Szoval az tortent velem tegnap, hogy a szekesfehervari baratnomtol hazafele indultam budapestre es ehhez a tomegkozlekedesi eszkozeink egy menetrendszerinti buszjaratat kivantam igenybe venni. A hiba nem is ez volt. Azt erdemes tudni, hogy a buszjarat az autopalyan kozlekedve viszonylag gyorsan eljuttat a celomhoz eleg kulturalt korulmenyek kozt. A hibat ott kovettem el, hogy belekalkulaltam az autopalyat, amit tortenetesen az Allami Autopalya Kezelo "uzemeltet". A neveben mar bent van a teljes kudarc: allami. Az autopalyan haladva arra lettunk az utasokkal figyelmesek, hogy oriasi forgalmi maszlag van elottunk hosszan elterulve. Az utasok talalgattak, hogy ez vajon most burkolatjavitas vagy esetleg valami hasonlo akcio, amit ismet csak napfenynel a nagy forgalomban tudnak elvegezni? A busz lassan araszolgat a forgalomban, majd 3rol 2 savra nyomjak ossze a tomeget amit kesobb egy 2rol 1savra tomorites kovet. Ezek utan jott a sokk erejevel hato felismeres... ITT AUTOPALYAMATRICAT ELLENORIZNEK!
Ugy bizony... de az 1savba tomorites nem volt eleg. Az autokat betereltek egy benzinkutra, hogy ott majd ok megnezik mi a helyzet. Gondoltam hivom a rendorseget, hogy ugyan ezt talan nem kene, de mit ad isten a rendorseg vigyazott szegeny 8 altalanossal biro dokkmunkasok testi epsegere, mert en is aki egy borzaszto turelmes es megerto ember vagyok mar ott voltam, hogy lehanyom oket az ablakbol. De epp ezert a turelem miatt, nem is zavar igazan, hogy ez nem egy magankezben levo ceg autopalyaja, se az, hogy az utat NEM befektetok penzeltek es nem is a befektetok utaznak rajt kivaltsagukat erositven a sajat utjukon amelyre jo penzert a szegeny magyart felengedik es eroteljes lenezes kozepette ellenorzik a matricat, hanem ez egy olyan ut, amit MI fizettunk ki, a MI penzunkbol uzemel es MI szeretnenk rajt utazni. Erre mint a csordaban elo teheneket es az eleve tolvajnak belyegzett hulladek embereket leterelnek minket, nem tul kedvesen felszolitva a jogosultsagunk igazolasara.
Persze bizonyara egy naiv es nem tul sikeres ember vagyok, mert ugy gondolom, hogy esetleg ezt nem szabadna megengedni foleg azert sem, mert a magasztos es csodalatos magyar allamunk eljarasait ismerve valoszinuleg a benzinkut tulajdonosa telefonalt az autopalyas haverjanak akit gondolom akkor szedett ossze amikor az engedelyt szerezte a benzinkuthoz, hogy kevesen allnak meg nala nem lehetne valahogy feldobni a forgalmat? Mire a barat jelezte, hogy termeszetesen..(jo penzert) es tudod mit benzikutas cimbi? ne csak tereljuk be az autokat hanem varakoztassuk is oket 40percig a dugoban akkor nagyobb valoszinuseggel fogyasztanak.. Ez inkabb hiheto, mint az, hogy az autopalya uzemelteto ceg jot akar azoknak akik fizetnek igy veluk kezenfogva megtoroljak a bliccelokon a dolgot.
Tenyleg belegondolt mar valaki mit kapna a BKV ha a nyugatinal vagy a deak teren leszallitana mindenkit es addig nem menne tovabb a metro amig nincs jegy? Vagy akar a 4-6oson is megtehetnek micsoda moka lenne. Ja nem mert oket szetvernek az utasok a rendorokkel egyutt vagy tobbet az eletbe nem vennem meg az amugy havi rendszeressegge vasarolt berletem? Mert olyan nagy elvaras, hogy ne kezeljenek eleve sopredek tolvajkent? Nem a megemelkedett adok miatt fogok kulfoldre menni dolgozni, hanem azert mert a sajat honfitarsaim kezelnek es neznek melysegesen le minket. Nem duhos, hanem szomoru vagyok e miatt.
Benzinkútraterelős matricaellenőrzés?
Minden eddigi autópályamatricás történetünk közül a legbizarrabbat tapasztalta meg tegnap drk. Székesfehérvárról Budapest felé akadt el az M7-esen, ahol a beszámolója szerint egy benzinkúthoz terelték az ellenőrizni óhajtott forgalmat:
Endrú Dájsz Kléj 2007.10.03. 08:58:26
Endrú Dájsz Kléj 2007.10.03. 08:59:30
macilaci 2007.10.03. 09:06:41
Csak azt nem értem, hogyha ott a mi pénzünkön kiépített hipermuperszuper kamerás ánusztisztaság- és rendszámellenőrző rendszerük, miért kell külön szopatni is a birkákat? Vagy ez a szopatás egy elit hobbinak számít?
habibi 2007.10.03. 09:06:46
Andie 2007.10.03. 09:08:22
Ez a megállitósdi valóban kicsit balkáni, lehúzós módszernek tünik.
Btw, első? :)
vernarancs 2007.10.03. 09:08:40
Navarone 2007.10.03. 09:10:11
Tudomásul kell venni, hogy időnként ellenőriznek.
tele1 2007.10.03. 09:12:30
gelsystem 2007.10.03. 09:14:34
mert ha lehetne büntetni a gépjármű tulajdonosát, akkor megoldódna a matricakérdés, a gyorshajtás, a tilosban parkolás stb......
de amíg azt modhatja, hogy nem ő vezette az autót, és az elkövető kilétének kiadását megtagadhatja, addig futhatnak a saját farkuk után....
töketlenek gyülekezete.....
vernarancs 2007.10.03. 09:23:15
Ebben tevedsz. A matricanal mindig az auto tulajdonosa a felelos, hogy legyen ervenyes az auton. Akarki vezeti a tulajt fogjak megb@szni. Mert ez nem kozuti szabalysertes mint pl. a tilosban parkolas vagy a gyorshajtas. Nem kell semilyen torvenyt modositani. Szar is lenne, ha en kolcson adom az automat es azzal 220-al megy a haver es ezert elveszik az en jogsimat.
macilaci 2007.10.03. 09:24:22
Azért egy baccpapucsos seggrepacsit megérne az a kérdéskör is, hogy miért kellett sóval beszántani a ledózerolt fizetőkapuk helyét is, amikor a rendszer néhány ojrópai országban működőképes, és bizonyosan sokkal kevesebb bliccelőt enged az útra.
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.10.03. 09:24:48
Nem is ertem, hogy lehet ezzel igy baszakodni. Miert nem automatikus?
Majd bizonygatom a usernak, hogy nezze meg a szamitogepben? öööö.. milyen gépben??
Rocko- 2007.10.03. 09:28:07
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/328945
gondolom kiterjesztették M7-re is. és a fizetőkapu nem véd se a csempészek, se a szabálytalankodók ellen. ;)
szvsz 2007.10.03. 09:32:38
Azért fizetek alkalmasint egyetlen útért plusz ~1400 pénzt, hogy gyorsan elérjem az uticélt. Nem azért, hogy utközben buzeráljanak. De kívánom neked, hogy pl. egy csecsemő üvöltsön a kocsidban, miközben másfeledik órája arra vársz, hogy a kedves hatóság méltóztasson továbbengedni, mert ők nagyon okosan kitalálták -mint mindent-, hogy ellenőrizni leginkább autópályán lehet, kilóméteres dugókat okozva.
bizonytalan 2007.10.03. 09:38:37
MosoMasa 2007.10.03. 09:45:25
rubinyo 2007.10.03. 09:45:25
Ezt te sem gondolod komolyan, ugye?
Az én szerény meglátásom szerint - némi jogi végzettséggel rendelkezem - a kocsi tulajdonosának büntetése kissebb törvényekbe ütközik:
Alkotmány, büntető, szabálysértési büntetőeljárási törvény.
Ha megbünteted azt, akié a kocsi és történetesen nem ő követte el a szabálysértést, akkor olyat büntetsz, aki nem követett el semmi.A lehetséges reakciód, miszerint akkor majd kiadja azt, aki vezette, a fenti törvényekbe ütközik, miszerint nem vagy köteles magadra és közvetlen hozzátartozódra terhelő vallomást tenni, ha viszont kényszerítenek arra, hogy ezt megtedd (megbüntetnek), no az meg kissé elvonatkoztatva: kényszervallatás.
Erről ez a véleményem.
Ja, s nem fényképezhetnek be a kocsiszekrénybe sem, mert az magánterület, s nics hozzá joguk!
Az autópályásokra pedig:
Engem csak az állíthat meg, akinek erre joga van:
rendőr, határőr, vámos.
A többi NEM!Még egy autópályás sem!
Személyi szabadságom megsértése?
Tudom, a rendőrök is ott voltak, de más esetben viszont nem találhatóak meg.
Sütemény1975 2007.10.03. 09:46:49
kew1n 2007.10.03. 09:50:05
vike74 2007.10.03. 09:53:04
QCa 2007.10.03. 09:54:13
Nemtudom, Ti hogyan szoktatok utazni, de ha én elindulok bármerre is, legalább a rádiót bekapcsolom, és valamelyik adó tuti ki fogja pár percen belül nyögni, hogy "Az M7-es 80-as km-énél eltereléses matricakontroll van. És mit fogok ekkor tenni? Kikerülöm. Ennyi.
cubalibre 2007.10.03. 09:57:26
homár molla2 2007.10.03. 09:58:57
benzinkút ajtaját letépni.
gelsystem 2007.10.03. 10:01:14
.
és ha ezt módosítanák, akkor a jogkövető magatartás, és a közlekedési kultúra egy csapásra jelentősen javulna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ezt azért elismered te is, nem-e,...-----e?????
2007.10.03. 10:01:28
Nem is: inkább brezsnyevi szovjetúnió 975ből.
a humánum legalja.
mocskos szemetek akik ilyet csinálnak és ezzel megbénitják az utak forgalmát. a pokolban főjenek a saját levükben mig a hús le nem rohad a csontjaikról.
Rák Attantam 2007.10.03. 10:10:02
"...Ja, s nem fényképezhetnek be a kocsiszekrénybe sem, mert az magánterület, s nics hozzá joguk!..."
Érdekes, soxszor olvasni, hogy pl. a közterületre nem való dolgokat (baseball ütő, 60 centis Rambo-kés) a rendőrök az autók belsejéből kobozgatják el, mondván, hogy az közterület, mivel a kocsi is közterületen áll az intézkedéskor.
Na, most akkor minek számít a személygépjárművek utastere?
Magánterület, mert magántulajdonban van?
Közterület, mert közterületen áll?
Tudsz idézni egy jogszabályt, ami erről rendelkezik? Érdekelne.
(Nincs baseball ütőm és késem se, csak érdeklődnék. :)
rubinyo 2007.10.03. 10:11:26
Nem hiszem, hogy egyet tudok-e veled érteni.
Egyrészt én is szeretném, ha a közlekedési morál javulna, másrészt, ha ez megvalósulna, annak beláthatatlan következményei lehetnének a mai Magyarisztánban.
Mint tudjuk, a magyarok vagy feketében, vagy fehérben tudnak gondolkodni.
Ha kiveszzük a passzusokat a törvényekből, mi a biztosíték arra, hogy nem az lesz az eljárás, hogy ha valakinek a kocsijával várakoznak egy bank előtt és azt kirabolják, akkor a rendőrség nem mondja azt- ennek analógiájára- hogy akkor téged gyxanusítunk az elkövetéssel,bár tudjuk, hogy nem te voltál, hacsak nem mondod meg, hogy ki rabolta ki a bankot.
Simán el tudom képzelni.
Szerintem nemez a megoldás a közlekedési morál javítására.
Szakyster 2007.10.03. 10:13:11
Sajna ez a hozzáállás (törvényből származó utolsó lehetőség kisajtolása, akkor is, ha sokat segítene, és nekem minimális károm származana belőle) miatt van szükség szivatni a népet.
szvsz 2007.10.03. 10:15:52
szociologus 2007.10.03. 10:17:25
1. Nem tudom emlékeztek-e még a szép emlékű M1-es-re és M5-re. Ott minden úton várkakoznod kellett a sorompók előtt. Utána pedig a mai összegnek nominálisan is a 10-100 szorosát csengetted ki a fülkében. Ja, mindkettő magáncég volt... Javasoljátok a kormánynak, hogy hozza vissza azt a rendszert. Ha rajtatok még van bőr. Rólam így is lehúzták már az összeset.
2. A déli szomszédianknál is kapus rsz van. Álltam már Zágráb előtt 1,5 órát autópályakapunál. Ja és ott is jó sokat fizettem. Szlovénia olcsó ilyen szempontból, de ott 20 km-enként fizetni kellett néhány száz tolárt, most kb 1€-t. Ha mindent beleszámolok összesen ott is kijött fél óra várakozás.
A legjobb Szerbia. Hosszú sorok, a vajdaságban csak 2*1 sáv és fizetsz. Sokat. Tehát annyira nem rossz ez a rsz.
rubinyo 2007.10.03. 10:18:35
A Büntető-eljárásjogot idézhetném, hiszen a kocsit is, ami egy személy tulajdona, mint ahogy egy lakás,vagy egy udvar, elméletileg csak házkutatási határozattal kutathatnak át még a rendőrök is.
Az amit írsz, mármint a közterületre nem való dolgok, azok a közbiztonságra veszélyes tárgyak, s csak ezen a jogcímen vehetik el, azért nem, mert a kocsi közterület.Ez esetben, szóval ha egy rendőr ilyet mond, akkor jelezd neki, hogy legközelebb, ha látod őt saját kocsival,mondjuk amikor éppen mossa a ház előtt vasárnap délután -kis széken ülve-, oda fogod vinni vásott kölkeid, és játszani fogtok abban, mert az közterület.
Hallatlan
vernarancs 2007.10.03. 10:24:46
Valoszinuleg sokan nem ismerik azt a trukkot ami miatt szukseges a 'live' ellenorzes, de van aki igen es alkalmazza is:
Ha az autodra az olcsobb motor matricat veszed, a kamera akkor nem dobja ki a rendszamodat, mert csak ervenytelen v. nem letezo matricara keresnek.
Na, ezert kell neha vizualisan is csekkolni nekik.
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.10.03. 10:27:02
Illetve egyszer engem már ellenőriztek így. A lepsényi Esso kúthoz tereltek be mindenkit, de az télen, hétköznap dél körül volt, amikor kicsi volt a forgalom. Mondjuk az röhejes volt, hogy az sms-es matricámmal kissé megakasztottam a rendszerüket. Ilyenkor ugyanis első körben a kiragasztott matricát keresik, ha nincs, akkor odaszólnak a kollégának, aki bepötyögi a kéziszámítógépébe a rendszámot, madj várunk fél percet az eredményre.
A sztoriba egyébként én nem keverném bele a benzinkutast, mert nekik ez úgy kell, mint púp a hátukra. Ha valaki félórát ül a dugóba, akkor nem fog még ottmaradni kávézni, hanem teper tovább, mert késésben van. A tegnapi ellenőrzés (Mol kút, Velencei tó) pedig amúgy is az egyik legnagyobb forgalmú benzinkútnál volt.
Pécsi bölcsész 2007.10.03. 10:28:05
Én "nyugaton" nem egyszer találkoztam ilyennel. Osztrákba...
Mondjuk az érdekes, hogy akkor mi a fenének kell a videjós ellenőrző rendszar?
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.10.03. 10:29:13
szvsz 2007.10.03. 10:29:44
Az autódat bármikor átviszgálhatják, akár egy síma közúti igazoltatás során is, semmiféle határozat nem kell hozzá.
Amiről írsz -a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök-, azok épp közterületen veszélyesek különösen a közdisznóságra. Otthon pl. nyugodtan tarthatsz ilyeneket, lásd pl. teleszkópos acélbot (vipera).
Rák Attantam 2007.10.03. 10:29:59
"Hallatlan "
Nem, nem az!
Én pl. jó egy éve a rádióban hallottam, hogy símán benyúlhat a rendőr az utastérbe kotorászni, mert az (szerintük) közterület.
Jimbee 2007.10.03. 10:31:38
Talán nem kell fűnek fának "kölcsönadni" az autót, vagy ha igen, akkor vállalni kell a kölcsönvevő tetteiért a felelősséget. Egyébként meg kinek adnád Te oda az autódat, akivel utólag nem tudnád megbeszélni, hogy: "Figyu, lefotóztak mikor mentél a kölcsönverdával, ki kellene szurkolni a büntetést..." Ha ezt nem tudod vele elintézni, akkor hanyagolni kellene a kocsi átadását is.
indapasssucks 2007.10.03. 10:33:35
Nyilván csak a leghülyébbekek közül azokat fogták meg akik képtelenek voltak felhivni a 198-at, hogy megkérdezzék, hogy lehet sms-ben autopályamatricát venni, aztán meg sms-ben sem voltak hajlandók kifizetni.
Mondjuk ilyenről nem hallottam még europában. Esetleg, ha bűnözőt keresnek, de olyankor sem ilyen alaposan sznak ki az utazóközönséggel :)
Mr. Big 2007.10.03. 10:34:56
Én nyaranta heti több alkalommal szoktam végigszaladni rajta, de mióta fizetős csak egyszer futottam bele ilyen ellenőrzésbe, és akkor sem okozott 5 perc késésnél többet. Gyakorlatilag ahol egy sávon haladtunk már állt egy emberke, aki egyfolytaban integetett, hogy "gyorsabban, gyorsabban!"
Persze én is úgy látom, hogy az Autópálya fenntartó elsődleges feladata a közlekedés zavartalanságának biztosítása, így ha a közreműködésük aránytalanul nagy dugót okoz, akkor azonnal be kellene fejezni az ellenőrzést, és inkább később folytatni.
Az személyes ellenőrzésre egyébként több okból is szükség lehet:
1) Pár autón, és a motorkerékpárok összességén nincsen elől rendszám, az új kamerák pedig mind szemből néznek (az M7-esen legalábbis). Ezeket csak személyesen lehet ellenőrizni. Hasonló a helyzet a felhajtott matricákkal is.
2) Nemrég az index is megírta, hogy felmerült a lehetősége annak, hogy más kategóriára szóló matricát váltanak egyesek, mivel a kamera nem tudja az autó típusát ellenőrizni. Lehet, hogy az utóbbi időben leleményes honfitársaink elkezdték ezt kihasználni, így szükségessé váltak az eltereléses ellenőrzések.
Autó magánterület-e: nem vagyok jogász, de ilyen végzettségű közgazdaságtan tanárom egyszer határozottan állította, hogy a személygépkocsi nem magánterület, ezért sem kell a rendőrnek/határőrnek házkutatási parancs ahhoz, hogy átkutassa. Állítólag valami paragrafusban is szerepel.
szvsz 2007.10.03. 10:35:47
indapasssucks 2007.10.03. 10:36:35
rubinyo 2007.10.03. 10:39:42
1994. XXXIV.
30. § (1) A Rendőrség a bűncselekmény elkövetőjének elfogása és előállítása, vagy a közbiztonságot veszélyeztető cselekmény vagy esemény megelőzése, megakadályozása érdekében a rendőri szerv vezetője által meghatározott nyilvános helyen vagy a közterület kijelölt részén az oda belépőket vagy az ott tartózkodókat igazoltathatja.
(2) A Rendőrség az (1) bekezdésben írt cél elérése érdekében épületet, építményt, helyszínt, csomagot és járművet átvizsgálhat.
Mint látod, célhoz van kötve ez az átvizsgálózsdi.
Csak úgy nem nyúlkálhat a kocsidba.Be.
fidel kaszko (törölt) 2007.10.03. 10:39:50
egyébként a töltőállomásnak sem élmény, gondolom ilyenkor mindenki matricát(amiből nincs haszon) vesz, ha még van rá lehetőség. kilométeres sorok a kasszáknál, aki nem matricát venne, az rögtön ki is fordul, a tömegben szétlopják a shopot, összeszarják a budit, mivel az oszlopoknál parkolnak, tankolni sem lehet.
nikii 2007.10.03. 10:41:03
- Mama nézd! Azon a bácsin nincs biztonsági öv.
www.vicc.hu/index.php?tz=6931,6934+5
Attila64 · www.sagaontour.ca 2007.10.03. 10:41:16
www.iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=2867
Üvege$ 2007.10.03. 10:41:31
Én annak a pártján vagyok, hogy ha az autóm az autópályára hajt akkor valakinek fizetnie kell. Ez alól csak az lehet kivétel, ha bejelentem, hogy ellopták! Maga a tény, hogy nem lopták el az autómat, már elég bizonyító erejű, hogy tudnom kellett kinek bocsátottam rendelkezésére azt. Még mielőtt... Ha nem a családon belüli vki vezette, akkor kölcsönadási szerződést kellett volna kötni! Ha viszont a családon belül történt az eset, szerintem az intéződjön is a családon belül: fizessen a tulajdonos és intézze el otthon...
Így megspórolhatnánk egy csomó ellenőrzési időt, munkást, rendőrt...
Deuce Bigalow 2007.10.03. 10:41:42
ez kész kabaré! azon is ki vagyok akadva, hogy melyik f@szkalap eszéből pattant ki az a nonszensz ötlet, hogy tegyünk kapukat az autópályára, megállítva egy nagysebességű forgalmat, mint pl. Horváto.-ban még most is van. ezt a kib@szást!
báró Csekonics 2007.10.03. 10:43:38
Azt, hogy a rendszám alapján az autód kategóriája és a matrica kategóriája stimmel-e (nem D1-es van-e egy kamionon) _na azt nem_ !
Hoppáhoppá - új magyar sport, nagyobb kategóriás kocsira alacsony kategóriás matrica vásárlás és nem lebukás minél hosszabb ideig?
(Viszont a weben nézhető forgalmi kamerák - na, az meg egy jó ötlet, indulás előtt v. esetleg dugóban állva meg lehet nézni, hogy mi a helyzet a pályán v. a nulláson.)
Jimbee 2007.10.03. 10:43:42
gibson 2007.10.03. 10:57:53
2007.10.03. 11:00:09
sanya18 2007.10.03. 11:00:22
rubinyo 2007.10.03. 11:03:57
Aki azt mondja, hogy márpedig az, az jelezze, hogy ma megy-e a mammut felé, mert elvihetne!
gibson 2007.10.03. 11:04:45
rubinyo 2007.10.03. 11:05:04
szóval ílyen paraméterek mellett megy valaki a mammutba?
CJKrisz 2007.10.03. 11:10:22
Az ember fia autópályát szerintem azért használ, mert szeretne gyorsan eljutni A-ból B-be és siet, szeretné kihasználni, hogy legálisan 130-cal haladhat. A legnagyobb görénység az egészben az, hogy ha egy ilyen ellenőrzés miatt nem ér oda időben, mert feltartották vagy egy órát, akkor sajnos egy szava sem lehet, mert nem mondhatja, hogy nem vehette igénybe az autópálya szolgáltatásait, hiszen használhatta, mehetett rajta. Jah, hogy csak 15km/h-s átlaggal. Kérem, nem kötelező arra menni... Nonszensz! A legszomorúbb pedig az, hogy alapból feltételezik, hogy én egy szemét, nem fizető, aljas állampolgár vagyok, aki bliccel a pályán.
The Good Boy 2007.10.03. 11:14:28
T. rubinyo!
Tipikusan az a fajta ember Ön, aki napi rendszerességgel bujik a közeli hozzátartozó vezette szlogen mögé, ezért fájna, ha ezt a lehetőséget eltörölnék??? -kérdésem csupán költői!
Érdekes én nem hordok sem viperát, sem baseball ütőt az autómban, mégsem rohanok ombucmanóhoz, amikor a yard benéz az autóm csomagtartójába (mert nincs félnivalóm...), hanem nyugtázom, hogy ha mondjuk a tőlem ellopott cuccos pont egy ilyen megállitott autó csomagtartójában lenne, akkor legalább megtalálják.
Pont az ilyen (Ön által mutatott) hozzáállás miatt vagyunk Abszurdisztán!!!
Rák Attantam 2007.10.03. 11:15:07
Pl: Bele kerülök a Nagy Terelésbe. Észbekapok, hogy jééé, no matrica, de még nem én vagyok soron ellenőrzésileg. Nyomok egy SMS-t, hogy legyen "matricám". Ellenőrzésre kerülök, mondom, hogy SMS-es vok. Megnézi, jéé tényleg, tovább...
Járható ez az út?
Nagyvakond 2007.10.03. 11:16:52
The Good Boy 2007.10.03. 11:19:09
Üvege$ 2007.10.03. 11:22:06
Én már jártam úgy, hogy nem jutott eszembe az sms szám és a következő benzinkúton pótoltam a jegyvásárlást, nem büntettek még meg ...
bizonytalan 2007.10.03. 11:24:01
Mr. Big 2007.10.03. 11:25:02
a matrica nem a vásárlás napján 0 órától érvényes, hanem a vásárlás időpontjától számítva, naptári napon nézve, tehát ha a négy naposat 23:59-kor veszed meg, akkor csak 72 órát tudod használni. Ez genyóság.
Azonban ha az ellenőrzés előtt megveszed sms-ben, és mire odaérsz az ellenőr elé a visszaigazolást is megkapod (ez általában 30 másodperc max), akkor nem szólhat (hacsak nem fotóztak már le korábban)
sanya18 2007.10.03. 11:25:10
- olaszországban cca 1 órát álltunk a fizető kapunál a lehajtónál
- a francia déli autópályán 2 nagyobb dugóban cca 2.5 órát összesen szintén fizetőkapunál
és az ilyen helyeken ezek a dugók minden egyes útazás során előállnak a kapuk miatt. szal örüljünk a matricás rendszernek a kisebb hibái ellenére!
Rák Attantam 2007.10.03. 11:27:44
Tehát ha én ma (okt.3.) reggel 8 óta szaggatom a zaszfaltot az autópályán és hoppá, délután 4-kor lesz hiányérzetem és akkor veszek pl. egy négynapost okt.3-tól 6-ig, akkor elméletileg minden rendben, nem?
De gondolom a benzinkúton nem kérhetek okt. 2-től 5-ig matricát, mert bár a lyukasztó toleráns, a szoftverük nem fogja bevenni, jól tévedek?
sanya18 2007.10.03. 11:28:04
szerintem a rendszer tárolja a vásárlás+érvényesség idejét és ha megnézi a gépben a koma akkor kiszurja hogy ejnye ezt 5 perce vetted viszont akkor már itt áltál a sorban tehát hamarabb jöttél fel a pályára tehát fizess
HandG 2007.10.03. 11:30:06
bele kell nyugodni, hogy ellenőriznek?
persze!
De abba nem, hogy ilyen balf...sz módon teszik!
Ugyanis nem azért vesz a paraszt pálymatricát, mert órákig akar tökölődni amíg a céljáig elér!
Azt megteheti más úton is.
A rendszer xar, mint majdnem minden ebben az országaban. Felépítik a kapukat, aztán lebontják, hogy költséget spóroljanak, de az kurvára nem érdekli őket, hogy az ügyfelek mert ugye vevőkről, fogyasztókról lehet beszélni akik megvásárolják a szolgáltatásukat, hogy azoknak emelkednek a költségeik vagy esetleg káruk is keletkezik az ő költségcsökkentett ellenőrzésükből. Azért 1 óra benzin pöfögtetés megszorozva sok ezer autóval már tetemes összeg. Persze ez őket nem érdekli! Fogyasztóvédelem! Majd leszoktatja őket! A baleset az más, ott a sorsot lehetne felkérni kártérítésre. Bár az élmény, hogy egy kis vért láthatnak, sok autóst dugósodásra késztet, még akkor is, ha lenne módja nem feltartani a többieket.
Ilyenek vagyunk!:) Mérgelődünk mindenen!:)
Perillustris 2007.10.03. 11:31:23
A a legegyszerűbb lenne alkalmazni az objektív felelősséget. Ha Európa több országában (Hollandia, Franciaország, Nagy-Britannia, Szlovénia) nem sért alkotmányos jogokat, nálunk miért sértene?
Az embert halálra tépő kutya tulajdonosát is felelősségre vonják, kötve hiszem, hogy ilyen esetben bárki azt mondhatná, hogy nem ő, hanem valamelyik családtagja nyitotta ki a ketrecét, ám megnevezni nem kívánja, s erre a Rendőrség megszüntetné a nyomozást.
Cikk a témában:
www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aarticles&id=100 Részlet: "Kórosan optimisták voltak a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015² elnevezésű közlekedéspolitikai koncepció készítői is, amikor 2010-re (2001-hez viszonyítva) 30%-kal kevesebb közúti halálesetet terveztek, holott a brüsszeli elvárásokhoz képest már ez is engedménynek számított."
baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=34 Részlet: "Franciaországban, társadalmi nyomás hatására, mivel a lakosság a közlekedés legfontosabb és legégetőbb problémájának tartja a közlekedésbiztonság helyzetét, a köztársasági elnök állt a közúti baleset-megelőzés élére. Irányításával széles társadalmi összefogás alakult ki, mely az érintett tárcákat és társadalmi szervezeteket is átfogja. Az összefogás mellett itt is rendelkezésre bocsátják a pénzügyi erőforrásokat is, amelyet Franciaországban is befektetésnek tekintenek, mely közvetlenül, gazdaságilag is megtérül."
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=132979 Részlet: "Egy a Magyar Narancs című hetilapban megjelent összeállításban a kutatók az állították, hogy a fordulat egyértelműen a 2001 májusában bevezetett legnagyobb megengedett sebesség határának emelésére vezethető vissza. A következő évben már kétszázzal többen haltak meg a közutakon. A korábbinál megengedőbb intézkedésnek olyan üzenete volt, hogy bátran hajthatunk gyorsabban – vélték a kutatók."
Deuce Bigalow 2007.10.03. 11:31:34
ajánlom figyelmedbe:
index.hu/gazdasag/magyar/autkap070924/
Mr. Big 2007.10.03. 11:31:47
A mesterséges intelligencia jelenlegi állása mellett nem megoldható, hogy a gépjárműkategóriát nagy biztonsággal ellenőrizzék gépi látással, tehát ezt csak homán erőforrással lehetne megoldani, ami viszont szép nagy apparátust igényelne, ahol ülnek az emberkék a monitor előtt, és nyomkodják a gombot, hogy igen-nem.
Plusz gond, hogy gondolom a kamerákat úgy állították be, hogy elsődlegesen a rendszám területét nézi, és nem a teljes gépjárművet. Különben nem lenne elegendő a felbontás a rendszám biztonságos felismeréséhez.
vernarancs 2007.10.03. 11:32:01
Egeszen pontosan a rendszer csak ahoz dobje fel az infot ahol nem talal ervenyes matricat. Tudna ellenorizni a tipust is, de akkor az OSSZES autot le kellene kerdezniuk es ahoz kell egy plusz modult aktivalni a rendszerben ami megdobna a koltsegeket. Ezert nem csinaljak, de azt mondtak, hogy ha 10% fole emelkedik azoknak a szama akik a kategorias trukkozessel visszaelnek akkor aktivaljak az opciot es lesz majd szopcio.
Gergoba 2007.10.03. 11:32:49
Balkán, phee
vernarancs 2007.10.03. 11:34:41
Csakhogy a jogszabaly ugy szol, hogy arra a napra ervenyes matrica kell. Ha 5 perccel elobb veszed (sot ha otthon 23:55-kor) akkor is ervenyes visszamenoleg egesz napra meg ha elotte matrica nelkul autoztal. Az AAK nem jar rosszabbul, hiszen kifizetted arra a napra a dijat.
Mityu Addideapénzt kft LE 2007.10.03. 11:37:41
Az autó belső tere nem közterület, de arra hivatott személy alapos indok esetén ellenőrzés alá vonhatja. Lásd pl. VÁM-osok. Ezt megtehetik a kőzúti ellenőrzést végrehajtó rendőrök is.
Alapos indok lehet pl. ha esetleg szétszórva egy két gyanús tablettát vél felfedezni a rend éber őre vagy fegyvert talál (szúró, vágó is). Esetleg erős fű illata terjeng a letekert ablakon keresztül. Továbbá szeretkezni sem szeretkezhecc közterületen álló autóba.
EBL 2007.10.03. 11:38:32
A katonai forgalomirányitónak, a pénzügyőrnek, a tűzoltónak, valamint a forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőrének is joga van megállitani.
KRESZ 6. paragrafus 4. bekezdés.
Rák Attantam 2007.10.03. 11:38:39
"Én úgy tudom, (de mindjárt megnézem)..."
Megnéztem.
Magán a matricán és a hordozóján csak a napot jelző lyukak és a rendszám van.
Viszont a benzinkút által adott bizonylaton ott van többek között, hogy:
KATEGÓRIA: AUTOP MATR. 4NAP II 2007
MATRICA SORSZÁM: xxxxxxx
ÉRV. KEZDETE: 2007.09.07. 10:32:04
ÉRV. VÉGE: 2007.09.10. 23:59:59
Szóval tényleg nem 0 órától indul. Bár indulhatna, mert napban határozták meg az érvényességét. Vagy legalább ne 23:59:59-kor lenne vége, hanem 11-én 10:32:04-kor.
Szóval tudják ők, hogy vaj van a fejükön, ezért "toleránsak" néha...
Sebaj, marad az első rendszám letépése a kamerák ellen és a magán-közterületemen tartott baseball ütő az ellenőrök elhessegetése végett.
Bár ennyi erővel vehetnék matricát is, mint a kulturemberek. De az olyan "nem magyaros"... :P
soseleszekelső 2007.10.03. 11:39:43
Ehhez csak annyit, hogy a cikk szerint van lehetőség, hogy lekérjék az összes autó kategória adatait is, csak nagyon sokba kerülne. Ez nyílvánvalóan értelmetlen is, de simán megtehetnék, hogy a megállítás helyett egy-egy napra lekérik az adatokat.
Ezek az akciók gondolom nekik is csak inkább arra szolgálnak, hogy felmérjék mennyi az ilyen trükk.
Motoros és első rendszám nélküli: 60-as vagy 40-es sebességkorlátozás és a rendőrök kiintik őket.
A benzinkútra terelésnek nem sok értelmét látom.
sanya18 2007.10.03. 11:42:38
vernarancs 2007.10.03. 11:44:51
Van egy hiba az elgondolasodban :) A rendszam alapjan megallapithato a kategoria. Nem kell hozza latni az egesz autot es azon tanakodni, hogy a Trnasporter az most teherauto vagy nem (mellesleg szemmel neha nehezeb latni, hogy mire van vizsgaztatva egy egyteru auto).
sanya18 2007.10.03. 11:45:42
Mr. Big 2007.10.03. 11:46:01
nem érvényes visszamenőleg, ez csak a BKV bérletnél működik. A vásárláskor kapott cetlire rá is irják az időpontot, illetve az online vásárlásnál is ez szerepel, próbáld ki itt:
www.autopalyamatrica.hu
Nem kell kifizetned, csak irj be pár adatot, majd a fizetés előtti visszaigazoló oldalon az érvényesség kezdete opciónál szerepel az időpont.
Egyedül az SMS nem küldi vissza az érvényesség kezdetét.
Egyébként erre az ÁAK többször is felhívta már a figyelmet, illetve a GYIK-ben is említik: www.autopalya.hu/engine.aspx?page=gyik
vernarancs 2007.10.03. 11:52:20
Ja, viszont mi nem jarunk orvvadaszkodni "olaszba". Szinte mindig a digok buknak meg a hataron. Ahoz is kell egy foku primitivseg. Mellesleg naluk is lehet latni eleg sok troger kinezetu embert. Nem is beszelve az ujjnyi vastagon zselezett machokrol...
Mityu Addideapénzt kft LE 2007.10.03. 11:56:10
vernarancs 2007.10.03. 11:56:30
A szabalyok alapjan igazad van, de szmelyes tapasztalataim ezt cafoljak. Tobbszor olvastam rola, hogy meguszta a buntetest az aki kesobb vett matricat. Mind1 a lenyeg, hogy jobb elore gondoskodni rola es nem felhaborodni ha ezt neha ellenorzik is. En evente kb. 600x megyek fel a palyara es eddig egyetlen egyszer lattam ilyen ellenorzest. Engem nem zavar.
Deuce Bigalow 2007.10.03. 11:56:58
ha autópályát használok, akkor gyorsan szeretnék eljutni valahova, és felháborítónak tartom, ha ilyen ürüggyel és módszerrel feltartanak, nem kevés időre! ez nem primitÍvség pajti!
ellenben, ebben az egy mondatodban 2 ordító helyesírási hibád ismétlődik többször, és akkor azt hogy "olaszban" még nem is számoltam bele... :)
johevi 2007.10.03. 12:09:16
medwe00 2007.10.03. 12:38:13
Бабаяга 2007.10.03. 12:40:53
M2 fizetős lett a kamionoknak Rétságig. Matrica ellenőrzés, melyet a táblák emígy hirdettek: video kontroll, a következ módon történt: Rétság előtt állt ember kezében távcsővel és leste a város felé haladó kamionokat.
Az egész városon végig röhögtem, csak a körforgalomnál bírtam abbahagyni.
Egy kérdés kínoz az üggyel kapcsolatban: ha jól tudom a Volánbusz is bír még némi állami tulajdonnal. Ez esetben a mi pénzünkből épített autópályán a mi pénzünkből alkalmazott munkások ellenőrzik a mi pénzünkből finanszírozott autóbuszt, hogy van-e néki matricája?
Ami az ötlet BKV-ra való átültetését illeti: senki ne adjon tippeket, még alkalmazni fogják én pedig (jeggyel/bérlettel)tömegközlekedni szeretnék a fővárosban.
Deuce Bigalow 2007.10.03. 12:46:37
polgarpukkaszto 2007.10.03. 12:56:35
rubinyo 2007.10.03. 13:23:29
ugyanezt írtam én is megspékelve a rendőrségről szóló törvényben az ezt alátámasztó paragrafussal.
EDL
ha már a szőrszálhasogatásnál tartunk:
vámos 8amit én írtam)= pénzügyőr
Mr.Big
Abban az esetben álságos, ha elfeledkezünk arról az apró tényről, hogy demokrácia van.
Nem arról beszélek, hogy ezt a magyar ősi sportot, hogy ússzuk meg a büntetést, játsza mindenki, hanem arról, hogy tartsuk tiszteletben mások alkotmányos jogait.
Nem kényszeríthetünk valakit arra, hogy a hozzátartozóit feladja.Ez nemcsak jogi, hanem erkölcsi kérdés.Mit tenne ez a családokkal?
Ha meg te vállalod be az asszony helyett a gyorshajtásait, akkor előbb-utobb nem lesz papírod, ami jogosít a kocsid hajtására.
Elhangzott az is, hogy nézze meg mindenki, hogy kinek adja oda az autóját:
Tegye mindenki a szívére a kezét:
hányszor sikerült a városi forgalomban olyan helyen hajtani, ahol az idióta építőmunkás elfeledte elszállítani a 30-as táblát, s rendőrök meg ott méricskélnek.
Valóban olyan súlyú cselekményről van szó, amiért az ismerősöm kivégzéséről gondoskodnom kell, nem?
Nem bűnöző, figyelmetlen...
Pécsi bölcsész 2007.10.03. 13:24:53
s_marky 2007.10.03. 13:34:07
Kár hogy nincs ilyen "igazoltatási bérlet" vagy vmi,én biztosan vennék egyet,mert nem vicces amikor már úgy köszön a rendőr hogy "Jó napot Márton"...
Ha már tudja a nevemet is,akkor minek kell minden egyes alakalommal megállítani? :(
2007.10.03. 13:40:16
"Ez esetben a mi pénzünkből épített autópályán a mi pénzünkből alkalmazott munkások ellenőrzik a mi pénzünkből finanszírozott autóbuszt"
Szép amikor magadnak adsz feladványokat, pedig csak saját magadat kéne visszaolvasni, aholis azt irtad, hogy a KAMIONOKNAK lett fizetős. A volánbusznak nincsenek kamionjai.
Navarone 2007.10.03. 13:51:32
balkáni módon hörögnek jogos ellenőrzésen. Ez a magyar mentalitás, sajnos! Itt egyes hőbörgők még nagyon messze vannak a nyugati gondolkodástól....
Flynn 2007.10.03. 13:57:00
Azt hittem azóta már megszűnt, mert vkinek eszébe jutott bekapcsolni a milliárdos kamerarendszert...
Az viszont duma, hogy 5 perc alatt át lehet vergődni ezen, vagy 3 kilométert mentem egyesben (már amikor haladtunk).
Azt hittem vmi baleset van, aztán a végén láttam, hogy a síkemberek csak a pályamatricát ellenőrzik. Persze ehhez nem kéne lezárni az mind a három sávot!
Miután már Velencéig ért a sor, jött egy rendőrkombi, és azonnal felszeddette a terelőket a kollégáival, mert persze ők addig joviálisan figyuztak, hogy nehogy vki meglépjen a terelők között.
Kár, hogy nem akkor írtam a Homárnak, mikor fel volt nyomva az agyam, de asszittem ez már lerágott téma...
0xFFFF 2007.10.03. 14:06:57
Pécsi bölcsész 2007.10.03. 14:13:17
óvassatok inkább egy könyvetel, vagy mennyetek kirándulni a erdőbe a barátaitokkal barátnőitekkel ahelyett, hogy dumálnátok itten sokat fölöslegesen.
vernarancs 2007.10.03. 14:14:49
Talan elobb olvass utanna ertetlenkedj. Tobben leirtak miert kell ellenorzes. 0rbanisztan kapui jobbak voltak!
Andie 2007.10.03. 14:27:32
Autópályákon rendszámfelismerő szoftverrel támogatott kamerarendszer van. A matrica vonalkódját is leolvassa.
Az első oké. A második hüjeség. Tudod micsoda rendszer kellene ahhoz, hogy egy 150el száguldó (de akár 30al araszoló, tökmindegy) autó szélvédöje mögött egy 4 cm széles vonalkódot le tudjon olvasni? Minimum 5000 dpi képfelbontás, plusz tranformációk, többszörös ráolvasás, stb. Ez képtelenség. A rendszámot is alig tudják soxor értelmezni. B-t P-nek olvassa a rendszer, II-t H-nak, vagy forditva, és még sorolhatnám.
Hasonló rendszereket (is) programozok, bizd ide.
Ha 200 fölött közlekedsz, akkor ugyan sikeres ember nem lehetsz (max donor), de a rendszámod már nem tudják leolvasni. Legfeljebb ha az "elfogó" octavia a nyomodba ered. De annak is valami 210 a vége, úgyhogy 250 körül lekopik gyorsan :)
Innentöl viszont már cobra 11.
puncipöcögtető 2007.10.03. 14:29:59
Aztán megint változott a kép: San Diego-ból hazafeleé autózva hajnali 2-kor állítottak meg minket, ezúttal a határőrség. Illegális bevándorlókat kerestek. Bőrszín és pofa alapján mehetett a dolog.
Amúgy akit autópályán megállítanak, az sikeres ember nem lehet :)
EBL 2007.10.03. 14:31:57
Igaz, a vam=penzugyor. De a lenyeg, az utolso. Forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőrének is joga van megallitani. A kerdes tehat nem az, hogy vannak-e az AAK emberei mellett rendorok, hanem az, hogy az AAK emberei hatosagi ellenornek minosulnek-e. Mert ha igen, akkor joga van megallitani.
Masreszt kivegzesrol senki sem beszelt. Nem bunozo az ismerosod, pusztan szabalyserto. Es eppen ez ad lehetoseget az uzembentarto felelosôgre vonasara. Hiszen egy par ezer forintos bunti es egy fekete pont senkit sem fog egzisztencialisan hazavagni. Legalabb leteszteled, hogy az ismerosod vallalja-e feleloseget. Mert ha azt a par ezer forintot sem vallalja, akkor az ismerosod megbizhatatlan es jobban jarsz, ha maskor nem adod oda a verdat. Csaladon belul meg altalanos a kozos kassza. Tok mindegy, hogy az uzembentarto ferj, vagy a vezeto feleseg szamlajara megy-e a bunti.
Deuce Bigalow 2007.10.03. 14:45:52
te meg nagyon messze vagy a gondolkodástól...
nem az ellenőrzésen hőbörgünk, hanem annak módján! mert AZ balkáni! érted már?
ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2007.10.03. 14:48:48
Ezért megállítani a forgalmat... középkori dolog. Komolyan... nem is értem miért nem lett belőle botrány. (Hacsak azért nem ellenrőizték, mert elromlottak a kis kamerák az adott szakaszon és ugye a hírek gyorsan terjednek)
Békávé 2007.10.03. 14:55:50
Vagy csak életében először járt ótópályán.
Nekem is van egy sztorim:
Tegnap benetünk egy moziba! Az egy olyan hely ahol sok-sok kép villan fel egymás után és űgy tűnik mintha mozognának. Csuda egy találmány! De nem is ez a sztori lényege! Volt ott egy ember, fiatal. Odajön és aszongya: láthatnám a jegyet? (komolyan!) És nem ám rendőr vót. Csak egy ember, amolyan legényféle.
Mik vannak?!
Békávé 2007.10.03. 14:55:52
Vagy csak életében először járt ótópályán.
Nekem is van egy sztorim:
Tegnap bementünk egy moziba! Az egy olyan hely ahol sok-sok kép villan fel egymás után és űgy tűnik mintha mozognának. Csuda egy találmány! De nem is ez a sztori lényege! Volt ott egy ember, fiatal. Odajön és aszongya: láthatnám a jegyet? (komolyan!) És nem ám rendőr vót. Csak egy ember, amolyan legényféle.
Mik vannak?!
Netuddki. 2007.10.03. 14:59:30
Szerintem oltári nagy pofátlanság. Kifizetem a drága autópályadíjat, aztán fél órát araszolhatok az autópályán. Se a kocsinak, se az idegeknek nem tesz jót az ilyen.
Ja, és nem osztogattak semmit. Mondjuk ilyenkor talán vissza kéne fizetni a pízt, vagy valami hasonló.
Narrátor (törölt) 2007.10.03. 15:15:20
dehogynem nézhet bele akárhol. Az idézett törvény ugyanis nem konkrét eseményt ír le (nincs hipotézis), csak célhoz kötöttséget. De a megelőzés szó itt a bűvös kulcsszó: ha a rendőr szerint te egy rosszarcú ember vagy, nyugodtan ráfoghatja, hogy veszélyt jelenthetsz a közbiztonságra. Ez ellen később legfeljebb személyiséi pert lehet indítani.
Nefarian 2007.10.03. 15:28:52
Rohadtul elegem van abból, hogy egyesek az "Alkotmány", "demokrácia", "személyiségi jogok" és egyéb, hangzatos kifejezések mögé rejtőzködve játsszák ki a törvényeket!
Véleményem szerint azok, akik 180-al száguldoznak az autópályán, akik motorral, lakott területen mennek 150-el, akik ittasan vezetnek, akik erőszakosan, szabálytalanul előznek, POTENCIÁLIS GYILKOSOK! Mert bizony soxor csak szerencse kérdése, hogy nem okoznak végzetes balesetet!
Hányszor, de hányszor halljuk a médiában, hogy a legtöbb balesetet a gyorshajtás okozza. De kérdem, miért ennyi gyorshajtó? A válasz egyszerű: nincs visszatartó erő. Nincs, mert pl. a traffipax-ot be kell jelenteni, és a büntetéseket lazán meg lehet úszni! Ez is mekkora baromság már, hogy azt tudhatjuk, hol mérnek sebességet! Miért??? Azért, hogy tudjuk, hol kell lassítani, egyébként meg mehet a száguldás? A sebességhatárt NEM AZÉRT kell betartani, mert ott a traffi! Hanem azért, mert az életünkkel, és főleg, mert MÁS ÉLETÉVEL játszunk felelőtlenül! S sajnos törvényszerű, hogy a vétlen is meghal/megnyomorodik...
Ahogyan annak a szülőnek is a fejét verném bele a szélvédőbe, aki gyerekülés nélkül fuvarozza a 2-3 éves pindurokat! NORMÁLIS??
Anno dolgoztam rendőrként. Volt, hogy megállítottam egy autóst, apuka/anyuka, naná, hogy biztonsági öv minek. S még ő volt felháborodva, hogy minek kötözködöm ott vele, amikor ő óvatosan és szabályosan vezet. A végén már leordítottam a haját, hogy "értsd már meg, ember, te hiába vezetsz überszabályosan, ha egy idióta 130-al belédrohan! Aztán képzeld magad elé a gyermekeid arcát, amikor közlik velük, hogy a szüleik miért nem mennek többé haza!"...ezzel otthagytam az ürgét, 10 méterről visszanéztem, hát éppen kapcsolták befelé az övet szorgosan...talán mégiscsak felfogta...
Hogy én mit tennék, ha lehetőségem lenne? Egyszerű:
1. Némiképp megemelném a sebességhatárokat: autópálya 150, autóút 130, főút 110, lakott terület 60.
2. felszólítanám az összes önkormányzatot, vagy akire tartozik, hogy az illetékességi területükön elhelyezett sebességkorlátozó táblákat vizsgálják felül, és a nem aktuálisakat távolítsák el.
3. 5x ennyi trafi-t helyeznék el az utakon, és tiltanám a médiában a közlésüket, valamint a trafira figyelmeztető táblát is levenném. Hangsúlyozom: nem a trafi miatt kell szabályosan közlekedni!
4. A közlekedési szabálysértéseknél, ha a tulaj azt mondja, hogy nem ő vezette az autót, és nem nevezi meg, aki vezette, elvitetném a gépjárművet. A tulajdonosnak ugyanis TUDNIA KELL, hogy ki vezetett, és igenis felelősséggel tartozik azért, hogy kinek adta kölcsön az autóját! Érdekes módon, én MINDIG tudom, ki vezeti az autómat!
Szal elvitetném az autót, aztán, ha kifizette a büntetést, visszakapja. Az, hogy utána ő hogyan rendezi a sofőrrel a büntit, magánügye.
5. Sokkal szigorúbb szabályozás a motorosokra nézve. Napi szinten 50 húz el a lakásom előtt, ebből 45 megy, mint az állat...lakott területen.
6. Súlyos közlekedési szabálysértés (200-al autópályán pl.), ha rajtakapják a rendőrök, azonnal lefoglalhassák az autót, mint a szabálysértés elkövetésének eszközét. Ott helyben szálljon ki az idiótája, aztán menjen gyalog!
7. Kiterjeszteném a rendőri ellenőrzést az öngyilkos gyalogosokra, a kiépített kerékpárút helyett a főúton kelebalázó kerékpárosokra, és az autópályán 90-el középső sávban araszoló mazsolákra (ők azok, akik nem keverednek balesetbe...csak épp okozzák azokat).
Bocs, ha indulatos voltam, de a hócipőm tele a magyar közlekedési morál-lal. Ha egyáltalán annak lehet nevezni...
szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2007.10.03. 15:31:13
IMO 2007.10.03. 15:48:10
Andie 2007.10.03. 15:48:27
Ám pályán.. Fene tudja. Németországban is müködik a dolog. Mármint a korlátlan sebesség. Ha én tudom, hogy biztonságosan, balesetmentesen tudok 200 fölött közlekedni, miért ne tegyem? Az autóm simán elbirja, még marad is tartalék. A reflexeim már bizonyitottak többször. Csakhogy ehhez a többi résztvevőnek is idomulni kéne.
www.delmagyar.hu/szeged/cikk/halalos_utkozes_az_m-os_autopalyan/2031565
Itt sem a toyotás volt a potenciális (és effektiv) gyilkos, hanem a buzi kamionos, aki (akarattal?) kirántotta elé a kormányt. Most aztán jól megleckéztette. Gratulálok.
Ha én látom, hogy jön mögöttem, mint a meszes, elengedem. Had menjen, kit bánt az? Siet, vagy csak pusztán szeretne időben hazaérni. Én sem arra vágyom péntek délután, hogy 2 órát baszkódjak a pályán, mire Szegedre érek. Azt a 2 órát a szüleimmel is el tudnám tölteni, ennyivel hosszabb lenne az amúgy nyúlfarknyi hétvége havonta.
Ha nem jönne be elém 2 km-enként 80al, 100al tötymörgő mutyukis, kamionos, kisteherautós, egyebek, akkor 30 perc alatt hazaérnék, tempomattal, 200on.
Ezt Frankfurt - Düsseldorf között megtehetem. 3-4 sáv, legbelül csak olyan megy, aki engem is lehagy.
Itt? Valóban életveszélyes. Hát tötymörögjünk átlag 100-al.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.10.03. 15:59:51
Mi az hogy RAJT??? Talán rajta, nem? A rajt az, ahonnan a verseny indul, bakker nem értem én ezt... Aki másképp gondolja, küldjön már egy levelet, hogy hülye vagyok, MERT...
sanya18 2007.10.03. 16:56:14
összehasonlításként:
130^4=285.610.000
150^4=506.250.000
200^4=1.600.000.000
a baleset várható súlyossága cca kétszeres (csak 20-szal mentél gyorsabban!!) illetve hatszoros! (értsd tuti halálos...)
erről ennyit... meg lehetsz te a schumacher és vezethetsz jól 200-zal ha elédmegy valaki, vagy előtted karamboloznak, tuti kiütöd az előtted megálló ELSŐ szélvédőjét...
Andie 2007.10.03. 17:05:56
Nefarian 2007.10.03. 17:35:44
"Ha én tudom, hogy biztonságosan, balesetmentesen tudok 200 fölött közlekedni, miért ne tegyem?"
Mert NEM TUDSZ. Nem vagy Forma 1-es pilóta, ne meséld azt nekem, hogy 200 felett ha kell, te MEG TUDSZ ÁLLNI, mert olyan nincs. Tudsz 200 felett menni, ja. Mindenki tud, akinek van lába, amivel a gázpedált nyomja, meg van olyan autója, ami tud 200-at menni. De BIZTONSÁGOSAN??? Csak HISZED, hogy tudsz.
Mondd csak, elolvastad, értelmezted ezt a cikket, amit belinkeltél a Toyotás-ról? NEM Ő VOLT A HIBÁS??? Hát ki a jó atyaúristen? Indoklom:
140-nél AKADT KI a km-óra, ergó annyival csapódott bele a kamionba! 140-nel haladt az ütközés pillanatában! 70 méter fékút után!!! Magyarul: ment, mint az állat, szvsz jóval 200 felett, feltűnt a sávjában a kamion, rátaposott a fékre, 70 méter után 140-re lassulva robbant bele a kamionba! És szerinted NEM Ő VOLT A HIBÁS? Azt állítod, hogy a kamionos kitekerte rá a kormányt? Már ne is haragudj, de ez hülyeség. Tudod, én így látom: a kamionos belenéz a tükörbe. Talán látja az autót a TÁVOLBAN. A sebességét nemigen tudja felbecsülni, de nem is kalkulálhat azzal, hogy 130 helyett 230-al jön! Ha a kamion 100-zal megy, az autó meg 130-al, akkor szép lassan mögé ér. Nem pedig belerohan!
Ja, németeknél megteheted. 1-2 helyen. 1-2 4-sávos autópályán. Többin viszont szétrúgják érte a rendőrök a hátsódat! Megjegyzem, joggal.
Ami a spórolást/több idő a szülőkkel-t illeti: őket kérdezted már, mi a véleményük arról, hogy 200-al mész az autópályán, hogy hamarabb érj hozzájuk?
Személyes megjegyzés: ugye M1-en nem nagyon mászkálsz? Félnék tőled...
karas · http://www.karas.hu/ 2007.10.03. 17:42:59
pfúj.
Narrátor (törölt) 2007.10.03. 17:52:53
Én hosszabb ideig voltam kint, 3 alapvető dologban különböznek tőlünk:
1., a másikat is embernek nézik, nem úgy, hogy "én vagyok a menő, mindenki más fa..ul vezet"
2., ahol nincs seb. korlátozó (pontosabban kék alapon fehér számokat tartalmazó AJÁNLOTT sebesség van), ott valóban nyomják neki, de ahol seb. korlátozás van, ott betartják
3., autópályáik nem elb..zott kétsávos utak, hanem 2x3-5 sávosak, így a forgalom szét tud terülni, legkülsőben szüttyögnek 80-nal, aztán 120-szal, a belsőben meg kitapossák az autó belét is. Nálunk külsőben szüttyög 70-nel a buzukis papa, a belsőben meg 170-nel nyomják neki, azt' ki is fújt.
Andie 2007.10.03. 17:57:00
Szavaiddal élve: mondd csak, elolvastad és értelmezted amit irtam?
Egy szóval nem mondtam, hogy nem a toyotás a hibás. Azt mondtam, hogy nem ő a gyilkos. A kamionos volt a gyilkos, indoklást lásd fent. (mert valaki itt elörébb fejtegette, hogy potenciális gyilkosok akik nem 130al tötyörögnek a pályán). Egy szóval nem mondtam, hogy szabályos a 200al haladás, és azt sem, hogy nem hibás, aki igy közlekedik.
Azt viszont kérlek ne Te itéld meg, hogy hogyan tudok vezetni. Hidd el, én 200al biztonságosabban vezetek, mint sokszáz más autós 130al, sőt, akár 50-el. Ha jársz sokat autóval, ezt nem kell ecsetelnem.
A kamionos is mérlegelhet. Nem ma kezdte az ipart, tudja, hogy 1 tükörbe nézés az nem tükörbe nézés. Minimum 2-3 mp múlva mégeccer belenézek, merthát autópályán vagyunk. És bizony vannak ilyen marhák, mint én vagy a toyotás. És bizony ezért nem kéne meghalnunk, ugye.
Járkálok az M1-en is, megnyugtatlak, most szombaton is voltam Várgesztesen. De ha az utolsó mondatomat is elolvastad volna, és értelmezted volna, akkor látnád, hogy bizonyos okokból az esetek 90%-ában énis a 100as átlagtempóban tötymörgök. (pl kicsit sokra jön ki az átlagfogyi ha folyamatosan 100 és 200 között gyorsitgatok-fékezgetek 500 méterenként - azok miatt, akik azt hiszik, a belső sávban is 100 a módi)
És nem kell tőlem félni, ha netán 200al megyek is, mert időben észreveszlek, és látom, hogy mennyivel mész. Nem tollak le a pályáról, ha 5 km-en át 130al döcögsz is a belső sávban előttem. Kölcsönös türelem és tiszteletben tartás. Ez persze azt is jelenti, hogy amint van egy párszáz méter, lehúzódsz, mert én kb 3 mp alatt elmegyek melletted, és már jöhetsz is vissza tötymörögni a belsőbe, 130al :)
sanya18 2007.10.03. 19:03:54
a fékút pedig a sebesség négyzetével van arányban, szal ha ceteris paribus kétszer olyan gyorsan mész a fékút több mint a négyszeresére nő... szal lehetsz te a schumacher ha megállni nem tudsz...
amugy ahogy valaki korábban a motorosokra mondta: attól hogy talmácsi magyar és kurvajól motorozik, még nem minden magyar tud kurvajól motorozni...
(és a laptopomon hosszú i-t keresni ősi magyar szokás... :))
Nefarian 2007.10.03. 19:40:43
S igenis tartom azt, hogy igenis potenciális gyilkosok és öngyilkosok, akik 200-al mennek az autópályán.
Ja igen: a 130 nem tötyörgés, hanem a hivatalos maximális megengedett sebesség. Mo.-on nincs olyan hely, ahol ennél többel szabad menni (max Mogyoród :-) ). Kutya kötelessége lenne mindenkinek betartani. Bocs, de sztem aki 200-zal megy autópályán, az ön és közveszélyes...csak idő kérdése, mikor szenved balesetet...jó esetben csak magát küldve át a túlvilágra, és nem rántva magával másokat is.
sanya18 2007.10.03. 19:50:02
renugard 2007.10.03. 20:28:33
Tudtommal minden személyautón átlátszó üvegablak van. Namármost, ha a közeg beles az ablakon keresztül az maximum tapintatlanság, de nem törvénysértés. Folyománya: amennyiben a járműben (szerintem magántulajdon és nem közterület) látható helyen törvénytelen dolgot lát a szürkeállomány, az már alapos gyanú és természetesen ilyenkor törvényi kötelezettsége eljárni az autó tulajdonosa ellen, akár annak árárn is, hogy átkutassa azt.
Ez ellen háborogni lehet, de nem zörög a haraszt...
Andi(e)nak csak annyit: amit leírt az minimum egy jogosítvány, de ha rajtam múlik akkor felfüggesztett börtön
renugard 2007.10.03. 20:34:24
Ejjj, mindig csak a németek.
Én hosszabb ideig voltam kint, 3 alapvető dologban különböznek tőlünk:
1., a másikat is embernek nézik, nem úgy, hogy "én vagyok a menő, mindenki más fa..ul vezet"
Ezzel séróból vitatkoznék, mert amikor a Nagy Német Autópályán szántottunk, csupán háromszor kellett vészfékezni, ha nem akartuk idő előtt itthagyni ezt a világot, mert egy űberintelligens és figyelmes fritz jelzés nélkül elénk váltott sávot, miközben mi tempósan haladtunk célunk felé. Lehet példálózni a nyugati kultúrával, de az csak parasztvakítás a javából!!!
Átlagarcú 2007.10.03. 21:43:34
- Tudja, hogy miért állítottam meg?
- Ne mondja meg, kitalálom. Mert nem akart mellettem futva megbírságolni gyorshajtásért.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.03. 23:05:56
keves korgyuru
draga epites
hulye rendszer
felepitett kapuk, lebontott kapuk, matricak, ilyenek, olyanok
ahhh
nem is mondok semmit, azt is halkan,
bar egyszer Vacon.. de ez hosszu lenne
grigorij (törölt) 2007.10.04. 00:09:36
A rendőr pedig nem turkálhat, hanem felszólithat, hogy nyisd ki, mutasd meg stb. Nem tagadhatod meg! Viszont ha gyanusat talál, akkor totál vizsgálat!
chick 2007.10.04. 04:20:56
Pécsi bölcsész 2007.10.04. 10:35:28
Rák Attantam 2007.10.04. 11:17:28
"(és a laptopomon hosszú i-t keresni ősi magyar szokás... :)) "
De azért még van rajta: jobb ALT + J
Szívesen! ;)
zebu_ba 2007.10.04. 11:44:16
Hát, a 130 az igenis tötyörgés. Valószínűleg autója is válogatja, hogy kinek mi a kellemes utazósebesség. Amikor Trabantom volt, a 80 km/h már a halálfélelem volt.
Amúgy a túl lassú haladás (pl. 130 km/h) hosszú monoton úton szerintem sokkal veszélyesebb, mint mondjuk egy dinamikus gyorsabb, amikor koncentrálnod kell és nem bambulsz el. Hajlamos ám az ember eltompulni ha lassan vánszorog.
Én általában 10%-nyi gyorshajtást szoktam belőni (a GPS-hez viszonyítva) a tempomaton. Remélem, ez még belefér a mérési hibahatárba... Ez a 143 km/h amúgy még nagyjából kényelmes tempónak is érződik - nekem, az én autómban.
Cili 2007.10.04. 11:54:06
Cili 2007.10.04. 12:15:05
Cili 2007.10.04. 12:28:04
Nefarian 2007.10.04. 13:08:14
Cili, mi az, hogy nem tudod megnevezni, hogy ki volt a lakásodban??? De most komolyan, Te nem tudod, hogy ki van a lakásodban? Átjáróház az, vagy mi???
Én ezt nem vágom.
De nézzük sorjában, kik lehetnek a lakásodban előforduló egyének:
1. akinek VAN kulcsa. Ez lehet rokon, társ, igen közeli barát. Gondolom, max 2-3 embernek van kulcsa a lakásodhoz, és ezeket meg tudod nevezni.
2. akinek NINCS kulcsa. Ez vagy egy betörő (ez külön téma), vagy olyasvalakit, akit BEENGEDTEK. Ki engedhette be? Te, vagy valaki az 1-es csoportból. Ennyi...
Ja és egy fontos dolog: ha megölnek valakit a lakásodban, nem a gyilkost kell megnevezned. De annyit igenis tenned kell, hogy megmondod a rendőröknek, hogy kinek van kulcsa a lakásodhoz (betörő változatot most zárjuk ki). Arról nem is beszélve, hogy a "nem én vezettem az autót, hanem egy haverom/családtagom, akit nem akarok megnevezni" azonnal mutatja a szándékosan elterelő/kibújó magatartást.
Talán apróság, de a KRESZ szerint is felelősséggel tartozik a tulaj, hogy ki vezeti az autót. Igaz ugyan, hogy ilyen esetekre konkrétan nem tér ki, csak annyit határoz meg, hogy nem engedheted meg, hogy olyan valaki vezesse az autódat, aki nincs arra alkalmas állapotban (nincs jogsija, ittas, kábszer/gyógyszer hatása alatt van, szódásszifon szemüvegű, stb.)
De másik példával élve: képzeld el, hogy a nyílt utcán lelövik a szerelmedet, a fegyver tulajdonosa pedig azt mondaná, hogy ő kölcsönadta a pisztolyt, és nem hajlandó megmondani, hogy kinek. S ezzel az ügy le lenne zárva. MIT ÉREZNÉL?
Nefarian 2007.10.04. 13:19:09
megadeth1 2007.10.04. 17:36:43
Az ottan nem egy Ford Cortina MK2 a képen? Bexarás. Honnan szedtétek?
Rasdi 2007.10.04. 19:44:31
Erre van pénz, de a balesetveszélyesen közlekedők, a notórius gyorshajtók, szabálytalanul és életveszélyesen előzők, a 160-as forgalomban az előtte heladőkat villogással leszorítók kiszűrésére nincs.
Mike36 2007.10.05. 02:13:30
Mike36 2007.10.05. 02:18:29
ez nem úgy működik, hogyha van kedvem, kiteszem
Mike36 2007.10.05. 02:30:04
a) minimum porsche szintü autója van, ami brutálisan lassul
b) amikor nincs a környéken senki.
sosem lehet tudni, melyik marha jön ki eléd
régen a fizetős M5-ön 200-zal menve talán ha 3-4 autót ha megelőztél
Georgethebig 2007.10.05. 20:33:13
Milyen jogon tart fel egy ellenőr pár percnél tovább? Azért mert szarul van kiépítve az ellenőrzés?? Bocs, de ez legyen már az ő bajuk. Az felháborít, hogy feltartanak, lopják az időmet akkor, ha kicsengetem a pályadijat.
Még akkor is balhézok ilyenkor, ha a rend őre áll mögöttük, akik asszisztálnak az ilyen rend etlenséghez... Ez már az a szint, ha az áruházi pénztáraknál motoznának, mert nem tudják, hogy ki lop... hát a f@..-t! Ezt nem kell eltűri!
zoli bp 2007.10.06. 01:28:22
magyar= aggresszív, törtető, audim van 180al elözök a külsöben, telefont mindig kézben tartó, udvariasságot nem ismerő,régi kárpát medencei népcsoport... üdv
feri · http://csatabard.try.hu/ 2007.11.22. 16:02:50
Szerintem ez nem münködne, hogy a hatarnal felteszik a kamionokat aztan robognak at vonattal az orszagon. Egyreszt azert mert biztos nem fizetnek masreszt azt a rengeteg kamiont nem fogjak ravinni az amugy is szar vasuti halozatra.