Tékozló Homár

Mindenki magyar MCMXXX. rész

2007.10.15. 13:14 | jackyll | 54 komment
Döbbenetes turisztikai látványosságot és világtörténeti összefüggést fedezett fel Vik Wisconsinban. Egy félelmetes igazságokra rávilágító múzeum szerint Amerika nem csak, hogy összes találmányát a(z emigrált) magyaroknak köszönheti, de még neve sem lett volna magától, hanem úgy hívnánk, hogy "Kovbojkontinens":
Ezeket a fotókat Wisconsin Dellsben készítettem idén nyáron. Az elsőt a helyi Ripley's Belive it or not múzeumban találtam, mint kis színes információt, a másik egy ajándékboltban készült, mielőtt az eladó rámszólt volna :D A kellően mókás kielemzést rátok bízom, én nehezen találok jelzőket!
A kép szerint István király fia, Imre neve ihlette meg id. Vespuccit saját gyermeke névadásánál, ezért lett Amerigo. Kicsit utánaguglizva tényleg létezik ilyen elmélet, bár már Amerigo nagyapját is Amerigonak hívták, és ez vélhetőleg közvetlenebb ráhatással volt a nevére:
Muvelodestorteneti adat, hogy Imret a keresztsegben anyjanak, bajor Gizellanak nagybatyja, Henrik neve utan neveztek el. (Gondoljunk bele: Imre a Merseburgnal a magyarokat legyozo I. Henrik egyenes ivadeka...) A Henrik latinizalt alakja Heinricus, variansa Emericus/Emeric, a magyar nevforma Imre. 1083-ban, Laszlo kiraly uralkodasa idejen, VII. Gergely papa rendelete alapjan avatjak szentte Fehervaron apjaval, Istvannal es Gellerttel egyutt. (Pontosabban nem egyutt: Imret nehany honappal kesobb, 1083. november 5-en avattak szentte.) Imre nepszeru szent volt - ma is az -, kultusza Italiaban is hoditott St. Emeric neven. Mivel a vedoszent a keresztsegi nevadasban nagy jelentoseggel bir, valoszinu, hogy a firenzei Vespucci-csalad ujszolottjenek, Amerigonak keresztelojen a magyar liliomos herceg is szerepet jatszott 1451-ben. Ennyiben tehat - eponimikus szinten - kozunk lehet az uj foldreszhez, jogot azonban nemigen formalhatunk ra -:)
Ja, ez meg a másik fotó, az amerikai nacionalizmus szóbaönthetetlen esszenciája:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madmoazell 2007.10.15. 13:18:26

Pfujj :)) legalábbis ez az alsó.

BiG_ 2007.10.15. 13:18:46

Én inkább turulos földgömböcöt szeretnék, talán elsőre...

stichus 2007.10.15. 13:25:33

ha jobban megnézzük, alul nem egy usa sávos sas van, hanem egy árpádsávos turul

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.15. 14:02:09

Miért, a ragadozó madár totemet azt hiszitek, nem tőlünk nyúlták?

nikii 2007.10.15. 14:11:58

A névadási történet teljesen hiteles, nagyapám dédapjának az ükapja ott volt, pont így mesélte.

Azt tudjátok, hogy az USA-ban egy szavazat híján majdnem a német lett a hivatalos nyelv?
ourworld.compuserve.com/homepages/JWCRAWFORD/question.htm
Ezt már csak kicsit kell alakítani, hogy a magyar szerepeljen a német helyett.

Öltönyös (törölt) 2007.10.15. 14:12:15

Ez még nem durva elmélet. Vannak, akik az Intelligens designban hisznek, és vannak, akik szerint a föld belülről üreges és egy nálunk sokkal fejlettebb civilizáció lakik odabenn, belül van saját napjuk meg minden. Olvastam, néhnytízezer dollárért beszéllhatsz a 2008as expedícióbe, mert a sarkokon lehet lejutni, ahol a víz mint vízesés hull alá...

Csodaemberek vannak. És ezeket bizonyítani is tudjákám!


oltonyosrabszolga.freeblog.hu


___

eMM2 2007.10.15. 14:14:35

Pedig én kérnék egy lapát szabad földet bár nem hínak Imrének.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.10.15. 14:16:03

Az a madár úgy ül ott, mint aki székletet üríteni ült rá a Földgolyóra.

Secnir 2007.10.15. 14:19:08

az alsó képen láccik, hogy mennyire magyar: az alsó csíkon a madár csőráből egy jófajta füstölt kolbász lóg ki :D

Céadaoin (user ID 44540) 2007.10.15. 14:20:10

eMM2, csak óvatosan, mert valaki mindjárt megajánl vagy két négyzetmétert...

harapucca3 (törölt) 2007.10.15. 15:16:47

Nos, a kétkedőket vigasztalja a tudat, hogy az amcsik többsége difóltból nem tud mit kezdeni azzal a kifejezéssel: Hungary, tekintve, hogy a mekdóban egy patkányfasírozottas szemvics sem viseli ezt a nevet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.15. 15:18:25

Hiába no, mióta kiderült, hogy még Columbo se olasz, hanem magyar (Peter Falk ugyanis Falk Miksa unokája), és még az elnökük is majdnem egy magyar lett 3 éve, azóta én mindent el tudok képzelni :-) Ráadásul tényleg nagyon sok találmányt köszönhetnek nekünk a golyóstolltól a számítógépen át az atombombáig. A magyar nép már csak olyan, hogy fantasztikus agyak születnek itt, csak nekük fantasztikus érzékünk van ahhoz, hogy ezeket elüldözzük, és/vagy ne hagyjuk kibontakozni...

Persze ettől függetlenül a fenti kép inkább a vicckategória. Ezzel erővel azzal is jogot formálhatnánk az USA-ra, hogy George Washington az Árpád ház leszármazottja (ugyanis bármilen hihetetlen, ez is igaz).

harapucca3 (törölt) 2007.10.15. 15:22:55

(A Simon Perez is magyar származású. Ismerem az uncsitesóját, Perec Palinak hívják, Alsómellékpusztán bakter.)

Céadaoin (user ID 44540) 2007.10.15. 15:24:52

Persze...
Csák Máténak is volt három híres fia, két törvényes és egy törvénytelen. A törvényesek: Chuck Berry és Chuck Norris, a törvénytelen Nemcsák Károly...

harapucca3 (törölt) 2007.10.15. 15:32:03

A Richard Gere is valójában Gere Richárd néven lett anyakönyvezve, a villányi Gerék valamelyikének ifjúkori eltévelyedésének gyömülcseként.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.15. 15:50:59

Viccesek vagytok, de én nem vagyok egy délibábkergető, kilencer csavarodott DNS-ű mélymagyar, amiket írtam, azok igazak utána lehet nézni. Pont arra akartam rávilágítani ezekkel a példákkal, hogy szép meg szívmelengető, de mire megyünk vele? A francia elnök is csak akkor hangoztatja a magyar származását, amikor érdekében áll...

Céadaoin (user ID 44540) 2007.10.15. 15:56:15

Fedor, ne vedd a szívedre, nem akarunk mi bántani - de hát már csak ilyenek vagyunk. Magyarok, vagy mi a szösz...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.15. 15:59:26

Persze, valamint Bill Gates sem más, mint a Kapus Vili a grundról, tsak valamelyik jó édesanyja kivándorolt, nekünk magyaroknak meg ciki, hogy pont a windows apja ő, nem vagyunk rá büszkék, ezért nem mondjuk mindenkinek...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.15. 16:00:07

Nem bántódtam meg (a Csák Mátés viccet jómagam is elsütöttem már párszor), csak tisztáni akartam a dolgokat. :-)

harapucca3 (törölt) 2007.10.15. 16:08:20

Bocs, Fedor, én sem akartam az általad leírtakon poénkodni. Teljesen igazad van, és nem feltétlenül mélymagyarkodás (utálom ezt a szót, az első előfordulásának szövegkörnyezete miatt) az, ha tisztában vagyunk a magyarság értékeivel.
Kempelen, Bolyai Farkas és János, Semmelweis, Szent-györgyi Albert, torziós inga, dinamó, vízturbina, benzinmotor, légcsavar, telefonhírmondó ... Sorolhatnánk. Kár ezeket elhallgatni, ugyanakkor résen kell lenni, hogy a tomboló idiotizmus azért ne tegye a valódi értékeinket hiteltelenné.

soiree 2007.10.15. 16:50:15

Rakás honlapot láttam azzal foglalkozni, hogy hajdan az egész Főd magyarlakta volt, csak mindenhonnan kikergettek miket. Ősi magyar főd ezért Csíkhágó (ma már Chicago néven) vagy Toronytó (Toronto) is, India, Afrika, minden a miénk vót ;-)

ddd.dino 2007.10.15. 16:50:56

Ez a sasos objektum plágium a javából! Mikor az amerikai nagy testvér helyett a német nagy testvér volt az ügyeletes nagy testvérünk, hát nekik ez már megvolt! Tutira ugyanez: egy sas terpeszkedik egy ilyen kerek bigyón, amiben fura jelzések vannak kódolva. Annyira népszerű volt a német nagy testvérnél, hogy még a ruhájukra is felvarrták, mellkasra, vagy felkarra.

tuskohopkins (törölt) 2007.10.15. 17:20:54

harapucca3!
Az a Semmelweiss az különösen olyan...hogyismondjamcsak echte magyarossch...

harapucca3 (törölt) 2007.10.15. 19:05:08

tusko, nem értem a problémádat.

Pl. Zuschlag is magyar. (De minek?) Pedig a neve alapján akár Ausztriában is kaphatott volna vasat a lábára. (A párhuzam névre értendő, nem magára a személyiségre...)

renugard 2007.10.15. 20:11:55

Már mindenki elfelejtette Verne Gyulát?:DD
Esetleg May Károlyt?
Vagy Kakasos Józsi bá? (Joe Cocker)

renugard 2007.10.15. 20:13:26

Borneo és Celebesz
Magyar volt és magyar lesz!

szattila2 2007.10.15. 20:26:36

Sziasztok!
Nem szeretném a postoló kedvét szegni, de ez a múzeum (Ripley's believe it or not) nem arról szól, hogy úgy állítanak be dolgokat, mintha igazak lennének vagy igazak is, és a nézőnek tippelni kell, hogy igaz-e vagy nem. Volt egy ilyen tv-műsor is. Rosszul tudom-e?

Tűzvillám (törölt) 2007.10.15. 21:06:54

Az, hogy az USA-ban egy szavazat híján majdnem a német lett a hivatalos nyelv, rajta van az urbanlegends-en, tessék utánanézni, mielőtt osztjuk az észt. Nem úgy volt az...

nikii 2007.10.15. 21:16:22

Tűzvillám! Te értelmezed amit olvasol, vagy csak nézed a szavakat?

gazsi 2007.10.15. 21:22:45

Régebben volt egy parasztházam Zalában,az Őrségben.A második szomszéd azért vált el az asszonyától,mert a mama ufókkal csalta,nem is eggyel!A kocsmába állandóan nagy sietésben volt,mert tetten akarta érni a cemendét mikrobival! Persze ,sosem sikerült,ám ez csak megerősítette benne ,hogy rendkívül rafinált módon konspirál az asszony meg a Yoda!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.15. 21:43:51

renugard 2007.10.15. 20:11:55
Vagy Kakasos Józsi bá? (Joe Cocker)

A Joe Cocker az Faszos Józsi!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.15. 22:04:40

gyerekek
egesz amerikat az europaiak "epitettek fel"
ilyenne amilyen lett
az indianok voltak csak itthon, de ok nem foglalkoztak a bolenyvadaszaton kivul sok mindennel

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2007.10.15. 23:44:59

Amerika lehet könnyen lehet nagy, az őslakók nem sok vizet zavartak. Akit nem az acélpenge hidege tett hidegre, vagy az ólom-túladagolás ártott meg az egészségének, azt a himlő és egyébb európai import betegség ritkította. Nem kellett az akadékoskodó szomszéd király katonáival balhézni, aki esetleg nem íjjal lő vissza. (Kicsit tudom sarkított, hisz ott volt a többi hódító eu birodalom is.)

Most meg droid-seregekkel szállnak meg távoli országokat (lásd DARPA projektek), hogy egyesítsék a kereskedő szövetség égisze alatt.

Azt ismeritek: Három tudós beszélget egy amerikai katonai kutató laborban, kimegy az egyik. A másik megszólal: Akkor most már beszégethetünk magyarul is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.16. 03:27:51

ez ugy jobban hangzik hogy legalabb 7 tudos beszelget es stb....
de ugye erdekes hogy ezek a tudosok amerikaba mennek, jonnek

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2007.10.16. 07:26:45

Fuj, tiltsuk be az Államokat! ÁRPÁDSÁVOT HASZNÁLNAK!

ludwig 2007.10.16. 11:14:00

Az a héttudósos vicc meg még igaz is volt
az atombombaprogramban !

ako-ako 2007.10.16. 12:16:06

There is an urban legend that because of Muhlenberg, German didn't become the second official language of the United States. At the heart of this legend is a vote in the United States House of Representatives from 1794, where a group of German immigrants asked for the translation of some laws into German. This petition was rejected by a 42-41 vote and Muhlenberg was later quoted as "the faster the Germans become Americans, the better it will be".

Soval nem arrol volt szo, hogy nemet legyen a hivatalos nyelv, hanem hogy nemet szarmazasu virginiaiak peticiot nyujtottak be, hogy nehany törvenyt forditsanak le nemetre. Muehlenberg kepviselö tartozkozasa megbuktatta a törvenyt es a töle szarmazo fent emlitett idezet, miszerint "annal jobb, minel hamarabb amerianizalodnak a nemetek" legendassa valt.

ako-ako 2007.10.16. 12:19:06

amerikanak nincsenek öslakosai! ezert nincs ösember-barlang se arrafele.
az indianok is bevandorlok. igaz, ugy huszonvalahanyezer eve setaltak at az akkor meg szarazfölddel összekötött bering-szoroson...

renugard 2007.10.16. 18:31:09

A fasz az nem dick? (nem tudok angolni)

Ars et labor 2007.10.16. 18:39:02

A dolognak azért van valóságalapja. Az olaszban az Amerigo név valóban magyar eredetű, a németből való közvetlen átvétel az Enrico és az Arrigo alak. Ennyi közünk valóban van Amerika nevéhez, más kérdés, hogy a dicsőségben osztoznunk kell a németekkel és az olaszokkal.

Vas A Ló 2007.10.16. 19:44:08

Ugyan, az elsô emberpár is már magyar volt: Ádám és Éva.

alicecsodaorszagban 2007.10.16. 23:45:02

renu, a cock is az asszem
igaz -e hagyma?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.17. 02:51:47

alice
a dick az igazi, de mar mondtam, ne beszelj csunyan es aluggya

johnny1 · http://ecopop.blog.hu 2007.10.17. 11:25:22

A 7 tudos viccben gondolom azt az osszesen 3 darab zsido tudosra gondoltok, akik veletlenul magyarorszagon születtek es többek között ausztriaban es nemetorszagbn tanultak ki a mestarseget, hogy az amerikai Mahatten-Projektben kamatoztassak. Yessss. Melymagyar baromsag mar megint.

gazsi 2007.10.17. 20:49:58

Charlotte Corday nevét következetesen Kordai Saroltának hívta egyik tanáron annak idején!Az anno dacumal kifejezést meg "annak dacára"-ként használta.

renugard 2007.10.17. 20:58:51

Szélkötô Kalamona 2007.10.16. 19:44:08
Ugyan, az elsô emberpár is már magyar volt: Ádám és Éva.

Ez kész:DDDD
Nem tudok erről mást elmondani...kérem, kaccsojjaki!

osztomazészt 2008.01.07. 22:36:57

Ő biztos vissza is jött, és mondta, hogy I'm re...
süti beállítások módosítása