Netszolgáltatóm, az Externet Kft az először két héttel ezelőtt észlelt hibát (sávszélesség negyedére csökkenését) többszöri kérésem ellenére sem volt hajlandó javítani, sőt számomra úgy tűnt, mintha a hiba teljes tagadását találták volna a legmegfelelőbb megoldásnak: leveleimre nem válaszoltak, telefonon többszöri alkalommal is ugyanahhoz a nagyon lerázós megoldási javaslathoz ragaszkodtak. A hiba a mai napig fennáll és nagyon kiváncsi lennék, hány olyan felhasználó van, aki észre sem veszi, hogy csökkent az otthoni sávszélessége, tehát megkárosítják. Bár ha belegondolok, én se jutottam messzire azzal, hogy észrevettem.
---------- Forwarded message ----------
Date: Nov 28, 2007 11:17 PM
Subject: Re: sebessegcsokkenes
To: externet@externet.hu
Első és második levelemre sem reagáltak, tegnap (11.27-én) tehát ismét felhívtam önöket. Kollégájuk újabb sebességtesztet kért volna, amit én korábbi tapasztalaimra támaszkodva kénytelen voltam elutasítani. Ezután egy díjmentes előfizetés-változtatást javasolt. Ezt szintén elutasítottam, azt kérve, hogy legyenek szívesek megpróbálni megoldani a problémát, és kértem, hogy telefonon tájékoztassanak. Ezt a tegnapi és a mai napon nem tették meg. Türelmem nekem is véges, kérem, tegyenek valamit, elvégre kötelesek a szerződésben vállalt szolgáltatást biztosítani számomra. Kérem, mielőbb hívjanak fel, hogy megoldást találjunk erre a problémára.
Eddigi levelezésünket - és ezt a levelet is - elküldöm az NFH szolnoki kirendeltségének és a Tékozló Homár blognak is.
Nov 20, 2007 11:07 PM
Egy héttel ezelőtti levelemre nem érkezett válasz, de változás sem történt, ezért a hét végen felhívtam önöket. Ügyintézőjük állítása szerint önök utánajártak a problémának, és a T-Com válaszolt is önöknek, mégpedig azt, hogy a vonal az elérhető legnagyobb sávszlességgel üzemel. Azt is javasolta, hogy végezzek még egy sebességtesztet. Ez a telefonbeszélgetés több kérdést is felvetett bennem, mégpedig:
1) ha eddig működött a vonal 8Mbit/s sávszélességgel, hova lett vajon hirtelen a hiányzó közel 6Mbit/s?
2) ha önök kommunkáltak a T-Commal és a T-Com válaszolt is, én arról miért nem szereztem tudomást, ennek fényében mire számítva csinálok én újabb sebességtesztet?
3) a szerződésünkben foglalt 8Mb/s sávszélességnek alig több mint negyedét tudom használni, miközben továbbra is fizetem a havidíjat. Reális ez?
Aggályaimat kollegájuknak is kifejtettem, ugyanakkor megígértem, hogy elvégzek egy újabb sebességtesztet. Az ő válasza egy rendkívül szűkszavú "Rendben." volt, nem kis meglepetésemre. Mindenesetre panaszom továbbra is fennáll, most már több mint egy hete. Az elmúlt két évben - vagy régebb óta, nem is tudom már mióta vagyok az ügyfelük - sosem volt panaszom a szolgáltatásra. Kérem, vizsgálják ki a panaszomat illetve tegyenek javaslatot, hogyan kártalanítanának a szolgáltatás ilyen hosszú ideig fennálló elégtelenségéért. Csatolom a T-Com és az önök oldalán található sebességteszt eredményéről készült screenshotokat.
Nov 13, 2007 11:09 PM
Sebessegcsokkenest eszleltem az ADSL-kapcsolatomban, a letoltesi sebesseg kb 250kB/s korul alakul, a normalis 800kB/s-hez kepest ez jelentos elmaradas. Telefonos tanacsukra elvegeztem egy t-com-os sebessegtesztet is, a kovetkezo szamot kopte ki nekem a gep:
Kerem, segitsenek, mert nem jo erzes teljes dijat fizetni valamiert, aminek csak a negyedet/harmadat kapom meg.
---
Egyébként az a tippem, hogy a T-Com nem ad rendes vonalat és az Externet nem is tudja kiverni ezt belőlük, de akkor is nagyon gáz, ahogy viselkednek. Most már azt hiszem, otthagyom őket a rákba - bocs, a túróba, szóval borulhat a savasballon.
Az eltűnt sávszélesség nyomában
Jocó két hete arra lett figyelmes, hogy az addigi 8 megás internete szerény 2 megával suhan. Az ügyfélszolgálat némi mellébeszélés után csomagváltást javasolt. Felélte volna az Externet az ADSL-sávszélességét, azaz túl sok a felhasználó vagy a gonosz manó vitte el?
Az utolsó 100 komment: