Tékozló Homár

Benzinkútraterelős matricaellenőrzés?

2007.10.03. 08:56 | jackyll | 145 komment
Minden eddigi autópályamatricás történetünk közül a legbizarrabbat tapasztalta meg tegnap drk. Székesfehérvárról Budapest felé akadt el az M7-esen, ahol a beszámolója szerint egy benzinkúthoz terelték az ellenőrizni óhajtott forgalmat:
Szoval az tortent velem tegnap, hogy a szekesfehervari baratnomtol hazafele indultam budapestre es ehhez a tomegkozlekedesi eszkozeink egy menetrendszerinti buszjaratat kivantam igenybe venni. A hiba nem is ez volt. Azt erdemes tudni, hogy a buszjarat az autopalyan kozlekedve viszonylag gyorsan eljuttat a celomhoz eleg kulturalt korulmenyek kozt. A hibat ott kovettem el, hogy belekalkulaltam az autopalyat, amit tortenetesen az Allami Autopalya Kezelo "uzemeltet". A neveben mar bent van a teljes kudarc: allami. Az autopalyan haladva arra lettunk az utasokkal figyelmesek, hogy oriasi forgalmi maszlag van elottunk hosszan elterulve. Az utasok talalgattak, hogy ez vajon most burkolatjavitas vagy esetleg valami hasonlo akcio, amit ismet csak napfenynel a nagy forgalomban tudnak elvegezni? A busz lassan araszolgat a forgalomban, majd 3rol 2 savra nyomjak ossze a tomeget amit kesobb egy 2rol 1savra tomorites kovet. Ezek utan jott a sokk erejevel hato felismeres... ITT AUTOPALYAMATRICAT ELLENORIZNEK!

Ugy bizony... de az 1savba tomorites nem volt eleg. Az autokat betereltek egy benzinkutra, hogy ott majd ok megnezik mi a helyzet. Gondoltam hivom a rendorseget, hogy ugyan ezt talan nem kene, de mit ad isten a rendorseg vigyazott szegeny 8 altalanossal biro dokkmunkasok testi epsegere, mert en is aki egy borzaszto turelmes es megerto ember vagyok mar ott voltam, hogy lehanyom oket az ablakbol. De epp ezert a turelem miatt, nem is zavar igazan, hogy ez nem egy magankezben levo ceg autopalyaja, se az, hogy az utat NEM befektetok penzeltek es nem is a befektetok utaznak rajt kivaltsagukat erositven a sajat utjukon amelyre jo penzert a szegeny magyart felengedik es eroteljes lenezes kozepette ellenorzik a matricat, hanem ez egy olyan ut, amit MI fizettunk ki, a MI penzunkbol uzemel es MI szeretnenk rajt utazni. Erre mint a csordaban elo teheneket es az eleve tolvajnak belyegzett hulladek embereket leterelnek minket, nem tul kedvesen felszolitva a jogosultsagunk igazolasara.

Persze bizonyara egy naiv es nem tul sikeres ember vagyok, mert ugy gondolom, hogy esetleg ezt nem szabadna megengedni foleg azert sem, mert a magasztos es csodalatos magyar allamunk eljarasait ismerve valoszinuleg a benzinkut tulajdonosa telefonalt az autopalyas haverjanak akit gondolom akkor szedett ossze amikor az engedelyt szerezte a benzinkuthoz, hogy kevesen allnak meg nala nem lehetne valahogy feldobni a forgalmat? Mire a barat jelezte, hogy termeszetesen..(jo penzert) es tudod mit benzikutas cimbi? ne csak tereljuk be az autokat hanem varakoztassuk is oket 40percig a dugoban akkor nagyobb valoszinuseggel fogyasztanak.. Ez inkabb hiheto, mint az, hogy az autopalya uzemelteto ceg jot akar azoknak akik fizetnek igy veluk kezenfogva megtoroljak a bliccelokon a dolgot.

Tenyleg belegondolt mar valaki mit kapna a BKV ha a nyugatinal vagy a deak teren leszallitana mindenkit es addig nem menne tovabb a metro amig nincs jegy? Vagy akar a 4-6oson is megtehetnek micsoda moka lenne. Ja nem mert oket szetvernek az utasok a rendorokkel egyutt vagy tobbet az eletbe nem vennem meg az amugy havi rendszeressegge vasarolt berletem? Mert olyan nagy elvaras, hogy ne kezeljenek eleve sopredek tolvajkent? Nem a megemelkedett adok miatt fogok kulfoldre menni dolgozni, hanem azert mert a sajat honfitarsaim kezelnek es neznek melysegesen le minket. Nem duhos, hanem szomoru vagyok e miatt.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Üvege$ 2007.10.03. 10:41:31

Most mit kell ezen így kiakadni? Én amióta matrica rendszer van, többször is találkoztam ellenőrökkel és csak akkor álltam meg nekik ha rendőr is volt velük. Érdekes módon egyszer sem jelentett fel senki. Csak olyannak állj meg akiről tudod, hogy megállíthat. Az említett példában ott szerepeltek a rendőrök is, akik ugye, megállíthatnak! Egyrészt nem mindennaposak az ilyen akciók, másrészt viszont örülök is nekik, mert pár előttem szólóval egyetemben, nem szeretek más helyett fizetni.
Én annak a pártján vagyok, hogy ha az autóm az autópályára hajt akkor valakinek fizetnie kell. Ez alól csak az lehet kivétel, ha bejelentem, hogy ellopták! Maga a tény, hogy nem lopták el az autómat, már elég bizonyító erejű, hogy tudnom kellett kinek bocsátottam rendelkezésére azt. Még mielőtt... Ha nem a családon belüli vki vezette, akkor kölcsönadási szerződést kellett volna kötni! Ha viszont a családon belül történt az eset, szerintem az intéződjön is a családon belül: fizessen a tulajdonos és intézze el otthon...
Így megspórolhatnánk egy csomó ellenőrzési időt, munkást, rendőrt...

Deuce Bigalow 2007.10.03. 10:41:42

gondolom azért csinálják, mert kiderült, hogy a kamera csak azt nézi, hogy a rendszámhoz van-e matrica, azt nem tudja ellenőrizni, hogy pl. teherautóra nem motorra szóló matricát vettek sokkal olcsóbban.
ez kész kabaré! azon is ki vagyok akadva, hogy melyik f@szkalap eszéből pattant ki az a nonszensz ötlet, hogy tegyünk kapukat az autópályára, megállítva egy nagysebességű forgalmat, mint pl. Horváto.-ban még most is van. ezt a kib@szást!

báró Csekonics 2007.10.03. 10:43:38

nekem az tetszik a leginkább, hogy ez a hiperszuper matricaellenőrző csodarendszer csak azt tudja nézni, hogy van-e matricád (röhej, mert ugyebár ez lehet hogy csak egy SMS), meg hogy a rendszám alapján van-e érvényes bejegyzésed.
Azt, hogy a rendszám alapján az autód kategóriája és a matrica kategóriája stimmel-e (nem D1-es van-e egy kamionon) _na azt nem_ !

Hoppáhoppá - új magyar sport, nagyobb kategóriás kocsira alacsony kategóriás matrica vásárlás és nem lebukás minél hosszabb ideig?

(Viszont a weben nézhető forgalmi kamerák - na, az meg egy jó ötlet, indulás előtt v. esetleg dugóban állva meg lehet nézni, hogy mi a helyzet a pályán v. a nulláson.)

Jimbee 2007.10.03. 10:43:42

Ha meg a helyszínen elveszik a jogsit attól aki kölcsönautóval megy, megint tiszta az ügy. Semmi köze a dolognak az autó eredeti tulajdonosához.

gibson 2007.10.03. 10:57:53

matricát nem ellenőrizhetnek eleve, már rég nem kell kirakni, legfeljebb a rendszámot nézik, azt pedig, ahogy valamelyik kolléga már említette előttem, 100 km/óráig képesek leolvasni a kis naranycssárga/fehér autók kameráiból. nekem az M5-ösön néha beütik a rendszámomat egy gépbe ellenőrzés céljából, amikor kihajtok egy benzinkútról, de hogy emiatt elterelik a forgalmat, ez elég hihetetlenül hangzik. nem lehet, hogy mást is ellenőriztek vagy ilyesmi?

2007.10.03. 11:00:09

Balkááááááááááááááááán!

sanya18 2007.10.03. 11:00:22

ha nincs rendszám az autón elől baszhatják a kamerás ellenőrzést... miskolc pest utvonalon legalább 50-70 autó előz meg cirka 180-nal első rendszám nélkül. na ezért kell az ilyen ellenőrzés is. Az meg undoritó amikor azt követelik hogy miért nappal dolgoznak az utakon miért nem éjszaka... (fél mondatos célzás volt a sztoriban) ember gondolkozz már el, te tán szeretsz éjszaka dolgozni járni? mondjuk minden nap? arról nem beszélve hogy bizonyos technológiákhoz megfelelő külső léghőmérséklet és burkolathőmérséklet kell, ami nem az éjszakai 3 fok... el kéne már fogadni hogy az utakat időnként fel kell ujitani és igen ilyenkor szoktak rajta dolgozni és igen előfordulhat hogy torlódást okoz. (jellemzően amugy ha nappal csinálják, az a baj, ha éjszaka akkor az. ha csinálják az a baj, ha nem csinálják akkor az...)

rubinyo 2007.10.03. 11:03:57

még egyszer mondom, a kocsid belseje nem közterület!

Aki azt mondja, hogy márpedig az, az jelezze, hogy ma megy-e a mammut felé, mert elvihetne!

gibson 2007.10.03. 11:04:45

a rendszám alapján az ÁAK rendeszere nemcsak az autó típusát, fajtáját, évjáratát, de még az eredeti gyári fényezést is kiírja nekik, pont itt a homáron volt egyszer berakva egy fénykép erről, hogy hogy működik a rendszer (valahogy így néz ki ott náluk, egy fénykép a rendszámról, mellette az infók: ABC-321, FIAT Punto 1,2 benzin, ezüstmetál, 2001, stb., plusz hogy melyik időpontban, melyik lehajtónál, stb - épp csak a sebességet nem írja ki, de tudná azt is állítólag). szóval nem hinném, hogy azért ellenőriznének, hogy megfelelő-e a matrica típusa az autódhoz.

rubinyo 2007.10.03. 11:05:04

ráadásul amikor beszállok, akkor szólok a köztereseknek, hogyha koszos!jól megbüntetik majd!
szóval ílyen paraméterek mellett megy valaki a mammutba?

CJKrisz 2007.10.03. 11:10:22

Érdemes volt drága pénzért kiépíteni azt a szájbaizélt kamerarendszert, persze azt is a mi pénzünkön.....
Az ember fia autópályát szerintem azért használ, mert szeretne gyorsan eljutni A-ból B-be és siet, szeretné kihasználni, hogy legálisan 130-cal haladhat. A legnagyobb görénység az egészben az, hogy ha egy ilyen ellenőrzés miatt nem ér oda időben, mert feltartották vagy egy órát, akkor sajnos egy szava sem lehet, mert nem mondhatja, hogy nem vehette igénybe az autópálya szolgáltatásait, hiszen használhatta, mehetett rajta. Jah, hogy csak 15km/h-s átlaggal. Kérem, nem kötelező arra menni... Nonszensz! A legszomorúbb pedig az, hogy alapból feltételezik, hogy én egy szemét, nem fizető, aljas állampolgár vagyok, aki bliccel a pályán.

The Good Boy 2007.10.03. 11:14:28

Aki ősi .... szokásról beszél, annak mondom, hogy pl. legutóbbi 2 német utamon is ellenőriztek az osztrákok a pályán, egyik alkalommal az osztrák-német volt határon, mielött beléptünk volna germánföldre, a másik alkalommal a sógorok is benzinkútra tereltek be. Igaz ahogy láttam ott vigyáztak arra, hogy ne legyen aránytalanul hátrányos az intézkedés, és csak annyi autót tereltek be, illetve állitottak meg, hogy max 2-3 autó volt 1-1 sorban (ja és a benzinkúton ott is rendőr-vámőr együtt akciózott). Ez igy nem jár jelentős hátránnyal, az 1 óra várakoztatás már nagy f*szság!
T. rubinyo!
Tipikusan az a fajta ember Ön, aki napi rendszerességgel bujik a közeli hozzátartozó vezette szlogen mögé, ezért fájna, ha ezt a lehetőséget eltörölnék??? -kérdésem csupán költői!
Érdekes én nem hordok sem viperát, sem baseball ütőt az autómban, mégsem rohanok ombucmanóhoz, amikor a yard benéz az autóm csomagtartójába (mert nincs félnivalóm...), hanem nyugtázom, hogy ha mondjuk a tőlem ellopott cuccos pont egy ilyen megállitott autó csomagtartójában lenne, akkor legalább megtalálják.
Pont az ilyen (Ön által mutatott) hozzáállás miatt vagyunk Abszurdisztán!!!

Rák Attantam 2007.10.03. 11:15:07

Oké, és azzal mi van, hogy ha pl. nincs véletlenül (kizárólag véletlenül!) matricám és nem is vettem neten/SMS-ben, akkor utólag még vehetek, mert 1 napra szól, 0-24-ig? Ez hülyeség vagy járható út?

Pl: Bele kerülök a Nagy Terelésbe. Észbekapok, hogy jééé, no matrica, de még nem én vagyok soron ellenőrzésileg. Nyomok egy SMS-t, hogy legyen "matricám". Ellenőrzésre kerülök, mondom, hogy SMS-es vok. Megnézi, jéé tényleg, tovább...

Járható ez az út?

Nagyvakond 2007.10.03. 11:16:52

Summa-summárom: akkor ez az egész nem más, mint egy autópályamatrica-ellenőrzés-holokauszt, ha jól sejtem.

The Good Boy 2007.10.03. 11:19:09

Ja és a fizetőkapuról (aki ezt sirja vissza). Tavaly horvátéknál szimpla hétköznap 2 órát vártam arra, hogy kifizethessem egy kb. 100 km.-es szakaszra a nagyar téli 4 napos matrica árát... ha valaki emlékszik még rá, akkor a kapus rendszerben 2 pl. Gyöngyös-BP return drágább volt, mint most a 4 napos. Az M5 árairól meg ne is beszéljünk, ahol a Bp-Kecskemét egyszeri egyirányú drágább volt a mostani 4 naposnál.

Üvege$ 2007.10.03. 11:22:06

Az utólag vásárolt használati jog, szerintem csak megítélés kérdése. Ha jófejek és általában azok, akkor nem nézik az időpontot a mobilodon...
Én már jártam úgy, hogy nem jutott eszembe az sms szám és a következő benzinkúton pótoltam a jegyvásárlást, nem büntettek még meg ...

bizonytalan  2007.10.03. 11:24:01

nem 0-tól van az, tessék olvasnije egy kicsit.

Mr. Big 2007.10.03. 11:25:02

Rák Attantam:
a matrica nem a vásárlás napján 0 órától érvényes, hanem a vásárlás időpontjától számítva, naptári napon nézve, tehát ha a négy naposat 23:59-kor veszed meg, akkor csak 72 órát tudod használni. Ez genyóság.

Azonban ha az ellenőrzés előtt megveszed sms-ben, és mire odaérsz az ellenőr elé a visszaigazolást is megkapod (ez általában 30 másodperc max), akkor nem szólhat (hacsak nem fotóztak már le korábban)

sanya18 2007.10.03. 11:25:10

arról nem beszélve hogy nálunk ilyen ellenőrzésbe jó ha 3évente egyszer beleszaladsz, mig az überfaja kapus rendszernél
- olaszországban cca 1 órát álltunk a fizető kapunál a lehajtónál
- a francia déli autópályán 2 nagyobb dugóban cca 2.5 órát összesen szintén fizetőkapunál

és az ilyen helyeken ezek a dugók minden egyes útazás során előállnak a kapuk miatt. szal örüljünk a matricás rendszernek a kisebb hibái ellenére!

Rák Attantam 2007.10.03. 11:27:44

Én úgy tudom, (de mindjárt megnézem), hogy pl. a rendes matricán csak a dátumot rögzítik (tól-ig), a pontos időt nem.
Tehát ha én ma (okt.3.) reggel 8 óta szaggatom a zaszfaltot az autópályán és hoppá, délután 4-kor lesz hiányérzetem és akkor veszek pl. egy négynapost okt.3-tól 6-ig, akkor elméletileg minden rendben, nem?
De gondolom a benzinkúton nem kérhetek okt. 2-től 5-ig matricát, mert bár a lyukasztó toleráns, a szoftverük nem fogja bevenni, jól tévedek?

sanya18 2007.10.03. 11:28:04

Rák Attantam:

szerintem a rendszer tárolja a vásárlás+érvényesség idejét és ha megnézi a gépben a koma akkor kiszurja hogy ejnye ezt 5 perce vetted viszont akkor már itt áltál a sorban tehát hamarabb jöttél fel a pályára tehát fizess

HandG 2007.10.03. 11:30:06

Ja!
bele kell nyugodni, hogy ellenőriznek?
persze!
De abba nem, hogy ilyen balf...sz módon teszik!
Ugyanis nem azért vesz a paraszt pálymatricát, mert órákig akar tökölődni amíg a céljáig elér!
Azt megteheti más úton is.

A rendszer xar, mint majdnem minden ebben az országaban. Felépítik a kapukat, aztán lebontják, hogy költséget spóroljanak, de az kurvára nem érdekli őket, hogy az ügyfelek mert ugye vevőkről, fogyasztókról lehet beszélni akik megvásárolják a szolgáltatásukat, hogy azoknak emelkednek a költségeik vagy esetleg káruk is keletkezik az ő költségcsökkentett ellenőrzésükből. Azért 1 óra benzin pöfögtetés megszorozva sok ezer autóval már tetemes összeg. Persze ez őket nem érdekli! Fogyasztóvédelem! Majd leszoktatja őket! A baleset az más, ott a sorsot lehetne felkérni kártérítésre. Bár az élmény, hogy egy kis vért láthatnak, sok autóst dugósodásra késztet, még akkor is, ha lenne módja nem feltartani a többieket.

Ilyenek vagyunk!:) Mérgelődünk mindenen!:)

Perillustris 2007.10.03. 11:31:23

rubinyo: Álságos az álláspontod.

A a legegyszerűbb lenne alkalmazni az objektív felelősséget. Ha Európa több országában (Hollandia, Franciaország, Nagy-Britannia, Szlovénia) nem sért alkotmányos jogokat, nálunk miért sértene?

Az embert halálra tépő kutya tulajdonosát is felelősségre vonják, kötve hiszem, hogy ilyen esetben bárki azt mondhatná, hogy nem ő, hanem valamelyik családtagja nyitotta ki a ketrecét, ám megnevezni nem kívánja, s erre a Rendőrség megszüntetné a nyomozást.

Cikk a témában:
www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aarticles&id=100 Részlet: "Kórosan optimisták voltak a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015² elnevezésű közlekedéspolitikai koncepció készítői is, amikor 2010-re (2001-hez viszonyítva) 30%-kal kevesebb közúti halálesetet terveztek, holott a brüsszeli elvárásokhoz képest már ez is engedménynek számított."

baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=34 Részlet: "Franciaországban, társadalmi nyomás hatására, mivel a lakosság a közlekedés legfontosabb és legégetőbb problémájának tartja a közlekedésbiztonság helyzetét, a köztársasági elnök állt a közúti baleset-megelőzés élére. Irányításával széles társadalmi összefogás alakult ki, mely az érintett tárcákat és társadalmi szervezeteket is átfogja. Az összefogás mellett itt is rendelkezésre bocsátják a pénzügyi erőforrásokat is, amelyet Franciaországban is befektetésnek tekintenek, mely közvetlenül, gazdaságilag is megtérül."

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=132979 Részlet: "Egy a Magyar Narancs című hetilapban megjelent összeállításban a kutatók az állították, hogy a fordulat egyértelműen a 2001 májusában bevezetett legnagyobb megengedett sebesség határának emelésére vezethető vissza. A következő évben már kétszázzal többen haltak meg a közutakon. A korábbinál megengedőbb intézkedésnek olyan üzenete volt, hogy bátran hajthatunk gyorsabban – vélték a kutatók."

Deuce Bigalow 2007.10.03. 11:31:34

gibson 2007.10.03. 11:04:45

ajánlom figyelmedbe:
index.hu/gazdasag/magyar/autkap070924/

Mr. Big 2007.10.03. 11:31:47

gibson: ha már lefotóztak, akkor valószínűleg tényleg bekérik az adatokat. Azonban minden egyes kamerának minden órában több ezer gépkocsit kell megvizsgálnia, ezért nagy valószínűséggel van egy előszűrés, és azokat a rendszámokat, amikre vettek matricát rögtön kidobják a rendszerből, és csak azokat tartják meg, ahol gond van.

A mesterséges intelligencia jelenlegi állása mellett nem megoldható, hogy a gépjárműkategóriát nagy biztonsággal ellenőrizzék gépi látással, tehát ezt csak homán erőforrással lehetne megoldani, ami viszont szép nagy apparátust igényelne, ahol ülnek az emberkék a monitor előtt, és nyomkodják a gombot, hogy igen-nem.

Plusz gond, hogy gondolom a kamerákat úgy állították be, hogy elsődlegesen a rendszám területét nézi, és nem a teljes gépjárművet. Különben nem lenne elegendő a felbontás a rendszám biztonságos felismeréséhez.

vernarancs 2007.10.03. 11:32:01

gibson 2007.10.03. 11:04:45

Egeszen pontosan a rendszer csak ahoz dobje fel az infot ahol nem talal ervenyes matricat. Tudna ellenorizni a tipust is, de akkor az OSSZES autot le kellene kerdezniuk es ahoz kell egy plusz modult aktivalni a rendszerben ami megdobna a koltsegeket. Ezert nem csinaljak, de azt mondtak, hogy ha 10% fole emelkedik azoknak a szama akik a kategorias trukkozessel visszaelnek akkor aktivaljak az opciot es lesz majd szopcio.

Gergoba 2007.10.03. 11:32:49

osztrákba' csomószor csinájják.

Balkán, phee

vernarancs 2007.10.03. 11:34:41

sanya18 2007.10.03. 11:28:04

Csakhogy a jogszabaly ugy szol, hogy arra a napra ervenyes matrica kell. Ha 5 perccel elobb veszed (sot ha otthon 23:55-kor) akkor is ervenyes visszamenoleg egesz napra meg ha elotte matrica nelkul autoztal. Az AAK nem jar rosszabbul, hiszen kifizetted arra a napra a dijat.

Mityu Addideapénzt kft LE 2007.10.03. 11:37:41

Rubinyo!

Az autó belső tere nem közterület, de arra hivatott személy alapos indok esetén ellenőrzés alá vonhatja. Lásd pl. VÁM-osok. Ezt megtehetik a kőzúti ellenőrzést végrehajtó rendőrök is.
Alapos indok lehet pl. ha esetleg szétszórva egy két gyanús tablettát vél felfedezni a rend éber őre vagy fegyvert talál (szúró, vágó is). Esetleg erős fű illata terjeng a letekert ablakon keresztül. Továbbá szeretkezni sem szeretkezhecc közterületen álló autóba.

EBL 2007.10.03. 11:38:32

Rubinyo

A katonai forgalomirányitónak, a pénzügyőrnek, a tűzoltónak, valamint a forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőrének is joga van megállitani.
KRESZ 6. paragrafus 4. bekezdés.

Rák Attantam 2007.10.03. 11:38:39

Rák Attantam 2007.10.03. 11:27:44
"Én úgy tudom, (de mindjárt megnézem)..."

Megnéztem.
Magán a matricán és a hordozóján csak a napot jelző lyukak és a rendszám van.

Viszont a benzinkút által adott bizonylaton ott van többek között, hogy:

KATEGÓRIA: AUTOP MATR. 4NAP II 2007
MATRICA SORSZÁM: xxxxxxx
ÉRV. KEZDETE: 2007.09.07. 10:32:04
ÉRV. VÉGE: 2007.09.10. 23:59:59

Szóval tényleg nem 0 órától indul. Bár indulhatna, mert napban határozták meg az érvényességét. Vagy legalább ne 23:59:59-kor lenne vége, hanem 11-én 10:32:04-kor.
Szóval tudják ők, hogy vaj van a fejükön, ezért "toleránsak" néha...

Sebaj, marad az első rendszám letépése a kamerák ellen és a magán-közterületemen tartott baseball ütő az ellenőrök elhessegetése végett.

Bár ennyi erővel vehetnék matricát is, mint a kulturemberek. De az olyan "nem magyaros"... :P

soseleszekelső 2007.10.03. 11:39:43

Sokan hivatkoztok a múlt heti index cikkre, ami arról szólt, hogy a rendszer nem dobja ki, ha nem megfelelő kategóriájú a matrica. És hogy ezért kell "személyesen" ellenőrizni.

Ehhez csak annyit, hogy a cikk szerint van lehetőség, hogy lekérjék az összes autó kategória adatait is, csak nagyon sokba kerülne. Ez nyílvánvalóan értelmetlen is, de simán megtehetnék, hogy a megállítás helyett egy-egy napra lekérik az adatokat.
Ezek az akciók gondolom nekik is csak inkább arra szolgálnak, hogy felmérjék mennyi az ilyen trükk.

Motoros és első rendszám nélküli: 60-as vagy 40-es sebességkorlátozás és a rendőrök kiintik őket.

A benzinkútra terelésnek nem sok értelmét látom.

sanya18 2007.10.03. 11:42:38

vernarancs: lehet én nemtom a jogszabály szövegét :) biztos ami biztos indulás előtt (legkésőbb a felhajtó előtti benzinkútnál) megveszem a szükséges hosszúságú matricát...

vernarancs 2007.10.03. 11:44:51

Mr. Big 2007.10.03. 11:31:47

Van egy hiba az elgondolasodban :) A rendszam alapjan megallapithato a kategoria. Nem kell hozza latni az egesz autot es azon tanakodni, hogy a Trnasporter az most teherauto vagy nem (mellesleg szemmel neha nehezeb latni, hogy mire van vizsgaztatva egy egyteru auto).

sanya18 2007.10.03. 11:45:42

az a balkán hogy az ellenőrzésen felháborodnak emberek :) ahogy a barátnőm olaszban megállapitotta: a magyarokat általában messziről fel lehet ismerni mert primitiven öltözködnek... nos nemcsak primitiven öltözködnek hanám általában primitivek :)

Mr. Big 2007.10.03. 11:46:01

vernarancs:
nem érvényes visszamenőleg, ez csak a BKV bérletnél működik. A vásárláskor kapott cetlire rá is irják az időpontot, illetve az online vásárlásnál is ez szerepel, próbáld ki itt:
www.autopalyamatrica.hu
Nem kell kifizetned, csak irj be pár adatot, majd a fizetés előtti visszaigazoló oldalon az érvényesség kezdete opciónál szerepel az időpont.

Egyedül az SMS nem küldi vissza az érvényesség kezdetét.

Egyébként erre az ÁAK többször is felhívta már a figyelmet, illetve a GYIK-ben is említik: www.autopalya.hu/engine.aspx?page=gyik

vernarancs 2007.10.03. 11:52:20

sanya18 2007.10.03. 11:45:42

Ja, viszont mi nem jarunk orvvadaszkodni "olaszba". Szinte mindig a digok buknak meg a hataron. Ahoz is kell egy foku primitivseg. Mellesleg naluk is lehet latni eleg sok troger kinezetu embert. Nem is beszelve az ujjnyi vastagon zselezett machokrol...

Mityu Addideapénzt kft LE 2007.10.03. 11:56:10

Ujjnyi vastagon zselézés az ősi olasz szokás...

vernarancs 2007.10.03. 11:56:30

Mr. Big 2007.10.03. 11:46:01

A szabalyok alapjan igazad van, de szmelyes tapasztalataim ezt cafoljak. Tobbszor olvastam rola, hogy meguszta a buntetest az aki kesobb vett matricat. Mind1 a lenyeg, hogy jobb elore gondoskodni rola es nem felhaborodni ha ezt neha ellenorzik is. En evente kb. 600x megyek fel a palyara es eddig egyetlen egyszer lattam ilyen ellenorzest. Engem nem zavar.

Deuce Bigalow 2007.10.03. 11:56:58

sanya18 2007.10.03. 11:45:42

ha autópályát használok, akkor gyorsan szeretnék eljutni valahova, és felháborítónak tartom, ha ilyen ürüggyel és módszerrel feltartanak, nem kevés időre! ez nem primitÍvség pajti!
ellenben, ebben az egy mondatodban 2 ordító helyesírási hibád ismétlődik többször, és akkor azt hogy "olaszban" még nem is számoltam bele... :)

johevi 2007.10.03. 12:09:16

Tegnap bemondta a rádió, hogy egy baleset miatt a benzinkúton keresztül terelik a forgalmat. Benzinkutaknál eddig is voltak ellenőrzések. A matricának meg semmi értelme a rendszámot kell nézni, ha veszel egy matricát ( benzinkút, net, sms ) akkor a rendszámhoz kötik. A matrica akkor kell, ha nincs műholdas kapcsolatuk a rendszám ellenőrzéséhez.

medwe00 2007.10.03. 12:38:13

Ezért szép Magyarország. Lehetőség van az ellenőrzésre. TÖrténetesen nagyon gazdag országokat meglehet nézni, hogyan csinálják, hogy ne kelljen ellenőrt fogadni. Nálunk kell. Ne bameg.

Бабаяга 2007.10.03. 12:40:53

Ez még tavasszal történt:
M2 fizetős lett a kamionoknak Rétságig. Matrica ellenőrzés, melyet a táblák emígy hirdettek: video kontroll, a következ módon történt: Rétság előtt állt ember kezében távcsővel és leste a város felé haladó kamionokat.
Az egész városon végig röhögtem, csak a körforgalomnál bírtam abbahagyni.
Egy kérdés kínoz az üggyel kapcsolatban: ha jól tudom a Volánbusz is bír még némi állami tulajdonnal. Ez esetben a mi pénzünkből épített autópályán a mi pénzünkből alkalmazott munkások ellenőrzik a mi pénzünkből finanszírozott autóbuszt, hogy van-e néki matricája?
Ami az ötlet BKV-ra való átültetését illeti: senki ne adjon tippeket, még alkalmazni fogják én pedig (jeggyel/bérlettel)tömegközlekedni szeretnék a fővárosban.

Deuce Bigalow 2007.10.03. 12:46:37

eleve ez a matrica dolog, egy mérhetetlenül bosszantó és felesleges extra pénzkidobás az ablakon, erre végre most kezdenek rájönni..

polgarpukkaszto 2007.10.03. 12:56:35

En inteztem el, mert idegesitett, hogy mindenki megeloz, igy meg en is olyan tempoban utazhattam (a dugoban), mint a nagy jo kocsiban ulok.

rubinyo 2007.10.03. 13:23:29

Ősi román!

ugyanezt írtam én is megspékelve a rendőrségről szóló törvényben az ezt alátámasztó paragrafussal.

EDL

ha már a szőrszálhasogatásnál tartunk:

vámos 8amit én írtam)= pénzügyőr


Mr.Big

Abban az esetben álságos, ha elfeledkezünk arról az apró tényről, hogy demokrácia van.
Nem arról beszélek, hogy ezt a magyar ősi sportot, hogy ússzuk meg a büntetést, játsza mindenki, hanem arról, hogy tartsuk tiszteletben mások alkotmányos jogait.
Nem kényszeríthetünk valakit arra, hogy a hozzátartozóit feladja.Ez nemcsak jogi, hanem erkölcsi kérdés.Mit tenne ez a családokkal?
Ha meg te vállalod be az asszony helyett a gyorshajtásait, akkor előbb-utobb nem lesz papírod, ami jogosít a kocsid hajtására.

Elhangzott az is, hogy nézze meg mindenki, hogy kinek adja oda az autóját:
Tegye mindenki a szívére a kezét:
hányszor sikerült a városi forgalomban olyan helyen hajtani, ahol az idióta építőmunkás elfeledte elszállítani a 30-as táblát, s rendőrök meg ott méricskélnek.
Valóban olyan súlyú cselekményről van szó, amiért az ismerősöm kivégzéséről gondoskodnom kell, nem?

Nem bűnöző, figyelmetlen...

Pécsi bölcsész 2007.10.03. 13:24:53

primitívek vagytok. meg köll veni!

s_marky 2007.10.03. 13:34:07

Én kb 4 éve heti legalább egyszer megteszem az utat Budapest-Keszthely között,de van hogy kétszer.Ilyen esettel már nem egyszer találkoztam,a másik kedvenc sztorim a lézerezünk a hidacskáról,rá 2km-re betereljük a forgalmat egy kamionpihenőbe,ott meg MINDENKITŐL MINDENT elkérnek,vámosok,határőrök,csomagtartó kinyit stb...
Kár hogy nincs ilyen "igazoltatási bérlet" vagy vmi,én biztosan vennék egyet,mert nem vicces amikor már úgy köszön a rendőr hogy "Jó napot Márton"...
Ha már tudja a nevemet is,akkor minek kell minden egyes alakalommal megállítani? :(

2007.10.03. 13:40:16

Babajaga:
"Ez esetben a mi pénzünkből épített autópályán a mi pénzünkből alkalmazott munkások ellenőrzik a mi pénzünkből finanszírozott autóbuszt"

Szép amikor magadnak adsz feladványokat, pedig csak saját magadat kéne visszaolvasni, aholis azt irtad, hogy a KAMIONOKNAK lett fizetős. A volánbusznak nincsenek kamionjai.

Navarone 2007.10.03. 13:51:32

Sanya, igazad van :)
balkáni módon hörögnek jogos ellenőrzésen. Ez a magyar mentalitás, sajnos! Itt egyes hőbörgők még nagyon messze vannak a nyugati gondolkodástól....

Flynn 2007.10.03. 13:57:00

Ilyet már én is beszívtam 2x az M7-en, pedig sikeres ember vagyok...
Azt hittem azóta már megszűnt, mert vkinek eszébe jutott bekapcsolni a milliárdos kamerarendszert...
Az viszont duma, hogy 5 perc alatt át lehet vergődni ezen, vagy 3 kilométert mentem egyesben (már amikor haladtunk).
Azt hittem vmi baleset van, aztán a végén láttam, hogy a síkemberek csak a pályamatricát ellenőrzik. Persze ehhez nem kéne lezárni az mind a három sávot!
Miután már Velencéig ért a sor, jött egy rendőrkombi, és azonnal felszeddette a terelőket a kollégáival, mert persze ők addig joviálisan figyuztak, hogy nehogy vki meglépjen a terelők között.
Kár, hogy nem akkor írtam a Homárnak, mikor fel volt nyomva az agyam, de asszittem ez már lerágott téma...

0xFFFF 2007.10.03. 14:06:57

Autópályákon rendszámfelismerő szoftverrel támogatott kamerarendszer van. A matrica vonalkódját is leolvassa. Minek is kiterelni a forgalmat ? Amelyik rendszámhoz nincs vonalkód vagy nem érvényes, automata nyomtatja a büntilevelet, a többi meg talán autózhasson már. Ja ! Nem ! Ez itt Gyurcsányisztán ! A matricához kis cetli is kell, meg blokk és egy hétnél nem régebbi erkölcsi és apámfarka....fejés, fejés, fejés....sosem lesz vége amíg a kommunistákat mind le nem lövik.

Pécsi bölcsész 2007.10.03. 14:13:17

tudjátok mit mondott az illető, akitől a nikket loptam!?
óvassatok inkább egy könyvetel, vagy mennyetek kirándulni a erdőbe a barátaitokkal barátnőitekkel ahelyett, hogy dumálnátok itten sokat fölöslegesen.

vernarancs 2007.10.03. 14:14:49

0xFFFF 2007.10.03. 14:06:57

Talan elobb olvass utanna ertetlenkedj. Tobben leirtak miert kell ellenorzes. 0rbanisztan kapui jobbak voltak!

Andie 2007.10.03. 14:27:32

0xFFFF 2007.10.03. 14:06:57
Autópályákon rendszámfelismerő szoftverrel támogatott kamerarendszer van. A matrica vonalkódját is leolvassa.

Az első oké. A második hüjeség. Tudod micsoda rendszer kellene ahhoz, hogy egy 150el száguldó (de akár 30al araszoló, tökmindegy) autó szélvédöje mögött egy 4 cm széles vonalkódot le tudjon olvasni? Minimum 5000 dpi képfelbontás, plusz tranformációk, többszörös ráolvasás, stb. Ez képtelenség. A rendszámot is alig tudják soxor értelmezni. B-t P-nek olvassa a rendszer, II-t H-nak, vagy forditva, és még sorolhatnám.
Hasonló rendszereket (is) programozok, bizd ide.
Ha 200 fölött közlekedsz, akkor ugyan sikeres ember nem lehetsz (max donor), de a rendszámod már nem tudják leolvasni. Legfeljebb ha az "elfogó" octavia a nyomodba ered. De annak is valami 210 a vége, úgyhogy 250 körül lekopik gyorsan :)
Innentöl viszont már cobra 11.

puncipöcögtető 2007.10.03. 14:29:59

Egyszer a 26-os út Kazincbarcika-Miskolc szakaszán láttam, hogy beterelnek mindenkit a Gyár melletti nagy parkolóba - a rendőrség szórakozott. Pár évvel később belegondoltam, vajon a nagy Ámérikában mi lenne ilyenkor. Semmi. Nem lenne ilyen ellenőrzés, mert a rendőrök sem akarnak spontán lövöldözést.
Aztán megint változott a kép: San Diego-ból hazafeleé autózva hajnali 2-kor állítottak meg minket, ezúttal a határőrség. Illegális bevándorlókat kerestek. Bőrszín és pofa alapján mehetett a dolog.
Amúgy akit autópályán megállítanak, az sikeres ember nem lehet :)

EBL 2007.10.03. 14:31:57

rubinyo 2007.10.03. 13:23:29

Igaz, a vam=penzugyor. De a lenyeg, az utolso. Forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőrének is joga van megallitani. A kerdes tehat nem az, hogy vannak-e az AAK emberei mellett rendorok, hanem az, hogy az AAK emberei hatosagi ellenornek minosulnek-e. Mert ha igen, akkor joga van megallitani.

Masreszt kivegzesrol senki sem beszelt. Nem bunozo az ismerosod, pusztan szabalyserto. Es eppen ez ad lehetoseget az uzembentarto felelosôgre vonasara. Hiszen egy par ezer forintos bunti es egy fekete pont senkit sem fog egzisztencialisan hazavagni. Legalabb leteszteled, hogy az ismerosod vallalja-e feleloseget. Mert ha azt a par ezer forintot sem vallalja, akkor az ismerosod megbizhatatlan es jobban jarsz, ha maskor nem adod oda a verdat. Csaladon belul meg altalanos a kozos kassza. Tok mindegy, hogy az uzembentarto ferj, vagy a vezeto feleseg szamlajara megy-e a bunti.

Deuce Bigalow 2007.10.03. 14:45:52

Griffi 2007.10.03. 13:51:32

te meg nagyon messze vagy a gondolkodástól...
nem az ellenőrzésen hőbörgünk, hanem annak módján! mert AZ balkáni! érted már?

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2007.10.03. 14:48:48

Ez már tényleg nagy baromság! A rendszámot figyelik az autókon és azt vetik össze az adatbázissal.
Ezért megállítani a forgalmat... középkori dolog. Komolyan... nem is értem miért nem lett belőle botrány. (Hacsak azért nem ellenrőizték, mert elromlottak a kis kamerák az adott szakaszon és ugye a hírek gyorsan terjednek)

Békávé 2007.10.03. 14:55:50

Képes valaki egy napi rutinszerű ellenőrést leírni és beküldeni a homárra!
Vagy csak életében először járt ótópályán.

Nekem is van egy sztorim:
Tegnap benetünk egy moziba! Az egy olyan hely ahol sok-sok kép villan fel egymás után és űgy tűnik mintha mozognának. Csuda egy találmány! De nem is ez a sztori lényege! Volt ott egy ember, fiatal. Odajön és aszongya: láthatnám a jegyet? (komolyan!) És nem ám rendőr vót. Csak egy ember, amolyan legényféle.
Mik vannak?!

Békávé 2007.10.03. 14:55:52

Képes valaki egy napi rutinszerű ellenőrést leírni és beküldeni a homárra!
Vagy csak életében először járt ótópályán.

Nekem is van egy sztorim:
Tegnap bementünk egy moziba! Az egy olyan hely ahol sok-sok kép villan fel egymás után és űgy tűnik mintha mozognának. Csuda egy találmány! De nem is ez a sztori lényege! Volt ott egy ember, fiatal. Odajön és aszongya: láthatnám a jegyet? (komolyan!) És nem ám rendőr vót. Csak egy ember, amolyan legényféle.
Mik vannak?!

Netuddki. 2007.10.03. 14:59:30

Egyszer-kétszer én is belefutottam már ilyen ellenőrzésbe.
Szerintem oltári nagy pofátlanság. Kifizetem a drága autópályadíjat, aztán fél órát araszolhatok az autópályán. Se a kocsinak, se az idegeknek nem tesz jót az ilyen.
Ja, és nem osztogattak semmit. Mondjuk ilyenkor talán vissza kéne fizetni a pízt, vagy valami hasonló.

Narrátor (törölt) 2007.10.03. 15:15:20

Rubinyo,

dehogynem nézhet bele akárhol. Az idézett törvény ugyanis nem konkrét eseményt ír le (nincs hipotézis), csak célhoz kötöttséget. De a megelőzés szó itt a bűvös kulcsszó: ha a rendőr szerint te egy rosszarcú ember vagy, nyugodtan ráfoghatja, hogy veszélyt jelenthetsz a közbiztonságra. Ez ellen később legfeljebb személyiséi pert lehet indítani.

Nefarian 2007.10.03. 15:28:52

rubinyo, már ne is haragudj, de a hátamon feláll a szőr ettől a jogi csűrés-csavarásos dumától!

Rohadtul elegem van abból, hogy egyesek az "Alkotmány", "demokrácia", "személyiségi jogok" és egyéb, hangzatos kifejezések mögé rejtőzködve játsszák ki a törvényeket!

Véleményem szerint azok, akik 180-al száguldoznak az autópályán, akik motorral, lakott területen mennek 150-el, akik ittasan vezetnek, akik erőszakosan, szabálytalanul előznek, POTENCIÁLIS GYILKOSOK! Mert bizony soxor csak szerencse kérdése, hogy nem okoznak végzetes balesetet!

Hányszor, de hányszor halljuk a médiában, hogy a legtöbb balesetet a gyorshajtás okozza. De kérdem, miért ennyi gyorshajtó? A válasz egyszerű: nincs visszatartó erő. Nincs, mert pl. a traffipax-ot be kell jelenteni, és a büntetéseket lazán meg lehet úszni! Ez is mekkora baromság már, hogy azt tudhatjuk, hol mérnek sebességet! Miért??? Azért, hogy tudjuk, hol kell lassítani, egyébként meg mehet a száguldás? A sebességhatárt NEM AZÉRT kell betartani, mert ott a traffi! Hanem azért, mert az életünkkel, és főleg, mert MÁS ÉLETÉVEL játszunk felelőtlenül! S sajnos törvényszerű, hogy a vétlen is meghal/megnyomorodik...

Ahogyan annak a szülőnek is a fejét verném bele a szélvédőbe, aki gyerekülés nélkül fuvarozza a 2-3 éves pindurokat! NORMÁLIS??

Anno dolgoztam rendőrként. Volt, hogy megállítottam egy autóst, apuka/anyuka, naná, hogy biztonsági öv minek. S még ő volt felháborodva, hogy minek kötözködöm ott vele, amikor ő óvatosan és szabályosan vezet. A végén már leordítottam a haját, hogy "értsd már meg, ember, te hiába vezetsz überszabályosan, ha egy idióta 130-al belédrohan! Aztán képzeld magad elé a gyermekeid arcát, amikor közlik velük, hogy a szüleik miért nem mennek többé haza!"...ezzel otthagytam az ürgét, 10 méterről visszanéztem, hát éppen kapcsolták befelé az övet szorgosan...talán mégiscsak felfogta...

Hogy én mit tennék, ha lehetőségem lenne? Egyszerű:

1. Némiképp megemelném a sebességhatárokat: autópálya 150, autóút 130, főút 110, lakott terület 60.
2. felszólítanám az összes önkormányzatot, vagy akire tartozik, hogy az illetékességi területükön elhelyezett sebességkorlátozó táblákat vizsgálják felül, és a nem aktuálisakat távolítsák el.
3. 5x ennyi trafi-t helyeznék el az utakon, és tiltanám a médiában a közlésüket, valamint a trafira figyelmeztető táblát is levenném. Hangsúlyozom: nem a trafi miatt kell szabályosan közlekedni!
4. A közlekedési szabálysértéseknél, ha a tulaj azt mondja, hogy nem ő vezette az autót, és nem nevezi meg, aki vezette, elvitetném a gépjárművet. A tulajdonosnak ugyanis TUDNIA KELL, hogy ki vezetett, és igenis felelősséggel tartozik azért, hogy kinek adta kölcsön az autóját! Érdekes módon, én MINDIG tudom, ki vezeti az autómat!
Szal elvitetném az autót, aztán, ha kifizette a büntetést, visszakapja. Az, hogy utána ő hogyan rendezi a sofőrrel a büntit, magánügye.
5. Sokkal szigorúbb szabályozás a motorosokra nézve. Napi szinten 50 húz el a lakásom előtt, ebből 45 megy, mint az állat...lakott területen.
6. Súlyos közlekedési szabálysértés (200-al autópályán pl.), ha rajtakapják a rendőrök, azonnal lefoglalhassák az autót, mint a szabálysértés elkövetésének eszközét. Ott helyben szálljon ki az idiótája, aztán menjen gyalog!
7. Kiterjeszteném a rendőri ellenőrzést az öngyilkos gyalogosokra, a kiépített kerékpárút helyett a főúton kelebalázó kerékpárosokra, és az autópályán 90-el középső sávban araszoló mazsolákra (ők azok, akik nem keverednek balesetbe...csak épp okozzák azokat).

Bocs, ha indulatos voltam, de a hócipőm tele a magyar közlekedési morál-lal. Ha egyáltalán annak lehet nevezni...

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2007.10.03. 15:31:13

Klassz volt végigolvasni ékezet nélkül! Illetve nem is bírtam. Ez így számomra értékelhetetlen. Mi ez a paraszt szokás?

IMO 2007.10.03. 15:48:10

Magyarországon mindent meg lehet tenni...

Andie 2007.10.03. 15:48:27

Nefarian: alapvetően egyetértek. Városon belüli okfejtéseddel főleg.
Ám pályán.. Fene tudja. Németországban is müködik a dolog. Mármint a korlátlan sebesség. Ha én tudom, hogy biztonságosan, balesetmentesen tudok 200 fölött közlekedni, miért ne tegyem? Az autóm simán elbirja, még marad is tartalék. A reflexeim már bizonyitottak többször. Csakhogy ehhez a többi résztvevőnek is idomulni kéne.

www.delmagyar.hu/szeged/cikk/halalos_utkozes_az_m-os_autopalyan/2031565

Itt sem a toyotás volt a potenciális (és effektiv) gyilkos, hanem a buzi kamionos, aki (akarattal?) kirántotta elé a kormányt. Most aztán jól megleckéztette. Gratulálok.
Ha én látom, hogy jön mögöttem, mint a meszes, elengedem. Had menjen, kit bánt az? Siet, vagy csak pusztán szeretne időben hazaérni. Én sem arra vágyom péntek délután, hogy 2 órát baszkódjak a pályán, mire Szegedre érek. Azt a 2 órát a szüleimmel is el tudnám tölteni, ennyivel hosszabb lenne az amúgy nyúlfarknyi hétvége havonta.
Ha nem jönne be elém 2 km-enként 80al, 100al tötymörgő mutyukis, kamionos, kisteherautós, egyebek, akkor 30 perc alatt hazaérnék, tempomattal, 200on.
Ezt Frankfurt - Düsseldorf között megtehetem. 3-4 sáv, legbelül csak olyan megy, aki engem is lehagy.
Itt? Valóban életveszélyes. Hát tötymörögjünk átlag 100-al.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.10.03. 15:59:51

Ez így tényleg helyes Grétsy tanár úr?!?

Mi az hogy RAJT??? Talán rajta, nem? A rajt az, ahonnan a verseny indul, bakker nem értem én ezt... Aki másképp gondolja, küldjön már egy levelet, hogy hülye vagyok, MERT...

sanya18 2007.10.03. 16:56:14

akik a sebességhatárok eltörléséért/megemeléséért küzdenek, üzenem: a sebesség NEGYEDIK hatványával nő a balesetek átlagos súlyossága.

összehasonlításként:

130^4=285.610.000
150^4=506.250.000
200^4=1.600.000.000

a baleset várható súlyossága cca kétszeres (csak 20-szal mentél gyorsabban!!) illetve hatszoros! (értsd tuti halálos...)

erről ennyit... meg lehetsz te a schumacher és vezethetsz jól 200-zal ha elédmegy valaki, vagy előtted karamboloznak, tuti kiütöd az előtted megálló ELSŐ szélvédőjét...

Andie 2007.10.03. 17:05:56

Sanya, ne ijesztgess. Az elméleted szerint a németeknek rég ki kellett volna pusztulnia. Max néhány kalapos, foggal kormányzós öregúr poroszkálna az utakon :)

Nefarian 2007.10.03. 17:35:44

Andie, válaszolok neked:

"Ha én tudom, hogy biztonságosan, balesetmentesen tudok 200 fölött közlekedni, miért ne tegyem?"

Mert NEM TUDSZ. Nem vagy Forma 1-es pilóta, ne meséld azt nekem, hogy 200 felett ha kell, te MEG TUDSZ ÁLLNI, mert olyan nincs. Tudsz 200 felett menni, ja. Mindenki tud, akinek van lába, amivel a gázpedált nyomja, meg van olyan autója, ami tud 200-at menni. De BIZTONSÁGOSAN??? Csak HISZED, hogy tudsz.

Mondd csak, elolvastad, értelmezted ezt a cikket, amit belinkeltél a Toyotás-ról? NEM Ő VOLT A HIBÁS??? Hát ki a jó atyaúristen? Indoklom:

140-nél AKADT KI a km-óra, ergó annyival csapódott bele a kamionba! 140-nel haladt az ütközés pillanatában! 70 méter fékút után!!! Magyarul: ment, mint az állat, szvsz jóval 200 felett, feltűnt a sávjában a kamion, rátaposott a fékre, 70 méter után 140-re lassulva robbant bele a kamionba! És szerinted NEM Ő VOLT A HIBÁS? Azt állítod, hogy a kamionos kitekerte rá a kormányt? Már ne is haragudj, de ez hülyeség. Tudod, én így látom: a kamionos belenéz a tükörbe. Talán látja az autót a TÁVOLBAN. A sebességét nemigen tudja felbecsülni, de nem is kalkulálhat azzal, hogy 130 helyett 230-al jön! Ha a kamion 100-zal megy, az autó meg 130-al, akkor szép lassan mögé ér. Nem pedig belerohan!

Ja, németeknél megteheted. 1-2 helyen. 1-2 4-sávos autópályán. Többin viszont szétrúgják érte a rendőrök a hátsódat! Megjegyzem, joggal.

Ami a spórolást/több idő a szülőkkel-t illeti: őket kérdezted már, mi a véleményük arról, hogy 200-al mész az autópályán, hogy hamarabb érj hozzájuk?

Személyes megjegyzés: ugye M1-en nem nagyon mászkálsz? Félnék tőled...

karas · http://www.karas.hu/ 2007.10.03. 17:42:59

utálom ha lenézik a 8 általánososokat.
pfúj.

Narrátor (törölt) 2007.10.03. 17:52:53

Ejjj, mindig csak a németek.

Én hosszabb ideig voltam kint, 3 alapvető dologban különböznek tőlünk:

1., a másikat is embernek nézik, nem úgy, hogy "én vagyok a menő, mindenki más fa..ul vezet"

2., ahol nincs seb. korlátozó (pontosabban kék alapon fehér számokat tartalmazó AJÁNLOTT sebesség van), ott valóban nyomják neki, de ahol seb. korlátozás van, ott betartják

3., autópályáik nem elb..zott kétsávos utak, hanem 2x3-5 sávosak, így a forgalom szét tud terülni, legkülsőben szüttyögnek 80-nal, aztán 120-szal, a belsőben meg kitapossák az autó belét is. Nálunk külsőben szüttyög 70-nel a buzukis papa, a belsőben meg 170-nel nyomják neki, azt' ki is fújt.

Andie 2007.10.03. 17:57:00

Nefarian:
Szavaiddal élve: mondd csak, elolvastad és értelmezted amit irtam?
Egy szóval nem mondtam, hogy nem a toyotás a hibás. Azt mondtam, hogy nem ő a gyilkos. A kamionos volt a gyilkos, indoklást lásd fent. (mert valaki itt elörébb fejtegette, hogy potenciális gyilkosok akik nem 130al tötyörögnek a pályán). Egy szóval nem mondtam, hogy szabályos a 200al haladás, és azt sem, hogy nem hibás, aki igy közlekedik.
Azt viszont kérlek ne Te itéld meg, hogy hogyan tudok vezetni. Hidd el, én 200al biztonságosabban vezetek, mint sokszáz más autós 130al, sőt, akár 50-el. Ha jársz sokat autóval, ezt nem kell ecsetelnem.
A kamionos is mérlegelhet. Nem ma kezdte az ipart, tudja, hogy 1 tükörbe nézés az nem tükörbe nézés. Minimum 2-3 mp múlva mégeccer belenézek, merthát autópályán vagyunk. És bizony vannak ilyen marhák, mint én vagy a toyotás. És bizony ezért nem kéne meghalnunk, ugye.
Járkálok az M1-en is, megnyugtatlak, most szombaton is voltam Várgesztesen. De ha az utolsó mondatomat is elolvastad volna, és értelmezted volna, akkor látnád, hogy bizonyos okokból az esetek 90%-ában énis a 100as átlagtempóban tötymörgök. (pl kicsit sokra jön ki az átlagfogyi ha folyamatosan 100 és 200 között gyorsitgatok-fékezgetek 500 méterenként - azok miatt, akik azt hiszik, a belső sávban is 100 a módi)
És nem kell tőlem félni, ha netán 200al megyek is, mert időben észreveszlek, és látom, hogy mennyivel mész. Nem tollak le a pályáról, ha 5 km-en át 130al döcögsz is a belső sávban előttem. Kölcsönös türelem és tiszteletben tartás. Ez persze azt is jelenti, hogy amint van egy párszáz méter, lehúzódsz, mert én kb 3 mp alatt elmegyek melletted, és már jöhetsz is vissza tötymörögni a belsőbe, 130al :)

sanya18 2007.10.03. 19:03:54

vicces de sajnos igaz amit irtam, jobb egyetemeken közlekedés/építőmérnököknek meg is tanitják. és még valamit is:
a fékút pedig a sebesség négyzetével van arányban, szal ha ceteris paribus kétszer olyan gyorsan mész a fékút több mint a négyszeresére nő... szal lehetsz te a schumacher ha megállni nem tudsz...

amugy ahogy valaki korábban a motorosokra mondta: attól hogy talmácsi magyar és kurvajól motorozik, még nem minden magyar tud kurvajól motorozni...

(és a laptopomon hosszú i-t keresni ősi magyar szokás... :))

Nefarian 2007.10.03. 19:40:43

Andie: nem kell ehhez szakértőnek lenni, hogy meg tudjam ítélni, tudsz-e biztonságosan vezetni 200-zal, vagy sem. Mert ugyan HONNAN vennéd azt a rutint, amivel ezt kijelentheted? Nem emlékszem, hogy bárhol is oktatnák, hogyan kell 200-zal biztonságosan vezetni...Az, hogy eddig mázlid volt, és nem kenődtél fel semmire, még nem jelenti azt, hogy biztonságosan vezetsz. 200-nál NINCS AZ A SOFŐR, aki egy hirtelen helyzetben meg tud állni. Egyszerű fizika.

S igenis tartom azt, hogy igenis potenciális gyilkosok és öngyilkosok, akik 200-al mennek az autópályán.

Ja igen: a 130 nem tötyörgés, hanem a hivatalos maximális megengedett sebesség. Mo.-on nincs olyan hely, ahol ennél többel szabad menni (max Mogyoród :-) ). Kutya kötelessége lenne mindenkinek betartani. Bocs, de sztem aki 200-zal megy autópályán, az ön és közveszélyes...csak idő kérdése, mikor szenved balesetet...jó esetben csak magát küldve át a túlvilágra, és nem rántva magával másokat is.

sanya18 2007.10.03. 19:50:02

ahogy a fater szokta mondani: ha valaki öngyilkos akar lenni kösse fel magát, ne autóba üljön. engem hagyjon ki a buliból mert nem biztos hogy én is meg akarok halni :)

renugard 2007.10.03. 20:28:33

Csak az autó átkutatásához szeretnék hozzászólni:
Tudtommal minden személyautón átlátszó üvegablak van. Namármost, ha a közeg beles az ablakon keresztül az maximum tapintatlanság, de nem törvénysértés. Folyománya: amennyiben a járműben (szerintem magántulajdon és nem közterület) látható helyen törvénytelen dolgot lát a szürkeállomány, az már alapos gyanú és természetesen ilyenkor törvényi kötelezettsége eljárni az autó tulajdonosa ellen, akár annak árárn is, hogy átkutassa azt.
Ez ellen háborogni lehet, de nem zörög a haraszt...
Andi(e)nak csak annyit: amit leírt az minimum egy jogosítvány, de ha rajtam múlik akkor felfüggesztett börtön

renugard 2007.10.03. 20:34:24

"Narrátor 2007.10.03. 17:52:53
Ejjj, mindig csak a németek.

Én hosszabb ideig voltam kint, 3 alapvető dologban különböznek tőlünk:

1., a másikat is embernek nézik, nem úgy, hogy "én vagyok a menő, mindenki más fa..ul vezet"


Ezzel séróból vitatkoznék, mert amikor a Nagy Német Autópályán szántottunk, csupán háromszor kellett vészfékezni, ha nem akartuk idő előtt itthagyni ezt a világot, mert egy űberintelligens és figyelmes fritz jelzés nélkül elénk váltott sávot, miközben mi tempósan haladtunk célunk felé. Lehet példálózni a nyugati kultúrával, de az csak parasztvakítás a javából!!!

Átlagarcú 2007.10.03. 21:43:34

Rendőr az autósnak:
- Tudja, hogy miért állítottam meg?
- Ne mondja meg, kitalálom. Mert nem akart mellettem futva megbírságolni gyorshajtásért.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.03. 23:05:56

az igazsag az , hogy az egesz autopalya historia is ugy el lett cseszva ahogy csak nalunk lehet
keves korgyuru
draga epites
hulye rendszer
felepitett kapuk, lebontott kapuk, matricak, ilyenek, olyanok
ahhh
nem is mondok semmit, azt is halkan,
bar egyszer Vacon.. de ez hosszu lenne

grigorij (törölt) 2007.10.04. 00:09:36

A rendőrök azért vannak, hogy megállj az ellenőrnek, mert azok nem hivatalos syemélyek. Anno az M3-ason is így volt, rendőr kiintett, majd otthagyott az ellenőrnek.
A rendőr pedig nem turkálhat, hanem felszólithat, hogy nyisd ki, mutasd meg stb. Nem tagadhatod meg! Viszont ha gyanusat talál, akkor totál vizsgálat!

chick 2007.10.04. 04:20:56

batzpapucsot a matricaellenőröknek!

Rák Attantam 2007.10.04. 11:17:28

sanya18 2007.10.03. 19:03:54
"(és a laptopomon hosszú i-t keresni ősi magyar szokás... :)) "

De azért még van rajta: jobb ALT + J

Szívesen! ;)

zebu_ba 2007.10.04. 11:44:16

"Ja igen: a 130 nem tötyörgés, hanem a hivatalos maximális megengedett sebesség. "


Hát, a 130 az igenis tötyörgés. Valószínűleg autója is válogatja, hogy kinek mi a kellemes utazósebesség. Amikor Trabantom volt, a 80 km/h már a halálfélelem volt.

Amúgy a túl lassú haladás (pl. 130 km/h) hosszú monoton úton szerintem sokkal veszélyesebb, mint mondjuk egy dinamikus gyorsabb, amikor koncentrálnod kell és nem bambulsz el. Hajlamos ám az ember eltompulni ha lassan vánszorog.

Én általában 10%-nyi gyorshajtást szoktam belőni (a GPS-hez viszonyítva) a tempomaton. Remélem, ez még belefér a mérési hibahatárba... Ez a 143 km/h amúgy még nagyjából kényelmes tempónak is érződik - nekem, az én autómban.

Cili 2007.10.04. 11:54:06

Ilyen alapon, ha a tulajdonodban levő ingatlanban megöltek valakit, és nm tudod megnevezni a gyilkost, akkor autómatikusan téged vonjanak felelősségre?

Cili 2007.10.04. 12:15:05

Ja, és akkor a "büntessük az autó tulajdonosát" elv mintájára kérném bevezetni, szintén, hogy a kötelező biztosítás, meg midnen befizetendő díj is a autó tulajdonosára legye kizabva, (az autópály díj is!) Esetleg nem kéne több járműre többszöröen megfizetni, amkor nyilvánvalóan csak egyet használ egyszerre! Így elkerülhető lenne esetleg a kölcsön járművel okozott baleset miatt kié a malus probléma is, hiszen a vezetőhöz lenne kötve.

Cili 2007.10.04. 12:28:04

Lehet akármilyen biztonságos a kocsid... Ha 200 -al rámégy az előtted haladó ifáról lehullott téglára, az halálos ítélet Rád is, a melletted vagy szembe jövőre is. Ne mond, hogy ki bírod kerülni. 200-al nem tudod.

Nefarian 2007.10.04. 13:08:14

"Ilyen alapon, ha a tulajdonodban levő ingatlanban megöltek valakit, és nm tudod megnevezni a gyilkost, akkor autómatikusan téged vonjanak felelősségre? "

Cili, mi az, hogy nem tudod megnevezni, hogy ki volt a lakásodban??? De most komolyan, Te nem tudod, hogy ki van a lakásodban? Átjáróház az, vagy mi???

Én ezt nem vágom.

De nézzük sorjában, kik lehetnek a lakásodban előforduló egyének:

1. akinek VAN kulcsa. Ez lehet rokon, társ, igen közeli barát. Gondolom, max 2-3 embernek van kulcsa a lakásodhoz, és ezeket meg tudod nevezni.

2. akinek NINCS kulcsa. Ez vagy egy betörő (ez külön téma), vagy olyasvalakit, akit BEENGEDTEK. Ki engedhette be? Te, vagy valaki az 1-es csoportból. Ennyi...

Ja és egy fontos dolog: ha megölnek valakit a lakásodban, nem a gyilkost kell megnevezned. De annyit igenis tenned kell, hogy megmondod a rendőröknek, hogy kinek van kulcsa a lakásodhoz (betörő változatot most zárjuk ki). Arról nem is beszélve, hogy a "nem én vezettem az autót, hanem egy haverom/családtagom, akit nem akarok megnevezni" azonnal mutatja a szándékosan elterelő/kibújó magatartást.

Talán apróság, de a KRESZ szerint is felelősséggel tartozik a tulaj, hogy ki vezeti az autót. Igaz ugyan, hogy ilyen esetekre konkrétan nem tér ki, csak annyit határoz meg, hogy nem engedheted meg, hogy olyan valaki vezesse az autódat, aki nincs arra alkalmas állapotban (nincs jogsija, ittas, kábszer/gyógyszer hatása alatt van, szódásszifon szemüvegű, stb.)

De másik példával élve: képzeld el, hogy a nyílt utcán lelövik a szerelmedet, a fegyver tulajdonosa pedig azt mondaná, hogy ő kölcsönadta a pisztolyt, és nem hajlandó megmondani, hogy kinek. S ezzel az ügy le lenne zárva. MIT ÉREZNÉL?

Nefarian 2007.10.04. 13:19:09

De nem elrugaszkodva, mégegy példa: ha édesanyádat az utcán elüti egy autó, és súlyosan megsérül, majd azt kapnád levélben a rendőrségtől, hogy ugyan elővették az autó tulajdonosát, de mivel nem hajlandó megnevezni a sofőrt/gázolót, ezért nyomozás lezárva, te úgy éreznéd, hogy MINDEN RENDBEN? Nem lenne olyan ötleted, hogy adják neked a tulajt, majd te addig simogatod a szívlapáttal, amíg el nem árulja a gázoló nevét?? Nem éreznéd úgy, hogy demokratikus JOGOD TUDNI, hogy ki juttatta kórházba édesanyádat???

megadeth1 2007.10.04. 17:36:43

Hadd offoljam már széjjel a topikot, ha már Grétsy tanár urat emlegettük...
Az ottan nem egy Ford Cortina MK2 a képen? Bexarás. Honnan szedtétek?

Rasdi 2007.10.04. 19:44:31

Egypárszor megcsinálják, utána senki sem vesz matricát, és megy a koözutakon. Azokon így gyorsabban eléri a célját. A párezer forintos büntetési bevételért mindezt meg tudják csinálni. Remélem, hogy a rendőrség részvételéért jelentős fizetnek a rendőrségnek, mert az NAK nem hatóság, csak állami vállalat. De ha így kell ellenőrízniuük, akkor a gépi ellenőrzési rendszerre fordított pénz kidobott pénz, amit csak a haverok üzlethez jutásáért fizettek ki.

Erre van pénz, de a balesetveszélyesen közlekedők, a notórius gyorshajtók, szabálytalanul és életveszélyesen előzők, a 160-as forgalomban az előtte heladőkat villogással leszorítók kiszűrésére nincs.

Mike36 2007.10.05. 02:13:30

Ott a kibaszott kamera, az egész tök automata, megint mi a fazst csináltak a zsekák? ennyire ráérnek?

Mike36 2007.10.05. 02:18:29

rendszám nálkül meg nem lehet közúti forgalomban részt venni
ez nem úgy működik, hogyha van kedvem, kiteszem

Mike36 2007.10.05. 02:30:04

200-zal akkor menjen az ember, ha

a) minimum porsche szintü autója van, ami brutálisan lassul
b) amikor nincs a környéken senki.
sosem lehet tudni, melyik marha jön ki eléd
régen a fizetős M5-ön 200-zal menve talán ha 3-4 autót ha megelőztél

Georgethebig 2007.10.05. 20:33:13

Részmről annyit, hogy oldják meg az ellenőrzést úgy hogy ne zavarják azokat, akik fizettek az úthasználatért.
Milyen jogon tart fel egy ellenőr pár percnél tovább? Azért mert szarul van kiépítve az ellenőrzés?? Bocs, de ez legyen már az ő bajuk. Az felháborít, hogy feltartanak, lopják az időmet akkor, ha kicsengetem a pályadijat.
Még akkor is balhézok ilyenkor, ha a rend őre áll mögöttük, akik asszisztálnak az ilyen rend etlenséghez... Ez már az a szint, ha az áruházi pénztáraknál motoznának, mert nem tudják, hogy ki lop... hát a f@..-t! Ezt nem kell eltűri!

zoli bp 2007.10.06. 01:28:22

Én nemrég jöttem haza az m1en győrből,komoly mondom nem hittem a szememnek,300-400 méterenként,de volt,h még sűrübben voltak a kamionok, a durva emelett , 10ből,ha egy volt magyar rendszmú,az a baj,h a sok köcsög külföldi a mi,útjainakt basszza szét... De a kormány a hülye,mert én a helyükben az összes fuvarozót vasútra raknám,már a határon :)) , ennyi, egyrészt kíméli a környezetet,másrészt csökkenti a forgalmat,és nem lesz szükség 3sávra, és talán a legfontosabb,így nem kell a román kamion kielőzésétől tartani, aki megy 90el,az elötte lévő ukrán meg csak 85el. Ellenőrizni pedig kell ,mert a magyar imdádja,ha vmit ingyen használhat. A németek pedig fényévekkel elöttünk járnak a vezetési kultúrában,de csak azért mert itt a nagy átlag max 10-15 év óta vezet autót, hol volt itt anno 1988ban ennyi autó....
magyar= aggresszív, törtető, audim van 180al elözök a külsöben, telefont mindig kézben tartó, udvariasságot nem ismerő,régi kárpát medencei népcsoport... üdv

feri · http://csatabard.try.hu/ 2007.11.22. 16:02:50

az utolso dolgokban egyet ertek veled, de az elso reszel abszolut nem.
Szerintem ez nem münködne, hogy a hatarnal felteszik a kamionokat aztan robognak at vonattal az orszagon. Egyreszt azert mert biztos nem fizetnek masreszt azt a rengeteg kamiont nem fogjak ravinni az amugy is szar vasuti halozatra.
süti beállítások módosítása