Tékozló Homár

Mondj egy kínai várost! Kalocsa

2007.11.27. 12:00 | szily | komment

Próbálja ki egymás után ötvenszer kimondani szép lassan azt, hogy "kalocsa"! Ugye milyen hülyén hangzik? Nem is magyaros. Talán koreai? Albán? Vagy kínai? Nyilván nem véletlen, hogy sok-sok cikluson át SZDSZ-es polgármestere volt ennek a "magyar" településnek. Ideje, hogy felnyíljon a szemünk, amit évszázadokon át elfüggönyöztek az úgynevezett "kalocsai" mintás hímzésekkel. Beszéljünk végre nyíltan arról, hogy kinek állt ez érdekében? Házisárkány végre megtalálta a bizonyítékot arra, hogy kiknek a műve ez az egész "kalocsai" vircsaft. A sztori tanulsága: magyarország nem mindig vesztes a globalizációban. Erre varrjanak könnyeztetően erős, hegyes végű gombot!

Amikor kicsi lány voltam, anyukám hímzett nekem gyönyörű, kalocsai mintás blúzt, amelyben büszkén feszítettem az óvodai ünnepségeken. Nem tudom, a mellékelt fotókon látható blúzt ki venné fel szívesen, de az biztos, hogy nem egy szorgos-dolgos anyuka keze munkáját dicsérik a kalocsai motívumok. Remélem, elolvasható a közeli felvételen, hogy a ruhadarab Kínában készült. Oké, elfogadtam a globalizációt, na de hogy Kalocsa hogy került Ázsiába, azt nehezen emésztem meg. Talán valaki tud segíteni a rejtély megfejtésében. :-)

Üdvözlettel:
házisárkány

Ja, aki többet tud a konkrét ügyről, annak nagyon megköszönnénk az információt.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizonytalan  2007.11.27. 12:01:09

index is kínai fordítógépet használ, tessék oszolni.

xombat.com 2007.11.27. 12:03:47

bakker
hamarosan a pirospaprikat is Pekingbol importaljuk?

Taktikai Reset 2007.11.27. 12:07:22

xombat: már onnan importálják, csak chiliként adják.

Don Poli 2007.11.27. 12:09:51

Magyar kártya-made in china(minden játékboltban kapható)!
Rubik kocka-made in china detto!
Találkoztam szegedi piros paprikával:származási hely Kína felirattal(piacon-valami hamis téglapor lehetett)
Ez van gyerekek:lassan már minden nemzeti kuriózum kínaivá válik!Esküszöm ha a boltokba kerül a Tokaji Aszú-made in china felirattal fölgyujtom a kereskedést aki árulja!

TCM 2007.11.27. 12:14:55

gondolom a hordozó blúz a kínai, a hímzés magyar

gravy_t 2007.11.27. 12:20:52

magyar kereskedőnek is jobban megéri kínában megvarratni- hímeztetni és úgy behozni, nem csak a nálykinak meg a zadidasznak ám.

sztrelnyikov 2007.11.27. 12:21:51

Arafat-kendő is made in china. Olcsóbb a kínai, mint a gyerekrabszolga.
A gyerekrabszolgának hetente kell enni adni.

sztrelnyikov 2007.11.27. 12:23:03

Ja és a legjobb: multkor láttam fából Nagymagyarország téképet, régi vármegyékkel: made in china.

Dr. Hümér 2007.11.27. 12:25:30

Szerintem az történt, hogy a kalocsai asszonyok tömegesen kivándoroltak kínába. Egy szemfüles európai ruhaipari cég megtalálta, és munkára fogta őket. Íme az eredménye.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.27. 12:25:52

xombat:

Már rég importálják és hozzákeverik a jó magyar fasza paprikához. Volt is belőle botrány pár éve mikor a minőségi ungarische paprikát valami mérgezett szarral sikerült felütni. Vagy mi.
Én ezért fogyasztok nagymamámtól kapott macskapöcsepaprikát (picipirosbaszotterős, és az édes változat), illetve ennek örleményét. 100% magyar földben termett , minőségi cucc.


TCM:

Ez még a kevésbé rossz eset lenne. Gyanítom, hogy a hímzés is méd in csájná.

Kurvára nincs nemzeti tartás ebben az országban. Lassan megérjük, hogy a csabai kolbászt Vietnámban, az aszút Indonéziában, a pick szalámit meg Afganisztánban gyártják majd... és így tovább...

Dr. Hümér 2007.11.27. 12:30:00

Lyukastorkú:

Szerintem az ólom-oxidra gondolsz, vagy a téglaporra.

"Lassan megérjük, hogy a csabai kolbászt Vietnámban, az aszút Indonéziában, a pick szalámit meg Afganisztánban gyártják majd... és így tovább..."

A macskapöcse paprikát pedig Etiópiában. A csomagoláson pedig ez áll: Hungarische katzepöcse chili.

gravy_t 2007.11.27. 12:30:20

anekdota:

faszikám bemegy a használtautó-kereskedőhöz tekszaszban és mondja: énnekem jóféle amerikaji autó kell, aggyon amerikaji autót nekem!

mire a kereskedő: mire gondol, uram? esetleg dodzsot, krályzlert vagy fordot szeretne, amit törökországban, indonéziában és indiában raknak össze? vagy esetleg tojotát, hondát vagy hlyundájra fáj-e a foga, amit szorgos csikágóji és denveri kezek raktak össze?

tanulságot mindenki maga találja ki.

Бабаяга 2007.11.27. 12:38:10

Aki elhiszi erről a darabről, hogy kalocsai, az nem látott még igazit!
1.: Mit keres rajta a romános keresztszemes motívum?
2.: A színvilága is elüt a kalocsaitól.
3.: Még a képen is látszik, hogy ez ócska gépi hímzés.
Lehet kapni igazi kalocsait, zsűrizve 30 ezer körül.

Secnir 2007.11.27. 12:39:31

Troppauer:
a macskapöcse helyesen.
minimus Hungarian catpenis capsicum
asszem.

az adóvevőt (mert kereskedőnek nem nevezném azt a szemetet), aki ilyet árul azt a levegővételtől is eltiltanám, nemhogy a kereskedéstől.
Az apeh heyében az ilyen termékekre simán vagy büntetőadót vetnék ki, vagy a vpop-nál felnyomnám márkahamisításért. miért, az adidast védi a vpop meg a nike-t? azt el lehet kobozni meg megbüntetni a kalocsait nem?

Бабаяга 2007.11.27. 12:41:36

Scenír! Teljesen egyetértek veled!
Megbűntetni minden külföldi cuccost, ami azt a látszatott kelti, hogy itthon készült.

Dr. Hümér 2007.11.27. 12:46:16

Secnir:

"a macskapöcse helyesen.
minimus Hungarian catpenis capsicum"

Pont ez a lényeg, hogy a hamisítványt még rendesen le sem írják. Tehát marad a Hungarische katzepöcse chili.

Láttál már Adibas, Recbok, Neki, stb márkajelzést?

szkaccsotjeggel 2007.11.27. 12:50:39

kinai ide vagy oda...
kivesz fel manapság ien ruhát??

Héttörpe (törölt) 2007.11.27. 12:55:29

Kalocsa: ősmagyar személynév

Бабаяга 2007.11.27. 12:57:17

Feri bá nem kínai, személyesen ismerem, tehát még csak nem is urbanlegend: igazi élő személy!

Бабаяга 2007.11.27. 12:59:57

Mellesleg ez nem is kalocsai hanem eredeti ujgur népművészeti alkotás. Ugye tudjátok kik az ujgurok, kínai rokonaink, akik tulipános ládát faragnak és paprikáscsirkét esznek.

vernarancs 2007.11.27. 13:03:31

Elonti a hazai kereskedeseket a Kacsolai marka :) (A Neki es Adios utan szabadon)

ex-dr. vuk 2007.11.27. 13:08:54

Na bumm. En egy londoni utcai arusnal is lattam kalocsai teritot.. Vegul nem kerdeztem meg tole, hogy szerinte honnan van, de nagy volt a kisertes :)
Raall a szemem, kalocsai vagyok, nagymamam is himzett (es rajzolt is!) teritoket, parnakat, miegymast.

ex-dr. vuk 2007.11.27. 13:10:16

Egyebkent nem egeszen kalocsai ez valoban, az a nagy barna szelu virag nagyon kilog, es a cikkcakkok meg aztan plane.

greggrant 2007.11.27. 13:11:07

TCM 2007.11.27. 12:14:55
Ott a pont!

greggrant 2007.11.27. 13:12:52

Egyébként meg honnan tudod, hogy "nem egy szorgos-dolgos anyuka keze munkáját dicsérik a kalocsai motívumok"? Kínában nem dolgozhatnak szorgos-dolgos anyukák a varrodában? :-P

tundrazuzmo (törölt) 2007.11.27. 13:15:28

1. Lao-Ce
2. Kung-Fu-Ce
3. Ka-Lo-Csa

Nem értem mit nem lehet ezen nem érteni?
A város nevét egy fekete lyukba esett kínai adta 2020-ban. Hogy miért emlékszünk erre úgy, mintha a múltban történt volna? Na ez az időparadoxon lényege.

vomit 2007.11.27. 13:15:59

nezzetek meg egyszer egy csomag pirosfeherzold csikos haloba font fokhagymat. csomagoltak makon, termeltek kinaban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.11.27. 13:32:27

És akkor mi van? felvetted a blúzt? okozott bármi problémát?
olcsóbb volt?

., (törölt) 2007.11.27. 13:33:13

Ne má! Elvették a Chileiektől a melót?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.27. 13:34:24

Azt én magam sem értettem soha, hogyha egyszer mindeki sír azért, mert a kínai termék agyonvág mindent, ráadásul a minősége is csapnivaló, akkor miért nem lép ellene fel egyetlen hivatal sem? Könyörgöm kína már nem az Unió része, ha kedvünk tartaná akár 100000%-os vámot is ki lehetne a cuccaikra vetni,akkor aztán megnézném hogy ki hoz ide bármit! Miért nem? Miért nem? Miért nem? Kinek áll ez érdekében?

emmie 2007.11.27. 13:36:59

öööö, nem tenném le a szent esküt, de ez nem eredeti kalocsai hímzés... többek között nagykunsági motívumok is vannak benne...

Secnir 2007.11.27. 13:49:20

nem mernék megesküdni, de én mintha kínai motívumokat látnék csak...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.27. 13:56:12

sajnos amíg mindenki mindent olcsón akar megvenni, de közben persze drágán eladni, addig ez lesz

Shadow82 2007.11.27. 13:56:54

klarky:

Annyi minden jön Kínából, hogy egy ilyen lépés mindent megdrágítana. Neked, a fogyasztónak, és akkor aztán hőzöngene a nép rendesen.
Egy ilyen lépést ráadásul EU szinten kéne megtenni (mivel vámunió), és ha Kína bemorculna az EU-ra, akkor aztán még nagyobb szívás jönne.

Az a helyzet, hogy jelenleg Kína diktál. Momentán az USA mérlege Kína felé kb olyan, hogy lényegében minden egyes USA polgár valami 6000 dollárral (hatezer, igen) tartozik Kínának. Ha azt kína egyszerre kezdi követelni, akkor összeomlik az USA gazdasága, ami persze Kínának sem jó.

Na ezért nem lehet minden kínai termék ellen védővámot kivetni.

Deuce Bigalow 2007.11.27. 13:59:02

sajnos be kell látni, hogy kína qrva nagy piac a maga 1MRD emberével. felháborítónak tartom, hogy egy olyan országban rendeznek olimpiát, ahol üldözik a Dalai Lámát, és akadályozzák Tibet autonomitását és mindent hamisítanak! remélem belebuknak jól,
hogy rohadjon meg a sok kis sárga nyomorék!
de hogy jön ez ide?
sehogy, csak már qrva jól esett ezt kiadni magamból! :-D

Monee 2007.11.27. 14:05:48

Menjetek be egy élelmiszer áruházba, és nézzétek meg a csomagolt fokhagyma címkéjét! 70% hogy származási hely: Kína lesz rajta!
Ez az igazi szégyen gyerekek, amikor Makón megrohad a sok hagyma, az áruházak (Teszkó, Cora, Ósan, Peni, Lidli...) meg kínából importált gyenge, alig szagos, ki tudja hol termett fokhagymát árulnak!!!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.27. 14:12:47

kínában nem foghagymát termesztenek?

kínában üldözik a dalai lámát, meg akadályozzák tibet autonomitását?

naés? mi sem szeretjük a cigányokat, azt hogy autonóm cigány terület is legyen az végképp nem szeretnénk.

magyarország ugyanolyan, csak csendben. nem meri kinyitni a száját. ezért is kapható itt ennyi szar. nem mer senki sem szólni hogy nem kell bazdmeg. vidd a szaros cuccodat, és a kibebaszott ázsiboltodat ahova akarod timbuktuba. faszom a elkorcsosult kinai kereskedőkbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.27. 14:29:03

Torpedo
pedig Vician mindig azt mondta, aggyunk nekik egy megyet
valasszanak maguknak vajdat es eljenek ahogy akarnak
en ettol elhatarolodom termeszetesen
de Vician komuves

struc 2007.11.27. 14:29:26

az indiánok pont ilyen cik-cakkos karkötőket árulnak a vásárokban.
minél többet töprengek ezen, annál inkább nem sül ki belőle semmi jó:-)
lehet, régen Kalocsa álcázott indián népeké volt?

Kazi (törölt) · http://redmond.blog.hu/ 2007.11.27. 14:29:30

Ami nem kínai, az hamisítvány. :-)

jorda 2007.11.27. 14:30:00

Tetszik,nem tetszik itt a bibliában megjósolt sárga veszedelem a nyakunkon !

20 éven belül az amerikai és európai hegemónia sehol sem lesz a kínaihoz.
Meg kell tanulnunk pálcikával enni !

struc 2007.11.27. 14:30:28

de hagyma, te is kőműves voltál, nem?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.27. 14:35:43

shadow82: Nem jól látod a helyzetet. Egy ilyen intézkedés egyértelműen azt eredményezné, hogy a nagy cégek szépen visszacuccolnának európába és az mindenkinek nagyon jó lenne, mert és ez a legfontosabb, lenne egy csomó új munkahely.

Nem sokra megyünk azzal, ha mindenki kínában gyártat, de a hasznot, mely a az alacsony munkabérekből, a munkakörülmények lehetetlen voltából és a környezetvédelem hiányából adódik arrafelé (un. oportunity cost) nem neked adják át a cégek, hanem lenyelik.

HA viszont visszajönnének a gyártók, akkor lenne munkahely, lenne miből megvenni (mégha kicsit drágábban is) és jobb lenne a termékek minősége. A kínaiak meg visszamehetnének a rizsföldjeikre, ahhoz értenek...

Kismacska (BELLA) 2007.11.27. 14:44:39

Uggyan már, gyerekek, a világon MINDEN ország MINDEN ajándéktárgyát Kínában gyártják... lassan az egész világot ott gyártják. :( Példa: londoni ajándéktárgyak.

Úgyhogy sajnos ez nemcsak Magyarországot érinti. Így óccó kici kinaji blúzt el lehet adni. Szerintetek az eredeti, kézzel hímzett kalocsai blúznak mennyi az értéke?

Hallottam olyan vélekedést, hogy pár száz év még és félig kínai lesz mindenki a földön. :D Vagy teljesen?

Monee 2007.11.27. 14:45:56

jah, jönnek a kínaiak és ellepik európát... 50 év múlva úgyis csak romák lesznek magyarországon! A magyar csak fogy és siránkozik, elmegy angliába meg németországba vagy akárhova dolgozni és lakni me' ott jobban megfizetik, jobbak a körülmények blabla (meghát Fletó is megmondta hogy "tessék. el lehet menni innen!".
A romák meg csak gyarapodnak, lehúznak, fenyegetnek és félelemben tartják a gyáva magyarokat!
Lehet hogy majd egyszer a kínaiak harcolnak a romákkal a magyar területekért :)

xombat.com 2007.11.27. 14:46:36

"naés? mi sem szeretjük a cigányokat, azt hogy autonóm cigány terület is legyen az végképp nem szeretnénk."

Azert van kulonbseg:
anno nehany evtizede Tibet meg fuggetlen volt.

Czigler Zsolt 2007.11.27. 14:56:25

Ugyanugyanugyan!Egyszerűen csak a fillérekért hímezgető Mari néni nem az Áfésztól vagy a Kisiparostól vette az alapanyagul szolgáló blúzt,hanem megértve az idők szavát fölbuszozott a Józsefvárosi piacra és bevásárolt.Így legalább mérgező vásárfia is jutott az "onokák"-nak!De az is lehet ,hogy Jong "ZokkiÖccá" Csing,kínai kereskedő értette meg az idők szavát és ő buszozott le Kalocsára.Esetleg leküldött egy -két vagon árút kóstolónak...

balibaa 2007.11.27. 14:58:15

nemtom mi a bajotok ezzel. aki megveszi megérdemli.

nekem spec a feleségem hímez.

saját fokhagymát eszek, amit én ültettem.

(és ne mondd, ohgy nem vehet akárki magyar fokhagymát a piacon).

Ja, hogy inkább a plazmába mennek a népek ócsót venni - hát az az ő bajuk. ócsó, de sz#r vagy dráva és sz#r. Ezé kell mindent amit csak tucc magadnak csinálni. Ahelyett hogy hülyeségeket irkálátok ide kapálhatnátok, ne mondd, hogy nincs rá időd. Hímezni is hímezhet akárki magának bluzot meg szőhet is anyagot ha nagyon akar. Aki meg nem akar, az vásároljon, kinait ha ugy jön ki.

struc 2007.11.27. 15:01:01

Monee 2007.11.27. 14:45:56
a baj az, hogy a roma is elmegy külföldre(na nem ez a baj), csak rájön, hogy ott is dolgozni kéne és hazajön. itthon meg elvan 1-2 tucat-gyerek után sok segélyen... :-( a te adódból.

Kismacska (BELLA) 2007.11.27. 15:13:33

Gyerekek, ne menjünk bele a roma kérdésbe, mert csak felidegesít a téma. Különben is, minden okos (aki csak fényképen látott romákat és ha ismer is, akkor a normálisabbjából egyet-kettőt) azt mondja, szegény kis romák, hogy el vannak nyomva.

Úgyhogy fúj-fúj nekünk, mert elnyomjuk a szerencsétlen romákat! Hogy lehetünk ilyenek!! Magyarország nagy keresztjei ők. Én is úgy vélekednék, ahogy a politikusok, ha nem épp a nyolcadik kerület lakosságát bővíteném, és nem élne egy rémes család a szomszéd épületben, akik folyton kiabálnak.

Jah, hogy késő este, amikor te pihennél, hogy megkeresd NEKIK a kenyérre valót? Vagy hétvégén kora reggel, amikor pihennél, mert megkerested NEKIK a kenyérre valót????

Nem is akarnak jobbat. Nekik így megfelel, s amíg a feneküket is kinyaljuk, mert szegény romák, nem is fognak mozdulni. Nem gondolnak bele, hogy talán megvan a JÓ OKA annak, hogy mi így állunk hozzájuk???????? Talán ők is tettek ezért???

Az én szememben - TISZTELET A KIVÉTELNEK - az a roma, nem roma, de főleg roma emberke, aki legalább egy minimálbér erejéig nem veszi ki a részét a közös költségből (Magyarország közös költségéből), másodrendű állampolgár.

Nem tartom magammal egyenrangúnak, oly mértékig, hogy az egyik legbosszantóbb dolognak azt tartom, hogy még én kerülgessem az egyébként széles utcán őket...!!!!!

És ezzel szerintem nem is vagyok egyedül. Még nem láttam olyan dolgozó, bérből-fizetésből élő embert, aki kedvelte volna őket. Ezen nem kellene elgondolkodniuk kicsit??????? (Tudnak
gondolkodni?? :D)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.27. 15:14:07

az igaz, hogy tibet létezett független államként is. tehát nem volt tökéletes a példa.

de tudnánk most sorolni x ország által megszált y országokat is...

de az nem a posthoz tartozik, szóval nem méllyedek bele.

a lényeg kínát nem tibet, és a láma miatt utáljuk. én legalábbis nem. az a része nem érdekel, mert mint mondottam ilyen alapon utálhatnék még egy két országot, és népet.

struc 2007.11.27. 15:22:09

el kellene indítani a _Lepjük el Kínát_ mozgalmat. mindig csak ők jönnek ide. mehetnénk mi is oda:D országotfoglalni.

Pécsi bölcsész 2007.11.27. 15:26:10

megsúgnám, hogy a fokhagyma ázsiai eredetű, tehát a kínai fokhagyma az igenis kóser.

Czigler Zsolt 2007.11.27. 15:28:36

Bocsánat,de ez egy Kínaizós oldal,aki Cigányozni akar az keressen magának,ne rontsa a mi szórakozásunkat.Köszönet

dibloff 2007.11.27. 15:48:02

7végén Chicagoban voltunk az Ikeában. Ott lehet kapni ezt a győnyőrű kispárnát: www.ikea.com/gb/en/catalog/products/40112642
Ez is természetesen médincsájna erősen matyómintára utaló motívumokkal.
Szerintem Magyarországon nem lehet majd kapni. Az ikeás vezetés sem teljesen hülye ezt odahaza piacra dobni.

gentry 2007.11.27. 15:56:40

Nem t'om mi itt a probléma, csúnya az eredeti népi hímzés is, meg ez a kínai is.

Banán 2007.11.27. 15:59:03

Így van az, ha a magyar nem dolgozik, a kínai meg igen.

Attosz 2007.11.27. 16:06:50

Erre csak egy szót tudok és akarok pazarolni: SZÁNALMAS

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.27. 16:07:00

Troppauer Hümér 2007.11.27. 12:46:16

Láttál már Adibas, Recbok, Neki, stb márkajelzést?


Én régen láttam Adios-t. Komoly.

Czigler Zsolt 2007.11.27. 16:15:16

Nekem volt Adios sportcipőm.A sarkábna lévő légbetét egy hét után kilukadt,onnantól amíg ki nem öntöttem valami gumiszerű szarral,olyan volt benne járni ,mintha mindíg fölfele mennék.Misztikus.Aztán eljött a pillanat...meg a kuka,és egy jobb valami,de szerintem azt is ott gyártották,csak nem ugyanazok.

BiG_ 2007.11.27. 16:19:25

Amikor a pirosfehérzöld dobozos "magyar" kaja made in Israel, akkor én már semmin se csodálkozom.
Peresz papa nem beszélt a levegőbe, tényleg megvettek minket kilóra. B@sszameg...
Viszont cserében ungarische maceszt kéne exportálni oda :-)))

Üdv!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.27. 16:19:40

zöldkocka:

voltam 1x indiánrezervátumban.
indián boltban indián bácsitól vettem indián takarót.
ócsó volt.
meg "méd in csájna".
hótt komolyan.

urbanlegend 2007.11.27. 16:22:46

Méghogy nincs közünk Kínához?
Ahogy a magar népdal is mondja: "Láma szeme, láma szeme sötétkék... ♫ ♪"

tabaki 2007.11.27. 16:29:16

ennyi hülyét egy helyen... , a kínai címkét vagy utólag varrták bele, vagy csak az anyag a kínai és a hímzés magyar.

sültzöldparadicsom 2007.11.27. 16:31:11

ddiblof: lehet itthon ilyyet kapni, ezért kár lenne olyan messzire utazni

na azért ez sem semmi, hogy valaki azért utazzon el Chikagoba, hogy az IKEAban koptassa a lábát

Szumi 2007.11.27. 16:44:47


Бабаяга 2007.11.27. 12:38:10 :
Neked van igazad - de nagyon

ILLIIR 2007.11.27. 16:57:28

Nos a hímzés akkor volt kalocsai amikor én kínai, márpedig, ha az ékezett bírná a számítástechnika, akkor látható lenne, hogy én igazi ILLÍR vagyok. Sajnos nagyon sok gagyi "kalocsai" készül, még "jónevű" népművészeti boltokban is ritkán látni igazi kalocsait, a kiarakodó vásárokról, meg ne is beszéljünk. Mindenkinek javasolom a nevezett város múzeumát, vagy a népművészeti házát megtekintésre. Aki ezt megtette az rögtön észre fogja venni a különbséget.

Bandit81 · http://sunseaty.blog.hu 2007.11.27. 17:12:57

Az senkiben sem merült fel, hogy a HÍMZÉS nem magának a ruhadarabnak az elkészítését, megvarrását jelenti? Ha egy olaszban készült Diesel farmerra készül kézzel kalocsán a hímzés, az akkor is Kalocsai hímzés, mégha made in italy is van ráírva... ennyi jóindulatot...

princessophia 2007.11.27. 18:53:51

Most először történt meg, hogy minden hozzászólással egyetértettem.
Igazatok van!Ellep minket a sz@r,mindenhol gagyi, ömlesztett cucc figyel a boltokban, itthon meg pl:a szomszédom a teljes tavasz-nyár szezont a földjén töltötte,/dinnyét termel/, aztán rárohadt majdnem az egész, mert hoztak be Olaszból, meg a franc se tudja honnan féláron és telítették vele a piacot.Igaz, hogy az ehetetlen volt, de olcsó.
Ez csak egy példa, de szerintem mindannyian oldalakon keresztül tudnánk sorolni a hasonló eseteket.

orv:"aki Cigányozni akar az keressen magának,ne rontsa a mi szórakozásunkat.Köszönet"
Sajnos, nem találtam megfelelő oldalt, ezért itt tenném még azt is hozzá, hogy igen is a hátunkon visszük az összes romát,és lassan már mi leszünk a kisebbség!

Amúgy a blúz ronda.-csak hogy a témához is hozzá szóljak...

garázda 2007.11.27. 18:57:55

Bandit26

Nehogy már azt mond hogy ez egy fehér ingecske volt amit Kínából hoztak be konténerbe,hogy aztán Kalocsán hímezhessék, mert meg üt a guta!

Más:
Amúgy tényleg volt olyan hogy a fokhagymát Makón zacskózták be és alant rá volt írva hogy származási hely: Kína!!!

Viszont aki tudja hogy Makó a vöröshagymájáról volt ismert az nem vesz makói fokhagymát!

Anno én is vettem REOBEK nevű szabadidő cipőt ami 2 napig tartott!

Kényelmesen a másik cipővel akartam levenni , de leszakadt a sarka és amit ott láttam az volt ám a melepetés!

Papír, géz meg valami kátrányszerű vmi!

Na azóta veszek eredeti ADIDAS, NIKE sportcipőket és sajnos bár minőségük azért jobb mint az utángyártottaké ezek is a nagy P.R.C.-ben (China) készültek egytől-egyig!

Úgyhogy ne legyünk álszentek!

A most divatos hitelre vett LCD-k isd ott készültek mint a lakásainkban megtalálható dolgok legalább 50-60 %-a!

kacsa! 2007.11.27. 19:02:28

Batz papucsot hol gyártják? Csaknem??

garázda 2007.11.27. 19:05:30

Az ősi Romániában! :-)))))

garázda 2007.11.27. 19:12:01

Sajna Kína megeszi az egész világot , és ebből előbb utóbb nagy gond lesz!

Kínában olyan hatalmas pénzek forognak hogy csak úgy nézünk majd!

Példa.

Kínában a tőzsdén bejegyezték az első GIGA olajos céget melynek névértéke 1000 milliárd dolcsi, mellesleg a világ legnagyobb olajos cége az EXXON OIL volt potom 450 milliárd dollárral!

Összehasonlításként a MOL kb.32 milliárd $-t ér és a magyar vállalatok értékével ez a szám 55 milliárd!

Bandit81 · http://sunseaty.blog.hu 2007.11.27. 19:26:26

garázda:
Pedig ez a nagy magyar valóság... És ez talán fájóbb, mint amiről ez a post éppen szólni akart.
1. A kalocsai-hímzést készítő mami elment a piacra vett egy fehér ingetblúzt bármit, és utána szépen ráhímezte a mintát.
2. Nem a piacon vette, hanem boltban, és szépen kiválasztotta a legszebb pamut anyagú hímzésre megfelelő blúzt inget bármit, de a mai világban akárhová is mehetett, azon úgyis csak médinkína lehet a felirat.
Mindkettő szomorú, de az alap story 100%, h hülyeség.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.27. 19:28:26

zoldkocka
en soha eltemben semmikor nem voltam komuves
viszont kellet a love es hetvegeken elmentem tisztesseges segedmunkasnak vicianhoz

átlátó 2007.11.27. 19:46:14

Öreganyám 92 éves korában (1900-ban született) hunyt el,egyszerű tanyasi asszony volt.Csak pár éves lehettem az ötvenes évek végén,mikor szájtátva hallgattam,ahogy mondta:"nekem azt mondta az öreganyám,hogy meglátjátok keletről jön a sárga veszedelem". A kurva életbe,hát ebben is igaza lett!

electroger 2007.11.28. 00:24:30

Hát én kalocsai vagyok(nem tudom hogy büszke legyek e rá),édesanyám kézi-gépi hímző.Gyerekek,nem akarok kiábrándítani senkit,de a képen látott holminak köze sincs a kalocsai hímzéshez.
Csoki!

gromit 2007.11.28. 01:14:21

inkabb extragagyi matyo-imitacio
(bonusz gepi cikkcakkal! halalos...)

Carnivora (törölt) 2007.11.28. 08:50:28

A legtöbb Árpád-sávos lobogó is kínábul gyün :D

Carnivora (törölt) 2007.11.28. 08:52:02

átlátó 2007.11.27. 19:46:14

Ja ez nekem is heppje volt dédmutternak a Bibliában van v.mi ilyen fenyítés, aztán felhalmozott olyan raktárkészletet otthon, mint egy szupermarketben ...

LenkL 2007.11.28. 09:52:06

Apropó megszállás:
Választási lehetőségek:
Nagy Magyarország - Nagy Avarország
Magyar Gárda - Avar Gárda

Még pár év és megjelenik a sok-sok éve elnyomásban élő Avar Felszabadítási front :D

PumaLBust 2007.11.28. 11:10:53

"Troppauer Hümér 2007.11.27. 12:46:16

Láttál már Adibas, Recbok, Neki, stb márkajelzést?"

kedvenceim: kisebbsegi asszony arult Romak markaju reebokra hajazo dizajnu cipot, meg elterjedt volt a Daodirao is :D

moli 2007.11.28. 12:05:17

en nagyon orulnek neki, ha mi gyartanank japan wasabit, kinai papirsarkanyokat, indiai tuk-tukot, arab szigeteket a tengerbe, francia bagettet, kanadai renszarvasokat, ...

csak csinaljunk mar valamit.

itt van kina, tele csupa ertelmes es dolgozo emberrel, teszik amit erdemes. lenyomjak a vilagot, kihasznaljak a szuksegleteit. ez az ut, ezt kell tenni.

moli 2007.11.28. 12:14:19

klarky: """azt eredményezné, hogy a nagy cégek szépen visszacuccolnának európába"""

ja. papiron.


"""A kínaiak meg visszamehetnének a rizsföldjeikre, ahhoz értenek..."""

muhahaha :D
tobbhez ertenek, mint barki mas a vilagon. minel hamarabb fogjuk ezt fel, es minel hamarabb hasznaljuk ezt ki, annal kesobb sulyedunk el.

moli 2007.11.28. 12:23:53

princessophia: """szomszédom a teljes tavasz-nyár szezont a földjén töltötte,/dinnyét termel/, aztán rárohadt majdnem az egész, mert hoztak be Olaszból, meg a franc se tudja honnan féláron és telítették vele a piacot.Igaz, hogy az ehetetlen volt, de olcsó."""

errol csak EGY valaki tehet. a magyar vasarlok.
NEM az olaszok.

2007.11.28. 12:52:21

HOgy is van a mondás? Amíg lósz@ar van, addig veréb is? Nyilván van erre a gagyira is kereslet, ami (nem mellesleg)jelen esetben is a kínaiak malmára hajta a vizet. Aki megveszi annak úgy kell, de ezekszerint veszik rendesen, ha megérte hozatni ilyesmit Kínából. Azért még benéznék néhány szuvenírboltba Pesten, hogy a többi mütyűrt ki gyártja. Gondolom nem lepődnék túl nagyot.

kujoon 2007.11.28. 13:30:10

sracok, sztem nem kell sokat varni az elso csajnaban keszult "rojszrojszra" .
megneznem a milkos tulaj fejet, mikor eloszor latja... :-))))

princessophia 2007.11.28. 14:38:26

moli: hát persze,tudom hogy nem az olaszok a felelősek ezért,és nem is akarom őket bántani.
"errol csak EGY valaki tehet. a magyar vasarlok."
Ugyan arról beszélünk. :-)

matyólyány 2007.11.28. 15:09:27

Kedveseim!
Ez most engem szíven ütött!
Kalocsa helyett Mezőkövesd, Szentistván, Tard és matyó, matyó, matyó.
Egyébként sokszor csak az "alapanyagot" hozzák be ezért van a cimkén made in china, a dekorációért már a szorgos magyar-kínai kezek a felelősek.

Triznyai Döme (törölt) 2007.11.28. 18:25:36

Nekem meg van originálT
Odabaß
márkájú boxkesztyűm.

karas · http://www.karas.hu/ 2007.11.28. 22:00:49

a várban árul egy ismerősöm igazi magyar horgolásokat, népviseletet. egyik sem magyar áru.

kozsu 2007.11.29. 10:52:29

Házisárkánynak, a cikk írójának üzenem a megfejtést: Azért tart itt ez az ország, mert nincs tisztában a saját értékeivel, képességeivel, röviden önmagával. A hímzésenk nem Kalocsához van köze, hanem Mezőkövesdhez. A blúzon ugyanis matyó hímzés látható, a hímzés pedig Mezőkövesd és környékéről származik. Ezek után próbáld ki egymás után ötvenszer kimondani szép lassan azt, hogy "matyó"!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.11.29. 11:43:03

Mit keres egy elstilizált matyó rózsa egy kínai varrású blúzon?
Itt és most amúgy is csak az lehet szép, ami halálfejes és/vagy távol-keleti kultikus ábrák díszítik, lehetőleg jó nagy genitális szimbólumokkal.
Egyébként ránézésre a blúzt még a '70-es években készítette a Háziipari Szövetkezet. Igen, kínai varrású blúzra hímezve, és Neumann cikcakk-varrógéppel ráerősítve a rácolásra. A nyaki rész pirossal végzett emdlizése (vagy hogy hívják) a tartósságot szolgálta. Matyóföldön kívül is divat volt, főleg menyecsketánchoz vették fel az átöltöző új asszonyok a függönyből varrt fehér páncél helyett, de buliba is sokan hordtak ilyet. Abban az időben egész lányosztályok ballagtak el gimi végén ilyenben.
Jó volt az, mert felülről is be tudtam nyúlni séta közben, de a bő szabása miatt alulról felnyúlva lehetett igazán jól csöcsörészni alatta.
Duci lányoknak nem volt való, mert egyrészt optikailag is vastagított, másrészt meg nagyon óvatosan, hideg vízben lehetett csak mosni, és könnyen izzadtságszagú maradt.

vasszűz 2007.11.29. 12:16:17

"Nyilván nem véletlen, hogy sok-sok cikluson át SZDSZ-es polgármestere volt ennek a "magyar" településnek."

Volt? Mindjárt szíven szúrom magam. Hát lemondott? Vagy átlépett egy másik pártba? Tegnap még SZDSZ-es volt.
És akkor mi lesz holnap? Vagy már nem is polgármester?

endyxx 2007.11.29. 19:25:37

lehet, hogy a kínai emberkéket valamikor itt kezdték gyártani a hunok idején és ugye a rizs szemösszehúzó hatása, nameg a kolera, stb., de legalább a matyóhímzés megmaradt, de pssszt...

Anubisz (törölt) 2007.11.30. 13:58:10

Én mezőkövesdi vagyok, és ez echte matyó motívum, az már más kérdés, hogy nem autentikus színvilág.. Az eredeti matyó szín hímzésnél a piros és a fekete, ezt kevesen tudják.. A hímzés kézi, felismerem, a nyaki cakkozást többek között anyukám is csinálja a nyugdíja mellé kiegészítőnek. De ez semmiképpen sem az Ő munkája.::) Mellesleg filléreket fizetnek a bedolgozók kézi munkájáért, szóval a 30ezres zsürizett munka sem annyiba kerül annak aki gyártatja, hanem pár 100 forintba... A megrendelők egyébként már régen nem a néprajzot veszik alapul, hanem a piaci igényt, mikor ilyen retteneteket árusítanak, és amiknek már köze sincs az eredetihez.

IAMX · http://ampelmannchen.tumblr.com 2007.11.30. 20:03:38

Ha szar a kínai termék, vagy utálod a sárgákat, ne vedd meg. Ennyi

Akinek meg esetleg nincs pénze csak erre, vagy Kína-mániás az meg ezt. Nem kell azért betiltani...

akkor mi van 2011.01.11. 19:30:14

Ne ájuldozzatok!
Az "ezeréves határnál", a Rákóczi vár aljában (Gyimesbükk) vettem egy csángó mintás terítőt, és amikor Csíkszeredában kibontottam, azt olvastam rajta, hogy Made in China.
Még szerencse, hogy a gyerekemet nem ott csinálták! Vagy már mit tudom én...
süti beállítások módosítása