Tékozló Homár

Céges számlához nem jár garancia a Praktikerben?

2007.10.30. 16:54 | jackyll | 110 komment
Érdekes anomáliát fedezett fel Szümi, ami talán még nem szerepelt Homáron. Elektromos fűrészt vásárolt a Praktiker barkácsboltban, ahol azt mondták neki, mivel céges számlára vette a cuccot, bukta a garanciát (ipari felhasználás):
Vásároltam egy Batz papucsot a Praktikerben  - ja, nem az egy másik történet - egy KINZO elektromos fűrészt (Aligátor fűrész) ugyanott az egyik cégemnek. A pénztárnál kérésemre nyomták az áfás számlát, figyelmeztettek, hogy a garancia miatt az INFORMÁCIÓ pulthoz fáradjak. Tettem. Gömbölyded nénike egy pillantást vetett a számlára, majd azt mondta: miután cégre vette a cuccot, úgyis bukta a garanciát! - egy darabig próbáltam észérveket kapni tőle ennek a megtámogatásához, de hiába.

Létezik, hogy a Magyarországi Praktiker önállóan átír törvényeket, legyen azok akár uniósak, akár lokálisak? Van a cuchoz egy mittoménhány nyelvű garanciafüzet, abban az öszes civilizált, még élő  európai nyelven emegemlítik a 24 hónap vagy 2 év garanciát, minden nyelven elfér a mondandójuk egyetlen oldalon, a magyar az 3 oldal, szó sem esik időintervallumról, viszont komoly részeket foglal el a KIVÉVE fejezet, benne többek közt azzal, hogy csak háztartási célra használható (egy aligátor fűrész), ha valaki kölcsönözné, vagy ipari célra használná, akkor ugrik a garancia.

Vállalkozásom speciel textilipari, de néha elkél egy fűrész - gondolom, nem lesz kitéve ipari jellegű igénybevételnek. De ha igen?? Akkor mi van? Egy mikrosütő is háztartási célú eszköz, de ha egy hamburgeres nyomatja napi 8-10 órában, akkor is érvényes a garanciája, de számítógép vásárlásakor sem feszegetik, hogy az monstre fog menni 2 éven át, kikapcsolás nélkül, vagy hobbigép lesz a nyaralóban. Ilyet lehet? Úgy tudom, hogy ez egy tartós fogyasztási cikk, kettő esztendő garanciát köteles biztosítani rá a forgalmazó. Valamit rosszul tudok? (tudom, hogy ez egy külön a sikertelenek számára kifejlesztett ősi román aligátor fűrész, de a garancia az akkor is járna - vagy nem?)

Mondjatok valami hasznosat......
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.30. 17:20:45

buktad a garanciat de leirhatod az adodbol
vagy vagy
amugy meg hatha nem romlik el
Vician 8 evig hasznalt ilyen fureszt
igaz az vacon volt

limbekcs 2007.10.30. 17:22:32

és? legalább kipróbáltad már? viszi rendesen az aligátort? :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.10.30. 17:24:28

A praktikerben amúgy sincs garancia. Ipari alpinistáknak meg végképp. Sokadik? :-)

Kérdőjel 2007.10.30. 17:28:34

Öregem, tőled akarok ruhát venni! Mármint, ha olyan textilcuccokat gyártotok, aminek a szeleteléséhez láncfűrész kell, akkor tartós anyaggal dolgozhattok... :)

Az igazi Trebics 2007.10.30. 17:39:05

A dilemma meghatározására ez a sztori jobb, mint zsidóéknál a ingyen disznóhús.

Garancia vagy adóból leírt otthoni barkácsgép? Ez itt a kérdés.

ancsams 2007.10.30. 17:45:47

Valóban sok cég kiköti, hogy ipari használat esetén nincs garancia, s ezt megtehetik, mert a jogszabályok szerint, csak a magáncélra vásárolt termékekre kötelező garanciát vállalni a gyártóknak.
A céges dolgokra nem kell. Az már a Praktiker (és más multik is ezt gyakorolják) hozzáállása, hogy egyáltalán felhivták a figyelmet rá, mert legtöbbször nem teszik meg.

Ha céges célból vásárolsz, olyan helyen kell, ahol adnak garanciát az ipari célra is. Magyarán: a kinai vackot nem számolhatod el a vállalkozás költségei között, mert nem ipari célú készülék. Másképp fogalmazva: vettél egy fürészt, ami ugy néz ki, mint egy fürész, de szart se ér.

Fontos: a hibás termék miatti jogaid nem sérülnek, tehát a csere, vagy "pénz vissza" játszik, ha hibás a készülék, ezenkivül az áruházak önként vállalt csere garanciája, vagy "meggondolta a vevő és visszahozta" akciói is érvényesek. De 8 nap után nincs semmi...

jogszabályok:

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

PTK-ból:

d) fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy;
e) fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti; a törvény jótállásra és kellékszavatosságra vonatkozó szabályai alkalmazásában az a szerződés minősül fogyasztói szerződésnek, amelynek tárgya ingó dolog, kivéve a villamos energiát, a - tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal ki nem szerelt - vizet és gázt, továbbá a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolgot, valamint az olyan árverésen eladott használt dolgot, amelyen a fogyasztó személyesen részt vehet (fogyasztási cikk).

2007.10.30. 17:58:25

Hagyd már azt a Viciánt!
A legjobb barátom.
Igaz, Viczián és nem váci.
Se nem váczi.

nikii 2007.10.30. 18:04:37

drummerman!

A Fogyasztóvédelem nem csak magánszemélyekkel foglalkozik.

De ÁFÁs számlával is jára garancia, természetesen. Persze, ha hobbi szerszámot ipari igénybevételnek tesz ki, akkor persze elveszti a garanciát.

s_marky 2007.10.30. 18:09:51

Kinzo-t venni ősi román szokás,amúgy meg vedd meg a tescoban vagy valamelyik gazdaságos barátjában,hátha ott jár

Law enforcer 2007.10.30. 18:13:05

Aligátorfűrésszel bemész a praktikába, mindenkit lemészárolni. A biztonságiakkal vigyázni, mert az emeletieknél shotgun van. Vedd fel a health-ot a kertitörpés polc alól! Fent balra fordulsz, megkeresed a főszörnyet a fekete "Director" ajtó mögött.
A 2. pályára a továbbjutáshoz használd a titkos kapcsolót az íróasztal alatt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.30. 18:21:06

hat jol van Viktor en hagyhatom, de neki volt ilyen furesze, es O vaci
O is mindent a vallakozasa szamlajara vett aztan leirta koltsegkent lesz ami lesz alapon
konyhai keskeszlet minek egy komuvesnek?
na mindegy
szoval itt is errol van szo
a vallakozas el lenne a furesz nelkul, de igy ev vege fele jo lesz elszamolni
otthon meg hasznalni
es meg garanciat is
hehe
mondjuk itt amerikaban tok maskeppen van, de ez tenyleg hosszu lenne

nikii 2007.10.30. 18:23:11

Akarom mondani, a Fogyasztóvédelem csak magánszemélyekkel foglalkozik.

Secnir 2007.10.30. 18:30:40

szvsz ez egy épületes faszsága a Praktikernek.
Más példa:
Kovács Béla vállakozó. Sok mindent leírhat, mert széles a vállalkozói palettája. Mivel egyéni vállalkozó, ezért a cég neve nem "Magasépítő Bt.", hanem Kovács Béla.

Namármost.

Ha számlát kér, azon "Kovács Béla" fog szerepelni. Ugyebár. hátperszehogyigen.
És "gömbölyded nénike" vagy "praktikeres garancijafelelős" ezt honnan fogja tudni?

szerintem simán FF, illetve a Praktikernek nyílt levél (csatolva MTI-nek, azt nagyon szeretik, igaz, pízbe kerül).


illetve a fordítottja:
én kérek számlát a saját nevemre, aki nem vagyok vállalkozó. gömbölyded néni erre azt mondja:
-Maga biztosan vállalkozó a saját neve alatt, ezért nem érvényes a garancia!

asszem ott érne véget a pályafutása (meg minden egyéb sétáló tevékenysége, mert hirtelen felindulásból amputálnám a két lábát).

DonCiccio 2007.10.30. 18:30:44

A háztartási felhasználásra tervezett (pl. mosogépnél kb. napi egy mosással kalkulálnak, gondolom mikronál napi 3-4 lehet) és a fogyasztóknak értékesített gépeknél köteles a gyártó egy év jótállást (tartós fogyasztási cikkeknél) és további két év szavatosságot vállalni.
Ipari felhasználásnál veszíti el az ügyfél a garanciát.
A mi cégünknél ezt rugalmasan kezeljük és mindig megvizsgáljuk, hogy a tevékenységükhöz vették vagy a nagyinak. :D

stichus 2007.10.30. 18:40:40

2 év szavatosság akkor is ott van. egyébként érdekes a praktiker hozzáállása a dolgokhoz, mert a metro mindenhez ad jótállást is, ha kérde, ha nem, pedig az nagyker. ha kovács béla vállakozó, és vállalkozóként veszi a cuccot, akkor az ev jelölést fel kell tüntetni a számlán

stichus 2007.10.30. 18:42:18

még valami: a garancia nem jár, hanem adják. a szavatosság jár kötelezően

stichus 2007.10.30. 18:45:24

hülyeséget beszélek én is. szóval a jótállás nem jár, a szavatosság igen

sish 2007.10.30. 18:59:43

nincs praktiker ügy!

stichus 2007.10.30. 19:21:08

illetve nem is két év, mert fogyasztói szerződésnél 2 év. á hagyjuk...

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.10.30. 20:10:23

Tanultunk megint valamit a világ működéséről. Tanítsuk ezt is meg.
vagyis..ööö...mivan???

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.10.30. 20:20:12

Megint tanultunk valamit. Tanítsuk ezt is meg!
vagyis...öööö...mivan???

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.10.30. 20:40:01

Mint ahogy azt
ancsams 2007.10.30. 17:45:47
megírta, NEM VAGY FOGYASZTÓ! (Így nem jött létre fogyasztói szerződés.)

Ez a törvény. Ezért jár csupán az ujjad.
Homár meg tudhatná ezt azért...

skaresz 2007.10.30. 21:03:35

Sajnos ez a gyakorlat már évek óta megvan, pld. az Obi is ezt csinálja és le is írják NAGY betűkkel. Nem kell csodálkozni,inkább olvasni... Az ipari gép az külön kategória.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.30. 21:20:57

arrol nem beszelve, hogy furesz - es garancia- nelkul inkabb a not vinnem

dwdHU 2007.10.30. 21:21:43

van helyette cuslag

dwdHU 2007.10.30. 21:22:44

mocsadek szemet szar am ez a kommentrencer, hol laccik, hol nem, hol csak a fele, hol asse .. great work !!4

punpa 2007.10.30. 21:23:02

Te Szümi, lefogadom, hogy csak azt akarod elérni, hogy Gyula behívjon egy személyes beszélgetésre.

mindegggy 2007.10.30. 21:23:32

Kéccer ne járj jól!
Leírod az adódból, és ipari felhasználásra kéne?

Vagy-vagy, válassz!

Meg , ha minimálbérre jelented be magad vállalkozóként, ne csodálkozz, ha kurvára kevés lesz a nyugdíjad!

j311 2007.10.30. 21:23:56

Te mint mezei lúzer vettél egy Kinzo (már a nevében is benne a használat fájdalma) BARKÁCSGÉPET céges számlára, ami azt feltételez, hogy nem otthoni barkácsolásra használod, hanem iparilag, akár napi 24 órában. Erre nem ad garanciát a gyártó.
Aki dolgozni akar vegyen normális szerszámot!

Aki egy 500 HUF + ÁFA értékű gépből meg akarja spórolni az ÁFÁt az sikeres ember nem lehet.

Secnir 2007.10.30. 21:57:59

stichus:
valóban hülyeséget beszélsz.
jótállás a műszaki termékekre vonatkozik
szavatosság az élelmiszerekre

szép is volna láncfűrészre szavatosság. megnézném, amikor Szümi a cikkíró szavatossági idő előtt megpróbálja a láncfűrészt ledugni a "gömbölyded néni" torkán....


...mondjuk azt kellett volna. Meg visszaadni a fűrészt és visszakérni a pénzt. hát ugye, ahol nincs ész, ott nincs tehetség.

andika25 2007.10.30. 22:47:50

Mindenképpen jár a garancia (jó példa erre a céges autó).

Az ipari felhasználás tényét a garancia érvényesítésekor kell bizonyítania a kereskedőnek.
De ezt előre nem vélelmezheti.

gelsystem 2007.10.30. 23:02:47

és egyáltalán mi az a zrt?????
.
te zrt vagy? akkor azé nem jár a garancija.....

marsellus wallas (törölt) 2007.10.30. 23:51:06

lopni kell

se ado
se gari
se semmi

és.?????

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2007.10.31. 00:47:09

faxxa egy orszag... itt mindent lehet a balfaxx neppel...

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2007.10.31. 00:50:27

mit irtam a kommentemben, h nem jelenik meg? azt h fa.., csak kiikszeltem? jo es most kivartam a hatvan masodpercet...

nyulambulam 2007.10.31. 07:08:57

Secnir, ezt a marhaságot honnan vetted? (jótállás/szavatosság)? A jótállás a garanciális időn belül van, a szavatosság meg azon túl - többek közt tartós fogyasztási cikkekre. (X évig szavatolni kell az alkatrészellátást.)

Amúgy a fogy.védelmi szervek a témában nem illetékesek.

Ipari felhasználás miatt tényleg kizárhatja a terméket a garancia alól a forgalmazó. Persze ha egy cég ügyvezetője egy fűrésszel egy évben 3 órát fűrészel, az nem ipari felhasználás, mindegy, hogy céges-e a számla, vagy nem.

moderátor 2007.10.31. 07:41:04

Subba méltatlankodik, hogy ide került a poszt, szerinte inkább a kinzo kérdések között lenne helye!

Dr Net Elek (törölt) 2007.10.31. 09:05:40

És mennyi használat az, amikor már nem általános, hanem ipari a felhasználás szintje? Ha egy fát vágok ki naponta, az barkács, ha ötöt, akkor ipari? És ha négy és felet? És ha az egy fát "nem rendeltetésszerüen" barkácsolom ki, akkor is ugrik a gari? Uttyan már kérem, ez megint csak mutyiland.

stichus 2007.10.31. 09:24:02

secnir, hülyeséget beszélsz te is. én meg már régen tanultam, de utánajártam, és tényleg nincs szavatosság

stichus 2007.10.31. 09:30:17

szóval az a jogi álláspontom, hogy szavatosság nincs rá jelen esetben, de jótállást adnia kellene, és utólag, egy esetleges probléma esetén, kell elbírálni, hogy a hiba oka az ipari felhasználás-e.
más
szavatosság a jótállás ideje alatt is van, fogyasztói szerződés esetén. ez főszabály szerint 2 év, mely az első 6 hónapban jótállás módjára viselkedik, tehát az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba nem volt meg. ezt követő másfél évben, a vevő bizonyítja, hogy a hiba oka már a gyártáskor is megvolt

Átlagarcú 2007.10.31. 09:35:17

jótáll vi, guarantee (sg), take responsibility
szavatol vi/vt guarantee
szavatosság n, guarantee
garancia n, guarantee
garantál vt, guarantee
Mi a külömbség a garancia, a jótállás, meg a szavatosság között? A helyes megfejtő kívánhat egyet.
(pl jónapot)

doszy 2007.10.31. 09:36:02

Adnak garanciát, csak a javítást a Palkovicsné végzi.

doszy 2007.10.31. 09:37:04

Adnak garanciát, csak a Palkovicsné végzi a javítást.

doszy 2007.10.31. 09:40:54

Adnak garanciát, csak a Palkovicsné végzi a javítást.

Átlagarcú 2007.10.31. 09:41:47

Sosem eszem szappant, ha már lejárt a minőségmegőrzési ideje.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.10.31. 09:45:53

A céges cuccok vásárlása esetén külön garanciális szerződést kell kötni, a Praktiker meg közötted. Csak így működik a céges számlára vásárolt termékre a garancia. Most nem áskálódok a jogszbaályok között, vannak nálam okosabbak is, akik fejből vágják az ilyesmit, és sokkal jobban és pontosabban is. De ez így van, sajnos.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.10.31. 09:51:22

Kínzó fűrész, kínzó garancia-érvényesítés. Ennyi.

vernarancs 2007.10.31. 09:57:55

Nem jar semmi. Max 2 ev felfuggesztett.
Itt nem a praktiker a hunyo, kivetelesen. A garancialevel es abban foglaltak nem a praktiker muve hanem a gyartoe. Ha a gyarto beleirja, hogy ipari hasznalat eseten nincs gari akkor nem ad a praktiker. Persze ezt csak utolag lehetne eldonteni, elore ilyet nem feltetelezhet azert mert zrt veszi a kinzo krokdildundit es nem Kovacs Bela termeszetesen szemely.

vernarancs 2007.10.31. 10:03:06

Egyebkentg elektromos furesszel eleg vicces lehet texaszi lancfureszest jatszani. Mindig beakad a zsinor es az aldozat nem szaladhat tul messzire sem...

Átlagarcú 2007.10.31. 10:25:28

Szabad a gazda?
A forgalmazó a termék minőségéért, használhatóságáért felelősséget vállalhat illetve kell vállalnia. Ez történhet:
Szavatosság
(Jogszabályban előírt jótállási kötelezettség),
Önként vállalt garancia/jótállás.
Nem összetévesztendő, a köznyelvben élelmiszerekre használt "szavatossági idő"-vel (élelmiszerekre minőségmegőrzési vagy fogyaszthatósági idő van). A szavatossági jogokat a Polgári Törvénykönyv rendelkezései adják, és minden fogyasztói szerződés (kb.: vásárlás) esetén érvényes szavatosság. Ezen jogok alapja, hogy ha minőségi hibás, az elvárhatónál gyengébb minőségű, rejtett hibával rendelkező terméket vesz a fogyasztó (úgy, hogy a hibáról nem tud, és joggal feltételezi, hogy hibátlan terméket vesz), akkor az a szerződés hibás teljesítésének minősül, és ezért a forgalmazó felelősséggel tartozik.

doszy 2007.10.31. 10:38:18

1x kattintottam, 3x ment el. Szép...

köpcöspapa 2007.10.31. 10:42:10

a céges számlára vett fűrészt miért is használom ipari célokra?

Ha valaki ebből a szókapcsolatból ezt megindokolja, az zseni.

textiles cég = ipari fűrészelés? Mmm!

.."j311
Aki dolgozni akar vegyen normális szerszámot!..."

Na ezt ugye te sem gondoltad komolyan. Vegyen egy stihl-t a havi egy vágáshoz nem?

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.10.31. 11:07:37

Élelmiszer szavatosság? Nemár.
Ha nem vagy képben tedd hozzá legalább, hogy szerinted :)

vernarancs 2007.10.31. 11:40:49

Ma meg munkanap van, nem? Akko' me' nincs uj post.

stichus 2007.10.31. 11:46:02

sörecet 2007.10.31. 09:35:17

jótállás=garancia, ami egy szerződést biztosító mellékkötelem, mint pl. a kötbér, mely a szerződés hibátlan teljesítését hivatott elősegíteni, kikényszeríteni. "Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett." ezzel szemben a szavatosság a hibás teljesítés egyik jogkövetkezménye, mely kötelező eleme a szerződésben. ez főszabály szerint 6 hónap. fogyasztói szerződés esetén ez + 1,5 év, amikor a bizonyítási teher megfordul, tehát ebben az időben a fogyasztó bizonyítja, h nem ő okozta a hibát. szavatosság mindenhez jár, pl állatokhoz is, de ott csak 60 nap. tartós fogyasztási cikkeknél 3 év. de van 5 év és ennél több is. a jótállás tehát adható, a szavatosság kötelező főszabály szerint. jótállás és a 6 havi szavatosság gyakorlatilag ugyanaz. igazából ezt nem nagyon lehet elmagyarázni, az ember vagy érti kapásból vagy nem. ez 2003tól van így, unijós fasság

elwood 2007.10.31. 13:38:28

Jó világ ez.

Lopom az áfát aztán büszkén jár a szám.

Gratulálok.

Semmi gond, majd én áfámból lesz támogatásod a nyugtatódra ha nagyon felhúznád magad.

XSun (törölt) 2007.10.31. 14:06:37

Először is aki KINZO terméket vesz sikeres ember nem lehet.
Ez saját tapasztalat.
2 alkalommal vásároltam különféle KINZO terméket mind a kettő selejt volt.
Az volt a szép hogy nem úgy volt selejt hogy elrontottak a gyártásnál valamit, hanem eleve már úgy volt tervezve hogy eleve nem tud normálisan működni.
Az egyik egy pillanatorrasztó páka volt aminek nem a vége melegedett sajnos hanem a közepe.(mentségemre szolgáljon hogy nem találtam sehol a hagyományos CSEH pákát) Amikor szétszedtem láttam hogy a sekunder tekercs ugyanolyan vastag huzallal van tekekerve mint maga a hegy így az egész páka a belsejével együtt melegedett és nem csak a hegye.
A másik egy fúró élező készülék volt (mentségemül csak annyit tudok felhozni hogy ez annyira egyszerű szerkezet hogy nem bírtam elképzelni hogy ezt is el tudják cseszni)ami nem bírt normális élet köszörülni a fúróba és kb 3 percre rá össze is olvadt mivel az egymáson súrlódó műnyag alkatrszéek összeolvadtak.
Így ezek után ezt a márkát messziről kerülöm és a konzekvenciát levontam:
A KINZO nem tud olyan egyszerű eszközt gyártani ami képes normálisan működni.

XSun (törölt) 2007.10.31. 14:08:03

Először is aki KINZO terméket vesz sikeres ember nem lehet.
Ez saját tapasztalat.
2 alkalommal vásároltam különféle KINZO terméket mind a kettő selejt volt.
Az volt a szép hogy nem úgy volt selejt hogy elrontottak a gyártásnál valamit, hanem eleve már úgy volt tervezve hogy eleve nem tud normálisan működni.
Az egyik egy pillanatorrasztó páka volt aminek nem a vége melegedett sajnos hanem a közepe.(mentségemre szolgáljon hogy nem találtam sehol a hagyományos CSEH pákát) Amikor szétszedtem láttam hogy a sekunder tekercs ugyanolyan vastag huzallal van tekekerve mint maga a hegy így az egész páka a belsejével együtt melegedett és nem csak a hegye.
A másik egy fúró élező készülék volt (mentségemül csak annyit tudok felhozni hogy ez annyira egyszerű szerkezet hogy nem bírtam elképzelni hogy ezt is el tudják cseszni)ami nem bírt normális élet köszörülni a fúróba és kb 3 percre rá össze is olvadt mivel az egymáson súrlódó műnyag alkatrszéek összeolvadtak.
Így ezek után ezt a márkát messziről kerülöm és a konzekvenciát levontam:
A KINZO nem tud olyan egyszerű eszközt gyártani ami képes normálisan működni.

nikii 2007.10.31. 14:25:05

XSun!

Én egy KINZO gyártmányú faéket vettem. Hát nem elcseszték azt is?

Átlagarcú 2007.10.31. 14:43:14

Egyről beszélünk, csak ércsük egymást tisztán.
A kajfer (fogyasztó) leszarja, hogy mé szar a cucc (termék) amit vett azon veri el a port, aki rásózta és akinél a zsét hagyta (forgalmazó). És ez törvény adta joga. A többi a lókupec, meg a ménesgazda dóga, pont. A kajfertől senki nem várhatja el, hogy jogi ismeretekkel rendelkezzen, ezt a lókupecnak, meg a ménesgazdának egymás közt kell elintézni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.10.31. 15:03:53

Nekem van egy kínzó láncfűrészem. Igaz láncok főrészelésére valóvan nem jó, de a fát azt viszi. Ja, nem céges számlára vettem :)

Tavaly voltak festők nálunk, azok használtak ilyen márkájú fúrógépet az anyag keverésére. Sajnos leégett, pedig nem túl intenzíven használta. Kérdezem is a fickót, mert egyáltalán nem volt csalódott v. szomorú, hogy most mi van. Azt mondja: Semmi, még ma kicseréltetem. Minden második héten leég, vagy szétesik de mindig kicserélik. Így legalább letakarítani sem kell...

Asszem azt nem számlára vette, mert azt ő sem tudott adni, így nyilván nem vállalkozó, nekünk is csak szívességből dolgozott. Persze amikor megkérdeztem, hogy mivel tartozom, azért tudott mondani egy akkora számot amennyi porszem lehet a sivatagban...

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2007.10.31. 15:23:55

megjelent! a hsz. most oromkodes van! csak turelmetlen voltam asszem... :)

vernarancs 2007.10.31. 15:31:33

Nekem van egy kinzo akkus csavarhuzo/furo kezikeszulekem. Eddig 3x hasznaltam de meg birja. Igaz, hogy hamar lemerul de van benne kraft es fele annyiba kerul mint egy bosch vagy mas markas szinten kinai termek.

_pierre_ 2007.10.31. 15:31:36

ez oboa. én azzal a lendülettel fordultam is volna vissza, hogy akkor vissza a lét. és elballagtam volna egy normális üzletbe, ahol még embernek nézik a vásárlót...

johnny1 · http://ecopop.blog.hu 2007.10.31. 15:58:19

Biztos irtak mar: Ket hetig visszavihed a cuccot, es magveheted mashol, vagy nem ceges szamlara, ennyi.

Szumi 2007.10.31. 16:30:20

Az áldozat jogán:

Fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy;
miután ez egy textilipari vállakozásba került be, pl. előfordulhat, hogy most át kellett vele vágni 2 db 4x2-es lécet, legközelebb szentmiháákó kellmajd megint, aztán meg pünkösdkó...Nem fatelepem, vagy azstalosipari cégem van - egyik cégem sem.
Másrészt viszont mint minden vállalkozásba (többnyire) kell ide is egy komplett szerszámkészlet, számítógép(ek), miegyéb - s ezeket nem szeretném garancia nélkül beszerezni.
Még a qrva tetőzsindelyre is van garanciám, meg a padlóburkolóra, pedig iparilag esik az eső az egyikre és hivatásszerűen tapodják az ügyfelek a másikat ( ki-ki eldöntheti, melyik mit szenved el)
KINZO cuccokról: Van 6 akkus csavarozóm, ebből 2 KINZO - ezek a legjobbak, ezeknek a legfrankóbb az akksijaik, a többi retket sem ér, nemhogy répát.
Van továbbá körfűrészem is, remekül vágja a köröket, jobban mint az aligátor fűrész a krokikat.
Továbbá: Nem vagyok minimálbéres vállalkozó, fizetek éppelég közterhet, miegyebet - rendjénvalónak találom, hogy ha veszek egy tartós fogyasztási cikket ( és nem TERMELŐESZKÖZT) akkor igenis járjon rá a rühös garancia, ezt ne a Praktiker döntse el. Spec az egyik cégem az termelőeszközöket forgalmaz, nem kötelező a garancia, mégis vállalunk 2 évet. Ha kölcsönzőm lenne, vagy asztalos ( esetleg székes) lennék, akkor esetleg megérteném, hogy én termelőeszköz gyanánt használnék egy fogyasztási cikket, ezért - utólag - megvonják a garanciát tőlem. Például, hosszas vizsgálat után, könnyes szemel megállapítják, hogy még a lelkét is kifűrészelték ennek a szerencsétlen eszköznek, a tengelye elvéknyodott, a flogiszton kifogyott belőle, stb .- de nem, Ezek már előre megfosztanak a garitól. Akkor sem értem, ha leszarom egyébként. De nem szarom le!

Bástya elvtárs (törölt) 2007.10.31. 17:59:59

ez sajnos tőlünk nyugatabbra is így van. szerver tárhelyet béreltem németországban, és egy minőségi problémával a német fogyasztóvédelemhez fordultam. Ott homályosítottak fel, hogy ha mint cég vásároltam a szolgáltatást, akkor nem tudnak nekem segíteni.

2007.10.31. 18:21:13

Miért következne abból, hogy cég a tulaj, az, hogy valaki ipari célra használ egy eszközt? Egyáltalán az, hogy a tulajdonos fogja használni? Az a néni igencsak serlokholmsz lehetett.

Dr.Mervin kormánybiztos (Afrika Cárja) 2007.10.31. 20:02:29

Vásároljatok magatoknak Praktiker áruházat, majd megváltozik a véleményetek...

Narrátor (törölt) 2007.10.31. 20:35:20

Már a teszkós könyv is megírta,hogy a KINZO valami kínai ipari hulladék,pl. gazdaságos áruház szó nélkül cserélte (úgyis leverte az importőrön). Érdekes mód, ma már sem a Tescoban, sem az Auchanban nincs KINZO. Most a Praktiker veszi az ipari hulladékot.

jesszumpepi (törölt) 2007.10.31. 20:39:08

Üzenet Secnirnek (is)
Szkülla és Kharübdisz között hajózik az,aki el akarja dönteni,hogy céges számlára veszi a fűrészt garancia nélkül,vagy nem cégesre garanciával.

Vladimir Harkonnen 2007.10.31. 20:57:49

1.)
A burkolóm meló kezdetekor kirakott egy teszkó anyagtakarékos flexet. Kérdeztem mért ilyen szart használ? Közölte, hogy a márkásakat mindig ellopják nagyobb építkezéseken, de ezt nem, és különben is beleszámolta a munkadíjba!
2.)
A céges anyagbeszerzők is rendszeresen ilyen egyszerű eszközöket vesznek céges számlára, de soha nem volt a garival gond! Példa: Bevitt egy szervizbe a beszerzőnk egy 5000 Ft-os akkus fúrót, ami még garis volt. A tulaj a kezébe nyomott egy ötezrest, hogy vegyen egy újat, mert ezt ő szét nem szedi olyan tré! Csak írja alá, hogy átvette megjavítva! Ő kap a forgalmazótól kb. nettó hatezret a javításért, még így is keresett ezret, és nem kapott idegbajt a javítással!

A lelki ismereted 2007.10.31. 21:11:51

Te tudatlan fukar birka!

Ha olyan jólmenő céged van,akkor ne 100-ft-os gépet vegyél, amit arra találtak ki hogy hogy a néha otthon barkácsoló háziurak,évente kétszer fél percig használnak,erre jó is!
Helyette inkább ott a jó kis hitachi vagy bosch vagy a makita.Ezek ipari gépek és él a gari akkor is ha cég veszi, ráadásul a nagyobb vételár miatt több adót is tudsz elcsalni!

pelyhes fészek 2007.10.31. 22:50:43

Nem kellene leüvölteni szerencsétlen cikkírót. Különbem meg ti is nagy serlokholmszok vagytok, ha csak így látatlanban megmondjátok, hogy a cikkíró mikor és mennyire gyakran használja az eszközt. Évi két darab tíz másodperces vágáshoz valószínűleg én se makitát vennék, mégha jobb is, mert nem fogja visszahozni az árát és értelme sincs, nem lesz kihasználva!

Szumi 2007.10.31. 23:02:59

"A lelki ismereted 2007.10.31. 21:11:51
Te tudatlan fukar birka!

Ha olyan jólmenő céged van,akkor ne 100-ft-os gépet vegyél, amit arra találtak ki hogy hogy a néha otthon barkácsoló háziurak,évente kétszer fél percig használnak,erre jó is!
Helyette inkább ott a jó kis hitachi vagy bosch vagy a makita.Ezek ipari gépek és él a gari akkor is ha cég veszi, ráadásul a nagyobb vételár miatt több adót is tudsz elcsalni!"

Te tudatlan fukar birkának nevező kultúrlény!
1. Akármilyen jólmenő cégeim vannak, hadd döntsem el én, hogy mire mennyit költök;
2. Évente kétszer fél percig akarom használni;
3. Évi 5-6 alkalommal járok Kínába, Shanghai és vonzáskörzetébe, látok én ott Bosh és Makita gyárat is;
4.Garinak így is lenni kell, mert rendeltetésszerűen használom;
5. Ha csalnám az adót, akkor ugyan miért venném számlára???;
6. besenyő Pista bácsi szavával élve: Maaaarrrgit!!

jesszumpepi (törölt) 2007.11.01. 05:33:03

Erről jut eszemben a Mester és Margarita.(Secnir figyelsz?)Bulgakov milyen klassz regényt írna a mai magyar kalamajkáról.

Átlagarcú 2007.11.01. 06:59:41

Ez véletlenül nem az a textilipari cég, amelyik kiirtott Venezuelában egy magyarországnyi esőerdőt, hogy munkahelyet teremtsen venezuelai ovisoknak? Erre a célra valóban érdemesebb legalább félprofi láncfűrészt vásárolni:))))))

Szumi 2007.11.01. 07:06:05

Sörecet:
Nem, mi a holdról irtottuk ki az utolsó szálig, erről akár egy praktikeres távcsővel is meggyőződhetsz :)

renugard 2007.11.01. 07:34:01

Mindent 2x-3x beírni nem ősi román szokás-e?

renugard 2007.11.01. 07:36:30

szumi sose legyen jobb szerszámod, mit ezek a kinzó-eszközök:)

Nivola 2007.11.01. 12:16:23

Sajnos ez egy ilyen sport:

A Fogyasztóvédelem nem képviseli cégek érdekeit (hívd fel őket és kérdezd meg), az az alapállás, hogy a mivel cégnévre vetted, a két cég meccselje le egymás között jogilag (a Praktiker meg képben van -lásd: a vásárlás szerződés amiben szerepel ez a kitétel).

Naszóval legközelebb mérlegelni kell:

1., veszel a praktikerben blokkra egy olcsó barkácsgépet amire van gari, használod mint állat és hordod vissza kicserélni 2 naponta fapofával 'te csak barkácsoltál kicsit és tönkrement' címszóval.

2. mint minden értelmes ember: -ha ipari célra kell, ipari gépet veszel számlára, garira; -és nem csodálkozol közben, hogy 10X annyiba kerül.

Egyébként üdv a világban: -minden cég ezt csinálja.

Nivola 2007.11.01. 12:31:00

Óbazmeg most olvastam vissza a "Szumi-A lelki ismereted 2007.10.31. 21:11:51" párbeszédet.

Vedd úgy, hogy nem írtam semmit.

Mindentudó Okosoknak -akik sikeresek, bölcsek és világlátottak- úgysem lehet újat mondani.

Bár ha ezek közül egy is igaz lenne, nem cirkuszolnál a Homáron. A rosszindulat frusztráltság és butaság nem a nyerő kombináció, és a Homárt sem értem hogy miért közöl le olyan egyoldalú demagóg fikázást ami egyértelműen céges téma, és kurvára nem a fogyasztóvédelemhez köthető.

Egyébként sem a Praktikerrel van a baj: -talán az egyik legjobb ilyen profilú cég, csak tudni kell, hogy mire való. És a vicces, hogy a profik is vesznek barkács 100.- Ft-os szerszámgépet, csak éppen tisztában vannak vele, h mit bír, és pl. olyan melóra használják, amivel az ipari gépeket nem akarják gyilkolni utána meg kuka és hangos röhögés.

ddd.dino 2007.11.01. 12:45:09

Javaslom a számla sztornó pénz vissza manővert, majd egy hosszú, barátságos hangvételű bejegyzést a panaszkönyben, melynek a végére odabiggyeszted, hogy most pedig átmész a szomszédos mókusos barkácsboltba, és megveszed ott, mert ott 1. nem pimaszkodnak 2. áfás számlára is adnak garanciát. Ezt biztosan el fogják olvasni, és szörnyülködni, de mindenesetre méltóképpen megörökíted magadat egy boltba, ahová többet nem szándékszol menni. Innentől pedig tényleg megveheted a mókusos barkácsboltban, a földalattis nagykerben, vagy a sarki kínai boltban. Valószínűleg mindegyik fog adni áfás számlát és garanciát.
UI.: 3 éve nyúzok egy KINZO fúrógépet idehaza, de még gond nem volt vele (pedig áfás számlát is kértem róla, és kaptam garanciát is - ugyan nem a praktikerben.)

shibuya 2007.11.02. 10:41:15

majd legkozelebb ha nem tudod hogy rugass ki valakit a cegedtol akkor add a kezebe az oreg Kinzo-t hogy a mai feladata nem mas mint ongyilkos merenylokent berohanni az INFORMACIO-s pulthoz feldarabolni a nenit, majd kozben uvoltenie, hogy szemelyes ugy magan celu felhasznalas, szemelyes ugy magan celu felhasznalas, szemelyes ....

Ariadne12 2007.11.02. 11:53:54

No egy jogszabályhelyekkel pontosan alátámasztott válasz:

1. Szavatosság természetesen van a termékre, ahogy mindenre, amit újonnan vásárol az ember, lásd Ptk. 305-311
www.fvf.hu/data/cms8455/PTK_Szavatossag.pdf
És itt vannak a szabályai annak, hogyan kell az esetleges panasz esetén eljárnia a kereskedőnek:
www.fvf.hu/data/cms8456/49_2003_GKM_rendelet.pdf

2. Jogszabály által előírt 1 éves kötelező jótállás
www.fvf.hu/data/cms8480/151_2003_Korm_rendelet.pdf
nincs ilyen esetben, mert nem fogyasztói szerződésről van szó.

3. Viszont ha a gyártó vállal "garancialapon" vagy jótállási jegyen a jogszabálytól függetlenül 1, 2, 5, vagy akárhány év jótállást vagy garanciát (mindegy, hogy hívja), akkor az érvényes rá, már ha nem zárta ki kifejezetten ezt a fajta felhasználást. Egyszerűen azért, mert a fenti két kötelező dolgon túl bármi kedvezőbbet vállalhat a cég. (Lásd több év gyári jótállásos számítógép alkatrészek vagy "örökgaranciás" Koss fejhallgatók meg Kingston ramok.)

És csak hogy világos legyen, olyan kifejezés, hogy "garancia" magyar jogszabályban nem létezik, sokszor (hibásan) használják az egyes fogyasztási cikkekre érvényes 1 éves kötelező jótállásra, máskor pedig a gyártó által vállalt önkéntes jótállásra is.

Bunkó Béla 2007.11.02. 20:59:46

Szumi!

"2. Évente kétszer fél percig akarom használni;"

Erre tökéletesen megfelel egy kézi fűrész, nem érdemes ennyi munkához gépet venni.

"3. Évi 5-6 alkalommal járok Kínába, Shanghai és vonzáskörzetébe, látok én ott Bosh és Makita gyárat is;"

Akkor ajánlom hogy abból a "Bosh" márkából ne vásárolj, sőt egyéb nagy neveket se vegyél meg, mint például a
HITLI vagy a Deck & Blacker. Ha ragaszkodsz a "Bosh" márkához akkor keresd a Bosch-t. :)
Tudom csak elírtad, nem kell komolyan venni az írásom, de a kézi fűrészt azért megfontolnám a helyedben. Amúgy meg a durva anyukat ha nem adnak garit. Pénz vissza, bolt felejtős, ugyanis nem közölték veled előre ennek feltételeit. Ha mondták és utána fizetted akkro megérdemled a dolgot. De az írásodból nem ez derült ki.

Zsirparaszt 2007.11.03. 13:13:28

Hobbigép a nyaralóban + áfa visszaigénylés = adócsalás. A Praktiker gyökér, de te meg buta.

Ybl 2007.11.03. 15:18:03

Szumi itthon vesz kínai fűrészt, de Kínába utazik kínai textilért.... Na brávó !!

Átlagarcú 2007.11.03. 17:35:25

...azért látni kell ám a fától az erdőt. Itten kéremszépen véve vagyon valami, amiről csak meghibásodás esetén és csak utólag lehet eldönteni a rendeltetésszerű használatot. Az ilyen jövőbelátó alkalmazottak nézzenek maguknak valami kőrzeti sámáni állást. A jótállást pediglen ki kell kényszeríteni, mert az jár. Ami pedig Szumit illeti, sanda szándékra a postban nem találtam utalást. Minde ilyen gyanusítás a kommentelő lelkivilágát tükrözi.

Gerike07 2007.11.03. 19:26:28

tök jól elvitáztok azon, miért nem jár garancia/szavatosság/akármi, meg idézgettek jogszabályt, csak egyet felejetetek el:

- csak rendeltetésszerű használat esetén jár bármi
- ezen termék rendeltetésszerű használata: barkácscélra (ez fene tudja mennyi, de mondjuk kurva kevés)

nem viccből gyárt a B&D, AEG, BOSCH, mindenki hobbi, barkács, profi, és ipari gépeket külön akár szín megjelöléssel, vagy más márkanévvel, hogy el tudd dönteni, mi kell, és mondjuk egy ipari gép 3 év garival 70k, egy barkácsgép 2év garral 50k, egy hobbigép 2év garral 20k.

jó példa rá főnököm, aki vet egy óccsó iratmegsemmisítőt, ami (végighallgattam a szomszéd irodából) 5perc gyilkolás után megsemmisítette önmagát is az adattal együtt.
nem olvasta el, hogy ez nem ipari, hanem otthoni célra van, ergo hűtés=0, 2perc üzem után 30perc pihi, nagybetű, felkiáltójel.
annak rendje és módja szerint le is füstölt.
ellenben az ipari órákon át még a cd-t is ledarálja, és semmi baja.

Szumi 2007.11.04. 07:29:08

Mndenkinek köszönöm a tanácsokat!

Aki egy kicsit is kíváncsi rá:

Textilipari és lézeres gépeket importálunk -főképp. Beüzemeléskor, vagy javításkor előfordul, hogy pl. a levehető asztallap szorul, le kell vágni belőle. Hasonló célzattal használunk eszterga és marógépet, különféle fúrógépeket, csavarbehajtókat ( nem kigyúrt, kopasz), plusz kb. 2 mázsányi egyéb kéziszerszámot ( ha a villástargoncámat is hozzáadom akkor soktonnányit - néha kéziszerszám az is, remekül lehet rajta lemezt egyengetni). Van olyan szerszámom is, ami nagyon drága volt, mert professzionális, ipari kivitel, de profilunkból adódóan nem minden szerszámunk kell, hogy ilyen legyen. Például szeretnék egy kis élhajlítót lemezek hajlításához és biztosan nem olyant fogok venni, amivel éjt nappallá, a nappalt pedig éjjé téve lehet hajlítgatni akár vasúti sínt is. Ezek a szerszámok ( gépek ) javarészt csak azért kellenek, hogy a havi maximum egy alkalommal adódó feladatok miatt ne kelljen világgá menni valami fél, vagy egészkegyelmű mester felkutatására, ott végighallgatni ezer variációban, hogy miért is nem lehet azt megcsinálni, amit én akarok, majd jön a fikázása annak, hogy ez csak egy darab, aztán a beláthatatlan jövőbe csúszó határidő, melynek elérkeztével pedig a leleményes kifogások végighallgatása, stb.- de ezt úgyis tudjátok. Az én kifogásom csak azért merült fel, mert továbbra sem látom be, hogy a céges vásárlás az egyenlő az iparszerű használattal - hiszen ha veszek egy bútordarabot a vállakozásba, arra is éppen annyi garancia/jótállás jár, mintha magánszemélyként vettem volna - és előfordulhat, hogy kisebb terhelést kell elviselnie, mint egy 20 fős, asszem Holland családban. ( a Holland-ot illetően lehet, hogy tévedek, fekete hajúak, barna bőrűek, stb. - pl. nemrégiben lelopták a kerítésünkről a réz házszámtáblát és a cégtáblákat, lehet, hogy mégis inkább Svédek voltak)
Egyébiránt megvallom, hogy lusta disznó vagyok, soha még nem vittem vissza sem garanciális, sem egyéb javításra semmit, úgyis akkor derülni ki a hiba, mikor használnám, akkor meg nagyon kell és inkább veszek másikat. De más érzés nem vissza vinni saját el(nem)határozásból, más pedig abban a tudatban ugyanezt (nem)tenni, hogy nem is tehetném meg. A róka hordja el a családjukat.

jesszumpepi (törölt) 2007.11.04. 10:39:57

Szumi!
Amit a "mesteremberekről" írsz,az qrvajó.Mestert hívni = lutri.

Átlagarcú 2007.11.04. 10:40:18

Lehet, hogy eddig én éltem tévedésben. Istenbizony azt hittem, hogy a Homár egy olyan blog, ami a fogyasztók védelmét a nyilvánosság erejével szolgálja. Rá kellett jönnöm, hogy tévedtem, mert ez inkább az adóhatóság leányvállalata. A kommentelők legalább fele azzal foglalkozik, hogy a pószter hogy akarja átverni az adóhatóságot akkor, amikor az otthoni grillcsirke darabolásához a cége nevére vásárol láncfűrészt. Azt pedig eszükbe sem jut kifogásolni, hogy egy multi minden törvényre, jogszabályra fittyet hányva hogyan rövidíti meg a vásárlót. A minap egy másik multinál vásároltam egy occsó DVD-lejátszót, amiről magam is tudom, hogy nem örök darab. Jótállást nem is tudnak hozzá adni, mert a jótállásnak bizonyos feltételei vannak (alkatrészellátás, szervízháttér stb), de legalább vállalnak fél év cseregaranciát, számla ellenében. Ez ugyan nem valami sok, de mégsincs az az érzésem, hogy semmibe vesznek.

Átlagarcú 2007.11.04. 10:43:24

Bocsi, az előbb elfelejtettem mondani, hogy bizony céges számlára vettem, mert egy iskola filmklubjához kell.

Szumi 2007.11.04. 10:50:56

Akik arra gondolnak, hogy az áfás számla kéréssel adót csalok:
A mi cégünk is mindenkinek ad áfás számlát;
Ha a cucc kapcsolódik a vállalkozáshoz, akkor ez így helyes;
Hívhatnék "mesterembert"is, hogy csinálja meg helyettem - az is kiállít egy áfás számlát;
Bizony, a cég bevételétől függően még bizonyos öszeget kávéra, üdítőre, italokra stb. is el lehet számolni - és el is kell, ha az valóban a vállalkozás prosperálásához kell. Miért kéne azt zsebből, a már legalább 3 x leadózott pénzből fizetni? Vagy tegyek be tagikölcsönt cukorkára?

Szép napot, GO TALMA!!!!

Nyálkás Compó 2007.11.04. 22:51:16

áfa is kell meg garancia is?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.05. 04:31:55

gat Szumi igy indjart maskeppen hangzik, mint elsore
akkor csak zt irtad textiliparral foglalkozol
namost az ember elkepzel 16 varronot amint varrja az akarmit es arra gondol, ide minek furesz?
csak AFA-t akar meg koltsegkent elszamolni
nem lenne meglepo amugy
amugy meg a ceg vagy a kereskedo eldontheti mit mire ad, es ott kell venni ahol OK-s, es akkor eszbe kapnak
süti beállítások módosítása