Eljött az idő, hogy lányaimmal elmenjünk a budapesti IMAX moziba, ahol akár 8 emelet magasságú élményben is lehet részünk. Akkurátus ember lévén, már szombaton délelőtt elmentem az új plázába, hogy a vasárnapi filmre jegyet vegyek. Felvirradt a vasárnap reggel, szépen felöltöztünk: irány a 3D mozi! 12:15-re szólt a jegyünk, persze egy kicsit hamarabb megérkeztünk. A mozi előterében meg is vettük a mozizás kötelező tartozékait, hisz ahogy a reklám mondja: a moziban csak schweppes-szel és kikapcsolt mobillal teljes az élmény, és vártunk. Vártunk azzal a sokszáz - nekem 500-nak tűnt - emberrel, akik szintén ott voltak. Fúúú, jó nagy terem lehet ez, ha ennyi ember befér, persze én túlzok. 12:10 semmi. 12:15 semmi. 12:16: jött egy mozimenedzser, aki az 500 embert megpróbálta túlkiabálni, annyit értettem belőle, hogy műszaki probléma miatt a 3D most nem megy, de aki nem arra vár az itt a szélén jöjjön, a többiek meg 1 hónapon belül jöjjenek és lenézhetik a megvett jegyüket. He?
Lehet, hogy mást is mondott, de a többi infó csak szájhagyomány útján terjedt az egyre hangosodó morajban. Ugye, mi mozizni jöttünk, egyből felrémlett bennem, hogy a két lányom mindjárt sírni kezd, na meg minek vettem meg a jegynél is drágább popcorn-kólát, ha nincs mozi. A mentőötlet gyorsan beugrott: gyerünk vissza a pénztárba, cseréljük be a jegyet egy most induló filmre. Futás a pénztárhoz, hú de nagy a sor. De ide is elért a mozimenedzser, itt is kiabálta, hogy a 3D-ben technikai probléma van, arra most ne vegyenek jegyet, na ez megfelezte a sorokat. És egész hamar eljutottunk a pénztárosig. Itt jött a hidegzuhany. A pénztáros megnézte a sértetlen jegyeinket, és közölte, hogy ezt nem válthatja be, mert nincs lepecsételve.A sorok elejére furakodó problémás mozilátogatóknak meg jó lesz vigyázniuk a sorokat becsületesen végigálló mozilátogatókkal.
Na de az Asterix meg 12:15-kor kezdődik, avagy már megy is talán! Nem baj, ő ezt így nem cserélheti be, mert őt kirúgják. Menjek vissza a sok emberhez, álljam ki a sort a pecsételéshez, majd jöjjek vissza a pénztárhoz és akkor lesz csere. Hogy is van ez? Szombaton saccra 15 perc sorbanállás a jegyért, vasárnap 5 perc sorbanállás a pénztárnál, majd menjek 15 perc sorra a pecsételésért, aztán vissza a pénztárhoz mondjuk 5 perc sortállni? Ja, közben a kukorica sort meg a spontán várakozást kifelejtettem. Ekkor szakadt el bennem a béketűrés utolsó halvány láncszeme.
Fel is soroltam a pénztárosnak ezeket az időket, és újra kértem, hogy ha már az ő hibájukból nem láthatom azt a filmet, amit kiválasztottam, akkor legyen kedves, kicsit nekem kedvezni. De hajthatatlan volt, hiszen őt ezért kirúghatják. Akkor kértem, hogy hívja ide a menedzserét, erre azt mondta, hogy az előbb beszélt vele. Talán nem értette a kérésemet, megismételtem, hogy hívja ide a menedzserét, majd én megkérem, hogy itt pecsételje le a sértetlen jegyeimet, vagy pecsételje le később, amikor akarja. Nos, úgy látszik a menedzsereket nem lehet ugráltatni, mert a pénztáros - sőt ekkor már pénztárosok, hiszen a 2 szomszédja is besegített neki - megadta magát, fogta a jegyeimet és állását kockáztatva becserélte az Asterixra. Különben egészen jó film az Asterix, nekem főleg Schumacher és Jean Todt tetsztet benne (önmagukat alakítják) - csak hát nem 3D.
Végül a konkluzió: Tisztelt Mozi! A továbbiakban a közönség nevében kérem, hogy ha bármilyen közlendője van, akkor a mozi előterében lévő hangosítórendszeren keresztül legyen szíves közölni, nem egyszer, hanem legalább kétszer, hogy jól halljam mit mond - bár nem vagyok süket. Erre nem alkalmas egy vézna menedzser, aki nem képes túlharsogni az ott lévő tömeg jogos felzúdulását. Ebből kifolyólag hátul meg nem hallani semmit. Másrészt, csúnya dolog volt mindenkivel megvetetni az extraprofitot hozó kukoricát, és csak utána bejelenteni, hgy nem is lesz film, haha. Harmadrészt, miért is kell pecsételni? Egyik jegy sem lett érvényesítve, és a mozi pontosan tudja, hogy az ő hibájából nem lett levetítve a film, akkor minek ez a plusz bürokrácia? Ezt biztos a pecsételő ember találta ki, hogy végre nagyon fontosnak érezhesse magát. És végül, csúnya dolog kirugással fenyegetni a dolgozókat. Sőt. Inkább arra kellen őket ösztönözni, hogy legfontosabb a vendég és annak elégedettsége, és próbáljanak mindent megtenni a vendég kiszolgálása végett, ne csak erős fenyegetés hatására (hehe, ugye a menedzser idehívására gondolok).
A moziba látogatóknak meg nem tanácsolok semmit, ez ellen nincs védekezés, esetleg előre, ugyanarra az időre két előadásra kell jegyet venni, és ha az egyik elmarad, akkor még gyorsan be lehet slisszolni a másik filmre. Annak meg utána kellene nézni, hogy elmaradt előadás esetén visszaváltható-e a popcorn-kóla, mert bizonyítani tudom, hogy nem táplálkozási céllal vettem, hanem azért, hogy teljes legyen az élmény (lsd korábban idézett reklám). Na pusz, majd a jövő héten újra megpróbáljuk, vagy majd megint inkább a londoni IMAX-ba megyek, ott nem történt velem ilyesmi.
Végül a konkluzió: Tisztelt Mozi! A továbbiakban a közönség nevében kérem, hogy ha bármilyen közlendője van, akkor a mozi előterében lévő hangosítórendszeren keresztül legyen szíves közölni, nem egyszer, hanem legalább kétszer, hogy jól halljam mit mond - bár nem vagyok süket. Erre nem alkalmas egy vézna menedzser, aki nem képes túlharsogni az ott lévő tömeg jogos felzúdulását. Ebből kifolyólag hátul meg nem hallani semmit. Másrészt, csúnya dolog volt mindenkivel megvetetni az extraprofitot hozó kukoricát, és csak utána bejelenteni, hgy nem is lesz film, haha. Harmadrészt, miért is kell pecsételni? Egyik jegy sem lett érvényesítve, és a mozi pontosan tudja, hogy az ő hibájából nem lett levetítve a film, akkor minek ez a plusz bürokrácia? Ezt biztos a pecsételő ember találta ki, hogy végre nagyon fontosnak érezhesse magát. És végül, csúnya dolog kirugással fenyegetni a dolgozókat. Sőt. Inkább arra kellen őket ösztönözni, hogy legfontosabb a vendég és annak elégedettsége, és próbáljanak mindent megtenni a vendég kiszolgálása végett, ne csak erős fenyegetés hatására (hehe, ugye a menedzser idehívására gondolok).
A moziba látogatóknak meg nem tanácsolok semmit, ez ellen nincs védekezés, esetleg előre, ugyanarra az időre két előadásra kell jegyet venni, és ha az egyik elmarad, akkor még gyorsan be lehet slisszolni a másik filmre. Annak meg utána kellene nézni, hogy elmaradt előadás esetén visszaváltható-e a popcorn-kóla, mert bizonyítani tudom, hogy nem táplálkozási céllal vettem, hanem azért, hogy teljes legyen az élmény (lsd korábban idézett reklám).
Na pusz, majd a jövő héten újra megpróbáljuk, vagy majd megint inkább a londoni IMAX-ba megyek, ott nem történt velem ilyesmi.
Na de egy ennél extrémebb naiv ügyfél is befújta a Homárnál az Imaxot, ő ugyanis két hete azért kérte ki a panaszkönyvet, mert az épp megnyitott mozi egyetlen 3D-s termében vasárnap délután nem kapott jegyet vasárnap délutánra. Végül panaszkönyvet sem kapott, mert "amúgy is lengyel a vezetőség" XD
Elég érdekes eset történt velünk az Imax moziban Vasárnap. Gondoltuk elmegyünk egyet, megnézzük milyen a 3D. Előtte nap internet, jegyfoglalás, sikertelenül. Bár a foglalás feléig eljutott a rendszer, egy ponton nem lépett tovább, így nem volt jegyünk. Felmentünk hát Vasárnap délután 3 óra körül a plázába (megjegyzem nincs közel hozzánk, sokat autóztunk), hatalmas tömeg, beállunk a jegypénztár előtti kígyózó sorba. Érkezés a kasszához: nincs több jegy, a képernyőn látható időpont biztosan pirossal van kiírva, akinek nem egyértelmű, ez kódolva annyit jelent, hogy megtelt. Persze jelmagyarázat sehol. Mondom akkor későbbi előadásra is jó lesz, de nem, Vasárnap délután/este összesen 3-szor vetítik a kiszemelt T-rexes filmet, a másik 3D filmet szintén 3-szor, jegy már egyikre sincs. Közben felfigyeltünk rá, hogy tömegesen battyognak elfelé a hasonló helyzetbe került csalódott emberek a kasszától, sokan mennek panaszkodni a biztonsági őrökhöz.
Ekkor felmerült bennem a kérdés, hogy Vasárnap délután/este miért nem tudják többször levetíteni a filmeket, amik egyébként 40 percnél nem hosszabbak és amúgy is újdonság a magyar ember számára a 3D mozi. Hogy ennek hangot is adjak, kértem a panaszkönyvet, hogy egy-két megjegyzést tegyek ezzel kapcsolatban, pusztán jóindulatból, hogy a vezetőség felfigyeljen az adott problémára.
Biztonsági őr el, mondja hogy hív egy fejest, akivel beszélhetünk. Újabb 10 perc várakozás után visszajött, mondja senki nem hajlandó lejönni, panaszkönyv az nincs. Hát, mondom az elég érdekes, kéne lennie valahol, de megnyugtatott hogy ilyesmi náluk nincs, meg amúgy is lengyel a vezetőség. Menjünk szépen haza...
Az utolsó 100 komment: