Tékozló Homár

A madárszar megeszi a Hondát?

2007.10.18. 06:52 | jackyll | 95 komment
A Homárnak nincs beható tapasztalata a madarak étkezési szokásai terén, de az legalábbis gyanús frika esetében, hogy az alig fél éves Honda Jazz fényezése az első, a szervizben fénykép alapján madárszarnak detektált folttal az alapozóig bomlik. A lényeg ugye, hogy madárszaros sérülésre nincs garancia, viszont ha tényleg az okozta a fent látható foltot, letaszíthatná a leggyengébb fényezés bajnokát, a régi Suzuki Swiftet:
2007. januárjában vettük át hosszas mérlegelés, utánjárás után az akkor még oly nagyon áhított HONDA Jazz 1.4 ES típusú autónkat. Álmunk volt a fekete szín, így amellett döntöttünk. 2007. augusztus utolsó napjaiban sajnálattal észleltük, hogy az autó fényezésén több helyen is felpattogzott a festék olyannyira, hogy a repedések alól kilátszik a fehér alapozó színe. Nem kicsit, nagyon. 2007. szeptember 4-én elvittük az autót a vásárlás helyszínére a HONDA Ercsi márkakereskedésbe, ahol fel is vették a reklamációról a munkalapot, és a bejelentést továbbították Önök felé garanciális ügyintézés végett.

A napokban, 2007. október 2-án kaptuk meg a márkakereskedőtől írásban az Önök álláspontját a hibajelenséggel kapcsolatban, miszerint idézem: "Az Ön személygépkocsijának a fényezésén észlelt hibák a Honda Hungary álláspontja szerint madárürüléknek a nyoma, melyre vonatkozó álláspontot a kezelési kézikönyv tartalmazza. A jelenség nem tartozik a Honda által vállalt jótállás körébe."

Fentiekkel kapcsolatban az alábbi álláspontomat közlöm:

El kell mondanom, hogy teljességgel komolytalannak tartom az Önök garanciális ügyintézését, ezzel lekezelve, semmibe véve az Önök vásárlóját. Annyiban merül ki egy fényezési reklamáció kivizsgálása Önöknél, hogy a kereskedő által készített fényképfelvételeket megtekintik, ha egyáltalán megtekintik? Ez teljességgel elfogadhatatlan. Természetesen így nem is láthatták, hogy a tetőn szétszórtan számtalan helyen, az A-oszlopon, első sárvédőn is található apró, de azonos festékfelpattogás. A minimálisan elvárható eljárás az lett volna, hogy megszemlézik az autót, és egy független szakértő véleményét kérnék.

Tegyük fel, hogy esetleg Önöknek – akik fénykép alapján bírálják el fényezési problémákat – igazuk van, hogy madárürülék okozta a fényezés sérülését. Nem gondolhatják azonban Önök sem komolyan, hogy ez így rendben van, hogy az autóra kerülő madárürülék lemarja a festéket, mert ez esetben sajnos ez történt. Ahogy azt az Önök által hivatkozott kezelési kézikönyv is írja: „…a madaraktól származó anyagok maradandó foltot hagyhatnak.”

Ugye belátják Önök is, hogy ez a jelenség nem felel meg a kézikönyvben foglaltaknak, hiszen nem foltosodásról van szó, hanem a festéket marta le - Önök szerint teljesen helyénvalóan - a madárürülék. Summa summarum, lássuk be, erre a jelenségre vonatkozóan nem tartalmaz álláspontot a kézikönyv ellentétben azzal, ahogy arra Önök hivatkoznak. Ez nem rendes, elvárható következménye egy madárürüléknek.

A foltosodás még elfogadható is lenne számomra, de ez a jelenség nem. Én nem tudok a nap 24 órájában az autó mellett ülni, hogy amint lepiszkítja egy madár, egyből letöröljem. Az autók fényezése nem erre van kitalálva. 20-30 éves autók, amelyeken vastagon áll a madárürülék, azok is csak maximum elszíneződnek, folt keletkezik. Ez normális is lehet, hiszen ezt tartalmazza a kézikönyv is. Persze vehetjük úgy, hogy foltos lett a miénk is, hiszen lejött a festék, ergo már nem fekete a sérült helyeken.

A kézikönyv sem tartalmaz utalást arra, hogy az autóval kizárólag fedett helyen parkoljunk és kizárólag csak alagútban közlekedjünk, elkerülendő a madarak efféle csúnya, gonosz tevékenykedését.

Összegezve a fentieket, ellentétben Önökkel én nem tartom olyan egyértelműnek, hogy madárürülék okozta a sérüléseket, már csak azért sem, mert nem hiszem, hogy a madár ilyen nagy felületen porlasztotta szét az ürülékét, másrészt azt sem tudom elfogadni, hogy amennyiben ürülék okozta a sérülést, abban az esetben ez a sérülés az ürülékkel járó természetes jelenség volna.

Ezért kifejezetten kérem Önöket, hogy álláspontjukat gondolják át újra, és új álláspontjukról írásban tájékoztatni szíveskedjenek.

Tájékoztatom Önöket, hogy a garanciális ügyintézésük komolytalansága miatt jelen levelemet egyidejűleg elküldöm a Tékozló Homár internetes oldalnak, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is azért, hogy indítsanak vizsgálatot annak kivizsgálása érdekében, hogy valóban I. osztályú minőségű az autók fényezése, ha a madárürülék ezt okozza vele.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MADcat 2007.10.18. 07:08:59

rohadt madarak... bacccpacskert neki! Vicc az egész.... B@sztasd csak őket, hehogymá'! :D

MADcat 2007.10.18. 07:10:06

Nem Bíró Ádám volt a ügyintéző?

left-dick 2007.10.18. 07:18:14

Ezek a madarak még a politikusoknál is felelőtlenebb élőlények. A szó legszorosabb értelmében szarnak le mindent...

nyulambulam 2007.10.18. 07:25:22

Persze hogy madárürülék okozta a hibát. Még gyártás előtt rápottyantott a karosszériára, amit aztán bevitték a gyárudvarról a fényezőműhelybe és alapos tisztítást mellőzve lakkozták. Persze, hogy utána felpattogzik. Nem tudom, minek vagy úgy oda. A Daciákat is így csinálták 20 éve, csak ott a féltengelyeket tartották szabadtéren.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.18. 07:26:16

Elköltöztek már a gólyák VILLANYOSZLOPRÓL? Tudod, ami alatt állni szoktál....
A Suzukik fényezését meg aki fikázza, és ráadásul - egyéniségét tükrözve - fekete autót vesz, az nem lehetne sikeres ember, ha nem nyert volna egy laptopot, amit a nyereményilleték átutalása után Palkovicsné házhoz szállít Dr.Batz papucsban. A fekete autóknak le kell tépni az ajtaját és kidobni a kukába, mielőtt a népharag el nem söpri!
Őt évig voltam egy fehér Suzuki Swift 1,3 GL tulajdonosa, az első évben a tetőcsomagtartón kiakadó gumipók leverte a festéket a tetejéről, amikor eladtuk, még nem rozsdásodott.
Volt anno egy fekete szolgálati Lada kombim, no az undorító volt, ha véletlenül megálltam tűző napon úgy, hogy egy része árnyékban volt (kuka mellett), az árnyékos rész eredeti színe megmaradt, de fél óra után a többi kapott egy enyhe vöröses árnyalatot a következő vaxolásig, amit hetente csinálni kellett, hogy ne egy hiénaszínű koporsóval közlekedjek. Lehet, hogy a japánok megvették az oroszok festékgyárát?

randomuser1 2007.10.18. 07:27:34

rettenetes a környezetszennyezés mértéke, már a madarak is kromofágot szarnak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.18. 07:31:41

A Daciáknál a kasznilemezeket is úgy tárolták a gyárudvaron hónapokig. Akinek a szállítmány elejéből jutott, jól járt, akinek a végéből, annak 2-3 hónap után átütött a rozsda.
A fénykép szerintem azt mutatja, hogy valami új, vízbázisú alapozóra túl hamar rámentek, és egyiket sem égették be.

Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.10.18. 07:39:42

Jó reggelt! :) Aljas rágalom, az autókereskedések minden egyes dolgozója nevében állíthatom, hogy az összes problémáért a vásárló a felelős, minden esetben, maximálisan, és visszavonhatatlanul! Az ország autókereskedéseinek alkalmazottai napi 48 órában életük kockáztatásával igyekeznek eleget tenni a hihetetlen követelményeknek, és térden csúszva szeretnék kiszolgálni az élhetetlen, telhetetlen, követelőző, akarnok ügyfeleket!!! (Batz papucsban) :)
Elég!!! Annyira Balkán vagyunk már a szó legrosszabb értelmében, és pejorative, hogy .... elég!!! Mindenki szarik a másikra, lehúzás, átverés, és folyamatos hülyének nézem a vásárlót hozzáállás a jellemző. A jót meg észre sem vesszük Alig van... :(

redhut 2007.10.18. 07:45:28

Én meg 3 éve vagyok egy Suzuki Ignis tulajdonosa és tök ugyanilyen foltok vannak a tetején és a motorháztetőn. Már nem is dühítem magam, mert előtte a Daewoo Matizzal is ugyanígy jártam. Tényleg nem tudom, mitől aktívabbak a madarak manapság.

Бабаяга 2007.10.18. 07:45:38

Tény, hogy a madárszar savas kémhatású, ezért rohadnak a mészkő díszek a belvárosi házakról.
De az autó festéke nem mészkő alapú, ugye?
Számomra még egy érv, hogy soha ne vegyek új autót: jó nekem egy közel tizes lada, azt leszarhatja a madár, lemosatom, ha van időm és újra csillog a metálfény, ami most már nem színeződik el, ha a napon áll.

Бабаяга 2007.10.18. 07:49:09

Js: az épületeket madárhálóval, elektromos huzalokkal, tüskékkel védik a madárszartól, próbáljátok ki ezt a megoldást a kocsitokon is!

Redhut:
Aki nem cseréli három évente a verdát 0km-re, az nem is igazi uriember! ; )

redhut 2007.10.18. 08:05:09

Nem állítottam ilyet magamról :o))

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.10.18. 08:05:33

Nekem volt egy autóm, amit miután letiszteltek a madarak, a kaka alapozóig lemarta róla a festéket. De arról tudtam, hogy nem gyári fényezésű volt, és hogy a lakkréteg már régen elvékonyodott rajta. De nem pattogzás nyomok maradtak utána, hanem a termék alatt foltokban tűnt el a festék. Egyébként a madárürülék lehet savas, ez főleg tavasszal, illetve ősszel jellemző, amikor a magas savtartalmú gyümölcsök érnek. Nem biztos, hogy galamb volt, bár azok szerencsétlenek megesznek mindent.
Ha tényleg nem borította el a guánó a kocsidat, és nem annak a nyomai láthatóak, akkor nézesd meg festékvastagság-mérővel és néhány autófényezővel. Még az is lehet, hogy nem gyári a fényezésed. Nem ez lenne az első ilyen eset.

Körte

Бабаяга 2007.10.18. 08:08:31

Csak azért írtam, mivel kedves ismerőseim gyakran mondják, hogy autót három évente kell újra cserélni, sőt autó kategóriába nem tartozik bele lada, suzuki, daewoo. Ezek szerint a Honda se. Vagy nem három évente, hanem minden madárszar után kéne cserélni?

Andie 2007.10.18. 08:09:28

Sajnos ez igy van, én nemtom milyen alien-keverékek ezek a madarak manapság gyerekek, de én amint meglátok egy placsnit a verdán, már mosogatom is le, direkt erre tartok egy rongyot meg flakon vizet a csomagtartóban. Igyis előfordul, hogy bizony megmattul a lakk alatta, és kell neki jónéhány kézimosás meg polir, mire úgyamennyire eltünik. És ez nem egy suzuki, hanem egy s60as volvo. Úgyhogy kevésbé autófüggő a dolog, rohadt szárnyas dögök oldják a festéket. Szerintem ideje lenne a madárszarálló fényezést szabadalmaztatni, lehet elég lenne vékonyabb lemez is alá, ugyanazon törési indexhez.
Bár a kép alapján énis inkább arra gyanakodnék, hogy eleve az alapozással, fényezéssel lehet gond, mert igy szétcsúszni festést csak akkor láttam, ha direkt szennyezték a festést (antikolás, stb)

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.10.18. 08:10:18

A RÉGI Suzukinak volt szar a fényezése. A mostaninak is érzékeny. A Jazznak is közismert a szar fényezése, Hondához méltatlanul...

redhut 2007.10.18. 08:18:51

Érzékeny? oh, jaj... Ezt valahogy sehol sem látom a rengeteg hirdetésben az akciók között

Mokele-Mbembe 2007.10.18. 08:23:41

Nekem a megánomban élénksárga bogárszar után maradt örök kráter. A franc tudja, milyen lények járnak már itt közöttünk..

Gumidomino 2007.10.18. 08:24:59

Ez a kép a poszthoz tartozik?
Mert akkor jó pár ufós magazinnak eladhatod szerte a világon, és átfényeztetheted az egész verdát.

himihumi 2007.10.18. 08:27:46

na ebből se lesz kisnyúl...

le van szarva

azért alagútban ne közlekedj parkolva, mert ott meg a denevérgyerekek köpködik össze a guánójukkal.

sztem a hondások se nagyon olvas6ták vissza a saját levelüket, mert akkor csak rájöttek volna(?), mekkora baromságot írtak. méghogy egy tárgyévi évjáratú autóról lemarja a madárszar a festéket... kretének

nikii 2007.10.18. 08:34:19

Igenis, a madárszart le kell mosni, mert ha sokáig ottmarad, meglátszik a helye.

De azért nem esik szét tőle az autó. A márkakereskedő válasza pofátlan, nem szabad annyiban hagyni.

báró Csekonics 2007.10.18. 08:38:05

Azzal a fényezéssel valami tényleg nem stimmel. (Esetleg lehet, hogy a tűző napon kapta telibe az áldást és még bele is égett?)
Na mindegy, ennyire, akkor sem kellene szétmennie egy ennyire új fényezésnek.

Azt meg nem tudom elégszer ismételni: ha kis hazánk márkaképviseletével nem tud valaki zöld ágra vergődni, akkor irány az anyacég. Angol email szépen megír (nyelvtudás / angolos rokon előny :-)) szépen, illedelmesen, tényszerűen, nevekkel-dátumokkal fotókkal, ami kell - CC a magyar kontakt emberkének is.
Figyeld meg, azt már nem fogják válasz nélkül hagyni, ha tényleg jogos a panasz.

jpm 2007.10.18. 08:41:35

Én nem vagyok egy autómosós típus, évente max 3-4szer mosatom le. A madár stuffok bizony rajta vannak jó sokáig. Még egyetlen helyen sem láttam károsodást. Igaz, hogy az enyém Toyota. Vagy felénk a bűzös, savas Budapesten öko-galambok vannak???

nikii 2007.10.18. 08:46:37

Fenéket! Madárszar mintájú autót kell venni.

Baaah 2007.10.18. 08:58:23

nekem 13 eves suzukimis van de csak a kuszob rohad meg ahol osszetortem es ujrafenyeztek, igaz japan a szerencsetlen es nem magyar :)

Hat urulek ez pedig a fenykep alapjan, sziklat evett a mocsok, felszallt vagy 1000 meter magasra es szonyegbombazast hajtott vegre az auto ellen.

Elgondolkodtam, hogy nekem miert nincs ilyen az automon, pedig mar ket eves francia marka es hat komoly csaladi nezetelteresek vannak aposommal, hogy nem mosatom le csak szokoevente, tehat meg egyszer sem.

Hasonlo serulese van egy helyen ahol az elozo tulaj beletolatott egy gombvasba, viszont csak meghorpadt nem pergett meg le a festek sem (idovel majd le fog de addigra eladom :))).

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.10.18. 08:58:28

Jogos a levél a Honda anyának.
Sajnos a magyar Honda képviselet eg nagy szqar, nem nagyon törődnek az ügyfelekkel. A honlapjukon amúgy nem is lehet nekik levelet írni. Persze, a honda.com-on sincs Contact szekció.
A másik: a márkaszervizeket nem ellenőrzik, így teljesen a szerencsédre van bízva, ha esetleg rájuk szorulsz, a munkavégzés minősége. Peedig, az ember azt hinné, hogy egy ilyen világcégnél van minőségügyi rendszer, ISO 9001, meg ilyenek. Tudtommal nincs, vagy ha van, nem alkalmazzák. Szarnak rá, mint a madarak.

(Egy Honda tulaj)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.10.18. 09:00:11

hát nemtom. ilyen hófehér alapozót még nem nagyon láttam. általában vajszínű, vagy sárgásabb-barnásabb fehér, vagy rozsdaszínű.

ha fényes a fehér akkor meg pláne nem alapozó, ugyanis annak matt, érdes durva felülete van. ha ez ott fényes fehér, akkor a fekete nem az eredeti színe a kocsinak... ilyen pattogzás előfordulat ebben az esetben.

Deuce Bigalow 2007.10.18. 09:03:24

tartsd az autódat tisztán, egyél meg minden nap egy galambot!
már rég mondom, hogy mindet ki kéne írtani, gusztustalan mocskos szárnyasok!
ja, meg a szervizeseke is..

nikii 2007.10.18. 09:22:47

Minden agyonvert galambért egy Balaton szeletet lehet kapni az emblémával ellátott üzletekben.

csakazértse 2007.10.18. 09:24:38

Menj el a képviseletre és dobáld meg őket kakival. Na.

parapali 2007.10.18. 09:26:26

www.panaszfal.hu/index.php

Sziasztok!
a fenti címen a fórumban segítenek mindenkinek ha beír!!
Honda jazz az egy régi román autómárka????:-):-):-)

Héttörpe (törölt) 2007.10.18. 09:44:47

A héten volt már pincér, hangszerész, most rúgassunk ki egy Honda-szervizest is. Ez életem legszebb hete.

vernarancs 2007.10.18. 09:50:19

Ez a legujabb H5N1. Hondabetegseg. Egyertelmu, hogy az anyaceggel kell felvenni a kapcsolatot. Wakarimasz andzsinszan! Hondat madar letoyota. Nem, nem toyota, honda!

Epikurosz 2007.10.18. 08:58:28

Ki kell, hogy abranditsalak. Az ISO minosites kozel sem azt jelenti, hogy minosegi munkat vegez valaki. En sok even at vettem reszt ilyen auditokban es az egesz csak arra maegy ki, hogy amit ledokumentalsz azt csinalod-e valojaban. Ha azt irod le, hogy szar munkat kell vegezni es igy is teszel akkor megfelelsz az ISO kovetelmenynek. Aki ezt kitalalta az nagy zseni volt.

tRebroN 2007.10.18. 09:53:38

Szerintem az is elképzelhető, hogy törött kocsit sóztak rá, ami kapott vmi gagyi telifényt és ez lett a vége. Nem ő lenne az első aki így járt és valszeg nem is az utolsó. (nemcsak hondából van ilyen storym)

nikii 2007.10.18. 10:07:51

Ismerős történet. Lízingelt fehér kocsi visszakerült a márkakereskedőhöz, nem sokat futott, egy évet állt egy udvaron, egy szép nagy fa alatt, halálra szarták a galambok. Aztán megkapta a fekete gagyifényt, ami pereg is le róla.

Deuce Bigalow 2007.10.18. 10:11:36

ja, kész kabaré az ISO minősítés, egyáltalán semmiféle MINŐSÉGI MUNKÁT nem garantál! nagyjából abból áll, hogy mielőtt jönnek az ellenőrök dokumentálsz néhány folyamatot, elviszed őket ebédelni és máris megvan a plecsnid.
erről is érdemes lenne írni egy "leleplező" cikket..

vernarancs 2007.10.18. 10:28:04

deuce_bigalow 2007.10.18. 10:11:36

Raadasul az ISO dokumentaciok nem publikusak, tehat te meg sem tudod nezni, hogy mire kapta az ISO minositest csak azt latod, hogy van neki minositese. Az ellenorok altalaban szakmailag a legkevesbe sem ertenek ahoz a terulethez amit auditalnak igy mar eleve bukott a minoseg biztositasa. Viszont jo sokba kerul. nalunk egy ido utan megtiltottak, hogy a nevjegykartyakra rairassuk az ISO logot. Vajon miert? Evekig szivattak az ISO-s dokumentumokkal aztan meg szegyenli a ceg.

tRebroN 2007.10.18. 10:30:09

Olvasom itt a hsz-kat és némelyik megmosolyogtat szerintem akik fikázzák a hondát vagy a hondásokat valószínűsíthető, hogy van rá alapjuk igaz csak annyi, hogy ugyanugy mint bármely más márkánál (ha már ugye ez a nézőpont) itt is vannak hülyék meg van aki szart vesz és átbasszák a fejét. Nekem fehér hondám van (Taffeta White) azt ugyanugy leszarják a madarak és semmi baja a fénynek és ráadásul már nem is gyári a fény rajta. Szal az a véleményem, ha vmi normálisan van megcsinálva, annak nem lesz baja, aki meg hagyja magát becsapni az így járt, de nem feltétlen magát a márkát kell felelősségre vonni. Magyarországon sokkal inkább a háttér az ami nagyon fos sajnos ez a Hondánál nagyon így van. Ugyanis bárki bármit mond a hondák igenis nagyon jó autók műszakilag bár kétségtelen és sajnálatos tény az, hogy az utóbbi időben ez is egy kissé kopni látszik.(legutóbb egy 0km-es ufo CivicTypeR fényezését vizslattam meg egy szalonban ami már tök környezetbarát és bizonyos szögből nézve narancsos volt) Szerintem a Hondánál legfontosabb az, hogy mindenképpen japánban készült Honda legyen ezt könnyü megállapitani az alvázszámból ami tudtommal JHM-el kezdődik. Jazz esetében ez nehézkes mivel sok helyen gyártják és vhogy japánon kívül nem tudják azt a minőséget hozni. Japánban készült Hondákba ha az jól karban van tartva (értsd olajcsere szigorúan és néha a kopó alkatrsézek cserélődnek) az ég adta világon semmi baja nem lesz. Az enyémen annyi volt, hogy egy utszakaszon tengelyig vízben álltam huzamosabb ideig és a lambda szonda alacsony poziciója miatt mivel full vízalá került bizonyos időközönként hibát jelzett nem volt észrevehető megnövekedett fogyasztás vagy magasabb károsanyag kibocsátás csupán engem idegesített, ezt kellett cseréltetnem meg jobboldalon elöl vmi páros gumi szilent fáradt el 6 éves autón ami vmivel több mint 2és fél éve van nálam. Az előző tulaj vmi silány minőségű kipuffot használt az gyorsan levettem a kocsiról és mivel amugy is sport rendszert akartam a kocsira ezt egy valag alatt elintéztem.

Rák Attantam 2007.10.18. 10:35:04

Héttörpe 2007.10.18. 09:44:47
"A héten volt már pincér, hangszerész, most rúgassunk ki egy Honda-szervizest is."

Teeee, Tőőőpe, teee! Gyánús vátyol nékém nátyon! :)))

Egyébként meg ez így szép, ahogy van! Először azt hittem, hogy valami nonfiguratív dekorminta. Szerintem gyorsan ködöld meg valami színtelen lakkal és tök f*sza lesz! :)

Amúgy meg ilyen esetekre DeLorean-t kell venni. Annak festetlen saválló lemezből van a karosszériája.

Sanyi 2007.10.18. 10:35:33

20 éves audi 100-asomat állandóan leszarták a madarak - a kertvárosi környezet előnye. :) Nem takarítottam csak úgy félévente. Három évig volt meg a kocsi és semmi folt nem lett a rászáradt madárszartól rajta. Most egy ford mondeót nyúzok, most is van rajta szar és szép zöld metál, csak nem akar megfakulni nemhogy lekopni akármennyit szarnak rá a madarak.

vernarancs 2007.10.18. 10:39:37

tRebroN 2007.10.18. 10:30:09

minek neked sport kipuff, ha ugyis tengeralattjaronak hasznalod?

Egyebkent a japan autok tenyleg nagyon jok, csak el ne romoljon rajta valami mert az alkatreszarak viszont horribilisek. Itt leginkabb a kereskedovel van a problema, ami viszont Honda. Meg ha magyar is, de a minoseget az anyacegnek kellene biztositania. Nem is beszelve az ugyfelkezelesrol, mert ez ebben az esetben Biro Adami magaslatokat er el.

Mike Patton 2007.10.18. 10:49:27

tRebroN! Ott a pont. A honda baró jó kocsi, a legjobb kis hengerűrtartalmú benzinmotorokkal. Szerintem lehetett valami galiba azzal a Jazz-al, mert arra a típusra meg pláne nem jellemző a meghibásodás, semmilyen téren (ADAC - 100e km-es tartóstesztek). Szóval valami nem kerek azzal a verdával. Valószínű nem teljesen korrekt a dealer...

tRebroN 2007.10.18. 10:54:12

vernarancs: most olvasom a silány minőséget nem fejtettem ki bővebben. Szal 8.46-ot gyorsult a kocsim 100-ra és nem is tudtam elforgatni vele a kerekeket. Ez azt jelenti szar van a palacsintába kipuff le kisült, hogy vmi utángyártott fos volt, amit nem hogy hondára, de kocsira sem raknék fel és ki volt lukadva a vmivel több mint 1 éves kipuff és ugy elrohadt, hogy a saját súlyánál fogva a dob szószerint letört a kipuffról hihetetlen mennyire igénytelen emberek vannak magyarországon. Szal irány az ebay ismerősön keresztül amerikából rendeltem egy Skunk2 kipuff rendszert amivel jól közelítem a gyáriértéket. Igazából gondoltam a jövöre és eleve 2.5 colos rendszert rendeltem, ami a jelenlegi gyári konfigra nagy, de ha leömlőt és esetleg még vezérműtengelyt is cserélek rajta akkor már ideális lesz.
Ami a tengeralattjárót illeti mondjuk ugy hogy egy laqndcruiser már talán nem süllyedt volna ott addig el brutál magasan állt a víz az úton.
A japán japán kocsikkal az a tapasztalat, hogy nem igazán romlanak el és egy tévhit az, hogy drágák hozzá a cuccok illetve egészen pontosan féligazság. Ugyanis a kopó alkatrészek egyátalán nem drágák sőt kimondottan jó áruk van. pl egy légszűrő hozzávetőleg 1000-1500 forint egy olaj szűrő kb 3500-4000 ft eredeti gyáriba, az meg a másik fele, hogy vannak jóminőségű utángyártott alkatrészek a lényeg a Made in JAPAN. Sokan tartják a japó cuccokról, hogy gagyik meg nem tartósak na ők a legtöbb esetben (nem mindig) vagy a levegőbe durrogtatnak 0 tapasztalat nélkül vagy átbaszták őket.

Rák Attantam 2007.10.18. 10:55:01

Nana, Bíró Ádámot ne keverjük már Hondás Csávóval!

Hondás Csávó igenis jó modorú, 3-as fölé helyesírással megírt levélben küldte el a T. Ügyfelet melegebb, a madarak egészségesebb anyagcseréjét elősegítő éghajlatra.

Bíró... Ádám... meg... álltallábann... f*szkodott...

Ettől függetlenül mehet a dorgálólevél a japóknak.

tRebroN 2007.10.18. 11:00:01

Mike patton: Olyannyira jó a Jazz hogy mi is azt fogunk venni az 1.6-os Boránk helyett:D meg kell jegyeznem a VW borával azon kívül hogy nem megy semmit és sokat zabál avval sincsen gondunk.
Tiszta forrásból kell autót vásárolni és jól megnézni mit veszel. A nagy fogyasztás is annak tudható be, hogy vmi jeladó talán eltömödött vmit mondtak apámnak szervizbe el kell vinni kitisztitják és 9-et fog enni városban nem pedig 11 körül klíma nélkül:D
Szerintem a legfontosabb azontúl hogy megbízható autó veszel (tök mindegy hogy német, japán, angol stb) mindig úgy kell hozzáállni hogy téged be akarnak csapni és utolsó csavarig átnézetni egy totál más helyen mint ahol a kocsit veszed a legjobb ha ismerős van soron kívül.

gelsystem 2007.10.18. 11:01:31

figyi, te nem az a hondás-péter vagy, aki a szélvédő mögött hordja a rendszámtáblát?????mer matricát akar???
lúzer vagy öcscscse!!!!!

petya a barátságos :) 2007.10.18. 11:03:00

Sajna a madárszar már csak ilyen. Talán a Rolls kézzel készített szivarálló lakkozása ellenáll, de a normál autófestékek (mindegy, Honda vagy Renault, vagy Opel) nem bírják. Le kell mosni amint lehet.

zsoci 2007.10.18. 11:03:05

Tiszelet urak !

Sajnos a madárszar lemarja a fényezést , ez nem szar fényezés kérdése. Ez az utóbbi időben azért fokozódott mert kötelező a vízbázisú fényezés és az biza sokkal érzékenyebb. Manapság már a metál is vizes lakkal készül.

Más kérdés hogy a fekete a legérzékenyebb szín ( szorsan utána jön a fehér )

tRebroN 2007.10.18. 11:03:23

gelsystem: nem én norbi vagyok és nekem nincs is elől rendszámom:D amugy van már matricám....

vernarancs 2007.10.18. 11:16:37

tRebroN 2007.10.18. 11:00:01

Szerintem VW-bol csak TDI-t szabad venni. Nekem 6-6,5 volt a fogyasztasa es mindezt 115 LE mellett (kombi passat). A kopo alkatreszeken kivul 4 ev alatt csak annyit szervizeltettem amit osszetortem rajta :)
Japanbol en tutira Toyotat vennek....

Rák Attantam 2007.10.18. 11:20:10

Nyugi, jövőre jönnek a "guano-resistant" lakkok. Állítólag olyan rugalmas lesz az ilyen védőréteg, hogy a madárszart visszalövi a kis neveletlen szárnyas seggébe...

Egyébként frika (főpostoló), itt a "barátod", beszélgessetek a festéshibás fekete hondákról: www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=1419&mode=threaded

gelsystem 2007.10.18. 11:25:16

osztom az előttem szólókat...
kötelező a vizes-bázisú festékek használata az autóiparban Izs!!!!
marha drága, és mindennek ellenére szar is
a régebbi fényezések ezzel párhuzamosan jobban bírják, mivel azok oldószeresek.....

vernarancs 2007.10.18. 11:31:18

gelsystem 2007.10.18. 11:25:16

Nade a legfelso lakk reteg csaknem vizes bazisu? Anak kene vedenie a guano ellen ami itt siman atragta magat mint az alien vere a Nostromo padlojan.

Law enforcer 2007.10.18. 11:31:49

nitrogénben gazdag honda jazz eladó.
tixar@freemail.hu

sogo 2007.10.18. 11:36:07

a madárszar - főleg a sós tengeri madárszar, de a városi galamb is - valóban károsítja a kocsik fényezését. ezt mindenki tudhassa, akinek van kocsija :)

gsc 2007.10.18. 11:38:23

Egyetértek zsocival, a Belga gyártmányú alig 1 éves fekete Mondeómba olyan lyukat mart a madárszar a fémig hogy öröm volt nézni. Persze a Ford díler elhajtott a francba. Azóta is tervezem a kritikát eljuttatni a Ford Europe-hoz. A vízbázisú fényezés mellett pedig hamarosan új nem galvanizált elemek (brown plate) fogják keseríteni a tulaj életét. A mai festékekkel meglesz a tésztaszűrő effekt ahogy a madárszar átesik rajtuk... :/.

sogo 2007.10.18. 11:40:41

sőt a huligánok által rádobott tyúktojás is úgy rászárad néhány óra alatt hogy fényeztetni kell mer a mosástól nemgyün le
:)

Rák Attantam 2007.10.18. 11:41:54

Éééérteeem vazzzeee!

Akkor ezért ment fel hirtelen a papírboltokban a gombfesték ára! Rohadt zugfestők, rohadt sufnituningosok! >:[]

tRebroN 2007.10.18. 11:47:14

vernarancs: hát tdi akkor éri meg, ha sokat autókázol amugy meg van még?? újonnan vetted?? mennyi km van/volt benne? mennyit mentél egy évben?

Fater azért döntött a benzines mellett mert max 10-12k km et tol vele egy évben ráadásul azt is főleg a cityben és amig a dízel nem melegszik be az is zabál mint az állat ráadásul tovább is tart elérni az üzemit. Aztán a másik ok a turbómotor bonyolultabb rendszer mint a szívó ráadásul a teljesen eltérő hőtágulások miatt könnyebben reped a HF és szaródik el a turbó, de az is csak azért mert sok ember nem ért hozzá az eleve magasabb vételár és általában drágább szerviz miatt csak hosszútávon éri meg dízel. mindig jönnek nekem egyesek fúú tudok lopottan gázolajat 180ért azt amikor odakerülnék hogy kéne na akkor pont most nincsen. Ráadásul ezekszokták sűrűn szerelgetni a mocijukatnnéha egy kicsi ez néha egykicsi az ez pont olyan mikor jött az alfás hogy miylen megbízható a kocsija és csak ezt meg ezt meg ezt kellett cserélni ja mondom ok így akármi megbízható...

Deuce Bigalow 2007.10.18. 12:00:05

amúgy meg még az érettségi után Jazz-eltem weszkócsimmában a 2 nappal előtte lefényezett skodánk csomagtartóján, és utána alig hitték el, hogy valami kutya karmolta össze...
de repolír bejáccott...

vernarancs 2007.10.18. 12:04:16

tRebroN 2007.10.18. 11:47:14

Mar eladtam. 140.000 korul volt amikor vettem es 250.000 korul adtam el. Evente ugy 30.000-t ment a jargany. Egyszer egy taxis azt mondta, hogy az o TDI motorja a 600.000. km-t futja es meg nem kellett a motorhoz komolyabban hozzanyulni. Merciben meg lattam mar olyat amelyik 1000.000 km-nel jart. Szepen kotyogot meg mint a kavefozo.
Most egy oreg citroent hajtok. Szivo diesel. 5L alatt ki lehet hozni a fogyasztasat (orszaguton). Mondjuk nem is megy ugy mint 115 pacis turbo. Szerintem eleg hamar bemelegszik. Mire kinyitom a kaput es kiallok, visszacsukom a kaput mar van futes rendesen.

vernarancs 2007.10.18. 12:13:41

sogo 2007.10.18. 11:40:41

Hlegfujoval meg kell kicsit melegiteni es kesz is a tukortojas. Vagy olyan teleshop-os polirt kell venni amitol meg golyoallo is lesz. En lattam a TV-ben ugyhogy biztosan van ilyen :)

tRebroN 2007.10.18. 12:32:18

vernarancs: de hogy van fűtés rendesen a kocsiban miután reggel hideg indítasz az rohadtul nem egyenlő az üzemi hőfokkal motorikusan...

vernarancs 2007.10.18. 13:10:25

Fene tudja. Vizhofokmero nincs benne, viszont igy is joval kevesebbet eszik mint egy benzines. Pedig 16 eves auto...

tRebroN 2007.10.18. 14:02:03

vernarancs: a szívódízel az más tészta az tényleg full igénytelen és kivisz a világból, de ha azt akarod, hogy menjen is egy gazdaságos dízel ahhoz minimum 2 liter körüli löktérfogat és turbó kell, egy normál súlyú kocsiba és csakis akkor éri meg ha hosszabb távolságokat jársz vele a 30000 km pont ilyen és 2 és félév alatt nem tettem annyit a hondámba ez a nem mindegy mondjuk én vegyesem használom, de főleg én is város. Azon belül sem teszek meg nagyobb távolságokat inkább csak ilyen hobbiautónak nevezném, ha mondhatom ezt dízel árúszállításban és sok km nél nagyon kircsi tud lenni pláne ha megbízhatót veszel és tudsz olcsón gázolajat, de ugye ha egy uj kocsit nézel akkor a dízel azért drágább persze kivéve ha full extrásat veszel mert akkor tök8, de az emberek többsége fullextrás ráadásul uj autót nem igazán engedhet meg magának.

Secnir 2007.10.18. 14:07:55

nemtok hozzászólni ehhez a festékes témához. egy 17 éves golf II. tulaja vagyok, nem rozsdásodik, kicsit matthfehér, le se szarom, hogy a galambok leszarják-e. garázst akkor lát, amikor elmegyek a Kilián-2 előtt.
majd ha hullik róla a rozsda meg a festék, és felújítattom/lefestetem, akkor majd leírom a tapasztalatomat, hogy a sok naiv user is tudja, hogy mit kell csinálni a fél/egyéves autókkal...

papugaja 2007.10.18. 14:13:12

A cipőkbe szokás kis matricát ragasztani:
"Utcai viseletre, mérsékelten vízálló"

Ha ezt a Honda elmulasztotta, illetve semmilyen más módon nem tájékoztatta a vevőt arról, hogy a korábban megszokottól érzékenyebb a fényezés, akkor szerintem simán perelhető, illetve a vásárlástól el lehet állni. A használati útmutató nem a vevő vásárlás előtti tájékoztatását szolgálja.

Van itten egy Juszt László?

Cradle 2007.10.18. 14:25:00

Minősíthetetlenül arcpirító, hogy a Honda magyarországi képviselete hogyan járt el az ügyben.

bobek3000 2007.10.18. 14:59:59

bagoly fossa menyetnek...

ZePY 2007.10.18. 15:19:10

Nem fényezési hiba! Ugyan nem Honda tulaj vagyok (négykarikás német márka), de az én autómon PONTOSAN ugyanilyen foltok vannak, és sajnos az okát is tudom. Én szerencsétlenségemre egy beteg gyümölcsfa alatt parkoltam, amiről valamilyen gyanta szerű "izé" csöpögött szépen a kocsira. Nyár volt, sütött a nap, ez meg kellemesen rászáradt/megkeményedett. Megfelelő, metál fény lakkjához illő oldószerrel lemosva (tehát nem lekaparva!) PONTOSAN ilyen foltok keletkeztek. Személyes probléma, hogy gyakorlatilag nincs olyan elem a kocsin, ahova ne jutott volna kisebb-nagyobb mértékben... Szívás!

Secnir 2007.10.18. 16:09:51

Idézem (mert idézni csak pontosan, szépen...):

"Az Ön személygépkocsijának a fényezésén észlelt hibák a Honda Hungary álláspontja szerint madárürüléknek a nyoma,.."
-tehát nem biologusé vagy ornitológusé. mehetnek az álláspontjukkal a pi**ába.

"...hogy a tetőn szétszórtan számtalan helyen, az A-oszlopon, első sárvédőn is található apró, de azonos festékfelpattogás."
-gratulálok annak a madárnak, amelyik nem csak felülről lefelé, hanem vízszintesen, illetve alulról felfelé is tud szarni (60km/h-nál nagyobb szél nem ér)

"…a madaraktól származó anyagok maradandó foltot hagyhatnak."
-ez így van. két példa: ha egy madár leszarja a kocsit, akkor a megkövült madárszar (nevezzük guánónak) hosszú évek alatt a benne rejlő salétrom lassú kiválásával szétmarja a lakkozást-festést-fémet. ez igen rövid idő alatt történik meg, kb 4-5 év, feltéve ha addig nem esik az eső. a másik példa: ha éjjel/szürkületkor/kora hajnalban fáradt madarat találok telibe a hűtővel vagy a szélvédővel, akkor is maradandó károsodást okoz. a szélvédőben. de nem az A oszlopon oldalt.


Kedves cikkíró:
szerintem írj egy levelet, miszerint a TE álláspontod az, hogy NEM madárürülék okozta. Csatold a fényképeket újra, és kérd a garanciális javítást (úrafestés). Mindenzt tértivevényesen, ügyvéd ellenjegyezze. tudniilik a hatályos törvények szerint innentől kezdve az övé a bizonyítási kényszer, ha nem tudja az állítását bizonyítani (pláne úgy, hogy nem is látta az autót, csak a fényképeket), akkor kénytelen megcsinálni azt. Ha nem hajlandó, akkor sajna per, de az állításaid függvényében erősen nyerhető, ilyenkor kárként az autó újkori árától a lelki bánatig mindent ki lehet fizettetni velük. egy jó (közepes) ügyvéd nem drága, mellesleg annak a költségét is a H fogja fizetni.

Secnir 2007.10.18. 16:13:57

oh, bocs lemaradt:
ha kiderül, hogy ugyanabból a típusból másnak is vannak ilyen problémái, ami legalább 10 főt jelent, akkor lehet
a) csoportos pert indítani
b) egyénileg, és hivatkozni a többi tagra, hogy nem egyedi a hiba

Secnir 2007.10.18. 16:27:24

ZePY:
"Megfelelő, metál fény lakkjához illő oldószerrel lemosva (tehát nem lekaparva!) PONTOSAN ilyen foltok keletkeztek. "
-asszony egyszer a rozsdamentes háromrészes mosogatót sósavval próbálta meg kitakarítani, hál' istennek még csak az elsőnél járt, amikor észrevettem, és vízzel szétcsapattam az egészet. hát igen. minidg akad valaki, aki a festéket a saját oldószerével próbálja meg lemosni, és csodálkozik, hogy foltot hagy :D
legközelebb próbálkozz a gyanta ellen feldobott kromofágosflakonnal, az nagyobbat üt.

más:
ami vízbázisú, az még nem jelenti azt, hogy az vízzel le is jön. az azt jelenti, hogy a primer anyag első oldószere víz, majd az átalakulás UTÁN a víz eltávozik belőle, és az átalakult primer cuccos megváltozott tulajdonságokkal ottmarad. annyival rosszabb pl. az olajbázisúnál, hogy amikor a vízbázisút felviszik, a víz óhatatlanul reakcióba lép a fém elemekkel (rozsdásodás lép fel). a rozsda le tudja dobni a felette lévő rétegeket. ez a fenti fotó (ha ez a károsult autójának képe) is ezt bizonyítja. szar volt a fényezés, biztosan pénteken készült.

pataki6 2007.10.18. 18:16:41

óóó nem is tudtam hogy a madarak kromofágot szarnak...
majd be adom újításnak,hogy madarak termeljék a kromofágot...:))

Jogging 2007.10.18. 19:39:24

Ha a madászar vis maior, akkor a Zrt. azmiaz?!

nmi 2007.10.18. 22:18:25

Haver FordFiestájáán is ilyen sérülés látható... Azóta se tudni, h mitől lehet, lehet, h az is madárszar?

Nyenyere 2007.10.19. 00:47:38

Ha hosszabb időn keresztül szabad ég alatt tárolja az ember az autóját, akkor érdemes tecskós virslikkel letakarni a járművet. Az egérsz*r lúgos kémhatása semlegesíti a madársz*r savas kémhatását és az így keletkező elegy nem károsítja a fényezést...

...de én amúgy is csak az orosházi libamájkonzerveimért jöttem!

(f)ordítógép 2007.10.19. 08:10:01

Ugyanilyen folt volt az előző autómon...szintén madársz@r. A ház előtt ahol laktunk egy kis hely volt megállni - pont volt fölötte egy vezeték, pont mindig ugyanott találta el egy rohadék dög. Tudtam, hogy nem tesz jót a fényezésnek, így mindig azonnal támadtam bő vízzel, puha ronggyal. Aztán elutaztunk 1 hétre, mire hazaértünk szép kupac volt a szuokott helyen - áztatás - mosás után a fentihez hasonló látvány fogadott. Aztán elballagtam a megszokott márkaszervízbe, telibe fúhjattam az elemet és kifizettem, nem nyavajogtam a saját hülyeségem miatt. Az ég kék, a víz nedves a madárszar savas - mindenki tudja...

a kertész tömlővel 2007.10.19. 08:35:22

csak a képet néztem meg:de aki nem tudja h a madárcuccos megmarja a fényezét az vajon hogy keres annyit h vegyen egy honda jazzt?
amugy meg törötten jött az autod hungaryba
és ujrafestették ,szarul.
amugy mikor uj autot veszel miér nem vittél festékvastagság méröt?

nikii 2007.10.19. 09:32:54

a kertész tömlővel!
amugy mikor uj autot veszel miér nem vittél festékvastagság méröt?

Vinnék. Festékvastagság mérőt hol lehet kapni?

Rák Attantam 2007.10.19. 09:59:15

Sőt, a VW reklámból ismert hazugságvizsgáló sem árt. :^(

ZePY 2007.10.19. 11:11:19

Secnir: Nem a festék oldószerével mostam le természetesen, hanem rákötött bogarak és egyéb hasonló "izék" eltávolítására szolgáló szerrel. Előtte persze próba alig látható helyen a kasztnin, és miután a normál fényezést nem bántotta, csak utána estem neki a gyantaszerű mocsoknak... És ez lett alatta :-(

jesszumpepi (törölt) 2007.10.19. 16:59:54

Nyenyere!

Ne aggódj,a libamájkonzerv madárszart is tartalmaz.

Nyenyere 2007.10.19. 18:02:14

Akkor tecskós virslivel érdemes leöblíteni a libamájkonzervet, és akkor a lúgos egérsz*r nem kezdi ki a gyomromat.

Bár az egérsz*rt a gyomorsav semlegesíti és így semleges kémhatás alakul ki a gyomorban.

Így mégis utána kell küldeni a madársz*ros libamájkonzervet és visszaáll a gyomor eredeti kémhatása.

isti77 2007.10.20. 10:01:30

"A Daciákat is így csinálták 20 éve, csak ott a féltengelyeket tartották szabadtéren."

Igen, de a Dacia román, ez meg... török. A "japán" autó.

isti77 2007.10.20. 10:02:40

Ja bocs, a City török, a Jazz nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.20. 23:45:16

Vacon volt meg csak madarszar
meg gyanta
de ugysem hiszitek

puncipöcögtető 2007.10.22. 07:30:39

Ez az egész egy szar ügy. Akinek leszarják a kocsiját a madarak, sikeres ember...
Amúgy meg autóra szarni régi r**** szokás.

aida01 2008.09.17. 16:34:43

Kellemetlen, de valóban így van, ez "madárkaki" ..
Függetlenül az autó márkájától ez előfordul.. sérülés mértéke továbbá függ a lerakódás mennyiségétől,hatás idejétől, mit evett a madárka,és időjárási viszonyoktól!

Viszont azt hozzá kell tenni elkerülhető, ha nem hagyjuk a madárürüléket napokig az autón!!!

Problémát okozhat még a méh váladék, bogár, levéltetű váladék, cement kátrány, mész, betonpor stb.. stb..

Honda autós 2010.11.01. 18:46:17

Hát szar helyzet..De ha már egyszer ez történik a fényezéssel akkor ide vigyétek a Hondátokat: honda-auto.hu . Nagyon értenek az autókhoz!;)
süti beállítások módosítása