Tékozló Homár

Már megint becsapna a huncut Electroworld

2007.11.12. 00:05 | szily | 120 komment

Az orrtúrásnál és a kényszeres pöcsrendezgetésnél is csúnyább szokása egy csomó magyar kereskedőnek, hogy pénzért próbálnak elsózni olyan cuccokat a hülye vevőnek, amiket ingyen kéne adniuk. De miért ne keressenek pár ezrest azokon a palimadarakon, akik nem nézik meg rendesen a csomagolást? A Homár olvasói azonban nem palimadarak, Gergő azon belül is antimadár volt, hiszen a végén a rendes áron haza is vihette a kiszemelt routert. Pompás sztori alant.

Hedves Homár!
Szeretnék megosztani egy esetet melyhez hasonlót sok magyarországi kereskedő alkalmaz, és melynek jogossága finoman szólva megkérdőjelezhető. Szombaton routert vásárolni indultam, és mivel a kiszemelt darab nem volt abban a belvárosi üzletben ahol a legkedvezőbb áron kínálták megpróbálkoztam a városszéli üzletközpontoknál Dunakeszi határában. Az eredeti tervek (és árlista) szerint 8600Ft-ért beszerezhető SMC WBR14-G2 Az Auchan-ban 9990Ft-ba került, és mivel csak párszáz méterre van az Electroworld, gondoltam egy sétát megér, hogy az ottani árat is megtudjam. A boltban feltűnő helyen tisztes készlet volt kirakva belőle, az oldalról teljesen egyforma dobozok alatt kettőféle árral. Az egyiken 8900Ft, a másikon 14900Ft szerepelt. Betudtam a hanyag polcrendezésnek a dolgot, és levettem egy dobozt a polcról, melyen egy plusz matrica is virított meglepetésemre, melyen hatalmas free felirat hirdette, hogy a dobozban egy USB wireless adapter is van a router mellett.
Csodálatos! Mondtam magamban, és elindultam a pénztárhoz. A hölgy arca tükrözte jókedvemet, ami a pittyenés pillanatában tovatűnt, mert a kijelzőn 14900Ft jelent meg. Mondom: Most álljon meg! 8900Ft van kiírva. Egy pillanatig farkasszemet néztünk, majd a fiatal férfi eladó aki érkezésemig a hölggyel csevegett odalépett, és szemügyre vette a dobozt.
-Ez a drágábbik fajta! Ebben USB adapter van! - közölte. A csomagoláson lévő FREE feliratú matricára mutattam, és közöltem, hogy nem vagyok hajlandó kifizetni. Ne fogom eltűrni, hogy egy ingyenes dolgot pénzért áruljanak nekem. (Közben felfigyeltem a cselre, a pénztárnál ugyanis a fóliára ragasztott saját cimkét olvasták le, és nem a dobozon lévőt... így nem nehéz 6000Ft plusz bevételre szert tenni dobozonként) Nem tudom megmondani hogy határozottságom, vagy a dolog jogossága miatt az eladó a pult mögé lépett, és elkezdte kiütni a gépből a 14900Ft-os árat. Még közben kérdő tekintetemre odavetette, hogy a felirat nem magyarul van ezért nem félrevezető. Láthatóan nem volt a helyzet magaslatán a pénztárgéppel, de a hölgy segített neki, így végre a 8900Ft-os ár jelent meg. A kűzdelmet kártyás fizetéssel tettem kalandosabbá számára. A dolog számomra boldog véget ért, harag nélkül köszöntem el. (Ők csak eladók, az árakat nem ők határozzák meg) Csak a kijáratban gondoltam bele hány embert fognak még ezzel a trükkel átverni. Ekkor határoztam el, hogy írok ide.
Remélem mindenki figyelmesebb lesz a vásárlásainál, és az ilyen módon eljáró cégek elállnak a hasonló gyakorlattól.
Gergő

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.12. 08:28:15

Hát nagyon hülye lehet ez az EW. Feltételezhetné, hogy aki routert vesz, annak van akkora angol szókincse, hogy tudja, mi a fene az, hogy FREE, nem? Ez szerintem annyira alap szó,hogy még a wc-s néni is tudja.

Ami pedig az smc-t illeti. Én úgy tudom, hogy az egyik legkönnyebben törhető routert csinálja, úgyhogy ha azt akarod, hogy a szomszéd is a te neteden lógjon, akkor kiváló választás volt!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.12. 08:28:35

SMC-ből a router még elmegy, de az usb-s kütyü nálam fél év után megadta magát.

Mike36 2007.11.12. 08:29:19

méghogy az smc nem jó

AvgDvl 2007.11.12. 08:29:26

"nem magyarul van ezért nem félrevezető..."

hogy rakná meg az édesanyját a botmixerrel ez a cinikus csaló söpredék

ezután elkerülöm.

Mike36 2007.11.12. 08:31:21

akkor elmesélek én is egy kis történetet
történt egyszer réges rége, hogy vettem egy CD olvasót. amihez persze nem volt audiokábel, azt külön kellett megvegyem 500 forintért
és akkor még a műszaki láncok sehol nem voltak

Mike36 2007.11.12. 08:33:25

és nem is a legolcsóbb helyen vettem

vovozs 2007.11.12. 08:35:18

én is sok routert kiprobáltam: 2db linksys 2dbasus 1db smc 1db msi

és a linksys és az msi volt nálam nyerő ( nem kellett néha, fél évente resetelni)
smc még ha az egész doboz free akkor elfogadnám levélnehezéknek de részemről pénzt nem ér igy se.


de legalább nem dobtál ki sokat 9e

Mike36 2007.11.12. 08:38:30

gondolom az SMC hálókártyák is szarok
meg a switchek meg a routerek is
hát hogyne
van aki a winfost is havonta újrateszi
nem mindig a legolcsóbb szart kéne megvenni

Secnir 2007.11.12. 08:42:03

"hogy a felirat nem magyarul van ezért nem félrevezető"
iiiigeeen, van egy jogszabály arról, hogy a Magyarországon forgalomba helyezett termékek használati utasítása stb. milyen nyelven kell, hogy legyen. Ha angolul van csak meg, akkor kint a táblán magyarul köll kiírni, hogy mit is tartalmaz...
(mondjuk ebből vannak a 'darling macska hús' feliratú táblák...)

darthyoda 2007.11.12. 08:43:48

Szerintem ez nem átverés. Az EW azért hülye, mert egyszerre rakta ki. A valóságban nem ugyanannyi volt a beszerzési ár. Ha megnézed, akkor az 5kilós mosópor sem annyi, mint a 5+2kiló ingyen. Ez ilyen vevőcsalogató duma, amit nem a forgalmazó, hanem a gyártó ír rá.

dy

◄ViZion 2007.11.12. 08:44:12

Az SMC nem szar!
Csak olyan utánaolvasós...
Eladják, az 1.0 firmware-val, és hiba hiba hátán...
Már 500× elolvastam a manual-t, néztem a honlapot, mire egy öreg hálózati róka elmondta a titkot:
SMC-t megveszed, frissíteni kell a firmware-t...
azé' a manualba beír6tták volna, hogy öcsém, ha megveszed a retek router/bridge/AP, vagy bármi vackunkat, első körben frissítsd a firmware-t, és WoW... tökéletes :)

mikka005 2007.11.12. 08:44:59

en ezzel a dologgal mar vagy egy eve talalkoztam a media marktban. kb. ugyan ilyen arkulonbseg volt.

M.

Droopy79 2007.11.12. 08:50:38

- az Electro World védelmében hozzáteszem, hogy én is ugyanilyen szettet vettem kb. egy éve, és az alapáron (akkor 9900 Ft) adták a routert az usb adapterrel együtt elsőre, itt most valszeg bennemaradt a gépben a régi ár

- a router és az adapter is hibátlan :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.12. 08:51:57

ha vezetékes dologról van szó az SMC kimagaslóan jó, legyen router (Barricade széria), switch (EZ széria), és hálókártya. egymilliószor jobb, mint az edimax cuccok, vagy a realtek hálókártyák, méltó elllenfelei a drágább linksys cuccoknak.
ha vezetéknélküli dolgokról van szó, akkor természetesen no1 a linksys, no2 az SMC. ezután jühet az edimax, belkin, meg ilyenek.

szóbakerülhet a cisco is mind vezetékes, mind vezetéknélküli, de az irdatlanul kurva drága. igaz hogy a felsőkategóriás. (mellékesen jegyzem hogy a liksys összejátszik a ciscoval...)

Pécsi bölcsész 2007.11.12. 09:07:54

nekem a D-Link AP-m nem ment az új kábelmodemmel. Lecseréltem Edimax AP-ra.
Az meg nem megy az IBM notebook Wlan adapterével, csak a D-Link PCMCIA adapterrel.

Na, most akkor hol van itt az SMC?

Mégvalami: már a negyedik évet taposom a bacc papucsban. (kezd szétjönni)

cubalibre 2007.11.12. 09:12:58

Megkérnénk az összes informatika-buzit, hogy ne arról papoljanak, jó-e az SMC, vagy sem, én pl. azt se tudom mi az. Ez a történet másról szól. De ezt a kocka fejükkel nem veszik észre.

szvsz 2007.11.12. 09:25:02

Na és ha a gyártó azt írja a dobozra, hogy amerikai állampolgárság jár a router mellé vagy jegesmedve, akkor számonkéred rajta?
Szerintem szíve joga a köcsögbótnak, hogy annyit kérjen az ingyenes cuccért, amennyit nem szégyell. Persze aztán kenjék az egész raklappal a biztonsági őr hajára, mert én nem veszem meg az héccencség.

asdf 2007.11.12. 09:25:45

Tudom, nem vigasztal senkit, de anno a(hivatalos) nagykerben is dragabb volt az "ajandek" usb-s vevos csomag, sz'al egyaltalan nem biztos, hogy az EW a hunyo.

Dr Borivoje Surdilovics 2007.11.12. 09:26:21

Ugyanebben az áruházban történt velem:REndkívüli egy napos akció volt Garmin Nüvi 310 GPS-re 39 ezerért.Benne volt az akciós újságban is. Nyitáskor kb 50-en álltunk sorba érte. Nyitáskor megrohamoztuk a pultot az eladók legnagyobb meglepetésére.Mint kiderült 3 db volt készleten (hátul a raktárban) erre tartottak akciót. A legszebb az,hogy a készüléket Nyugat-Európa térképpel adták, Magyarországot nem is tudta! ( Egy Magyarország térkép 20ezer)

Pistike_ 2007.11.12. 09:32:57

Hát itt aztán van minden ...
Gerinces EW, Magyar komment-kultúra, IQ, reklám, antireklám ...

Gratulációm a hozzászólóknak ...

Siyi, a pók 2007.11.12. 09:33:14

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E
2007.11.12. 08:51:57

>> (mellékesen jegyzem hogy a liksys összejátszik a ciscoval...)

Akkor felvilágosítalak, hogy a linksys a cisco egy részlege... 2003-ban vásárolták meg.
És ha jól tudom a linksys név is hamarosan el fog tűnni, eddig is csak az ismertsége miatt hagyták meg.

Aki pedig félévente reseteli az smc routerét sikeres ember nem lehet.

asdf 2007.11.12. 09:33:22

update: megneztem, most is dragabb az usb-s.
A ember megrendeli, B ember erte megy, C ember kirakja a polcra. Ebbol A, aki megrendeli, sosem latja, hogy rajta van free matrica a megvett termeken, B es C meg sosem latja, hogy a beszerzesi arak kozott van-e kulonbseg, vagy mekkora az.
Sz'al tokrelepest szerintem lehet forwardolni a nagykereknek.

Leonard Zelig 2007.11.12. 09:43:50

Én nem dohányzom, de tudom, hogy a 40 forintos öngyújtót ingyen kéne adni egy karton cigi után.

T2005 2007.11.12. 09:46:52

Egy ismerős viszonylag kis szaküzletben egymás mellé kitették az USBs SMC és a sima verziót ugyanazon az áron! Mikor kérdeztem mi a logika, mondták a gyártó akciózta, ingyen van az USB. Amíg a készlet tart! Nekik mindegy, a hasznuk így is megvan! Azóta is oda járok, és eddig sosem bántam meg! Szvsz így kell kereskedni!
Egyébként 24 db SMC routerből, amit eddig beüzemeltem, egyett kellett cserélni, azt is gariba!

csakazértse 2007.11.12. 10:06:04

Na most akko: Milyaza ruter, meg usbö?He?

bébarabás 2007.11.12. 10:09:53

MOM Park, Smatch áruház: akciós HIT csokis keksz, a nagyobbik csomaghoz ajándékba jár egy kisebbik. Csakhogy a boltban szétszedték a kettőt, ott virít a szétszakított csomagokon a zöld ragasztószalag.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.11.12. 10:11:56

valaki jelentse fel őket a gazdasági versenyhivatalnál, oszt kész, mások nem lesznek (ezzel legalább) átbaszva.

Sötétmancs 2007.11.12. 10:17:18

Sokan nem értik a lényeget. Az USB adapterrel rendelkező és nem rendelkező router nem külön áron jön a nagykerből, hanem az ugyanaz a termék, csak régen nem adták hozzá az ajándékot. Ha véletlenül valakinek olyat akarnak eladni, amiben nincsen, az vágja az eladó képébe.

szvsz 2007.11.12. 10:20:36

A ruter az olyan tutymákszerű, amit a szomszéd főggyébe kő vetni, közvetlen mielött a buza megrettyenne.

Kifordított kacagány 2007.11.12. 10:20:47

darthyoda: a forgalmazó meg tarthatja magát hozzá, különben becsapja a vevőt. nem kell itt tologatni, hogy ki miért felel. a vásárló bemegy a boltba és azt veszi amit kiraknak. ha le akarják húzni akkor jogosan háborodik fel. tették volna ki az összeset 14900ft-ért és akkor a kutya se vette volna, de legalább korrekten jártak volna el. így meg mindenkit akinek megfordula fejében, hogy vesz egy ilyet náluk megpróbálnak becsapni. függetlenül attól, hogy a gyártó mit írt rá, vagy mit nem.

Vi Z: nem árt érteni sem hozzá, ha valaki ezzel foglalkozik. ha nem értesz hozzá, csináltasd meg szakemberrel. nem a gyártó tehet róla, hogy te nem ismered a firmware frissítés lehetőségét. egyébként a gyárak mindig a legfrissebbel adják ki a kezeik közül, csak van amikor hónapokig(vagy akár évekig) porosodik valami raktárban(ami aztán mint eladhatatlan árú rendszeresen magyarországon köt ki).

Dr Borivoje Surdilovics: azt a legkönyebb becsapni aki rohan sorbaállni és tülekedni csak azért, mert meghallja azt a szót, hogy "akció". sikeres ember nem lehetsz. viszont ráérő ember egész biztosan, ha minderre volt időd.

Brail Kast 2007.11.12. 10:22:47

Ez jellemzően magyar mentalitás, hogy az itthoni áruházak még az ingyenes dolgokat és pénzért próbálják eladni a vásárlónak. Tanulhatnának egy kis kereskedelmi tisztességet...

mondanam akkor en 2007.11.12. 10:24:50

Ingyenes kellekert penzt kerni vagy mas arat kerni mint ami a cuccra rairva,nem csak torvenyellenes de baromsag is.Kifizetni meg meg nagyobb baromsag. Szerintem vszinu a szokasosan alulfizetett kiszolgalo mutyizik,a tulaj meg nem is sejti hogy ezert itt napok ota fikazzak a ceget.
Szeptemberben volt hasonlo esetem, az Andrassy ut es Jokai ter sarkan levo kavezoban: Egy kave meg ket kakao,itallap szerint 890 FT.Kiteszek egy ezrest az asztalra mert fizetni szeretnek,annyit. Miutan a pincerke hozott szamlat kb 1300 ft.-rol,szoltam hogy mas ar van az itallapon.-Az mar regi!-mondja pincerke,es nem nyilik meg a fold alatta.Leszarom hogy regi,kozlom. -Hat akkor fizessen annyit amennyit On jonak tart!-Jonak tartom 890-et fizetni,tessek 1000,megvarom amig visszaad 110 forintot.Mert most mar csakazertis. Megnyugvas utan megneztem a szamlat.Nem is szamla volt csak nyugta,amin latszott hogy megprobaltak eredetileg becsuletes 890-et irni.Aztan keveselltek es tollal javitottak rajta.Meg az en kozerzetemen is.

(f)ordítógép 2007.11.12. 10:25:08

Nem rossz au SMC...lakótelepen minden 5 ből 3 ilyen, alapbeállításon is hagyják, megy a net majdnem minden helységben otthon :) Vegyenek még sokan, hagyják fact.defaultban, még a nappalit megszórhatná vele valaki :)

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.11.12. 10:29:46

Az egy dolog, hogy a gyártó mit ír rá, ha a kereskedő többet kér érte, akkor szíve joga. Ha a gyártó valami akciós dolgot akar piacra dobni, azt egyezteti a bóttal. Ha nem fontos neki, akkor a bolt kérhet +20ezret is, teljesen jogosan. Az más kérdés, hogy nem muszáj megvenned:)

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.11.12. 10:33:58

Dr. Badár!
Ilyen ez, mer nállunk is SMC rúter van, mikor beállítottam, énis majdnem mindent def-ban hagytam, gondolván ez egy kis lépcsőhár, itt csak vénemberek laknak, mit foglalkozzak vele. Aztán köbö két hónap múlva valamiért ráneztem és kiderült, hogy bár elvileg hárman használjuk a hálót, mégis öten voltunk rajta:D
Na gyorsan végetvetettem a potyázásnak... Szóval énse voltam valami sikeres ember:)

asdf 2007.11.12. 10:44:21

Sötétmancs 2007.11.12. 10:17:18
"Sokan nem értik a lényeget. Az USB adapterrel rendelkező és nem rendelkező router nem külön áron jön a nagykerből, hanem az ugyanaz a termék, csak régen nem adták hozzá az ajándékot."

Te nem erted a lenyeget
smc wbr14g2 router nagykernettoja 6990 Ft
smc wbr14g2bu (bu mint bundle gondolom) router+usb vacak nagykernettoja 9250 penzt.
Tehat biza kurvara mas aron jon a ket termek.

Szumi 2007.11.12. 10:48:14

Genyók voltak, hiszen ezt el is ismerték azáltal, hogy végül odaadták az alacsonyabb áron - de:
Nem közvetlenül a gyártótól vásároltál, tehát a dobozon levő felirat így mit sem számít - ha a kereskedő cég ajánlja fel ingen a tartozékot (opciót), akkor el tudod verni rajtuk a port. Át is csomagolhatták volna pl., szétszedvén a tartalmat. Ha a gyár holnyp indít egy másik akciót, amelyben egyet fizet, kettőt kap lesz a lényeg, a kereskedő nem köteles ezt továbbengedni, ha csak nincs ilyen szerződése a gyártóval. A kereskedő csak a piaci versenyhelyzet alapján dönti el, hogy milyen áron forgalmaz és milyen engedményeket ad. De azért geciség.

gravy_t 2007.11.12. 10:48:20

oké hogy annyit kér érte, amennyit akar, de hát nézd már meg a fényképet! ott van baszott nagy betűkkel, hogy FREE!!!

a tech-hozzászólások is jók, lehet belőlük infót szerezni. mi pl. most cseréljük a routerünket más márkára, mert folyton szétkapcsol (igen, a szerviz is megnézte).

Kifordított kacagány 2007.11.12. 10:52:55

asdf: viszont a vevőt ez kurvára nem érdekli.

asdf 2007.11.12. 10:59:04

Kifordított kacagány: Tudom, csak probalom szemleltetni, hogy a nagyker webaruhazaban az oltonyos iroasztal mellett dolgozo megrendelo nem latja a FREE matricat a termeken. No meg azt is, hogy jelen helyzetben igen nagy valoszinuseggel nem az EW miatt dragabb az usb-s termek, hanem a nagyker "trukkozik". Amit az EW a homar ezen bejegyzese utan velhetoleg meg is fog koszonni neki :)

tréfás kedvű felhasználó 2007.11.12. 11:07:44

hihetetlen, hogy vannak itt olyanok, akik szerint a vásárló a köcsög, miért pofázott, nem muszáj megvenni, smc szar, stb... elképesztő.

muhaddib 2007.11.12. 06:26:03

engem pedig igenis érdekel, amit írsz

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.11.12. 11:15:28

Szerintem senki se mondta, hogy a vásárló köcsög, de télelg nem muszáj megvenni. Ha a bolt úgygondolja, hogy drágán adja, nem fogják annyian megvenni, ez tiszta sor. Ha a gyártónak fontos, hogy mégis vegyék már meg, majd lebokszolja a kereskedővel. Ennyi. Nagyon okos tudatos vevők vannak, gratulálok. Ha a fogkrémre rá van írva, hogy több csajod lesz tőle, ha ezzel mosol fogat, akkor rinyáltok, hogy nemlettöbb? Mitől tudatos egy vásárló vajon?

Sötétmancs 2007.11.12. 11:19:40

Én plusban jártam amúgy hasonlóan a belga bonbonnal, mert egy ideig 250 volt az ára és egyszer, amikor mentem venni, a pénztáros 570-et kért és nem is volt nálam annyi, mert több dolot is vettem. Stornot kértem és az eladó még utána mondta, hogy az új ára is kint van már. Szerintem kérhetett volna elnézést, hogy a régi is kintmaradt véletlenül.

szger 2007.11.12. 11:20:30

Avatatlan Sam:
Két teljesen azonos terméken értelmezni tud egy FREE feliratú matricát?

Vad.Korte (törölt) 2007.11.12. 11:23:51

Ha én lopok a boltban, mondjuk egy USB adaptert, jön a biztonsági őr, a rendőr, megy a feljelentés, stb.

Ha az Electroworld lop meg engem, még csak elnézést se kér, ennyi, de _nem_történik_semmi???

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.11.12. 11:25:25

Jójó, értem én ezt, dehát kint volt mind a két ár. Persze ettől még félrevezető. Én is zavarban lettem volna hasonló esetben, de mivel kétkedő vagyok, pesszimista meg ilyenek alapvetően feltételezném, hogy amiben több van nyilván az a drágább. Legalábbis megkérdeznék valami eladónak látszó droidot, hogy akkormost hogyis... Talán még méltatlankodnék is kicsit, hogy pedig free! De nem lenne erőm kibulizni az olcsóbb árat. Mongyuk lehet én vagyok a sikertelen ember...:)

Pécsi bölcsész 2007.11.12. 11:27:07

Szerintem a FREE az nem magyar szó, így az irreleváns. Mintha ott sem lenne a dobozon.

Kérdőjel 2007.11.12. 11:27:08

Dolgoztam egy helyen, ahová a cég vett a konyhába egy LG-mikrót. Viszont drága munkatársaim többsége nem tudta kezelni, és mindig engem csesztettek, hogy fordítsam már le nekik a mikro mellé (figyelmességből) kirakott angol nyelvű használati utasítást.
Én ezt már nagyon untam, gondoltam, szerzek hozzá magyart. Mivel azt nem sikerült kideríteni, hol vették a mikrót, megnéztem a magyarországi forgalmazó oldalát, ahol ez a típus nem szerepelt - ez nekem azt jelentette, hogy valószínűleg az EW-ből való, ők játszanak olyat, hogy Mo-n hivatalosan nem forgalmazott termékeket hoznak be és adnak el.
Megírtam az EW-nek, hogy ez a helyzet, és tisztában vagyok vele, hogy nincs blokk meg ilyesmi, ezért csak azon az alapon kérek tőlük egy magyar nyelvű használati utasítást, ahogy a termékek manualjei amúgy a mindenféle honlapokon minden nyelven hozzáférhetők.
Jött a válasz: mondjam meg a blokk számát, hogy én azt ott vettem.
Megismételtem, hogy az sajna nem megy.
Erre elkezdtek kötözködni, hogy magyar nyelvű használati utasítás elektronikus formában nincsen, nyomdában csináltatni meg 20 ezer forintért tudnak.
Ezután mégis írtam egy mailt a forgalmazónak, aki még aznak küldött pdf-ben egy magyar nyelvű használati utasítást...
Megírtam az EW-nek is a tanulságot, bár ahogy addig pofátlankodtak, nem hiszem, hogy bármi is leesett volna nekik az egészből...

A Harmadik Oldal 2007.11.12. 11:33:29

a mattrica vége lemaradt bizosan freezbiee akart az lenni

gravy_t 2007.11.12. 11:39:44

szerintem én meg tudok angolul, úgyhogy nekem nem irreleváns. a vásárló jól tette, hogy kötözködött a pénztárál, én is azt tettem volna. ha meg azt mondják, hogy nem adják oda 8900-ért, akkor otthagyom a frandzba.

Bit Rot 2007.11.12. 11:42:28

Ez az SMC router tényleg egy rakás sz*r!

Nagyon gyenge a processzora, a hűtése, alul van tervezve. Addig, amíg csak emailezni kell, jó, de nagyobb használatnál (sok letöltés, bittorrent, stb.) egyszerűen lefagy.

F*s, én is megszívtam...

Attosz 2007.11.12. 11:46:35

Magyarorszagon mindenhol ez megy a nagy lehuzas, el kell hagyni az orszagot :D

Vad.Korte (törölt) 2007.11.12. 11:48:21

Bölcsész! Pont ezzel élnek vissza az EW-ben, hogy a free nem magyarul van. Nem láttam a cuccot, de a levél azt sugallja, minkét termék azonos vonalkód alatt futott. Vagyis az EW megkapta az újat ugyanúgy ugyanannyiért, benne a grátisz kütyüvel, de mégis többért adták el. Azért az is gyanús, hogy belementek az alacsonyabb árba, nem?

Amúgy ilyen helyeken, ahol néha nem egyértelmű, melyik doboz melyik felirathoz tartozik, össze szoktam nézni a vonalkódot, sőt, ha van vonalkód leolvasó, az is segít eligazodni.

Bit Rot 2007.11.12. 11:48:39

Ja, igen, szóval az irónia, hogy a cikkírót (vevőt) azzal szivatták meg, hogy odaadták neki ezt a szar routert.

Ha ragaszkodnak a 14990-es árhoz, akkor az illető esetleg egy működő típust keres, így pedig, hogy odaadták neki a sz*rt olcsón, jól megszivatták.

Pista Bácsi 2007.11.12. 11:57:02

Eh, elvakított titeket a "fogyasztói társadalom" :-(((

Ha egy termékre az van írva, hogy "1 liter + ajándék 20 %" akkor miért gondolod, hogy ugyanannyit kell fizetni érte, mint az egy literes verzióért? A kereskedő valószínűleg ugyanannyit fizet érte a nagykerben, mint az 1 literes verzióért, de az ajándék 20 % lehet ajándék a kereskedőnek is.

Nincs ráírva, hogy az ajándék a vásárlónak szól :-)))

Ui: SMC router tényleg egy kalap szamócát se ér, gondban is vagyok, hogy az adott szituációban az ElectroWorld, vagy a SMC ajtaját kell letépni ...

LMS 2007.11.12. 12:01:25

Aki szerint az normális, hogy ki van rakva ,mondjuk egy mosópor "+20% ajándék!" felirattal és drágább, mint a régebbi készletből megmaradt, nem +20%-os, annak nem itt, hanem a Balkánon a helye! A két termék azonos, és ha a gyártó belerak egy ajándékot akár 10-20eFt értékben, de nem veri azt le a kereskedőn, akkor kutya kötelessége ugyanannyiért adni. Elvileg a vonalkódjuk is ugyanaz kellene, hogy legyen, az EW nem ragaszthatja csak úgy fölé a sajátját, mint a cikkben. Ha szerinte veszteséges üzlet, akkor adja mindegyiket drágábban, de ne trükközzön!

gravy_t 2007.11.12. 12:04:46

múltkor a teszkóban jártam úgy, hogy nézem az akciós kólát, aszongya: egyet fizet, kettőt kap, és össze is van fóliázva kettesével meg ott az ár. hát mondom tuti átverés, szóval elmentem az üdítősorra megnézni egy palack árát, és képzeljétek, egyezett a két ár!! először el se akartam hinni :) aztán jól vettem is négy kóulát kettőnek az árájér.

Szumi 2007.11.12. 12:07:10

LMS - Igazad van..........

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.12. 12:08:35

azert kivancsi lennek hogy van e mas termek, amire free felirat van felvesve?

AP (törölt) 2007.11.12. 12:12:46

két éve SMC routerem van, SMC hálókártyával, és tökéletes..

melyik balfasz találta ki, hogy szar?

gravy_t 2007.11.12. 12:14:09

nem én, de speciel a mienk nem működött rendesen.

AP (törölt) 2007.11.12. 12:14:37

ja és csak nem sikeres emberek laknak panelban, nekem a családi házban semmi gondom vele ;p

Bit Rot 2007.11.12. 12:16:47

Két SMC routert vettem (a cikkbeli típusból), örültem, hogy olcsó.

Azután kicsit "megterheltem" próbaképpen, torrent, letöltés. Le is fagy 10-20 percen belül. Mind a kettő.

A fórumokon ugyanezt visszaigazolták, mások is tapasztaltak ilyet.

Bit Rot 2007.11.12. 12:18:03

Google: "SMC WBR14-G2 szar" elég sok releváns találatot ad.

Mike36 2007.11.12. 12:21:38

Ha mind a két ár kint van akkor az olcsóbbat kell figyelembe venni

Így vettem én az A-ban 2k helyett 1200-ért adidas zoknit, méghozzá úgy, hogy csak másnap mentem vissza vele

LMS 2007.11.12. 12:23:25

Hmmm. A router minőségének megvitatásának szerintetek mennyi köze van a magyarországi sz@r eladói/vásárlói morálhoz? Akinek nincsen pénze 20eFt-ért routert venni, annak az olcsóbb darabok jutnak, még ha némely szar is, akinek meg jut arra is, az örüljön mint az a bizonyos emberszabású emlős a seggéből kiálló ötödik végtagnak.

Mike36 2007.11.12. 12:24:12

Kérdőjel

ilyen esetben alapból fordulhattál volna az LG-hez

LMS 2007.11.12. 12:24:57

Ez a topic egy Qrwa nagy off lett!!

optipista 2007.11.12. 12:31:50

Egyszer Amerikaban odaleptem egy taxihoz es meg akartam kerdezni, hogy szabad-e: - Is this taxi free? (Hasonloan ahhoz, hogy Is this seat free?) A csaj csak morgott valamit, hogy ezert fizetni kell. Jo, gondoltam nem szabad. Odamentem egy masikhoz, azt is kerdezem, az visszakerdezett, hogy hova mennek. Azt mondta 7-8 dollar. Persze mindketto szabad volt. Azert alltak ott.

Egyszer megkerdeztem az angol tanaromat, hogy mit kellene ilyenkor kerdezni. Az is bedolt. Hat ennyit arrol, hogy mit jelent a free. :-)
(Tudom offtopic, de erdekes.)

v586 2007.11.12. 12:32:38

Ha wireless router, akkor csakis Linksys WRT-54G (persze a linuxos verzió) + DD-WRT firmware.

Itthon a harmadik évét tapossa a kütyü, de eddig nem csalódtam benne, a DD-WRT-ben pedig még a holnapi nap is benne van...

xpedient 2007.11.12. 12:46:15

Én egyszer kocsmában láttam hasonlót. Unikumnak volt ilyen akciója, hogy minden feles mellé lehetett húzni egy cetlit. Egy dobozban voltak a cetlik. Rá volt írva, hogy a dobozban levő cetliken 2 db literes (vagy más kiszerlésű, már nem emlékszem) unikumot lehet nyerni. Na most egyszer láttam ilyen unicumot vásárolni egy kocsmárost. Az áruszállító gyerek hozta ki az italokat. Közte az akciós unikumot is. Hozott az akciót reklámozó posztert is. Kocsmáros mondja neki, hogy az nem kell, ne is rakja ki. Ott a helyszínen felbontogatta az összes cetlit. És a 2 nyertes cetlit átnyújtva a gyereknek, kérte a 2 nyeremény unikumot. Ő meg ugye oda is adta. Mert jár. A kocsmáros meg persze kimérte azokat is normál áron. Emberek néztek, hogy hogy is van ez akkor. Kocsmáros meg aszongya, ha nem tetszik, el lehet menni máshova inni. Falu egyetlen kocsmája, megjegyzem.
Másik ilyen, Borsodi akciója. Az is ilyen cetli húzogatós volt. Minden üveges Borsodi mellé lehetett húzni. Plusz 1 sört lehetett nyerni. Bejött ez az akció, húzogattuk is a cetliket. Első 2 nap alatt nyertünk is vagy 5 sört. Utána vagy 10 napig semmit. Kicsit gyanús volt. Aztán szólt a pultos gyerek(ismerős volt), hogy ne is nagyon reménykedjünk, mert a főnök átnézte az összes cetlit(béna módon volt összehajtogatva, bele lehetett kukkantani), és kiszedte belőle az összes nyerőt. :)

szger 2007.11.12. 12:46:49

Azért feltételezem olyanok nézik meg nagyon a dobozt, akiknek számít az a pár ezer forint.
SMC-ben 54Mbps 9000, Linksys-ben minimum 15000. Inkább néha felnyúl a reset gombért... nem hal bele...

xpedient 2007.11.12. 12:48:34

Ja meg az SMC switchem nekem is most ment tönkre. Kb. 4 éves volt. De eddig tökéletesn működött.

Sötétmancs 2007.11.12. 12:50:45

asdf: Nem tudom honnan írtad ezeket a nagyker árakat, de én egy szem üzletet nem látok, ahol külön forgalmaznak boundle és sima SMC routert.

gravy_t 2007.11.12. 12:52:30

optipista 2007.11.12. 12:31:50

már mindenki offtopic van szal nem lényeg :)

sztem a kérdéseddel nem volt gond, inkább az lehetett, hogy ott nem kérdezik meg h szabad-e (ezért nem kapcsolt a sofőr), hanem ha nem ül benne utas, akkor beülnek oszt kész.

Blogos · http://vakos.hu/ 2007.11.12. 12:54:35

Elég durva, sőt felháborító, hogy miket meg nem engednek maguknak az üzletek.

Marvin (törölt) 2007.11.12. 12:56:59

klarky 2007.11.12. 08:28:15

Nem törik az, ha nem dobálod!

s_marky 2007.11.12. 12:58:01

Mindenkinek sír a szája H jajjj,bezzeg 20 éve még autókat gyártottak!Bezzeg a 25 éves videoton hifim! IGEN???És az mennyibe is került?JA! Két havi fiizetésbe???Most is lehet annyiért hifit kapni,állítom hogy 30 évig az is elmegy,csak nem a hulladék ótvar kínai 30ezres szart kéne megvenni,vagy ha megvettük,nem sírni...Ugyanez az smc,néhány forint megspórolása,cserébe 1 rakás szar az egész

Kifordított kacagány 2007.11.12. 13:02:02

asdf: azért azt ugye nem gondolod, hogy az EW a nagykerből vásárol? amit írtál, az csak azt mutatja, hogy a nagyker is hasonló akciókat tart mint az EW

gravy_t: és a pénztárnál is még annyi volt?

JohnZero: már itt is írták, hogy firmware-t kell frissíteni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.12. 13:02:59

Siyi, a pók 2007.11.12. 09:33:14
Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E
2007.11.12. 08:51:57

>> (mellékesen jegyzem hogy a liksys összejátszik a ciscoval...)

Akkor felvilágosítalak, hogy a linksys a cisco egy részlege... 2003-ban vásárolták meg.

nem ezt mondtam én is csak árnyaltabban? :)
amin a linksys felirat van az olcsóbb, de belül ugyanúgy cisco. mondhatnám hogy a belépőszíntű cisco cuccok olcsobbak, és linksys néven futnak.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.12. 13:06:19

attól függetlenül köcsögség.

ugyanilyenek vannak amikor a 450g-os kávé pl 500FT, az ugyanilyen 10% grátiszos 500g-os meg 550 pl.

vagy az üdítőknél a 0,5L ingyen, aztán mégis drágább mint a 2L-es.

és még sorolhatnám, millió egy ilyen lehúzás van. a legszebb amikor egymás mellett vannak a polcon...

gravy_t 2007.11.12. 13:06:42

Kifordított kacagány

ja hogy a kóla? aha, annyi volt. gyorsan meg is kérdeztem a mögöttem állót, hogy biztos magyarországon vagyunk-e.

Hopi Bond 2007.11.12. 13:21:56

Nekem is SMC-s routerem van. Lakótársam szépen töltögette a torrentet kilóra, én meg csöndben letiltottam a portokat és soha nem jött rá, miért nem jön neki a manna. :D
Olcsó volt és tette amit mondtam. :D

fonak 2007.11.12. 14:16:15

Nekem a korábbi verzió van (WBR14-G), néha resetelni kell (ha behal, akkor a login képernyő sem jön már be), nagyon melegszik, de egyébként műkszik 2 éve, csak pár hónapja rendetlenkedik, addig ment hibátlanul (firmware upgrade megvolt, nem sokat használt). Akkor még 11e volt kb., usb adapter természetesen nem járt hozzá.
Ja igen, a wireless funkció nálam alapból le van tiltva, mert nem kell, és így biztonságosabb, de az is működik.

Hematoma 2007.11.12. 14:30:38

győrben a kodály sarkán levő teszkóban árulták 63 forintért a gyárilag árazott 59 forintos könnyű és finom joghurt

LMS 2007.11.12. 14:44:12

De az "CSAK" simán pofátlanság, ugyanis az csak AJÁNLOTT fogyasztói ár. A gyártó nem határozhatja meg, hogy mennyiért adja el a bolt a termékét, hiszen ezek nem zárjegyes termékek. Az árus annyit kér érte, amennyit akar. De ha az 59forintra ajánlottat 59-ért, azt meg, amin nincs ajánlott f. ár azt meg 63-ért adja, miközben a kettő ugyanaz a termék, csak más csomagolásban, akkor ott bizony verni kell az asztalt!!

szger 2007.11.12. 14:59:42

LMS:
Azért a kereskedőt az akciókról és árváltoztatásokról (nem is beszélve az árváltoztatásos akciókról) mindíg értesítik.
Néhány éve lehetett amikor Auchan-ban levesgyöngy volt szimpla csomag, és az összekötözött dupla akciós csomagban ugyanannyiért, teljesen egymás mellett.
Eldönthette mindenki jól akar-e járni.

LMS 2007.11.12. 15:02:59

Egyértelmű, hogy aki nem hülye az akciósan veszi, csak össze akartam hasonlítani Hematoma joghurtos példáját a cikkel.

Világba Kiabálok 2007.11.12. 16:28:02

és majdnem minden cég ezt csinálja. Mondjuk az a baj velem is, kicsit félénk vagyok meg határozatlan. Lehet nem is mernék szólni. HOLOTT megilletne a dolog.

avatartalan 2007.11.12. 17:48:02

magyarisztán,magyarisztán....

capor_ 2007.11.12. 18:29:22

Valaki által belinkelt nagyker árak jól tükrözik, hogy már a nagyker lehúzza a magáét... Tehát nem mindig a "kiskereskedő" a hibás.

eami 2007.11.12. 21:15:33

Tipikus példája annak ami pl.: velem is megtötént: Mirelit sültkrumpli 1,5 Kg felső 1/3-ban vísít a felirat. Mondjuk 300 Ft. Mivel a mindennél felkell tüntetni, hogy az alapmértékegységre leszámolt árat a következő volt még az árcédulán. 1 kg ára 200 Ft. Kíváncsi lettem mit fog szólni a pénztáros amikor megtagadom a fizetést, mire hívta a boltvezetőt aki aztmondta hogy nem tehetnek róla náluk ez központilag programozzák a gépbe, és inkább pénztárból visszaadtak annyit amennyi jogos lett volna :D LOL :D

winy 2007.11.12. 23:47:32

hat nemtom, nekem is ilyen routerem van mert ocso, megvettem, rogton frissitettem a firmwarejet, azota egyszer se kellett resetelni (masfel eve)
az meg h feltorheto es lophatjak a netem, kurvara leszarom, aki lopni akarja lopja mikor nem vagyok otthon, amikor meg gep elott vagyok ugyis latom mi a helyzet es lelovom a kapcsolatat

HZCs 2007.11.13. 17:42:25

Állítottam már be smc és más fajta routereket is, pl. msi.
Az MSI is ugyanakkora (ha nem nagyobb) fostalicska, mint az SMC, az előbbihez is járt usb adapter, asszem 13 vagy 14 ezer volt. Vagyis ha már szart veszünk, vegyük olcsón.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.13. 23:51:35

Ugyanilyen SMC-m van és semmi gond vele! Ja, én Media Márketben vettem, kb fél éve, ott nem akartak átbaszni a FREE USB kütyüvel(de azért bekaphatják). Húgom örült neki, mert az Ő notijában nincs WiFi.

alaszka 2007.11.14. 20:13:34

Csak megjegyzem,hogy az EW-ben nem ragasztgatnak külön vonalkódot a termékekre, hanem azt valószínüleg az importőr ragasztotta rá. Valószínüleg az ajándékkal ellátott routernek más volt a típusszáma és az ára. Tehát jól jártál mert olcsóbban megkaptad mint amennyiért a rendszerükben szerepelt.

szger 2007.11.15. 09:35:01

A termék dobozán gyárilag nyomtatva van egy vonalkód, ami mindegyiken egyezik.
A csomagoláson a különbség csak az utólag ráragaszottt matricában volt.
A dobozon ezen kívül egy átlátszó műanyag fólia van, amire kívülről van ráragasztva egy újabb vonalkód, amit a pénztár leolvas.
Lehet, hogy ezt már a nagyker nyomja rá, mindenesetre nem korrekt megoldás, bár minek finomkodjuk: Átverés!

www.bringazz.eoldal.hu 2008.04.10. 10:36:49

ez még mind semmi! ha röhögni akartok, nézzetek bele pl. a fura állatokba!

www.bringazz.eoldal.hu/oldal/fura-allatok
süti beállítások módosítása