Tékozló Homár

Mire ne használjuk a 2 literes, visszaváltható fantás palackunkat?

2008.01.17. 09:40 | szily | 69 komment

Nem mintha nem lenne nyilvánvaló, hogy forrásban lévő mustot lezárt műanyagpalackban forró erkélyen tartani petymegség, kezdő olvasóinknak talán mégis hasznos lehet Anna története, aki mégis megpróbálta. Olvasható kattintás után, vigyázzanak magukra!

Kedves Homár!

Gondoltam, megosztom Veled és Olvasóiddal az alábbi, igen tanulságos esetet :) Mire NE használjuk a 2 literes, visszaváltható fantás palackunkat? Mustot, erjedő bort nem célszerű benne tartani hosszabb ideig, főleg, ha az erkélyen tároljuk az üveget. Egy olyan erkélyen, ahova délelőtt picit odasüt a nap. A vastagfalú műanyag palack kezdetben formai változásokon megy át, megduzzad, lassan eléri a szabályos labda/kisgömböc formát. Nem mertük korábban kinyitni az üveget, hiszen a benne uralkodó szénsavtúltengés következményeibe bele se mertük gondolni.

Tűző nap és enyhe forróság az erkélyen. A Palack az egyik sarokban pihent, rongyokkal letakarva, eldugva (közvetlen napfénynek nem volt kitéve). Ajtó, ablak becsukva, hiszen nem engedjük beszökni a meleget. Tompa puffanást hallottam és éreztem a lakás közepén, gondoltam a szél nemlétező szívó hatása becsapta az egyik ablakot, de nem. Erkélyen körbenéztem, hátha ott történt valami, és igen. A palack volt. Nem bírta tovább a gyűrődést, azaz a hőséget. Szénsav bubik gondolták jobban járnak, ha kiszabadulnak. Végülis. A romeltakarítás, az erkély ragacsos állapotának eltüntetése rám maradt – de ez az én problémám :) A szép, egységes formát alkotó palackból a mellékelt képen is jól látszik, hogy mi lett. Kicsit megcsavarodott, szétrepedt. Az üveg mellett a cég másik italának üvege állt, a kupak-pereméből egy jónagy darab letörött, akkora volt a nyomás. Közelben volt még teddyhengerhez tartozó festéktartó tálka is, az is szétrepedt diribdarabra…

Tehát erre ne használjátok a Palackot, mert nem olyan izgalmas utána a romeltakarítás :)

Üdv.: Anna
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepin bácsi 2008.01.17. 09:44:25

talán 2, de inkább 3.
vagy az sem ?

Randomerrorgenerator 2008.01.17. 09:56:17

Egy ilyen post szerintem csak az elsőzők kedvéért jelenhet meg. Nem is értem, hugy must mi van. Ilyet :O

=Ford Prefect= 2008.01.17. 10:00:03

És ez most hogy?
Poén?

=Ford Prefect= 2008.01.17. 10:01:21

Múltkor Johnny hozott három pettymeget. Négyen voltunk rá - megkészültünk...

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.01.17. 10:05:15

Egy jó sztori! Olvassátok el!!! :o)

Hogy értsd a sztorit, én egy élelmiszerboltot üzemeltetek Szegeden, a paneldzsungel közepén. Bejött hozzám egy kedves vásárló és kért tőlem egy kék Szofit (remélem ez nem reklám). Ez még nem is lenne furcsa, hiszen többször előfordult már. Szokásomhoz híven már nyúltam is a polcra, levettem egy nekem szimpatikus darabot a sok közül és a hölgy elé tettem. A dobozon szép fekete keretben az állt, hogy a dohányzás tüdőrákot okoz. A
hölgy ezt elolvasta (látod, vannak még tanult droidok), és felháborodva utasította vissza, hogy neki ez nem kell, mert ez tüdőrákot okoz.

Padlót fogtam.
Hogy valaki ilyen jó helyzetfelismerő legyen, és így lehessen rá hatni az írásokkal! Én közöltem vele, hogy most kapaszkodjon meg, mert olyat mondok ami alapjaiban rengeti meg a világnézetét, majd elboruló aggyal, de faarccal közöltem vele, hogy sajnos mind rákot okoz. Erre ő szintén faarccal kért egy másik dobozt. Ez már kezdte agysejtjeimet a fentebb említettek szerint irtani, mert először azt hittem viccel, de rájöttem hogy nem. Adjak neki
egy másik dobozzal ugyanebből a márkából. Hát, én adtam neki, de mondtam, hogy erre meg az van írva, hogy a terhesség megszakadásához vezethet.
Erre ő nagyon megörült, és vihogva mondta, hogy ez neki jó, mert nem terhes és így nincs gond, de tüdőrákot azért mégse szeretne kapni...

Ekkor már a seregben tanult akasztófakötél-csomózást kezdtem magamban feleleveníteni,
mert ezt már nem lehet bírni és felkötöm magam! Viszont a napom szép volt
mert újfent örömöt okoztam egy vásárlónak... A történetnek itt nincs vége, mert a hölgy tegnapelőtt visszatért, megint kért egy kék Szofit.

Rutinos droidkezelőként mindjárt meg is néztem, mi van a dobozon. Az írás imigyen szólt: "A dohányzás csökkenti a spermiumok számát." Gondoltam, ez biztos jó lesz, és oda is adtam. Nézegette, nézegette, közben egy pár embert én kiszolgáltam, majd közölte, hogy ez férfi cigi, és ez neki nem jó, adjak nőit!

iwiwen akadtam rá :)

theutat villám 2008.01.17. 10:12:10

vazze, de szar, ezt a szegedi történetet meg kb. 2 éve olvastam először. EZ NEM AZ A HELY, NE IDE! baccpapucs felhúz, ajtó rádborít

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2008.01.17. 10:14:09

nee, ez biztos csak valami vicc. mondd, hogy kitaláltad!

jesszumpepi (törölt) 2008.01.17. 10:14:56

A Homáron belül nyitni akartok egy idétlen történetek alblogot?Éseztmostígyhogy?

hottentotta 2008.01.17. 10:15:47

Fantasztikus Anna, köszönjük.

Fantasztikus homár, köszönjük.

homár molla2 2008.01.17. 10:18:32

a petymegség az ősi dunántúli tájszólás, olyan mint a böszme meg a csicsedli (vagy hogy is volt ez a régi homáros időkben?)

Mária 2008.01.17. 10:23:15

Most a fantásüveg gyártóját kell szidni, aki ilyen palackot gyártott, az oktatásügyet kell szidni, aki a matekot meg a verselemzést nyomja a természettudományos ismeretek oktatásának kárára, vagy Annát kell szidni, aki úgy kezdett bele egy kísérletbe, hogy nem gondolta végig annak lehetséges következményeit?

Vagy a Homárt kell szidni?

grafitmacska 2008.01.17. 10:24:32

A petymeg nem egy Afrikában élő macskaféle???

marsellus wallas (törölt) 2008.01.17. 10:28:11

aktuális qrvára......

bb+b+b+b+

baliquez 2008.01.17. 10:29:06

Örüjjé te Anna hogy nem szakította le az oldalfalat a detonáció meg hogy senki sem sérült meg. Meg minek is kell mustot tartani pláne flakonban, mikor lehet venni bort meg borecetet is, eleve érthetetlen.

Nem-e terrorista előkészület volt ez csupán részedről és itt büszkén számolsz be hogy a próba sikerült, mostantól mustbomba-nagyhatalom vagy és adjon pénzt a zusa hogy ne fegyverkezzél-e?

Pepin bácsi 2008.01.17. 10:30:00

Anna, petymeg-e vagy-e ?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.01.17. 10:32:37

petymeséget jelen esetben simán fordíthatnánk balfaszságra is.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.17. 10:34:02

Hát ez kanfasztikus. Szénné röhögtem magam.
Amúgy a petymeg az olyan mint a bagymeg, csak kisebb.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.17. 10:36:02

Anna, alufóliára próbáltál-e már sósavat önteni egy palackban, amit lezársz? Az eredmény ugyanaz, csak hamarabb, de ez sem erkélyen ajánlott.

Caracala77 2008.01.17. 10:41:18

Az volt a hülye, aki Annának mustot adott...

Pepin bácsi 2008.01.17. 10:45:03

Akkó a petymeg és a bagymeg valamiféle közeli kapcsolatban van a tevepatával ?

Mustot erkélyen fantásban ? Ősi román szokás-e ? AnnaAnna, elkelne neked egy baccpapucs !

schokobanane (törölt) 2008.01.17. 10:59:40

Aszt ez semmi. Velem olyan történt, hogy festettem, és miután befejeztem, észrevettem, hogy festékes lett az ecset. Felháborító. Visszavittem a Zobiba, és gond nélkül kicserélték. Még egyet is értettek velem, meg aszonták, a gyártó hibája, nem volna szabad, hogy egy ecset csak úgy fogja magát és megfestékesedjék használat közben. Hát így történt. Sikeres-e ember vagyok-e?

(És a Homár-e sikeres-e lehet-e ilyen posztokkal-e?)

Gumidomino 2008.01.17. 10:59:58

Anna most már indul a buszod.

Natura 2008.01.17. 11:04:12

A petymeg olyan cuki hörcsögszerű kisállat. Csak kicsit vagy kisebb, vagy nagyobb, már nem tudom.
De meg lehet etetni kígyóval. Meg van, ahol pörköltet csinálnak belőle.

A post tényleg kaki. Én rendszeresen olvasztok fantásüveget főzőlapra, mert elfelejtem, hogy meleg, és rárakom. Innentől ez is hír lesz?

Homárka, inkább irkálj valamit arról, hol hogy szarnak szerteszét, a múltkor is olyan édesen eltapicskolt benne mindenki...

upho 2008.01.17. 11:19:38

egyes, leulhetsz.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.01.17. 11:26:20

A múltkor a virsli szétrobbant a mikróban, de tettem rá mikró-fedőt előtte, így csak az lett cafatos. Vigyázzatok a virslivel is! De a tojással főleg!!! :) :) :)

mzs 2008.01.17. 11:39:40

Én is dunántúli vagyok, de sose hallottam ezt a petymegséget ,vagy mit... Nem mintha használnám ezt a kifejezést, elkapna beszéd közben a röhögés, és úgy már nem is azt jelenti... Mit is?! :o

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.17. 11:44:22

Szeretném a T. Homár-olvasó-társakat figyelmeztetni arra, hogy a kétliteres műanyagpalack a napon történő must tárolásán kívül arra sem alkalmas, hogy a vastagabbik felét feldugjuk a saját végbelünkbe. Ezt a sztorit nem szeretném leírni, mert a történetben rejlő szörnyűségekhez legalább három darab 18-as karikát kellen megjeleníteni a komment elején.
Ugyanakkor egy ilyen üveg tökéletesen alkalmas arra pl. hogy masszív csapásokat mérjünk vele az éppen hegedülni/zongorázni/gitározni tanuló szomszédunk fejére, miközben elégedetlenségünknek a "Gyakorojjá' máshol, vazzeg, mink pihenni szeretnénk!" szöveggel is hangot adhatunk.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.17. 12:03:13

Csak megerösiteni tudom Vérszegény kolléga tanácsait, kiegészitve azzal a nem elhanyagolható aprósággal, hogy a kupak nélkül a szükebb felével végbélbe tolt kétliteres palack fingás esetén könnyen föld körüli pályára állhat, vagy erös, lábbal történö érintkezés esetén (palackba rúgás) feltolódhat az illetö altestébe, nem csekély szorulást okozva.

aranyhaj.blogspot.com 2008.01.17. 12:17:10


Szerintem rongyokkal bebugyolálni sem kellett volna a palackot a meleg erkélyen...

aranyhaj.blogspot.com

Tony Almeida 2008.01.17. 12:18:56

Miféle post ez? Ne süllyedjünk már le ennyire.

Anna pedig egy komplett idióta, aki gondolom a való életben is folyamatosan hülyének néznek (mert az is).

gendermember 2008.01.17. 12:41:36

nem értitek a post lényegét, mert nincs érzéketek a sorok közt megbúvó finom üzenetekhez: NYÁR volt. ez olyan hihetetlen

harcimaci 2008.01.17. 12:43:57

Mar csak ilyen postokra futja? Annacska balfaszsagai?!Hova merult ala a homar?

trolipotlo 2008.01.17. 13:05:42

Nem értem, mért kell bántani szegény Annácskát: nekem is áll a murci a konyhámban (igaz, üvegben), október óta mindig elfelejtem meginni. De még nem tört szét.

Egyébként nagyon örülök, hogy írva kommunikálhatok, nemsokára jön az ápoló, hogy kioperálják a villanykörtét a számból...

betépett felhasználó 2008.01.17. 13:50:02

vegre ertheto ertelmet nyert a "mustralni" allitmany (vagymiaszosz).

Claudius_az_Isten 2008.01.17. 14:09:38

Valóban nem teljesen jogosan került a cikk a Homárra, ugyanis Az EME Zrt-s költségeket előre lehetett tudni. Én is majdnem bedőltem nekik, de még idejében elolvastam a feltételeket.
Amely dolgokban azonban igaza van a reklamálónak, vagy az egyetértőknek, azok a következők:
1. Tényleg magasak a "kommunikációs költség"-nek nevezett jutalékok, amik az amúgy sem alacsony parkolási díjakat terhelik.
2. Az EME a tulajdonosi köre és a "barátságos" polgármesterek révén monopol helyzetben van
3. A szemétláda politikusoknak lett volna lehetőségük olcsóbb megoldást találni, ugyanis a mobilszolgáltatók "kommunikációs költség" nélkül elkészítették volna a mobilfizetési rendszert.
4. Pontos számokra nem emlékszem, de mivel a 2006-os évben a Centrum Parkolórendszer Kft. nagyságrendileg 300 milliót fizetett az önkormányzatoknak a 3 milliárdos árbevételéből, még az sem érdekel, hogy milyen indokkal fizetjük a parkolási díjat. Leginkább csak néhány zsebet tömünk vele. És ugyanezekbe a telhetetlen zsebekbe kerül az EME "kommunikációs díja" is.

Claudius_az_Isten 2008.01.17. 14:11:08

Bocsánat, másik cikkhez szerettem volna hozzászólni. :)

Gumidomino 2008.01.17. 14:16:44

Claudius
Pedig az első pár mondat után elgondolkodtam hogy kapcsolódik.
És voltak ötleteim!!
de mindegy.

Deviáns 2008.01.17. 15:06:37

egy vékony műanyag csőből, egy kifúrt parafa dugóból és egy kis gyógyszeres üvegből 3/4ig vízzel (üveg nyakára kötve)lehet kogyogót készíteni, ami a keletkező nyomás elvezetésére és az oxigén bejutásának megakadályozására való (ecetes erjedés megakadályozása). Kotyogó nélkül soha.... robbanásveszélyes.

ant 2008.01.17. 15:14:19

Na de a kupak! Az serules nelkul meguszta a dolgot! Latjatok, igy kell kupakot gyartani :-)

Marvin (törölt) 2008.01.17. 16:14:05

Deviáns:
Csak a pontosság kedvéért:
Nem a nyomást vezetjük el, hanem a keletkező gázt. A nyomást ilyen formán kiegyenlítjük.

Egyébként ecet+szódabikarbóna is tud produkálni lezárt üvegben.

avatartalan 2008.01.17. 16:59:41

viszont a lájtkóla+mentoscukorka az tökjol müködik,kiprobáltam!
leírjam-e?

elipszilonostyé 2008.01.17. 17:17:18

Fennen nevezett palackfajtára írva volt-e vajon, hogy abban csak üdítőital tárolandó száraz, hűvös helyen felkiáltójellel?

elipszilonostyé 2008.01.17. 17:19:13

Magával ragadó történet

Jogging 2008.01.17. 17:45:44

Most
musttal
öntözik a
muskátlit,
meg azt,
aki
most
találja fel a
spanyol viaszt...

Briguszka 2008.01.17. 18:21:08

A post az uncsi, de Anna a kupakot elküldhetné nekem, mert kell a gyereknek a suliban.

napazapa 2008.01.17. 19:02:19

ez egy színvonaltalan fos. A homár döglődik, vagy ennyire nincs hun védeni azt a szegény fogyasztót?

manbearpig. 2008.01.17. 21:49:23

jajj, akkor gyorsan behozom a 12 palack mustot az erkélyről!!

Valaki más 2008.01.17. 23:01:42

Elég lapos + a címe az lehetne: hülye vagyok, hirdetem...

Vladimir Harkonnen 2008.01.17. 23:39:27

briguszka 2008.01.17. 18:21:08
A post az uncsi, de Anna a kupakot elküldhetné nekem, mert kell a gyereknek a suliban.

Hello!
Ti még erre gyűjtötök?

index.hu/tech/hoax/2007/01/09/valosagga_valt_a_kupakgyujto_hoax#more26353

Nálunk (vidéken) azt mondták ez az akció már lezárult, de van helyben is egy kisgyerek akinek szüksége van a kupakokra. Így most az egész falu neki gyűjti!

Briguszka 2008.01.17. 23:55:24

A "nálunk is" vidéken van.
Az akció részleteit ne ismerem, csak annyiban , hogy a csemetém közölte, vinni kell a suliba, hát gyűjtünk.

Fapuma (törölt) 2008.01.18. 11:09:05

mért hoztatok neki mirhát? még megharapja...

SzőkeNő Szarvas 2008.01.18. 11:21:16

Annácska! Ez egy rendkivül izgalmas post volt. Nem is tudom, hogy min háborodjak jobban fel? A palackon, a kupakon vag rajtad, akinek ennyi esze van.. ..és mondd, Kiscsillag! Idáig érlelted magadban -mint a mustot a palackban- a hónapokkal ezelőtti történetet? Nem lehet, hogy szellem volt benne? Szellentős szellem és az durrantott? Esetleg nem-e lehet-e, hogy-e vki direkt, kibaszásból egy Molotov-koktélt dobott-be neked, mert tudta előre, hogy ilyen izgi sztorival szórakoztatsz bennünket ..és Annácska, mondd! Nem mondta neked még senki, hogy a must nem csak a napon szokott forrni?

..és Annácska! Mondd! Kelemen-e vagy-e?

Secnir 2008.01.18. 16:34:39

Annácska!


én is szeretnék kupakolni ha egy mód van rá...

Cocu 2008.01.18. 19:04:41

Anna előző postja révén szerzett már egy jelentősebb rajongótábort:
homar.blog.hu/2007/08/30/kedves_kommentezok

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.20. 11:19:34

jól értem, hogy a hölgy bőven azelőtt, hogy felrobbant a palack, nyugtázta, hogy iszonyú túlnyomás volt benne?

avatartalan 2008.01.20. 12:41:10

Annácska szöke e vagy?

Briguszka 2008.01.20. 15:23:54

Ezt kikérem a Szőke Nők nevében.

www.bringazz.eoldal.hu 2008.04.10. 10:30:09

ez még mind semmi! ha röhögni akartok, nézzetek bele pl. a fura állatokba!

www.bringazz.eoldal.hu/oldal/fura-allatok
süti beállítások módosítása