Tékozló Homár

A vizitdíjautomata nem ad vissza

2007.11.06. 15:02 | jackyll | 100 komment
Hétköznapi horror a kórházban, avagy mit tegyen a naiv beteg, aki nem egy marék aprópénzzel közelít a vizitdíj-automatához:
Mai napon délben megjelentem a területileg illetékesFejér Megyei Szent György Kórházban, mivel kicsit fáj a fejem, és homályos a látásom, mert sok homárt olvasok. azt mondják, hogy mehetek fel a 4. emeletre most rögtön. ezért elindultam, hogy veszek vizitdíjat, volt nálam egy darab 5000Ft, két darab 2000Ft, és még 80Ft tizesekben. ez 9800 Ft, jelentős pénzmag. felváltani a környéken sehol sem lehet, minden boltban ki van írva, hogy nincs pélnzváltás.

vettem egy doboz gyógyszer, így szert tettem 2 db 200-asra, valamint elment 500 ft. megkeresem azt az egyetlen automatát, ami képes a papír pénzzel is elboldogulni, és benyomom az egyik 200-ast, beveszi, majd a másikat már nem veszi be, mert az több, mint 300, és nem ad vissza a gép. de nem adja vissza az előző 200-ast sem. elmegyek, veszek egy story magazint, hogy legyen a 80ftom mellémégegy 20as.

mire visszaérek, már valaki elhazárdírozta a 200asomat, mire bedobálom a 100ftot, de csak akkor veszem észre, hogy már nincs mellé 200asom, viszont a 100ftot se adja vissza a gép. kérdezem az információt, hogy egy napi 5000 embert ellátó intézményben nem, lenne-e a megyei önkormányzat kötelessége pénzváltót üzemeltetni, azt mondja nincs, és kész, vegyek valamit a boltban. mondtam, hogy megtettem, és eljöttem, msot tovább fáj a fejem, remélem agyrákom van, és meghalok egy hét múlva.

Üdvözlet. Miklós
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tangerine71 2007.11.06. 15:06:58

agyhomárt szeretnél?

Jurij Kakarin 2007.11.06. 15:08:31

nem vagy sikeres ember, ha ezekbe a néphalasztó közintézményekbe jársz a hóhérok keze közé. a sikeres ember sosem beteg. és nem dob be péjzt

baum · http://reflektor.blog.hu 2007.11.06. 15:11:07

Pedig a viztidíj ugyanolyan, mintha az ember bemegy az a szupemarketbe és a bevásárlókocsiba bedob egy százast. Legalábbis így magyarázta minden magyarok legnagyobb gondolkodója...

baum · http://reflektor.blog.hu 2007.11.06. 15:13:10

...és hát a bevásárlókocsi érmetartó készségébe se próbálsz papírpénzt betömködni, ugye, ugye...

marsellus wallas (törölt) 2007.11.06. 15:13:50

első


szerencsére itt nálunk vidéken annyira elmaradottak, hogy egy emberrel kell a vizitdij-ügyet intézni...
dejó..:D

baum · http://reflektor.blog.hu 2007.11.06. 15:15:13

... a múltkor jó tanítványhoz híven az SZTK-ban erre hivatkozva akartam visszakérni a viztidíjat amikor távoztam, de azt mondták, hogy a Mester úgy gondolta, hogy ez egy olyan bevásárlókocsi amelyik nem adja vissza a pénzt.

srajos 2007.11.06. 15:19:04

dobogos... nem rossz..... bar nemtudom mit irjak mert nalunk nincs ilyen ;o) mi meg a doki zsebebe teszuk ... jo roman szokas szerint persze ;o)))

ezoli83 2007.11.06. 15:28:36

Előre fizetni valamiért ősi román szokás! :)

tangerine71 2007.11.06. 15:29:27

Az Árkádba menjetek inkább! Aszongyák, hogy ott nem kell fizetni vizelet-díjat, sőt állítólag ott sz@rni is ingyé lehet. Utána a fospuNEpát is lehet használni.

Skyline/nana szusz 2007.11.06. 15:34:17

Nekem meg a kávéautómata benyelt 20 forintomat, kit hibáztassak?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.06. 15:34:39

Én a vizitdíj bevezetése óta még csak a körzeti orvosomnál jártam, de szerencsére ott közvetlenül neki kell fizetnem.

Navarone 2007.11.06. 15:37:41

Egy síma fejfájás miatt minek mész orvoshoz?

A Harmadik Oldal 2007.11.06. 15:41:27

Törökbálinton annyira megbíznak a betegekben,hogy a háziorvosi rendelőben nincs vizitdíj automata,csak egy dobozka,és becsületkassza rendszer működik.
Ha valakinek 500-a van,az kiveszi a maga kis visszajáróját.
Még probléma sem volt belőle.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.11.06. 15:55:12

Ezek szerint Törökbálint nem Magyarországon van...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.06. 16:05:04

Kismamának kell vizitdíjat fizetnie?

(segítek: terhesgondozás keretében nem. Terhesgondozást definiálja: 33/1992 NM rendelet: A terhesgondozás célja az állapotos nő egészségének megőrzése, a magzat egészséges fejlődésének és egészségesen születésének elősegítése, a veszélyeztetettség és a szövődmények megelőzése, illetve megfelelő időben történő felismerése, valamint a szülésre, a szoptatásra és a csecsemőgondozásra való felkészítés.”)

Akkor mégis miért fizetett a nejem a hétvégén 2x 1000 Ft-ot, mire diagnosztizáltak neki a 38. hétben egy arcüreggyulladást?

Kötél

nikii 2007.11.06. 16:24:11

Egy néni ül egy asztalnál, és szedi be a vizitdíjat. Odaadom neki az egyik 200-ast, elveszi, majd a másikat már nem fogadja el, mert az több, mint 300, és nem ad vissza. De nem adja vissza az előző 200-ast sem. Elmegyek, veszek egy Story magazint, hogy legyen a 80 Ft-om mellémé egy 20-as.

Mire visszaérek, már valaki elhazárdírozta a 200-asomat, mire odaadom a 100 Ft-ot, de csak akkor veszem észre, hogy már nincs mellé 200-asom, viszont a 100 Ft-ot se adja vissza a néni.

Kérdezem az információt, hogy egy napi 5000 embert ellátó intézményben nem, lenne-e a megyei önkormányzat kötelessége olyan vizitdíjas nénit foglalkoztatni, aki hajlandó visszaadni? Azt mondja nincs, és kész.

Juc Kisagyszony 2007.11.06. 16:30:27

szóval: fájt a fejed, elmentél orvoshoz. mivel nem tudtad befizetni a vizitdíjat, vettél egy gyógyszert (fejfájáscsillapítót?? lol) aztán benyelte egy 200-asod, majd egy százasod a gép, és még egy fölösleges story-t is vettél. otthagytál kb 6-800 ft-ot még a vizitdíj előtt, és gondolom sorban álltál/vártál min. 1 órát.
Mostmár nem fáj a fejed??

2007.11.06. 16:31:25

Asszem talán van valami szabály az automaták üzemeltetésére. A pénzváltás biztos nincs benne, de az elnyelt pénzt vissza kellene, hogy tudják adni.

Kifordított kacagány 2007.11.06. 16:33:09

- Petőfi Sándor -

EGY GONDOLAT BÁNT ENGEMET...

Egy gondolat bánt engemet:
Ágyban, párnák közt halni meg!
Lassan hervadni el, mint a virág,
Amelyen titkos féreg foga rág;
Elfogyni lassan, mint a gyertyaszál,
Mely elhagyott, üres szobában áll.
Ne ily halált adj, istenem,
Ne ily halált adj énnekem!
Legyek fa, melyen villám fut keresztül,
Vagy melyet szélvész csavar ki tövestül;
Legyek kőszirt, mit a hegyről a völgybe
Eget-földet rázó mennydörgés dönt le...
Ha majd minden rabszolga-nép
Jármát megunva síkra lép
Pirosló arccal és piros zászlókkal
És a zászlókon eme szent jelszóval:
„Világszabadság!”
S ezt elharsogják,
Elharsogják kelettől nyúgatig,
S a zsarnokság velök megütközik:
Ott essem el én,
A harc mezején,
Ott folyjon az ifjui vér ki szivembül,
S ha ajkam örömteli végszava zendül,
Hadd nyelje el azt az acéli zörej,
A trombita hangja, az ágyudörej,
S holttestemen át
Fújó paripák
Száguldjanak a kivivott diadalra,
S ott hagyjanak engemet összetiporva.
Ott szedjék össze elszórt csontomat,
Ha jön majd a nagy temetési nap,
Hol ünnepélyes, lassu gyász-zenével
És fátyolos zászlók kiséretével
A hősöket egy közös sírnak adják,
Kik érted haltak, szent világszabadság!

Kifordított kacagány 2007.11.06. 16:38:03

nekem ez jutott eszembe erről. inkább a fújó paripák, mint a kifújó automaták

theutat villám 2007.11.06. 17:03:37

Remélem azét nincsen agyhúgyköved.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.06. 17:31:15

Ez az egészségbiztosítás/nyugdíj egy érdekes kérdés. Idősebb korú emberke fizette harminc éven át a járulékokat kap érte _ilyen_ minőségű ellátást...

Aki alkalmazottként dolgozik fizeti a létminimumos-milliomos vállalkozók (de ha nem az akkor szegény számlát nem adó autószerelő/kőműves stb.) költségeit, miközben ha megteheti magán fogdokit, nőgyógyászt,természetgyógyászt választ ahol a minőségi szolgáltatást megfizeti...

valahol az lenne jó, ha mindenki fizetné a sürgősségi ellátást (UGYANANNYIT fizetne egy létminimumos mint egy vállalkozó vagy alkamazott), lenne az "állami" TB és nyugdíj illetve lennének a biztosítók. És a fogdokitól kapott számlát elfogadnák ahogy mondjuk az egészségpénztárak teszik.

Félévente elszámolást küldenének, esetleg befektetési javaslattal, hogy ha egy 20 éves csak 60 éves korában szeretne nyugdíjba menni, hát forogjon az a pénz, hogy ha 2 hónapot a tengernél akar tölteni megtehesse, de a halaszthatatlan csak kanadában végezhető operációja is megoldható legyen. Persze akinek a csládja a fontos ott egy öröklés is megoldható legyen.

Ámen :)

avatartalan 2007.11.06. 17:48:53

Törökbálint svájci kanton?...

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.06. 17:51:21

most mi a baj?
kivancsi lennek, hogy az emberek hany szazaleka megy orvoshoz, azok kozul akik pl. dohanyoznak, rendszeres alkoholt fogyasztanak stb.

mennyibe is kerul 1 doboz cigi?
szerintem meg kozel sincs ahoz, ami egy tudorakos kezelesenek koltsege.
es akkor nem is beszeltem arrol, hogy nagyobb a valoszinusege annak hogy egy dohanyos kap rakot es kezelni kell, mint aki nem dohanyzik.

de egyre megy, mert az o kezelesuket is en, ti fizetitek meg (mar aki fizet)
ugyhogy aki panaszkodik a 300 ft miatt, az megegyszer gondolja at.

Law enforcer 2007.11.06. 18:08:22

csak nekem tűnik fel, hogy a 80 ft tizesekben nem 800 ft?

Egyébként tényleg szemétség, egyetértek.

Dr Kangörény 2007.11.06. 18:34:33

brunhold · www.hackedgame.try.hu 2007.11.06. 17:51:21

Aha, meg tedd hozzá a szalonnazabálókat, a sosem sportolókat, meg az egészségre káros helyen dolgozókat, meg akiket folyton baszogat a főnökük, meg mindenkit, akinek az "átlagosnál" nagyobb az esélyük a megbetegedésekre. A maradék 1 fő mentesüljön a vizitdíj fizetése alól, de az meg nem megy sosem orvoshoz.

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.06. 18:37:05

mar bocsi, de azert van kulonbseg.

ha valaki tudja hogy karos es csinalja es a valaki tudja hogy karos es karos masoknak is, de megis csinalja.

ha nem latod az osszefuggest, akkor sajnalom.

Kifordított kacagány 2007.11.06. 19:15:43

sambalabammbumbumm: ne ábrándozz

greencurse 2007.11.06. 19:45:27

Győrben meg kiraktak a vizitdíj automata mellé egy másik gépet, ami meg a papír pénzedet váltja fel nagyon készségesen, hogy be tudd fizetni a vizitdíjad...
De üzemeltetnek munkaidőban külön nénit is, akinél lehet kp-val fizetni.

Tűzvillám (törölt) 2007.11.06. 20:53:01

off
Olyanok, akik tizedikek, meg nemtudoménhanyadikok, azok minek elsőznek?
Off vége

A bkv jegykiadó automaták és a vonatjegykiadó automaták tudnak visszaadni, nem ördöngös technika ez. Már ha működnek.
Kíváncsi vagyok, mikor jön az első olyan poszt, ami arról szól, hogy beszart a vizitdíj automata, így nem láttak el egy beteget, mivel nem tudta igazolni a befizetést.

rockstopper 2007.11.06. 20:54:44

Tetszett a szöveg stílusa. :)

Remélem 500-ért nem cigit vettél.

Kifordított kacagány 2007.11.06. 20:54:51

olyan nem lesz, azok a betegek meghalnak

helviti 2007.11.06. 21:10:43

Az h vki alkohlolt iszik, tegyük fel egyedül, az miért káros másoknak? Max. alszik egy jót magába.
(A cigi az kb. minden esetben káros másokra is ugye...)

Egyébként meg rákot lehet kapni a hajfestéktől, egyéb kozmetikumoktól (sampon, tusfürdő, dezodor, kenceficék, smink stb.), hogy aztán arról ne is beszéljünk h mennyire károsít meg másokat az óvszer nélkül kefélés (nemibetegség, aids).

Az életbe bele lehet halni basszus, ez van.

Nyálkás Compó 2007.11.06. 21:12:25

Hívjál mentőt, ingyen bevisz, és nem kell kiköhögnöd 300 Ft-ot.

Vladimir Harkonnen 2007.11.06. 21:27:20

Harmadik Oldal Magyarország:
A nyugtát is mindenki magának tölti ki, és pecsételi le, vagy egyből zsebbe megy a dokinak a becsületkassza bevétele?
Miklós: sarki kocsmába be, papírpénz bele a pókergépbe, kifizetés gomb megnyom, máris van apród! Esetleg üthetsz is rá kettőt, hátha nyersz, és nem kell a mocsok újságot olvasni.
Különben meg tessék aprót vinni! Mi az? Hogy egy hárommilliós vizitdíj automata még vissza is adjon?

ede bá 2007.11.06. 21:31:33

De ha vagy olyan előrelátó (mint én voltam, ugyanabban az intézetben), hogy készülsz apróval akkor tuti, hogy tollat nem viszel magaddal (mint én), hogy rá tudd írni az adataidat arra a kib@szott cetlire.Az újságos nem adott, mondván ő nem ezért van (oké), amikor bekerültem még a nő qrt le, hogy miért nem töltöttem ki.Jó, hogy nem zavart el a papir-írószerbe. Tanulság:Sok apró+írószerszám mindig legyen nálad.(már ha ráérsz evvel foglalkozni a piti kis bajaid közt)

megamenn 2007.11.06. 21:33:05

Erre mondja az öreg zsidó: ügyes!

Vladimir Harkonnen 2007.11.06. 21:35:45

Szintén e.ü.
Az egyik egészségügyis rokonom a múltkor egy évre való negatív élményt szedett össze két óra alatt! Történt hogy a gyermeke rosszul lett, és be kellett menniük az ügyeletes kórházba, oda ahol senki se ismerte őket, és nem szólt senki oda előre, hogy mennek! Ebből kifolyólag ugyanolyan elbánásban volt részük, mint egy mezei betegnek: emberek jöttek-mentek, mindenki szart rájuk! Megtapasztalta milyen érzés egy átlagembernek bemenni a kórházba, várni órákig, érezni a lekezelést!

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.06. 22:47:21

nem az a baj hogy valaki alkoholt iszik, hanem az amikor mar alkoholista lesz.
Nem tudom te lattal e mar reszeg embert?
Gondolom igen.
Es lattal e mar reszeg embert, akinek a maja tonkrement, egy poharat sem tud felemelni es masok gondoskodasara van szuksege.
Na te ugy gondolod ez a sajat problemaja igaz? Akkor hagy vilagositsalak fel, hogy NEM ez a tarsadalom problemaja, mert TE is fizeted az O adojat es TE is reszt veszel az ebbol szarmazo kellemetlensegben, meg ha kozvetetten nem is.

Hogy mitol lehet rakot kapni vagy nem azt nem tudom, de eleg sok dolog van.
De egyszer legyel bator es nezd mar meg a statisztikat itthon, hogy milyen rakos daganatok vannak fokent.
Es csak egy egyszeru kapcsolat az alkohollal.
Hany alkoholista no/ferfi torodik magaval es megy el rakszuresre (mehnyakrak, mellrak, prosztatarak)?
Latod, itt kezdodi,,,, az hogy a masik alkoholista az NEM csak az O problemaja hanem a TIED is.

ddd.dino 2007.11.06. 23:04:29

Brunhold öregem, kezdesz egy kicsit a nácik felfogásához közelíteni: a betegek csak terhet jelentenek a társadalomnak, dögöljenek meg! Ha nem akarnak maguktól, hát segítünk! Sajnálni sem kell őket, hiszen mindenki maga tehet arról, hogy beteg.

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.06. 23:13:23

1. nem vagyok az oreged.
2. vigyazz mit beszelsz.
3. en egy szoval nem mondtam ilyet, de ha te igy ertelmezed, akkor szerintem a hiba az on keszulekeben van.

csócspöts 2007.11.06. 23:27:20

első mándruc

minden betegre "más valaki problémája" pajzsot kell tenni, és már meg is van oldva az ügy

ciluvagyok 2007.11.07. 00:05:19

Kedves brunhold,
én is fizetem a tb-járulékot, Te is fizeted, a sarki hajléktalan nem fizeti, a tüdőrákos fizeti, a májnagyobbodásos fizeti, a munkanélküli pedagógus nem fizeti... most melyiket lőjük fejbe? nem lehet egyszerűen TÁRSADALOMként kezelni a Tömeget? akkor se kapsz több/jobb kiszolgálást és ellátást mondjuk a palkonyi kórházban, ha ezeknek a "nemfizetős" rétegnek is "mi fizetjük az adóját".

ciluvagyok 2007.11.07. 00:06:21

...és akkor sem, ha nem fizetjük.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2007.11.07. 00:08:06

na hát körülbelül ennyit ér ez az ország.

mufuvecske 2007.11.07. 00:28:44

Én is egy néni vagyok,aki szedi a pénzt.Szar meló,kapok hideget, meleget, de azt is látom,hogy mennyi marha van,aki csak azért megy orvoshoz mert fáj a haja,aztán meg sír,mert ügyelti időben 1000 forintot kell perkálni.

Kismama csak akkor nem fizet ha a terhességgel kapcs. jön,ha eltört a lába akkor igen,ha arcürege van akkor is,ezek közvetlenül nincsenek a babára hatással.Ha bevérzik éjszaka közepén nem fizet,ha terhesgondozásra jön nem fizet.Ugyanúgy a cukorbeteg sem fizet,ha a cuk.betegséggel jön,ha eltört a lába,vagy meg van fázva,ugyanúgy fizet.Nem annyira bonyolult ez.

Egyébként meg azt gondolom,hogy 300 forintot sokkal rosszabb helyre is elkölt az ember.Nem feltétlenül ettől lesz szegényebb.
Ami durva: a szegény nyugdíjas néni amikor az utsó 300 forintját veszi elő szépen mosolyogva kifizeti,a kőgazdag mercikulcsos vállalkozó pedig anyázik a 300 miatt.

Csak még megjegyzem,hog sosem szavaztam,és nem is fogok a szocikra szavazni,tehát nem azért védem én ezt a dolgot,de látom a másik oldat is.

Netuddki. 2007.11.07. 00:53:08

Múltkor bedobok 300 ft-ot a vizitdíj automatába, erre mi történik ? Adott egy capucchinót, pedig nem is kávézom.

Bit Rot 2007.11.07. 01:57:29

"Egyébként meg azt gondolom,hogy 300 forintot sokkal rosszabb helyre is elkölt az ember.Nem feltétlenül ettől lesz szegényebb."

Persze, hogy nem. De sokan, akik mondjuk a minimálbér dupjája körül keresnek (nettó 120 ezer körül), év végén megnézik az adóigazolásokat.

Amin ez szerepel: év során befizetett TB járulékok: (kb) 700 ezer Forint.

Na, ettől a -700 ezertől lesznek szegényebbek.

rexter 2007.11.07. 02:58:41

ehh okostojas, szazezerszer annyi rakos van az autok kipuffogoja miatt mint a dohanyzas miatt. tiltsuk be az autokat, lovakat es bicikliket mindenhova!

champy 2007.11.07. 06:47:14

Ha olyan sokba kerül a dohányosok gyógyítása(való igaz tényleg), akkor miért nem tiltják be a dohányzást? Félreértés ne essék, én is cigizek. Az autóban megbüntetnek, ha nem kapcsolod be az övet, mert az a saját érdeked. HA be van, akkor elvileg nem kell annyit rád költeni balesetkor. Büntessék a cigizőket is!!
Ááá, nem. Mert akkor nincs jövedéki adó. Rohadjanak meg.

Host 2007.11.07. 07:58:31

Miklós!

ISmerem az automatát toporogtam már előtte én is. Este 9 óra volt, minden bolt zárva. Ez azonban nem akadályozott abban, hogy a figyelmeztető szöveget, miszerint "A gép nem ad vissza!" elolvassam.
Felváltottam a pénzemet és 300-at bedobtam, ne olyan bonyolult.

Majmász Gedeon 2007.11.07. 08:34:56

A vizitdíjat venni szokták?

a kertész tömlővel 2007.11.07. 08:46:30

pénzbedobos gépek felügyeleti szervezetét megalakitani és végigbüntetni(mintha hatoság lenne) az összes dobozt,,jah,vagyis a tulajdonosait.

A Harmadik Oldal 2007.11.07. 09:16:35

Valadimir Harkonnen 2007.11.06. 21:27:20
Harmadik Oldal Magyarország:
A nyugtát is mindenki magának tölti ki, és pecsételi le, vagy egyből zsebbe megy a dokinak a becsületkassza bevétele?


Nem,nem egészen igy működik.
Atz asszisztens írja az átvételi elismervényt miközben a háziorvos vizsgál.
Időt is spórolnak,gördülékenyebben is megy és nem utolsósorban sokkal lazábbnak tűnik.

Ami azt illeti,Törökbálint valóban ugy működik,mintha nem is Magyarországon lenne.Persze svájci kantonhoz nem lehet hasonlitani,de arrafele érdemes elindulni.

Ha tudnátok,mind odaköltöznétek egy szebb,jobb világ reményében.

storyline :) 2007.11.07. 09:17:46

a kertész tömlővel 2007.11.07. 08:46:30 :

Nem is rossz ötlet. Ha nem akarnak fizetni, akkor még mindig feljelenthetjük őket az APEH-nál.
Na, megyek is megalapítom a céget. Természetesen Romániában. Palkovicsné lesz az ügyvezető. Akik rendesen fizetnek azok között meg baccpapucst sorsulunk ki a nyereményadó átutalása után.

tangerine71 2007.11.07. 09:27:33

A múltkor én is bedobtam 300 Ft-ot, de nekem nem adott se papírt, se capuccinót. Ekkor nagyon begurultam, belerúgtam kettőt és mondtam, hogy a Rav Antal b@sszon fejbe egy bacc bapuccsal anyád letépett ajtaján az árkád wc-jébén robotkötés közben, mialatt a Szexuális Zaklatás pty. Panda izgassa az ánuszodat egy fospuNEpával!
Erre ez jelent meg a kijelzőjén: "Ön sikeresen leíratkozott hírlevelünkről."

ddd.dino 2007.11.07. 10:03:16

Brunhold, lelkem!
1.Nem állítom, hogy azt mondottad, azt állítom, hogy közeledik az álláspontod! Nem ugyanaz, bárki beláthatja! Attól, hogy ez Neked kellemetlen, még így van! Az igazság néha fájdalmas, ugye?
2. Ezt a vigyázzmitbeszélszes stílusd a tisztelt gyermekeidnek tartogasd, engem kérlek kímélj meg tőle! Az elmúlt évtizedekben valahogy elszoktam az ilyen fenyegető hangvételű atyai szigortól, így nem is nagyon tudok megilletődni tőle. Sorry!
3. A vizitdíjat pedig egy nagy marhaságnak tartom! Beharangozták, hogy ez milyen jó, hiszen az orvosoknál marad a pénz, de közben ugyanennyivel csökkentették a támogatást, sőt, még meg is adóztatják, azaz a végén így is kevesebb marad a korháznál/orvosnál, viszont jelentős többletkiadást jelentett minden eü intézménynek. Az egész arról szólt, hogy valamelyik illetékes elvtárs cége pont vizitdíjautomatákat importál, forgalmaz, és szervizel. Ennyi, és nem több. Jövőre majd a népszavazás eltörli a vizitdíjat, mindenki táncol, és kidobtunk néhány száz milliót vizitdíjautomatára. Jó magyaros helyzet az egész, mert van szar megoldás meg szar megoldás, de lehet választani, hiszen népi demokrácia van. A fenébe is, inkább vettek volna ingyen batzpapucsot mindenkinek ezen a pénzen!

bumbuska 2007.11.07. 10:10:05

Kedves brunhold!

Te meg azon gondolkozz mar el, hogy mi a fene kerul 5-600 ft-ba egy doboz cigarettan. Na mi? Csak nem az ado rajta, ami az aranak ugy a 80%-a? (es meg keveset mondtam) Na most akkor felejtsd el, hogy te finanszirozod a dohanyosok kezeleset.
Azt mar csak halkan mondom, hogy en is dohanyzom es 4 eve nem voltam orvosnal betegseg miatt. Most akkor ha egyszer ne adj isten tudorakos is leszek... hat egyszer lehessek mar beteg b*ssza meg es kapjak vmit azert a penzert, amit az evek alatt levontak a berembol, meg amit adoztam a cigimbol.
Komolyan, ebben az orszagban mar beteg se legyel, annyira, hogy korhazba kelljen kerulnod meg vegkepp. Halj meg csondesen otthon lehetoleg.

Juc Kisagyszony 2007.11.07. 10:26:41

Bumbuska,
na végre valaki megmondta a frankót.

Juc Kisagyszony 2007.11.07. 10:28:46

Egyébként a dohányzás egyáltlán nem károsabb az egészségedre, mint mondjuk sz*rrá dolgozni magad, látástól mikulásig, hogy rendesen el tudd tartani a családod

sunyeb 2007.11.07. 10:42:31

Lesből támadó!
Azé van egy csomó más is a rendeletben és egyéb ajánlásokban. Pl. a csak beutalóval igénybevehető rendelésekre beutaló nélkül 1000Ft és még tovább se küldhet sehova. A sürgősségi ellátást nem indokolt esetben igénybevéve szintén emelt vizitdíj (pl. kéztörés nem sürgősségi, hacsak nem nyílt törés). Ha a beteg cukorbeteg, akkor csak a betegséggel összefüggő kezelések ingyenesek, pl. ha elvágja az ujját fizet. Nah ez van a terhességgel is. Arcüreg gyula nem a terhességgel összefüggő, főleg ügyeletben ami ugye sürgősségi és nem életet veszélyezteteő. Tudom szomorú, de ha benne lennél az eü-ben és nap mint nap találkoznál ezekkel rájönnél, hogy aki a rendeleteket hozta, annak az életben nem volt köze az eü-höz, vagy 86x kirúgott kórházigazgató.

Nyálkás Compó!

Szivem szerint az indokolatlan mentőszállítást kifizettetném a beteggel. Rengeteg van ilyen sajnos. Gondolkodj nem pesti fejjel. Vidéki húszezres város, 3 mentő hatvanezres ellátási terület. Pl. egyik elvitte Marinénit művese kezelésre, másik egy közúti balesethez ment. A harmadikat meg kihívod mert bibis az ujjad. Ha akkor kap valaki infarktust akkó világnagy szemét voltál :/ Uh. ne biztassunk ilyenekre embereket pls.

HOM · http://hom-torokbalint.blog.hu/ 2007.11.07. 10:51:15

SUNYEB igazad van
egy "világnagy szemét" dolgot nemrég átéltünk,vagyis hogy csak én,ő nem

A Harmadik Oldal 2007.11.07. 10:55:31

éppen ezért kellene kicsit több odafigyeléssel kezelni az egészségügyet,hogy hasonló dolgok ne történhessenek
éppen ezekért a dolgokért küzd a HOM is
és ezekért a helyzetjavításokért kellene küzdenie mindenkinek

Tzl 2007.11.07. 11:02:00

Bumbuska!

Én sajnos végig csináltam egy daganatos betegséget, és mivel megmondták mi mennyibe került a TB-nek, tudom hol állt meg az én kezelésem. Ezért én bátran mondom neked, arról ne is álmodj, hogy egy ilyen kezeléssorozat kijön napi egy doboz cigi adójából!
A daganatos betegek kezelését igenis az egészséges emberek fizetik.
Ezuton is köszönöm mindenkinek :o)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.11.07. 11:18:59

De hülye vagy bakker! Önként adózol (általad ecsetelt mértékben), mikor cigizel. Vered a melled, hogy akkor már nehogy ne károsíthasd magad!

Igazad van.

moli 2007.11.07. 11:26:21

en nem ertek hozza, meg minden, de van valami olyan torveny vagy rendelet, hogy a magyarorszagon torvenyes fizetoeszkozt mindenkinek el KELL fogadnia, apropenzt maximum 100 darabig, vagy ilyesmi. tehat ha a pizzafutarnak 20000-assal tudsz fizetni, akkor NEKI kell elmennie felvaltani a sajat penzet, hogy abbol tudjon visszaadni. vagy mehet vissza az aruval. persze szivesseget lehet kerni, hogy szolj elore ha nagy penzed van, ez normalis

bumbuska 2007.11.07. 11:36:39

Chicken

Igen, pont ez a lenyeg. Adozom a cigim arabol, ugyhogy senki ne ugasson bele, hogy szivom. Amugy erdekes, ha annyira karos es allitolag annyira nagyon sokan betegszenek meg miatta es azoknak a kezelese annyira nagyon sok penzt visz el, akkor miert nem tiltjak be??? Jaaa, hogy valoszinuleg sokkal tobb penzt hoz, mint amennyit a kovetkezmenye visz?
Akkor csondben lehet maradni.

Tzl
Eloszor is nagyon sajnalom, ami veled tortent.
Masodszor, vegeztem egy gyors szamitast, eddig kb 1.000.000ft-ot koltottem cigire (annyit biztos... szar is leirni bevallom:D), plusz emelett ugye vonjak a fizetesembol is a penzt. Bevallom, nem tudom, mekkora osszeg egy ilyen kezelessorozat, de nem tevedek nagyot, ha azt mondom, par even (de 1-2 evtizeden belul) osszejon ra a penz. (bar nyilvan nem erre szeretnem kolteni...)

2007.11.07. 12:14:31

Én meg vagy 10 éve nem voltam orvosnál (max amikor alkalmasságihoz kellett igazolás, de az még a vizitdíj előtt volt).
Ja és bagózom is :P Amíg nem dohányoztam, orvoshoz is jártam, mert még kicsi voltam. Orvossal max akkor találkozom, mikor szembejön az orvostanhallgató szomszédom az orvos szüleivel, meg a másik szomszéd macskáját visszük állatorvoshoz.
Van ilyen...
Anyám is dohányos (és nyugdíjas), ő úgy 15 éve nem járt orvos közelében sem, csak amikor bemutattam az orvostanhallgató szomszédomnak és együtt liftezett az orvostanhallgató szomszédom orvos szüleivel.

amzso 2007.11.07. 12:52:13

Aki férfi létére story magazint vesz, lehet-e sikeres ember?

Emiceha 2007.11.07. 13:00:47

Akkor én eddig közel 3 millió forintot költöttem el cigarettára, kábé 8 milliót üzemanyagra, és kábé 5-6 milla ment eddig az állam kasszájába TB befizetéseim címén. Ha mondjuk a cigi árának fele az államnál landol (jövedéki adóval megemelt összegre kirótt ÁFA-val együtt ugye, a sportszerűség jegyében), az másfél; az üzemanyaggal számolhatunk ugyanígy (de csak az egyszerűség kedvéért), az ugye plusz négy, ehhez jön az 5-6 TB, és most a többi, autósokat súlytó plusz kiadást nem is számolom, úgyis mind jogos. Alsó hangon tíz.

Úgy gondolom, hogy ha ezt a pénzt sosem fizettem volna be, hanem az állam rám bízta volna, hogyan takarékoskodom vele, cserébe viszont semmilyen költséget nem vállalna helyettem az egészségügyi ellátásom során, akkor nagy bajban lennék, ha egyszer beteg lennék...

Úgy gondolom, ezzel nem lennék egyedül.

Mindenért fizetnünk kell, ez evidens, de a legnagyobb szopás - gondoljatok bele - mégiscsak a kábeltévé előfizetési díj, és a specifikus divatmagazinok horribilis ára!

Hát olyat azért ritkán hallani, hogy az ember fizet azért, hogy reklámokat nézegethessen!?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.07. 13:29:14

Pont erről beszélek:
-lenne egy sürgősségi ellátásos, ami jár a csövinek, öreg néninek, fogyatékkal élőknek, tanulóknak, munkanélkülieknek stb. Ezt mindenkitől aki keres legyen az minimálbér, vagy sokmillió fix összegként vonják.
- lenne egy rendes életbiztosítással kombinált balesetbiztosítás mely egyben kiterjedne a
1, gyógyszertári költségekre
2, betegápolási, gyógytornai stb. dolgokra
3, kórházi kezelések, műtétek
4, fogorvos, nőgyógyász
5, stb.

persze ez attól függne, hogy mit igénylsz, mennyit fizetsz be stb. A kedvezményezett lehetne még bárki akit megjelölsz. Így a szülő, anyós stb. is, ha kell egy picit nagyobb összeg.

Mostanában a "menő" életbiztosítások havi 10 000 Ft mellett 2Millát tudnak 10 év alatt bevédeni.
Egy 120 nettó körüli bérnek kb. 60 000 az eü és nyugdíj járuléka.
Azaz ha valaki ezt a nem túl magas fizetést keresi, és mondjuk 20e menne sürgősségire (amivel 10év alatt egy 4Millás műtétet tud vkinek megfinanszírozni) 40e meg a saját, örökölhető biztosításába, akkor 10 év alatt 8M 20 év alatt 18M (a kamatos kamat miatt több) 30 év alatt 27-28M Ft-ot halmozna fel. Ez simán elég minőségi nyugdíjra és minőségi betegellátásra is.

Csak sajnos egy ilyen dolgot meglépni nem egyszerű, kezdésnek mondjuk elég lenne, ha az emberekben tudatosulna, hogy mennyit is ér valójában egy-egy orvosi beavatkozás. Azt tudjuk, hogy a gyógyszerért, fogdokiért mennyit kell fizetni, de vajon mennyibe kerül az, hogy kinyújtod a nyelved a körzetinél és azt mondja, hogy vegyél be ezt azt... Lehet, hogy ha rögtön a patikába mentél volna olcsóbb, de ezt max. az figyeli manapság aki nem akar sorbanállni.

kismandala 2007.11.07. 13:59:02

off
Nem fogjátok elhinni.. olyan cégnél dolgozom, ahová telefonálgatnak az emberek.
az előbb hívott PALKOVICSNÉ :DD

A Harmadik Oldal 2007.11.07. 14:08:47

és?kifizettetted vele a nyereményadót?
remélem azért elkottyantottál neki valami leptopos dumát

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.07. 14:27:03

Sunyeb!
Nem értem a kifogásodat. Ha a vizitdíjas rendelet azt mondja, hogy a külön rendelet szerint definiált terhesgondozás ingyenes, és e külön rendelet szerint az anya (és a magzat) egészségének védelme terhesgondozás, akkor... do the math! Az ajánlás meg miniszteri rendeletet nem írhat felül.

Gyulladásos állapotban császárral szülni, majd a tízenpár centis hasi heggel fújni a trutymót az orrodból, miközben szoptatsz, ősi magyar szokás, nyilván...

Tudom, hogy szomorú lenne, ha benne lennék az eü-ben ( :) ) de az írott jog szempontjából mindegy, hogy a rendeletet hozzáértő hozza-e, vagy Marilyn Monroe afganisztáni reinkarnációja (harci kedv mindenek felett). Attól, hogy a gyakorlat szerint lenyúlják a várandós nőket (is), még biztos, hogy jogszerű a gyakorlat...

Kötél

Tzl 2007.11.07. 15:28:28

Bumbuska!

Köszönöm.
Bár nem akartam konkrét árakat írni, mert úgy éreztem nagyon nem tartozik a témához és nem akartam esetleg ellenszenvet kiváltani sokakban, de mivel még mindig nagyon messze jársz, ráadásul többen is úgy gondolják, hogy ők össze tudnák spórolni, ezért leirom.
Hihetetlen árak vannak:
A "legfapadosabb" vizsgálatokra is röpködnek a húszezrek, de van negyedmillás is. (Ez utóbbit nekem háromszor csinálták)
Egy kemoterápiás kezelés százezertől indul, de simán felmehet egymilláig is, a betegség függvényében. És úgy indítanak, hogy legalább 10 kezelés.
Egy 20-30 alkalmas sugárkezelés is veri a kétmilliót.
És ha ennyivel megúsztad akkor az egy szerencsés kimenetelű betegség volt, pedig már így is egy kisebb lakás áránál tartasz.
De nekem még az egészet megkoronázta egy csontvelő áttültetés. Ez alaphangon 15milla.
Ehhez még azámolj hozzá egyévnyi táppénzt, vagy szarabb esetben egy életen át tartó rokkantnyugdíjat.
Azt hiszem nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy ennyit az emberek 95%-a egy élet alatt nem tud félretenni, pláne nem mondjuk 30 éves korára, mint én.

És ha bárki veszi a fáradságot, hogy megnézzen egy statisztikát a daganatos betegségekről, azt kell látnia, hogy sajnos nem kell extrém esetnek lennie senkinek sem ahhoz, hogy ezen végig kelljen mennie.

Politikát meg aztán végképp nem akartam belekeverni, de ezek után én magasról leszarom azt a 300forintot, amit mondjuk egy megfázás esetén ott kell hagynom a háziorvosnál.

Tzl

Kifordított kacagány 2007.11.07. 15:32:04

látod, ebből is látszik, hogy mások fizetik meg a te kezelésedet. érthető, hogy ők vonakodnak mikor még vizitdíjat is kell fizetniük.

crow 2007.11.07. 16:22:13

hozzáfüzném....
Ebben a kórházban én is voltam berendeltek MR-re.. az automatával én is szoptam.. 300 ft helyett 500 at fizettem sikeres ember nem lehetek..
PRobáltam visszaszerezni a pénzt de falakba ütköztem. A kartonozóban ami az épület másikfelében volt flegmán válaszoltak.. hárítottak azonnal.
Háritott a Siemens mert az ö szar automatájuk van ott hárított a kartonozóban a hölgy.. hárított másnap a vizitdíjal foglalkozó ember is. közölték nem fog kiderülni az hogy én többet fizettem be..
én számlát kell hogy adjak mindenröl.....
Egyre volt jó .. felidegesítettem magam.. Csak vizítdíjra a lábamon található ciszta eltávolításáért (minden viszgálatot beleértve) --ÉLJEN AZ INGYNES EGÉSZSÉGÜGY-- 3300 ft fizettem 900 ft a korházi benfekvésért és benzinben 8000 ft ban volt... mert jól áll a kormány .. és frankó müszerek helyett kormánynegyedet építtet..!!
Ha érdekel valakit akkor felteszem a EBF határozatát.. ezért a dologért 20000.-ft ra büntették és minden amit leirtam meghazutolták! de itt Miklós aki szintén ugyan igy járt mint én ez jó mert legalább tudom nem én álmodtam..!

Vladimir Harkonnen 2007.11.07. 23:03:36

A legegyszerűbb az lenne, ha senki se fizetne senkinek, aztán ha eldől az utcán majd széthordják a kóbor kutyák!
Afrikában ez működik!
:-)

Carnivora (törölt) 2007.11.08. 02:06:23

Tzl 2007.11.07. 15:28:28

Demagóg kamuszöveg. A genetikán múlik minden nem egy családtagom van, aki 40-50-60 éve cigizik még egyszer nem járt orvosnál, v.ki meg úgy tüdőrákos lesz, hogy életében nem gyújtott rá ...

sunyeb 2007.11.08. 11:55:52

Kötél!
Igazad is van meg nincs is. Egy rakás rendelet van, amik részben ellentmondanak egymásnak, folyamatosan változnak, többféle módon értelmezhetők és szerencsétlen asszisztensek nem mindig tudják követni.
A Te esetedben igaz, hogy a terhesgondozás vizitdíj mentes, ha rendelési időben veszed igénybe. Sürgősségi ellátást viszont csak megadott kórképek esetén vehetsz igénybe ingyenesen. Ezek az 52/2007 Eüm rendelet mellékletében vannak.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0600052.EUM

Nem azt akarom mondani, hogy egyetértek a jogszabályokkal meg ezzel az egész xarral, csak ember legyen a talpán aki megállapítja a sok rendeletből, hogy most mivan.

^LutheR^ 2007.11.08. 14:40:00

Legszívesebben megszüntetném a készpénzt...
Kisösszegű fizetésre csipkártya, nagy összegre bankkártya (normális banknál!). Orvosnál egészségpénztári vagy egészségbiztosítós kártya.

Ha ezek a dolgok működnének, sose lenne probléma az 1-2 forintos, visszajáró keresgélése, megszűnne a számla nélküli vásárlás.

pefki 2007.11.08. 14:43:03

Az orvosok pedig nem értenek semmihez.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.08. 21:11:33

sunyeb!

Ha az 52/2007. EüM szerinti állapotban vagyok, nem én támolygok el az ügyeletre, hanem a rohamkocsi jön értem ezerrel. Vagy ha nem, akkor fél óra múlva a tepsisautó... :(

Nem értem, mit nem tud egy képzett egészségügyi szakember azon memorizálni, hogy a terhes nő egészségének védelme terhesgondozás és ez vizitdíjmentes. És nem látom, hogy a terhesgondozásról szóló rendeletben hol van a rendelési idő kitétel...

Én letenném a kolompodat, nem ráznám tovább, de Te tudod...

Kötél

sunyeb 2007.11.09. 11:25:15

Kötél!

Nem kolompolásról van itt szó, de ha 2 rendelet ellentmond egymásnak, akkó melyiket vegye figyelembe az a szerencsétlen asszisztensnő? Hangsúlyozom asszisztens, nem jogász. Különben az OEP-nek van (volt) egy vizitdíjjal kapcsolatos zöld száma. Ott is egymásnak teljesen ellentmondó információkat mondtak és a "speciális" esetekre pedig közölték, hogy majd levélben válaszolnak. Nem válaszoltak...
Kolomp a földön, peace...

Sunyeb

moli 2007.11.09. 12:08:24

tb kartyat at kell alakitani normalis elheto muanyag chipkartyara, amirol tudjak vonni a vizitdijat.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.09. 13:01:30

sunyeb!

Egy percig sem az asszisztensnőt, vagy az orvost hibáztatom, nagyon helyes, ha ők a gyógyítás területén vannak otthon, és nem a jogban. Fordítva sokkal rosszabb is lenne mindenkinek!

A segítséget kérő terhes anya megsarcolása az, ami kiveri a biztosítékot.

Peace!

Kötél

mufuvecske 2007.11.10. 23:27:01

"Akkor mégis miért fizetett a nejem a hétvégén 2x 1000 Ft-ot, mire diagnosztizáltak neki a 38. hétben egy arcüreggyulladást?"

Azért fizetett annyit,mert nem attól van arcüreggyulladása hogy terhes, és nem attól terhes,hogy arcüreggyulladása van.Ha már a 38.hétnél jártok,akkor szerintem azt nem kell magyarázni,hogy mi a terhesgondozás.És ha elolvastad a fent belinkelt törvényrészletet,akkor lehet látod is benne,hogy az arcüreggyulladás nem életet veszélyeztető állapot, vagyis fizet,ügyeleti időben(este,hétvégén)1000 forintot fizet.

Lehet kiforgatni a szavainkat,de ülj be egyszer helyettem fél órára,aztán majd utána beszélhetünk.

Tudom nem vagyok sikeres ember ilyen munkahellyel,de ezt forogta ki a kocka.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.12. 11:09:58

babyloveyou:

Szövegértési nehézségeid vannak. Ismétlésként:

„A terhesgondozás célja az állapotos nő egészségének megőrzése, a magzat egészséges fejlődésének és egészségesen születésének elősegítése, a veszélyeztetettség és a szövődmények megelőzése, illetve megfelelő időben történő felismerése, valamint a szülésre, a szoptatásra és a csecsemőgondozásra való felkészítés.”

Ha megmutatod nekem, hogy itt hol van az, hogy a betegségnek és a terhes állapotnak ok-okozati viszonyban kell lennie, akkor befejeztem. Ha nem, akkor Te fejezd be, de most azonnal, mielőtt elfajulnak a dolgok.

És mi ez a királyi többes? ("lehet kiforgatni a _szavainkat_...") Attól, hogy ketten szajkózzátok ugyanazt, már igazatok van, mindenki más csak a szavaitokat forgatja ki? Jogszabályok meg vannak, de az itt nem számít?

És hova üljek fél órára? És főleg: miért is?

Kötél

mufuvecske 2007.11.12. 13:21:13

NEm én értelmezem rosszul a szöveget,hanem te.A terhesgondozás magában foglalja a vérvételt, amire X alkalommal el kell menni, az ultrahangos vizsgálatot,és minden vizsgálatot amit a szülészorvos elrendel, mivel ha ezeken a vizsgálatokon részt veszel akkor teljesülnek az általad idézett feltételek,(a magzat egészséges fejlődésének és egészségesen születésének elősegítése, a veszélyeztetettség és a szövődmények megelőzése, illetve megfelelő időben történő felismerése).
Tehát kinek vannak szövegértelmezési problémái?????

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.12. 14:54:20

Amit idézel, abban ott van az is, hogy a háziorvos kiemelt figyelmet fordít a (terhes nő) nem terhességgel kapcsolatos kivizsgálására és gyógykezelésének adataira.

Szavakon lovaglás. A tény, hogy az egészségügyi személyzethez segítségért forduló terhes nőt megsarcolják (neki nem annyi, hogy bevesz egy fájdalomcsillapítót, oszt jónapot!) mindenképp undorító.

Kötél

mufuvecske 2007.11.12. 19:02:44

Ott volt? Én nem láttam, csak azt idéztem amit te is. Priviben nagyjából azért leírtam neked a véleményemet, szerintem keresd az intézmény vezetőségét,biztos van a vizitdíjért felelős vezető,de semmiképpen sem az tehet róla aki a beszedőhelyen ül.Ha nekem a doki letelefonál és üvölt mint a sakál, hogy miért mondtam a kismamának hogy nem kell fizetni amikor de,akkor én nem tehetek mást, kismama fizet.:S Gondolom más intézményben is így működik.
Borzalmas mennyire nem vagyok sikeres ember.Verjen el Palkovicsné egy baccpapuccsal.:D

renugard 2007.11.12. 19:21:00

Boltba bemegy, egy rágót levesz a polcról, ötezressel fizet, vigyorogva távozik az apróval a kezében.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.11.13. 08:33:00

Ez tényleg elég borzalmasan hangzik... Hangsúlyozom, nem az asszisztens hibájának tartom a vizitdíj bekérését... mindegy, nem mi döntjük el.

A Lesből Támadó
süti beállítások módosítása