Tékozló Homár

Vigyázat, fizetős tartalom

2008.01.18. 14:18 | jackyll | 34 komment
A külföldi munkának is lehetnek buktatói, főleg, ha a júzer megfelelő nyelvismeret hiányában az interneten próbál erről ismereteket szerezni. Ha korábban nem, akkor azért tessenek gyanakodni, ha kizárólag regisztráció fejében mérik a tartalmat, nyilván fizetős lesz az oldal. (Az meg milyen elavult már, tartalomért fizetni, haha, örüljenek, hogy internet nincs alanyi jogon.) Naiv ügyfél egy ilyen szájt aktiváló emailjében kattintott rá a 60 eurós linkre. Részletek a blogjában.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lókupec 2008.01.18. 14:24:42

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

Pepin bácsi 2008.01.18. 14:35:09

három ! a lókupec nem számít, nem elsőzik rendesen

BiG_ 2008.01.18. 14:44:40

Az ilyen mindenhova kattintós miért is nem inkább aknamezőt mentesít?...

Üdv!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.18. 14:58:03

vagy tanul meg rendesen egy nyelvet

schokobanane (törölt) 2008.01.18. 15:04:12

Én csak azt szeretném mondani (lovaktól függetlenül), hogy az eset aligha a szájt hibája; ha valaki nem tud az adott nyelven, amelyen a netet böngészi, tán inkább ne regisztráljon.

Pepin bácsi 2008.01.18. 15:07:23

én csak azt szeretném mondani: windows/start/leállítás.
Jól mondtam, LaccPacc, te kis humorista-írózseni ?

gravy_t 2008.01.18. 15:10:20

aha, a srác/srácnő biztos azért tudott üvöltve vitatkozni telefonon a német ügyintézővel, mert nem tud németül.

látom, pár embernek meg magyarul kéne tudni...

schokobanane (törölt) 2008.01.18. 15:23:02

gravy_t 2008.01.18. 15:10:20

Aham, igaz; bevallom, nem olvastam végig, ugyanis túl aprók a betűk, ráadásul fehér alapon halványszürkével írta; én sajnos az ilyen ablakokat automatikusan lelövöm, mert rögötn pislogni kezdek ;) Ez alól mondjuk kivétel, ha külföldi oldalon regisztrálok, ott ugyanis elolvasom elejétől végig a legapróbb betűt is, ha kell, lementem és fotosopban nagyítgatom. Talán túl elővigyázatos vagyok, no de nem is kaptam még számlát.

De mint látom, pozitívan zárult az ügy, amennyiben a srác/srácnő nem fizet, és a német fogyvédesek is akcióba léptek.

gravy_t 2008.01.18. 15:24:49

ja hát tényleg elég szemkifolyatós :)

ha fájerfokszot használsz, javaslom a ctrl és a plusz gomb egyszerre nyomogatását

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.18. 15:25:32

Megnóeztem ezt az oldalt. Elolvastam az agb-t. Ime a 4. pont:

4. Preise, Zahlungsbedingungen

Für die Teilnahme an berufe-welt.de gilt der bei der Bestellung angegebene Preis von 59,95 €.


Most akkó nem értem...Miért hiszi valaki, hogy ismer egy adott nyelvet, ha ezt az egyszerü mondatot nem érti.

anarch 2008.01.18. 15:29:37

Ha jól emlékszem a gmx.de gyűjtött pénzt hasonló módszerrel (prémium email szolgáltatás trial ingyen egy hónapig, ha nem mondod le havi x eur, majd behajtókkal fenyegetés, stb.), a megoldás az lett hogy németek feljelentést tettek a rendőrségen. Azóta nem hallani ilyen levelekről :).

Próbálj meg a cég nevére keresni német fórumokon eseteket gyűjtve. Majd annak az eredményét a full storyddal továbbítani részükre, meglengetve hogy a rendőrségen szeretnéd folytatni a beszélgetést.

Lehet, hogy csak én vagyok paranoid de ha egy ingyenes(nek írt) szolgáltatás adatokat kér, akkor ált. valami kirgiz címet szoktam megadni levelezési címként. Google maps pedig segít valid irányítószámot találni :P

JDG 2008.01.18. 16:34:46

Hát én ezzel nem dicsekednék.

Első körben azt mondanám, hogy nem bizonyítható, hogy a te adataidat valóban te adtad meg, így nem állok le velük veszekedni saját költségen, hogy "jujjujjuj, mosmilesz?".

Másodszorra pedig, ha tudom, hogy NEM fizetős szolgáltatást rendelek meg egy megbízható honlapon keresztül, hanem csak be akarok lépni, hogy megnézzem milyen az oldal, akkor NEM adom meg az adataimat interneten, még a teljes nevemet sem, nemhogy születési idő és utca / házszám!

Vagy ha mégis, akkor meghúzom magam csendben, nem postolok.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.18. 16:41:57

Az oldalon minden linkre katt a regisztrációhoz/feliratkozáshoz jut. A szerkezet felismeréséhez nem kellett volna nyelvtudás. Ilyen oldalakat kerülni oszt Pákó.

Jack__Bauer 2008.01.18. 18:36:34

Egyrészt az ár elég jól láthatóan, a Jetzt anmelden! gomb alatt félkövérrel szedve, illetve az AGB "Pflichten des Nutzers" első bekezdésében is le van írva.

Másrészt, JDG, az 59,95 eurón kívül leírták azt is, hogy az IP címed eltárolják, szóval, ha rossz adatokat adnál meg, de otthonról, akkor igyekezni fognak bevasalni a lét...

Egyébként, ha jól értettem, a blog tulajdonosa egy nyelvtanár hölgy. Mondjuk azt nem írta, hogy németet tanít-e.

A kedvencem: echte német főnökasszony - Katarína Dovcová, aki Angliában székel... :)

Szingularitás 2008.01.18. 18:52:20

Én ugyan nem merném állítani, mint a cikkíró, hogy beszélek németül, de azért ezt még az én csekély tudásommal is fel lehet fogni (reg. lap alján áll, NEM kisbetűkkel!):

"* Um Missbrauch und wissentliche Falscheingaben zu vermeiden, wird Ihre IP-Adresse 1.2.3.4 bei der Teilnahme gespeichert. Anhand dieser Adresse sind Sie über Ihren Provider: kukubenkó.kukuka.hu identifizierbar. Durch Betätigung des Button "Jetzt anmelden " beauftrage ich berufe-welt.de, mich für den Zugang zu berufe-welt.de freizuschalten, sowie für das berufe-welt.de-Gewinnspiel zu registrieren. Der einmalige Preis für einen Sechs-Monats-Zugang zu unserer Datenbank beträgt 59,95 Euro inkl. gesetzlicher Mehrwertssteuer."

(Az IP-cím és szolgáltató természetesen átírva)
Ha valaki ebből nem képes felfogni, hogy mi a helyzet, úgy annak vagy a szövegértelmezéssel, vagy a nyelvvel vannak igen komoly problémái - mindkét esetben megérdemli, hogy fizessen.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.18. 21:09:12

Érdekes hogy sokan védelmére kelnek a módszernek...Attól hogy kiirom az oldalra :ha ide katintasz akkor elfogadod az ajánlatot és fizetsz, még nem lesz egy érvényes szerződés.A bíróságon sem állja meg ilyen a helyét :D Előszőr is mivel gondolom valós mukaajánlatokat sejtett a dolog mögött nyilván valós adatokat adott meg, az összefüggés megértését rátok bízom :) Rengeteg hasonló szemét cég van, rengeteg apróbetüs átvágás.Hirtelen most 2 csengőhangot kináló cég is eszembe jut akik fizetős üzenetben küldik az ajándékod ami ingyenes csak az átvételéért már le is vonták a lét :) Szóval az ilyen cégek bármit kiirhatnak az oldalukra, bármit eltárolhatnak ettől még egy aljas bunkó szemétládák.

Szingularitás 2008.01.18. 21:18:12

" flexsnake 2008.01.18. 21:09:12
Attól hogy kiirom az oldalra :ha ide katintasz akkor elfogadod az ajánlatot és fizetsz, még nem lesz egy érvényes szerződés."

Aha... Tegnap bementem egy autószalonba, megtetszett egy kocsi, elhoztam. Közben mondták, hogy itt írjam alá - aláírtam.
Ma pedig ezek a szemetek azt merték mondani, hogy ez egy érvényes szerződés, fizessek! Fúúúúúúúúúújjj!:-)

Szingularitás 2008.01.18. 21:24:19

Ja és a másik: A múlt hónapban az "Elfogadom a szerződést" helyre írtam a nevem, fizettem - persze szerinted attól még nem lett érvényes a szerződés - mondjak véleményt a jogászokról esetleg??
(inkább nem, az állatok életét eléggé részletesen tárgyalja a National Geographic - bocs, állatok!)

Szingularitás 2008.01.18. 21:31:01

flexsnake:

Csak a miheztartás végett:
- kiirom=kiírom
katintasz=kattintasz
apróbetüs=apróbetűs
kiirhatnak=kiírhatnak

a "mukaajánlatokat" jótékonyan fogjuk rá a billentyűzet hibájára - a vesszőhibákat pedig már meg sem említem....

"Amilyen a stílus, olyan az ember"

punpa 2008.01.18. 22:39:18

A kancellárnő megkérdezi a titkárát, hogy miért kell fizetni a berufe-welt.de-n. A titkár válaszol:
-Angela, mer kell.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.18. 23:04:44

szerintem nem kell parázni. Te bátran megadhatsz hamis regisztrációs adatokat, a weboldal tulajdonosa pedig teljes joggal letárolja az IP címedet. A dolog itt szerintem megreked, mert az internetszolgáltató jogerős bírói végzés hiányában nem jogosult kiadni senkinek sem a személyes adataidat.

Jack__Bauer 2008.01.19. 01:54:22

punpa: szerintem csak annyit válaszolna: "Azért."

puncipöcögtető 2008.01.19. 04:54:56

nem nagyon kreatívak ezek az emberkék
nem tudtok egy címet kitalálni?
mint pl. az alábbi:

555 Nowhere Way
Nowhere, CA 55555
United States

Tel: 555-555-5555

b+

JDG 2008.01.19. 10:14:03

Jack__Bauer 2008.01.18. 18:36:34
"Másrészt, JDG, az 59,95 eurón kívül leírták azt is, hogy az IP címed eltárolják, szóval, ha rossz adatokat adnál meg, de otthonról, akkor igyekezni fognak bevasalni a lét..."

IP cím alapján az előfizető adatait visszakeresni sem csak egy telefonba kerül, szerintem ez ellen még a magyar törvény is véd.

Másrészt mitől bizonyíték az, hogy az én IP címem szerepel ott? Akár az eltárolás hitelessége is megkérdőjelezhető. Valamint nem vagyok köteles a gépem biztonságáról gondoskodni, bárki használhatta helyettem.

Ha fizetős az oldal, akkor már az elején kérjen hitelkártya számot, utólag hiába reklamál, nem ér el vele semmit.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.19. 19:46:27

Csak neked: hejesirás :)

Nézz csak utána az elektronikus úton kötött szerződések formájának.
Minden esetben mikor internetes szerződés köttetik szükség van egy írásos szerződés megkötésére.Ezért müködnek úgy az árverési portálok hogy küldenek egy levelet postán amivel visszaigazolod hogy valósak az adatok és te a programban részt veszel.Ez történhet úgy hogy ellenörzőkódot írsz be az oldalon amit postán küldenek, vagy a levélre válaszolsz postán keresztül.
Mindadig mig a szerzőső nem bizonyosodott meg a másik valódi szándékáról, azt nem rögzitette írásban nem beszélhetünk érvényes szerződésről.
A bíróság kiröhögi a céget ha ilyet odavisz :D Ezért nemszoktak ezek perelni.
Mikor autót vásárolsz nem a neten választod ki, nem egy emailes megerősítést kérnek.
Arról már nemis beszélek hogy egy mondattal földreküldheted a cég vádját:
nem tudok az adott nyelven és megtévesztettek a rendszer müködésével.
De mint mondtam nincs az a bíróság sem itthon sem külföldön ahol nem a céget büntetnék ha ilyen vádakkal illet magánszemélyt.

bizonytalan  2008.01.19. 19:55:18

Mo.-ról nem is lehet reggelni listbox szerint, viszont február 30-án simán születhettél, Anmeldung erfolgreich.

_Anand 2008.01.19. 23:27:01

Drága fikázó barátjaim nekem.
Illető személy német nyelvtanár, több diplomával, egyetemi végzetséggel bíró hölgy. Azonfelül az általa említett csúnya átverős oldal az átverés időpontjában még NEM tartalmazta a "vigyuzz, pézbe leszek" részletet.
Olvasgassátok a blogját, ott kiderül.

dpspeti 2008.01.20. 00:34:19

Flexsnake irta:
"Nézz csak utána az elektronikus úton kötött szerződések formájának.
Minden esetben mikor internetes szerződés köttetik szükség van egy írásos szerződés megkötésére."

Szerintem ez nem igy van. En pl a minap kotottem online szerzodest a mobilparkolo ceggel, es az a szerzodes attol kezdve él is, hogy én rákattintottam, hogy él. Amugy meg, én is belefutottam ebbe az oldalba, és az én nyelvtudásommal sincs baj, nem is egyeztem bele abba, hogy rakattintsak, aztán fizethessek. Ennek ellenere kikuldtek egy PDF filet az adataimmal, mert bár a végén megszakitottam a regisztracios folyamatot, addigra már rég tárolta a beirt adatokat, az már más kérdés, hogy az adatok, amiket megadtam nem epp valosak...

JDG 2008.01.20. 14:45:35

Anand: gyanítom, hogy a több diploma közül egyik sem jogi :P. Nem mintha szükség lenne rá, józan paraszt ésszel ki lehet következtetni, hogy egy ilyen követelést milyen eséllyel lehet behajtani, ezért nem kell 14 cent per percért telefonálgatni. Hát még akkor, ha az illető "nem zöldfülű a netezésben".

hkt: Nem tudom milyen adatokat kértek a mobilparkoló cég honlapján, de az így kötött "szerződés" bármikor megtámadható, hacsak nem bizonyítható, hogy valóban te adtad meg az adataidat, ami a mai internetes világban egy kicsit nehézkes.

Más a helyzet, ha pl. elkezded használni a szolgáltatást, majd 2 hónap múlva bejelented, hogy "hopp, pénz vissza, átvertek", miközben a te autódra a te telefonodról fizettél parkolási díjat.

Ariadne12 2008.01.21. 10:19:01

Flexsnake és JDG is erősen tévednek, természetesen lehetséges írásbeliség nélkül is szerződést kötni, például szóban, vagy ráutaló magatartással. A netes megrendelések mailes visszajelzése ettől függetlenül valóban kell a szerződés létrejöttéhez, csakhogy ez a jelenlegi gyakorlat alapján nem minősül írásbelinek, hanem ráutaló magatartás kategória. ;)
Ja, továbbiakra ott a 17/1999. korm. rendelet, a fogyasztóvédelem honlapján ott a szövege, ajánlom elolvasásra. :)

JDG 2008.01.21. 12:18:31

crazymokus: Mégis hogyan kívánják bizonyítani, hogy interneten valóban az tanúsít ráutaló magatartást, akinek az adatai a rendszerben vannak? Ez legalább olyan, mintha egy nyomtatott szerződés aláírás nélkül érvényes lenne.
süti beállítások módosítása