Tékozló Homár

Ingyenes jegyátiratás 25ezerért a Malévnél

2007.11.16. 12:17 | jackyll | 50 komment
Anomáliahegyek repülőjegyvásárlásilag. Kicsit furcsa, hogy K. nem tudott egy évvel előre jegyet venni oda-vissza Pekingbe a Malévnél, hanem csak egy másik dátumra. Az is furcsa, hogy akkor még ingyenesnek ígérték a másik dátum későbbi átiratását, ami aztán 25 ezer forintra módosult. Ki érti ezt?
Idén tavasszal akartam venni egy egy éves repűlőjegyet Pekingbe, augusztustól- augusztusig, mivel a 2007/2008-as tanévet Kínában töltöm. A Lufthansának volt egy remek ajánlata, be is mentem áprilisban egy jegyárushoz, (Malév iroda, Astoriánál (Rákóczi út 1-3.) mondtam, hogy mit szeretnék, mondták semmi gond, de a a rendszer nem látja még a 2008-as augusztusi dátumot, így nem tudják olyan távoli időre a visszaútas jegyet adni, helyette adnak egy februárit, amit majd át kell rakatnom később. Többször is rákérdeztem, hogy ez, a jegy egyszeri átrakása ingyenes lesz-e. Megnyugtattak, hogy igen, nem lesz ezzel semmi gond. Így elfogadtam ezt.

Nemrég megkértem a testvéremet, hogy tegye át a februári időpontot auusztusra, be is ment, át is tetette, de kértek 25 ezer forintot, amin nagyon meglepődtem és egyből írtam is az irodának. Ott először arra hívatkoztak, hogy megváltoztak a szabályok, később meg arra, hogy lezárt jegyet adtak, aminek pénzbe kerül az átrakása. Nekem nagyon nem tettszik ez az egész és az a 25 ezer forint számomra sok pénz. Most írtam a fogyasztóvédelemnek is (hátha történik valami), meg írok ide is.

A levelezésem:

Ez év áprilisában Önöknél vásároltam egy Lufthansa repülőjegyet Budapest-Peking útvonalra, egy éves időtartammal. Augusztus 22.-i indulással. 2008 augusztusában kívántam visszajönni, de mondták a kedves kollegináji, hogy ilyen távoli időpontot nem lát a rendszerük, de semmi baj, a lehető legtávolabbi időpontra adják a jegyet és majd később át kell tetettni, ami ez esetben ingyenes lesz. Ekkor többször is rákérdeztem, hogy tényleg ingyenes-e, megnyugtattak, hogy igen, mások is így csinálják. Meg is vettem a jegyet, el is utaztam. Minden rendben volt. Azonban a múlt héten megkértem a kedves testvéremet, hogy intézkedjen, tetesse át a jegyet 2008 augusztusára. Be is ment, azonban nem tudom mi okból 25ezer forintot kértek tőle. Nyilvánvalóan valami tévedés történt, amit korrigálni kell.

Erre a válasz:

Amikor Ön megvásárolta nálunk az egy éves jegyet, a légitársaságot megkérdeztük, hogy valóban ingyenes-e a módosítás. Augusztusban azt az információt kaptuk, hogy igen, de amikor most újra rákérdeztünk, kiderült hogy a légitársaság szabályt módosított, ezért kellett a kedves testvérének kifizetni a módosítási összeget. Nagyon sajnálom hogy ez így történt, elnézést kérünk a kellemetlenségért.

Utazási Tanácsadó
MALÉV Air Tours Kft
1088Bp. Rákóczi út

Válaszom:

Nemrég beszéltem a bátyámmal és mondta, hogy neki valami olyasmit mondtak az írodában, hogy mivel a jegy vásárlásakor le lett fixálva a visszaút dátuma, ezért kell fizetni, azonban ha úgy lett volna véve a jegy, hogy nincs lezárva, akkor most nem kellett volna azt a 25 ezer forintot kipengetni. Ez nem nagyon egyezik avval, amit Ön írt nekem. Azt meg kicsit furcsállom, hogy a Lufthansa időközben módosítja a feltételeit úgy, hogy ez visszamenőleg is érvényes. Másrészt jegyet nem a Lufthansától, hanem Önöktől vettem, így a dolog ezen részét nem is nagyon értem. Bárhogy is van ez a dolog - miután a jegy megvételkor közölték, hogy egy alkalommal ingyenesen tudom hátrébb rakni az időpontot - nekem úgy tűnik, hogy így ez a fogyasztó megtévesztése. Nézze, nekem ez a 25ezer forint sok pénz, megér nekem annyit, hogy elkezdjek levelezni a fogyasztóvédelemmel és más fórumokkal. További jó munkát kívánok!

erre ez jött:

Még egyszer szíves elnézését kérjük a kellemetlenségért! Tisztázni szeretném, hogy utazási irodánk nem jogosult "nyitott" jegyet kiadni, csak olyat, aminek van oda-,és vissza dátuma is. Ez az Ön esetében azt jelenti, hogy a visszautat módosítani csak módosítási díj fejében tudjuk! A légitársaságok szigorú szabályozás alatt tartják minden járat minden jegyét, mely szabályokat jogukban áll módosítani. Sajnálatos módon ebből a szempontból mi, mint utazási iroda is kiszolgáltatott helyzetben vagyunk! Ezért csak ismételten kérjük az Ön megértését, de sajnálatos módon a légitársaságok nemzetközi szabályozási rendszerére nincsen ráhatásunk. Kérem a fentiek szíves megértését.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marsellus wallas (törölt) 2007.11.16. 12:22:20

najó
a 2. hejjesírási hibáig tuttta molvasni (2. sor)

thx

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.11.16. 12:24:44

Ma már minden utazási iroda ezt csinálja. Örülj, hogy egyáltalán haza tudsz jönni.

euAgWzgmmtq7K 2007.11.16. 12:28:23

ha kínába mész akkor szólítsatok brad pittnek :D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.16. 12:30:01

szóban elfogadni az ingyenes jegyidőpont módosítást elég naív lélekre vall...

Légyszi adj nekem 5M forintot, 1 hét múlva visszadok 6M-et megígérem, okés? :)

Amúgy a malévnek akkor sem érdemes hinni, ha már ló legel a sírján... és az utóbbi időben a sztyuvik se olyan szépek, mint régen...

(f)ordítógép 2007.11.16. 12:32:20

Ne feledd letölteni és offline magaddal vinni a wikit...

(f)ordítógép 2007.11.16. 12:33:55

...aztán kint a diszket jóárasítani :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.16. 12:36:24

Még egyszer átolvastam, és sztem úgy kellett volna, hogy nem elmész mindenféle jegyüzérekhez (aka: utazási iroda) hanem otthonról szépen kényelmesen neten keresztül lefoglalod az oda utat, majd amint lehetséges a vissza utat.
Oszt annyi. Időt, pénzt, idegeskedést spórolsz. Ja és még lehet kikapsz valami kedvezményt is...

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.16. 12:39:26

ha a helyedben lettem volna, akkor a holgytol az igeret adas idopontjaban kertem volna egy olyan papirt, ami igazolja azt, hogy kesobbiekben a jegy atiras ingyenes.

utanna lehetett volna erre hivatkozni.

a masik dolog, ha egy picit is erosebben csapsz a pultra, akkor szerintem atirjak neked ingyenb.

pleasantry 2007.11.16. 12:43:05

hat igen.
nagy szerencse, hogy az en osszes kolleginajaim nagyon segitokeszek, es okosak, igaz, nem is a malevnek dolgozunk.

Jurij Kakarin 2007.11.16. 12:45:35

sikeres ember ilyet nem tesz, ősi román szokás kínába tanulgatni

吸吮儿子

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.11.16. 13:03:56

repülőgép ajtaját letépni!

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.16. 13:10:02

mi a bajod kinaval? marmint hogy ott tanul?

nagyon sok okos kis kinai van, igaz arrol nem tehetnek ami az orszagukban folyik.

bizonytalan  2007.11.16. 13:12:00

biztos a user a hülye.

anarch 2007.11.16. 13:14:13

Én is pont ezért vettem fapadostól jegyet, mert a "nagyok" nem látnak eléggé előre (egy év az már sok szerintük), egyirányú jegyet pedig csak aranyárban lehet venni. Nyílt jegyet viszont tényleg csak a légitársaságtól tudsz venni, jelentős plusz pénzért, de messze nem annyiért mint "csak oda"...

Csakhát a fapados nem megvalósítható alternatíva Kínáig, legalábbis elég macerás.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.16. 13:22:34

Én nem vagyok egy nagy globetrotter, úgyhogy csak kérdezem, hogy ez a Kína-Mo. viszonylat olyan kapós, hogy egy évvel korábban jegyet kell rá venni visszafelé? Nem hiszem...

Mondjuk ettől függetlenül szerintem is minimum kérdéseket vet fel a jegyeladó hozzáállása.

Jurij Kakarin 2007.11.16. 13:37:16

问题不在于中国,但问题是与luser用户!

gargoyle 2007.11.16. 13:38:35

jol lathatoan az utazasi iroda is szopoagon van (ha feltetelezzuk hogy nem mokusvakitanak teljesen hogy a hibajukat takargassak) a kerdes az hogy jelen esetben le kell-e nyelniuk a 25k-t vagy atharithatjak-e az ugyfelre. kerdes hogy 25k marketingkoltseggel tudjak-e annyival novelni az ugyfeleik szamat, mint amit egy hasonlo post okoz ellenkezo elojellel...

BiG_ 2007.11.16. 13:43:36

Én értem! De mit is... :-)


klarky 2007.11.16. 13:22:34

Amióta tudjuk, hogy szeretett kormányunk ferdeszeműeket akar importálni en gross, szerintem kapós lesz... :-)))

Üdv!

pleasantry 2007.11.16. 13:44:47

Jurij Kakarin, igen, bele. :)

daimjo 2007.11.16. 13:46:09

Talán logikusabb lett volna közvetlenül a Lufthansánál venni, akkor lehet, nem fordul elő ez az apróinformáció-asszimetria...
Csak némi adalék a Luftwaffe-hoz és a menet közbeni szabálymódosításhoz: Caracas, reptér, Lufthansa FRankfurti járatának becsekkolásakor közlik, hogy mivel az utóbbi 2 hétben (kb. akkor vettem a jegyet) változott a kőolaj ára, fizessek pótdíjat a kerozin pótdíjra. Csak cash lehet, kártya nem. Természetesen pénzt nem váltanak és amúgy sem volt már nálam, tehát irány az automata, 1500-ért sikerült kb. 2000 forintnyi összeget felvenni. Amúgy alapelv: soha ne utazz európai légitársasággal (persze Európán kívülre gondoltam...:-))!

bumbuska 2007.11.16. 13:47:44

"kollegináji"
na neeeeeee
asszem ilyen durvat meg sosem lattam...

Pepin bácsi 2007.11.16. 13:51:33

kínában is van aréna ?

Deuce Bigalow 2007.11.16. 13:55:23

az 1 éves rep.jeggyel 1 évig repülhetsz Kínába?
ki a tököm akar 1 évet a levegőben tölteni?

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.11.16. 13:56:57

en meg azt hittem az elso par sor utan, hogy ez olyasmi eves jegy, mint a bekavenal az eves berlet :), akkor meg mi a 25e ft...
egyebkent ciki az egesz az uzereknek, en pl. mar az idei nyaralason lefoglaltam a jovo evit is, itthoni szalloda, gond nem volt egy szal se, maradj te is itthon

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.11.16. 13:59:08

Mostmár késő, de Lufthansa irodában kellett volna átiratni.

Rusalka 2007.11.16. 14:07:28

mé' nincs kinába fapados? :) amúgy tök gáz, hogy a malévnak iylen egyeduralma van ... Legalább olyan gázos cég, mint az otp. Én csak isztambulba szoktam utazni, de oda sincs fapados, így perkálhatom minden nyáron a cuki 60 000-70000 forintocskát. Persze mehetnék a kevesebb gondot okozó török légitársasággal is, 20 rongyért drágábban :) Szar az élet :)

Rusalka 2007.11.16. 14:09:43

jah hogy ez lufthanasa csak malév utazási iroda? ejha, jó párosítás :) utazási irodában nem érdemes jegyet venni, gtya rámegy és meggyőznek róla, hogy nincs olcsóbb járat, holott előző éjjel a neten még volt... akinek van hitelkártyája nyomassa a neten a jegyvételt.

cowkie 2007.11.16. 14:16:22

uh "repűlő". szabad tudni mit tanul kedves K.?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.11.16. 14:18:18

Miért nem értitek? Az éves jegy azt jelenti, hogy oda-vissza, de a visszaút nem meghatározott időpontban történik. Azért kell így a beírónak, mert ott tanul 1 évig (vagy legalábbis a tanévet ott tölti) és pont kapóra jön ez a jegyváltási lehetőség. Ha jól tévedek.
És bár kedves "csakösszegmeglátók" a Kína-Mo. viszonylat nem ocsó, attól függetlenül lehet, hogy a 25eFt is megkottyan az illetőnek, mert fél év munka áll a jegyvásárlás mögött.

labi 2007.11.16. 14:19:52

Minek Kínában tanulni, ha még az ahhoz képest szinte alig pár karakteres magyar írás sem megy? :)

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.11.16. 15:44:58

Hat ez pofatlansag. En is vettem mar igy jegyet. Es nekem is azt mondtak ingyenes az atiratas es ingyenes is volt! Szerintem madarnak neznek mert ha eredetileg nem tudtak Agusztusra rakni akkor ennek ingyenes kell legyen szo nelkul.
Egy masik esetben telefonon raktuk at es a Lufthansan keresztul vagyis az utazasi irodat ki is lehetet hagyni.. Sot az volt megbeszelve hogy a "check-in " nel kell fizetni. De ott nem foglalkoztak vele es igy is ingyenes volt.
Ha sokat nem tudsz ez ellen tenni akkor rakd fel az oldalunkra az irodat es adj egy par szep csillagot (1) neki.

www.ertekelem.hu

rockstopper 2007.11.16. 16:42:51

Tanultam az esetből, én Kínába mostmár csakis busszal megyek és kész.
De az egy éves jegy lehet kevés lesz.

webshark 2007.11.16. 16:51:44

Nemzeti Légügyi Hatóság, utazási irodák szövetsége, Lufthansa, a fogyvédő hatóságok és szövetségek, PSZÁF, asszem az APEH, nos ezeknél jó határozottan kéne reklamálni. A Lufthansánál meg valaki aki jól tud németül- pláne ha van pár miles and more kilométere, az tegye meg a lépéseket. Ne hagyd magad lerázni, végső esetben küldd rájuk névtelenül A BSA-t,meg a VPOP-t hogy lopott/másolt/hamis/csempészett cuccokkkal üzletelnek- az Apehot, hogy nem adnak számlát. Nos ez egy pár nap kiesés nekik. A 25.000 az kevesebb lesz!!!

Willie 2007.11.16. 17:24:50

En joparszom vettem mar igy jegyet es mindig ingyenes volt az atiratas. Igaz en mindig kozvetlenul a legitarsasag helyi irodajaval inteztem az ugyet nem az utazasi irodaval, ahol a jegyet vettem.

daimjo! Szerintem teged atkurtak! Tolem Belo Horizonteban akartak levenni 15 EUR-t az ottani lufisok mert ablak melleti helyet kertem, mondvan, hogy az annyival dragabb. Mondtam nekik, hogy felejtsek el. Utana szo nelkul kiadtak a beszallokartyat az ablak melletti helyre.

pacagánycsök 2007.11.16. 18:26:51

ki kene javitani a cimet kedves Homar, uis nem a Malevnal tortent ez az eset, hanem a Luftwaffe-nel, az, h hol vette a jegyet a csavo, tokmind1

a Malev Airtoursnak kb. annyi koze van a Malevhoz, mint barmelyik masik utazasi irodanak...

mikor tanuljak mar meg az emberek, h nem minden Malev, ami repul?

grafitmacska 2007.11.16. 20:23:03

Annyira irigylem a gondjait! Kínába 1 évre repülőjegyet venni....uramatyám! Én má bérletet aem merek venni a következő hónapra!:)

Secnir 2007.11.16. 20:50:16

Kedves cikkíró (és bátyja)

örüljé bazmeg, hogy nem szűnt meg az utazási iroda, és át tudtad tetetni a jegyet. Mások kifizetik előre és haza sem tudnak utazni...

iurko 2007.11.16. 21:52:16

Kínjában heje sírást tanúsz?

bluenose 2007.11.16. 23:15:32

fene_vadnak igaza van, a Malévnek semmi köze az esethez, csak ezt az emberek nagy része úgyis képtelen felfogni. :)
De nem is a Lufthansa hibája, egyszerűen az iroda alkalmazottja elszúrta. (nem hiszem, hogy a légitársaság változtatott volna a szabályzatán ez ügyben, de ez tényleg csak az én véleményem) Reklamálni lehet, én is megtenném. Egy évre előre foglalni nem lehet, mindig ez az eljárás: a lehető legtávolabbi dátumra befoglalni, majd ráírni a jegyre, hogy egyszer módosítható (kitolható a dátum) díjmentesen. Akkor az is látni fogja mi a szitu, aki módosítás címén hozzányúl a jegyhez.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.17. 00:40:44

hat lehet az utazasi iroda atcseszett es ez nem szep
de az teny 1 eves kinai utnal 25 rugo...
de ertem, az elvek
Viciannak is voltak elvei
sose adta kolcson a derekszoget
a wartburgjat azt kolcson adta ha a munka megkivanta es mindig reklamalt, hogy nekem tobbet fogyyaszt
azota se tudja, hogy olyankor meg is vacsoraztam, mert volt ott deakvaron egy olyan pincerno.....
de ez off lenne

Markk 2007.11.17. 13:09:56

En is egy ilyen "jegyuzer" vagyok.

Nem atveres, tenyleg nem enged a rendszer ennyire elore foglanli. Akkor se ha a Lufthansahoz mesz kozvetlen, ugyan azt a rendszert hasznaljuk.

En mar sok ilyen jegyet kiadtam, egyszer se kellett fizetni az utaskanak az elso modositasert, nekem is ugy tunik, hogy a repjegyes kollega szurta el a foglalast!

Mint elmondottak, a MALEV Air Tours az nem a MA legeitarsasag ne oket tessen szidni.

Ha mi valamit elszurunk(van ilyen, emberek vagyunk, hibazunk!, akkor a kollegakkol osszedobjuk a kar osszeget)
Itt is tehetnenek igy a level elolvasasa igazan meger par ezer forintot :-) ( "kedves kollegináji" es hasonlok:-D)

GOD 2007.11.17. 16:47:22

Isten egy élet, aki tanul, az diplomás utcaseprő lesz, aki meg primitív, az meg kínában szassza a rezet!
Lehet, h érdemes szellemileg hátrányos helyzetűnek maradni???

Kolenk 2007.11.18. 07:57:37

Apu nem adna 25 rongyot ? És békén hagynád a Homárt...

capor_ 2007.11.19. 22:12:12

Miért egy utazási irodánál vetted a jegyet???

stopover 2007.11.20. 16:19:51

két dolgot szögeznék le, egy a kedves delikvens a Malév Airtours-nál vette a jegyet és nem a Malév légitársaságnál, míg az előző egy utazási iroda amely nem csak Malév jegyekkel foglalkozik, lásd ő egy Lufthansa jegyet vásárolt, az utóbbi pedig a légitársaság mely a saját és a oneworld partnerekre ad el jegyeket.
Írásban kellett volna kérni a jegymegvásárlásakor hogy egy egyszeri módosítás ingyenes legyen...így hogy nem tudod bizonyitani nem sokat tehetsz. Azonban a mentségükre legyen mondva, hogy általában a foglalási rendszerekben 1 évre előre nem lehet helyfoglalást készíteni, ugyanis vannak légitársasgok akik nem nyitják meg a járataikat.

moli 2007.11.20. 16:44:15

"""Sajnálatos módon ebből a szempontból mi, mint utazási iroda is kiszolgáltatott helyzetben vagyunk!"""

dehogy vagytok, le kell nyelni a bekat es elkonyvelni a 25000ft veszteseget cserebe az ugyfelert es a jo hirnevert

Y.Jefferson 2007.12.14. 16:12:45

Szevasztok!
Az a rossz hírem van, hogy a légitársságnak TÉNYLEG joga van utólag is módosítani bármit. Sajna ez van, kapitalizmus van. Ezzel együtt nagy eséllyel szerintem a panaszosnak van igaza, DE!!! Fontos, hogy mit írt és mit nem írt alá. Ha sehol nincs neki leírva, hgoy ingyen módosíthat, akkor érezheti magát becsapva, lehet ideges, csapkodhatja az asztalt: ehol nem tudja bizonyítani, hoy elhangzott az ingyenesség bárhol is. Ha le van írva, akkor lehet lobogtatni.
további jó mókázást:
Yorick

Y.Jefferson 2007.12.14. 16:14:27

Hi!
szerintem az számít ami le van írva. Ha leyrták hogy ingyenes, akkor verheted az asztalt. Ha nem írták le, akor cseszheted. Írhatsz jó hosszú blogokat, de ma már MINDENT írásban kell kérni. Aki felnőttkorban ezt még nem tudja, akkor annak 25.000 Ft tanulópénz jelen esetben. Legközeleb tudni fogja. Ez van.

Y.Jefferson 2007.12.14. 16:15:28

jabocs kétszer írtam be. Mert azt hittem nem vette el a hozzászólást, nem találtam és beírtam másodsor is rövidebben, sorry.
süti beállítások módosítása