Tékozló Homár

Pszichopata szomszéd, jelenkezz!

2008.02.01. 12:47 | jackyll | 166 komment
Zorgon egy igazi kisközösségi szarkavarást dokumentált alábbiakban. A problémája igen egyszerű, új szomszédai lettek az igen mulatságosan Hegyvidéknek nevezett kerületben, akiknek semmise jó, bárhova parkol. Nemtetszésüket eleinte verbálisan tudatták, a következő parkolóhelyen azonban a sok szöveg helyett szaros felmosóvízzel borítják be a kocsiját. Csak gratulálni tudunk a minden bizonnyal iskolázott budai lakosnak:
A XII. kerületben lakom az Alsó Svábhegyi úton. 2 éve élek itt, és azt hittem, hogy ez a kellemes környezet kedves nyugdíjasok, és igyekvő értelmiségiek pihenését szolgálja. Ahol az emberek köszönnek egymásnak, és türelmesen útbaigazítják az eltévedt idegent. 2 éve ugyanott parkolok az autóval, közterületen, nem az úttesten, nem a járdán, egy teljesen kieső helyen, ahol nem zavarok senkit. Gondoltam én. Ugyanis januárban az egyik kellemes szomszédom megfenyegetett /akit életemben először láttam/, hogy amennyiben továbbra is itt állok ahol eddig, akkor bizony feljelent, esetleg testi épségem, vagy az autó épsége látja kárát, ha nem változtatok parkolási szokásaimon. Indok: a járdán állok, tönkreteszem a füvet. A járdán fű? Az meg hogy? A járda az utca túloldalán található... Hozzáteszem, a fű tavaszra mindig makulátlan, télen a havat én takarítom el a területről, és senkit nem akadályoz az autó a haladásban, és újfent hangsúlyozom közterület!

De legyen, fontos a jószomszédi viszony, nagyon sokat nyeltem magamhoz képest, de máshova álltam az autóval. Kicsit többet kell sétálni a házig, de a nyugalom a fontos. Választásom az Alsó Svábhegyi út - Patkó utca kereszteződésére esett, ahol eddigi megfigyelésem szerint nem állt senki. Ugyan van a közelben egy kapubejáró, de direkt figyeltem rá, hogy bárki, bármilyen autóval kényelmesen ki-be tudjon állni onnan, és oda. Az autó egyik oldalán egy kb 3m magas fal, a másik oldalán ugyan út halad, de mindig figyelek, hogy annyira ráálljak a falra, amennyire csak lehet, ne lógjak rá nagyon az útra. Ezzel azonban én vagyok az egyetlen, mögöttem is szoktak állni, de őket ez általában látványosan nem érdekli.

Mégis én vagyok eddig az egyetlen autós, akinek az autóját harmadszor önti le valaki mocskos felmosóvízzel! Az első alkalommal még próbáltam valamivel magyarázni, de a második, majd a harmadik alkalom meggyőzött, hogy valaki nagyon haragszik az autómra. Nem kimondottan kellemes meglepetés reggel egy olyan autóval szembesülni, amelyikre rászáradt valami kutyasz*rszagú, átláthatatlan mocsok. Sőt, újabban faágak, és kőtörmelék-halmok jelentkeztek, hogy ők bizony elfoglalnák az általam kinézett parkolóhelyet! De most ez a legutóbbi felmosóvizes meglepetés már több volt a soknál. Éppencsak hazaugrottam, 10 percet voltam itthon, és visszamegyek az autóhoz, erre ez fogad!

Mi értelme van ennek emberek? Miért nem tesz egy cetlit a szélvédőmre, hogy figyelj, nem vagy szimpatikus, ne állj itt többet!? Egyszerűbb a szemközti házból kicipelni a vödröt, átcammogni vele az úton, majd ráborítani egy egyedülhagyott autóra? És akkor mit tegyek? Álljak tényleg a járdára, álljak az Alsó Svábhegyi szélére, elállva a busz útját, eltakarva a kilátást a hegyről érkező autósok elől?  Álljak odébb egy utcával, és sétáljak többet, jót tesz az egészségemnek? Vagy álljak vissza az előző helyemre, és vitatkozzak nap, mint nap a szomszédommal? Mi lenne, ha beszélgetnénk? Mi különböztet meg minket az állatoktól, többek között nem a beszéd?

Lenne egy javaslatom. Kedves ismeretlen, gerinces ember! Kint hagyom az autón a szomszédom elérhetőségét, legyen szíves vegye fel vele a kapcsolatot! Ha szeretnének kellemetlenkedni valakivel, akkor éljék ki magukat egymáson, van nekem más bajom is! De ha esetleg szeretnék megbeszélni, akkor én állok elébe nagyon szívesen, csak tegyük ez értelmes emberek módjára! Amennyiben érez rá hajlandóságot tisztelt első blikkre üvöltő szomszédom, illetve lopva "rongáló" ismeretlen, úgy tudják engem hol lehet megtalálni.

Társadalmunkból ma nagyon hiányzik az értelmes kommunikáció. Tényleg én látom rosszul...?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2008.02.01. 14:57:52

"...de mindig figyelek, hogy annyira ráálljak a falra, amennyire csak lehet, ne lógjak rá _nagyon_ az útra. "

Hát, talán ha _egyáltalán_ nem lógnál rá az útra, kicsit megalapozottabban rinyálhatnál, így nem sokkal vagy különb a szarral locsolónál.

yuntem 2008.02.01. 14:59:30

mylady: próbálj füldugóval aludni

Netuddki. 2008.02.01. 15:01:41

Böhöm városi terpjáród-e van?

Mielőtt valaki megkérdezi, engem nem zavar, de lehet az öntögetőt igen.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.01. 15:04:02

Mylady: társasházban kell lennie (kötelező!) valami szabályzatnak, hogy mikor, mit szabad vagy épp nem szabad csinálni. (Van valami neve is, csak most nem jut eszembe.) Az tuti, hogy benne van, hogy éjjel nem szabad zajos tevékenységet folytatni.

noszty 2008.02.01. 15:05:31

Juc, arra ne számíts h feladja, tapasztalatból mondom. Kmg42 módszere működhet, de csak ha van rá energiád. Ráadásul, fennáll a veszély, hogy ha lemész a színtjére és a saját eszközeivel akarod legyőzni, akkor legyőz a rutinjával. Amit te teszel plussz egyet kapsz vissza mindig, és ez meddig tud fajulni...

Mylady 2008.02.01. 15:07:05

Yuntem: azzal alszok. nem segít. a hatalmas csöndben (mert egyébként tényleg az van) még a halott is felébredne arra az őrületes kalapálásra.
A múltkor mentem egy kört, a mögöttünk lévő háztömb (minimum 30méter) mögött is simán lehetett hallani.
A két hónap alatt elég sokmindent kipróbáltam. Pl. fülhallgató, hangos zene (ugyanaz a szám forog körbe, egyetlen másodperc szünet nélkül), de az sem tökéletes + nyomja a fülem :)
Úúúúgy vágyom rá, hogy valaki jól megverje azt a hülye kölköt...

noszty 2008.02.01. 15:09:02

by the way, nem akar vki törvényes határokon belüli szomszéd kicsináló céget alapítani? Első ügyfél lennék!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.01. 15:09:29

Ezt pedig valami akciónyugdíjas csinálja. Nekünk ugyanez megvolt. Haveromat meg akarta verni egy ötvenes "maffiozó vagyok öcsém" emberke, azt várta, hogy mikor parkol le. Csak akkor lepődött meg mikor hárman kiugrottunk a hátsó ülésről, hogy nagyon nem kéne izmoskodnia mert még valami baja esik, azt meg senki nem szeretné:)

További magyar hang 2008.02.01. 15:11:06

Nekem a szomszéd szólt be, hogy szerinte a mi macskánk átmegy hozzá és a veteményesbe szarik. Ezt én mosolyogva tudomásul vettem egy belső vállrándítással, a macskát nem fogom kikötözni meg bezárni és különben is oda megy, ahova akar, ez nem szabályozható.
Erre a szomszéd hozott haza horgászásból kis halakat, átittatta őket valami méreggel és kirakta a kerítés tövébe, az ablakból pont észrevettem az akciót. Kimentem, hogy eltakarítsam a csalit, de látom, hogy a macska egyesével elhordja a halakat és leteszi a szomszéd bernáthyegyijének ólja elé.
Másnap jön a szomszéd felháborodva, hogy megdöglött a bernáthegyi, mert megette a mérgezett halakat, amit ő rakott ki a mi macskánknak.
Próbáltam rávenni, hogy gondolkodjon már el, sikertelenül.

Sadist 2008.02.01. 15:11:13

LiberAll 2008.02.01. 14:29:49

Ott van bukón, hogy nem fogja taperolni a járgányt. Egyszerűen leönti a szaros vízzel, és odébbáll. A víz meg nem vezeti annyira az áramot, hogy eléggé megbizsergesse.

yuntem 2008.02.01. 15:12:57

mylady: ha ekkora a zaj, akkor viszont érdemes lehet megpróbálni a rendőrséget, szerintem kijönnének, és ha tényleg már az utcáról hallani, talán intézkednének is

Terveüdekszi 2008.02.01. 15:13:42

Közterületen állsz? Akkor nem ugathat a szomszéd. Ha gondolja, csak jelentsen fel, majd jól megbasszák, mit ültetget közterületre. Ha a házé a terület, akkor meg szerezzen be mindenkitől papírt hogy ellenzik az ottparkolásodat.

A felmosóvizes dologra a megoldás a következő: Autó leparkol. Pár nagydarab haverral távolról figyel, vagy másik autóban kamera elhelyez. Ha megvan az elkövető, akkor szar kíméletlenül kiver belőle. Ha nagydarab, veszélyes figura, akkor kromofág az autójára, tégla a szélvédőbe, pakurába áztatott kispárnaszaggatmány a falára/ajtajára.

Az ilyen bunkókkal nem lehet másképp. :-/

2008.02.01. 15:14:35

Én biztos utána járnék, hogy ki az. Remélem felkerül a megoldás a Homárra valamikor.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 15:15:41

Nemcsak hogy rossz helyre parkol, ráadásul rossz blognak írta meg a sztorit... Szörnyű... ;)

Egyébként lehet, hogy megérne egy pici kamerát elhelyezni az autóban, akkor kiderülne, hogy melyik vak ember keveri össze a csatornanyílást egy autóval...

ctcariel 2008.02.01. 15:16:11

Nekem is volt egyszer ilyen, hogy ne ide álljak meg ne oda met akkor... A pali feszült nekem én csak megkérdeztem mutasd hol van feltüntetve a neved vagy az enyém, de ha te látod valahol akkor ezt most verem ki belőled. Na azóta nem szól nekem senki, megjegyzem nem vagyok izomagyú de közterületen ott állok ahol akarok.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.01. 15:18:40

yuntem: (Mylady)
áh, a rendőrségre nem lehet számítani... vagy kijönnek, vagy nem, de ha kijönnek, akkor sem lehet biztosra venni, hogy nem a bejelentőt cseszik le.
Akkor már jobb az jegyzőnél bejelenteni, hogy folyamatosan csendháborítanak. Megverni nem fogják, de egy pár 10 ezres büntetés leesik ilyenkor. Ehhez viszont tanuk is kellenek.

Lord_Cica (törölt) 2008.02.01. 15:20:51

Neked kellett volna őt feljelenteni.

Egy lány ismerősömnél is megőrült az egyik nyugdíjas szomszéd: minden alkalommal átment hozzájuk amikor zuhanyoztak, mondván hogy azt túl hangosan teszik.
És ordibált velük egy kicsit.
Aztán egyszer túl vehemens volt és majndem megütötte valamelyiküket (pont ki tudott térni).
Erre ők feljelentették, és utána kicsit magához tért az öreg.
Így van ez... bizonyos kor után hajlamosak megőrülni az emberek.

Sanyi 2008.02.01. 15:23:55

Tegyél bele egy laptopot meg egy webkamerát és állj meg a saroknál ahol már nem látnak és rejtsd el amennyire tudod! Ha visit az autó - ki akarják lopni a cuccot - akkor futás vissza. Ha nem akkor legalább meg fogod tudni ki mókázik veled és jól seggbe tudod rúgni.

lakos001 2008.02.01. 15:24:19

Zorgon, hat ez hihetetlen, ugyanott lakom, talan ugyanabban a tarsashazban, mint Te, es gondolom ugyanaz a szomszed uldozott el engem onnan, ahol 5 eve parkoltam. Testi epsegemet fenyegette, es hiaba probaltam esz erveket felsorakoztatni, a szemmel lathatoan nem jutott el a csoppnyi agyaig (kozterulet, stb). Igy hat bereltem egy garazst. Es tudok egy szabad, kiado beallot is, pont a buszmegallo mellett, ha erdekel. Ott senki nem fogja piszkalni a kocsidat. Persze a legjobb megoldas az lenne, ha a szomszed koltozne el, tudtommal csak berlo, nem tulaj.

Juc Kisagyszony 2008.02.01. 15:24:48

Igen, Pepin, hhhh..

én már ezzel nem foglalkozom, mert az a célja h idegesítsen mi meg leszerjuk
mer:
a, anyagi,stb. kárt okoz --akko feljelenthetjük

b, tolja az idegesítős módszereit--arra csak szarni tudunk, vagy viszont ugyanaz

c, b, ha bántai meri Dezsőt/Jenőt/Dínót akko viszont egyértelmű, hogy ki vót -- ezt nem meri megtenni, mert tudja h vagyok az állatokkal.(dokumentálva vannak az állatokkal kapcsolatos dolgai) a seggébe szúrnám a karját, egyébként is

Sanyi 2008.02.01. 15:25:40

Ahogy látom páran megírták előttem... szóval ezt kell csinálni. :)

2008.02.01. 15:31:21

Mandela: az a neve HÁZIREND!

janikahhh (törölt) 2008.02.01. 15:33:05

cseta: És erre tojik minden lakó nagy ívben, a közös képviselő vezényletével! :)

Vincent Vega 2008.02.01. 15:38:19

Én nemrég költöztem egy új építésű társasházba, és elég érdekesen sikerült a szomszéddal való megismerkedés! Első héten éjfél környékén full csend, csöngetnek...a szomszéd. Mondja: állítsam le magam és ne dübögjek, vagyis lépjek halkabban...fasza. Aztán egy vasárnap délutáni napon mosogatáshoz kis aláfestőzenét kapcsolok a házimozin, már megint csönget. Állítsam le magam...fasza. Legutóbb tegnap hajnalban hívta rám a rednőrséget mert vizsgaidőszak utáni pihi volt nálam (1 haver+barátnők) csendes iszogatás, normálhangerőn lightos zene. Kezdem unni...

limoncello 2008.02.01. 15:43:33

Sziasztok. A szomszédok az én életemet is megkeserítik. Lakik felettünk egy házaspár egy 3-4 éves gyerekkel. Szerencsétlen gyerekkel nem tudom, mit csinálnak, de bizonyos időközönként olyannyira sír, mint akinek elevenen nyúzzák a bőrét. Annyira sajnálom szegényt, összeszorul a szívem, annyira keservesen ordít. De a sajnálaton már túl vagyok, amikor ezt csinálja este 11-kor, vagy épp vasárnap reggel fél 7-kor , akkor már nagyon ideges vagyok. Mit csináljak velük, hívjam ki a gyámhatóságot? Mégsem szólhatok nekik, hogy hé, ne öld azt a gyereket, mi közöm hozzá, még a végén engem is megver... Az a másik amikor este 11-kor, mikor már aludnék, üveggolyókat pattogtatnak a parkettán (nevetséges, de komolyan úgy hangzik)... és néha olyan ordítozásba kezdenek, hogy az egész ház zeng tőlük. Vagy ez teljesen megszokott egy budapesti lakóparkban? (csak pár éve lakunk itt) A mellettünk lévő pár hónapos kisbabát meg folyton kiviszi a nagyanyja reggel hatkor a folyosóra, hogy elbúcsúzzanak a munkába induló anyucitól... GYerek persze ordít, zeng tőle a lépcsőház...

janikahhh (törölt) 2008.02.01. 15:44:05

Mondd meg neki, hogy éjjel aludjon, ne hallgatózzon. Ha meg nem bír társasházban élni, akkor takarodjon hátra a bokába, miafasznak vett olyan lakást. Csak azért mondom, hogy az elején meg kell fogni az ilyet, mert a fejedre nő, azt az is baj lesz, ha suhog a ruhád, miközben hazamész..

Gera 2008.02.01. 15:48:01

A kutyamérgezős szomszédhoz átmennék, jól a szemébe néznék és halkan, nyugodtan megmondanám neki, hogy a többi baromsága nem érdekel, játssza csak a kisded játékait, ha erre élvez, de ha a kutyámnak baja lesz, megölöm :)

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 15:48:48

"...ez a kellemes környezet kedves nyugdíjasok, és igyekvő értelmiségiek pihenését szolgálja. Ahol az emberek köszönnek egymásnak, és türelmesen útbaigazítják az eltévedt idegent..."

A Szép új világ II.-t írod? :DD
---

A megoldásokat már leírták előttem, meg az is igaz, amit noszty mond.

Lényegében hasonló jellegű macerálást átéltem én is; igaz, a másik oldalról, bár én akkor cetlivel oldottam meg. Egyes autós népek ugyanis nem bírják felfogni, hogy a riasztó úgyegyébként nemcsak hogy szart se ér manapság, de kurvára idegesíti a tisztelt lakókat, akik éjjel háromkor az állandó felébredésnél jobb programot is el tudnának képzelni maguknak (pl. alvás), s amennyiben fennáll a gyanú, hogy olyan érzékenyre van a riasztó állítva, hogy minden mellette elsétáló macska aktiválja, akkor tán jobb lenne állíttatni rajta. Három hónapig szenvedtem egy rohadt autóstól, és lakótársaimtól tudom, hogy nem csak én. Minthogy nem vagyok leskelődős emberfajta, ilyesmi szóba sem jöhetett. Egy éjszaka meguntam, lementem, és papirost helyeztem el a szélvédőn, kedvesen kilátásba helyezve mindennemű kártételt az autón, amennyiben nem történik a riasztó állapotában változás. Érdekes, másnaptól sehol se láttam az autót. Tulajdonosa nyilván átállt a tömb másik felére, és azóta is az ott lakókat boldogítja.

mark renton 2008.02.01. 15:53:43

Van egy par ukran exlegios problemamegoldo cimboram, akik egy kis valutaert cserebe diszkreten megoldjak a hasonlo problemakat.
Egy sima betoresenes rablasnak, vagy cserbenhagyasos gazolasnak fog latszani az egesz, es nincs tobbe problema a szomszeddal vagy akarkivel.

kis pittyegő barátságos zöld mütyürke 2008.02.01. 15:54:30

aszonnya "azt hittem, hogy ez a kellemes környezet kedves nyugdíjasok, és igyekvő értelmiségiek"

???

innentől kamuszagú.
mert mint tudjuk, európa legnagyobb taplói budán élnek.
"magyar elit"-nek hívják ezt az etnikumot, tankkal jár "munkába", meg még egy csomó szimpatikus tulajdonsága van.

Zorgon 2008.02.01. 15:55:21

Szép új világ? Ja. Zavartalanul éltem ott két évig, azt hittem ez a normális.
Más. Gyerekkoromban a szomszédunk megmérgezte az egyik kutyánkat. Szerencsétlennek láttam a haláltusáját, nem szép látvány, ha orrán-száján ömlik a vér. Gyerekként ez belevésődik az emberbe. Ha lenne kutyám, és most valaki ilyet tenne, hát...

Juc Kisagyszony 2008.02.01. 15:56:34

mark renton:

kérek árajánlatot!

nonok 2008.02.01. 16:03:16

Sajnálom,megalkuvónak fog látszani amit szólok,de reménytelen!Sok nyugati,normális országbeli tapasztalat után mondom:nálunk - más kérdés milyen okból - a pszichopaták vannak többségben.(Lásd pl. közlekedés!)
Ha kellemes környéket,barátságos embereket,normális országot akarsz magad körül,menj el nyugati irányban!Én is ezt fogom tenni,ha rajtam múlik.Budapest egy másik kertvárosi részén lakom.Nálunk sz@rral keni be a szemközt lakó elmebeteg
azon járművek szélvédőjét,amelyek a sajátjának gondolt területre állnak.Ebbe a háza előtti járda is beletartozik,amit "saját" gyümölcsfákkal ültetett be.Már évek óta termőre fordultak,de senkit nem "zavar" azok közül,akiknek hivatalból dolga lenne vele.
Míg engem megbüntetnének, ha nem takarítanám a havat.Velem az a bökkenő,hogy én nem vagyok elmebeteg.Az egész utcában egy normális ember van,akinek nincs valamilyen agybaja és normálisan kommunikál.Túl rossz arány.Főleg úgy,hogy tudom:hasonló adottságú,nyugati országbeli lakókörnyezetben az egész
utca úgy működik,mint valami folytonosan bulizó,kiterjedt baráti társaság.

devisionhun 2008.02.01. 16:04:43

Az eredeti parkolos temahoz:
Allj vissza oda, ahol mindig is alltal.
Ha a szomszed beszol, mondd, hogy kozterulet... es amint belejossz a XII. eleterzesbe, rajossz, hogy a szomszedoddal vagy joban vagy, vagy soha nem beszelsz vele. (kb 20eve lakunk ugyanott es csak 1 szomszeddal beszelunk, meg meg 1et ismerunk az egesz utcabol)

Ismerosom jart birosagon is egy velt "viragot taposta a kocsijaval" a birosag meg elzavarta, hogy kozteruletre ne ultetgessen semmi viragot. Pont.

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 16:05:54

Juc:

Nem árt tudni, hogy Renton haverjait Sick Boynak meg Begbie-nek híjják, szal érdemes óvatosnak lenni ;)

ommm 2008.02.01. 16:07:18

pofánbaszni.
nem éppen inettligens megoldás, de kutyaharapást szőrével vagy mi.
használ

jesszumpepi (törölt) 2008.02.01. 16:07:21

Az ilyen szomszédot be kell fizetni egy akciós zanzibári útra.Ott lefizetni a bennszülötteket,hogy húzzák le a bőrét,és csináljanak belőle netoszt.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.01. 16:10:52

Hát a jó szomszédokról mesélhetünk..

1. szomszéd (a nem törődöm típus)
Kertes háza van, de minek: derékig ér a gaz (parlagfű is) és rámászik a kerítésemre (a gaz) tönkreteszi a virágoskertem. Többször szóltam neki (nem vagyok feljelentős típus) de az önkormányzat is megbüntette látkép rontásáért. Nem érdekli. Megoldás: Vettem gyomirtót és negyedévente fél méteres sávban kezelem. 2000 Ft, de nekem megéri.

2. szomszéd a nem érek rá fajta:
Van egy csavart levelő mogyorófája a kerítástől kb. 1 méterre. De a szél miatt a fa (és levelei, ágai) inkább az enyém: olyan ferdén nőtt, hogy ihaj...
Megoldás: tavasszal megstuccolom, létráról (az ágak mennek vissza hozzá, nem lopom én el) Felajánlottam, hogy láncfűrésszel fazonra igazítom (a fát) de nem engedett be...

3, Szomszéd: a hibáztatós
A szomszéd kutyája folyamatosan ugat este 10-től hajnal 6-ig. Egyszer-kétszer kimentem és volt, hogy rászóltam. Pár hete becsenget: hozott egy beton darabot. Azt mondja, hogy ez a miénk. Mondom lehet, elnézést, megnézem, hogy jó-e a tető (kúpcserépnél malter van, de a paraszt hiheti betonnak, ha nem ért hozzá) bár mondom kétlem, mert a ház 3 méterre van a kerítéstől. Azt mondja biztos a miénk, mert festékkel zöldre van festve. Mondom és mi az összefőggés? Mert a kerítésünk zöld.. Ez igaz, de vasból van. A lábazat BARNÁRA festve. És biztos, hogy dobáltam a kutyáját...

Mondom neki ember, nem hiszi el, hogy nekiállnék dobálni kavicsot, mikor puskám is van ???

Aztán meg valamelyik nap átjön anyósom.. igaz hangosan visongott még 7-8 óra felé is, mert úgy szokott röhögni(már mentek elfelé a beszélgetés). Át is szól a köcsög, hogy reméli nem lesz késő estig buli, mert 6ra megy dolgozni... Hát én sem szeretem ha valaki hangosan röhög, de talán egy családi hában engedtessék meg neki mondjuk 10-ig nyugodtan. Nincs a környéken kisgyerek, nekik meg 8 óra elég aludni, megmondta ezt már a Beatriche is..

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.01. 16:16:40

nonok 2008.02.01. 16:03:16

Igen, az túlzás amit ott művelnek, de ha jöttél valakihez, vagy ott laksz szerintem mégiscsak jobb ott megállni, ha van hely. Már csak azért is, mert kevesebbet kell gyalogolni. Nekünk a szomszéd 3 szokott a kapubejáróba állni, holott a szemközti 2 háznál nem is laknak, simán elférne ott akár 4 autóval.

Erősen gondolkodom a szarszélvédőkenésen :D

whiteee75 2008.02.01. 16:41:06

sajnálom.sajnálom azon nevében is aki nem jutott el az inteligencia azon fokára,ahol a kommunikáció elkezdődik.mindenesetre 3 dolog tudható:kicsinyes,bosszúálló és gyáva.a kicsinyessége a gyenge pontja.kapd el,pereld le a gatyáját is,érzékenyen fogja érinteni,de ennél tovább ne menjmert olyan leszel mint ő.hogyan kapd el?parkolj le és tégy vhova egy kamerát.indítsd el.

whiteee75 2008.02.01. 16:42:33

legalábbis én ezt tenném.

hunluigi 2008.02.01. 16:44:42

Az egyik szomszédom a "kocsog" (a tetőácsok nevezték el így amikor építkeztünk) szintén alergiás ha valaki a telke előtt akár csak az út tuloldalán parkol. Nemtetszését verbálisan is közli, illetve utcakövekkel utorlaszokat emel. Miatta kevésbé aggódok mert rendszeresen jönnek, hozzá a borotvált nyakú "pénzbehajtós" legények és egyszer úgy is agyonütik. Amolyan gerinces típus a lelkem...

A másik szomszédom "kukucska" akinek kedvenc elfoglaltsága, hogy folyamatosan kukolja a család női tagjait (egyszer ezért még úgy is szájbaverem), már aljasabb. Ö már a telke elé eső utszakaszon történő megfordulást sem preferálja (kész csoda hogy elmenni még lehet előtte), és különböző az autók megrongálására alkalmas tárgyakat rejt az út szélére.

Ezt csak azért írtam le, hogy lásd nem vagy egyedül... megoldás pedig nincs vagy megszoksz vagy megszöksz vagy megneveled a szomszédokat, VAGY van egy közteres ismerősöd akit rájuk lehet uszítani. (nekem van csak az a szerencséjük, hogy alapvetően nyugott ember vagyok és még végletesen nem hoztak ki a sodromból)

Kitartás!

Stress Testing As A Service 2008.02.01. 19:41:54

Kedves Uram!

Nagyon jól látja, kommunikáció nincs, másik leszarása van.Ha nem szeretne mégtöbbet idegeskedni, akkor ne parkoljon középiskolák közelében sem, mert az ennél mégroszabb.

Fikusz Kukisz 2008.02.01. 21:18:39

Nekünk is volt egy bolond szomszédasszonyunk, aki állandóan azzal jött, hogy mi dobáljuk át a törmeléket a kertjébe, kszakíccsuk a fóliáját (őstermelő a banya), éjszakánként meg bömböltetjük a magnót stb. Egyik reggel azzal csngetett be, hogy adjunk neki egy cserepet mer ő látta, ne is tagadjuk hogy anyám (!) felmászott a disznóóla tetejére és összetörte az egyik cserepet a tetején.
Én hosszú évekig megalázkodva, szép szóval, türelmesen próbáltam meggyőzni róla hogy téved, és nem ártunk mi őneki, miért tennénk. Hasztalanul. Onnantól kezdve ráhagytam, egy szót se szóltam. Még rosszabb lett, a végén már ki se jártam a kertbe. Öcsém, aki szerencsére nem ilyen szeressükegymástgyerekek típus mint én, megtalálta vele a hangot. Egy este mikor valami buliból jöttünk haza hótt csendben, az öreglány az ablakából megint rákezdte emlegetni felmenőinket nem éppen ékes szóval. Öcskös, aki már kicsit se volt szomjas, imígyen szólott: k***anyádrággyújtomaházathamégeccerbeszólszvaze, de úgy,hogy azt még a Holdon is hallották. (persze addigra már az összes szomszédnak tele vót mindene az öreglánnyl, úgyhogy nem vették naon zokon a csendháborítást)Na azóta előre köszön neki a néni, sőt anyámnak is mondta milyen rendes gyerök ez a kisebbik fia :)!!!
Szal aki egy bolonddal értelmesen akar beszélni az bolond, mint én...

Vladimir Harkonnen 2008.02.01. 21:48:17

Csendes vidéki faluban lakom. Történt, hogy pár éve megszaporodtak az utcánkban a bemzines macskák! Nem benzinnel mentek mint a viccben, hanem valaki elkapdosta őket, és bemártotta benzinbe! Nem szép halál a macseknak! Elkezdi magát tisztogatni, miközben vagy fél liter benzint megiszik, majd elvisz az embólia! Amelyik túlélte, az is megkopaszodott!
Egyik reggel mentem ki cigizni a teraszra, amikor is látom jön be az udvarra egy benzintől csöpögő macsek! 5 cm vastag benzincsíkot húzott maga után. Én meg fogtam az öngyufát, és meggyújtottam a nyomvonalat! Egy perc múlva már hallottam a harmadik szomszéd mami visítását!
Probléma kis véletlen segítségével elhárítva, nem volt több benzines macska!

Mylady 2008.02.01. 21:49:09

Én azt bírom a legjobban a szomszédokban, hogy olyan következetesek. Az egyik alsószomszéd pl. mindenért szól, de tényleg! Szerinte én klumpában járok (sosem volt olyanom), felkopog, ha számára nem megfelelő időpontban folyatom a melegvizet, stb. Ő viszont üvölteti a zenét, a vendégségbe érkező kisgyerek órákig áll az erkélyajtóban (este 1o után is!) és visít, ha 12o kilós csemetéjük végigüget a lakáson,beleremeg a ház. Arról nem is beszélve, hogy tavaly egész nyáron lakásfelújítás volt náluk, kizárólag este és hétvégén.
Lehazudták közben a csillagokat is az égről, ha valaki megkérdezte, mindig azt mondták, elkészültek, berendezkedtek, készen vannak. Aztán az ürge visszament falatfúrni. Minden vasárnap reggel 7kor falfúrásra ébredtem. Király.
Most a mellettem levő lakást újítják fel hasonló módszerrel. Este 1okor még lazán barkácsolnak.
És az ilyeneknek hiába szól az ember. A gondnokunk azt mondta, érthető, hiszen hétközben meg napközben dolgozik az embre, mikor csinálja az ilyesmit, ha nem este és hétvégén? Csak közben a házirendünk szerint hétköznap 8-tól 2o-ig, szombaton 8tól 12ig, egyéb időpontokban és vasárnap és ünnepnap egyáltalán nem lehet ilyeneket csinálni.
Mindenki leszarja. Röhej.

Briguszka 2008.02.01. 22:03:00

Régebben ahol laktunk, a szomszédasszonyék fürdője a Mi gyerekszobánk mellett volt. Esti műszak után ll óra felé kapcsolta be minden áldott este a mosógépet ( kb loo éves gép lehetett, zúgott, zakatolt), nem lehetett tőleg aludni. Szóltunk párszor, de sajnos nem vette a lapot. Gondolom délelőtt nem ért volna rá, netán reggel.
Van akiket sajnos szép szóval nem lehet meggyőzni.
Szerencsére most már kellemes helyen lakunk. A legközelebbi szomszéd 5 teleknyire lakik tőlünk, sokszor hetekig csak abból tudom hogy élnek, hogy reggel elhalad előttünk az autójuk, este meg hazafelé ugyanez.
Ez is egy megoldás, ki kell költözni a városból , hely is van és nyugalom is akad bőven. Oda parkolok , ahová csak kedvem tartja .

Zorgon 2008.02.01. 22:26:30

Várható volt, hogy nem csak én járok ilyen cipőben. Mindenesetre beszámolok majd a fejleményekről, mert a helyzet nem maradhat így, ahogy jelenleg van!

Kisangyal 2008.02.01. 22:39:00

Én is ugy tapasztaltam, hogy bunkoval csak bunko modon érdemes kommunikálni, mert másképp nem érti meg és elkanászosodik. De amilyen angyalka vagyok, elöször mindig megprobálom szépen, ha nem használ, akkor csunyán. A csunyának meg az a lényege, hogy durva legyen és sz@rja össze magát, de annyira, hogy utána kalapot emeljen ha meglát! Rettenjen el és jusson el a szük agyáig, hogy nem érdemes veled packázni, mert te vagy az erösebb(állatvilág). Másképp semmi értelme.

Mindenképp nyomozd ki és dokumentáld az elkövetöt, a kamera szerintem jo megoldás, de egy sötétitett kocsi is jo. Ha megvan az elkövetö, elöször probálj vele kommunikálni, vázolva a lehetséges ( nagyon durva) továbbiakat is. Ha nem müxik, akkor harcra fel, légy kreativ!

Látom nem vagyok egyedül a comcéd problemámmal. Nekem is van egy 80 éves ávos kötsög comcédom, engem azért is feljelentett, mert boltiv van a lakásban ( szerinte ahhoz épitési engedély szükséges) simán bejött a lakásba, ha nem zártam kulcsra az ajtot és nekiállt kiabászolni, alig birtam kirakni, stb...
Már megoldottam a problémát :)))))
Azota nem mer még köszönni sem, de nekem igy jo. :)

Kisangyal 2008.02.01. 22:44:34

Ja, a légy kreativ:
Hallottam már nagyon huzos dolgokat...
Pl. visszakaki a lábtörlöre, ajtajára, kilincsére, postaláda, hirdetések feladása telefonszámmal, stb...
Sok kis aprosággal igencsak meglehet keseriteni valakinek az életét, csak az a lényeg, hogy jusson böven neki és ne tudja rádbizonyitani!
Az erödemonstrácio müxik az állatoknál, az ilyen comcéd meg az.
Ne probálj a lonak imádkozni!

Mylady 2008.02.01. 22:59:37

Azt mondjátok meg, hogyan tudom pl. a telefonszámát kideríteni? Mert arra már én is gondoltam, hogy feladok néhány húzós hirdetést (ötleteket szívesen fogadok) vagy hogy feljelentem minden létező hatóságnál minden létező dologért ami eszembejut (pl. adócsalás, állatkínzás, vadkender termesztés, orgazdaság, illegális bevándorlók rejtegetése :) ). Ha meg nemis büntetik, legalább eltölt egy kis időt azzal, míg tisztára mossa magát...

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 23:00:04

Mylady:
Falfúrás ellen a legtutibb módszer: villanyórákhoz levonulni, ha tudod, melyik emeletről van szó, akkor az egészet leb*szni, ezt párszor eljátszani, majd a lépcsőházban - illő hangnemben - kiplakátolni, hogy kéred a kedves szomszédot, mérsékelje a falfúrást, mert folyton levágja vele az áramot; ezzel egyidejűleg a papírt a gondnokhoz is eljuttatni. Én korábban egy másik társasházban hét (!), azaz 7 hónapon keresztül hallgattam a fúrást (már nem tudtam elképzelni, akad-e még hely bármelyik ementálifalán is a tisztelt alsó szomszédnak, ahová egy lyukat még oda tud passzintani anélkül, hogy az ellenhatás érvénybe lépjen, és összedőljenek a falak); és, tudod, a fenti módszer remekül bevált. A gondnok papírt írt a tulajnak, amelyben kérte a tatarozás mielőbbi befejezését. Úgy is lett.

Briguszka 2008.02.01. 23:04:19

Ez a villanyóra lekapcsolós történet akkor is segít, ha feletted minden péntek-szombaton bulit rendeznek az albérlők. Főleg akkor hatásos, ha a főkapcsolós helyiséghez csak neked van kulcsod.

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 23:06:59

De persze eltökéltebbeknek ajánlott a határozott becsengetés, ajtónyitás után félperces mosolygós elbeszélgetés a szükséges tatarozásról ("Hát-hát, igen, kellemetlen, de meg kell csinálni, értem én, hát további jó munkát"), majd egy utolsó kedves mosoly, miközben a hátad mögül egy hentesbárdot rántasz elő. A tetemet kiválóan be lehet betonozni a félig kész lakásban, és senki sem gyanakszik a zajokra, hiszen "még mindig felújítás" van.

Mylady 2008.02.01. 23:08:50

Nálunk amint kikerül egy ilyen papír a bejárati ajtóra, valaki gondosan leszedi.
A múltkor egyik szomszéd az éjjeli rockoperahallgatást kérte ki magának, még alá is írta tisztességesen (becsülöm a bátorságát). Mikor mentem haza munkából, még nem volt kint. 1o perc múlva lementem a boltba, kint volt. Félóra múlva jöttem haza, leszedték.
Én is kiírtam a múltkor ezt az éjszakai kalapálást, 1 óra múlva nem volt ott a levél. Ráadásul kiderült, hogy a szomszéd lépcsőházban van a kalapáló szomszéd (ugyanaz a társasház), oda még bemenni sem tudok :(

Mylady 2008.02.01. 23:10:06

schokobanane :)))

lehet persze, hogy bennem van a hiba és el kellene költöznöm...

Briguszka 2008.02.01. 23:16:31

Mylady!

A megoldás, egy jó kis lakásfelújítás. Kőművessel, asztalossal, kőfaragóval, meg még egy-két zajos mesteremberrel.

Mylady 2008.02.01. 23:17:52

Egyébként tök röhej, de én tényleg odafigyelek másokra. Pont ezért dühít ennyire, hogy mások magasról leszarnak engem (és mindenki mást).
Én amilyen hülye vagyok, még a (nem)kicsit zajos mosógépre is figyelek, hogy pl. este 8ig mindenképpen lejárjon, ne késő este centrizze hangosan zörögve a ruhákat. Meg hasonlók.
Ehhez képest van olyan szomszédom, aki rendszeresen éjféltájban takarít (egyórás porszívózás, nyitott lakásajtónál).
Azt hiszem, le fogok én is szokni róla. Leszarok mindenkit és önző módon csak magamra figyelek.

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 23:19:59

briguszka:
mostanában fontolgatom újra én is, mert itt meg a felső lakó tévéjére ébredek mindennap. Mellesleg állandóan tévéznek, ami úgy magában nem baj, csak tennék halkabban; mindennap végighallgatom az időjárás-jelentést, a híradókat, a sorozatokat, vasárnap a misét (így már volt szerencsém megtudni, melyik felekezethez tartoznak), továbbá minden létező hülyeséget, ami bármely csatornán folyik, különösen ami a reggeli-délelőtti időtartamot illeti. Üdítő változatosságként délutánonként a gyerek kezd bele a "faltól falig ugrálok, de jó" jellegű tevékenységébe. Itthon dolgozom, hát ugyanmá, dehogy zavar.
Ezek után azt már nem is fejtem ki, hogy valamelyik szomszéd a szellőzőrendszerbe vezettette a szagelszívóját, így mindig pontosan tudom, mi az aznapi menü, különösen, ha fokhagymát is felhasznál hozzá.

Istenem, társasházak... és ez a sok egészséges ember...

Briguszka 2008.02.01. 23:25:37

Régi időkben , mikor egy házban( esetleg egy utcácskában) egy TV volt, akkor is divat volt együtt nézni filmet, híradót. Lehet, hogy ezt a szokást akarják feleleveníteni.

Kisangyal 2008.02.01. 23:27:31

Társasháznál tuti másokat is zavar a hangoskodo, lehet velük szövetkezni, közösen többre mentek.

És legyetek kreativak, használjátok at eszeteket!

Nálam ez egy folyamat eredménye. Amikor már eljutok arra a bizonyos pontra és rettenetesen felmérgesedek, elötör a vérszomjas vadállat belölem... Az adrenalin segit.

Mylady 2008.02.01. 23:30:47

Felsőszomszédokról én is tudnék mesélni. 6 évig laktam egy albiban, fölszinten. Hát, ott aztán minden állatfaj megfordult a fejemfelett (volt részeges középkorú hapsi, volt anyuka két folyton ugráló és visitó gyerekkel, voltak fiatalok stb.). Az utolsó egy év volt a legjobb: Egy kb. 3oéves, totál idegbeteg egyedülálló csaj. Mindegy volt, mikor jött haza, utána minimum 1 óra fel-alá rohangálás következett (igen, akár hajnal 2-kor is). Hosszú lakás volt, pontosan nyomon lehetett követni, mikor merre járt. Mindig a lakás egyik végéból ronat át a másikba és vissza. És rendszeresen és folyamatosan verte a radiátorcsövet.
És ami a legjobb: időnként olyan hangokat lehetett hallani, mintha szétverné a bútorzatot. Utána mindig jött a bátyja és egész hétvégén kalapált.
Többször fontolgattam, hogy kihívok valami ideggyőgyászt hozzá :)
Nem tudom, mi lett vele, mert elköltöztem.

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 23:35:11

Mylady:
Általában pont a lelkiismeretes lakókat idegesítik a szomszédaik, ez nem véletlen. Ha én is fúrok, nyilván nem teszem szóvá a fúrást, ez tiszta sor. És az is, hogy az ember kényszerből ellenlépéseket fontolgat, ha mást nem tud kitalálni, akkor maga lép akcióba. Meghülyülni senki se szeret.

(Amikor a gyerek például a fent említett játékába kezd, általában valamelyik Therion-albumot szoktam elővenni; saját fülbe füldugót teszek, a volument maximumra csavarom, és dolgozom tovább, mintha mi sem történne. Igény szerint javasolhatok néhány jó zenét, illetve nem árt néhány dübörgős bandát beszerezni. A problémát persze nem oldja meg (bár egyszer elhallgatott az a kurva kölök), és hát erkölcsileg az ember a kedves "odafigyelő" szomszédok szintjére süllyed, de ha nem akarom felb*szni magam a zajon, vagy megőrülni, kénytelen vagyok hangot adni annak, ha valami nem tetszik. Beszélni velük úgysem lehet, mert aki ilyet tesz, eleve nem érzi át azt a tényt, hogy nem egyedül él a földön.

Mylady 2008.02.01. 23:42:17

Igen, schokobanane, én is a zenéhez "menekülök". Éjjelente kicsit zavaró, mert akkor attól nem tudok aludni (és nyomja a fülem), bár jobb, mint a kalapálás.
Van olyan dance mix cd-m, amin egyetlen másodperc szünet sincs, az szokott folyamatosan körbepörögni. (Egészen megkedveltem a dancemixeket, pedig előtte nem bírtam)
Így írtam szakdolgozatot, így tanultam a nyelvvizsgára és így készültem fel az államvizsgára is.

schokobanane (törölt) 2008.02.01. 23:42:28

"Régi időkben , mikor egy házban( esetleg egy utcácskában) egy TV volt, akkor is divat volt együtt nézni filmet, híradót. Lehet, hogy ezt a szokást akarják feleleveníteni."

:D
Ja, csak kár, hogy tévéügyben eltér az ízlésünk. Ha én egyáltalán néznék tévét. Például nem szeretem (nem ez enyhe kifejezés, direkte a lábrázást hozza rám) a Jóban-rosszban című, rém intellektuális műsor, és ha bele kell hallgatnom akár csak pár percnyit is, láncfűrész vásárlását kezdem megfontolás tárgyává tenni.

Mylady 2008.02.01. 23:44:02

Viszont nem élhetem le az életemet fülhallgatóval a fejemen. :)
Ja, meg alig vagyok itthon. Hétvégenként könyvtárba meg moziba járok, ott is lehet aludni :)
Csak hát az sem megoldás, mert egyébként szeretnék itthon is lenni néha. Főleg, hogy tanulni is kellene ezt-azt.

Kisangyal 2008.02.02. 00:04:01

Mylady,
De probáltál már a többi szomszéddal beszélgetni erröl? Tényleg hivd fel a rendörséget éjszaka csendháboritás miatt, járj a nyakukra ( esetleg felváltva a többi szomszéddal akár 5 percenként) törj borsot az orra alá, esetleg pár náci jellegü telefon vagy levél durvább esetre...

Sanyi 2008.02.02. 00:13:21

Dregon 2008.02.01. 19:41:54

Jól érzékelem, hogy Dregon a szarkenő? És még képes szégyen nélkül tovább fenyegetőzni és megpróbálja megszabni, hogy ki hol parkoljon. Mi a szösz Dregon, kinek képzeled magad?

Vörös Szonja, a tetovált lány 2008.02.02. 00:26:54

Therionról jut eszembe, bár nem "szomszéd"-os sztori: Vasárnap reggel 7, VIII. ker. Arra ébredünk, hogy valaki az ablakunk alatt parkoló autóban, lehúzott ablakok mellett üvöltet valami rettenetes jódlizenét. Várunk, hátha abbamarad, de nem. Kinézünk, látunk egy orkot jobb egyben, gondolom, bal egyben is egy, talán várták a többi orkot a házunkból. Uram kiüvöltve javaslatot tesz a hangerő letekerésére. NYilván nem volt elég erőteljes a felhívás, mert nem történt semmi. Eltelt kb. 10 perc, alvás tuti reménytelen. Oké, ha már lúd, legyen kövér. Ablak újra kinyit, hangfalaink párkányra helyez, Sepultura starts. Csakúgy zengett az a keskeny kis utca! Eleinte rondán kakofónikus volt a jódlimuzsikával, de aztán utóbbi megszűnt zajongani, az autó pedig kihúzott az utcából. Lehet, nem is vártak senkit, csak ilyen a passziójuk: máshol szar zenét üvöltetni vasárnap reggel 7-kor. noiszen. nem kell ehhez szomszéd. Tényleg csak mi, magyarok nem tudunk egymás mellett békében éldegélni?

2008.02.02. 00:28:36

Egyszer láttam egy nagy fekete terepjárót, a Karolina úton állt egy üzlethelyiség előtt a járda és az úttest közötti földön, ahogy ott szokás. Az oldalába - talán törött csempével - bele volt karcolva : NE ÁLLJ IDE. Akkora betűkkel, hogy városi tempó mellett kocsiból kényelmesen olvasható volt.

Kisangyal 2008.02.02. 00:45:13

Moss jut eszembe! Egyik ismerösöm régebben egy házban lakott egy bolonddal(papiros bolond volt és bejárat felett lakott) és a bolondnak szokása volt a nemtom hanyadikrol vödör hypot locsolni, meg naponta pillanatragasztot nyomni a zárakba...

Secnir 2008.02.02. 09:15:29

Megoldások:

Zorgon:
kinyomtatod ezt az oldalt (különösképpen azokat a részeket, amik arról szólnak, hogy milden építő jellegű javaslatok érkeztek a szomszéd eliminálására). lefénymásolod 10 példányban, és beszórod a szomszédoknak.

Juc:
Veszel kendermagot (nem vadkendert, hanem nyers kendert kenderkötelet készítenek belőle). Öregnél elülteted. hátula ker végén, esetleg ahol gaz van. ha megnőtt (kb 2 hónap) rendőrségnek névtelen levél. drogtermesztés + feldolgozás.
És lőn móka és kacagás egy éjszaka, amikor 10 kék- és feketeruhás fiatalember effektíve kiássa a kendert + szomszédot összecsomagolja + a házat szétszedi.
sok baja nem lesz, max egy hétig tartják vizsgálati fogságban, mert akkorra fog kiderülni, hogy az a kender nem az a kender, de az elég.

sokaknak panelosoknak:
unokaöcsémék a nyolcadikon laktak (most vidéken). rengeteg gondjuk volt először az alsó, utána a felső szomszéddal. Aztán rendet csináltak.
Módszer?
1. hozzávalók: erős spárga + lufi (alsó somszédhoz jobb. felsőhöz gyakorlást igényel). lufi tele vízzel. kb annyi spárga rákötöz, hogy belógjon az ablakon alul + 2m. amikor az alsó szomszéd elmegy, lufi belógat a haditechnika fölé (ha nyitva van az ablak, márpedig nyáron a 40 fokban majdnem mindig nyitva vannak az ablakok) és lufit megpróbálni szétcsapatni. kis gyakorlással menni fog.
2. hozzávalók: kosár + zsineg + kóbor kutya vagy macska.
elkészítése: kóbor kutya jól megetet, végén egy kis fenolftaleines vizet megitatni vele, majd kötélen kosárban beereszteni az alsó szomszédhoz.
Ha megőrül sem fogja megtudni, hogy került a 7. emeleti lakásába egy kóbor kutya, aki szanaszét fosta a szobáit és a kanapét...

"Sanyi 2008.02.01. 15:23:55
Tegyél bele egy laptopot meg egy webkamerát és állj meg a saroknál ahol már nem látnak"
lol
és egyúttal tégy feljelentést ismeretlen tettes ellen, aki feltörte a kocsidat, amíg nem voltál ott :)

hunluigi:
a szomszédhoz, aki mindenféle tárgyakat rejt el: rejts el te is. mondjuk jancsiszeget, olyat, amilyet ő használ, de az ő bejárata elé :)
ha gondja van (pl defekt) menj át, és együttérzően óbégass vele együtt, hogy valamelyik paraszt kiszórt ide egy csomó szeget, és neked már 4 gumid ment tönkre, és segítesz megírni a feljelentést mert már eleged van belőle, és már hívod is a rendőröket.
le fog beszélni, és összetakarítja a környéket. ez garantált :)

schokobanane (törölt) 2008.02.02. 11:00:57

"Lehet, nem is vártak senkit, csak ilyen a passziójuk: máshol szar zenét üvöltetni..."

Én úgy veszem észre, ez általános jelenség -- hasonló ahhoz, amikor a frissen vásárolt motorbringát feltétlenül a lakók ablaka előtt kell bejáratni, és ha kiskorú az illető, talán a szülők megszabják, hogy a gyerek "csak az utcában" keringhet; ebből aztán a lakók nagyjából azt érzékelik, hogy "brrrr-bmmmr-brmmmrr" - előbb felbömbölő, majd távolódó hangerővel, két perc múlva pedig ugyanez visszajátszásban, amikor visszafelé jön a kölök, mindezt pedig úgy a reggeli óráktól késő délutánig. Felemelő érzés.

(Annak idején, mint írtam, autóriasztótól szenvedtem; biztos ismeritek azt a fajtát, amelynek nem egyszínű hangja van, hanem mindig más ritmusban és dallamban adja elő a repertoárját: először mentőautószerű "piúú-piúú-piúú", majd dudaszerű "taap-taap-taap", azután cirkuszoskocsira emlékeztető trillázás, végül, talán a hatodik variáns után, viszatér az eredeti opus. Annyiszor hallgattam végig plafonra meredő véreres szemekkel, hogy már kívülről tudtam, melyik tétel után melyik következik. Akkor gondoltam először arra, hogy jó lenne, ha volna légpuskám.)

Szóval a szar zene üvöltetése is olyami, mint amit a motoros gondol: biztos más is örül annak, hogy neki tök jó járgánya van, és szívesen hallgatja. Az ilyen "nyitva hagyom az ajtót, hadd hallja más is, milyen fasza zenét hallgatok" akciót is hasonló indíttatás vezérelheti. Érdekes, hogy jó zenét még sosem hallottam autóból üvölteni, ez mondjuk nem azt jelenti, hogy megbocsátható, de legalábbis elviselhetőbb volna. Főleg az ilyen tic-tuc zenék, jódlizások, és mulatós diszkózenék hatnak az ébredezőre úgy, mintha agylövéssel küldték volna este ágyba.
Empátia, áhh...

schokobanane (törölt) 2008.02.02. 11:02:23

"2. hozzávalók: kosár + zsineg + kóbor kutya vagy macska.
elkészítése: kóbor kutya jól megetet, végén egy kis fenolftaleines vizet megitatni vele, majd kötélen kosárban beereszteni az alsó szomszédhoz.
Ha megőrül sem fogja megtudni, hogy került a 7. emeleti lakásába egy kóbor kutya, aki szanaszét fosta a szobáit és a kanapét..."

:DDD
Ez tényleg nem rossz ötlet. Kár, hogy felső szomszédhoz valóban gyakorlást igényel :)

fodilaci 2008.02.02. 11:04:21

Hallottam egy komoly kitolást, ami csak kertesházoknál kivitelezhető:

Feladsz egy hírdetést az ember címére, hogy:

Macskát 1000Ft/db áron minden mennyiségben veszek.

Fokozatok:
városi lap,
megyei lap,
országos lap.

Asszem a hatás nem marad el :-D

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.02.02. 11:07:20

azon még sosem gondolkodtatok el h vajon miért hegytetőkre rakták az elmeháborodottakkal foglalkozó egészségügyi intézményeket? Nem is értem mi alapján táplálnak egyesek illúzókat ateintetben hogy Buda magaslatain kedves értelmiségiek és mosolygós nyugdíjasok laknak kizárólag... Én 3 évig laktam a 12 legtetején társasházban, és csodát láttam. Nem rendelkezem hifi berendezéssel, és nem tartottam zenés táncos összejöveteleket sem a 40 m2-es albiban, jóformán csak aludni jártam haza, ennek ellenére mégis folyamatos céltáblájává váltam az egyik alattam lakó nem is nyugdíjas és távolról sem értelmiségi kedves lakótársnak aki miattam nem tudott aludni.. Az elején biztosítottam afelől hogy félreérti a helyzetet, az kizárt hogy miattam sodródott az insomnia határárára, de miután minden egyebet kizártunk (a mellettem lakó "csendes nyugdíjas hölgyet aki MINDEN reggel hatkor bekapcsolta a rádiót így ébresztve engem a kossuth rádió Bp híreket mondunk szignállal, és a mellettem lakó vidám egyetemistát, aki ugyan rendszeresen tartott vidám összejöveteleket ivócimboráival, viszont az enyiménél lényegesen válaztékosabb stílusban tudta az alsó szomszéd tudtára adni hová menjen és mit csináljon ha éjszakánként valami megzavarná az ágynyugalmát) úgy határoztam kiderítem a "hölgy" felháborodásának okát, és együttműködöm vele a megoldás megtalálásában. Nos az zavarta hogy a lakásban "járok" értsd lépek haladok helyet változtatok. Ő 8-9 magasságában aludni megy, ezt követően leszek szíves nem járkálni, mert az állandő dübögésem őt felzavarja álmából. Ha ezt nem vagyok hajlandó megtenni készséggel feljelent házmester önkormányzat rendőrség nemzetbiztonság és még a jó ég tudja hol. Mivel ezt a szívességet eztán sem voltam hajlandó megtenni, értsd, este 8 után is vettem magamnak a bátorságot hogy elmenjek a klotyóra vagy kimenjek a konyhába, azt hiszem a néni szép békésen lágyan megőrült :-)

schokobanane (törölt) 2008.02.02. 11:31:23

ficsilla 2008.02.02. 11:07:20

Hihihi, hát ez a legjobb. Hogy is feledkezhettem meg róla - mármint a korábbi-korábbi alsó szomszédomról, egy szóbő nyugdíjas hölgyről, aki rendszeresen becsöngetett reggelenként, hogyaszongya: "Ugye, zuhanyzott tegnap este?" Először sosem értettem, mire akar kilyukadni (netán bűzlök és így adja tudtomra, hogy ideje volna fürdeni?...) Na nem. Történetesen épp az zavarta, hogy amikor zuhanyzom, ő "tűrhetetlen zaj formájában" érzékeli kagylófüleivel a víz lecsorgását. Minden adandó alkalommal, ha találkoztunk (lift, kapu előtt stb.) a panaszával jött.
Egy idő után nagy levegőt vettem, és megkértem, hogy hagyjon békén a hülyeségeivel. Na persze a reakció a "maifiatalok"-szövegben merült ki. Asszem empátiás okból agyoncsapásban kellett volna részesítenem (amíg el nem költöztem, egyfolytában zaklatott).

wihar 2008.02.02. 13:13:08

Ismertem egy fickót.Neki is gondja volt a szomszédaival.Megoldotta...véglegesen.Nemsokára szabadul a börtönből.

Okádó Mikádó 2008.02.02. 13:36:42

Pár évvel ezelőtt IG Nobel-díjat (béke) kapott az a török feltaláló, aki autókra lopásgátlót tervezett. Valami lángszórót, ami akkor lép működésbe, ha hozzáérnek a kocsihoz.

Azt hiszem ideje lesz felvenni vele a kapcsolatot.

Secnir 2008.02.02. 13:50:11

Sepulturát nem ajánlom, mert csak annyit fognak belőle, hogy hangos.
Prosectura. na az már szomszédnéninevelésnek megfelelő :)

fodilaci:
az nem komoly. mi haverral csináltuk meg, hogy a címére feladtunk egy helyi hirdetést, hogy "szexuális segédeszközök boltja: csak este 7 után vagyok otthon" egy hirdetést megért :) voltunk nála este sörözni, és csöngettek 9 óra tájékban, és egy hang belesuttogott a telefonba: "jóestét, itthon van? nyitva van a bolt?"
mi meg röhögtünk, ahogy a srác véreres szemekkel üvöltve szaladt ki egy bottal :)
de mi rendesek voltunk, bevallottuk, hogy mi voltunk, na azt nem tettük zsebre. tettlegeségig nem fajult a dolog, mert jó haverok vagyunk.
a srác ezekután kirakott a kertkapura egy cetlit: "a szexbolt elköltözött".
nem kellett volna. az istenbarmai becsöngettek hozzá továbbra is : "jóestét, hová költözött a bolt?"

na ja, ez a 90-es évek elején volt. igaz, ma is meg lehetne játszani :)

fakkjú 2008.02.02. 14:15:30

ne lepödj meg a 12.kerület sem jobb a pesti oldalnál,sőt...
felköltözik a sok taho az"elit"környékre de viselkedni nem tud.

Briguszka 2008.02.02. 21:57:29

"Prosectura. na az már szomszédnéninevelésnek megfelelő :)"


Én nem tennék ilyet, mert "lelkem mélyén lepke vagyok"

Mylady 2008.02.02. 22:52:57

Tegnap éjjel megérdeklődtem emailben a brfk-nál, hogy segítenek-e ha hangos a szomszédom. Azt válaszolták egy nagyon kedves hangú levélben, hogy nyugodtan hívjam a segélyhívót, küldenek járőrt.
Azonnal és kedvesen válaszoltak.
Azért ezt nem gondoltam volna róluk. Már megérte :)

Mylady 2008.02.02. 23:04:08

Mikor gyerek voltam, vidéken laktunk, családi házban. Volt többféle állatunk, általában nem szórakozásból, mindnek funkciója volt (házőrző kutya, eladásra nevelt galambok és disznók, saját fogyasztásra csirkék stb). Apám jól bánt velük, pl. sosem éhezett egy sem. Egyszer valami baromnak a szomszédos lakótelepről megtetszett a kutyánk (egyszerű sétatéri keverék volt) és ellopta(!) Apám kiderítette hol a kutya és visszalopta. Erre az a barom tüntetést szervezett a házunk elé: ott állt vagy 5-1o ember és azt skandálta, hogy adjuk vissza nekik a kutyát, mert mi csak éheztetjük meg verjük a kutyákat. Meg hogy mi ketrecben tartunk és éheztetünk vagy 5o kutyát a kert végében. Meg hasonló baromságokat.
Szüleim kimentek az utcára, olyan üvöltözés volt, hogy ihaj!
Aztán elmentek (nem a szüleim, hanem a tüntetők)

traxx 2008.02.03. 03:40:08

Annyi jó ötlet elhangzott már itt: Íme egy, amit valami régi amcsi filmben láttam. Belesz*arni egy papírzacskóba, ember ajtaja elé lerakni, meggyújtani a zacskót, majd becsöngetni, és elfutni...
Az illető, első reakciója az lesz, hogy megpróbálja eltaposni a tüzet...

Kisangyal 2008.02.03. 09:20:37

Akkor még egy ötlet: nemtom hány literes egy nagy hordo, de azt teletöltöd ( ha lehet koszos) vizzel, comcéd ajtajának dönteni, becsöngetni, elszaladni :)

De elötte megbizonyosodni, hogy otthon vannak e!

Egyszer megnézném, mikor kinyitja az ajtot és a teli hordo bedöl a lakásba :DDD

Kisangyal 2008.02.04. 09:01:11

TTamas,
Jol mondod!

De amugy Te kopasz nagyonkigyurt félelmetes vagy? Mert ugy könnyü :)
Tölünk leányzoktol nem rettennek meg olyan könnyen, az a baj.

Mylady 2008.02.04. 10:08:21

Ja,ja, Kisangyal, igazad van. Főleg, ha az ember közel 180 centije 6x kilóval és igen kislányos arccal párosul...
Néha én is szeretnék 120 kiló és kevésbé jólnevelt lenni.

hbe 2008.02.04. 11:41:52

Pár évvel ezelőtti történet.
Külső kerület, kis utca, amiben nagy hivatalos épület is volt pont a kapubejárónkkal szemben. A nagy hivatalos épülethez tartozik egy elkerített nagy hivatalos, ingyenes parkoló is, csak onnan 50 méterrel többet kell gyalogolni a nagy hivatalos bejáratához. Kis nemhivatalos kapubejárónk előtt és után további felfestett - általában foglalt - parkolóhelyek, míg 2,5 méter szélesen kapubejárónk aszfaltján világító, fehér forgalomtól elzárt terület csíkozás, kapun megállni tilos tábla és autókijárat felirat. Ezek után volt hét, hogy öt reggelből nyolc óra körül kb. négyszer ott parkoltak, és nem ült a kocsiban senki persze. Volt, hogy öt percre zártak csak be, de vártam fél órákat is. Aztán meg két héten keresztül nem állt oda senki. Máskor megint. Közterület-felügyelők nem foglalkoztak velem. Aztán feladtam, parkoltam inkább én is az utcán.

Kájzerszóze 2008.02.04. 13:00:18

még jó hogy vidéken lakom, nincs ilyen gondom. a szoszédok is az én udvaroon parkoltak, amikor feltörték az utcaburkolatot és szenyvízbekötés volt. egyedül a szemben lakó néni gáz, ő bejár a házba, szétnéz, stb. Vettem nagy - barátságos bernáthegyi, de nem tudják hogy nem bánt - kutyát, azóta nincs mászkálás. Nyugalom kell? Költözz vidékre - olcsóbb az ingatlan sokkal, megéri. A szomszédokkal, még ha idősek is, meg lehet inni egy kis bort bármikor! Pepin bácsi, jól mondom?

lókupec 2008.02.04. 14:22:37

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

máki 2008.02.04. 15:08:51

vezess áramot a kocsidba, de előtte nagybetűvel ird ki a szélvédődre:D
ha még igy is ráönti,...

Dr Kangörény 2008.02.04. 15:20:55

Pár éve új lakó költözött a szomszédba. Mivel kibaszott szar munkám van sötétbben megyek-sötétben jövök, a hülye azt hitte csak a feleségem lakik a házban a kölkökkel és elkezdte terrorizálni a kutyámat, merthogy ugat. Aztán egyszer pechje volt, mert éppen otthon voltam amikor a kerítésen keresztül lelocsolta a kutyát. Elküldtem anyjába, de továbbra is emberkedve kiabált ki a kertből, hogy ő aztán kijön. Üvöltöttem neki, hogy ne gyere ki baszdmeg bemegyek én és rángattam a kilincset mint egy hülye. Nem engedett be, nem is jött ki, de többet nem zaklatott.

prof_bp 2008.02.04. 17:44:38

Ne parkolj (várakozz) a járdán mert az alábbiakat mondja a KRESZ, meg amúgy is pofátlanság:

Megállás

40. §

(1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad.

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

Várakozás

41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.

pitzburg 2008.02.09. 06:54:44

nem lehet,hogy az első szomszéd aki szólt,hogy ne oda parkolj és a másik aki a vizet önti,egy és ugyanaz?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.06.20. 16:04:52

a jóisten óvjon meg a nyugdíjas szomszédoktól mindenkit, de főleg engem.

kishablehány 2012.08.13. 13:45:38

A budai jo szomszedsag nekunk is kujutott.
Osztatlan kozos kertben tarsashazi lakasunk teraszkapcsolatat nem tudjuk lekeriteni, es onalloan hasznalni mert a szomszed jogasz (!) a mi teraszunkon keresztul akar atjarni az o teraszkapcsolatara, mert az o teraszajtajan racs van, es belulrol el van torlaszolva. igy o akadalyoztatva van a belulrol torteno kijutasban.
Most birtokvedelmi lejarast inditott ellenunk, hogy mi onkenyesen, onhatalmulag akadalyozzuk az o jogos bortoklasaban. Az, hogy esetleg nyissa ki a teraszajtajat, nem megy be a haja ala.
A beadvanyaban olyanokat ir, hogy itt regen egyutt "jatszottak" es "napoztak" a szomszedokkal, es mi ezt megakadalyozzuk. Nem tudom mit jelent egy 40 eves hapsitol, hogy a szomszedokkal akar jatszani es napozni.
Jelzem, a szomszedok nem allnak szoba vele, mert mindenkit inzultal az osztatlan kozos tulajdon jogcimen, es feljelentget.

ehhez mit szoltok?
süti beállítások módosítása