk az a vicc, hogy a kínaiak tudnak iszonyú jó minőségű árut is előállítani minden területen. Kína tele van jobbnál jobb saját márkás cuccokkal.
a gong csak az, hogy azok nem tizedannyiba kerülnek, mint az itteni ruházat, hanem csak feleannyiba, így már nem is éri meg nekik ideszállíttatni/kereskedni vele.

ja, és megjósolom, hogy a kínai piacok új sztárterméke (hülye szülők körében) a sípolós gyerekcipő lesz. a talpába van beapplikálva egy kis síp, így a gyermek minden lépésére zajt csap. Távol-Keleten már hódít, egyszer 2 és fél órát várakoztam egy reptéren, s ezalatt két kiskölök rohangált ilyen cipőkben előttem. Mit mondjak, kiváló alkalom volt a türelem erényének gyakorlására.

tatuli 2007.09.25. 12:40:15

ja, és nemazér turkában, meg kínaitól, mert szeretem, ha büdös a lábam... erre fussa, ezér Soockit-től én kérek elnézést... :/

Mocoria 2007.09.25. 12:40:29

Soockit van Dalen - miért kéne felháborodni? Adva van példának okáért a belváros forgalmas részén egy bazi nagy kínai bolt (mondjuk a Király utca és Izabella utca sarkán). Nem csak én látom, látja az APEH, a Vám és Pénzügyőrség, a rendőrség, a tűzoltóság, a Munkavédelmi Felügyelet, tán még a Kéményseprő Vállalat is. Tehát, gondolom én, legális, engedélyezett, felügyelt és a többi. (Ha meg nem, be kell zárni, lakatot rá, és kész.) Miért a vásárlónak kellene bármiféle felügyeletet gyakorolnia, ellenőriznie, büntetnie?! Mi vagyok én, hatóság? Vagy Jóisten? Ami az én dolgom: bemegyek, megnézem azt, ami kéne. Ha sz@r (vagy annak látszik), továbbállok. Ha jónak gondolom, megveszem. Ha telik drágábbra, be se megyek, máshol nézek körül. Ha meg nem telik, végiggondolom, hogy mi a jobb: mezítláb vagy büdös lábbal - ilyenkor fel se merül, hogy esetleg veszek inkább egyet 25 ezerért... Szerinted a plázákban vehető baromdrága holmik a magyar munkás zsebét gazdagítják, magyar munkahelyen, magyar melós gyártja őket?! Ne nevettess már. Ráadásul a 25 ezer forintos cipő se biztos, hogy tovább bírja, mint a kínai. Meg sokszor a drága holmi is kínai. Nem kéne legendákat gyártani, meg azokat cikizni, akik kénytelenek olcsóbb árukat vásárolni.
Valaki meg árulja már el nekem, mit vétett nektek szegény bacc-papucs??!! Nekem van (nem is vagyok "sikeres ember", csak boldog - bár nem a papucstól...), tök jó, kényelmes, tartós, és nem is kínai. Vagy igen??!! Csak nem Csing Cseng Bac gyártja?

a nagy levin 2007.09.25. 12:49:15

Most irjam ide, hogy a Sketchers es Nike cipok is leginkabb Kinabol jonnek? A tervezes europai, a marketing es a tobbi hozzaadottertek europai, az "osszeszereles" kinai. Hat ennyi.

Mindenesetre a sztori ramuatat a kinai lelmenyessegre. Hacsak nem egyszeruen az tortent, hogy a penztargep veletlenul (?!)rosszul volt beallitva - megilleti oket egy ilyen tevedes lehetosegenek a feltetelezese. Ha ezzel akartak volna csalni, akkor konnyu lett volna egy valosnak tuno nevvel es cimmel mukodtetni a penztargepet, nem?(mindenesetre az o felelosseguk, hogy a penztargep helyes adatokkal mukodjon, teghat igy is, ugy is vetettek a szabalyok ellen).

A masik dolog pedig az, hogy ilyenkor nem csak bojkottalni kell az uzletet, hanem szamon kerni az uzletvezeton es jelenteni az APEH-nal. Vagyis rajtunk is mulik a dolog: a fogyasztoi donteseinken es az ontudatos fogyasztoi magatartason. Ezert is jo, hogy van a homar.

guderian 2007.09.25. 12:50:41

Én egyszer jártam eddig az Ázsia centerben, majdnem megvertek, mert blokkot akartam kérni. Nem kaptam. Pár nap múlva párom nővére meg 1 órát próbálgatta a ruhákat de nem vett semmit. Jó rávágtak a hátára azzal a rúddal, amivel a ruhákat akaszgatják. Meg sem mertek mukkanni, szerintem simán eltűnhetsz egy ilyen helyen.

viragszal 2007.09.25. 12:54:55

Tatuli, Te nem lehetsz sikeres ember, ahogy itt mondani szokták. Tavaly nekem is sikerült az Árkádban venni egy csizmát, kemény 1 napig bírta a sarka.. Mikor visszavittem az volt a legnagyobb baja a lányzónak, h piszkos, és mossam le a mosdóban :) Azt hittem hozzávágom... De tudod, ha valamelyikük is előjön ilyenkor azzal, hogy levásárolhatom, akkor szépen felmegy bennem a pumpa, és megemlítem a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget, és máris visszakapom a pénzt... Azt alaposan bebuktad akkor.....

melin 2007.09.25. 12:55:29

Gedeon, a Nike nekem is bejött, ugyan én csak 13 éve vettem Olaszo-ban, de semmi baja nincs, még kis lyukak se:) Tudom ajánlani még a Converse-t 5 év után most kezdett kopni a bőr kissé, pedig fehér, azt hittem azért is volt leértékelve, mert az kényesebb. De nem!

Soockit: majd ha lesznek gyerekeid, akkor Te is el fogsz gondolkodni, h hol is vegyél nekik ruhát, mert 2 hónap múlva adhatod a teljes gardróbot a Szeretetszolgálatnak. A legnagyobb fiam (6 éves) a nyár alatt min. 5 centit nőtt, szóval az összes tavasszal vett nadrág dobozol (milyen szerencse, h van még 2 fiam:-)). Illetve a focis-játszós nadrágokról már ne is beszéljek! Az egyenesen kuka! És azért vérezne a szívem, ha 5-10e ft-os adidas/nike/mittomén nacikat kellene kidobnom 2havonta. Meg persze nem is tudnám megvenni, de ez már más kérdés.
Úgyhogy én látom a létjogosultságát a kínai boltoknak, de max. gyerekholmi tekintetében.

ja, és a blokk... nekem a telszám tetszett a legjobban! Tök hülyére veszik az Apeh-et:-)))))

Mocoria 2007.09.25. 13:02:18

Andica, nekünk a porszívót vágták vissza azzal, hogy poros, nem akarták bevenni garanciális javításra. Kitakarítottuk ugyan, de azt mondták - most kapaszkodj! - hogy ki is kell porszívózni! Belül, a porszívót! Most vegyek egy másik porszívót, porszívó porszívózásra?! Végül a férjem azt mondta, mutassanak neki egy rendeletet, ami megszabja, hogy mennyire kell portalanítani a javításra beadott porszívót - hát persze,hogy nem volt ilyen rendelet. Mire a férjem: na látja, akkor szerintem ez így pont jó! A nyanyus villámló szemeket meregetett, de nem merte nem bevenni javításra.
Ja, ez nem kínai porszívó volt... "Rendes" áruházban vettük, blokk, ÁFA, garancia, minden, de az első pillanattól kezdve nem szedett fel egyetlen szem port se. 20 ezer Ft-ért.

melin 2007.09.25. 13:04:51

Tatuli, az angol turkák jók, de pl. a márkás cuccokat ők is drágán nyomják. Asszem a Múzeum krt-on van egy bolt, ahol a GAp-farmereket 14e-ért vesztegetik!! Hát, most komoylan, az outletekben kapok már 5e-ért újat. De azért túrkálni jóóóóó:-)

Mocoria: Batz papucs jó! És magyar! Kiderült, nekem is van, most vettem észre nem régen, h az. Kb. 1 év után. Anyukám hozta, mert neki nagy lett (mert csak ránézésre vette... na most akkor én vagyok sikeres, vagy ő nem?), és nekem adta. És bacc, és jó, tényleg!

Nagyvakond 2007.09.25. 13:16:31

Há' ugye ez nem kínai-probléma - kereskedő-klasszik...

Taktikai Reset 2007.09.25. 13:18:07

Nem értem, miért gondoljátok azt, hogy a blokkot adó kínai árus szándékosan téveszti meg a hatóságot. Szerintem dunsztja sincs, hogy:
- "konfigurálnia" kellene a pénztárgépet,
- hogyan kell konfigurálni.

A márkás, de tartós cipők dícséretéhez két versenyző:

Marc: megvan 6 éve, a talpa lassan full elkopik, annyit hordom, de egyébként semmi baja sincs.

Rieker: tavalyi vétel, de még most is ugyanúgy néz ki.

Ja, és egyikben sem büdösödik a lábam! :)

percember 2007.09.25. 13:26:11

Megfejzéseket várunk arra a kérdésre, hogy a kínai piacon kit kell megfizetni amiért nincsen naponta ezer APEH ellenőrzés ill. zárják be az egészet.

moli 2007.09.25. 13:30:21

le kene szallni mar a kinaiakrol, nezd meg otthon az osszes, altalad markasnak nevezett cuccot, hol gyartjak.
a kinaiak kurva ugyesek, tehetsegesek, szorgalmasak, meg is erdemlik ahova tartanak.

ella1988 2007.09.25. 13:37:11

villogó,sipoló gyerekcipő volt már a 80-as évek elején is,igaz,hogy a maszek halsütödés unokájának,lehet Kinában nyaraltak?Hogy büdös volt-e ,nem tudom,mert az istennek sem akarta levetni

5perc 2007.09.25. 13:44:06

Kedves andica!
Az FVF-et ugyan emlegetheted, mert minőségi- vagy minőségi kifogás kezelési probléma miatt nem büntetnek. Az igazadat rossz esetben csak bíróságon védheted meg, amit ugye nem teszel meg te sem.
Én a vásárlók könyvébe írtam be a cseretermékre kötelező új számla igényemet, végül mégis egyszerűbb volt megegyezni, hogy a régi számlára tesznek egy bélyegzőt. És még csak nem is azért mert rosszindulatúak voltak, hanem azért mert foggggalmuk sem volt, hogy adhatnának új számlát készpénz fizetés nélkül.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.25. 13:45:31

Ha jól számolom, akkor az alsószoknya a jelek szerint 4380Ft.

zmrzlna 2007.09.25. 13:49:55

Plutonium eladó.
Megegyezümk. Ócsó.

Secnir 2007.09.25. 13:50:07

kínai-nem kínai áhh.

már rég lelépték a világot csak senki nem ismeri el. Régen (régen? 4 éve) az intel szerveralaplapokon ott virított a felirat: made in ireland. ma ugyanez az ireland már china. és mindenütt ott vannak, elektronikától kezdve a kajáig (lásd homár: makói fokhagyma, rajta a címke: származási ország kína). minimális dolgo van, ami nem kínai, és az pedig az, amiben kifejezetten ügyetlenek: a kézművesség (lásd pl. kínai szekrénysort még nem láttam).
De ott vannak nagyon. Autókat is gyártanak már, egyre jobbakat, és most kitalálták, hogy űrhajókat építenek, meg holdutazás 10 éven belül. Az amcsik meg 2020-at mondanak.

mi viszont nem a jövőbe nézünk, hanem a múltba. nem angolul kell tanulnia a gyereknek ha aharja valamire vinni, hanem kínaiul, abból is érdemes több kanton nyelvjárását. király lesz 10 év múlva...

cirrmurr 2007.09.25. 14:08:56

Esz egy kici kinai szamla, occo vicont nem jo semire...

Gumidomino 2007.09.25. 14:17:37

Viddgya kocccíííí - és már át is tolta a lábadon.

báró Csekonics 2007.09.25. 14:21:20

Pet Mókus 2007.09.25. 14:08:56

Pont, mint a kínai bolt többi terméke.
(Amúgy tényleg van egy csomó dolog, ami ott készül és jó, csak a többségén - még - rejtve van rajta hogy ott készült.)
Amúgy tényleg igaz, hogy sok drága cucc szintén nem bírja sokáig, de azt legalább vissza lehet vinni. És ha nem überlúzer valaki, akkor ki is cserélik.
Lásd kicsit feljebb a poros porszívó esetét.
A kérdés az, hogy meddig hajlandó az ember az igazáért elmenni és megér-e az a pl. porszívó némi anyázást.
Vagy veszek egyet a kínain olcóé' se áfa, se adó se semmi, aztán rácsodálkozok az adóemelésre meg hogy virágzik a feketegazdaság.

viragszal 2007.09.25. 14:21:28

Kedves 5perc! Az FVF-et csak azért emlegettem, mert előszeretettel mondogatják, h akkor levásárolhatom, kapok bónt, stb. És én emiatt hívtam fel anno őket, hogy megerősítsenek, hogy ilyen NINCS. Vagy megjavítja, vagy ad egy ugyanolyat, ha javíthatatlan, vagy visszaadja a pénzt. Más lehetőség nincs, csak nagyon feldühít, mikor bepróbálkoznak.

báró Csekonics 2007.09.25. 14:22:43

Mondjuk 4490-ért egy felsőt már nem-kínaiban is lehet kapni akár...
Persze aki a hjongboing márkára esküszik, annak szíve-joga. :-D

zsonga 2007.09.25. 14:23:22

Egyébként nem lehet, hogy a 15 éves Nike cipőket még nem a kínaiak csinálták?
A turam lábáról is szakadnak le a Marc cipők szépen sorjában. Pedig igazi bótóbó való! Igazi 20 ezer!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.09.25. 14:23:57

.. meg india. Nálunk még annyira nem jellemző, de a világ többi részén igen.

Meg a környezetszennyezés: ezt a sok fémet, műanyagot valahol, valamiből elő kell állítani. Legolcsóbb pedig olyan technikával amit épkézláb országból 50 éve kitiltottak.

Más: azt nem tudjátok, hogy a Baumaxban a veszélyes anyag tároló miért a kijáratnál, épületen belül található? Azért, hogy be kelljen menned vásárolni, és az ügyfélszolgálattól "beviteli engedélyért" kuncsorogj?

cirrmurr 2007.09.25. 14:24:57

Vagy nem volt a közelben Lee aki a számlatömböt árulja a józsefvárosi piacon.

báró Csekonics 2007.09.25. 14:32:55

andica 2007.09.25. 14:21:28

Ez így van. Szoktak mindenféle gagyi dumát előadni, hogy így meg úgy, de valójában ez rád van bízva, hogy mit fogadsz el. (Mondjuk, ha normálisak valahol és neked úgyis kell egy csere-termék - legfeljebb nem ugyanolyan - akkor úgyis levásárolod, tehát mindegy.)

Sadist 2007.09.25. 14:37:23

"Nem értem, miért gondoljátok azt, hogy a blokkot adó kínai árus szándékosan téveszti meg a hatóságot. Szerintem dunsztja sincs, hogy:
- "konfigurálnia" kellene a pénztárgépet,
- hogyan kell konfigurálni."


-Há' megyek á folyópárton,oszt látom, hogy fekszik egy árányhál.
Gondútam visszadobom,háthá teljesíti három kívánságomat. Visszadobom a
hálát,á'mmeg aszongyá: "Te cigán! Há nágyon rendes vótá hozzám,
teljesítem három kívánságodát!" Gondútam jó lenne egy verdá! Há
rágondúlok,áztá ott egy Ferrari. Beülök. Megyek házá. Nízem a házat.
Jó lenne egy kastíly helette. Rágondulok,oszt ott forog egy kácsálábon
forgó kastíly. Bemegyek,há látom ás asszonyt. Rándá is, meg kövér
is,jó lenne helette egy bombáno. Csak rágondúlok. Oszt mánott is
terem. Gondútem visszamék az árányhálhoz,hogy meghálálom neki.
Visszamegyek á folyópártra, oszt kérdezem: "Te árányhál! Hugy
hálálhatnám ín ezt meg?" Áz árányhál gondúkodik, osztán aszongya: "Te
cigá! Há tégy engöm magadévá!" Há mikó csinálom, átváltozik egy
nyócéves kislánnyá. Há' így törtint ez igen tisztelt bíróság.

Kanis 2007.09.25. 14:40:54

Örüljetek, hogy legalább jól adták össze a számokat.
Kínai cipő minősége? Valamikor a '70-es években megjelent egy olcsó spanyol cipő a cipőboltokban (tudjátok, "Cipőt a Cipőboltból). Néhány nap után csaknem mindegyiket visszavitték, hogy szétment egyszeri hordás után. Kiderült, hogy a Külker vállalat halottak öltöztetésére készített cipőket hozott be, persze, hogy nem hordásra tervezték azokat.

Kanis 2007.09.25. 14:40:59

Örüljetek, hogy legalább jól adták össze a számokat.
Kínai cipő minősége? Valamikor a '70-es években megjelent egy olcsó spanyol cipő a cipőboltokban (tudjátok, "Cipőt a Cipőboltból). Néhány nap után csaknem mindegyiket visszavitték, hogy szétment egyszeri hordás után. Kiderült, hogy a Külker vállalat halottak öltöztetésére készített cipőket hozott be, persze, hogy nem hordásra tervezték azokat.

kyanzes (törölt) 2007.09.25. 14:47:15

"Made in China" pizsama FTW

Primavera 2007.09.25. 14:52:25

Secnir!
Elkerülhette a figyelmedet, h az amik már megjárták a Holdat. :)
A Mars-utazás dátumát tologatják vagy 20éve.
Azért a kínai autó töréstesztje egy élmény. Nem lennék a próbababa helyében.

ako-ako 2007.09.25. 14:53:16

szerintem nezzetek, meg mi van a 15000 ft-os nike cipöre irva a MADE IN felirat utan?

Harpagon 2007.09.25. 14:56:50

Szerintem már mindent kínában gyártanak...

ako-ako 2007.09.25. 14:57:20

secnir - a cegem mar szervez kinai nyelvtanfolyamot. münchenben mar sejtenek valamit...

fönököm minden honapban üzleti uton van kinaban, most eppen a svajci vasut (egyik alvallalkozoja) megbizasabol, akik kinaban gyartatjak ezentul a kerek-tengely kombot...

2007.09.25. 14:57:48

A "minőségi" 20e Ftos is Kínából származik az a rossz hírem van...
2 éves gari a rendes boltból??? Most csak vicceltek, hogy ne is veszitek, mikor ilyeneket puffogtatnak a Deichman-ban, igaz? A gari 6 hónap, és még másfél évig bevizsgáltathatod az 5000 Ft-os papucsod 8000-rt a Kermiben. Így jön ki a két év.
Még az IKEÁs cuccok is mind-mind kínából származnak, csak mondom.

2007.09.25. 14:59:05

ne is veszitek=be is veszitek, bocsesz

ako-ako 2007.09.25. 14:59:33

az ikeas cuccok föleg kelet-europabol szarmaznak, de egyre több a kinai cucc közöttük.

ako-ako 2007.09.25. 15:02:34

a legnagyobb poen ez volt: vettem egy külsö vinyot a plusban.
az volt rairva: Assembled in Germany :))

ami azt jelenti, hogy egy sima mezei vinyora racsavaroztak a külsö hazat valahol hamburg mellett. (egyebkent mind kinai, ill. malajziai gyartmany)

Yasashi Tanuki 2007.09.25. 15:02:56

Akik öntudatosan állitják, hogy nem vettek / vesznek kinai cipőt nézzenek körül a józsefvárosi piacon és rá fognak jönni, hogy pont olyan cipőjük van amit ott árulnak.
Kis szerencsével a sarki bolt tulajdonosával is összefuthatnak aki dupla áron adja el nekik a számla nélkül vásárolt terméket.
Öcsém jött tavaly, hogy milyen olcsón vette a Nike kabátját a butikban - 12500-ért. Pár hét múlva "szembe jött" a kabát a józsefvárosi piacon 4500-ért.
Egyébként ha a kormány komolyan gondolja a gazdaság kifehéritését akkor nem évente egyszer kellene kimenni az Apeh/VÁM kommandónak, három árustól próbavásárolni és ezt milliókért szétkürtölni a médiában, hanem kimenni szépen mindennap és módszeresen, nem egyenruhában és pár hónap alatt mindenkit letesztelni majd megbüntetni.

ako-ako 2007.09.25. 15:10:07

a tisza cipöt meg magyaro-n gyartjak?

Joann 2007.09.25. 15:17:43

Vettem már MEXX-ben is kínai cuccot, ami 3 hónapot bírt. Mindegy, hogy mit veszek és mennyiért, adjanak blokkot, mert ha idő előtt tönkremegy a cucc, akkor jól visszaviszem, bármi is legyen az. Rakjátok el jól a blokkokat, azért is van, hogy lehessen reklamálni!!! Ne szórakozzanak az én pénzemből, ha gagyi cseréljék ki és adjanak új blokkot! Legtöbbször bepróbálkoznak azzal, hogy: "6 hónap a garancia a cipőre, ezt 5 hónapig hordtad, kicseréljük, tehát az új párra már csak egy hónap garancia/szavatosság/jótállás van(jogászok válasszanak)!" Kicseréltetni a vacakot, vagy visszakérni az árát nem ciki! Ha jó sokan ezt csinálnánk rendszeresen, akkor már nem lenne akkora bót gagyit árulni...

Zsirparaszt 2007.09.25. 15:27:25

10000-ért kínai ruhát? Átb*sztak!

2007.09.25. 15:27:45

Cipőre jótállás van.

pingpong 2007.09.25. 15:28:29

de most akko mivan, lehet pénzt is visszakérni, ha visszaviszek valamit valahova, mert nem jó? tehát nem csak csere? bocsi a tudatlanságért, de valaki mondja má meg... :) köfi

2007.09.25. 15:30:40

Joann: Cipőre jótállás van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2007.09.25. 15:44:57

"az a 5000 Ft-os cípő 5-öd annyi ideig sem fogja bírni, mint a 15.000 Ft-os cipő, sőt az első naptól büdös lesz a lába a műbör miatt!"

Én is ezt hittem. De ha meleg van mindenben büdös, ha nincs akkor meg semmiben.

Az 5K forintos kínai szar meg SOKKAL tovább bírja mint a 15Ks német vagy bármilyen cipő, tök komolyan. Egyszer 10 éve vettem olyan kínai sportcipőt hogy 2 hét alatt kettétört a talpa, de azóta se volt semmi bajom egyik ilyen termékkel sem, évek óta nem veszek csak kínait mert egyszerűen nincs minőségi különbség közte és a "márkás" közt. Az áron kívül, de az meg jelentős...

Miss Spongebob 2007.09.25. 15:49:48

Csatlakozom az elöttem szólókhoz,sajnos a NEM kínai boltban vásárolt cuccok is olyan minőségűek, mint a kínai üzletek termékei.Akkor még is miért kerülnek 15.000.-rel többe??
Én inkább veszek 10 pár kínai cípőt 30.000.-ből,mint egyet egy MÁRKÁS üzletben!(Vagy csak 5 párat veszek, a maradék pénzemből meg LÁBÁPOLÓ SZEREKET) :-)
Minden csak pénz függő SAJNOS!

Perillustris 2007.09.25. 15:51:38

Én is bementem múltkor egy kínai boltba, nem hiszitek el ki volt az eladó: egy aranyos kínai kislány. Kérdeztem, mennyibe kerül az a ruha, erre ő azt mondja: HÁMUSZ. Akkor vettem csak észre, hogy a kínai kislány 3 emelet magas. Mondom neki: Nem adok neked hámuszt, te büdös szörny! Méghogy van-e nálam hámusz...

K.r.i.s.z.t.i. · www.forumshopsblog.com 2007.09.25. 15:54:10

A rózsakertben meg azt csinálják a kínai kajásnál, hogy van pénztárgép, az összeget be is ütik, de nem nyomnak entert vagy mit, tehát blokkot nem nyomtat, és pénzt sem a pénztárgépből ad vissza, hanem egy polcról...

Majmász Gedeon 2007.09.25. 15:58:56

A legújabb Nike cipőmet nem Kínában gyártották, hanem Thaiföldön. Micsoda különbség! :) A 15 évest meg, ha jól emléxem, Vietnamban.

Majmász Gedeon 2007.09.25. 16:09:30

Egyébként a 4-nél több jegyű számokat szóközzel kell tagolni, úgy látom, ez nem mindenki számára világos.
Tehát nem 15.000, főleg nem 15.000., hanem 15 000!

Helyesírási szabályzat 289. b. pontja:
"Ha a számokat számjeggyel írjuk, az öt- vagy ennél több jegyű számok írásában a számjegyeket a hátulról számított szokásos hármas számcsoportok szerint tagoljuk, s az egyes csoportokat közzel választjuk el egymástól: 1552, 5826, 9710; de: 20 611, 353 864, 5 602 164; stb.
Ha öt vagy több számjegyű számokkal együtt négyjegyűeket is írunk egyazon oszlopba, ezeket is közzel tagoljuk:
21 126
 4 210
12 305
 9 258
"

rubinyo 2007.09.25. 16:15:37

blokk?csere vagy pénz?Ne röhögtessetek.
2 hónap alatt tönkrement a Nike cipőm, s mikor bementem a playersroomba MESSZIRŐL ELKERÜLNI!!(, hogy cseréljék ki (hiszen a ptk szerint javítást vagy cserét kérhetek), azt mondták, hogy nem, kijavítják.Mondtam , hogy nem, cseréljék.Ők inkább bevizsgáltatják. Az általuk fizetett szakértő azt mondta rá (az oldalán éktelenkedő lukak ellénére!), hogy az MSZ-nek megfelel.
Nem részletezem, mi lett a vége,annyit azonban mondanék, hogy a békéltető testületbe fektett pénz is kidobott....
Mellesleg most, mikor rákerestem a cég nevére, a szőnyi u. 2. kifejezésre az első tíz találat a békéltető-testület által kiadott elmarasztaló ítélet...

nybea 2007.09.25. 16:17:46

Érdekes ez az ár/minőség kérdés. Én tavaly télen kipróbáltam mindkét variációt: vettem egy nagyszerűnek tetsző minőségi csizmát "magyar" boltban 18000 forintért. Az azonban valamilyen oknál fogva két hét múlva tönkrement, gondolom nehezen bírta a strapát: elvégre tíz percnyi sétára voltam a munkahelyemtől, majd napi tíz órát ültem az irodában, sőt, még ebédelni is mentem ha volt időm a 300 méterre lévő menzára. Egyszóval agyonhordtam. Sebaj, - gondoltam - mekkora szerencse, hogy van blokk, az üzlet még nem zárt be, visszaviszem, hiszen itt a tél, hideg van, szükségem van rá.
És szerintetek milyen választ kaptam? "Sajnos cserélni nem tudunk, levásárolni sem lehet. Mi? Pénzvisszafizetés? Nem, nem, csak javítunk. Hagyja itt nyugodtan, megjavíttatjuk saját költségen, sajnos mások is hoztak már vissza csizmát ebből a típusból, így azonnal megjavíttatjuk. Körülbelül három hét. Maximum egy hónap..."
Sajnos a hölgy arra a kérdésemre már nem tudott válaszolni, hogy december elején hirtelen miből vegyek másik csizmát, hiszen három hét, az mégiscsak három hét. Beának pedig fázik a lába a hidegben, mert nem vagyok sikeres, de tudom, ez már egyéni probléma. Más lehetőségem nem volt: a csizma maradt javításra, hazafelé menet pedig kínaiaknál vettem egy újat 4000 forintból. Jelentem, három hét helyett a kínait két hónapig hordtam, idén már valószínűleg nem fogom, nem azért, mert tönkrement, hanem mert már nem tetszik. A minőségi darab visszakerült hozzám javított állapotban és bedobozolva fekszik egy zsákban a pince mélyén. Azóta sem volt rajtam, lehet, hogy már nem is lesz. Elment tőle a kedvem.
Egyébként meg: Converse! Vettem belőle nyolc párat az elmúlt öt évben, mindegyik egyben van még, max az idő és a kosz látszik rajtuk, pedig azokban nem egy-két rockbulit átugráltam már!

Ár/minőségre még egy példa: nem igazán vágom, hogy miért kellene megvennem az a kenyeret, amelyik több, mint egy fontba kerül, ha mellette ott van ugyanaz 27p-ért más csomagolásban. Megjegyzem: ezeket a termékeket általában ugyanaz a beszállító gyártja, ugyanazok az alapanyagok, ugyanaz a futósor, ugyanazok az emberek, csak a csomagolóanyagot cserélik ki. Érdekes.

rubinyo 2007.09.25. 16:20:03

akkor még nem tudtam (másfél éve), hogy a playersroomban vásárló ember eleve nem lehet sikeres...

moli 2007.09.25. 16:22:40

spec.angol szakos gimnaziumi osztalytarsam (habar hivatalosan mar nem tanitottak, en is 1 evet tanultam) lefelsofokuzott oroszbol, ezutan nekiallt kinait tanulni. asszem mar evtized megvan abbol is a felsofokuja.

meghogy francia meg nemet vagy spanyol, muhaha!

Secnir 2007.09.25. 16:22:40

Primavera: nem kerülte el, link imitt:
index.hu/tech/blog/2007/09/24/a_nasa_2037_ig_embert_kuldene_a_marsra/
azt írják: 2020-ig újra embert a holdra.
emitt meg kína:
polaris.mcse.hu/honap_temaja/2007/200705
www.sg.hu/cikkek/41712
illetve kína mindenhol |)
Assmebled in Germany aztat jelenti: összeszerelve Németországban. Jelentése: Hamburgban megáll a hajó kínai zászló alatt, majd alkatrészenként ott rakják össze kis ferdeszeműek a vinyókat. ettől német.
na.

vtec 2007.09.25. 16:56:57

hmm, nem egy olcso bolt...

BiG_ 2007.09.25. 17:05:10

Nike, Sketchers cipő, Batz papucs? Frászt. Magnum bakancs! Bírja a strapát, már vagy 4 éve. Hordom, ha szar az idő, de kirándulni, hegyre-völgyre, paintballozni, meg ejtőernyős ugráshoz is jó. Jó volt öltöny mellé is felvenni, amikor bokáig ért a latyak télen és nem akartam felfázni egy félcipőben. Sikeres-e vagyok?

Üdv!

indapasssucks 2007.09.25. 17:48:36

Már bocs, de nem lehet, hogy a boltot az aaa kft üzemelteti?
Az irányító szám stimmel, az utcákat nem ismerem Pesten.
Még az is lehet, hogy az adószám sem CRC hibás :)

ako-ako 2007.09.25. 17:59:29

ez egy 2 reszböl allo külsö vinyo volt.
egy db stinknornale hdd, amit akar a pc-be is szerelhetsz, es egy db. szürke femdobozbol, amibe bele volt csusztatva es abba jön a kabel, amivel a pc-hez es az aramhoz csatlakoztatod.

Assmebled in Germany aztat jelenti: ezt a külsö femhazat, ami 2 csavarral fogja a vinyot, meg az ide es az aramkabel is ebben van, nemeto-nab rögzitettek ra. tehat az egesz szerkezeten kb. 0,8 %-nyi munkat vegeztek nemeto-ban (valszeg vendegmunkasok)

Valérka 2007.09.25. 19:00:40

OFF

A franc egye meg az összes ősi román szervert, pont a küldéskor halt le a "nemsikeres.goldmine.in-kal_secu.homar.osiromanszerver.baccpapucs.hu". Hogy tépjék le az ajtaját mindegyiknek.

ON

Szóval azt szerettem volna írni (ami a blogmotor rosszvoltából eltűnt a cybertér egyik fekete lyukában), hogy nekem úgy tűnik, Kína pontosan azon a pályán szándékozik mozogni, mint anno Japán tette.
Az ötvenes-hatvanas évekig a "japán cucc" a "gagyi cucc" szinonimája volt Nyugaton (főleg az USA-ban); mindenki lenézte és lesajnálta a japánokat, gagyinak tartottak minden japán terméket, legyen az ruha, autó vagy TV. (Állítólag akkor még tényleg elég sok volt a gagyi, de személyes tapasztalatom erről nincs persze.)
Aztán a jappok szép lassan felszívták magukat; nem elég, hogy az egyik legerősebb gazdaság lettek a világon, de a japán termék is a minőségi termék szinonimájává vált. Mivel sok japán gyártó is (költségcsökkentés okán) kiszervezi a gyártást, már a '90-es években vadászni kezdtek az emberek az eredeti japp cuccokra (pl. a Sony cuccon ne "Made in Singapore" legyen, hanem "Made in Japan").
Kína szerintem ugyanezt a pályát fogja befutni, csak van egy lényeges különbség a két szitu között: ők még 130 millióan sincsenek, a kínaiak meg több, mint 1,3 milliárdan. Tehát ha jót akar valaki magának (még inkább a gyerekeinek), a frászba dobja ki az angol, német, spanyol, francia nyelvkönyveket és nekifexik kínaiul tanulni... :o)

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2007.09.25. 19:07:42

állitólag teleszemetelik és szétnyezzeik olyan szintet Kinát a kinaiak, hogy már a halak kidöglöttek a folyókból, eu előirásokra szarnak, nem egyszer életveszélyes, mérgező, rákkeltő anyagokat használnak a ruhák, termékek festéséhez, alapanyagaihoz, a munkások éhbérért dolgoznak. majd pont adót fizetnek nálunk... szép álmokat a cuccban...

Valérka 2007.09.25. 19:23:43

OFF
Ferci:
Amit írsz, nagy részben igaz, bár nem tudom, mit kezdjünk a "eu előirásokra szarnak" kitételeddel egy olyan ország esetén, amely nemhogy most nem tagja az EU-nak, de belátható időn belül nem is lesz (és szerintem nem is szeretne tag lenni).
Szerintem Magyaország is sz@rik a mianmari vagy Burkina Faso-i előírásokra... :o)

zsonga 2007.09.25. 20:05:47

Pettyet hozzáfűznék az igazi bótból való garanciához. Férjem visszament reklamálni.A Marc cipő idő előtt feladta. Ráadásul valamilyen túrabakancs megnevezés volt rajta. Belül tök szarrá ment. Az eladó bevizsgáltatta a KERMIvel vagy mivel és azt határozták, hogy a drága férjem nem viselte rendeltetés szerűen a cipőt. Na nem mászott vele hegyet és még csak nem is kirándult egy jót, csak bejárt vele dolgozni. A pénzt persze nem adják vissza. Válassz másik terméket. Valaki ezt ért? Én nem.

Primavera 2007.09.25. 20:55:07

Secnir, köszi az olvasnivalót. Cserébe 1 érdekes látnivaló:
www.youtube.com/watch?v=7vC-JPdVTCo&mode=related&search=

Kisgenyó 2007.09.25. 21:04:07

az egy dolog hogy a 15 000 Ft-os (jól írtam le?) bótos cucc szembejön veled a józsefvárosin negyed annyiért, szerintem a legnagyobb zsiványság az hogy a mi bótos cuccaink drágábbak mint máshol ojrópában ahol mint tudjuk jóval magasabbak a fizetések. ez itt a levevés!!! ezért én Bécsbe járok vásárolni és szerintem az ottani cuccoknak még talán a minősége is jobb...
vettem olyan cipőt a deichmannban 4 500-ért amit később láttam plázában puccos bótban 18 900-ért, csak mert a belsejébe a talphoz egy másik lógó volt beleragasztva amit anyuci vágott körbe és tecnokolozott bele éjszaka. mekkora is a haszonkulcs?

Greg36 2007.09.25. 21:04:12

Ferci:
Megsúgok egy titkot. Az eredeti, echte német A..das és az eredeti amerikai Ni.e cipőd pont olyan sansszal kínában készült (és biztosan nem európában vagy az usában) mint a számítógéped nyomtatott áramköreinek, ellenállásainak és chipjeinek 90%-a.
Persze, olcsón nagyobb valószínűséggel gyártanak szart, mint drágán, de a M.ttel Barbiekat sem a kínai gyártás, hanem az európai-amerikai tervezés miatt kellett visszahívni a polcokról ;)

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.09.25. 21:15:32

A húszezres cipőt is ugyanazon a kínai gyártósoron ugyanaz a gyermekkéz munkálja meg, mint az ötezrest. Csak a húszezres cipő megvásárlásával néhány marketingest és egyéb semmirekellőt is eltartasz. Én még sosem hordtam márkás cipőt, kétévente veszek egy újat osz' szevasz. Annyi idő alatt elnyűném a Nyájkot is.

A kínai nem fizet adót? Ok, de ha például nem lehetne a kínai piacon 1600-ért 25-ös hengerben márkás írható DVD-t kapni, csak a mediamarktos verzió létezne, lehet hogy nem költenék annyit szélessávú netelőfizetésre mint most. Ami után viszont keményen behajtja az áfát a UPC. Ami elvész a réven, az visszajön a vámon, veszek olcsó cipőt és több jut más, adózott termékre (különben jövedékiadó formájában tőlem több folyik be az államkasszába, mint sok vállalkozótól az ÁFA)

Ha már a minőség is szóbajött: ott van a Teszkó, az fizeti az adót, viszont minőségben bőségesen alulmúlja még a kínaipiacot is. Én inkább ezeket a hipermarketeket bojkottálom, inkább megveszem az adómentes átlagos, mint az adózott silány minőséget ugyanannyiért.

Secnir 2007.09.25. 21:28:23

Primavera:
köszi, ismerem :)

mellesleg kíváncsi volnék, ha belekezdenek az űrhajógyártásba, vajon az is ilyen minőségű lesz-e ;)

már gondolok arra, hogy félúton leesik róla ez-az, kell-e softwaret-firmwaret frissíteni útközben, vagy minden rendben lesz, csak a hátsó vezérszárny kivételével úgy fog kinézni mint a challenger?

Greg36 2007.09.25. 21:41:07

A kínaiak már építettek űrhajót, még embert is küldtek vele az űrbe, és egyben vissza is hozták.

De autót tényleg nem tőlük vennék. A kínai autókat arra tervezték, hogy túléljék a karambólt egy riksával vagy egy kerékpárral. Esetleg egy robogóval...

Fairy_hu 2007.09.25. 22:41:26

Egy "nüansznyi" különbség: BLOKKot adott, ami csak egy (igaz, nyomtatóval készült) papírfecni. NYUGTÁt nem adott, ami egy adóigazgatási azonosításra alkalmas bizonylat (lett volna) az értékesítésről.
Ezt az eljárást a "vállalkozás bevételeivel nem teljes körűen számol el" fordulattal lehet leírni, ami olyan megsértése a számviteli fegyelemnek, amely tipikusan az adócsalás bűntettének tényállását valósítja meg.

(Nem vagyok jogász, csak boltos, de álltam már vádlottként ilyen bűncselekmények miatt bíróság előtt. A vádirat alapján most akár a börtönből is írhatnék :-)

Fairy_hu 2007.09.25. 22:42:44

Egy "nüansznyi" különbség: BLOKKot adott, ami csak egy (igaz, nyomtatóval készült) papírfecni. NYUGTÁt nem adott, ami egy adóigazgatási azonosításra alkalmas bizonylat (lett volna) az értékesítésről.
Ezt az eljárást a "vállalkozás bevételeivel nem teljes körűen számol el" fordulattal lehet leírni, ami olyan megsértése a számviteli fegyelemnek, amely tipikusan az adócsalás bűntettének tényállását valósítja meg.

(Nem vagyok jogász, csak boltos, de álltam már vádlottként ilyen bűncselekmények miatt bíróság előtt. A vádirat alapján most akár a börtönből is írhatnék :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.25. 23:12:10

csak a z angy difi Greg, hogy azt amerikai gepeken, amerikai technologiaval, amerikai vezetesel csinaljak
a masikat meg amit a kinain veszel, azt onnan lekoppintva, kinai alapanyagbol, kinai technologiaval
mind a 2 made in china de mecsoda kulonbseg
amugy meg ne akarja mar itt a tobbseg megmagyarani, hogy a Fay utcai kinai piacon megvett adidos, az ugyanolyan jo mint az echte nemet adidas
pl cipoben
de ruhaban is
ez vicc
de mindenkinek szivejoga ott vasarolni ahol kar
az eladonak meg kotelessege/lenne/ adozni, akar kinai akar hottentotta

ősirománszokás 2007.09.26. 01:03:15

Fel fatyok haborotva. Miért gondolkozjatok hoty kinai csalni adot. Nem, kinai lenni hatékonység, kemény dolgoz, kici szerencsi meg üszleti érszékelés. Nálunk esz lenni ősi szokásos, amit még Romániától fettünk át a peresztrojka előtt. Tut elatni ezekkel itt ami otthon Kinában már kutya sem kereslet. Nem köpkötni kinait hanem vasarolgatni tole, ity felepul a kommu.. az imperia...a kapita...szofal a szociális piacgazdagodás.

Maradok lelkes parazitaként e cép ország és A pech es hive:

Pal-Co Vic-ne

Ügyesveszető
aaa Kft.
BP. aaa. u. 1, 1134, adószám:11111111111

PS:occó leptop utyanitt megvásárlásra lehetőség

PSII.: Asz Apeches szannak üszenem hoty nem lesz poriték ha mintenféle nyers rák rontást kült asz üszletmenetre. Cinájjanak falamit, azért fiszetek nem?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.09.26. 08:59:30

Hagyma - "amerikai gepeken, amerikai technologiaval, amerikai vezetesel csinaljak
a masikat meg amit a kinain veszel, azt onnan lekoppintva, kinai alapanyagbol, kinai technologiaval"

naiv vagy.

Én dolgoztam a jászfényszarui Samsung TV gyárban, ahol Samsung, és gyengébb minőségű, olcsóbb Toshiba tévéket is készítettünk. Gondolod hogy előhúztuk a szekrényből az új gyártósort amikor Toshibát csináltunk? Egy francot, 3 ellenállás más helyre megy, meg egy kondenzátor más kapacitású, durván ennyi volt a difi. Még az alap NYÁK is teljesen ugyanaz.

Most gondolod, ha a kínainak odaviszi az amcsi a technológiát meg a know-howt, akkor lesz olyan barom hogy a saját szirszarjait nem ugyanazon fogja lenyomatni?

Nem mondom hogy teljesen ugyanaz a minőség, de annyival nem gagyibb a kínai mint amennyivel olcsóbb. És nem az 500 forintos baccpacsker színvonalról beszélek, hanem a közepes árszíntű, pl 5-6000 Ft-os cipőkről, azok már felveszik a versenyt minőségben a márkás, tizenezres kategóriával.

Greg36 2007.09.26. 11:08:53

Nem, nem azt mondom, hogy a 2000ftos kínai tornacipő ugyanolyan jó minőségű, mint a 16000ftos német márkás cipellő. De a 6000ftos kínai már nem sokkal marad el tőle. Mert a németet ugyanúgy 5000-ből gyártják le kínában, csak még rájön a német sales executive menedzsment, meg a HR- PR- account- General Affairs- osztályok fizetése, a kisskereskedők és márkaboltok haszna, a percenként sokezer eurós reklámköltségek, egy-két mosolygós sportoló szponzori pénzei, és sorolhatnám...

A S.ny és a S.msung LCD tévékben meg nagy sanszal ugyanazt a kínai LCD-panelt fogod megtalálni.

Hola (törölt) 2007.09.26. 12:32:22

Kíváncsi lennék, hol vesztek olyan terméket, ami nem onnan jön!

Farva 2007.09.26. 12:42:08

Kicsit visszakanyarodva a cipőkhöz:
Biztos forrásból tudom, hogy minden cipőn v legalább a dobozán fell kell tűntetni a gyártó országot. (keressétek a cipősdoboz belsejében is). A olasz v egyéb márkanevek ne tévesszenek meg senkit és a styled in ... felirat se, a made in után található a származási hely. Azt viszont nem merném kijelenteni h minden Kínában gyártott termék hitvány minőségű mivel lassan szinte minden a távolkeleten készül.
Ez kb olyan mint azt gondolni a japánokról h azét olyan jók elektronikából mert kicsik és közelebb van a szemük a gyártósorhoz és ezért precízebbek tudnak forrasztani.
Szerintem messziről fel lehet ismerni a tradícionális kínai ipar remekeit. Amelyik termék származási helyén gondolkodnunk kell az, az odavitt technológia eredménye lehet.

parapali 2007.09.26. 15:28:18

Bocs! Nem szeretnék "tüzet" rakni,de ha jól figyelsz a kínai piacon(megjegyzem a fáy már bezárt nyárelején!) akkor érdekes módon rengeteg "butikos " vásárol ott!!!Példa: babarugdalózót vettünk ismerőssel együtt 800 ft / darab!!
Szintén vásárló szok darab ocsó címmel vett 50 darabot! 500 forint!:-)

Délután séta Keletinél és benézünk a baba boltba --ismerős arc!!:-) rugdalózó EGY DARAB 3500 forint!!(kis mosoly és távoztunk!!

tudom nem vagyok se első se sikeres De veszek olyan Bratz papucsot azt hiszem??Nem tudjátok Sárkány Centerbe lehet kapni??:-):-)Ja és az Adidas boltos is szokott ám ott vásárolnI!!!!!:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.27. 03:10:58

Greyhound
amerikaban elek 10 eve es van is kis ralataom a dolgokra ha hiszed ha nem
es a tobbieknek is nem a gyarto orszag a lenyeg, nem lehet megerteni?
ha a Nike kivisz egy gyarat kinaba akkor azt kell rairni made inchina
ha csin jung volt alkalmazot csinal egy uzemet arra is
amugy szerintem a Nike egy fospunpa de ez mas kerdes

Secnir 2007.09.27. 11:28:24

utóirat:

mert úgy vélem már mások nem fognak hozzászólni, hamar kiesik a homárból a forgás miatt:

fociztunk, varrattunk komplett mezt magunknak. 2db felsőt+ 1 nadrágot, anyagot mi hoztuk, anyag + varrás ára: 3800 ft/szett.
a szabó kurva rendes volt, megkérdezte milyen legyen a gallérja, stb.
a legvégén, amikor már majdnem végeztünk, megkérdezte:
-50 forint pluszért (annyiba kerül darabja) rá tudok varrni eredeti Nike, Puma, Adidas stb. logókat is, kell?
És maga mögül elővett egy kartondobozt, ami kb 50*50*20 cm volt, és tele volt ilyen kis rávarrható bizbasszal.
na ennyit az "eredeti"-ről.
süti beállítások módosítása