2007. januárjában vettük át hosszas mérlegelés, utánjárás után az akkor még oly nagyon áhított HONDA Jazz 1.4 ES típusú autónkat. Álmunk volt a fekete szín, így amellett döntöttünk. 2007. augusztus utolsó napjaiban sajnálattal észleltük, hogy az autó fényezésén több helyen is felpattogzott a festék olyannyira, hogy a repedések alól kilátszik a fehér alapozó színe. Nem kicsit, nagyon. 2007. szeptember 4-én elvittük az autót a vásárlás helyszínére a HONDA Ercsi márkakereskedésbe, ahol fel is vették a reklamációról a munkalapot, és a bejelentést továbbították Önök felé garanciális ügyintézés végett.
A napokban, 2007. október 2-án kaptuk meg a márkakereskedőtől írásban az Önök álláspontját a hibajelenséggel kapcsolatban, miszerint idézem: "Az Ön személygépkocsijának a fényezésén észlelt hibák a Honda Hungary álláspontja szerint madárürüléknek a nyoma, melyre vonatkozó álláspontot a kezelési kézikönyv tartalmazza. A jelenség nem tartozik a Honda által vállalt jótállás körébe."
Fentiekkel kapcsolatban az alábbi álláspontomat közlöm:
El kell mondanom, hogy teljességgel komolytalannak tartom az Önök garanciális ügyintézését, ezzel lekezelve, semmibe véve az Önök vásárlóját. Annyiban merül ki egy fényezési reklamáció kivizsgálása Önöknél, hogy a kereskedő által készített fényképfelvételeket megtekintik, ha egyáltalán megtekintik? Ez teljességgel elfogadhatatlan. Természetesen így nem is láthatták, hogy a tetőn szétszórtan számtalan helyen, az A-oszlopon, első sárvédőn is található apró, de azonos festékfelpattogás. A minimálisan elvárható eljárás az lett volna, hogy megszemlézik az autót, és egy független szakértő véleményét kérnék.
Tegyük fel, hogy esetleg Önöknek – akik fénykép alapján bírálják el fényezési problémákat – igazuk van, hogy madárürülék okozta a fényezés sérülését. Nem gondolhatják azonban Önök sem komolyan, hogy ez így rendben van, hogy az autóra kerülő madárürülék lemarja a festéket, mert ez esetben sajnos ez történt. Ahogy azt az Önök által hivatkozott kezelési kézikönyv is írja: „…a madaraktól származó anyagok maradandó foltot hagyhatnak.”
Ugye belátják Önök is, hogy ez a jelenség nem felel meg a kézikönyvben foglaltaknak, hiszen nem foltosodásról van szó, hanem a festéket marta le - Önök szerint teljesen helyénvalóan - a madárürülék. Summa summarum, lássuk be, erre a jelenségre vonatkozóan nem tartalmaz álláspontot a kézikönyv ellentétben azzal, ahogy arra Önök hivatkoznak. Ez nem rendes, elvárható következménye egy madárürüléknek.
A foltosodás még elfogadható is lenne számomra, de ez a jelenség nem. Én nem tudok a nap 24 órájában az autó mellett ülni, hogy amint lepiszkítja egy madár, egyből letöröljem. Az autók fényezése nem erre van kitalálva. 20-30 éves autók, amelyeken vastagon áll a madárürülék, azok is csak maximum elszíneződnek, folt keletkezik. Ez normális is lehet, hiszen ezt tartalmazza a kézikönyv is. Persze vehetjük úgy, hogy foltos lett a miénk is, hiszen lejött a festék, ergo már nem fekete a sérült helyeken.
A kézikönyv sem tartalmaz utalást arra, hogy az autóval kizárólag fedett helyen parkoljunk és kizárólag csak alagútban közlekedjünk, elkerülendő a madarak efféle csúnya, gonosz tevékenykedését.
Összegezve a fentieket, ellentétben Önökkel én nem tartom olyan egyértelműnek, hogy madárürülék okozta a sérüléseket, már csak azért sem, mert nem hiszem, hogy a madár ilyen nagy felületen porlasztotta szét az ürülékét, másrészt azt sem tudom elfogadni, hogy amennyiben ürülék okozta a sérülést, abban az esetben ez a sérülés az ürülékkel járó természetes jelenség volna.
Ezért kifejezetten kérem Önöket, hogy álláspontjukat gondolják át újra, és új álláspontjukról írásban tájékoztatni szíveskedjenek.
Tájékoztatom Önöket, hogy a garanciális ügyintézésük komolytalansága miatt jelen levelemet egyidejűleg elküldöm a Tékozló Homár internetes oldalnak, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is azért, hogy indítsanak vizsgálatot annak kivizsgálása érdekében, hogy valóban I. osztályú minőségű az autók fényezése, ha a madárürülék ezt okozza vele.
A madárszar megeszi a Hondát?
A Homárnak nincs beható tapasztalata a madarak étkezési szokásai terén, de az legalábbis gyanús frika esetében, hogy az alig fél éves Honda Jazz fényezése az első, a szervizben fénykép alapján madárszarnak detektált folttal az alapozóig bomlik. A lényeg ugye, hogy madárszaros sérülésre nincs garancia, viszont ha tényleg az okozta a fent látható foltot, letaszíthatná a leggyengébb fényezés bajnokát, a régi Suzuki Swiftet:
MXYZ 2007.10.18. 07:00:17
Bogyoo 2007.10.18. 07:00:46
MADcat 2007.10.18. 07:08:59
MADcat 2007.10.18. 07:10:06
left-dick 2007.10.18. 07:18:14
nyulambulam 2007.10.18. 07:25:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.18. 07:26:16
A Suzukik fényezését meg aki fikázza, és ráadásul - egyéniségét tükrözve - fekete autót vesz, az nem lehetne sikeres ember, ha nem nyert volna egy laptopot, amit a nyereményilleték átutalása után Palkovicsné házhoz szállít Dr.Batz papucsban. A fekete autóknak le kell tépni az ajtaját és kidobni a kukába, mielőtt a népharag el nem söpri!
Őt évig voltam egy fehér Suzuki Swift 1,3 GL tulajdonosa, az első évben a tetőcsomagtartón kiakadó gumipók leverte a festéket a tetejéről, amikor eladtuk, még nem rozsdásodott.
Volt anno egy fekete szolgálati Lada kombim, no az undorító volt, ha véletlenül megálltam tűző napon úgy, hogy egy része árnyékban volt (kuka mellett), az árnyékos rész eredeti színe megmaradt, de fél óra után a többi kapott egy enyhe vöröses árnyalatot a következő vaxolásig, amit hetente csinálni kellett, hogy ne egy hiénaszínű koporsóval közlekedjek. Lehet, hogy a japánok megvették az oroszok festékgyárát?
randomuser1 2007.10.18. 07:27:34
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.10.18. 07:31:41
A fénykép szerintem azt mutatja, hogy valami új, vízbázisú alapozóra túl hamar rámentek, és egyiket sem égették be.
Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.10.18. 07:39:42
Elég!!! Annyira Balkán vagyunk már a szó legrosszabb értelmében, és pejorative, hogy .... elég!!! Mindenki szarik a másikra, lehúzás, átverés, és folyamatos hülyének nézem a vásárlót hozzáállás a jellemző. A jót meg észre sem vesszük Alig van... :(
redhut 2007.10.18. 07:45:28
Бабаяга 2007.10.18. 07:45:38
De az autó festéke nem mészkő alapú, ugye?
Számomra még egy érv, hogy soha ne vegyek új autót: jó nekem egy közel tizes lada, azt leszarhatja a madár, lemosatom, ha van időm és újra csillog a metálfény, ami most már nem színeződik el, ha a napon áll.
Бабаяга 2007.10.18. 07:49:09
Redhut:
Aki nem cseréli három évente a verdát 0km-re, az nem is igazi uriember! ; )
redhut 2007.10.18. 08:05:09
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.10.18. 08:05:33
Ha tényleg nem borította el a guánó a kocsidat, és nem annak a nyomai láthatóak, akkor nézesd meg festékvastagság-mérővel és néhány autófényezővel. Még az is lehet, hogy nem gyári a fényezésed. Nem ez lenne az első ilyen eset.
Körte
Бабаяга 2007.10.18. 08:08:31
Andie 2007.10.18. 08:09:28
Bár a kép alapján énis inkább arra gyanakodnék, hogy eleve az alapozással, fényezéssel lehet gond, mert igy szétcsúszni festést csak akkor láttam, ha direkt szennyezték a festést (antikolás, stb)
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.10.18. 08:10:18
redhut 2007.10.18. 08:18:51
Mokele-Mbembe 2007.10.18. 08:23:41
Gumidomino 2007.10.18. 08:24:59
Mert akkor jó pár ufós magazinnak eladhatod szerte a világon, és átfényeztetheted az egész verdát.
himihumi 2007.10.18. 08:27:46
le van szarva
azért alagútban ne közlekedj parkolva, mert ott meg a denevérgyerekek köpködik össze a guánójukkal.
sztem a hondások se nagyon olvas6ták vissza a saját levelüket, mert akkor csak rájöttek volna(?), mekkora baromságot írtak. méghogy egy tárgyévi évjáratú autóról lemarja a madárszar a festéket... kretének
nikii 2007.10.18. 08:34:19
De azért nem esik szét tőle az autó. A márkakereskedő válasza pofátlan, nem szabad annyiban hagyni.
báró Csekonics 2007.10.18. 08:38:05
Na mindegy, ennyire, akkor sem kellene szétmennie egy ennyire új fényezésnek.
Azt meg nem tudom elégszer ismételni: ha kis hazánk márkaképviseletével nem tud valaki zöld ágra vergődni, akkor irány az anyacég. Angol email szépen megír (nyelvtudás / angolos rokon előny :-)) szépen, illedelmesen, tényszerűen, nevekkel-dátumokkal fotókkal, ami kell - CC a magyar kontakt emberkének is.
Figyeld meg, azt már nem fogják válasz nélkül hagyni, ha tényleg jogos a panasz.
jpm 2007.10.18. 08:41:35
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2007.10.18. 08:42:13
nikii 2007.10.18. 08:46:37
Baaah 2007.10.18. 08:58:23
Hat urulek ez pedig a fenykep alapjan, sziklat evett a mocsok, felszallt vagy 1000 meter magasra es szonyegbombazast hajtott vegre az auto ellen.
Elgondolkodtam, hogy nekem miert nincs ilyen az automon, pedig mar ket eves francia marka es hat komoly csaladi nezetelteresek vannak aposommal, hogy nem mosatom le csak szokoevente, tehat meg egyszer sem.
Hasonlo serulese van egy helyen ahol az elozo tulaj beletolatott egy gombvasba, viszont csak meghorpadt nem pergett meg le a festek sem (idovel majd le fog de addigra eladom :))).
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.10.18. 08:58:28
Sajnos a magyar Honda képviselet eg nagy szqar, nem nagyon törődnek az ügyfelekkel. A honlapjukon amúgy nem is lehet nekik levelet írni. Persze, a honda.com-on sincs Contact szekció.
A másik: a márkaszervizeket nem ellenőrzik, így teljesen a szerencsédre van bízva, ha esetleg rájuk szorulsz, a munkavégzés minősége. Peedig, az ember azt hinné, hogy egy ilyen világcégnél van minőségügyi rendszer, ISO 9001, meg ilyenek. Tudtommal nincs, vagy ha van, nem alkalmazzák. Szarnak rá, mint a madarak.
(Egy Honda tulaj)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.10.18. 09:00:11
ha fényes a fehér akkor meg pláne nem alapozó, ugyanis annak matt, érdes durva felülete van. ha ez ott fényes fehér, akkor a fekete nem az eredeti színe a kocsinak... ilyen pattogzás előfordulat ebben az esetben.
KKKKKK 2007.10.18. 09:02:31
Deuce Bigalow 2007.10.18. 09:03:24
már rég mondom, hogy mindet ki kéne írtani, gusztustalan mocskos szárnyasok!
ja, meg a szervizeseke is..
nikii 2007.10.18. 09:22:47
csakazértse 2007.10.18. 09:24:38
parapali 2007.10.18. 09:26:26
Sziasztok!
a fenti címen a fórumban segítenek mindenkinek ha beír!!
Honda jazz az egy régi román autómárka????:-):-):-)
Héttörpe (törölt) 2007.10.18. 09:44:47
vernarancs 2007.10.18. 09:50:19
Epikurosz 2007.10.18. 08:58:28
Ki kell, hogy abranditsalak. Az ISO minosites kozel sem azt jelenti, hogy minosegi munkat vegez valaki. En sok even at vettem reszt ilyen auditokban es az egesz csak arra maegy ki, hogy amit ledokumentalsz azt csinalod-e valojaban. Ha azt irod le, hogy szar munkat kell vegezni es igy is teszel akkor megfelelsz az ISO kovetelmenynek. Aki ezt kitalalta az nagy zseni volt.
tRebroN 2007.10.18. 09:53:38
nikii 2007.10.18. 10:07:51
Deuce Bigalow 2007.10.18. 10:11:36
erről is érdemes lenne írni egy "leleplező" cikket..
vernarancs 2007.10.18. 10:28:04
Raadasul az ISO dokumentaciok nem publikusak, tehat te meg sem tudod nezni, hogy mire kapta az ISO minositest csak azt latod, hogy van neki minositese. Az ellenorok altalaban szakmailag a legkevesbe sem ertenek ahoz a terulethez amit auditalnak igy mar eleve bukott a minoseg biztositasa. Viszont jo sokba kerul. nalunk egy ido utan megtiltottak, hogy a nevjegykartyakra rairassuk az ISO logot. Vajon miert? Evekig szivattak az ISO-s dokumentumokkal aztan meg szegyenli a ceg.
légvédelmi taposóakna 2007.10.18. 10:28:29
tRebroN 2007.10.18. 10:30:09
Rák Attantam 2007.10.18. 10:35:04
"A héten volt már pincér, hangszerész, most rúgassunk ki egy Honda-szervizest is."
Teeee, Tőőőpe, teee! Gyánús vátyol nékém nátyon! :)))
Egyébként meg ez így szép, ahogy van! Először azt hittem, hogy valami nonfiguratív dekorminta. Szerintem gyorsan ködöld meg valami színtelen lakkal és tök f*sza lesz! :)
Amúgy meg ilyen esetekre DeLorean-t kell venni. Annak festetlen saválló lemezből van a karosszériája.
Sanyi 2007.10.18. 10:35:33
vernarancs 2007.10.18. 10:39:37
minek neked sport kipuff, ha ugyis tengeralattjaronak hasznalod?
Egyebkent a japan autok tenyleg nagyon jok, csak el ne romoljon rajta valami mert az alkatreszarak viszont horribilisek. Itt leginkabb a kereskedovel van a problema, ami viszont Honda. Meg ha magyar is, de a minoseget az anyacegnek kellene biztositania. Nem is beszelve az ugyfelkezelesrol, mert ez ebben az esetben Biro Adami magaslatokat er el.
Mike Patton 2007.10.18. 10:49:27
tRebroN 2007.10.18. 10:54:12
Ami a tengeralattjárót illeti mondjuk ugy hogy egy laqndcruiser már talán nem süllyedt volna ott addig el brutál magasan állt a víz az úton.
A japán japán kocsikkal az a tapasztalat, hogy nem igazán romlanak el és egy tévhit az, hogy drágák hozzá a cuccok illetve egészen pontosan féligazság. Ugyanis a kopó alkatrészek egyátalán nem drágák sőt kimondottan jó áruk van. pl egy légszűrő hozzávetőleg 1000-1500 forint egy olaj szűrő kb 3500-4000 ft eredeti gyáriba, az meg a másik fele, hogy vannak jóminőségű utángyártott alkatrészek a lényeg a Made in JAPAN. Sokan tartják a japó cuccokról, hogy gagyik meg nem tartósak na ők a legtöbb esetben (nem mindig) vagy a levegőbe durrogtatnak 0 tapasztalat nélkül vagy átbaszták őket.
Rák Attantam 2007.10.18. 10:55:01
Hondás Csávó igenis jó modorú, 3-as fölé helyesírással megírt levélben küldte el a T. Ügyfelet melegebb, a madarak egészségesebb anyagcseréjét elősegítő éghajlatra.
Bíró... Ádám... meg... álltallábann... f*szkodott...
Ettől függetlenül mehet a dorgálólevél a japóknak.
tRebroN 2007.10.18. 11:00:01
Tiszta forrásból kell autót vásárolni és jól megnézni mit veszel. A nagy fogyasztás is annak tudható be, hogy vmi jeladó talán eltömödött vmit mondtak apámnak szervizbe el kell vinni kitisztitják és 9-et fog enni városban nem pedig 11 körül klíma nélkül:D
Szerintem a legfontosabb azontúl hogy megbízható autó veszel (tök mindegy hogy német, japán, angol stb) mindig úgy kell hozzáállni hogy téged be akarnak csapni és utolsó csavarig átnézetni egy totál más helyen mint ahol a kocsit veszed a legjobb ha ismerős van soron kívül.
gelsystem 2007.10.18. 11:01:31
lúzer vagy öcscscse!!!!!
petya a barátságos :) 2007.10.18. 11:03:00
zsoci 2007.10.18. 11:03:05
Sajnos a madárszar lemarja a fényezést , ez nem szar fényezés kérdése. Ez az utóbbi időben azért fokozódott mert kötelező a vízbázisú fényezés és az biza sokkal érzékenyebb. Manapság már a metál is vizes lakkal készül.
Más kérdés hogy a fekete a legérzékenyebb szín ( szorsan utána jön a fehér )
tRebroN 2007.10.18. 11:03:23
vernarancs 2007.10.18. 11:16:37
Szerintem VW-bol csak TDI-t szabad venni. Nekem 6-6,5 volt a fogyasztasa es mindezt 115 LE mellett (kombi passat). A kopo alkatreszeken kivul 4 ev alatt csak annyit szervizeltettem amit osszetortem rajta :)
Japanbol en tutira Toyotat vennek....
Rák Attantam 2007.10.18. 11:20:10
Egyébként frika (főpostoló), itt a "barátod", beszélgessetek a festéshibás fekete hondákról: www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=1419&mode=threaded
gelsystem 2007.10.18. 11:25:16
kötelező a vizes-bázisú festékek használata az autóiparban Izs!!!!
marha drága, és mindennek ellenére szar is
a régebbi fényezések ezzel párhuzamosan jobban bírják, mivel azok oldószeresek.....
vernarancs 2007.10.18. 11:31:18
Nade a legfelso lakk reteg csaknem vizes bazisu? Anak kene vedenie a guano ellen ami itt siman atragta magat mint az alien vere a Nostromo padlojan.
Law enforcer 2007.10.18. 11:31:49
tixar@freemail.hu
sogo 2007.10.18. 11:36:07
gsc 2007.10.18. 11:38:23
sogo 2007.10.18. 11:40:41
:)
Rák Attantam 2007.10.18. 11:41:54
Akkor ezért ment fel hirtelen a papírboltokban a gombfesték ára! Rohadt zugfestők, rohadt sufnituningosok! >:[]
tRebroN 2007.10.18. 11:47:14
Fater azért döntött a benzines mellett mert max 10-12k km et tol vele egy évben ráadásul azt is főleg a cityben és amig a dízel nem melegszik be az is zabál mint az állat ráadásul tovább is tart elérni az üzemit. Aztán a másik ok a turbómotor bonyolultabb rendszer mint a szívó ráadásul a teljesen eltérő hőtágulások miatt könnyebben reped a HF és szaródik el a turbó, de az is csak azért mert sok ember nem ért hozzá az eleve magasabb vételár és általában drágább szerviz miatt csak hosszútávon éri meg dízel. mindig jönnek nekem egyesek fúú tudok lopottan gázolajat 180ért azt amikor odakerülnék hogy kéne na akkor pont most nincsen. Ráadásul ezekszokták sűrűn szerelgetni a mocijukatnnéha egy kicsi ez néha egykicsi az ez pont olyan mikor jött az alfás hogy miylen megbízható a kocsija és csak ezt meg ezt meg ezt kellett cserélni ja mondom ok így akármi megbízható...
Deuce Bigalow 2007.10.18. 12:00:05
de repolír bejáccott...
vernarancs 2007.10.18. 12:04:16
Mar eladtam. 140.000 korul volt amikor vettem es 250.000 korul adtam el. Evente ugy 30.000-t ment a jargany. Egyszer egy taxis azt mondta, hogy az o TDI motorja a 600.000. km-t futja es meg nem kellett a motorhoz komolyabban hozzanyulni. Merciben meg lattam mar olyat amelyik 1000.000 km-nel jart. Szepen kotyogot meg mint a kavefozo.
Most egy oreg citroent hajtok. Szivo diesel. 5L alatt ki lehet hozni a fogyasztasat (orszaguton). Mondjuk nem is megy ugy mint 115 pacis turbo. Szerintem eleg hamar bemelegszik. Mire kinyitom a kaput es kiallok, visszacsukom a kaput mar van futes rendesen.
vernarancs 2007.10.18. 12:13:41
Hlegfujoval meg kell kicsit melegiteni es kesz is a tukortojas. Vagy olyan teleshop-os polirt kell venni amitol meg golyoallo is lesz. En lattam a TV-ben ugyhogy biztosan van ilyen :)
tRebroN 2007.10.18. 12:32:18
vernarancs 2007.10.18. 13:10:25
tRebroN 2007.10.18. 14:02:03
Secnir 2007.10.18. 14:07:55
majd ha hullik róla a rozsda meg a festék, és felújítattom/lefestetem, akkor majd leírom a tapasztalatomat, hogy a sok naiv user is tudja, hogy mit kell csinálni a fél/egyéves autókkal...
papugaja 2007.10.18. 14:13:12
"Utcai viseletre, mérsékelten vízálló"
Ha ezt a Honda elmulasztotta, illetve semmilyen más módon nem tájékoztatta a vevőt arról, hogy a korábban megszokottól érzékenyebb a fényezés, akkor szerintem simán perelhető, illetve a vásárlástól el lehet állni. A használati útmutató nem a vevő vásárlás előtti tájékoztatását szolgálja.
Van itten egy Juszt László?
Cradle 2007.10.18. 14:25:00
bobek3000 2007.10.18. 14:59:59
ZePY 2007.10.18. 15:19:10
Secnir 2007.10.18. 16:09:51
"Az Ön személygépkocsijának a fényezésén észlelt hibák a Honda Hungary álláspontja szerint madárürüléknek a nyoma,.."
-tehát nem biologusé vagy ornitológusé. mehetnek az álláspontjukkal a pi**ába.
"...hogy a tetőn szétszórtan számtalan helyen, az A-oszlopon, első sárvédőn is található apró, de azonos festékfelpattogás."
-gratulálok annak a madárnak, amelyik nem csak felülről lefelé, hanem vízszintesen, illetve alulról felfelé is tud szarni (60km/h-nál nagyobb szél nem ér)
"…a madaraktól származó anyagok maradandó foltot hagyhatnak."
-ez így van. két példa: ha egy madár leszarja a kocsit, akkor a megkövült madárszar (nevezzük guánónak) hosszú évek alatt a benne rejlő salétrom lassú kiválásával szétmarja a lakkozást-festést-fémet. ez igen rövid idő alatt történik meg, kb 4-5 év, feltéve ha addig nem esik az eső. a másik példa: ha éjjel/szürkületkor/kora hajnalban fáradt madarat találok telibe a hűtővel vagy a szélvédővel, akkor is maradandó károsodást okoz. a szélvédőben. de nem az A oszlopon oldalt.
Kedves cikkíró:
szerintem írj egy levelet, miszerint a TE álláspontod az, hogy NEM madárürülék okozta. Csatold a fényképeket újra, és kérd a garanciális javítást (úrafestés). Mindenzt tértivevényesen, ügyvéd ellenjegyezze. tudniilik a hatályos törvények szerint innentől kezdve az övé a bizonyítási kényszer, ha nem tudja az állítását bizonyítani (pláne úgy, hogy nem is látta az autót, csak a fényképeket), akkor kénytelen megcsinálni azt. Ha nem hajlandó, akkor sajna per, de az állításaid függvényében erősen nyerhető, ilyenkor kárként az autó újkori árától a lelki bánatig mindent ki lehet fizettetni velük. egy jó (közepes) ügyvéd nem drága, mellesleg annak a költségét is a H fogja fizetni.
Secnir 2007.10.18. 16:13:57
ha kiderül, hogy ugyanabból a típusból másnak is vannak ilyen problémái, ami legalább 10 főt jelent, akkor lehet
a) csoportos pert indítani
b) egyénileg, és hivatkozni a többi tagra, hogy nem egyedi a hiba
Secnir 2007.10.18. 16:27:24
"Megfelelő, metál fény lakkjához illő oldószerrel lemosva (tehát nem lekaparva!) PONTOSAN ilyen foltok keletkeztek. "
-asszony egyszer a rozsdamentes háromrészes mosogatót sósavval próbálta meg kitakarítani, hál' istennek még csak az elsőnél járt, amikor észrevettem, és vízzel szétcsapattam az egészet. hát igen. minidg akad valaki, aki a festéket a saját oldószerével próbálja meg lemosni, és csodálkozik, hogy foltot hagy :D
legközelebb próbálkozz a gyanta ellen feldobott kromofágosflakonnal, az nagyobbat üt.
más:
ami vízbázisú, az még nem jelenti azt, hogy az vízzel le is jön. az azt jelenti, hogy a primer anyag első oldószere víz, majd az átalakulás UTÁN a víz eltávozik belőle, és az átalakult primer cuccos megváltozott tulajdonságokkal ottmarad. annyival rosszabb pl. az olajbázisúnál, hogy amikor a vízbázisút felviszik, a víz óhatatlanul reakcióba lép a fém elemekkel (rozsdásodás lép fel). a rozsda le tudja dobni a felette lévő rétegeket. ez a fenti fotó (ha ez a károsult autójának képe) is ezt bizonyítja. szar volt a fényezés, biztosan pénteken készült.
pataki6 2007.10.18. 18:16:41
majd be adom újításnak,hogy madarak termeljék a kromofágot...:))
Jogging 2007.10.18. 19:39:24
nmi 2007.10.18. 22:18:25
Nyenyere 2007.10.19. 00:47:38
...de én amúgy is csak az orosházi libamájkonzerveimért jöttem!
(f)ordítógép 2007.10.19. 08:10:01
a kertész tömlővel 2007.10.19. 08:35:22
amugy meg törötten jött az autod hungaryba
és ujrafestették ,szarul.
amugy mikor uj autot veszel miér nem vittél festékvastagság méröt?
nikii 2007.10.19. 09:32:54
amugy mikor uj autot veszel miér nem vittél festékvastagság méröt?
Vinnék. Festékvastagság mérőt hol lehet kapni?
Rák Attantam 2007.10.19. 09:59:15
ZePY 2007.10.19. 11:11:19
jesszumpepi (törölt) 2007.10.19. 16:59:54
Ne aggódj,a libamájkonzerv madárszart is tartalmaz.
Nyenyere 2007.10.19. 18:02:14
Bár az egérsz*rt a gyomorsav semlegesíti és így semleges kémhatás alakul ki a gyomorban.
Így mégis utána kell küldeni a madársz*ros libamájkonzervet és visszaáll a gyomor eredeti kémhatása.
isti77 2007.10.20. 10:01:30
Igen, de a Dacia román, ez meg... török. A "japán" autó.
isti77 2007.10.20. 10:02:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.20. 23:45:16
meg gyanta
de ugysem hiszitek
puncipöcögtető 2007.10.22. 07:30:39
Amúgy meg autóra szarni régi r**** szokás.
aida01 2008.09.17. 16:34:43
Függetlenül az autó márkájától ez előfordul.. sérülés mértéke továbbá függ a lerakódás mennyiségétől,hatás idejétől, mit evett a madárka,és időjárási viszonyoktól!
Viszont azt hozzá kell tenni elkerülhető, ha nem hagyjuk a madárürüléket napokig az autón!!!
Problémát okozhat még a méh váladék, bogár, levéltetű váladék, cement kátrány, mész, betonpor stb.. stb..
Honda autós 2010.11.01. 18:46:17