Tékozló Homár

Az eltűnt sávszélesség nyomában

2007.11.29. 10:35 | jackyll | 427 komment
Jocó két hete arra lett figyelmes, hogy az addigi 8 megás internete szerény 2 megával suhan. Az ügyfélszolgálat némi mellébeszélés után csomagváltást javasolt. Felélte volna az Externet az ADSL-sávszélességét, azaz túl sok a felhasználó vagy a gonosz manó vitte el?
Netszolgáltatóm, az Externet Kft az először két héttel ezelőtt észlelt hibát (sávszélesség negyedére csökkenését) többszöri kérésem ellenére sem volt hajlandó javítani, sőt számomra úgy tűnt, mintha a hiba teljes tagadását találták volna a legmegfelelőbb megoldásnak: leveleimre nem válaszoltak, telefonon többszöri alkalommal is ugyanahhoz a nagyon lerázós megoldási javaslathoz ragaszkodtak. A hiba a mai napig fennáll és nagyon kiváncsi lennék, hány olyan felhasználó van, aki észre sem veszi, hogy csökkent az otthoni sávszélessége, tehát megkárosítják. Bár ha belegondolok, én se jutottam messzire azzal, hogy észrevettem.

---------- Forwarded message ----------
Date: Nov 28, 2007 11:17 PM
Subject: Re: sebessegcsokkenes
To: externet@externet.hu

Első és második levelemre sem reagáltak, tegnap (11.27-én) tehát ismét felhívtam önöket. Kollégájuk újabb sebességtesztet kért volna, amit én korábbi tapasztalaimra támaszkodva kénytelen voltam elutasítani. Ezután egy díjmentes előfizetés-változtatást javasolt. Ezt szintén elutasítottam, azt kérve, hogy legyenek szívesek megpróbálni megoldani a problémát, és kértem, hogy telefonon tájékoztassanak. Ezt a tegnapi és a mai napon nem tették meg. Türelmem nekem is véges, kérem, tegyenek valamit, elvégre kötelesek a szerződésben vállalt szolgáltatást biztosítani számomra. Kérem, mielőbb hívjanak fel, hogy megoldást találjunk erre a problémára.

Eddigi levelezésünket - és ezt a levelet is - elküldöm az NFH szolnoki kirendeltségének és a Tékozló Homár blognak is.

Nov 20, 2007 11:07 PM

Egy héttel ezelőtti levelemre nem érkezett válasz, de változás sem történt, ezért a hét végen felhívtam önöket. Ügyintézőjük állítása szerint önök utánajártak a problémának, és a T-Com válaszolt is önöknek, mégpedig azt, hogy a vonal az elérhető legnagyobb sávszlességgel üzemel. Azt is javasolta, hogy végezzek még egy sebességtesztet. Ez a telefonbeszélgetés több kérdést is felvetett bennem, mégpedig:
1) ha eddig működött a vonal 8Mbit/s sávszélességgel, hova lett vajon hirtelen a hiányzó közel 6Mbit/s?
2) ha önök kommunkáltak a T-Commal és a T-Com válaszolt is, én arról miért nem szereztem tudomást, ennek fényében mire számítva csinálok én újabb sebességtesztet?
3) a szerződésünkben foglalt 8Mb/s sávszélességnek alig több mint negyedét tudom használni, miközben továbbra is fizetem a havidíjat. Reális ez?

Aggályaimat kollegájuknak is kifejtettem, ugyanakkor megígértem, hogy elvégzek egy újabb sebességtesztet. Az ő válasza egy rendkívül szűkszavú "Rendben." volt, nem kis meglepetésemre. Mindenesetre panaszom továbbra is fennáll, most már több mint egy hete. Az elmúlt két évben - vagy régebb óta, nem is tudom már mióta vagyok az ügyfelük - sosem volt panaszom a szolgáltatásra. Kérem, vizsgálják ki a panaszomat illetve tegyenek javaslatot, hogyan kártalanítanának a szolgáltatás ilyen hosszú ideig fennálló elégtelenségéért. Csatolom a T-Com és az önök oldalán található sebességteszt eredményéről készült screenshotokat.

Nov 13, 2007 11:09 PM

Sebessegcsokkenest eszleltem az ADSL-kapcsolatomban, a letoltesi sebesseg kb 250kB/s korul alakul, a normalis 800kB/s-hez kepest ez jelentos elmaradas. Telefonos tanacsukra elvegeztem egy t-com-os sebessegtesztet is, a kovetkezo szamot kopte ki nekem a gep:
Kerem, segitsenek, mert nem jo erzes teljes dijat fizetni valamiert, aminek csak a negyedet/harmadat kapom meg.

---

Egyébként az a tippem, hogy a T-Com nem ad rendes vonalat és az Externet nem is tudja kiverni ezt belőlük, de akkor is nagyon gáz, ahogy viselkednek. Most már azt hiszem, otthagyom őket a rákba - bocs, a túróba, szóval borulhat a savasballon.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

68nyara 2007.11.30. 13:41:07

Az SDSL csomagok jelenleg még elég drágák, szolgáltatótól függően 20-30 e körüli a kisebbik.

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.11.30. 13:46:13

Pupu én azt sem értem, hogy miért kell az Externetet húzni...mindenhol ez van...az lenne fair szerintem, ha általános topicot nyitnának ennek, és talán a T-com is a fejéhez kapna, hogy lehet valamit kene csinálni a 100 éves elaszalódott kábelekkel, valamint ha már ennyire EU-s minden, ezt is szintre hozni. Részemről téma off. Szép napot mindenkinek! Éljen az Externet! :)

tsimike 2007.11.30. 13:48:25

Bocs a dupláért ha azóta senki sem írt! utánanéztem csak havi 35000 (1M) - 56000 (2M). Tehát nem túl jó opció sajnos, főleg akkor nem hogy ha ezek esetleg maximum értékek.

Pupu: Az ADSL technológiánál az sem mindegy hogy milyen terhelt a központ ám nagyon fontos az is hogy milyen messze van tőled a központ. A 8mbit az kb csak korlátozott távolságig működik!

elric.hu/informatika/ADSL.PDF 3.oldal!!!

Pupu 2007.11.30. 13:52:06

panic 2007.11.30. 13:48:25

Hát, ha azt mondom 1 km kb a központ akkor lehet tévedek 2-300 métert.Mindenesetre gyalog 3-5 perc attól függően,hogy sietek-e.
Lehet ez is messze van,mint az angol ejtőernyősöknek a híd 1944-ben.
:D

ÜgyBeles 2007.11.30. 13:56:56

kovi1970 2007.11.30. 11:51:44

Pupu, neked mindent többszőr kell leírni, elmondani. Vagy te csak azt hiszed el amit szüleid mondanak neked. Másnak nem hiszel?
Azért van 8M csomag, mert van ahol megy. Aki megrendeli mint pl te és bekapcsolnak még vagy 1000 usert melléd a központba és te vissza esel akármennyi megára és szolsz érte akkot vissza minősítjük a szerződésedet. OK? hümm? világos? Érthető? Rendicsek?
Szolj oda, minősítség vissza, fizess kevesebbet! Problémád megoldva.
De amint látom te görcsösen ragaszkodsz valamihez. Nem vagy hajlandó semmilyen kompromisszumra. Így értelmetlen neked bármit is mondani. Főleg értelmetlen betelefonálnod, meg személyesen bejönnöd. Mert ott se fogod felfogni, ha itt nem megy.... sorry...

ÜgyBeles 2007.11.30. 13:59:07

Pupu 2007.11.30. 13:52:06
pontosan tudod hogy hol van a T.com adsl központja? vagy a lakhelyet helyrajzi központjára gondolsz. A 2 nem ugyan az....
Meg nem a légvonalat kell nézni, hanem hogy hány méter km kábelen keresztül jut el hozzád a net... ezt is lemérted?

Tutanhamon 2007.11.30. 14:04:23

Pupu

"Hát, ha azt mondom 1 km kb a központ akkor lehet tévedek 2-300 métert.Mindenesetre gyalog 3-5 perc attól függően,hogy sietek-e."

Számít még a kábel minősége. A megadott értékek mindig a jó kábelre vonatoznak. És a T-Com kábelei sokszor szarok.

Pupu 2007.11.30. 14:17:48

Na, azért álljunk meg egy pillanatra.Lehet, hogy tévedek,és hibás a gondolkodásom,de nagy valószínűséggel az a kb 1500m2-es központ ami az EPT-é,és kb a 90-es évek közepén lett felhúzva szolgáltatja a telefont meg a netet,meg minden szirszart.Kb az ezredfordulőn lett minden a környéken átkábelezve, nem hiszem hogy annyira szar lehetne.
Azt meg,hogy egy fafejű barom vagyok kikérem magamnak.Azért, mert valaki szerint a 20% az megfelelő,az attól még sokak számára nem az.Nem vagyok kompromiszumra kész?Miért?Azért,mert azt akarom,hogy legyen az amit ígértek?Nekem 8 kell.Ennyi.Azt mondták ok.Akkor tartsák bazmeg,oszt kuss.Mert így lenne szép a világ.Én is határidőre fizetek,és pntsan annyit amit vállaltam.Ők miért nem teszik azt,amit ígértek?Lehet az én készülékemben van a hiba,és IQ zéro vagyok.De tényleg.
Lassan komolyan kezdem rsszul érezni magam,amiért fel mertem hívni őket, és fel mertem háborodni.
BOCSÁSS MEG EXTERNET,ne sújts rám mérhetetlen haragoddal.
:-)

Pupu 2007.11.30. 14:23:14

mégvalami ügyfeles:
Elhiszek én sokmindent,csak rühellem,ha megpróbálnak lehúzni.Mellesleg,talán a T.szolgáltató kellene,hogy szóljon ha már olyan qrva korrekt,hogy : sorry,módosítok 2M vagy 4M-ra mert ennyi megy csak.
Dehát ugye a szerződés csak minket köt a korrektségre.Magyarul fizess és kussolj,mret a net az luxuscikk.Ha van rá pénzed,akr se érdekeljen,hogy mennyivel megy.Ferrarit akarsz?Rendben,lefestünk egy Trabantot pirosra,teszünk rá egy ágaskodó lovat, és kaptál egy ferrarit.Ja, hogy úgy megy mint egy trabant?Kit érdekel....

Tutanhamon 2007.11.30. 14:26:16

SirG

"Sok igazság van abban, amiket leírtál."

CSAK igazat írtam.

"Mivel vki írta is, hogy a réz érpár frekvenciatartománya 3 egymástól független részre van osztva."

Kábelbarát írta azt, hogy: "ADSL-nél a fel és letöltés külön frekvenciasávokban működik, teljesen függetlenek egymástól." Csakhogy ennek az ellenkezője igaz. Egy téves állítással nem tudsz egy téves állítást igazolni.

Onnan a félreértés, hogy a réz érpáron egyszerre megy a telefonbeszélgetés, és az ADSL. Természetesen külön frekvencaisávokban. De az ADSL ugyanazon a frekvencián ad és vesz.

"ha letöltessz, akkor nem tudsz maximális sebességgel feltölteni a te szempontodból,"

Objektíven. Kiszámolható, mérhető.

"de ez a TCP miatt van."

A TCP-nek ehhez SEMMI köze.

andika25 2007.11.30. 14:26:47

Szvsz. az egésznek az lenne a lényege, hogy van egy érvényes szerződés, az abban foglaltak betartása mindkét félre nézve kötelező.
Ha a szolgáltató vállalja a 8 mbit/s letöltési sebességet, akkor azt azért próbálja már be is tartani. A levélből kiderül, hogy eddig ment is a dolog, tehát műszaki akadálya nem igazán lehet.

Az, hogy az apróbetűs részben azt írja a szolgáltató (teljesen egyoldalúan), hogy minimum 20, vagy éppen 384 kbit/s, az viszont megérne némi vizsgálódást.
Hangsúly az EGYOLDALÚSÁGON van.

Persze, a legegyszerűbb (és konfliktusoktól mentes) megoldás az, ha a kedves - mélyen tisztelt, fizető ügyfél - átvált egy kisebb csomagra.

Tutanhamon 2007.11.30. 14:37:28

"az ezredfordulőn lett minden a környéken átkábelezve"

Haha! Amit el lehet rontani, azt el is tudják rontani. Láttál már T-com kapcsolótáblát? Társasházban lakók figyelem, most mindenki menjen ki a lakásából! Nyisd ki a folyosón a kábelszekrényt, vagy a földszinten az elosztódobozt. A gordiusz csomója kismiska ahhoz képest, amit látni fogsz. Ha az áramszolgáltató így szerelne, akkor naponta csapna valakit agyon az áram az utcában. A telefonhoz jó volt egy-két rossz bekötés, legfeljebb sercegett a vonal. De az ADSL nem olyan toleráns nagyobb sebességen. Ha kicseréled, vagy csak megigazítod a saját drótodat, megabiteket nyerhetsz. Természetesen csak olyanoknak ajánlom, aki nem fél, hogy agyoncsapja a 12 Volt. A kábelalagúthoz nem férsz hozzá, de ott nincs sok tennivaló. A T-Com központban meg kell egy ismerõs.

SirG 2007.11.30. 14:43:47

Tutanhamon

Nem, az ADSL NEM ugyanazon a frekvencián ad és vesz. Ezért mondtam, hogy 3 frekvenciasávra van osztva. (telefon, upload, download) És a TCP-nek van köze hozzá. :) Amit pl a cfos-sal lehet javítani, sztem Kábelbarát is erre gondolt. De ha nem hiszed el nézz utána...

Netuddki. 2007.11.30. 14:51:29

Pupu 2007.11.30. 14:23:14

Csak most esett le, miért várod hiába a szolgáltatótól, ő szóljon, hogy váltsál kisebb sebességre.

Persze, ha ő szólna, azzal elismerné, hogy az ő hibájából kisebb a sebesség. Aztán fizethetné vissza a különbözetet amit hónapok alatt befizettél. Így meg, hogy sunnyog neked kell bizonyítani. Már ha észreveszed és érdekel is a dolog annyira, hogy szólsz.

Ügyfelesnek+ (úgy látszik letelt az ebédidő):
- Hölgyem eljönne velem 1 millió dollárért?
Rövid tanakodás, majd a hölgy:
- Hmmm, igen.
- Na és 50 dollárért?
- Mit képzel mi vagyok én?
- Az, hogy mi azt már megbeszéltük, most már csak a tarifán alkudozunk.

Tutanhamon 2007.11.30. 15:01:44

SirG

"Nem, az ADSL NEM ugyanazon a frekvencián ad és vesz."

Jó. De akkor el nem tudom képzelni, hogy miért nem lehet az (asszimetrikus) feltöltési és letöltési sebességeket egyidejűleg 100%-ig kihasználni. Most kéne egy okos ember.

andika25 2007.11.30. 15:09:02

Ügy-Feles-LegS? 2007.11.30. 13:56:56

Nagyon érdekes, amit írsz.

Szóval: az ügyfél előfizet a 8 mbit-re. Később a szolgáltató szerződést köt még 1000 ügyféllel, emiatt mindenkinek leesik a sebessége.

Erre az lenne a megoldás, hogy váltsunk vissza kisebb csomagra? ha egyáltalán észreveszi egyvalaki az ezerből? És van rá lehetősége? Tényleg érdekes.

Nem inkább a szolgáltatónak kellene fejleszteni ahhoz, hogy ki tudja szolgálni az ügyfeleket? Vagy csak én vagyok ilyen naív...

Megj: sok usernek eleve lehetősége sincs kisebb csomagra váltani, mert pl. a hűségidő lejárta előtt ez nem lehetséges.

Tényleg érdekes.
Főleg ez a hozzáállás a szolgáltató (ügyfeles kollega) részéről...

Tutanhamon 2007.11.30. 15:14:22

andika25

"sok usernek eleve lehetősége sincs kisebb csomagra váltani, mert pl. a hűségidő lejárta előtt ez nem lehetséges."

De ingyen lehetséges, ha a szolgáltató nem tud többet adni, mint az eggyel kisebb csomag sávszélessége.

Netuddki. 2007.11.30. 15:22:33

andika25 2007.11.30. 15:09:02

Szerintem meg vissza kell váltani kisebb csomagra, de csak úgy, hogy le van írva, mindez azért történt, mert a szolgáltató nem tudott nagyobb sávszélességet biztosítani. Lehetőleg az is le legyen írva, miért nem. A leveleket és azokról a tértivevényeket is el kell rakni, amiken a problémát bejelentetted.

Aztán lehet visszakérni a befizetett pénzeket. :)

Erre kellene figyelni.
Ha csak simán átváltasz, akkor utólag a szolgáltató joggal mondhatja, meggondoltad magad.

SirG 2007.11.30. 15:29:32

Tutanhamon

Most írtam 2szer is, hogy a TCP miatt. Vagyis röviden az ACK-k lefoglalják a le-, illetve feltöltési sávod egy részét. Ezen javít a cfos nevű program. Persze olyan sohasem lesz, hogy max letöltés mellet max feltöltést produkálsz, mivel mindig kell ACK-t küldeni, de mind2-t a maximum közelében lehet tartani. Arról nem is beszélve, hogy asszem pont Te írtad, hogy a hasznos adatra még rájön a TCP és IP fejléc, amiket szintén át kell vinni.

Netuddki. 2007.11.30. 15:48:27

HWSW hír:
www.hwsw.hu/hirek/34798/tvnet_externet_adsl_elofizeto_szolgaltatas.html

"[HWSW] Jövő tavasztól a TVnet ADSL-előfizetéseit az Externet üzemelteti tovább a Magyar Telekom területén. A két cég között létrejött megállapodás célja a meglevő előfizetők hatékonyabb kiszolgálása, illetve részben közös fejlesztések révén új szolgáltatások bevezetése (pl. IP-tévé)."

Részvétem.

Tutanhamon 2007.11.30. 15:50:55

SirG

"Most írtam 2szer is, hogy a TCP miatt. Vagyis röviden az ACK-k lefoglalják a le-, illetve feltöltési sávod egy részét."

Az ACK-k minden második csomagra jönnek, és olyan 60 Byte jut 2x1500 Byte-ra. Ez nagyon kicsi, és már beleszámoltam az 5% overheadbe, innen a 8,6 szorzó 8 helyett. Lásd feljebb.

Amit írsz, az igaz ha sok kis csomagot kapsz, nagy fájl letöltéseknél nem ez a helyzet.

De talán megtaláltam neked a választ. Azt igaz, hogy az ADSL full duplex. Sokan mondják, hogy ezt az ADSL két külön frekvenciasáv használatával éri el, de ez csak az FDM-re igaz, és az a legpazarlóbb:

Currently, most DSL communication is full duplex. Full duplex DSL communication is usually achieved on a wire pair by either frequency division multiplex (FDM), echo canceling duplex (ECD), or time division duplexing (TDD).

In FDM, the physical layer transmissions in each direction of communication utilize separate frequency bands with a guard band between these two communication bands. A result is that FDM requires more than twice the channel bandwidth than that required for just one communication direction. An additional consequence of FDM is that FDM suffers increased channel loss and reduced performance in one direction.

In ECD, the physical layer transmissions in both directions of communication utilize echo canceling in the same frequency band used to separate transmit and receive signals. A result is that ECD is susceptible to non-linear distortion and other non-cancelable aspects of the transmitted signal with a consequence that ECD suffers decreased dynamic range and reduced performance in both directions of communication.

In TDD, the physical layer transmissions alternate in one direction, then the other direction, in pre-arranged, equal time periods. In TDD, both directions of communication utilize the same frequency band and do not require echo canceling, thus avoiding the above disadvantages of FDM and ECD. However, TDD suffers the disadvantage of the maximum data rate in each direction of transmission is one-half that achievable in only one direction. In FDM, ECD and TDD, the physical layer transmissions are decoupled from and independent of the higher communication layers.

BiG_ 2007.11.30. 15:51:19

Tutanhamon 2007.11.30. 15:01:44

Azért nem, mert a letöltési frekitartomány a sáv tetején, a feltöltési meg az alján van (legalul a dumasáv). Azért aszimmetrikus, mert a feltöltési sáv keskenyebb. Nagyjából így néz ki:

duma xxxxx feltölt letölt
I...I.....[........]..[..................]

Tehát a le- és a feltöltési sáv nem konkurál. Az, hogy alul jóval kevesebb a sávszél, az azért van, mert a frekikülöbség kisebb, ergo a modulációs lehetőség is.

Üdv!

NiLL 2007.11.30. 15:53:36

Kábelbarát: lehetne a modemem a rossz, hogy stabil 1 megát tud csak! A gond az. hogy próbáltam már 2 modemet, 2 adsl szűrőt, sőt két telefon madzagot is... az meg hogy az érpár a rossz! 2 hete, még bírta a stabil 4-et, azóta meg csak a stabil 1-et, vagy kevesebbet?! Ettől függetlenül megfogadom a tanácsodat, és hivatok szerelőt, meglátjuk, mit mond!

BiG_ 2007.11.30. 15:58:57

Ja, ez az FDM.
Kicsit szar lett az ábra.
Viszont az aszimmetrikus kommunikáció pont az FDM-re igaz. És az fullduplex a 3-ból.

Üdv!

andika25 2007.11.30. 16:04:06

Tutanhamon:

ha jól olvasom, a levél írója felé hivatalosan nem ismerte el a szolgáltató, hogy nem lehetséges az eredeti szerződésben kikötött sávszélesség biztosítása.

Talán itt van a kutya elásva.:(

BiG_ 2007.11.30. 16:10:39

Most néztem a netet anyámnál, 4471 kbps le, 725 kbps fel. A névleges 5 Mbps, 765 kbps. Mindezt délután, az elvi csúcson.
Ja, ez UPC kábel. De volt már 4,9 Mbps is, meg a feltöltés 763 kbps is.
Jelenleg az ADSL elég szar kis hazánkban.

Nyugati példa, tavalyelőtt, Svédország. Akivel beszéltem, az egy norvég srác volt. Neki a fjord partjára kivitték a 8Mbit-et 30€-ért (akkor az kb. 7500 HUF volt), amikor nálunk ennyiért az 512 kbit-et nyomták. Ja, és egy szóval se panaszkodott, hogy belassul, meg ingadozik... Szóval, hol van kiszolgálás?

Nálunk az a baj, hogy mutogatnak egymásra a szolgáltatók, ahelyett, hogy az ügyfél kedvében járnának. Mert nem addig tartson a bájmosoly, amíg alá nem írja, hanem utána is, hogy ott is maradjon, és nem csak a hűségszerződés miatt!
Még valami, kedves "ügyfélszolgosok": ha reklamál valaki, akkor azonnal lépni kell, nem mutogatni, húzni az időt. Ugyanis ezzel van tele a népe töke. Fizetnek valamiért, ami szar minőségű. És igaza van a szerződőnek: őt nem érdekli, hogy mi a szolgáltató kínja. Annyiért AZT szeretné, mert AZÉRT fizet és ANNYIT. Ha nem megy, akkor vált. Vagy kisebb csomagra, ami még megy, de OLCSÓBB, vagy másik szolgáltatóra. Na az utóbbi, tekintve a sikeres monopolizálási törekvéseket, nem olyan egyszerű...

Üdv!

Tutanhamon 2007.11.30. 16:13:00

BiG

Mnd a harom "full duplex".

De nekem mindegy ha megmagyarázod, miért nem lehet EGYSZRERRE fel- és letölteni a maximális fel- és letöltési sebességekkel.

Tutanhamon 2007.11.30. 16:15:12

"Ja, ez UPC kábel."

Kábel nem ér, ADSL a téma.

Tutanhamon 2007.11.30. 16:18:26

"Nálunk az a baj, hogy mutogatnak egymásra a szolgáltatók, ahelyett, hogy az ügyfél kedvében járnának."

Talán nem a T-szolgáltatónál kellene erőlködni, hanem egy kisebbnél, ahol odafigyelnek az ügyfélre. Ugyanez igaz boltra, bankra, stb.

Tutanhamon 2007.11.30. 16:44:37

andika25

"a levél írója felé hivatalosan nem ismerte el a szolgáltató, hogy nem lehetséges az eredeti szerződésben kikötött sávszélesség biztosítása."

Akkor el kell ismertetni vele. Csinál pár mérést, és dokumantálja, ezzel nem lehet vitatkozni. Ha a szolgáltató nem enyhül, akkor ott kell hagyni szerződésszegés miatt.

átlátó 2007.11.30. 17:28:33

Én néha ide visszanézek és a térdem csapkodom a röhögéstől,hogy a sok atomtudósómhercműholdbajnokszakértő megmondóember egy mást győzködi. A probléma pedig egyszerű. Vettem valamit a "kölcsönösen" kialkudott vételárért. Ha nem funkcionál nem fizetek. Ha szívóskodnak napalm helyett egy vödör fost beöntök az irodába. Ennek a felvetése eddig mindig megoldotta konfliktust. Ne hagyjátok abba,mert hiányozni fogtok!

Pupu 2007.11.30. 17:43:34

átlátó 2007.11.30. 17:28:33

Apám,Te aztán igazi barom vagy.....

átlátó 2007.11.30. 20:17:09

Pupu. Köszönöm,te is jól látod a fontos dolgot. Jó fej vagy. Lényeg a gyors,hathatós,lényegretörő problémamegoldás, nem pedig fülfejfaszvakarásos mellébeszélés. Dacia féltengelyt is szoktam magammal vinni nyomatékként,ha nem kapok kávét,de habosan.Engem már ne basszanak át! Érted? Csak ennyi amit kérni szoktam.

andika25 2007.11.30. 23:11:22

Tutanhamon 2007.11.30. 16:44:37

ha ez ilyen eccerű lenne... :)

De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy 8 Mbit-et ígértek, eddig ment is, most viszont nem megy. Miért nem?
Csak nem azért, mert a T. szolgáltató jóva nagyobb sávszélességet adott el, mint amekkorát lehetett volna?

És mi köze van ehhez egy mezei user-nek? Szerintem semmi. A mezei user-t az érdekli, hogy megrendelt egy szolgáltatást, tessék ezt nyújtani. Ennyi.
Szerintem jogos a reklamáció. Bár biztos nem ez a legbékésebb módszer a probléma megoldására. Csak épp az a baj, hogy a szolgáltató ígér valamit - ezt szerződésben megerősíti - , amit nem teljesít, a kedves ügyfél meg belenyugszik (mi mást tehetne?).

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.01. 00:42:51

Én egyet kérdeznék Jocótól. Megjavult a sávszélességed azután, hogy ide írtad ezt a felháborodott levelet? :)

abandi 2007.12.01. 03:06:31

Ehhh...Én birka...Ott kúródjak meg az első úgyfélszolgálatnál...

abandi 2007.12.01. 04:10:32

Ja, Kimaradt:
A fogyasztó-eltartó nevében gecizek az Ügy-Feles-LegS? izéjű szerencsétlen megélhetési véleményű rabszolgával...

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2007.12.01. 05:50:50

T-comos vonalon jelenleg

8megas kattegoriaban 480kbitet kell mennie minimum a vonalnak ;) ami ugye 60Kb .....

RTFM (ASZF) 100% hogy externet nem kotott olyan szerzodest a cikk alanyaval ami tulhaladna a t-comos standartokat ...

ÜgyBeles 2007.12.01. 08:17:54

Tisztelt Cikk Író!

FONTOS kérdés!
Mikor kötötted a szerződésedet?

Ingyenes sávszélességbővítést a T-Com tavasszal fejezte be. Ha korább kötötted szerződésed akkor az nem szolhat 8Mb/s-rol. Ergo a szerződésedben a foglalt esetleges 2M jelen pillanatban is megkapod.
Ha esetleg még régebbi a szerződésed, akkor meg még többet is kapsz mint mire szerződtél anno.
A T-com AJÁNDÉKÁT ne számítsd bele a szerződésben foglaltakban!

petne3 (törölt) 2007.12.01. 10:59:37

Én megértem az előfizető problémáját, viszont a szerződésben szerepel egy garantált és egy maximum érték. A maximum 8 megabit esetében a garantált 480kbit/s letöltés és 192 kbit/s feltöltés. Tehát a szolgáltató csak ezeket az értékeket garantálja, ebből kifolyólag a szerződés teljesítésre kerül és nem lehet hivatkozni szerződésszegészre...

petne3 (törölt) 2007.12.01. 11:01:23

A megoldás egyébként az, hogy kérni kell egy vonalvizsgálatot, hogy mondja meg a T-Com, hogy mennyi a maximum sebesség, amit elbír, tehát pl. a 4 megás csomag működhet-e és díjmentesen migrálhat az előfizető erre.

andika25 2007.12.01. 11:13:29

"A T-com AJÁNDÉKÁT ne számítsd bele a szerződésben foglaltakban!"

Hát ez jó. Ajándék... aha... a jóságos T-bácsitól.

Én inkább úgy nevezném: átverés.

Reklámozzák (sőt egy ideig adják is) a 8 mbit-et, később adnak helyette 2-őt, és örüljön a user, hogy egyáltalán kap valamit. Tényleg itt tartanánk???

Netuddki. 2007.12.01. 11:30:58

petne 2007.12.01. 10:59:37
Olvass vissza b+!

Ha a szolgáltató önként vállalja a bővítést, akkor tartsa is be. Ez nem ajándék ló, hanem a szolgáltató tudatos reklámja. Eddíg X összegért volt Y mbit, ezután ugyanazért az összegért 2*Y mbit. Tökmindegy mi van a szerződésben, ki kell hajtani belőlük.

Velem esett meg, hogy a bővítés környékén kb. 3 hétig ment a nagyobb sávszélességgel, aztán egyszercsak visszaállt a régire. Kb. két levelembe került, aztán azóta is annyival megy amennyit ígértek.

Netuddki. 2007.12.01. 11:34:25

Még annyit tennék hozzá, ha nem szólok, akkor valószínűleg még most is az alacsonyabb sebességgel menne a netem.

ÜgyBeles 2007.12.01. 12:12:05

kovi1970 hozzád szolnék de felesleges... megérteni úgy se fogod, lehet neked akármilyen végzetséged....

Senki nem igért semmit! Másold már be pls azt a rész amire te hivatkozol! Vagy add meg a helyét! Ki igérte ezt neked? talán a kormány? a pap bácsi a templomba? vagy a szomszéd öregnéni?
Nézd meg mikor kötötted a szerződésed. Abba milyen sávszél van? 8M vagy 2-3? Az hogy a t-com megemelte a sávot az nem jelenti az hogy egyben magátol módosult a szerződésed....
Bár ismerem magunkat MAGYAROKAT. Ami ingyen van azt is drágáljuk. És még panaszkodunk is éret. Ez az igazi magyar mentalitás amit itthon és külföldön is olyan jól ismernek....
Kovi te ezt a kört csak erősíted...

Pupu 2007.12.01. 12:45:01

Ügy-Feles-LegS? 2007.12.01. 12:12:05

Te nagyobb seggfej vagy mint gondoltam b+!
Ha kötök egy szerződést X szolgáltatóval Y Mbitre és ő ingyenesen felbővíti 2Y-ra, akkor a hatályos magyar jog szerint Ő egyoldalúan szerződést módosított.
Itt van a lényeg.SZERZŐDÉST MÓDOSÍTOTT!!!!
így viszont abszolut faszság amit írtál.
Szerintem inkább gondolkodj egy kicsit,mielőtt lersz valamit,és akkor nem futsz bele ekkora bakiba Te Űberokos ügyfeles

Pupu 2007.12.01. 12:48:00

Most jut eszembe,hogy ha Ő az ügyfeles,akkor miért csodálkozunk mi azon,hogy úgy mennek a dolgok,mint általában....
De komolyan,ilyen embertől mit várhatunk, ha egyszerű dolgokat is képtelen megérteni,végiggondolni,és az ügyfél szemszögéből nézni?
Azért meglesném,amikor Ő hőbörög valamiért egy ügyfelesnek.
:D

átlátó 2007.12.01. 13:23:51

Pupu! Jól megadtad ennek a hígagyu valami Felesnek. Én mindig tartok otthon eldugva egy horganyzottvödörnyi fost ezeknek. És bizony,ha engem megpróbálnak megvezetni BEÖNTÖM! Nem vitatkozok a probléma velvetése és annak nem megoldásra való törekvése után. Beöntöm a fost. Nem tilcsa a jogszabály.

átlátó 2007.12.01. 13:27:35

Műholdbajnokok! Ne hagyjátok abba! Élvezem,ahogy egymást rágjátok,ahelyett,hogy beöntenétek egy darab horganyzottvödörnyi fost az ingatlanukba!

Netuddki. 2007.12.01. 14:57:32

"Ügy-Feles-LegS? 2007.12.01. 12:12:05
kovi1970 hozzád szolnék de felesleges... megérteni úgy se fogod, lehet neked akármilyen végzetséged...."

Szólnék, hosszú ó. Végzettség két t.
Ne is fáradj, szerintem nem vagyunk egy szinten. :)))

Amúgy szerintem eltévedtél. Ez a Homár blog, ahol az ügyfelek szokták szidni a szolgáltatót, és nem fordítva. :)))

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.01. 15:37:49

átlátó beléd nem sok ész szorult sajnos...de biztos barátokra találsz eme helyen, sok sikert kívánok hozzá te szellemi fogyatékos kinél mindig bűzölög egy vödörnyi ürülék

joco 2007.12.01. 17:31:15

bReeZer: egyelőre nem, de meglepő módon tegnap - a poszt születésének másnapján, 200+ komment után - felhívott valaki az externettől és hosszasan ecsetelte ugyan az ISP-k problémáit (melyek javarészt a T-Comtól erednek), de végül a csillagokat is megígérve rábeszélt egy eggyel kisebb csomagra való váltásra. Egyelőre nem értem, hogy az a csomag hogyan fog működni, ha most sem megy az a sávszél, majd meglátjuk. De nincs még lefutva a meccs.

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:01:01

Pupu 2007.12.01. 12:45:01

már megint a semmit magyarázod be magadnak.
1 nem mi bővítettünk
2 nem lett módosítva semmi. Ingyen kaptad ajándék! Ez senkit nem kötelez semmire.
3 Sötét vagy és ez az amit nem akarsz meglátni. Mindenbe belemagyarázod a hülyeségedet... csak gondolkodni nem vagy képes...

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:04:36

átlátó 2007.12.01. 13:27:35

csodálom hogy a családod megtűr.
Gondolom apád kocsilyába is bele öntötted az az adagot mikor nem akarta odaadni a kocsit neked, hogy elmenj a szemközti kocsmába...
Hja és ha beöntöd simán feljelentelek károkozásért és szemetelésért. + ANTSZ nek hogy veszélyes hulladékot nem kijelölt helyen raktál le... és megint is csak te szívod meg... KOPP.... sorry

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.01. 18:18:38

Ügy-Feles-LegS fejezd be légy szives...kezd kicsit sok lenni belőled.

joco ez pozitív! Akkor csak belementél a dologba, lehet kapsz majd ajándék repi cuccot is :)

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:21:28

kovi1970 2007.12.01. 14:57:32

ok, te nyertél, helyesírásbol te vagy a jobb. Ennyit megtanitottak a mittom én milyen főiskoládon...
De a felvilágosodás tulajdonságát is magadévá tehetnéd.
Továbbra is kitartok amellett hogy csőlátó vagy, és csak a saját igazadat látod és szajkózod... nem vagy hajlandó semmi mást elfogadni...

átlátó 2007.12.01. 18:21:51

bReezer csak neked és a hozzád hasonló szart gyurmázók és az egyértelmű dolgokat föl nem fogók számára. De azt következetesen. Te egy gyors reagálású erő lehetsz kisfiam. Te Ügy-Fele-LegS? te felesleges vagy itt. Mosod csak a fosos ruhádat. Csak a rend kedvéért édes gyerekem, 55 éves vagyok és veled ellentétben nem kapaszkodom,mert fofog a Föld. Szerencsétlenek. Havifixesek!

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.01. 18:23:50

55 évesen szorulhatott volna beléd több ész, de sajnos ilyenek a mai öregek...uncsiznak, más pénzéből eléldegélnek, internetezgetnek, beszólogatnak...inkább igyál még egy felest, és térj nyugovóra :)

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:24:47

joco · blog.hu/ 2007.12.01. 17:31:15

na az se én voltam :D
Érdekes... látod kovi, externetnél még vannak rendes emberek. Nem csak ilyen bunkók mint én aki leszolja a hozzád hasonló afektálókat...

átlátó 2007.12.01. 18:25:06

És még annyit te szerencsétlen féleszü Feles Ügyfeles! 18 éves koromban a saját pénzemen vettem az első autómat,egy Fiat 500-ast. Menj anyádhoz vissza és kérd meg,hogy verje ki a faszodat,mert neked tán az se megy.

átlátó 2007.12.01. 18:26:35

Dolgozz gyökér és nézd a címlapokat.

átlátó 2007.12.01. 18:28:28

Még annyit,hogy arra tartasz, ahol én már megfordultam,te viszont sose fogsz addig eljutni. Kiscukor,te kis te! Te nagyon te.

átlátó 2007.12.01. 18:31:50

Az ilyen brezer vagy mi a faszomokat szoktam a fossal leönteni,mert azért tartják őket,hogy az ilyenek mint én leönthessem őket.

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:32:27

átlátó 2007.12.01. 18:21:51

LOL vagy átlátszó...
55 éves vagy? komolyan?
Kommunizmusba nem tanítottak meg a jó modorra? Nem nevelték beléd hogy nem öntögetjük végtermékünket más területére? Vagy ez valami elfolytott gyerekori kényszer? Ami most végre szabadon ereszthetsz?

Pupu 2007.12.01. 18:32:29

Ügy-Feles-LegS? 2007.12.01. 18:01:01

Én vagyok a sötét?
Te irígylésreméltő IQ-bajnok figyuzz már egy kicsit:

-Ha az Externet megküldi,hogy HUH de király vagyok,és bővítettem a mai naptól 8Mbit-re,akkor a T-Com bővítését beállítja sajátnak ( kvázi hazudik ), vagy tényleg bővített ( ha igen,akkor u.a. a helyzet, amit már leírtam )
-Ha valami ajándék, attól még ha abban azt álltod, hogy valami kék, akkor legyen is az.ENNYI

u.i.: Egyszer azért összefutnék veled, hogy a csökönyös idióta hülye fejedbe beleverjek valami tudást.Szerintem nem kéne a jogi dolgokkal foglalkoznod, mert anyád még kenyérért is csak óvatosan mer elküldeni téged,nehogy tojást hozz helyette, hiszen olyan egyformának tűnik számodra...

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:33:52

átlátó 2007.12.01. 18:28:28

Tudod hogy nekem mennyit kellene felejtenem ahhoz hogy annyit tudjak mint te?

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:37:36

Pupu 2007.12.01. 18:32:29

jovan pupos, végig se olvasom amit írtál mert Te se olvatad végig!

Leírom megint! Jigyel! Vagy kérj meg valakit akár a szomszédot csak fogd fel.

NEM A SZOLGÁLTATÓ BŐVÍTI A VONALAT! NEM!
a tcom növelte a sávszéleket INGYEN! nem fizetsz érte! Nincs többlet költsége! OK?

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:38:57

Pupu 2007.12.01. 18:32:29

Én hülye vagyok bevásárolni, ezért az ilyen rabszolga droidokat küldöm magam helyett mint te... :D

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.01. 18:40:10

Pupu ne legyél lamer. Kaptál az emelés előtt e-mailt, mint minden szolgáltatónál, hogy a T-com EMEL, és AKÁR 1-4-8 mbit IS LEHET a sebesség ezután, de ez nem garantált. Fejezd be légy szives, teljesen hülyeség amiket ide írkálsz.

átlátó veled nem foglalkozom, ezt anyukádnak kellett volna megtennie, de látszik nem volt gyerekszobád csak egy Fiatod.

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:40:50

átlátó 2007.12.01. 18:31:50

Téged meg csak sajnálni tudlak, de főképp a családodat, akiknek a közeledbe kell élni. Mert azt tippelem már rég elköltöztek tőlled vagy téged küldtek nyugdíjas otthonba, hogy nyugtuk legyen...

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:44:18

bReeZer 2007.12.01. 18:40:10

hja de a fiatot is telirakta szaros vödrökkelm ert az istennek nem akart menni 160 a kocsi, pedig az km óra addig volt sávozva :D KOPP....

ÜgyBeles 2007.12.01. 18:55:54

Pupu 2007.12.01. 18:32:29

Na ezzel is csak saját értelmi szegénységedet árulod el. Mindent izomból akarsz megoldani. "nem nyílik az ajtó, mit nekem berúgom, izomból" igaz az ajtóra ki van írva HÚZNI.
KOPP...

átlátó 2007.12.01. 19:54:44

Jaj! Ilyenkor sértődni kellene nekem. Azért nem tudok,mert ebben is csak kvalitások alkalmasak rá. Senkiknek ezt nem hagyom. (Megjegyzem, jelzős szerkezetet én eddig itt nem használtam. Csak remélem tudjátok értelmezni ezt.)Autó ügyben 1972-ről beszéltek öcskösök. Nem mondom ma mivel járok,képről ismeritek. Frappánsan intézem jogos reklamációimat igen nagy hatékonysággal. Azért ültök ott ahol ültök,mert ott a helyetek. Bocsánat te bézer vagy mi. Megmondanád nekem kinek a pénzén élek én? Csak,hogy tudjam kiét költöm nem nagyon számolva.

átlátó 2007.12.01. 20:03:32

ÜGYFELESEK! AZÉRT VAGYTOK,HOGY A PÉNZEMÉRT A FINGOT IS KISZÍVJÁTOK BELŐLEM SZÍVÓSZÁLLAL HA VALAMIT ELBASZTATOK! VITA NINCS! MINDEN ITTENI MAGYARÁZAT A HIBA ELISMERÉSE HELYETT,EGY VÖDÖR FOST VON MAGA UTÁN,MERT AZÉRT VAGYTOK,EZÉRT TARTALAK BENNETEKET!

átlátó 2007.12.01. 20:18:53

Ügyfeles,itt a végén,hogy tudd hol a helyed. A családom arra kér miután megbeszéltem velük ezt,ne itt legyél te az ő védőügyvédjük. Másrészt egy ügyfeles ne tippeljen. TUDJON! Ez lenne egy igazi ügyfeles dolga. Mert míg te itt műholdtudóst adod elő,addig itt a hozzászólásokban alig találsz elégedett ügyfelet. És piros öcsém ez a baj! FOST a nyakadba!

kóbormajom 2007.12.01. 20:26:35

hihetetlen, hogy hova jutott az eszmecsere ...

az ilyen "átlátó' féle "ember?"-eknek minek egyáltalán internet? ki a mezőre árkot ásni, az testhezállóbb mint az itteni kavarás

szerencsére ismerjük ezt a fajtát nagyon is jól: a telefonban szájkaratézik, fenyeget mindennel, otthon meg gubbaszt a sarokban a kocka fajtája, szemtől szemben megnyikkanni sem merne :DDD

szánalom, de hajrá.

átlátó 2007.12.01. 21:08:58

Kóbormajom! Én se akarlak a Dunába lövetni. Olyan jó,hogy vagy. Mellesleg a vita azért fajult idáig (vegyed a fáradságot és tedd magadévá az elejétől),mert a vevő,ha nem azt kapja amit kifizetett,itt néhány atom-műholdbajnok elkezdi megmagyarázni,hogy az mitől is nem működik. Nem fogadhatom el! Érted? Ellenkezik az elveimmel. Másrészt erre a szintre én bármikor lemegyek,mert én innen már egyszer fölkapaszkodtam,de nem felejtettem. És néha jó visszatekinteni,hogy vannak még ott élőlények. Összegezve:ha a pénzedért laikusként vásárolsz valamit és az nem megfelelően működik,hát ne nézzenek hülyének és hozzanak elő mindenféle indokokat. Mert én akkor lemegyek arra a szintre,ahol hülyére vesznek és ismétlem nyakonöntöm egy horganyzottvödör FOSSAL! Értve? Csak akkor,ha velem szemben tévedés esetén nem azt mondják,hogy bocsánat,-hanem még faszságosan megmagyarázzák. Ha nincs igazam,akkor neked van,de ettől én még mindig így gondolom. Nem fenyegetek én senkit. Megteszem. És kérlek ne hagyjátok abba! Sok sok magyarázatot ide,hogy mitől sárga a villamos!

átlátó 2007.12.01. 21:28:13

Útravalóul adok egy tanácsot,akár mindenkinek és nem én találtam ki."Azért akarok jól járni,hogy ne járjak rosszul." Cáfolj,ha nincs igazam.

FPocok 2007.12.01. 21:36:08

Hello, 8megás t-com (tudom nem vagyok sikeres... ) netet fizetek, és már egy hete csak 1 megával megy. Elötte nem vettem észre, vagyis pontosabban nem figyeltem

Csak egy kérdésem van nem várok rá választ, amúgy meg lehet hülyeséget írok, nem értek hozzá (még mindig nem vagyok sikeres...)

Szal valaki azt írta hogy a speedtest oldalon azt írja, hogy ahonnan kapom a netet, mien gyors. Tehát a kérdésem az, hogy mért azt mutatja, hogy szlovákiából jön a net? Régebben jó volt a net, akkor Budapest-et írt.

Hétfön meg felkeresem ögyfélszolgálatot, és leordítom az ügyfélszolgálatos arcát is...

Bunkó Béla 2007.12.01. 21:59:14

Teljesen egyetértek átlátóval, Pupuval, kovival.
Akinek meg ez nem tetszik vágja földhöz magát idegességében!

átlátó 2007.12.01. 22:27:53

Köszönöm B.Bélának is. A monopolhelyzetüket kihasználó szolgáltatókkal szemben csak rebellis ribillióval lehet célt érni. Jó egészséget és kitartást és kellő bátorságot kívánok ehhez mindenkinek!

átlátó 2007.12.01. 22:37:18

FPocok! Hétfőn,ahogy elhatároztad,menj be az ügyfélszolgálathoz. Repkedő szempillákkal,szád szegletében enyhe mosollyal,de érces tekintettel ártatlanul érdeklődj. Mondani fognak valami sok bétát,meg alfát,meg tán még szummát is. Mond,hogy te ezt nem érted de nem működik. Még szívózni fognak. Ezek után jelezd,hogy most vásároltál be a szennyvíztelepen egy egész horganyzottvödör fost,amit az ajtó előtt felejtettél és ,hogy el ne lopják behoznád. A küszöbön ejtsd el. Mire hazaérsz minden a kölcsönösen kialkudott feltételek szerint fog müködni. Én időnként csak jelzés értékűen elsétálok egy üres vödörrel az ilyen irodák előtt. Kávét hoznak ki és sok,de nem kevés habbal. Higgyél magadban,mert te is sikeres ember vagy!

átlátó 2007.12.01. 22:53:13

Azt elfelejtettem mondani,hogy miközben nagy egyetértésben kávézunk az ügyfelesekkel,(ugye minden rendbe lett téve) hát beszélgetünk a választott képviselőink költségtérítéséről számla nélkül. Valamelyik ügyfeles javasolta,hogy a képviselői ingatlanba bekéne loccsantani egy horganyzottvödör fost.

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.02. 09:00:26

átlátó hány ilyen vödröd van? A környéken te lehetsz a jani, biztos szippantós kocsid is van...naaaaaagy narancssárga IFA, szép karrier..látom a szivedhez nőtt ez a szar téma :)

átlátó 2007.12.02. 09:48:04

bReeZer. Még mindig nem látom,hogy látnád a lényeget. Fejlődj,van hova és rád fér. Másrészt emlékeztetlek,hogy összevissza locsogsz itt. Kissé feljebb arról beszéltél,hogy biztosan más pénzén élek én. Csak feltételezel itt mindenfélét. Nem szívtad túl magad? Velem akkor szokott előfordulni.(Csak elvi a kérdés. Te saját pénzeden élsz? Vigyázz beugratós!) Drága gyerekem nekem a második reklamációmra (mert elég határozottan érvényesítem az érdekeimet) a nem kicsi udvaromra 72 órán belül antennát szerelt és nem kicsit a mobilszogáltató,hogy a szerződés szerint működjön a cucc. Pedig volt ám ott is előszőr mindenféle hozzádhasonló mellékárogás. Nekem nincs bajom veled. Legszívesebben lehajolnék hozzád és megvakarnám a füledtövét. Téged is bíztatlak,hogy törj ki onnan ahol most vagy,mert én nem biztosan mondom,csak feltételezem,hogy te azért nem jársz jól az életben,mert rosszul jársz. Részemről lezártam.

DaveSlim 2007.12.02. 10:51:02

Ki tűntette el a hozzászólásom? :(

nav 2007.12.02. 12:30:19

Az externet nekem még egy emilemre sem válaszolt. Ez nagyon bántott, így búcsút vettem tőlük.
Lógnak még egy kis pénzel, de őket ez nem zavarja.

Tutanhamon 2007.12.02. 17:23:28

DaveSlim
Ki tűntette el a hozzászólásom? :(

A moderátor. Sunyin törölgetnek minden látható ok nélkül. Azért nem mernek sorszámozni, mert bukna az egész.

ÜgyBeles 2007.12.03. 10:02:49

Sziasztok,

Mint átlátó fia, szeretnék mindenkitől elnézést kérni a trágár bezsédéért és a sértő hozzászólásai miatt.
Nézzétek el neki. Nem tehet róla szegény. Még mindíg a régi pártrendszeri időszakban hiszi magát.
Másik nagy problémánk hogy nem tudjuk rászoktatni a angolvécére. Ő csak a horganyzottvödörbe képes üríteni. Voltunk vele orvosnál, de még a leghíresebb professzor se tudott vele mit kezdeni. Egész nap az 500-as Fiat matchboxát ölelgeti amit még 72-be kapott karácsonyra.

Netuddki. 2007.12.03. 10:44:22

Ezért kár volt új nicket létrehoznod!

bkvfan 2007.12.03. 12:44:34

Háhá, pont ugyenezt vettük észre mi is a napokban. Mi a t-online-nal vagyunk szerződésben, és ugyanígy 8Mbit-re fizetünk elő de csak 1-et kapunk. Jeleztük, de azt állítják, hogy többet nem is képesek adni. Kérdeztük, hogy akkor mennyivel fogunk kevesebbet fizetni, de kiderült, hogy a szerződésben ez áll: max 8Mbit, de legalább az 1/20-a :D Na annyit biztosítanak! Hogy pusztulnának meg!!!

ÜgyBeles 2007.12.03. 17:03:51

Üdv!

Ezt a levelet az Ügyfélszolgálatosok Országos Idegvédelmi Központja küldte Önnek.
Kérem, hogy mindenképp olvassa végig ezt a levelet. Hasznos információkat tartalmaz.

Alábbiakban felsorolunk pár pontot, amit kérjük mindenképp tartson be, amennyiben fontos Önnek egy kicsit is egy
Önnek segíteni akaró telefonos ügyfélszolgálatos.
Ön nem érzi át, miken mennek keresztül, sokszor az Ön hibájából. Legyen megértő ember és fogadja meg az alábbi néhány pontot:


1. Egy átlagember szeret feladatokat megoldani. Nem kell rögtön az ügyfélszolgálathoz fordulni, mert épp valami nem stimmel a géppel. Gondolja végig, mi lehet a hiba és próbálja meg Ön megoldani! Mennyivel jobban fog esni, ha sikerül egyedül és elmondhatja magáról, hogy ezt Ön oldotta meg? Ne legyen buta, vagyis inkább lusta.

2. Amíg nem ért a számítógéphez, NE RENDELJEN INTERNETET! Előbb kezdje az alapoknál. Tanulja meg egyáltalán kezelni a számítógépet és ha az megy, akkor jöhet az internet! NE FORDÍTVA!

3. Előző pontból következnek az alábbi problémák: Ön telefonál, ügyfélszolgálat segíteni próbál, de nem megy. Vajon miért? Az Ön butasága miatt, mert azt sem tudja, hova kell kattintani, pedig elmondjuk világosan, de Ön csodát vár egy telefonos segítségtől. Sokszor még személyesen a helyszínen is nehéz megoldani egy problémát, nemhogy telefonon. Telefonos segítség esetén szükség van egy minimális segítségre az ügyféltől nekünk is, hiszen nem látunk rá az Ön gépére!

4. Van egy szlogen, ami szerint az ügyfélnek mindig igaza van. Hát nem! Ezt csak mondják. Az ügyfél a legtöbb esetben nem ért hozzá, nem tudja mi hogy van, nem ismeri az ÁSZF-et, szerinte okkal reklamál és még fel is hív minket. És ha felhív, akkor értelemszerűen nem ért hozzá, elakadt, stb. Egyértelmű, hogy van olyan, amikor az ügyfélnek valóban igaza van. Ebben az esetben higgye el, hogy a szolgáltató elismeri és megpróbál segíteni. Ha viszont a szolgáltató ragaszkodik az ő álláspontjához, akkor higgye el: neki van igaza és segítsen minket, ne hátráltasson az okoskodásával és elveivel.

5. Valami nem működik otthon? Nincs internet? Nem megy a levelezés? Ne azzal kezdje a hívást, hogy "nem megy a net, önöknél van valami központi hiba?" Nagy számok törvénye alapján igen kicsi az esélye annak, hogy pont azért ne működjön Önnél, mert központi hiba van. Vagy Ön rontott el valamit, vagy valóban központi hiba van, de ne ezzel kezdje. Ha központi hiba van, úgyis meg fogja tudni.

5. Felesleges kiabálni. Tartsa szem előtt, hogy a túloldalon egy ember van, aki segíteni próbál Önnek! Azzal nem ér el semmit (sőt, saját magát minősíti ezzel), ha kiabál és sértő szavakat használ. Maximum annyi történik, hogy miközben Ön kiabál és sértegeti az ügyfélszolgálatost, az egész cég magán röhög, mert ki van hangosítva. :) Arról ne is beszéljünk, hogy ilyen esetekben csakazértis elhúzódik az ügyintézést, csakazértis szivatni fogják Önt, hiszen Ön egy "bunkó köcsög beképzelt" ügyfél és nem érdemli meg a segítséget. Ne sértődjön meg ezeken a szavakon, de az az ember nem normális, aki nem adja meg a másiknak a tiszteletet. Kedves, segítőkész legyen és visszakapja, higgye el.

6. Minden telefonos ügyfélszolgálatot úgy hívjon fel, hogy Ön előtt van valami azonosító. Minden szolgáltató a számlán feltüntet ügyfélazonosítót, vagy úgynevezett loginnevet/felhasználónevet. Ezek hiányában az ügyfélszolgálatosnak külön keresgélni kell az Ön adatlapját, így elhúzódik az azonosítás, ügyintézés. Az idő meg pénz. Csak induljunk ki a feleslegesen generálódó telefonszámlából, ami csak Önnek rossz.

7. Az internet működik! Higgye el! Sok 100 millióan használják világszerte. Magyarországon több, mint 4 millióan kb (nem csak ADSL). Mivel műszaki dologról van szó, bárhol, bárkinél előfordulhat fennakadás, hiba. Ezen ne akadjon ki. Hívja fel az ügyfélszolgálatot a fent és lent leírtak szerint és mindent megtesz a szolgáltató, hogy elháruljon a hiba. Amennyiben betartja a felsorolt pontokat.

8. Tudjuk, persze, hogy akárki is telefonál, hogy nem működik az internete, mindenki épp dolgozni akar... dehogy töltögetnek az emberek, neeeem, nem pornót és híreket nézeget, dehogy. Sőt, mindenki nagy-nagy kártól esik el, ha nem jut internet közelbe. Elmagyarázom: az ADSL egy egyéni "luxus". Örüljön, hogy van, örüljön, hogy havi pár ezer Ft-ért információ áradathoz jut, letölthet olyan filmeket, amelyek még meg sem jelentek, olyan érdekes olvasmányokat talál, melyeket máshol nem, olyan adatokhoz juthat hozzá ingyen, melyek alapesetben pénzbe kerülnek. És ha épp fáj az asszony feje, kedvére válógathat a pornó oldalak között is. Persze, lehet munkára is használni, de az ADSL egy "egyszerű" technológia és számolni kell a meghibásodásával. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem érdekli a szolgáltatót (magyarul le se szarjuk, komolyan), hogy Ön mire használja. Semmi közünk hozzá, így felelősséggel sem tartozunk azért, mert ÉPP munkára használja és pont akkor nem megy. Cégek pedig rendeljenek más alternatív szélessávú kapcsolatot, nézzék meg a garantált sebességet, a hibaelhárítási időt. Utánanézett? Tudja? Akkor észrevette, hogy ezeknek a havidíja az ADSL sokszorosa lehet. Igen, hiszen meg kell fizetni a minőséget és rendelkezésre állási időt. Csak egy hozzá nem értő, buta cégvezető rendel munkaeszközként hétköznapi ADSL-t. Gondolja már át és ne reklamáljon, ne akarjon egy egyszerű ADSL meghibásodása végett kártérítést kapni. Nem is fog. Még csak az kéne. Ön a hülye.

9. Szolgáltatókról pár mondat: a szolgáltatók nagy része az adott telefonszolgáltatótól (pl. T-Com) bérli a vonalat. X összegért megkapja, melyet úgymond tovább értékesít az ügyfél felé. Sajnos (tényleg sajnos), alapesetben a szolgáltatók nem látnak rá az ADSL modem és az ADSL központ között lévő kapcsolatra. Pedig a legtöbb meghibásodás ezen 2 eszköz között történik. Hiba esetén (miután kizártuk 99%-os biztonsággal, hogy nem az ügyfélnél van a hiba) a szolgáltató továbbítja a hibát a T-Com felé, akinek ADSL esetén 72 órája van a hibajavításra. Igen, jól látja, maximum 3 nap internet nélkül. Bele ne haljon. Olvasson addig könyvet. Természetesen vannak olyan szolgáltatók, akik betelepültek a T-Com ADSL központba (hurokátengedés/átvétel) és rálátnak a központra. De ebben az esetben se várja, hogy 1-2 óra alatt elhárul a hiba. Ne hivatkozzon, hogy nem tud dolgozni. Mindenki ezt mondja nekünk és ha igaz, akkor csodálkozunk, hogy minek vannak egyáltalán munkahelyek, ha ennyien otthon dolgoznak az interneten...

10. Vannak bizonyos egyszeri díjak, esetleges plusz költségek. Nem kell megkérdezni, hogy miért van ez, meg miért ennyi. Kenyér vásárlásakor is megkérdezi, hogy miért ennyi? A másik pedig, hogy attól, mert felemlegeti a konkurencia árát, nem lesz Önnek alacsonyabb a havidíja. Mi is tudunk a konkurencia árairól. Inkább vizsgálja meg a kisbetűs részeket egy feltűnően alacsony internet esetén. Ha pedig talál olcsóbbat és kellően körülnézett, váltson. Ez van. Ez az árverseny.

11. Egyik legfontosabb pont, talán ezzel is kezdhettük volna: HIBAÜZENET! Ezek nem hibaüzenetek: Internet Explorer-A lap nem jeleníthető meg; Outlook-Kiszolgáló nem található. Ha ezzel hívjuk fel az ügyfélszolgálatot, semmit sem segítünk, csak azt bizonyítjuk, hogy előbb akartunk internetezni, mint számítógép használatot tanulni és jelenleg egyikhez sem értünk igazán.
Hibaüzenetet csak router nélkül generálhatunk, tehát akkor lesz a Windowsban csatlakozási hibaüzenet, ha kiiktatjuk a routert - amennyiben használunk - és a gépet közvetlenül az ADSL modemmel kötjük össze. Ilyenkor létre kell hozni egy szélessávú kapcsolatot. Ezt elindítva - ha nem sikerül kapcsolódni az internetre - kapunk egy 3 jegyű számot és egy mondatot. Na, csak eljutottunk idáig. Ezt a kódot bediktálva és elmondva, hogy miket próbált végig, segítőkész hangot fogunk hallani a vonal másik végén. Persze nem győzöm hangsúlyozni: a fent leírt, többi 10 pontot tartsuk be!

12. Utolsó (előtti), inkább csak technikai pont, mely nem hiába van utolsó helyen. Aki ideáig elolvasta ezt a szöveget és be is tartja, sokkal eredményesebb lehet a hibajavításban és kedvesebbek lesznek vele az ügyfélszolgálaton is. Tehát: ha nem tud kapcsolódni az internetre, akkor első körben nézze meg az ADSL modemem lámpáit, melyek világítanak, melyek nem. Általában amiknek világítania kell: Power, Adsl link, Ethernet (Lan) link. Na mi van, ha a power nem világít? Nem kap áramot. Többet nem segítek. És mi van, ha az ADSL link nem világít? Nincs kapcsolat a modem és a központ között. Ethernet (Lan) link nem világít: a modem nem érzi magát "összekötve" a géppel, vagy a routerrel.
Hibajavítás Power lámpa hiba esetén: be van dugva a konnektorba? :) Ha nincs, szóljon a szolgáltatójának.
Hibajavítás ADSL link esetén: húzza ki a konnektorból a modemet pár pecre, majd dugja vissza. Várjon 2 percet. Ha ezután sem világít, szóljon a szolgáltatónak.
Hibajavítás Ethernet esetén: ellenőrízze a kábelezést, be van e dugva minden. Ha igen, szóljon a szolgáltatónak.

13. K*rvára nem érdekel minket, ezért ne is hangoztassa, hogy Ön mivel foglalkozik. Vagyis talán érdekel minket, kivéve, ha ezek közül valamelyik Ön: újságíró, ügyvéd, sakkozó. Nem szeretném elmondani a személyes véleményem ezen foglalkozást űző emberek általános hozzáállásáról az ügyfélszolgálattal szemben. Nagyon örülünk neki, hogy Ön ilyen jó dolgokat csinál, ez a munkája, de igazából leszarjuk. Eleget hangoztatják már (ki tudja milyen céllal) és elegünk van. Semmit sem ér el vele, ha bemondja "de kérem, én újságíró vagyok"; "ügyvéd vagyok", stb. Csak fogni fogjuk a fejünket, hogy megint egy beképzelt valaki, aki azt hiszi, hogy okosabb nálunk, csak mert az iskola miatt később kezdett el dolgozni és azt hiszi mindenkinél jobban tud mindent. Nem. Nyugodjon meg, ilyen esetekben mi mindent jobban tudunk és ezt Ön is tudja: nem hívott volna fel minket.

További kellemes internetezést kívánok mindenkinek!

abandi 2007.12.03. 17:55:44

Re.: átlátó!
Szép vót! De: az árversenyben sajna nincs igazad...

Bunkó Béla 2007.12.03. 18:19:06

Ügybeles anyukád tudja már hogy homokos vagy?
Lassan elkéne mondani neki mielött meglátna a szakálas barátnöddel. Tudod akiről mesélted hogy mindig felül szeret lenni és imádja ha az arcodra spriccelhet.

átlátó 2007.12.03. 19:24:22

aBandi! Egyetértünk,bár biztos van amiben nem. :) Én sem vagyok tökéletes,néha szándékosan hibázok,hogy ne legyek hibátlan. :) B.Béla! (olyan rossz nekem leírni,hogy bunkó):). Megröhögtettél. Ez az ÜgyBeles gyerek rafináltkodik itt a nevemben. Szegény.Onnét tudja,hogy mit csináltam én a pártállamban,mert az apja volt a párttitkár és elmesélte,hogy nyakon öntöttem egy vödör szennyvíztelepen kért fossal,mert már akkor utáltam őket,amikor kötelező volt szeretni. Már akkor fürdőszobában fürödtem,mikor ezek még kukoricacsutkát használtak seggtörlésre hosszútávon.Értelmetlen cáfolnom vele szemben,mert láthatóan nem tudja értelmezni amiket előzőleg írtam.Ez a kis takony ugat nekem pártállami múltról Életében nem köpött le munkásőrt!

2007.12.05. 23:39:46

Háát kedves Ügybeles, az első 5-6 pont elolvasása után igazat adtam Neked, de az összes pontot végigolvasva felmerült bennem, hogy talán mégis Bunkó Béla úr jár közelebb az igazsághoz...

Nyanyus 2007.12.21. 10:44:01

Néminemű tudatlanságot, igazságtalanságot vélek felfedezni kedves Jocó ügyfelünk levelében... Első kezű infókat kaphattok az Externez Kft. és úgy egyáltalán az ADSL működésével kapcsolatben. Az érthetőség kedvéért pontokba szedném Jocó Ügyfél leveleibő idézve:

"Jocó két hete arra lett figyelmes, hogy az addigi 8 megás internete szerény 2 megával suhan."
-többfajta Internet eleérhetőség létezik. Még bizonyára mindeni emléxik a behívos, szörtyögős DialUp elérhetőségre, amely tetű lassú....
Azután vegyük az ADSL vonalat aminek van feltöltési és letöltési sebessége, VISZONT a feltöltési sebességnek illetve a letöltési sebességnek is van egy minimum, és egy maximum garantált értéke. Amig a Kedves Ügyfél sebessége a minimum és a maximum között fut, addig nincs probléma... Hiába visítozik, és hiába zaklatja akarmelyik Internetszolgáltató akarmelyik Ügyfélszolgálatos Kollegáját... Ez technika, így működik az ADSL. Vagy megy maximumal, vagy nem, sokmindentől függ.
Viszont amiről kevés Kedves Ügyfél nem tud, azt most elmondom.
Létezik egy úgynevezett Bérelt Vonali Internetelérési lehetőség is. Akinek nemtetszik az ADSL sebességének ingadozása, amit ismét jelzek-technikailag EZ az ADSL- az ezt a Bérelt Vonali kapcsolatot is igénybe vehetné. Itt már tuti GARANTÁLT a megvásásrolt sávszélesség, sőt egy évben bizonyos óraszám! van engedélyezve a kapcslat romlásában, ellenkező esetben a Szolgáltatót Kötbér terheli. Nos. Méregdrága, és vajon miért? Mert EZ az az Internetkapcsolat, ami tuti megbízható. ADSL? Nem garantált sávszélesség. Béreltvonal? Fix és megbízható. Ha a kedves Ügyfél nem elégedett és nemtudja szerencsétlen Ügyfélszolgálatos beleverni abba az értetlen fejébe hogy az ADSL NEM fix, és garantált maximummal töltöget le és fel, akkor talán váltson erre, alap 100 ezerneél kezdődik/hó és a tudatlanságával ne azokat zaklassa, akik nemtehetnek arról hogy a technkia még csak itt tart. Egyébként igazán szánalomraméltó tud ám lenni amikor az Ügyfél betelefonál hogy- nemmegy 8 megával az ADSL-em..... Igaz hogy az saját szerződési példányán is ott figyel a szöveg -és még mielőtt leszrződőtt volna a "nemmegymindig8megával" ADSL-re ,el kellet hogy olvassa ezt a részt is amiből fehéren-feketén kiderül, hogy nem egy garantált sávszélességű béreltvonalat fog a kissegge alá kapni... Az Ügyfélszolgálatos legalább ezt elolvasta, és tudja, sajnos ez így működik, nemfog mindíg maximummal tépni az ADSL, viszont amíg annak a sávszélessége a szerződésben meghatározott (Ügyfél által aláírt) minimum és maximum között megy, addig nemtehet semmit, mert ennek a fránya ADSL-nek ez a technika adatott meg...
Szóval hiába visít félóránként szerencsétlen Ügyfélszolgálatos Kollegának, olvasni kellett volna mielőtt aláírja az ADSL szerződés, vagy ha már olyan idióta h aztsem tudja mire szerződött, akkor legalább azelőtt érdemes áttanulmányozni mielőtt habzó szájjal betelefonál valahova.. Monjuk ez egy halálos ítélet aláírása esetén eleg ciki lenne. Feltételezem azt sem olvasá el....

"hiba teljes tagadását találták volna a legmegfelelőbb megoldásnak: leveleimre nem válaszoltak, telefonon többszöri alkalommal is ugyanahhoz a nagyon lerázós megoldási javaslathoz ragaszkodtak."

-szerintem nem tagadták a hibát, lsd. fentebb, max. és min. sávszélesség, amíg ezen értékek között van addig OK, ÍGY muxik az ADSL... A szerződés elolvasásával és aláírásával ezt elfogadták a keves Ügyfelek. Pénztártól való távozás után....
Mondja Jocó, amikor nyávogva betelefonált nem Önmagát járatta le azzal, hogy úgy írt alá valamit hogy ezek szerint nincs is tisztában azzal mire szerződik?
No de folytatom. Leveleire nem válaszoltak... Hát talaán írjon egy kedves levelet az Externet KFT. Ügyvezető Igazgatójának, hogy nem 5! ügyfélszolgálatosból kellene még a belet is kihajtania, ezzel magán is, és az Ügyfélszolgálatosokon is segítene.. Töb Ügyfélszolgálatos=több idő az Ügyfélre. Szarból nemlehet várat építeni...
süti beállítások módosítása