Tékozló Homár

Hepciás munkatárs nem kell a Pannonnak

2007.10.08. 09:05 | szily | 179 komment
Egyáltalán nem értjük, miért csodálkozik az, aki egy multinacionális telefoncégnél akar munkát vállalni, de interjú helyett a kapunál várakoztatják úgy, hogy le sem ülhet. Attila ezen kibukott és távozott. A kérdés: Attila volt-e a hülye, vagy éppen ellenkezőleg? Tényleg birkákra vadászik minden multi? És vajon tényleg a portások kezében van a nemzetek felett átívelő hatalom? Részletek hajtás után.


Tisztelt Homár!

Sokat gondolkodtam megosszam-e veletek a következõ tapasztalatomat, de arra jutottam: hátha valakinek még segíthet. Álláskeresésben vagyok, minden elérhetõ helyen regisztrálom magam. Így kerültem a Pannon GSM oldalára is, ahol is az automata rendszeren keresztül küzdöttem magam és tettem fel életem regényét az oldalukra. Már itt furcsállottam kissé, hogy az állás leírásában semmiféle nyelvismeret-elvárás nem szerepelt, regisztrálni mégis csak egy teljesen angol felületen lehetett. Gondoltam ez olyan indirekt módszer - ügyes. Különösebben nem is csodálkoztam, hogy a határidõ után nem sokkal behívtak személyes interjúra - eléggé elöl van a nevem az abc-ben. Szóval megérkeztem a helyszínre - jóval az adott idõpont elõtt, mert szeretek körbenézni az adott helyen. A 3-as bejárathoz hívtak, ez egy olyan oldal bejárat, a 3/a olyan fõbejárat félének tûnt, de hát mit tudhatom én. Ahogy a könyvekben írva vagyon 5 perccel a megadott idõpont elõtt begyalogoltam a portára, elõadva jövetelem okát és miértjét, gyors bejelentkezés után a recepciós hölgy megereszt egy telefont - majd a válasza: még várni kell valakire az interjúzók közül, ezért álljak félre és várakozzak. A bejárati ajtó és a beeresztõ ajtó között 3 m hosszú, fele olyan széles folyosó, kis bejárattal a pult mögé - ácsorogjak ott. Hm. A beeresztõ ajtó mögött kedves fotelok álltak hívogatóan, de hát én oda be nem mehetek.

Álldogálok-álldogálok, a reggeli forgalom meg mellettem folyik: kedves csacsogó emberek kávésbögrével a kezükben vonulnak mellettem ki és be. Az
õrök kedvesen flörtölnek a recepciósokkal - akik érzik, hogy ez nem teljesen kerek, mert próbálják csitítani azokat. Így telik a megadott idõpontig hátra levõ 5 perc. Azon kezdtem gondolkodni, hogy ha én késnék, mennyit várnának rám - azt gondoltam 5 perc lehet ez az idõ - tehát a
határidõ letelte után 5 perccel odafáradtam a recepcióra és érdeklõdtem a következõkrõl:
- meg lehetne-e tudni meddig kell még várnom?
- kicsit megalázónak érzem itt az ácsorgást, nem lehetne-e valamit tenni?
És hangsúlyoztam: én pontosan érkeztem.

A recepciós (anélkül, hogy bárkivel is beszélt volna) közölte: nem kötelezõ itt várakozni, el is lehet menni. Hm. Biztosan a hangsúlyommal
volt a baj, de hát ha nem kötelezõ, akkor nem kötelezõ. Megköszöntem a lehetõséget és balra el. A hölgy telefonálni kezd. Késõbb felhívtam a kapcsolattartóként megadott HR-est, akit tájékoztattam a fentiekrõl - mondtam, ha az eljárás a stressz-interjú része volt, akkor tudják a hozzáállásomat, egyébként állok rendelkezésükre. Õ exkuzálta magát és ígéretet tett egy új idõpont kijelölésére. Ennek immáron 10 napja.
Kommentárjaim:
Az esetet megbeszéltem két ismerõsömmel. A vállalkozó jellegû ismerõsöm kicsinyt kiakadt a dolgok kezelési módján és megerõsített abbéli hitemben,
hogy ha az idõpontot adó fél nem tud pontosan megjelenni, akkor olyan feltételeket teremt a vétlen várakozó félnek, hogy ne érezze magát kínosan
(leülteti az üres tárgyalóban, esetleg kávé és ital kínálás). Hasonló esetben én is így járnék el. A multinál dolgozó HR-es ismerõsöm viszont arról tájékoztatott, hogy ez a normális eljárás náluk - behívják a delikvenst és ácsorogtatják a portán, hisz õk sem érnek rá mindig, ugye. Arra a felvetésemre, hogy az idõpontot ilyenkor õ adja meg - miért nem ad olyan idõpontot amikor ráér - kitért; a portán való ácsorogtatást látja az egyetlen üdvözítõ megoldásnak. Arra a felvetésemre, hogy ha én késnék ennyit mit tenne azt válaszolta, hogy be sem hívna. Van elég jelentkezõ. Hát igen. Ja igen: és minden hónapban van 1-2 hülye (mint én) aki hepciáskodik. Rámutatva arra, hogy ez kicsit visszaélésnek tûnik a hatalommal azt felelte, hogy a multi ilyen: aki be tud állni a sorba és tud nyelni az tud ilyen helyen dolgozni. Ezek szerint én nem vagyok ilyen :) - de kivételesen ezt most úgy ítélem meg, hogy ez jó hír. És még egy megjegyzés: én voltam messze a legidõsebb a mellettem ki-be mászkáló munkavállalónak látszó egyének között a csekély 35 éves korommal. Mindezek fényében úgy tûnik ez nem is lehet véletlen - és ezek szerint tényleg a portások kezében van az igazi hatalom (legalábbis néhány multinál :)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beeg Feha 2007.10.08. 17:26:26

Rühellek interjúra menni!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.10.08. 17:33:57

Egyszer egy cégnél én is voltam inerjú, ahol a személyzetis késett, és 20 perc múlva felálltam és elmentem.

Adtak másik időpontot, ahol az illető így kezdte: "Rambó úr, Ön egy türelmetlen ember."

Mindegy, nem találtunk egymásra. De ott legalább exkuzálta magát az illető.

Lova 2007.10.08. 17:34:36

Érdekes, hogy fikázzák sokan a multikat, pedig ott ugyanolyan emberek végzik a munkájukat, mint egy nem külföldi tulajdonú cégnél. Az lehet, hogy a vállalati kultúra más, de ettől az az ott dolgozók intelligeciája és szakmai hozzáértése még nem rosszabb (vagy jobb)
Sokkal vadabb dolgok történnek kis privát cégeknél mint multiknál...

Másrészt szerintem az érvényesüléshez igenis fontos az alkalmazkodási készség és a helyzetek helyes felmérésének képessége. Persze vannak határok, de ez nem megalázkodás hanem "túlélési technika".

Starlark 2007.10.08. 17:38:17

Ha többre tartod magad egy bírkánál vagy egy droidnál jól tetted hogy otthagytad őket.

Ha egy multi így próbálja ki az embereit nagy valószínüséggel bírkákkal szeret dolgoztatni akik nem kérdeznek, nincs öntudatuk csak mennek és bégetnek. Mondjuk sok kreativitást ezek után ne várjon el az alkalmazottaitól.

Ha a munkáltatónak fontos lenne hogy a jelentkezők közül a legalkalmasabbat találja meg nem a bírkákra pályázik. Egy megbecsült dolgozó jobban is teljesít mint egy betanított alulfizetett droid...

Sanyi 2007.10.08. 17:38:17

#3 hazug szerint... -nek
Pannon azért multi mert a norvég Nortel tulajdona ha jól tudom és annak mintájrára pár dolgot le is gyömöszöltek rajta.

A levélírónak meg annyit szeretnék mondani, hogy cool down, tíz perc folyosói ácsorgástól semmi baja nem lesz és hacsak nem valami nagyon fontos ember már most - ami a későbbiekben lehet -, akkor alkalmazkodjon a körülményekhez. Adaptívnak lenni sokkal előnyösebb mint gőgöt és sértődöttséget mutatni. Amúgy... szerintem az írója a cikknek < (2*10 + x) éves ahol x

Gekko 2007.10.08. 17:39:30

Idióta vagy. Bocs, ha ez így kicsit nyers, de csak nem gondolod, hogy a Pannon direkt a Te, vagy más szivatására alakít ki koreográfiákat...! Miért tenné?

Pláne, hogy a Pannon pont annyira korrekt, amennyire csak egy cég a magyar ugaron az lehet... és ez nagyon messze van az átlagtól.

Szóval, légy büszke magadra, és adj hálát az égnek, hogy nem kell a pannonnál dolgoznod:)

_tx_ 2007.10.08. 17:43:32

Alapíts saját céget, akkor a magad rabszolgája leszel. Tapasztalatból mondom :)

Starlark 2007.10.08. 17:45:04

Az összes multi azért nem ilyen...
A párom is multinál dolgozik, nem alázták meg az interjún igaz nem is magyar volt aki kikérdezte...

És hogy jön ahhoz egy HR-es vagy egy portás hogy egy potenciális kollegát lealáz?

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.10.08. 17:45:41

A recepciós tahó volt.
Rossz recepciós, dá-dá!

Viszont nem értem a felháborodást. A HR-es utólag bocsánatot kért emiatt, és új időpontot ajánlott fel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.08. 17:46:21

Szerintem a pannon hozzáállása érthető: Ha azzal szemben vagy türelmetlen akiből meg szeretnél élni, akkor az ügyfelekkel, partnerekkel szemben sem leszel sokkal türelmesebb.

Hogy kezeled a számodra kellemetlen, kényelmetlen helyzetet: Tudod, mi a célod, a kötelesség, mihez kell kitartanod, és megoldod... Vagy úgy érzed, te vagy a kivétel, és te bontanád meg az egységet, az utóbbi esetben nem vagy oda való.

Ezt kell az első perctől az utolsóig fenntartani.

Egy kisebb cég esetén a munkahelyen belüli jó hangulat sokkal fontosabb a termelékenységhez mint a fogaskerék státusz, jobban a személyedhez lehet igazítani a feladatokat, lehet tudni, melyik ügyféllel mikor nem beszélhetsz, ergo ott a felvétel is emberibb környezetben kell, hogy működjön.

Aki a leendő főnökeivel szemben megengedi magának amit te, az az ügyféllel szemben is sokmindent megenged magának, ergo bunkó, a cég hírnevét romboló ember lesz.

Ha majd olyan helyre kell ember aki az új jelentkezőket stresszeli mert nagy úr, és mondjuk egy "C" portán ül kényelmesen a szódásüveg mellett, akkor majd visszahívnak :D Ha nem találnak erre addig jobbat.

cradbox 2007.10.08. 17:50:54

Hihi :) Multinál alapszabály: a portával meg az IT-vel kell jóban lenni...amúgy az eset nem egyedi, én egy másik budaörsi cégnél voltam interjún, a recepciós picsa épp akkor szakított a kanjával telefonon. Utána közölték a folyamat végén, hogy felvettek, és pár nap múlva hívnak szerződés ügyben. Na azóta is hívnak.

A magyar HR-esek döntő részének a színvonala meg a béka segge alatt van. Kiszórják a kukába azokat a CV-ket, amik nem pont azt a karrierút van amit a kis buta elképzel, majd elédnyomják a CPI 300-as tesztet, amit értelmes ember ki tud játszani, ezek után egy számítógépes programtól megtudod valójában milyen vagy :-))) Ezeket a fiúkákat és lánykákat a FEEFI*-n, meg a ZSKF-en és egyéb pénzes gyorstalpalókon képzik, aztán azt hiszik ővék a világ. Persze amikor nem olyan melóról van szó, hogy tömegével mennek rá az emberek, lehoznak fűt-fát, még a csillagokat is :)

*amikor odajártam a PTE-re, többször felmerült hogy a FEEFI-nek elveszik a diplomkiadási jogát, az igen színvonaltalan képzés és vizsgarendszer miatt....:)

cradbox 2007.10.08. 17:52:36

Ja és azt hiszitek a recin várakoztatás az interjú része? Dehogy :)) Valószínűleg nem fogyott még el a kávé, vagy érdekes volt a pletyózás Trixivel a konyhában. Az egész HR egy hatalmas lufi, csak ezt még sokan nem látják át :)

andika25 2007.10.08. 18:05:07

Porsche-Pestnél szintén divat a portán várakoztatás. Sebaj, épp ebédidőben mentem, így hát lehetőség nyílt tanulmányozni a jövőbeni kollegákat.

retikanya 2007.10.08. 18:05:26

Sajnos ak multihoz megy magától és nem hívásra az 30 felett már öreg - akár tetszik ez nekünk akár nem. Azt kell látni, hogy a multi világ a még elkapatható és a mindentől "elélvező" fiatalokat keresi, 30 éves korára meg már kicsit beérik az ember és nem oly egyszerű a lábáról levenni (mondjuk nem egy céges mobil az ami a legfőbb szíve vágya, hanem egy normális fizu amiből ha kell finanszírozható).
Másik gond az, hogy ha elmegyek valahová munka kapcsán tárgyalni a csúszás megszokott. Vártam már többet is mint 5 perc :) és az esetek többségében mindig kiderült a miértje. Nagyon sok helyen van a portánál leülési lehetőség, de ha valaki járt az infoparkban (hogy nációnál maradjunk) akkor sem az IBM sem a HP bejáratnál, sem a T betünél nincs mód a leülésre, pisilésre, vizecskére, stb. Többször jártam már meg, hogy munka kapcsán vidékről érkezve hozzájuk "vonaglottam" amig a kapcsolattartó bevitt (aztán tűz a mefelelő helyre). Ezen a "multik" szerint amig nem kisér valaki nem vagy megbízható, ergó nincs gyere be. Ezt lehet szeretni, vagy nem szeretni de ez van. Kész.
Amúgy nem értem 5 percből miért lehet és kell ekkora hisztit csapni? Egyetértek azzal, hogy ha valami nem tetszik, elmegyek onnan és vissza sem nézek. Nekem volt már olyan interjum is (még a kezdeti hőskorban) ahol bementem, körülnéztem és szóltam a recepción, hogy elnézést, nem kívánok a lehetőséggel mégsem élni. Nem tudom jó döntés volt-e vagy sem, de ha már az első lépésnél nem tetszik az egész, akkor nem szeretem erőltetni.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2007.10.08. 18:25:37

Ezt a postot felesleges volt berakni. Kb annyi a hirerteke, hogy nem tetszik a csaj, akivel randit beszeltem meg ugyhogy nem jarok vele.

Ha majd a meltosagos kiralyi munkanelkuli ur leereszkedik az o nagy kegyeben es nyilvan rendkivul feszitett napi programjaba meltoztatik beilleszteni egy porban csuszo multi utolso HR-esenek meghallgatasat, es esetleg a munkanak nevezett ocsmany dologgal meltoztatik bepiszkitani a kezet, lehet hogy rajon, hogy 10 perc varakoztatasnal az eloszobaban kemenyebb dolgok is leteznek az eletben. Peldaul hogy utasitasokat kell vegrehajtani, nem kereseket, vagy hogy a fonok esetleg nem kifejezetten kedves, szellemes es okos ember, megis alkalmazkodni kell hozza, kulonben husz masik ember palyazik az allasara.

Haljon ehen az ilyen... Jovedelempotlo tamogatast meg az en zsebembol fizetik neki...

trolipotlo 2007.10.08. 18:30:14

metamorph 2007.10.08. 13:17:41
"Há nemtom, én is voltam felvételezni anno '90-ben a pannonban, tornacipőben mentem, mégis felvettek."

A portás is olvassa a homárt. :))))

vadorka 2007.10.08. 18:39:34

Cardbox, HR-ben dolgozom, és nagyon irritálnak a szakmámmal kapcsolatos sablonos és sokszor megalapozatlan vélemények. Nálunk egy kolléga átlag napi 10 órát dolgozik, és nem hiszem, hogy többet kávéznánk vagy beszélnénk, mint más munkahelyen. NEM alázzuk meg sem az ügyfelet, sem a pályázókat. És van, hogy néha várni kell ránk, de ennek sokszor az az oka, hogy tisztelt pályázó késik 10-15 percet, és elfelejt rám csörögni telefonon, hogy elnézést, elakadtam a dugóban, vagy meggondoltam magam, és el sem megyek a megbeszélt találkozóra.

Én úgy látom sok év tapasztalattal a hátam mögött, hogy nagyon sok pályázó "lufi" - hogy a te szóhasználatodnál maradjak. Iszonyú sokat gondolnak magukról, de nem tudják elmondani, mit is tudnak vagy mit csinálnak valójában. A fizetési igényüket nem a piachoz vagy a tényleges értékükhöz igazítják, hanem elvárnák, hogy a cégek fizessenek annyit, hogy kényelmesen éljenek. Mindenki vezető akar lenni, de arra a kérdésre, hogy miért, vagy hogy miért lenne ő jó vezető, már nem tudnak válaszolni. Egy pályakezdő friss diplomásnak áltagos nyelvtudással már derogál bruttó 200-ért elhelyezkedni. Nem értik, miért nem léptetik elő őket egy év után. Annyira el tudnak szállni maguktól az emberek, és ha valaki átlát rajtuk, rögtön jönnek a bevált szöveggel, hogy persze a HR nem ért semmihez. Én nem teszek fel "trükkös" kérdéseket, de elvárom, hogy valaki összefüggő, kerek mondatokban tudjon válaszolni a munkájával, ambícióival, stb. kapcsolatos kérdésekre, legyen értelmes, józan, normális önértékeléssel és önbecsüléssel, tudjon kulturáltan, a helyzetnek megfelelően viselkedni. A nagy átlag - tisztelet a kivételnek - nem tud megfelelni ezeknek az elvárásoknak.

namnam 2007.10.08. 18:40:01

Mondjuk, amit itt leírtál, az tényleg nem egy felháborító dolog. Oké, esetleg hellyel kínálhattak volna, de azért 5 perc várakozás (a megbeszélt időponthoz képest) egyáltalán nem nagy idő. Szerintem kb. 15 perc simán belefér (esetleg több is, de akkor már tényleg le kell, hogy ültessenek és jól bocsánatot kéne, hogy kérjenek).
Én szoktam néha állásra jelentkezőkkel beszélni (sem multinál nem dolgozom, se hr-es nem vagyok), de bármikor közbe jöhet pár perc csúszás, én sem tudok mindig figyelni arra, hogy le tud-e ülni az, akit megvárakoztatok.
Szóval legyél önérzetes és ne engedd, hogy ugráltassanak vagy megalázzanak, de azért ez túlzás.

namnam 2007.10.08. 18:48:41

Valóban kissé túldimenzionáltad te ezt a dolgot. Ne gondold, hogy 5 perc várakoztatás sok. Azért nem a miniszterelnök vagy, aki George Bush-hoz ment látogatóba (bár 5 perc még ott is beleférne, de lehet, hogy akkor azért leültetnének...)
Szerintem 15 perc simán belefér, és az sem biztos, hogy nem a portás volt a hülye, ogy nem ülhettél le. Azért, mert a portás nem szimpatikus, én biztos megváram volna, hogy egy kompetens személlyel is beszélhessek. Sajnos az a helyzet, hogy ha te mész jelentkezni valahová, akkor azért neked kell először toleránsnak lenned (természetesen nem azt jelenti, hogy alázzanak meg, vagy több órát várakoztassanak). Én is szoktam állásra jelentkezőkkel beszélni (se hr-es nem vagyok, se multinál nem dolgozom), és sokszor előfordul, hogy néhány percig várniuk kell, hellyel pedig nem tudom kínálni őket.

kedveske 2007.10.08. 18:52:07

ez elég gáz egy cikk. ezt minek kellett felrakni Tisztelt Index?! ilyen hozzáállással azt hiszem én sem vennélek fel...

namnam 2007.10.08. 18:57:54

Bocs, véletlenül 2x írtam meg a dolgot, mert lassú a redszer...

namnam 2007.10.08. 19:03:40

Bocs, véletlenül 2x írtam le (kezdek meghasonlani magammal...)

Kismacska (BELLA) 2007.10.08. 19:03:55

Sziasztok!

Bocs, ha volt már, aki leírta, nem olvastam végig minden kommentet.

Igaza van a delikvensünknek. Én is így jártam, csak én kivártam a soromat. Valóban ilyen kicsi helyen, valóban így, kényelmetlenül kell álldigálni. Gondoljatok bele, még a mellékhelyiségbe is úgy kell kikéredzkedni, vagy inkább be!

Szóval tudom, min mentél át, tudom, milyen hívogatóak azok a fotelek.

NEM a várakozással van a baj, basszus!! Én is várok szívesen akár fél órát is, de nem ott álldigálva a szűk előtérben!! Nagyon-nagyon gáz, a Pannon elgondolkodhatna.

És: a Pannon valóban multi, egy norvég (?) cég, a Telenor tulajdonolja.

ver@s kan-tár 2007.10.08. 19:14:42

Nincs ebben az egész históriában semmi elképesztő elem, legalábbis semmi olyan, ami végképp emészthetetlen lenne. A szereplők közül ki-ki magához volt hű, a maga szempontjai szerint járt el, ennyi.

A Pannon egy multi (kulti nélkül), amely cég egy olyan ország kínálati zavarosában halászgat nagy vígan még az ilyesfajta tortúrának kitetten is kellően decensnek mutatkozó munkaerő után, ahol számára minden további nélkül kifizetődik az efféle henye faragatlanság. Kvázi előzetes szűrőként működteti: már a kezdet kezdetén elkülöníti a birkahajlamúakat a némi önérzettel is bíró emberektől. Utóbbiakról nem mondható el, hogy alkalmazottként olyan égető szükség volna rájuk. Ez a bevett, atomkori módi egy igazán méretes cégnél. A Pannon pedig ilyen. Nincs is mit várni tőle mást. Logikája szigorúan üzleti, és a nagy számok törvénye alapján úgyis kifizetődő... A piac diktál, s nem a melót hajkurászók.

Viszont a munkát kereső delikvens is logikusan járt el, épp csak nem közgazdasági értelemben. Az, amit ő jelen esetben előtérbe helyezett, fontosabbnak tűnt számára holmi speciális technikával megnyomott papírdaraboknál, mely fecniknek tulajdon előállítási költségükön túli vásárlóerőt tulajdonít a modern gazdaságtan. Amit pedig fontosabbnak (értékesebbnek) ítélt, a tulajdon önbecsülése volt. S mivel ez korántsem oly flexibilis tényező, mint amennyire a magasztos közgazdasági alapelveknek napi gyakorlatba történő átültetése az, valamennyire azért tolerálható részéről az igény, hogy legalább emberszámba vegyék.

Mindkettejüknek (a maguk szempontjából) igazuk van hát, és mindketten a hajukra is kenhetik egyből. A difi mindösszesen annyi, hogy míg a Pannon vígan elvan/ellesz a maga bunkóságával a továbbiakban is, addig rezignált álláskeresőnk hiábavalóan lamentál majd újból és újból, mikor hasonlóan provokatív magatartással lesz kénytelen szembesülni, mert a megélhetési mutatók (akárcsak az idő) igencsak ellene dolgoznak. S ha netán ő maga is szeretne egyszer - mármint dolgozni -, ma még keservesnek tűnő megalkuvás nélkül ez aligha megy majd. Pech.

2007.10.08. 19:21:41

Céadaoin !
Nem tudom már, ki volt, nem emlékszem ennyi év távlatából (kb. 10 éve lehetett, és ez az egy telefon volt az össz kapcsolat)
Ja, és nem pályáztam, hanem jártam egy plusz tanfolyamra, aminek a szervezője "közvetített" ki, tehát még innen sem emlékszem rájuk.
Amúgy nekem meg van kollégám, aki elismert tekintély az ügyben, és semmi bajom ezzel, sőt, érdekel.
Csak nem biztos, hogy ez az első kiválasztási szempont. Vagy a második. De, akár a harmadik se ;-)))

2007.10.08. 19:29:18

"Egyszer egy cégnél én is voltam inerjú, ahol a személyzetis késett, és 20 perc múlva felálltam és elmentem.

Adtak másik időpontot, ahol az illető így kezdte: "Rambó úr, Ön egy türelmetlen ember."

Mindegy, nem találtunk egymásra. De ott legalább exkuzálta magát az illető."

Korrekt.
Nekem viszont egy fordított esetem volt: jelölt kikönyörögte, hogy este fél nyolcra jöhessen, mert neki csakis így jó.
Szóval, csak miatta maradtunk bent ketten a főnökömmel. Ezek után késett, több, mint fél órát.
Csak azért nem mentünk haza, mert belekezdtünk valamibe, és be akartuk már fejezni.
Mikor megjött a hölgyemény, egy bocsika nem hagyta el a száját.
Ezért (nem kis iróniával) azt mondtam neki, hogy "köszönjük, hogy ilyen késői időpontban időt szakított ránk", meg azt mondta, "szívesen"
Az interjú meg eddig tartott ;-))))
Viszont, bevallom, ezóta az eset óta vagy jó valakinek a felajánlott időpontok egyike, vagy nem töröm ÉN a kezem-lábam csak azért, hogy valaki eljöhessen interjúra.
Ehhez viszont, bármennyire is humán vagyok, tartom magam..

56 Nap 2007.10.08. 19:31:27

kan-tár, szerintem a jelentkező egyáltalán nem peches. Miért? Mert ellentétben a vállalattal ő nem egy közgazdasági tényező, hanem egy ember.

Így pont jót tett magával: ő ugyanis olyan ember, aki utálja, ha valaki droidnak tartja. Nem tetszett neki és elhúzott a picsába. Nem pazarolt 5 percnél többet (teszem azt 1,5 óra várakozás, utána 1 óra interjú, majd 2-3 hét teljesen hiábavaló várakozás után 1 hét telefonálás, mire valaki benyögi, hogy ez nem jött össze).

Namnam, szerintem te nem veszed figyelembe a leírt körülményeket, és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nálad is kiverte volna a biztosítékot, ha egy portás elküld a picsába egy teljesen jogos kérdés miatt.

Mao elvtárs, remélem egyszer te is kipróbálhatod majd az ilyen mókákat.

Amúgy meg ne általánosítsunk. Vannak jó HR-esek, szerintem a többség ilyen. De vannak rosszak is. Vannak totálisan jófej portások, akikkel két mondat után jóban van az ember. Vannak totál gázok. Vannak az embernek jó napjai, meg vannak szarok.

Rosencrantz 2007.10.08. 19:42:24

Mér' a Pannon a bunkó mert - tegyük fel, hogy így volt - a portás volt kötsög?
Én már kerestem állást, hát nem biztos, hogy öt perc múlva bepörgök és a portás(!) miatt lépek le. Ha bejutok (felvesznek) és olyan a szitu, akkor esetleg megemlítem., hogy milyen volt a beengedő-ember, de ebből következtetést levonni egy egész cégre - Hát.....

Flea 2007.10.08. 19:42:46

Na most véletlenül sokat szoktam járni a Pannonba és éppen ahhoz a bejárathoz. Ha a fiatalember nem egy vadbarom, akkor észrevehette volna, hogy az egész Pannonban mágneskártyás rendszer működik. Nem csak a bejáratnál, de az épületen belüli nagyobb csomópontokban lévő ajtóknál is csak mágneskártyákkal lehet közlekedni. Minden dolgozónak van ilyen kártyája, és mivel sokat járok külsősként oda tárgyalni nekem egy vendég kártyát csináltattak. Azelőtt ugyanígy fel kellett szólni, megvárni amig valaki lejön. Addig ki szokták tölteni a látogató kártyát, de a portán valaki belsősnek alá kell írnia a listát, hogy bemehess. Az említett fotelek már az első mágneskártyás ajtó mögött vannak ezért nem mehetett be...

Arról nem beszélek mondjuk, hogy akkora az épület, hogy előfordulhat, hogy valaki azonnal elindul, de nem ér oda 10 perc alatt.

Három éve rendszeresen ott vagyok, de valahogy sosem jutott eszembe duzzogni a rendszeren és sosem volt semmi problémám a recepciósokkal sem, viszont tény, hogy fel bírtam fogni, hogy miért kell várnom és nem másztam senkinek a képébe.

Végül is azt hiszem mindenki jól járt így, de különösen a Pannon...

2007.10.08. 20:01:12

Aszentségit!
Ahogy olvasgatom az oldalt, egyre jobban örülök, hogy a lottóötösömből élek és nem kell szaroskodnom mindenféle nyikhaj előtt.

&#13; 2007.10.08. 20:04:32

Engem, kedves HR-osok, az erdekel, hogy mit mer az, hogy vmilyen eloregyarott frappans valaszom arra, hogy miert lennek jo vezeto vagy akarmiahalal. Vagy hogy kerek mondatokban tudok akarmilyen hulyesegrol is beszelni. Kulonosen ha nem is vmi stresszalasra palyazom, ahol aztan tenyleg nem feladatom kerek mondatokban az ambicioimrol beszelni. Nyilvanvaloan, abszolut nem kerdes, hogy vannak szempontjai az interjuvolasnak, amihez vmilyen emberismereti tenyezo kell, de azert altalaban megis szakembert keresnek, es csak neha telefonoskisasszonyt, akinek azt is ertelmesen kell tudni elmagyarzni, hogy miert csillagokat ir a telefon, amikor o a PIN kodjat irja. Nem?

Megdobbent 2007.10.08. 20:10:20

Nah, en ugyan fiatalabb vagyok az ominozusnal ugy 1-2 evvel, de valahogy a boldog bekeidokben (nekem szomoru, mert allasinterjura is elmentem egyszer-ketszer) nem volt olyan fogadohelyem, ahol le ne ultettek volna, kaveval ne kinaltak volna - volt, ahol meg ebedet is rendeltek nekem. Dejakkor biztos sikeres-e vagyok/voltam, holott meg nem forgalmaztak baccpapucsot es nem tudtam rola, hogy palkovicsne sikeres, es eszembe sem jutott az ajtotepes :)

btw: a helyeben en is megpattantam volna, es helybol mondtam volna le pannon elofizetesemet/dobtam volna el kartyamat ;)

Frank Endi 2007.10.08. 20:14:06

EGY DOLOG MINDIG KIMARAD AZ EHHEZ HASONLÓ ÜGYEK KOMMENTJEIBŐL !!!

Szóval az, hogy 99%-ban épp a magyariakról van szó mindig a multik bünének titulált esetekben. Majdnem mindenütt egy külön team, régen úgy mondták volna, hogy véd és dacszövetség alakul arra a célra, hogy a cikis eseteket eltitkolják a magasabb (magyarul általában nem tudó) vezetők elől. Óriási tapasztalattal rendelkezem ez ügyben. Nem akarom itt magam tömjénezni nektek, de angolul és franciául hála szüleimnek jól beszélek, de úgymond tárgyalóképes vagyok a germánok nyelvén is. Nos azt tapasztaltam számos esetben, főleg hipermarketeknél és csodás műszaki áruházas multiknál, hogy ahogy eljutottam a már magyarul nem beszélő főnökhöz, minden egycsapásra szuperpozitiven megváltozott. Higgyétek el, szégyenszemre a fő baj a multiknál a magát a saját színvonalán megőrizni és újjátermelni akaró magyar stábbal van. Posztozó barátunk esete nagyon tanulságos, s ha mindez valaha eljutna "up to Mr. Ove Fredheim" (a Pannon vezérigazgatójához) minden bizonnyal változnának a dolgok. Várószoba fotelekkel, olvasnivalóval minimum 1 db állandó humánkapcsolati hostessel akinek ez lenne az egyetlen dolga. Ám az említett védelmi stáb erre vigyázni fog, hogy soha ne halljon semmit se Fredheim úr erről, s minél több legyen a megalázható "magyar testvér" a cégnél.
Ha tudtok nyelveket, receptem a következő. Akár álláskeresésről, akár reklamációról van szó, kerüljétek a magyar nyelvet, még a külföldiül tudó magyar is kedvesebb lesz veletek. Ha rákérdez miért nem magyarul beszélsz, ha az az anyanyelved, mondd, hogy azt szivesebben használod csak családi körben. Megdöbben egy kicsit mindenki, de biztos célhoz jutsz. Ha nyertél, utána a külföldinek elmondhatod az igazat. Szeretni fog érte, még akkor is, ha épp reklamálni jöttél, hogy már a harmadik hibás mosógépet sózták rád a 72 órás csere alapján. De az ácsorogtatós megalázás kikerülése is jó indok erre. A magyar stáb bunkó része persze utálni fog, de félni is fog tőled a külföldiekkel való "meghitt" nyelvi kapcsolatod miatt. Hisz ők más "nyelvi" kapcsolatokban hisznek. :-)
Ciki vagyok? Lehet, de eredményes.
Na csók!

Jimmyx 2007.10.08. 20:17:11

A multi nem embereket keres hanem általában droidokat. főleg Magyarországon. ez van. ez a modern kori rabszolgaság :) és ez addig így is marad ameddig vannak birkák akikel terelni lehet, az meg mindig akad :) persze nem látom be azt, hogy miért jó egy cégnek ha 3 havonta lecserélődik a dolgozók 70%-a, nem vagyok egy nagy menedzser de szerintem ez drágább mint megtartani a népet :) éljenek a mesüge hr-esek akik nem értenek az égvilágon semmihez

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.10.08. 20:20:58

Korabbi tapasztalatom szerint nagy kulonbseg van MAGYAR es IGAZI Multi kozott.

Szeritem 5 perc az tenyleg nulla. Ha tobb mint 15 perc akkor mar baj van.

Egyebkent en a kedves Nutricianal (Milli tej stb..) interjuztam megpedig azt hiszem Horvath Attila volt az Export Manager meg anno 2001 ben.

Fel orat vartam ra ,mert epp a BNV kiallitason talalkoztunk. Majd az interjut menet kozben akarta lezavarni.
Mondtam ok beszelgessunk menet kozben..
Tobb idegesito kerdes utan kerdezte miert pont engem valasszon a munkara. Elmondtam neki :a tapsztalatom, helyismeretem, vegzetsegem stb stb miatt. erre: "De miert pont teged ha van jobb nalad? "

Na elpattant a hur az agyamba.. " HA VAN JOBB AKKOR VALASZD AZT!!" es elbucsuztam..

Hala istennek ezutan az IBM hez mentem ahol szerencsre igazi multival volt dolgom nem "Magyar Multival" es egyaltalan nem bantam meg az Osztrak fonok es a recepcios bajossagat.

El Condor 2007.10.08. 20:29:10

Én fél óráig vártam volna ebben a helyzetben, aztán érdeklődtem volna, majd ha nem kielégítő a portás válasza, szépen leléptem volna. Aki 10 percet nem bír várni, az még sokszor pofára fog esni. Az ülőhely meg nem fontos, szerintem ennyit igazán ki lehet bírni állva.

nothing.at.all (törölt) 2007.10.08. 20:29:51

most az a sztori, hogy 5 percet várakoztatta a portás, miután telefonon megérdeklődte, mi a szitu, és neki azt mondták, hogy várjon ott, amíg nem jön vki? nagy kaland. ha nem azt válaszolja, hogy el lehet menni, hanem hogy nem tudja, neki ezt mondták, akkor mivan? lehet épp pisilnie kellett az interjúztatónak, azt nem ért le 5 perc alatt.
legközelebb már azt is be lehet küldeni, ha nem köszönnek, mikor elmegyek?

Cselo 2007.10.08. 20:34:09

Érdekesek ezek a kommentek. Csak sokan elfelejtik azt, hogy amunkaviszony nem egyoldalú rabszolgatartás, hanem két fél között szabadon létrejött szerződés. Ha egy multi - vagy akár nem multi - már az elején így áll hozzá a leendő munkatársához, vagyis jelzéseket küld felé: "te csak egy másodrendű vagy", akkor az ilyen céget űzött majom sebességével kell otthagyni. Csak olyan munkáltatóval szabad szóba állni, amelyik egyenrandú partnernak tekinti a jelentkezőt. Ha mindenki így tenne, akkor nem tudnák a magyar munkavállalókat úgy kizsákmányolni, ahogyan azt sok esetben megteszik.

janper 2007.10.08. 20:44:12

Itt latszik a HR-esek szerepe.
Nemreg kerultem egy multihoz, eleg sok helyre ellatogattam, fel is vettek mindenhova, viszont ha mar az interjun is nyomott hangulat fogad (mind a dolgozok, mind a HR reszerol), akkor koszonom, nem kerek. A mostani melohelyemen rendkivul profi volt az egesz stab, nem csak mondtak, hanem sugaroztak is, hogy "igen, mi vagyunk a legjobbak, es a legjobbakat akarjuk" - ezek utan az ember nagyobb lelkesedessel all hozza a dologhoz.

sergei 2007.10.08. 20:46:49

[OFF]
Sziasztok!

Küldtem a Homárnak egy sztorit, nem tették ki, majd a levelem megérkezését tudakoló mailre sem jött válasz.

a homar _at_ mail.index.hu-ra írtam. Vagy máshová kell?
thxbye
[/OFF]

szabiaki (törölt) 2007.10.08. 20:48:22

Tehát akkor a frankó!
Nem HR-es hanem személyzetis.
Nem fejvadász, mert az az aki pénzért embereket öl, hanem állásközvetítő.

Nupagagyi Krtek 2007.10.08. 20:50:26

Hja, Frank Endinek igaza van.

Egyszer csellengtem hivatalos ügyben egy cégnél (nevét fedje feledés és homály ;-) ), és többen toporgtunk odalent a fadpadtalan aulában, hogy bebocsátást nyerhessünk hivatalos ügyeink intézésére. Ám a rendszer úgy működött, hogy a belső telefonon fel kellett szólni az aktuális ügyintézőnek, aki eldöntötte, hogy fogad-e. Ha igen, akkor lejött, ha nem, akkor elküldött (majd ő intézi, intézd te levélben etc.).
Egyszer csak jön ám egy manus, és angolul mondja a biztonsági őröknek, hogy ő a csúcsfejhez jött. A szolgálat rögtön telefon után kapkod, gyors hadaró beszélgetés a csúcstitikársággal, és a manus máris mehetett felfelé, biztonsági őri díszkisérettel.
Közben értem is lejött az illetékes, és kéz a kézben ballagtunk az angol, meg a bizonsági őr nyomában.
Így volt alkalmam megfigyelni, amikor a vendég elé kiszalasztott titkárnő és a biztonsági őr átadták egymás között az angolt: aki ekkor kaján vigyorral köszönt magyarul, és közölte (természetesen töretlen magyarsággal :-)), nagyon örül, hogy hosszú hetek óta végre eljutott a főnökig, mert az ügyét már csak ő tudja elintézni.
Mit ne mondjak, egy tanulmány volt a titkárnő és a guard arckifejezése... :-)

Igen, ez az egyedül üdvezítő megoldás: mindig viselkedj úgy, mintha külföldi lennél - akkor van esélyed rá, hogy emberszámba vesznek.

dpspeti 2007.10.08. 21:04:07

"sem a T betünél nincs mód a leülésre"

A recepcion vagy 10 kenyelmes szek van :) A lenti recepcion pedig egy egesz kavehaz :D

gazsi 2007.10.08. 21:22:17

vérforraló,hogy egy input-output manager akar valakit(aki ráadásul nem is portásállásra jelentkezik)kiokítani a várakozási illemről!Én a magam 25 évi és néhány munkahelynyi tapasztalatával azt mondhatom,hogy még semmilyen időpontot nem késtem el,és soha senkit nem várakoztattam meg.Lehet ,hogy régimódian hangzik,de alapvető udvariasság mindkettő.A másik:nem annak az őstaplónak megyünk személyi cselédnek,aki várat,hanem az általa képviselt céggel létesítenénk kölcsönös kapcsolatot.Én a munkámat adom,ők meg ezt alaposan megnyesve javadalmazzák valamiképpen!Azt kihasználni,hogy valaki munkát keres,dolgozni akar,küzd,vár(még ha csak 5 percet is)épületes nagy parasztság.Mondom ezt annak ellenére,hogy jelenleg 15 embert foglalkoztatok,+még ugyanennyi kisegítőt,diákot,nyugdíjast.Munkatársaimnak tekintem őket,nem szerencsétlen munkáért kenyérért kuncsorgóknak.PONTOSSÁG:ezt kérem és ezt adom ÉN IS!!A sok tesztiratás,meg hülyébbnél hülyébb kérdések helyett őszintén kéne beszélni az új jelentkezőkkel 1-2-percet,mindjárt lejönne a kép! No, de hát ezeket nem tanítják a belső tréningeken,meg a himi-humi fejtágítókon.Egyszer hozzám is jött egy ilyen pofa szervezni,organizálni.Másfél nap után az egész cég a feje tetején állt,10 éves barátságok alakultak ökölharccá,+ hónapba telt,amíg rendbetettem az egyhetes ámokfutását!

2007.10.08. 21:26:30

Szerintem, mindenki tudja, és teljesen természetes az, hogy a cégeknél az alkalmazottak, vendégek mágneskártyával közlekednek.
DE!
Vajon, miért lehet úgy kialakítani egy recepciót, hogy, ott csak szorongani lehessen, normálisan várni még akkor sem, ha a fogadó emberke, aki felvinne (legyél akár ügyfél is, lehet, a fogadóra akkor jön rá a hasmars) ne lehessen normálsian várakozni.
Nem elvárás itt a kávé, újság, friss dvd-k vetítése, csak annyi, hogy ne kerülgessenek a helyiek (nekik is jobb), és normálisan, emberi körülmények között lehessen várni, míg az illetékes felszabadul.
Szerintem, ez még csak nem is frusztrált recepciós kérdése (bár, ugye leggyakrabban ő képviseli a céget, és, ha ő megengedheti magának, amit itt megengedett, akkor az sok jót nem jelenthet), hanem a VÁLLALATI KULTÚRÁÉ.
Nehogy már a Pannonnak, vagy akármelyik cégnek gond legyen, hogy a recepciót 2nm-rel nagyobbra építse és betegyen 1-2 széket a szélére....Ez csak hozzáállás kérdése, és itt pont az a baj, nem az öt perc.
Bár, a recepciós tőlünk azért repülne... (egyébként megfontolásra ajánlanám azt is, hogy, seki nem tudhatja, hogy akivel az illető recós lekezelően viselkedett, mert ma csak egy szaros álláskereső volt, nem lesz-e holnap egy olyan cégnél alkalmazott, aki épp megrendelést adhat, vásárolhat tőlünk, netán, olyan döntéseket hozhat, vagy köztreműködhet a meghozatalukba, ami a cégemnek fontos, sőt, élet-halál dolga?)

2007.10.08. 21:31:13

gazsi, szerintem meg igenis előfordulhat, hogy az illetékes késik egy interjúról. Még, ha nem is tesztet íratnak, ahogy nálunk is.
Pl., mert a kettővel előbbi delikvens is késett öt percet, meg az azutáni is, így hiába a 30 perc, a harmadiknál már rám kell várni.
Vagy, egyszerűen hosszabb egy interjú, mint 30 perc, vagy, mert a jelölt jó, és belefeledkezik az ember, vagy, mert nem tudott meg eleget, és megadja a lehetőséget, hogy az illető még beszéljen,és nem zavarja el...
De, olyan is volt, hogy azért késtem, mert egy ügyféllel beszéltem telefonon, akire mégsem tehettem rá a telefont, hanem el kellett intéznem, amiért hívott...
Szóval, ne ítéld meg egy 15 emberes cégecske után, hogy mi az abszolút helyes...

AzHofi 2007.10.08. 21:39:21

A sok baccpapucsos ősi román multirabszolga. Tépjük le az ajtajukat.

peca1000 2007.10.08. 21:50:19

Hát öcsém, úgy kell neked!

1. Arra nem gondolsz, hogy előtted mást hallgatnak meg, és pontban nem lehet kiszámítani, hogy meddig tart egy interjú? Sokszor 15-20 percet is kell várni mire sorra kerülsz, és nem azért mert kicsesznek veled. Ha 1 órát váratnak, akkor tényleg menj el, de 5 perc után? Sehova nem vesznek fel.

2. Ha a portás azt mondja álj, félre és várjál, akkor megkérdezhetted volna, hogy addig nem mehetnél be a beeresztõ ajtó mögötti részbe ahol a fotelok vannak, hogy leülhessél? És szóljon, ha mehetsz?

3. Pannonnál melózok, és simán leültem egy üresen álló tárgyalóban, és ott vártam 15 percet, mire fogadtak.

4. Mellesleg a Pannonnál jobban fizető állást nem nagyon van (márkaképviselet). Pécsett vagyok, és többszörösét keresem annak, amit máshol adnak ezért a munkáért, a rengeteg juttatásról nem is beszélve + a barátságos és munkabarát légkörről.

5. Ha elmész egy maszekhoz, dolgozhatsz éhbérért 12 órában, plusz juttatás nélkül.

6. Életed egyik legjobb állását játszottad el. Máskor légy türelmesebb, és próbálj meg visszamenni

SzaNetti 2007.10.08. 22:10:06

Szerintem is felháborító, amit a HR-esek művelnek. Ahogy az Lőrincz Zsolt: Multi című könyvében olvasható: "A HR-es a gazdasági szakterületen ugyanaz, mint a tanárin a tornatanár". Egyébként az idézett könyv tele van életszerű példákkal, mi is folyik egy állásinterjún, a hülye sablonos kérdéseik a jó és rossz tulajdonságainkról, no meg hogy milyen állatok lennénk, stb., ezek szerintem már egy átlagos IQ-val rendelkező embernek is megalázók - mintha nem lenne egyértelmű, mire megy ki a játék. Ráadásul nehogy már egy felszínes fruskán keresztül kelljen beverekednem magam egy elvileg magas elvárásokat támasztó állásra. És amikor a HR vezető interjúztat, az sokkal rosszabb; neki aztán gőze sincs a valóságról, plusz a minimális alázat sincs meg benne sem a munkájával, sem az interjúalannyal szemben. (Tisztelet a kivételnek.)

ZeeP 2007.10.08. 22:15:14

Flea
Szívemből szoltál és nem csak azért, mert személyesen is ismerem az ott dolgozó hölgyeket, hanem azért is, mert a "kedves" újonc azt sem vette észre (a mágneskártyás rendszer mellett) hogy kívül nemhogy szék, de hely se nagyon van. Az épület kialakításáról nem a Pannon tehet, mivel bérlik az irodákat.
A fiatalember vajon vállalta volna a felelősséget egy vadidegen emberért? Leültette volna egy olyan helyre ahol gyakorlatilag senki nem látja hogy mit csinál? Nem véletlen, hogy nem mehet be idegen egyedül a Pannonhoz.
És szerintem így járt a Pannon a legjobban...

gazsi 2007.10.08. 22:16:55

Los Alamuszi. Kedves!Austrian Telecom bécsi központ,kb 1500 dolgozó,számtalanszor szólított oda dolgom,soha nem kellett várnom, ha megbeszélt időpontra mentem. Igaz én sem késtem.Igen,elképzelhető,hogy "multiéknál" torlódnak a delikvensek,,ám elképzelhetetlen az,hogy leüzenjünk az alant tolongóknak? Mert mint ahogy pontosan mondtad,a 10-edik 3perces késés már 3 fél óra szívás a következőnek.De igazából a recós hozzáállása ami kiakasztó,ki a f@sz ő,hogy bárkit csak úgy kiosszon?! Mellesleg abszolút lényegtelen,hogy 4. 15, vagy 1500 fős a cég,az udvariasság,létszámfüggetlen!Netán tévednék? Vagy csak kis cégre vonatkoznak ezek,és egy multi lehet bunkó? Bocs,de Ausztriában nem ezt tapasztalom.Össszevetve pl:Ahogy a TESCO bánik Mo.-on a dolgozóival,vagy ahogy a Merkur (hasonló láncolat)itt,az ég és föld! Biztos lehetsz benne ,hogy az olyan, munkatársait megalázó,lenéző,lekezelő,vezetőkből,mint amilyeneket a Tesco-nál találsz,itt mutatóban sem látni.Pedig a töröktől a cigányon át a magyarig mindanféle nációt foglalkoztatnak.Tévedsz,ha azt hiszed,hogy el vagyok ájulva az osztrákoktól (a ny.európai viccek egy jó része róluk szól),csak egyszerűen belátták,hogy hosszabb távon kifizetődőbb korrektül bánni az emberekkel.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2007.10.08. 22:22:49

Azt latom hogy a HR-es munkajarol azok beszelnek akiken csattan, akik belelatnak, azok valahogy maskepp velekednek.
1.) Szakmai oldalrol: ugyanmar, amikor van 5 pozicio amire jelentkeznek 500-an, ugyan mar hogy kellene pszichologust jatszani minden egyes utodottnel aki azt sem tudja elmondani hogy az adott munkara miert tartja magat alkalmasnak?
2.) Emberi oldalrol: melyikotok turelmes a sajat munkajan belul (ugyfelszolgalatos, elado stb) a nyolcvanotodik marha utan egy ujabbal?

En harom evig jartam interjurol interjura, voltam biztositostol sales-en at konyveloig minden, aztan sajat ceget csinaltam, most evente atlag 200 interjut csinalok szemelyesen. Higgyetek el, sokkal tobb a sotet, onmagaert kiallni keptelen, de hatalmas onerzettel biro mimoza az orszagban mint a szakmajahoz erto es megbizhato ember.

Az is ertek mar, ha valaki telefonon lemondja a talalkozot amire nem tud elmenni. Az emberek ketharmada siman nem jelenik meg. ilyenkor mit tegyen a HR-es, malmozzon? Vagy inkabb hivjon egy idopontra tobb embert es varakoztassa azt aki pontos de pechje van es az elotte levo veletlenul megjelent.

Amugy a HR modszertan ketsegtelenul tul van specifikalva es bonyolitva, de olyan HR-es, aki jo emberismero (es ez sajnos csak reszben tanulhato) nagyon keves van. Ha ilyenekbol tobb lenne, a folyamat sem lenne megalazo.

Buszkesegbol viszont nehez kenyeret venni a kozertben.

Sylba 2007.10.08. 22:31:28

Az a baj és ezt senkinél nem olvastam hogy néha az ember amikor munkát keres és néha mikor kilátástalannak érzi a dolgait akkor ez jobban megviseli mint más. Én is interjúztam már és én Pannon konkurenciánál voltam de nem mennék már multihoz dolgozni mert hát elég embertelen a dolog. Néha és néha nem. EGy biztos hogy néha nem yszerű a dolog meghát sokszor a hr-es sem tudja azt csinálni amit kellene. a főnők sem normális sok esetben. szoval jobban jártsz.

Nekem van egy morbid sztorim erről dolgoztam egy nem multi cégnél nagyon családias hangulatban. Egyik nap keresgélek a neten és megtaláltam hogy keresnek a helyemre egy új jelöltet én hülye voltam mert nem mentem be akkor és vertem ki a balhét hogy ez mi. / legfeljebb akkor legalább kirugtak volna / de nem két honapig még hülyitettek, hogy maradhatok aztán a hr-es pasi lapátra tett. Szoval néha van amikor az ember elszámol 10-ig és néha nem kéne elszámolni az biztos. És első megérzésre hallgatni a céggel kapcsolatban.

Egy tuti most azt csinálom, amit szeretek :) úgy ahogy szerettem volna. Szoval mindenki megtalálja amit keres .

VIszont azt is figyelembe kell venni hogy nálunk is volt olyan hogy a karácsonyi ajándékbor tünt el a hr-ről és hát ezért is lehet ám hogy néha kell a biztonsági őr.

Sylba 2007.10.08. 22:31:33

Az a baj és ezt senkinél nem olvastam hogy néha az ember amikor munkát keres és néha mikor kilátástalannak érzi a dolgait akkor ez jobban megviseli mint más. Én is interjúztam már és én Pannon konkurenciánál voltam de nem mennék már multihoz dolgozni mert hát elég embertelen a dolog. Néha és néha nem. EGy biztos hogy néha nem yszerű a dolog meghát sokszor a hr-es sem tudja azt csinálni amit kellene. a főnők sem normális sok esetben. szoval jobban jártsz.

Nekem van egy morbid sztorim erről dolgoztam egy nem multi cégnél nagyon családias hangulatban. Egyik nap keresgélek a neten és megtaláltam hogy keresnek a helyemre egy új jelöltet én hülye voltam mert nem mentem be akkor és vertem ki a balhét hogy ez mi. / legfeljebb akkor legalább kirugtak volna / de nem két honapig még hülyitettek, hogy maradhatok aztán a hr-es pasi lapátra tett. Szoval néha van amikor az ember elszámol 10-ig és néha nem kéne elszámolni az biztos. És első megérzésre hallgatni a céggel kapcsolatban.

Egy tuti most azt csinálom, amit szeretek :) úgy ahogy szerettem volna. Szoval mindenki megtalálja amit keres .

VIszont azt is figyelembe kell venni hogy nálunk is volt olyan hogy a karácsonyi ajándékbor tünt el a hr-ről és hát ezért is lehet ám hogy néha kell a biztonsági őr.

cradbox 2007.10.08. 22:35:33

"Cardbox, HR-ben dolgozom, és nagyon irritálnak a szakmámmal kapcsolatos sablonos és sokszor megalapozatlan vélemények."

Yuki, elhiszem. De hidd el, voltam jó pár állásinterjún (és nem ügyfélszolgálatos akartam lenni) és elképesztő dolgokkal találkoztam. A drága kolléganőnek fogalma sem volt miről szól a pozíció, "majd Lea később elmondja a telefonba, de azért meghallgat". 10-ből 9 interjún ugyanazokat a sablonkérdéseket tették fel, köztük nagy kedvencemet, a hogyan látja magát 5 év múlvát...:-) Megcsináltam egy rakás motivációs meg mindenféle tesztet, amiről a konkrét szerződéskötésnél maga a nagy multi HR-ese fejtette ki, hogy mennyit érnek.

A HR a legtöbb esetben nem más, mint időspórolás a vezető részére.

vadorka 2007.10.08. 22:38:32

SzaNetti, gratulálok. Olvastál egy ponyvát, tele felszínes és nem feltétlenül valósághű állításokkal, és tudod a frankót. Nem ismerek olyan kollégát, sem vállalati, sem közvetítői oldalon, aki feltenne egy olyan kérdést interjún, hogy a pályázó milyen állat lenne. Városi legenda. Én például gyakran kapok a pályázóimtól e-mailt, amiben megköszönik a korrekt hozzáállást, tájékoztatást, stb. Utólag. Miután tájékoztattam őket arról, hogy az illető cég mégsem őket választotta. Nem próbálom őket megalázni, de szerintem ők sem így élik meg a dolgot. A felszínes fruska jelző meg tudod, annak alapján, hogy alkotsz véleményt, lehet, hogy Rád (is) jellemző.

lottyentluvnya nevű kommentezőnek pedig a válaszom: ne legyen előregyártott válaszod. ha informatikus vagy, nem fogom elvárni, hogy jól kommunikálj. Ha nem akarsz vezető lenni, ennek nagyon örülök, különösen a mai világban, ahol mindenki azt hiszi, nem ér semmit az élete, ha 30 évesen nem vezet vállalatot. De ha valakit megkérdezek, miért akar eljönni a munkahelyéről, és az a válasz, hogy nincs előrelépési lehetőség, majd tisztázzuk, hogy ezen ő nem az érdekesebb feladatot, elismerést, netán több bért érti, hanem a vezetői pozícióba kerülést - na erre megkérdezem, hogy miért szeretne vezető lenni, ÉS NEM TUDJA MEGMODANI. Ez szerintem gáz. Igazad van, nagyon fontos, hogy valaki jó szakember legyen. De tudod, sok jó szakember van. Ha válogatni lehet közülük, miért ne azt válasszam, aki mellesleg normális stílusban beszél az körülötte lévőkkel, és betartja a társas érintkezés alapvető szabályait?

Sas882 · http://raktarbazis.blog.hu/ 2007.10.08. 23:02:20

hátszéllel kell menni, akkor nincs dekkolás a portán:)
az interju sem volt vészes, nemis a hr munkatárssal tárgyaltam......
elsőre gusztustalannak tünt, de felvettek simán, jó öreg Magyarország.

[] (törölt) 2007.10.08. 23:12:44

Frank Endi: ilyen tenyleg van? de mire jo a magyaroknak, hogy egymast szopatjak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.08. 23:24:23

narancs es jesszum
most nevetni fogtok, de egyszer elmentem, hoz dolgoznek
akartam megjavulni
volt ott Vacon valami nemet multi, de ha megdoglok sem jut eszembe a neve
Gyorgyi mar nagyon izgaga volt, hogy fogy a penz
es nem vettek fel, mert allitolag tulkepzett voltam, pedig mondatam tudok szalagon dolgozni meg akarok
de nem
ez a kapcsolatomba is kerult, meg az orszagomba
mar miert ne hozna nekem alice balatonszeletet?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.08. 23:26:21

amrikaban kitoltessz egy hulye aplikesont/tudom, hogy majom modra irtam le/ aztan 10 perc beszelgetes
masnap szolnak telefonon, hogy mi van
altalaban felvesznek

k_huszar 2007.10.08. 23:34:30

>> aki azt sem tudja elmondani hogy az
>> adott munkara miert tartja magat
>> alkalmasnak

Vannak akik nem erosek pofazasban, meg ontomjenezesben ... Persze azok ne akarjanak pofazonak, meg ontomjenezonek menni, de altalaban mas allasoknak is ezt varjak el ...


>> melyikotok turelmes a sajat munkajan
>> belul (ugyfelszolgalatos, elado stb) a
>> nyolcvanotodik marha utan egy ujabbal

Ha nem tud, akkor gyorsan valtson munkat ...

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2007.10.09. 00:48:58

demostkomolyan! A hr az még tényleg egy létező szakma?

van olyan élő ember a földön, aki elhiszi, hogy a hr-es jó bármire is?

nem értem én ezt.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.09. 01:21:54

Yuki: nem tudom, szerintem a HResek kapcsán a legnagyobb probléma, hogy róluk is azt hiszik sok cégnél, hogy a HRes a "csodafegyver". Ráadásul a pályázó nem tudja, mit fognak tőle elvárni az állásinterjú alatt, illetve milyen tesztekre, stb. kell számítani.

Akad ahol nem ez a helyzet, a szakmai hozzáértést nem a HRes határozza meg, de azt is felmérik a teszt során, aki számítógép előtt fog dolgozni, mennyire fogja tudni használni az egyes softwareket, mennyi időt szán az egyes feladatokra, stb.

Miért nem a HRes feladata ez? Mert a legtöbb esetben nem ért hozzá. Ha a HRes pedig sok esetben olyat csinál amihez nem ért, esetleg nagyon nem ért, akkor rossz benyomás az eredmény. Ugye nem kell mondanom, hogy a rossz benyomásnak mi a következménye.

Előmenetel kapcsán: Bár szerintem nem elsősorban a vezetői pozíció a fontos a legtöbb esetben, tudok mondani olyan indokot ami erre sarkallhat embereket.

Ha korábban több esetben sikeres stratégiát határozott meg valaki, a tervei (és jóslatai) a gyakorlatban beválltak, ez ellenőrizhető, akkor az ilyen kvalitás leginkább "tanácsadói" vagy vezetői szerepben kamatoztatható.

Megfelelő megbecsüléssel "tanácsadói" szerep, lehetőséggel arra, hogy a döntéseidért valaki maga vállaljon felelősséget, és maga valósíthassa meg őket lényegesen kevesebb van mint vezetői állás.

jesszumpepi (törölt) 2007.10.09. 02:37:42

hagyma!

Alice éppen anyai feladataival van/lesz elfoglalva.Átutaztatnád az óceánon a Balaton szelettel?

alicecsodaorszagban 2007.10.09. 02:47:56

jesszumpepi!

te sem alszol?

átutaztatna! de majd küldök neki a magyar királyi postával.

fogadásokat lehet kötni
- mikor ér oda
- odaér - e egyáltalán
- hány darabban
- lejár -e a szavatossága, mire odaér

alicecsodaorszagban 2007.10.09. 02:59:06

akartam tőled kérdezni egy jó idézetet a helyzetre, de eszebe jutott egy:

"This is a beginning of a beautiful friendship..."

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.09. 06:58:20

jesszum
at en
ha lattad Te is megtenned
amugypar ora repules
itt repkedunk egyfolytaban, itt mennek el a repulok az erkeleyem elott
most meg Vacrol kene beszelnem de ott enm volt repter csak Dunakeszin
ps. csomagkuldes idefele nem tema, hazafele csupa izgalom
sose tudod mit lopnak ki

dpspeti 2007.10.09. 07:47:07

De mekkora vicc már, amikor egy HR-es leül velem szemben és arra a mondatára, hogy "Na most akkor egy kis HR-es kérdéssor jön" én már kezdtem is mondani a válaszokat... :D "mi a terve az elkövetkező 5 évre? Mondjon 3 jó és 3 rossz tulajdonságát? Mit tart legnagyobb sikerének? Csapatban vagy egyedül tud inkább dolgozni? Ön szerint fontos csapaton belül egy irányító? stb stb" Én ezekre mindig válaszolok, de ezekre létezik jó válasz...ergo szerintem nem mérhető ez alapján senkinek sem a rátermettsége.
Irtatok sokan a nyelvismeretrol, hát én az utobbi idoben jopár interjun megfordultam, és elszomorito volt az interjuztatok nyelvtudasa... volt olyan, ahol annyira erzodott, hogy jobban tudok az adott nyelven, h 2 mondat utan abba is hagyta a makogast. Persze vannak pozitiv peldak is, ahol pl 2 nyelven is anyanyelvi szinten beszelo interjuztato volt... A Pannonnal en is voltam de sztem vagy 5 éve.. és emlékszem arra a recepcio szerusegre...de nalunk pontban a megbeszelt idoben jott egy holgy és a sok droidot (koztuk engem is) bevezettek valami nagyobb eloadoba,ahol tesztet irattak velunk. De sok helyen kellett nekem is varakozni, de eszembe sem jutott elmenni, es nem azert mert droid lennek, vagy nem lennek tisztaban a kepessegeimmel, hanem azert, mert elkepzelhetonek tartom, hogy egy cegnek nem epp en vagyok az aktualisan legprioritasosabb feladata..meg kulonben is, ha mar odamentem, akkor legyek tul rajta :) Szerencsere most már dolgozom, bár ahol meg most dolgozom, ott 1 honap mulva ertesitettek, h johetek, addig egy mukkot sem mondtak/irtak, mar le is mondtam rola :)

Mocoria 2007.10.09. 08:08:24

Nem multinál dolgozom, hanem egy naaaagy állami sóhivatalnál... Nálunk úgy folytak az interjúk, hogy berendelték az embereket (akár tizet is) egyszerre, egy időpontra, és álltak a folyosón a titkárság előtt, télen kabátban, fogták a táskáikat, és leülésről, kabát felakasztásáról szó se volt. Aki épp sorra került, az felakaszthatta a kabátját a titkárságon, és bemehetett. Nem emlékszem, hogy valaha balhé lett volna ebből, mindenki állt szépen, türelmesen... vagy magában morgott... Mi sajnáltuk a várakozó emberkéket, de nem volt mit tenni. Fogadó helyiség nem volt, a titkárság nem túl nagy, ráadásul a főnök nem akarta, hogy még ott sem dolgozó emberek végighallgassanak telefonbeszélgetéseket, vagy munkával kapcsolatos intézkedéseket.
Mára annyit változott a helyzet, hogy nem a titkárság előtt állnak sorba a delikvensek, hanem a harmadik emeleten, egy nagy tárgyaló előtt. Szintén a folyosón, mert ott sincs se előtér, se egyéb. És ott is álldogálnak (kisebb-nagyobb) türelemmel, mert ez van. Én két órát vártam anno, mire sorra kerültem. Én voltam a szerencsés, engem vettek fel 2x10 ember közül (jó, nem csak szerencse volt, enyém volt a legjobb fordítás, bónuszként a felvételi két nyelven kívül beszélek még két nyelven), és már 8 éve itt dolgozom.
Persze nem örültem, hogy ott kellett álldogálni és várni. De megérte. És a munkahely se bunkó.
Voltam olyan állásinterjún is, ahol a leendő főnök közölte, hogy a munkaidő 7-kor kezdődik, de nekem fél 7-re kellene járnom, hogy megkenjem az ő reggeli zsömléjét(!) és megfőzzem a kávéját, és tálcán, az asztalán várja, mire ő beér. Na azt nem!!!

ihatethisindapassthingy 2007.10.09. 08:18:35

Los Alamuszi: Pedig szerintem a másik irányban is működnek a megérzések. Eddig egyetlen leendő kollégánál éreztem, hogy minden passzol és ő is vált be a legjobban, mert benne jól működik az az "asset", ami egészen ritka manapság: a józan paraszti ész. Ráadásul ez nem is igazán tanítható.

dpspeti 2007.10.09. 08:37:50

Mocoria: milyen munkakor az, ahol elvarjak, hogy zsemlet kenj? Nem csoda, h nem vallaltad el.. Sajnos en is dolgoztam olyan helyen, ahol a fonok elvarta,h amikor bejon, valaki a kollegak kozul (azt mar megengedte, hogy ne legyen definialva, hogy epp ki...) felpattanjon es elkeszitse az o kis kavecskajat, de vigyazzva a megfelelo cukor tej kave aranyra...

ihatethisindapassthingy 2007.10.09. 08:54:15

hkt:
> volt olyan, ahol annyira erzodott,
> hogy jobban tudok az adott nyelven,
> h 2 mondat utan abba is hagyta a
> makogast.

Ezzel szerintem semmi gond nincs, ha tudja, hogy milyen az ő nyelvtudása. Saját példámból kiindulva, kimondottan angol nyelvterületre interjúztattam egy srácot, aki tökéletes (amerikai angol) kiejtéssel, gazdag szókinccsel, szép mondatokban fogalmazva válaszolt minden kérdésre, lévén az USA-ban nőtt fel. Sokkal jobban beszélt nálam angolul, de hát pont ezt kerestük.

ihatethisindapassthingy 2007.10.09. 08:56:37

Peca1000:
> 5. Ha elmész egy maszekhoz,
> dolgozhatsz éhbérért 12 órában,
> plusz juttatás nélkül.

Ez egy rossz sztereotípia, pont mint az, hogy a multiknál dolgozni lélektelen droidmunka. Sokféle "maszek" (azaz nem multicég) van és sokféle multi.

HandG 2007.10.09. 09:11:11

Olvastam 1-2 furcsa hozzászóllást:)

A helyzet az, hogy ez itthon, mo-on ilyen, itt szarik egyik magyar a másik pof...ba!

Nem csak a munkaadónak, hanem a leendő munkavállalónak is vannak elvárásai ám! Mint tudjuk a pgsm ez első aki mp alapon számlázott, mert szlogenje az volt, hogy annyit fizessen csak amennyit beszélt. Tehát egy nagy pontosságú szolgáltatást akart nyújtani és nyújtott is. mp alapú! Nem 5 perc! egy üzleti tárgyalás megköveteli a pontosságot! Mindenki elvárja, hogy ha ő töri magát, hogy pontos legyen, akkor ez elvárható a másiktól is! Tök mindegy, hogy ki az! Egyébként minél fontosabb pozícióban van valaki általában annál pontosabb ember.

Csak hát, ha a "szarok rád, pofád befogod" stílust megengedi magának az ember a beosztottaival, akkor az ügyfeleivel is meg fogja engedni.

Fejétől büdösödik a hal! Biztos vagyok benne, hogy a HR-es főnöke is ilyen stílust képvisel a beosztottaival szemben.

mazsola84 2007.10.09. 09:20:14

Én egyszer egy cégnél másfél órát vártam! A főnök nagyon fontos ember így meg úgy, persze. Közben a haverjaival dumcsizott. Elhajtottam a titkárnőt a picsába, kaptam új időpontot, ahol exkuzálta magát a nagyfőnök, de nem győzött meg. Amúgy halára röhögtem magam mikor megláttam, hogy a rettegett nagyfőnök erős izgalmi állapotban is max. 25 éves lehetett. Nem lettünk egymáséi hála istennek.

2007.10.09. 09:20:38

Mao elvtárs!
"2.) Emberi oldalrol: melyikotok turelmes a sajat munkajan belul (ugyfelszolgalatos, elado stb) a nyolcvanotodik marha utan egy ujabbal?"
Ne vedd nagyképűségnek, de pl. én és a csapatom java része....
Az más kérdés, hogy nagyon szívesen elküldeném a nyolcvanadik vadbarmot legelni valahová, de engem meg az embereimet azért fizetnek, hogy ne tegyem...

Pl. mert az ügyfélnek joga van vadbaromnak lenni (biznyos mértékig még udvariatlannak is), és nem tehet arról, hogy voltak-e előtte x-en hülyék aznap, ez nem befolyásolhatja, hogy hogy oldjuk meg a dolgait.
Aztán, egyszerűen azért, mert, ha kiborulok a nyolcvanadiknál, kirúg a cég, akinek mindegy, hogy minden tizediknél vagy nyolcvanadiknál borulok ki, lényeg az, hogy az a tizedik vagy nyolcvanadik esetleg miattam kelti a cégnek rossz hírét, tehát, nincs keresni valóm itt, ha nem tűröm a stresszt.
(ahogy a sofőrnek sem mentség, ha a nyolcvanadik szabálytalankodó gyalogost inkább elüti, és az olyanokat, akiknek erre hajlamuk van, el is tanácsolják a hivatásos sofőrködéstől)

Persze, a feszültséget le kell vezetni, csak nem az ügyfélen és élőben.
Azért, tévedések vannak, amikor sikerül egy-egy olyan embert felvennünk a csapatba, aki rosszul tűri a stresszt. Valóban nehezen derül ki, hogy megjátsza-e a jelentkező a nyugis, stressztűrő, probléma megoldót az interjún, vagy tényleg ilyen (nagy állatság a tettetés, mert ő rosszabbul jár vele hosszú távn, ha felveszem, és minden nap 210/150-es vérnyomással és vérben forgó szemekkel megy haza)...

Szóval,hiszed vagy sem, a csapatom java része elviseli a nyolcvanadik barmot is. (ők azok, akik nem 2 hónapja ülnek a call centerben, mert "ahhoz nem kell semmit tdni, hogy telefonokat kapkodjak"...
Mert, hogy emberekkel bánni, egy szakma, még, ha elsőre tényleg úgy tünik, nem kell hozzá sok.... (ezért mondtam tegnap, hogy inkább tanítok meg valakit a szakmai alapokra, csak legyen meg benne az a kompetencia, ami ehhez a melóhoz kell, mert fordítva nem működik)

vernarancs 2007.10.09. 09:27:21

"mcs 2007.10.09. 00:48:58
demostkomolyan! A hr az még tényleg egy létező szakma?"

Demosttenyleg! Te banyaban dolgozol? Egy normalis cegnel a HR nem csak a felvetelizok megvarakoztatasaval foglalkozik. Nekem volt szerencsem olyan felveteliztetos HR-es kolleginaval dolgoznom aki a fel oras felveteli beszelgetesek utan igen megbizhato pszichologiai elemzest tudott adni a jelentkezokrol. Nekem kizarolag a szakmai kerdesekkel kellett foglalkoznom, minden mas terhet levett a vallamrol (behivas, idopont egyeztetes, visszajelzes stb).
Normalis helyen a HR intezi a csaladi potlekodat, szabadsagolasokat, gyest, fizetest, ceges kirandulast, ingyen bulikat. Szar cegeknel persze ez nem igy van.

2007.10.09. 09:28:57

ihatethisindapassthingy!
Nme azt mondtam, hogy úgy nem működik ;-), csak, hogy fjordított esetben igyekszem nem a hirtelen támadt megérzéseim alapján dönteni, hanem adni még egy esélyt az illetőnek, hogy bizonyítson, hogy egy szrencsétlenül megfogalmazott mondat pl. nem pont az jelenti, amire én ugrok...
Vagy, az első, szerencsétlen benyomás után lett kolléganőm egy angyali csajszi, aki vörös ördögbe oltott kurtizánként jelent meg az interjún (miniszoknya bugyi vonalig, haskimutatós, feszes póló, lobogó, teljesen természetellenesen vörösre festett sörény, erős smink) Szerencsére, szóvan bebizonyította, hogy teljes ellentét van a külseje és a belső közt, ezért felvettük. Csak előtte óvatosan könyörögtünk egy sort, hogy a vezérhez a bemutatkozó beszélgetésre vm konszolidált formában jelenlen meg ;-)))

2007.10.09. 09:36:43

hkt:
> volt olyan, ahol annyira erzodott,
> hogy jobban tudok az adott nyelven,
> h 2 mondat utan abba is hagyta a
> makogast.

Pontosan!
Én most és nyilvánosan bevallom, hogy nem egy emberem szebben, nagyobb szókinccsel beszél angolul, mint én.
Sőt, hogy teljes legyen a kép, van olyan kollégám, aki az adott szakterületről, amin ő dolgozik is többet tud mint én.
Csak, engem nem azért fizetnek, mert mindent én tudok a legjobban, hanem, mert az összes szükséges szakterületet jól ismerem, és mert össze tudom a területeket, a munkát és a kollégákat fogni...
Ha ebben lesz jobb, akkor semmi bajom azzal sem, ha mennem kell, győzzön a jobbik és éljen a verseny ;-)))

ihatethisindapassthingy 2007.10.09. 09:56:47

Los Alamuszi: Én sem azt mondom, hogy 2 perc alatt le lehet az első benyomások alapján zavarni egy interjút, de könnyű a benyomásokat alulértékelni, ha racionalizálunk. Izé. Ha az jön le a pályázóról az első 2 percben, hogy oltári nagy arca van, de később adaptálódik a helyzethez, akkor jó esély van arra, hogy a 15. munkanappal kijön rajta az igazi egyénisége (úgyis mint az oltári nagy arc) és nagyon nehéz lesz vele együtt dolgozni. Ha valakin azt érzem, hogy nagyon elnyomja az adott szituációban az egyéniségét, ott problémák lesznek, mert nem tudjuk, kit veszünk fel. Ha például egy szakmai kérdésben a pályázó érvelés helyett a fülét-farkát behúzza a véleményünk előtt/nincs saját véleménye, akkor gondok lehetnek az önállósággal. Ha épp ellenkezőleg, látszik rajta az elfojtott düh, akkor gondok lesznek a csapatmunkával és az alá-felérendeltséggel. Általában IT területre interjúztatok, ott sűrűn előfordulnak ilyen gondok (igen, velem is :), ez viszont a későbbiekben nagyban akadályozza a munkát.

A vörös ördöggel kapcsolatban viszont gratulálok, nálam biztos súlyos mínuszpontokkal nyitott volna a hölgy :)

Mocoria 2007.10.09. 10:26:28

"hkt 2007.10.09. 08:37:50
Mocoria: milyen munkakor az, ahol elvarjak, hogy zsemlet kenj?"
hkt: Személyi titkár + nemzetközi referens egyszemélyben. Munkaköri feladat: fordítás, tolmácsolás, üzleti tárgyalások, utaztatás, PLUSZ: zsömlekenés... :)))
Nem esik le semmi az ujjamról, ha zsömlét kell kenni - a mostani munkahelyen is volt olyan, hogy leugrottam a közértbe a nagyfőnöknek 10 deka párizsiért meg egy zsömléért, mert nem volt ideje ebédelni - de ez itt nem munkaköri kötelességem, csupán emberbaráti segítség. És ez - nekem - valamiért nem mindegy.

2007.10.09. 10:39:00

ihatethisindapassthingy , szerintem, egyetértünk a megérzésekkel ;-)
Hogy a nem régiben felhozott nyelvtudásos buli ellentetjént hozzam példaként, a jelentkezők 50%-a úgy jön el hozzánk, hogy hiába áll a hirdetésben, hiába kérdez rá az HR-os kolléganő is az interjú leegyeztetésénél, hogy "tárgyalóképes angol nyelvtudás", meg nem mernek szólalni.
Ellenben lobogtatják a nyelvvizsga papírjukat.
Pedig, nálunk a jelölt BÁRMIRŐL beszélhet (jó, persze, később bele foguk kérdezni), azaz, még arra sem veszi a fáradtságot, hogy mondjuk az önéletrajzát (amit általában angolul ad be!) el is tudja mondani angolul.
Ilyenkor nálam is hiába sír a jelölt, hogy "csak régen nem használta a nyelvet", vagy, hogy "koncentrálás után MAJD menne", bezony meg szoktuk köszönni a megjelenést, és nem csak azért, mert, ha csörög a telefon, és angolul szól bele az ügyfél, vagy a külföldi kolléga, akkor sem tudok gyorsan nyelvtanárhoz szaladni, hogy hozzon formába. Mert, mondjuk, elhiszem, hogy az állás érdekében gyorsan elmegy egy nyelvtanfolyamra, és tényleg formába hozza magát, mire önállóan dolgozhatna.
Hanem azért, mert ezek alapján hogy várom el a jelölttől, hogy ennél jóval váratlanabb helyzeteket oldjon meg, problémákat kezeljen, ha egy olyan dologra nem tudott felkészülni, ami abszolút várható és kiszámítható volt...
Szóval, itt pl. nincs második esély az első negatív benyomás után ;-)))

Starlark 2007.10.09. 11:24:01

Úgy látszik az ide író HR-esek a normális kisebbség aki korrekt.
Olyan végzetségem van ami után most nem igen kapkodnak. Egyetem után álláskeresésben rengeteg pályázatot küldtem az esetek 90%-ban azt se mondták hogy kösz de nem... Ahová behívtak egy helyen álltam közel ahhoz hogy felpattanjak és hagyjam az egészet a fenébe, de ott a tulaj próbálta eljátszani a pszichológust...

Frank Endi 2007.10.09. 11:32:11

Edelweiss ezt írtad:
"ilyen tenyleg van? de mire jo a magyaroknak, hogy egymast szopatjak?"
Szuperjó kérdés, a kérdések kérdése !!!
Valamilyiktek azt is irta, hogy országon belül. Sajnos nem! Az egész világon ezt tesszük, ösztönből és magyarságból. Szomorú, de ettől magyar a magyar!!! Aki nem hiszi csináljon egy gyors öntesztet akár csak gondolatban. (Ez még nem szopatás lesz, csak előmérés.) Mit csinálsz, ha egyedül belépsz egy étterembe, ahol üresek az asztalok, csak az egyik szélső asztalnál ül egy ember? Hova ülsz? A legtávolabbi üres asztalhoz! (Én is, kapásból) S mit gondolsz mi történik ilyen esetben Németországban két némettel? Az a természetes ha a német odamegy a másikhoz és megkérdezi, hogy leülhet-e hozzá, nem zavarja-e, mert ha nem ezt tenné az baromi nagy udvariatlanságnak számítana. Szóval itt kezdődik. A külföldi magyarok pedig nem fognak össze, csak irigykednek, kinek milyen kocsija, háza van, stb. Ezért szünt meg számos magyar alapítású város, település Amerikában. (Pld: Újbuda, Istensegíts, stb) Nem viselték el, hogy a másik magyar béresei legyenek, ha az sikeresebb volt. Voltak persze látszólagos kivételek a tudományban, filmvilágban, de ott az összetartás azért volt mert ők többnyire nemcsak magyarok, hanem zsidók is voltak egyben. (Remélem ez nem számit zsidózásnak, mert inkább dicséret az összefogásért feléjük) A magyarok összeférhetetlensége és irigykedése a "Turáni Átok" ami ma is él és uralkodik a Pannon recepción is.

freaky (törölt) 2007.10.09. 11:58:15

Yuki 4 prez! (2007.10.08. 18:39:34)
Második bekezdés nagyon ott van!

(2007.10.08. 22:38:32)
Egy ügyfelező [support] informatikusnál azért elvárható a jó kommunikáció.
Hidd el Yuki, neked nem fogja elmondani, de azért akar vezető beosztásba kerülni, mert akkor ő főnök. És ezt máshol elmondaná/elmondhatná.

2007.10.09. 12:10:39

gazsi! Bocs, kimaradt!
" gazsi 2007.10.08. 22:16:55
Los Alamuszi. Kedves!Austrian Telecom bécsi központ,kb 1500 dolgozó,számtalanszor szólított oda dolgom,soha nem kellett várnom, ha megbeszélt időpontra mentem. Igaz én sem késtem."
Tényleg nem tudom másképp mondani, hogy vannak olyan munkakörök, ahol beugorhatnak TERVEZHETETLEN, de SÜRGŐS dolgok. Nem tudom, mit szólnál, ha Te lennél az ügyfél, aki épp reklamál, hogy késik valamilyen alkatrészének a leszállítása, áll a gépsora, én meg ahelyett, hogy leszervezném, hogy hogy tudjuk a lehető leghamarabb idevarászolni Neked, azt mondanám, hogy bocsesz, most interjúztatnom kell...Persze, ez nem azt jelenti, hogy én szervezem le, még akkor sem, ha épp már nekem és nem a "mezei" ügyfélszolgálatosnak reklamáltál, de el kell indítani az ügyet, és AZTÁN van interjú.
Nekem a napomnak a nagy része ad hoc, tervezhetetlen, ráadásul, az éppen felmerült ügyekben minimum 2-3-ban AZONNAL kell valami.... pont ez egyébként, amit szeretek benne...

"Igen, elképzelhető,hogy "multiéknál" torlódnak a delikvensek,,ám elképzelhetetlen az,hogy leüzenjünk az alant tolongóknak?"
Nem, ez így korrekt. MI így szoktuk, sőt, ha jól olvasom, még Pannonos recis is feltelefonált, és, akihez ment volna a delikvens, megmondta, hogy sorry, kicsit várni kell.

"De igazából a recós hozzáállása ami kiakasztó,ki a f@sz ő,hogy bárkit csak úgy kiosszon?!"
Szerintem a többi dologban egy malomban őrlünk: recós nem engedhet meg magának ilyesmit, és akár bérelt, akár nem az az iroda, úgy kell kialakítani az első zsilipet, hogy, ha nem ér rá azonnal az, akihez látogató (vendég, ügyfél, álláskereső) jön, EMBERI körülmények közt várakozasson.
Nálunk a régi (szintén bérelt) irodában ez két fotelt jelentett, meg nem túl nagy helyet, az új, már saját tervezésű irodában meg a recóval szemben egy külön várót, meg a recónál is egy elég nagy teret, hogy, aki nem akar bemenni oda, az sem érezze magát átjáróházban.

Szóval, nem az öt perc a gond, vártam én is már többet, és előfordulhat ilyen. A gond szerintem is a többi dologgal volt.

És, az, hogy ilyen nem csak a Pannonnál, hanem x. y minisztériumban vagy még nagyobb cégnél is van, nem vigasz, és nem mentség a Pannonnak sem...

Harpagon 2007.10.09. 17:26:01

Hali!Én is voltam a Pannonnál felvételizni,és a sokadik kör után(IQ,EQ,anyámtyúkja teszt)végre személyesen fogadtak.Engem 15 percig várattak az aulában,miközben percenként jelentett rólam egy nő a fenti két kollégának.Végül felmentem,minden jó volt,mire a "vizsgabizottság" kijelentette,hogy igénytelen vagyok...Arcom leszakadt,de azért rákérdeztem:Miért is?Válasz:Mert a CV-ben egy betűt kékkel javítottam át,pedig feketével volt írva.ENNYIT RÓLUK.Ettől függetlenül dolgoztam náluk egy évet...Ne sajnáld,hogy nem vettek fel!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.09. 17:46:48

Huh, jó sok poszt :) A végéből elolvastam egy párat, nem tudom , hogy mondta-e valaki:
Nem a Pannon a sz*r, hanem szerintem a kedves pályázó jelölt meg egy olyan helyet, ami nem az ő kategóriája volt. Nagyon sok helyre keresnek gondolom ügyfélszolgálatosokat, alkalmazásüzemeltetőket stb. . Anélkül, hogy a szakmát lehúznám, ki kell jelenteni, hogy ide bizony olyan fiatalokat várnak akik most lépnek ki a középsuli / gimnázium kapuján. Sokan vannak, energikusak, bírják a tempót és sok elméleti ismeretük van (aminek mondjuk 20%-át sem fogják mondjuk majd használni, de ezt nem lehet az oktatás vagy az ő számlájukra írni).

Szóval összefoglalva: egy vagy több szakmai diplomával vagy doktori fokozattal (ami vélhetően illeszkedne a multi valamely területére szóval nem agrár ebben az esetben vagy kémiai) több, mint 10 év szakmai tapasztalattal valószínű nem tömeg-állást keresel.

Szerintem a specialistákat, hozzáértőket igenis megbecsülik a multik is. Más kérdés, hogy a jó Isten tartózkodjon attól, hogy CSAK a HR-es válassza ki az új munkatársat. Jobb helyen ez az előszűrő hogy kiessenek az oda nem illő népek, utána jön egy gyors szakmai szűrő (gy.k. teszt) illetve egy mélyebb szakmai beszélgetés. Estleg még egy a HR-el a részletek mikéntjéről.

Másik dolog, hogy multinál kezdőpozíciónként nagyon ritka az igazán pénzes hely. Viszont aki ügyes 2-5 év alatt felnőhet egy igazán jó helyre. Persze ha akar. Vannak akiknek nem a karrier az első.

Mike36 2007.10.10. 03:30:20

akit nem a fejvadász cég keres meg, nem lehet sikeres ember

2 verzió van
1. te kuncsorogsz állásért
2. a cég szeretne alkalmazni
+1 a ráadás: sógor/koma/ismerős

régen én is ácsorogtam volna, ma már nem
jelen pillanatban már a cég is vizsgázik, nem csak én, akármilyen céghez nem megyek dolgozni

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2007.10.10. 09:59:17

en egy net szolgaltatonal dolgoztam, es a felveteli interjum is vicces volt:
kapasbol kestem 40 percet, mert eltevedtem, majd az ajton szoszerint beesve futottam össze a HR-es novel, aki mosolyogva mondta, hogy aszitte, mar nem is jovok, es indult haza, de akkor menjunk vissza az irodajaba...:)

egy evig huztam ott, jo kis hely volt. :)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2007.10.10. 12:25:22

A HR szakma is tele van hozza nem ertokkel. A feladata az, hogy egy meritesbol az adott helyre a legalkalmasabb embereket talalja meg. Nalam a kovetkezokeppen nez ki az elovalogatas:

1.) megkapom az eletrajzot, itt kiesik a jeloltek 80%-a (nem hivok be feleslegesen mindenkit)

2.) elkuldok egy rovid tajekoztatot a varhato feladatokrol, elvarasokrol es az alkalmazo cegrol, valamint nehany egyszeru kerdest e-mailben, amit sokan csak szoban tesznek fel. A jeloltek fele nem is valaszol, marad 10%

3.) az adott idegen nyelvet hasznalva hivom fel (vagy hivatom fel, mert en sem beszelek minden torzsi nyelvjarast itt Europaban) az embert, ha a nyelvtudasra tenyleg szukseg van. Itt tovabbi 50% csak hebeg-habog, nem tudnak megszolalni a kozepfoku nyelvvizsgaikkal.

4.) a maradekot (100-bol 5-10 ember) hivom csak be, ezeknek a harmada egyszeruen nem jon el es nem is jelez vissza. Ezt a statisztikat hasznalva harom ora alatt erdemben le lehet interjuztatni mindenkit, persze olyan van, hogy valakinek varni kell mert egy jelolt kifejezetten erdekes es 10 percnel tovabb tart a beszelgetes. Ezeket a keseseket az el nem jott emberek szoktak megoldani a felszabadulo idovel.

5.) neha egyszeru word es excel feladatokat is megoldatok az interjun. Elobbi meg menni szokott (bar a gepirastudas nehol hianyos), de az excelnel sokan belebuknak egy egyszeru osszeszorzasba is, holott a CV-ben kiemelik, hogy tudjak hasznalni.

Hozzateszem, hogy en irodai munkasokkal foglalkozom elsosorban, akik ugyfelekkel is kapcsolatba kerulnek, itt nyilvan mas kriteriumok vannak mint egy targoncasnal.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.10. 14:19:54

Hehe, annak idején engem is behítak, mint területileg illetékes szakembert :)

A feladat az volt, hogy egy titkárnőt kellett felvenni és Excel - Word szaktudását tesztelni.

Wordnél egy körlevél feladatot adtam, amelyben tájékoztatják a dolgozót, hogy fizetésemelést kapott, megemlítik a nevét, beosztását az emelést %-ban, az új, és a régi fizetést. Ezen adatok egy 100 soros táblázatban vannak, a fizetés összege véletlenszerű 100e-200e között (10e ft-os lépésekben) és az emelés mértéke is 1,00% valamint 25,00% között (0,5% lépésekben).
A végén egy kimutatás a 10 legjobban kereső emberről és a 10 legnagyobb mértékben növekedett bérről.

Ezt kellett megoldani 1 óra alatt. Használhat puskát, mobil telefont, internetet, bármit. Azt hiszem aki ért hozzá az negyed óra alatt bevágja. Aki nem, annak az 1 óra is kevés.

Azt hiszitek volt olyan akinek sikerült? Volt aki feladta és kiment, volt aki végig görcsölte az egy órát, és olyan is aki elküldte a névlistát meg a szöveget egy barátjának, ő meg visszaküldte az összekapcsolt kész fájlt ! :D De ez is egy órába került, mert nálunk le vannak tiltva az ismertebb free email szolgáltatók.

A végén azt jelöltem alkalmasabbnak amelyiknek nagyobb a melle :DDD

nikii 2007.10.10. 14:50:49

Engem is behívtak, mint területileg illetékes szakembert. A postázóba kellett valaki. Azt a feladatot adtam, hogy az asztalon található irodaszerekből csináljanak holdrakétát. A felének sem sikerült egy órán belül megcsinálnia! Aztán felvettem a barátomat.

Caligula77 2007.10.11. 00:29:16

Kedves HR-esek!

Ti biztos a szakmátok csúcsai vagytok, csak sajnos a tapasztalat nem ez.

Ugye általában szakembert keres 1-1 cég, akár multi, akár szimpla mezei. Az interjúk 90% abból áll, hogy nekem, a pályázónak papagájként kell felmondanom szakmai önéletrajzomat. Az ember azt várná el, hogy az interjún az ember kapjon megoldandó szakmai kérdést, amiből ténylegesen az derül ki, mennyire is ért a pályázott területhez. Az állásról kábé ugyanezt darálják el, ami a hirdetésben szerepelt, indoklás: most még nem mondhatok többet... Az idegen nyelvnél meg nekem ne mondja senki, hogy egy kérdés a hobbiról képes feltérképezni a pályázó szakmai szókincsét. Itt jegyezném meg, hogy az idegen nyelvet megkövetelő álláshirdetések legalább felénél később totál nem kell használni a nyelvet, az eddigi 4 mnukahelyemnél mindenhol tárgyalási szinttel kellett hogy rendelkezzem, és sajnos a nyelvhasználat hiánya miatt kopott a nyelvtudásom. Mindenesetre a csúcshr-esek még a számukra makogásnak tűnő válaszokból is leszűrhetnék, a velük szemben ülőnek a szókincs megvan, csak régen használta-e a nyelvet, mert akkor visszajön egy kis gyakorlással. Ja és visszajelzés, ami ugye 10 esetből jó, ha kétszer van, az is egy 1 mondatos e-mail: sajnáljuk, nem feleltél meg, elraktuk anyagodat (gyújtósnak télire? :)). Azaz nem tudjuk meg, mi volt a gond, mit csináltunk rosszul (mondjuk a csókos állásoknál nincs is erre publikus magyarázat). Ha vissza mersz kérdezni, akkor meg még meg is vannak általában sértődve, hogy mi a franc bajod van, megmondták, hogy nem.

Utolsó gondolat a HR-ről(nem akarok teljesen HR ellenesnek tűnni :)) de két multi HR-esei munkaidő kezdete után 1 órával libbentek be, a munkaidő vége előtt 1 órával már dobbantottak is, és a bentlétük jelentős hányadát a büfében trécseléssel töltötték el. A fejvadászoknál ugye általában 9 előtt senki sincs benn, és az utolsó interjúidőpont max 3-3.30. Persze, dolgoznak 10 órákat, 1 hét alatt..

Attila, én is voltam pár interjún, általában pontosan kezdődtek, volt amikor várni kellett, volt hogy fél óránál többet. (voltan a pannonnál is, én ilyeneket nem tapasztaltam). Viszont én minden egyes céghez nyitottan mentem, értsd ez alatt: az interjú egészéből vontam le a végső tapasztalatot, és nem abból, mennyit kellett várni. Az hogy te a várakozásból vontál le következtetést, olyan, mintha a pályáztató az alapján döntene, hogy tetszik-e élőben a búrád, vagy sem.

Még egy valami böki a csőrömet: a nem sikeres kezdetű mondatok :)) Itt is szerepelt 1 pár. A sikeresség szerintem egy belső érzés, ami független attól hogy hova pályázik az ember, milyen hátszele van, vagy mivel jár...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.11. 02:35:26

sambala
ez nAgyon jo dontes volt
Vacon volt egy akkora mellu pincerno, hogy csak miatta jartam oda kv-zni
de mar nem kv-zok

nathanp · http://loscatrachos.blog.hu 2007.10.11. 09:32:08

pannon recepció, évekkel ezelőtt: várakozás, egyre több várakozó, egy nagyon jó seggű várakozó, kellemes várakozás. felvettek, jó seggűt felvették. dugtunk, de jó volt! a pannon is de jó volt! érdemes várni!

alumi 2007.10.11. 14:34:01

Szerintem emberünk türelmetlen volt. Még randin is vársz 15 percet nem? Akkor állásnál? És ki mondta, hogy az előtérben kell megállni? Ki lehetett volna akár menni a bejárathoz is. (kis levegőzés, miegymás) Ha meg végképp nem stimmel, felhívom a HR-est (én!) és megkérdezem, hogy itt állok, mikor juthatok be várhatóan? Ennyi. Nálunk is előfordult, hogy a főnöknek közbejött valami megbeszélés hirtelen, de a behívott emberkét meg akarta hallgatni. Az interjú fél órát csúszot, de a delikvens végigvárta. Persze udvariasan hellyel kínáltuk, és igyekeztünk baromi kedvesek lenni vele.
Sokszor azért is csúszhat egy interjú, mert valakivel elszámolják az időt. Többet beszélgetnek vele, netán késik vki, és az egész napirend borul emiatt. Sajnos ez is igaz!

Ami miatt viszont, mint állást kereső vagyok felháborodva az az, hogy felhív a fejvadász, hogy látta a hirdetésemet a profession.hu-n és behívnának. Mondom jó, de dolgozom, tehát próbáljunk meg a munkaidőmmel kompatibilis ip-ban találkozni. Erre vagy az jön, hogy reggel 8 (akkor kezdek), vagy az jön, hogy délelőtt 10 (akkor dolgozom), vagy délután 3 óra(akkor is dolgozom), vagy 5 óra (de az már a legeslegutolsó lehetőség) és fél ötig tart a munkaidőm...Basszus! Tudom, hogy én keresek állást, de akkor is: munkahelyem van, ahonnan nem akarom kirúgatni magam az állandó elkéredzkedés miatt. (1-2 alkalom belefér vmilyen ürüggyel, de havi több, az már gyanús) Próbálok ehhez mérten vmilyen kompromisszumos ip-t kicsikarni, de eccerűen nem megy. 10 fejvadászból 9, ragaszkodik a szigorúan vett munkaidejéhez. Pedig ebből él!! Embereket közvetít. MInél többet, annál többet keres. Miért kell kiesnem a rostájukon,csak mert van munkahelyem, és úgy keresek állást? Csak a munkanélküliek, vagy kötetlen munkaidősök juthatnak sanszhoz??Még nem láttam fejvadászt, aki mondjuk este 8-kor is fogadott volna vkit, netán (Úristen!!!!)szombat délelőtt. Pedig nem ártana ezt a fehér foltot is eltüntetni.
A másik vicc:csörög a mobil, melózom, beleszól a csaj, lehadarja, hogy hol látott stb,és hogy lenne ajánlata. Én erre, hogy dolgozom, nem beszélhetnénk egy óra múlva, visszahívnám. Mire ő, hogy hát az nem fog menni, és rámcseszi a telefont. Elképesztő!!!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.11. 17:00:30

Hagyma, én dolgoztam Vácott és a cégnél volt egy igen termetes keblű minőségellenőr csaj. Első hívására mentem mindig IT supportra, akár a SAP-al volt baja, akár az egér volt koszos, indig megkínált teával, és én mindíg kértem, ráadásul nyáron csak miniszoknyában járt.

Később volt valami botránya, hogy valami idősebb vezetős csaj beszólt neki, hogy vegyen fel valamit, ha eljön dolgozni... Másnap vírusos lett a gépe, s pár doksit nem tudtam megmenteni.. a fene essen ezekbe a fájlvírusokba.. :) De aztán mégis jó srác voltam, s csak egy héten át kellett gépelnie.. de sajnos az összes MP3 elveszett a gépéről.. legalább maradt hely a biztonsági mentésének :D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.11. 17:18:17

Visszakanyarodva a HR ostorozós részhez:

A Budapest Bankkal volt egy felvételim, tetszett a kiírás, rendszergazdát kerestek.
1. kör a HR-el: kérdezem mégis miről lenne szó, hány gép, milyen oprendszer és pontosan mi a feladat, dektop, szerver gépek ilyesmik... No, erre válasz, hogy ő azt nem mondhatja meg. Oké. Elbeszélgettünk így az iskoláról, motivációkról, előző munkahelyről.
2. kör: egy amcsi HRessel aki csaj és nyerített mint a ló röhögésként szintén kellemesen elcsevegtünk, és elmagyaráztam neki egy email küldésének technikai részleteit. Itt már kezdtem remélni, hogy enyém az állás
3. kör: a szakmai... magyarul, jött pár csóka, hogy hallották,h jól sikerültek az eddigi interjúk. mondom örülök.. De akkor térjünk át az adatbázisokra. Mondom térjünk, de nem sok tapasztalatom van sajnos a "nagyokkal" pár programocskát írtam különböző adatbázisokra, platformra... De hát akkor mit keresek itt? Mondom a rendszergazdai pozíció.. szoftverüzemeltetés..hálózatok..biztonságtechnika..stb. De hát ők adatbázis rendszergazdát mondtak a HR-nek, hogy kell (DBA)!!! Szóval egy csomó ember idejét elrabolták meg kellemetlen helyzetbe hoztak.

nestee 2007.11.22. 16:41:23

hehe...
Vicces vagy! A multikhoz "nagyok az elvárásaid".
Ez náluk alap...
süti beállítások módosítása